handdator

Visa fullständig version : Bullet for my valentine


priceless
2008-09-05, 13:11
Nån som vill åka på Bullet for my valentine med mig? *cupid*

Ants
2008-09-05, 13:15
Nån som vill åka på Bullet for my valentine med mig? *cupid*

När? ;)

Ska se de den 3:e december i Stockholm :hbang: :hbang:

priceless
2008-09-05, 13:17
När? ;)

Ska se de den 3:e december i Stockholm :hbang: :hbang:


Då jag menar :)

Kwon
2008-09-05, 13:17
Nån som vill åka på Bullet for my valentine med mig? *cupid*

Vad är det? En ny "Gröna Lund"-attraktion?

priceless
2008-09-05, 13:17
i2UQkPi6YeY

priceless
2008-09-05, 13:18
nähä?

Ants
2008-09-05, 13:18
Då jag menar :)

Aha najs! :D Jag har 2 biljetter dit.. funderar fortf. på vem jag ska ta med ^^,.

<3 Alla deras låtar grymt mkt!

priceless
2008-09-05, 13:20
9x70UeIXaWQ



Så då?

priceless
2008-09-05, 13:20
Aha najs! :D Jag har 2 biljetter dit.. funderar fortf. på vem jag ska ta med ^^,.

<3 Alla deras låtar grymt mkt!



ta mig ta mig ta mig.

Kwon
2008-09-05, 13:21
Ah, det är ett rockband, iochmed "åka på Bullet" trodde jag det var en ny attraktion på Grönan! :)

Vars uppträder dom?

Tacka vet jag Trivium!

Ants
2008-09-05, 13:24
Ah, det är ett rockband, iochmed "åka på Bullet" trodde jag det var en ny attraktion på Grönan! :)

Vars uppträder dom?

Tacka vet jag Trivium!

Arenan den 3:e december :)

Äh, den enda låten jag gillar med trivium är Dying in your arms :D

Kwon
2008-09-05, 13:28
Arenan den 3:e december :)

Äh, den enda låten jag gillar med trivium är Dying in your arms :D

Trivium - Pull Harder on the Strings of your Martyr Feckin' OWNS!
chSNremdkcc

priceless
2008-09-05, 13:28
Ah, det är ett rockband, iochmed "åka på Bullet" trodde jag det var en ny attraktion på Grönan! :)

Vars uppträder dom?

Tacka vet jag Trivium!


haha, kul att du direkt associerade det med en karusell ;) Gillar hur du tänker.

Ants
2008-09-05, 13:29
Trivium - Pull Harder on the Strings of your Martyr Feckin' OWNS!
chSNremdkcc

Skulle gärna lyssna om jag hade ljud på datorn!.. får lyssna senare.

Hoppas inte Matt tuck (BFMV) sabbar rösten innan Stockholms konserten dock!! Skulle bli grymt besviken :(

priceless
2008-09-05, 13:29
Trivium - Pull Harder on the Strings of your Martyr Feckin' OWNS!
chSNremdkcc



nej men fy satan va illa det lät *spy*

Kwon
2008-09-05, 13:33
haha, kul att du direkt associerade det med en karusell ;) Gillar hur du tänker.

Nja, tänkte inte Karusell, mer någon aktivitet liknande "Berg och Dalbana" iochmed "Ride the Bullet". ;)

Hursom, varför görs det inga rock-låtar these days i stil med Queensryche - Queen of the Reich eller WASP - I wanna be somebody, eller Yngwie Malmsteen - Crystal Ball!

Då hade jag åkt på concerto direkt!

Kwon
2008-09-05, 13:34
nej men fy satan va illa det lät *spy*

Strunta i "sången" och hans skräp-röst, lyssna på gitarrerna istället! OWNS I TELL YA! :)

Kwon
2008-09-05, 13:40
Vad säger en Valentine-Bullet-fan om denna låt då?

Breaking Benjamin - Blow Me Away (Bra å träna till!)
pTjnhS96Nyo

priceless
2008-09-05, 13:41
Vad säger en Valentine-Bullet-fan om denna låt då?

Breaking Benjamin - Blow Me Away (Bra å träna till!)
pTjnhS96Nyo


Breaking Benjamin äger ! åh Firefly..

priceless
2008-09-05, 13:42
Kan det bli mer kärlek än så här? GAH!

qQ3qJmgktS0

priceless
2008-09-05, 13:44
Jag skulle seriöst komma i byxorna om jag fick se Breaking Benjamin live..

