handdator

Visa fullständig version : Vad är nytt hos Fairing? Första rapporten backstage.


Lizard
2008-09-05, 13:23
Nu har yours truely kommit i närkontakt med nästa generation Fairinprodukter och efter att ha läst grunnat och smakat kan jag ge en liten recension:

För det första, och i princip det allt överskuggande; Lasse är en petig djäefvul. Allt han och teamet gör och står bakom är petimeterviktigt och sällan har jag skådat någon som så levt sig in i sitt varumärke och sina produkter.

RAW funkar. Intet tu tal om saken. Vill du ha pump så kör fler reps och kanske med något annat. Vill du ha obeskrivbar, sanslös pump finns det utomordentligt få produkter att välja bland. RAW är faktiskt den enda jag känner till.

M.R.P2: Läs Palatinose®, och Complete Protein 3. Palatinose är en makalös produkt som, utan att jag vet hur fan de gjort, strömmar ut kolhydrater i en takt långsamt som surdegslimpa. Complete protein behöver ingen extra förklaring och 3an är verkligen inte sämre. Om du vill ha ett långsamt mellanmål med kalorikontroll varhelst du befinner dig så är du bara dum om du tvekar.

Recovery R2 är en paradox. När man, som jag ovan, vill beskriva fördelarna med Palatinose och letar superlativ så inser man (ja, jag alltså) att huvudingrediensen i R R2, Karbo-Lyn® behöver lika många. Till och med samma. Karbo-Lyn spikar, precis som maltodextrin och tidigare kvalitetsledaren Vitargo upp glykosnivån i blodplasma. Fast i en Fairingprdukt. Läs första sektionen om du inte hänger med.

Sloow Carbs 2: Palatinose. Punkt.

Lizard

Fairing
2008-09-05, 15:48
QUOTE=Lizard;3183426; Lasse är en petig djäefvul. Allt han och teamet gör och står bakom är petimeterviktigt och sällan har jag skådat någon som så levt sig in i sitt varumärke och sina produkter.[/QUOTE]

Att jag är petig är bara förnamnet.:D

Ant
2008-09-05, 22:01
Tycker MRP2 verkar grym, är smakerna fina?

Fairing
2008-09-05, 22:05
Tycker MRP2 verkar grym, är smakerna fina?

Färgat svar : Ja , det får jag lov att säga. MRP 2 jordgubb äter jag som mellanmål mest hela tiden. Våra nya aromer funkar väldigt bra i hela vår produktlinje. Vår gamla MRP tyckte jag var för söt och hade en liten kemisk bismak.

Yankeee
2008-09-05, 22:08
Om något har lizards inlägg fått mig till att inte köpa dessa produkter. Sjuk hype.

Fairing
2008-09-05, 22:15
Om något har lizards inlägg fått mig till att inte köpa dessa produkter. Sjuk hype.

Tanken från Lizard var nog inte att hypa någonting. Han ville nog bara berätta vilken grinig och petig djävul jag är:)

AmericanDragon
2008-09-06, 11:40
Ska helt klart testa ett par av era nya produkter eftersom ni brukar leverera bra!

Även om första inlägget kändes väldigt subjektivt.

Lizard
2008-09-06, 11:43
Rätt från båda. Lasse är petig och inlägget är ren och skär promotion. :) Dock är varje stavelse sann. Precis som om jag nyss hade varit hemkommen från bilsalongen i Geneve med andra ord.
Mot bakgrund av att jag tidigare recenserat andra produkter, händelser och tjänster jag kommit i kontakt med som Vitargo®, minosel®, möten på Livsmedelsverket och deltagande i SIAL t ex så är nog inte inlägget särskilt upprörande för de flesta?
Syftet var bara att ge en förhandstitt i den kommande katalogen eftersom Lasse suger på marknadsföring. :)
Palatinose® och Karbo-Lyn® har dock sådana egenskaper att det uppenbarligen är svårt att beskriva fördelarna utan att de framstår som hype. Sorry.

jontet
2008-09-06, 12:11
produkten "kolozzeums nya eaa" från senaste medlemsmejlet eller denna (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=118416) tråden är altså inte från fairing då antar jag?

Ant
2008-09-06, 17:12
Karbo-lyn säger Fairing vara den bästa kolhydraten, alltså bättre än Vitargo? Vitargo har ju pengarnatillbaka garanti om man hittar ngn bättre, ngn som har försökt? Vad har Fairing för undersökningar som stödjer hans påstående?

EiseltUK
2008-09-06, 18:29
Karbo-lyn säger Fairing vara den bästa kolhydraten, alltså bättre än Vitargo? Vitargo har ju pengarnatillbaka garanti om man hittar ngn bättre, ngn som har försökt? Vad har Fairing för undersökningar som stödjer hans påstående?