Kwon
2008-09-05, 13:45
Det kan bli MER kärlek

Åkt direkt om dessa hade haft concerto (Pay no Attention to the campy and corny Musicvideo :D )

Queensryche
DBhgoHrWm7c

cwzrd-
2008-09-05, 13:45
Kristet utseende (krogen)


Jag vill att du ska bli min pisstjej!

Deceiver85
2008-09-05, 13:46
Måste man seriöst köpa biljetter till Bullet For My Valentine-konserter? Borde det inte vara så att man får dem gratis, alternativt att BFMV betalar folk för att komma och lyssna? Annars skulle jag inte gå dit...

priceless
2008-09-05, 13:47
Jag vill att du ska bli min pisstjej!


Ska jag bli din pisstjej? *screwy*

priceless
2008-09-05, 13:48
Måste man seriöst köpa biljetter till Bullet For My Valentine-konserter? Borde det inte vara så att man får dem gratis, alternativt att BFMV betalar folk för att komma och lyssna? Annars skulle jag inte gå dit...


You're weird..

cwzrd-
2008-09-05, 13:48
:/

priceless
2008-09-05, 13:49
:/


Kristet Utseende = folk som gillar att kissa på varandra? :devil:

cwzrd-
2008-09-05, 13:49
Måste man seriöst köpa biljetter till Bullet For My Valentine-konserter? Borde det inte vara så att man får dem gratis, alternativt att BFMV betalar folk för att komma och lyssna? Annars skulle jag inte gå dit...

Aww, är du en sån där heeefti som säger till folk vilken musiksmak man SKA ha och vilka band som är OK?

cwzrd-
2008-09-05, 13:50
Kristet Utseende = folk som gillar att kissa på varandra? :devil:

priceless = inget riktigt TKU-fan :\

Snälla pissa på mig?

priceless
2008-09-05, 13:50
priceless = inget riktigt TKU-fan :\

Snälla pissa på mig?


Okejdå, om du tjatar.

Deceiver85
2008-09-05, 13:51
You're weird..

Tss, jag sparar min konsert-pengar till SABATON!!!!!!!!!!

7Hd1QSARzSc

cwzrd-
2008-09-05, 13:52
Måste man seriöst köpa biljetter till Sabaton-konserter? Borde det inte vara så att man får dem gratis, alternativt att Sabaton betalar folk för att komma och lyssna? Annars skulle jag inte gå dit...

priceless
2008-09-05, 13:53
asgarv..

Deceiver85
2008-09-05, 13:53
Måste man seriöst köpa biljetter till Sabaton-konserter? Borde det inte vara så att man får dem gratis, alternativt att Sabaton betalar folk för att komma och lyssna? Annars skulle jag inte gå dit...

Kom på dina egna skämt *cry*

priceless
2008-09-05, 13:54
Är det någon som förstår hur förstörd jag är över att Sonata Arctica spelar på samma dag som Disturbed och jag har redan har biljetter till Disturbed?


Jag hade valt Breaking Benjamin framför alla vilket dag som heeelst.

cwzrd-
2008-09-05, 13:54
Okej då.

Deceiver85. HAHAHAHAHAH fan vilket skämt!

Kwon
2008-09-05, 13:54
Sabaton och BulletValentine i all ära.. :)

Snackar vi Live-konserter...

Motley Crue när de var som bäst (tillochmed Musikvideon är bra!)
43A_q22FTUI

cwzrd-
2008-09-05, 13:55
Är det någon som förstår hur förstörd jag är över att Sonata Arctica spelar på samma dag som Disturbed och jag har redan har biljetter till Disturbed?


Jag hade valt Breaking Benjamin framför alla vilket dag som heeelst.

Nej det förstår jag inte, speciellt med tanke på att Shinedown är förband till Disturbed.

Skäms.

priceless
2008-09-05, 13:57
Nej det förstår jag inte, speciellt med tanke på att Shinedown är förband till Disturbed.

Skäms.


Jag älskar Shinedown, men.. Sonata Arctica är Sonata Arctica *cry*

Deceiver85
2008-09-05, 13:58
Snackar vi Live-konserter...

Motley Crue när de var som bäst (tillochmed Musikvideon är bra!)
43A_q22FTUI

Tack Kwon! Skönt att det finns någon med riktig musiksmak när skräpbanden avlöser varandra värre än sjuksköterskor på akutmottagningen.

Kwon
2008-09-05, 14:02
Inte alla som uppskattar de gamla godingarna :)

Låtar man kan köra på repeat när man tränar

Motley Crue - Looks that Kill
Iron Maiden - The Trooper
Wasp - I wanna be somebody
Queensryche - Queen of the Reich

Det kan man inte säga om alla låtar!

Bra Pump i dessa!

Deceiver85
2008-09-05, 14:10
OYn5hxeFt10

Kwon
2008-09-05, 14:15
Judas bästa låt! (imho)

gnagaren
2008-09-05, 14:20
Tack Kwon! Skönt att det finns någon med riktig musiksmak när skräpbanden avlöser varandra värre än sjuksköterskor på akutmottagningen.


Du kan ju inte kalla ett band med en kunglig låt som heter Deceiver för skräpband, Deceiver ;)



UfvQOCUdlvs

Kwon
2008-09-05, 14:25
Den här låten är det mycket svårt för mig att sitta still till! :)

Stemm - Face the Pain (Mkt bra låt vid träning, ger pump!)
juMaS_uybAo

This song has grown on me during the years.

priceless
2008-09-05, 14:26
Vad hände med min tråd :( Vem ska följa med mig på Bullet for my valentine DÅ ? :P

Kwon
2008-09-05, 14:26
Hittills har vi kommit fram till att Ants skall bjuda dig på en biljett till Valentine.

Allt annat är bara bonus! :)

priceless
2008-09-05, 14:29
Hittills har vi kommit fram till att Ants skall bjuda dig på en biljett till Valentine.

Allt annat är bara bonus! :)




weee.. Men jag måste ha en riktigt stor å stark karl med mig för jag är rätt så liten och vill inte bli nedtrampad. Är han stor å stark ?

Scratch89
2008-09-05, 14:30
Jag ska på Bullet For My Valentine här i Göteborg när de spelar. Du får gärna komma hit, jag har extrarum du kan sova i om du inte kommer hem.

Kwon
2008-09-05, 14:30
weee.. Men jag måste ha en riktigt stor å stark karl med mig för jag är rätt så liten och vill inte bli nedtrampad. Är han stor å stark ?

Du ser väl på hans avatar.

EDIT: Du ser, Scratch ställer upp åsse.

LadyInsane
2008-09-05, 14:34
Inte alla som uppskattar de gamla godingarna :)

Låtar man kan köra på repeat när man tränar

Motley Crue - Looks that Kill
Iron Maiden - The Trooper
Wasp - I wanna be somebody
Queensryche - Queen of the Reich

Det kan man inte säga om alla låtar!

Bra Pump i dessa!

Sabaton och BulletValentine i all ära.. :)

Snackar vi Live-konserter...

Motley Crue när de var som bäst (tillochmed Musikvideon är bra!)
43A_q22FTUI


Kwon, du, jag är nog lite kär i dig..*cupid* *cupid* *cupid*

Kwon
2008-09-05, 14:34
Aww thanks, fast jag kan nog inte konkurrera med Lady Insane när det väl kommer till kritan. ;)

EDIT:

Aww thanks, fast jag kan nog inte konkurrera med Deceiver när det väl kommer till kritan. ;)

priceless
2008-09-05, 14:39
Jag ska på Bullet For My Valentine här i Göteborg när de spelar. Du får gärna komma hit, jag har extrarum du kan sova i om du inte kommer hem.


ooh ska du :) långt till göteborg *cry*

hahavaffan
2008-09-05, 14:39
Hoppas inte Matt tuck (BFMV) sabbar rösten innan Stockholms konserten dock!! Skulle bli grymt besviken :(Det är inte så mycket som kan låta sämre, så det är nog ingen fara.

LadyInsane
2008-09-05, 14:41
Det är inte så mycket som kan låta sämre, så det är nog ingen fara.

:D

Scratch89
2008-09-05, 14:44
Det finns ju faktiskt en anledning till att Jay har tagit över sång och skrik mer och mer...

hahavaffan
2008-09-05, 14:46
Det finns ju faktiskt en anledning till att Jay har tagit över sång och skrik mer och mer...Är det han till höger i andra videon i tråden?

Scratch89
2008-09-05, 14:58
Är det han till höger i andra videon i tråden?