All American som leverarar Karbo-Lyn har gjort någon test men jag tror inte man jämförde med Vitargo. Gå in på hemsidan som heter karbolyn.com eller något sånt så kan du läsa mer.

Edit: http://www.karbo-lyn.com är adressen.

Lizard
2008-09-06, 18:38
Karbo-lyn ... påstående?

Karbo-Lyn® stöder sig på testdata ungefär som Vitargo®. Jämförande, oberoende, studier är mig veterligen inte genomförda och svensk marknadsföringslagstiftning tillåter inte jämförelser hur som helst varför frågan får anses som rent hypotetisk än så länge. I stället har man valt att mäta sig mot generica ("waxy starchs" & maltodextrin - precis som Vitargo®, Karbo-Lyn® hade en mindre testgrupp dock) (http://www.karbo-lyn.com/2007%20May%20Case%20Study.pdf). Att torka ut kolhydratssträngar så till den milda grad att de, vid kontakt med vätska, blir en glukosbomb är inget vetenskapligt nytt. Efterfrågan har däremot sviktat. Nu har andelen konsumenter förmodligen nått den kritiska massan varför Karbo-Lyn® blir industriellt genomförd.

Inget hindrar att någon ger sig i kast med att proppa i ett antal atleter Vitargo® och Karbo-Lyn® för att jämföra resultaten. Men, med all sannolikhet, faller en sådan studie utanför gängse universitetsgodkända ramar varför någon part troligen får stå för kostnaden. Vi får se vem som vågar först...

Trance
2008-09-06, 18:55
Karbo-Lyn® stöder sig på testdata ungefär som Vitargo®. Jämförande, oberoende, studier är mig veterligen inte genomförda och svensk marknadsföringslagstiftning tillåter inte jämförelser hur som helst varför frågan får anses som rent hypotetisk än så länge. I stället har man valt att mäta sig mot generica ("waxy starchs" & maltodextrin - precis som Vitargo®, Karbo-Lyn® hade en mindre testgrupp dock) (http://www.karbo-lyn.com/2007%20May%20Case%20Study.pdf). Att torka ut kolhydratssträngar så till den milda grad att de, vid kontakt med vätska, blir en glukosbomb är inget vetenskapligt nytt. Efterfrågan har däremot sviktat. Nu har andelen konsumenter förmodligen nått den kritiska massan varför Karbo-Lyn® blir industriellt genomförd.

Inget hindrar att någon ger sig i kast med att proppa i ett antal atleter Vitargo® och Karbo-Lyn® för att jämföra resultaten. Men, med all sannolikhet, faller en sådan studie utanför gängse universitetsgodkända ramar varför någon part troligen får stå för kostnaden. Vi får se vem som vågar först...

Den "studien" känns väl rätt meningslös?

melancoolio
2008-09-06, 18:59
Lasse verkar cool. Lizard verkar lite smått jobbig. :thumbup:

-squat-
2008-09-06, 21:28
Den "studien" känns väl rätt meningslös?

Author Jeff Golini dvs. mannen bakom Kre-alkalyn. hmm hmm.

Lizard
2008-09-06, 22:04
Lasse verkar cool. Lizard verkar lite smått jobbig. :thumbup:

Fel. Lasse är jobbig. En petig djäefuel. :D

skaparn
2008-09-07, 10:50
Mot bakgrund av att jag tidigare recenserat andra produkter, händelser och tjänster jag kommit i kontakt med som Vitargo®, minosel®, möten på Livsmedelsverket och deltagande i SIAL t ex så är nog inte inlägget särskilt upprörande för de flesta?

De flesta har ofta fel, vilket är ett problem i sig.

Men jag kommer trots allt ändå köpa mer Fairing och fortsätta promota det. Inte minst för att Lasse var så juste och fixade fram ett "renhetsintyg" för produktionsprocessen till mig. Det har betytt mycket för mina cykelkollegors vilja att prova produkterna och flera är nu trogna fans.

Lizard
2008-09-08, 21:28
De flesta har ofta fel, vilket är ett problem i sig.

Men jag kommer trots allt ändå köpa mer Fairing och fortsätta promota det. Inte minst för att Lasse var så juste och fixade fram ett "renhetsintyg" för produktionsprocessen till mig. Det har betytt mycket för mina cykelkollegors vilja att prova produkterna och flera är nu trogna fans.

Skaparn...du är så snygg på din avatar....cam...?

:)

Nitrometan
2008-09-09, 13:40
De flesta har ofta fel, vilket är ett problem i sig.

Ja. Som har konstaterats vid flera tillfällen så är elitism alltid bra.

Då väljer man gärna Fairings tillskott. :D


För att retas med petiga Lasse om inte annat. :D