Menar du Tears Don't Fall, live på Brixton? Ja, det är basisten, till höger från publiken sett. Jag ska leta rätt på någon bra video där han skriker riktigt bra; på den där tiden så skrek han bara live då och då. Han skrek helt sinnessjukt bra live sist de var här i Göteborg, även fast det inte är dåligt på videon som hon länkat till.

Scratch89
2008-09-05, 15:01
Här är min favoritlåt från Bullet. Hård, snabb och helt sinnessjukt rolig att spela och skrika till (jag spelar också bas och skriker...).

hKUmcLfOaMg

Scratch89
2008-09-05, 15:09
Här skriker han helt ok, fast det är rätt så dålig kvalitet. Älskar att han har så speciell ton i rösten när han skriker; det vanliga är att man antingen skriker rätt mörkt (nej, inte growl) eller emoskriker med väldigt hög stämma. Han ligger nånstans däremellan och jag får fan rysningar.

"You're so predictableeeee!!"
_etwb3Xqy_s

En till:
XPWJ2SBB78Q

Scratch89
2008-09-05, 15:11
Åååh, åååh, helt underbart! Här är han verkligen helt grym. Han tar över hela showen; Matt är verkligen helt off-key hela låten.

"Time has come for me to realise, all those things I loved..."

3hYJaqL1JUs

RTB
2008-09-05, 15:40
Trivium - Pull Harder on the Strings of your Martyr Feckin' OWNS!
chSNremdkcc

BOAT! RUDDER! STRANGE, MOUNTAIN! Stomp.. UKRAINE!:D


http://www.youtube.com/watch?v=GNLDLyeepVs

priceless
2008-09-05, 16:00
Åååh, åååh, helt underbart! Här är han verkligen helt grym. Han tar över hela showen; Matt är verkligen helt off-key hela låten.

"Time has come for me to realise, all those things I loved..."

3hYJaqL1JUs



Jag älskar att du älskar dom :)

Scratch89
2008-09-05, 16:04
Självklart gör du det. :D Bullet är riktigt bra och vi i mitt band är väldigt inspirerade av dem. När jag lärt mig att skrika ordentligt kommer det säkert bli liknande skrikstämmor (just nu har vi bara lite gitarrstämmor ala Bullet).

Ants
2008-09-05, 16:11
Ja fy fan vad Jay är en grym screamer!!.. På brixton konserten och Rock am ring under The poison touren.. fy fan vilka stämmor han körde! :D

I love this band

priceless
2008-09-05, 16:22
Självklart gör du det. :D Bullet är riktigt bra och vi i mitt band är väldigt inspirerade av dem. När jag lärt mig att skrika ordentligt kommer det säkert bli liknande skrikstämmor (just nu har vi bara lite gitarrstämmor ala Bullet).


schysst :) Då ska jag hyra in er till alla mina stora dagar.

raQblad
2008-09-05, 16:43
Hur många är det som ska dit...härifrån, alltså?

Jag var själv väldigt sugen men än så länge inget sällskap!

Ants
2008-09-05, 16:50
Hur många är det som ska dit...härifrån, alltså?

Jag var själv väldigt sugen men än så länge inget sällskap!

Jag o Priceless just nu som jag känner till ^^

raQblad
2008-09-05, 17:01
Jag o Priceless just nu som jag känner till ^^Hm - ni får hålla ett fönster öppet ifall att jag skulle få pengar över till en biljett! Jag är riktigt sugen! Har dock aldrig varit i Sthlm tidigare så jag skulle behöva guidas hela vägen till spelningen :D annars kommer det sluta i en mörk gränd....som på film.

priceless
2008-09-05, 17:07
Jag ska försöka få med min sambo, om han inte vill så ska jag ändå köpa en biljett och leta på nån annan jävel som vill.

TheGovernator
2008-09-05, 18:23
Det kan bli MER kärlek

Åkt direkt om dessa hade haft concerto (Pay no Attention to the campy and corny Musicvideo :D )

Queensryche
DBhgoHrWm7c

HAHAHAHAHAHA :D:D
Aldrig tänkt på att man gjorde musikvideor till dessa låtar, grymt bra.
Texten i början är bara så.... :hbang: :laugh:

Bullaz
2008-09-05, 18:45
Fan att man ska bo så långt norrut ibland alltså. Dom är så grymt bra och jag skulle jäääävligt gärna vilja se dom live. Kommer dom spela några låtar från nya skivan tro? Fan va skoj ni som ska se dom kommer ha, jag är avis iaf! :) Filma och ta kort till mig plzkthx! :)

priceless
2008-09-05, 18:57
Fan att man ska bo så långt norrut ibland alltså. Dom är så grymt bra och jag skulle jäääävligt gärna vilja se dom live. Kommer dom spela några låtar från nya skivan tro? Fan va skoj ni som ska se dom kommer ha, jag är avis iaf! :) Filma och ta kort till mig plzkthx! :)

Det tror jag nog dom kommer göra, oftast så gör dom turnéer för att lansera en ny platta :)

Elfsberg
2008-09-05, 19:39
Såg dem live på Metaltown: de sög.

Scratch89
2008-09-05, 20:28
När de spelade på Trädgårn här i Göteborg spelade de ungefär lika många nya som gamla låtar, fast det kändes som om det var mest gamla ändå; ett jävla röj var det.

De var inget vidare på Metaltown; skränigt ljud och Matt kunde inte sjunga, som vanligt.

Ants
2008-09-05, 20:36
Skulle vilja höra Brixton konserten live på The Poison touren.. Höra "Spit You Out" på en konsert där Matt är fullt frisk.. gimme!

Bullaz
2008-09-05, 20:45
Skulle vilja höra Brixton konserten live på The Poison touren.. Höra "Spit You Out" på en konsert där Matt är fullt frisk.. gimme!

Jag tanka den nyss! :)

Ants
2008-09-06, 21:16
http://www.youtube.com/watch?v=v6KRh3KzeGk&feature=related

LOOOVE!!!!

rAjj
2008-09-06, 23:00
Trivium-låten Kwon posta va riktigt bra på sida 1!

Tyvärr har Bullet for my valentine blivit mer av ett emo-dansband sedan deras nya skiva.. verkar som att de vill locka en annan typ av lyssnare samtidigt som de försöker behålla deras gamla vilket jag tycker de har misslyckats med. Sorgligt nog så hade Frontfiguren gjort en mayor halsoperation när jag såg de på Rock am ring. Ett orättvist intryck live kanske, men på skivan har de inget att skylla på.. en must-se-koncert är samma band live @ brixton.. en av de bästa jag sett.

Scratch89
2008-09-07, 02:00
På vilket sätt har de blivit emo-dansband?

rAjj
2008-09-07, 11:41
På vilket sätt har de blivit emo-dansband?

mjukisar.. inte samma genre längre. Märker tydligt att de inriktar sig på alla de små handleds missbrukarna.

Scratch89
2008-09-07, 11:46
Jag hoppas att du skojar.
All These Things I Hate (Revolves Around Me) och The End är väl de mest EMO-ish låtarna jag hört, och de är som bekant från den gamla skivan. Från Scream Aim Fire finns det, vad jag vet, ingen låt som är det. Det finns såklart ballader (typ Forever And Always som är helt underbar) men ingen låt som är så desperat och med självdestruktiv text som de två ovannämnda. Jag skulle våga påstå att du inte vet vad du pratar om.

Scratch89
2008-09-07, 11:47
Sicka softisar. *whatever*

WoT1oRnSK88

Thobias
2008-09-07, 12:02
Tyvärr har Bullet for my valentine blivit mer av ett emo-dansband sedan deras nya skiva.. verkar som att de vill locka en annan typ av lyssnare samtidigt som de försöker behålla deras gamla vilket jag tycker de har misslyckats med.

Vänta... försöker vi påstå att BFMV inte alltid försökt locka till sig självmordsbenägna kids som försöker hitta något att relatera till?

Scratch89
2008-09-07, 12:04
Vänta... försöker vi påstå att BFMV inte alltid försökt locka till sig självmordsbenägna kids som försöker hitta något att relatera till?

De är inte alls EMO. Varför säger du att de är det?
Vad lyssnar du själv på?

Kwon
2008-09-07, 12:25
Trivium-låten Kwon posta va riktigt bra på sida 1!


Thanks Bro! Om man bortser från "sången" så är faktiskt gitarrspelet i denna episka kreation enormt tillfredställande!

Thobias
2008-09-07, 12:48
De är inte alls EMO. Varför säger du att de är det?
Vad lyssnar du själv på?

Emo är ju en genrer för sig som är utdöd sedan många, många år sedan (dvs, det som "mainstreamen" kallar för emo idag har ingenting med riktig emo att göra. Skit som my chemical romance osv som folk gillar att ge etiketten "emo" har inte ett dugg med emo att göra, det är bara kommerciellt skräp).

Men det råder ju inga tvivel om att BFMV är ett metalcore-inspirerat rockband som gladeligen kapar alla sorters band till legitimitet för att få sålt plattor. Text-temat har sen begynnelsen varit genomgående patetiskt och larvigt (Tears don't fall, någon?) och bara konceptet med att gå in i studion igen för att spela in sina låtar utan skrik för att få mer airtime på radion är så skrattretande att jag inte vet vad jag ska säga.

BFMV har väl gjort ett och annat riff osv som duger, men jag kan inte ta ett band på allvar som så blatant pissar på sin musikaliska skapelse för att den inte lockade tillräckligt många. Det finns så mycket bättre band som gör snarlik musik att jag inte ser någon anledning att slösa tid på de mediokra musikerna håller instrumenten i BFMV.

Jag lyssnar på allt möjligt. Metallica, Dream Theater, As i lay dying, All shall perish, All that remains, As blood runs black, At the gates, At the throne of judgment, August burns red, From the shallows, The faceless, Molotov Solution, Nile, Origin, Parkway drive, Protest the hero, Suicide silence, Veil of maya, Whitechapel, Vital remains osv osv.

Överhängande metal med andra ord.

priceless
2008-09-07, 13:10
Jag älskar Bullet for my valentine å jag har ingen lust att skära handlederna av mig? :P


Jag fick med min sambo på konserten i sthlm iaf :)

Thobias
2008-09-07, 13:12
Jag älskar Bullet for my valentine å jag har ingen lust att skära handlederna av mig? :P


Jag fick med min sambo på konserten i sthlm iaf :)
Nej, jag tror inte att alla som lyssnar på "Boten Anna" faktiskt har en aning om vad IRC är för något, men det gör inte konceptet mindre larvigt :)

priceless
2008-09-07, 13:14
Nej, jag tror inte att alla som lyssnar på "Boten Anna" faktiskt har en aning om vad IRC är för något, men det gör inte konceptet mindre larvigt :)

Men så vad du menar är alltså att BFMV har låtar som är så pass självdestruktiva att de endast drar till sig folk som vill skära handlederna av sig? Eller menar du att dom VILL dra till sig sånt folk men inte lyckas eller vad? Kan du inte kopiera in en liten text eller så från någon av deras låtar där du tycker att dom är så, så får jag se vad du menar?

Thobias
2008-09-07, 13:37
Men så vad du menar är alltså att BFMV har låtar som är så pass självdestruktiva att de endast drar till sig folk som vill skära handlederna av sig? Eller menar du att dom VILL dra till sig sånt folk men inte lyckas eller vad? Kan du inte kopiera in en liten text eller så från någon av deras låtar där du tycker att dom är så, så får jag se vad du menar?Jag menar att dom skriver texter osv som dom gör för att locka till sig en viss publik, ja, men sen att andra (tex du) också lyssnar på dom är ju såklart oundvikligt. Dom gör ju lättsmält metal liksom och det är ju definitivt en lättsåld genrer.

Visst kan jag det:

"There goes my valentine again,
Soaked in red for what she said,
And now she's gone.

Hand of blood, I don't wanna feel like my heart is breaking.
Hand of blood, I don't wanna see that my life is burning."

"Has no one told you!, your cries are all in vain,
And everyone keeps trying to take that all away,
Has no one told you!, Your cries are all in vain,
Your Cries!"

"It's haunting me, I'm so alone,
I'm just trying to find my way back home,
I'm so alone, alone."

"I'm just another guy that's fucked up immensely
But you still love me,
Why? I don't know!"

"These are my final words to you
I know you're listening, can you hear me
The time has come to say goodbye
These are my final words, to you

The clock is ticking, my heart is bursting through my chest,
And now I'm crying, the tears are pouring off my face,
The chair is creaking," (den är i en klass för sig)

"Your words, bury me, of what I used to be
I can't erase all those things I've seen
Your heart, smothers me, now it's hard to breathe
I can't erase all my memories"

"Your pictures on my wall
With this around me I don't feel it's over
I've never felt this way before
With you around me I don't feel it's over"

"There's no love, everybody's crying
There's no truth, everyone's misguided"



osvosv

Bullaz
2008-09-07, 13:44
Spela stor jävla roll? Det är ett bra band. Isåfall är Carola emo också, för varje gång jag hör en av hennes låtar så vill jag inte annat än ta livet av mig, så jävla dålig som hon är.

priceless
2008-09-07, 13:59
Jag menar att dom skriver texter osv som dom gör för att locka till sig en viss publik, ja, men sen att andra (tex du) också lyssnar på dom är ju såklart oundvikligt. Dom gör ju lättsmält metal liksom och det är ju definitivt en lättsåld genrer.

Visst kan jag det:

"There goes my valentine again,
Soaked in red for what she said,
And now she's gone.

Hand of blood, I don't wanna feel like my heart is breaking.
Hand of blood, I don't wanna see that my life is burning."

"Has no one told you!, your cries are all in vain,
And everyone keeps trying to take that all away,
Has no one told you!, Your cries are all in vain,
Your Cries!"

"It's haunting me, I'm so alone,
I'm just trying to find my way back home,
I'm so alone, alone."

"I'm just another guy that's fucked up immensely
But you still love me,
Why? I don't know!"

"These are my final words to you
I know you're listening, can you hear me
The time has come to say goodbye
These are my final words, to you

The clock is ticking, my heart is bursting through my chest,
And now I'm crying, the tears are pouring off my face,
The chair is creaking," (den är i en klass för sig)

"Your words, bury me, of what I used to be
I can't erase all those things I've seen
Your heart, smothers me, now it's hard to breathe
I can't erase all my memories"

"Your pictures on my wall
With this around me I don't feel it's over
I've never felt this way before
With you around me I don't feel it's over"

"There's no love, everybody's crying
There's no truth, everyone's misguided"



osvosv



Okej, ungefär samma texter som mer än 50% av världens artister någonsin skrivit om? Det vill säga - kärlek, sorg, depression, stora svarta hål, jobbiga tankar.

priceless
2008-09-07, 14:00
Spela stor jävla roll? Det är ett bra band. Isåfall är Carola emo också, för varje gång jag hör en av hennes låtar så vill jag inte annat än ta livet av mig, så jävla dålig som hon är.


haha kan inte mer än hålla med..

Thobias
2008-09-07, 14:12
Okej, ungefär samma texter som mer än 50% av världens artister någonsin skrivit om? Det vill säga - kärlek, sorg, depression, stora svarta hål, jobbiga tankar.Ja? Det var du som ville att jag skulle poängtera att det är sånt BFMV skriver om och det gjorde jag.

Spela stor jävla roll? Det är ett bra band. Isåfall är Carola emo också, för varje gång jag hör en av hennes låtar så vill jag inte annat än ta livet av mig, så jävla dålig som hon är.
Haha, oavsett så instämmer jag där, fyfan va dåligt det är.

Detta har ju i praktiken ingenting med emo att göra, men larviga är texterna i högsta grad, oavsett om det är Carola eller BFMV.

priceless
2008-09-07, 16:41
Ja? Det var du som ville att jag skulle poängtera att det är sånt BFMV skriver om och det gjorde jag.


Haha, oavsett så instämmer jag där, fyfan va dåligt det är.

Detta har ju i praktiken ingenting med emo att göra, men larviga är texterna i högsta grad, oavsett om det är Carola eller BFMV.


Ja men du säger ju att BFMV är 'emo' för att dom sjunger om sånt och att dom pga det har en självmordsbenägen publik bland annat?
Dom sjunger ju inte endast om såna saker.

Creed, Metallica, Murderdolls, Elvis Presley, Johnny Cash, Disturbed, Sonata Arctica, The Cranberries .. Jag kan fortsätta i all evighet. Alla har sjungit om liknande saker.

lastbil
2008-09-07, 16:50
haha spelar ingen roll vilket band en forum tråd handlar om, alltid massa elitistiska barn som ska kategorisera allt in i det minsta samt hävda att saker är för mainstream, för mjukt eller att deras musiksmak är bättre/coolare.

Bra exempel är när man kollar valfri Pendulum video på youtube, comments handlar om hurvida "äkta" dom är, att de inte är Drum and bass längre att de är sellouts för att dom grenat ut till nått unikt...blabla

Min poäng; kan internetbarnen kanske sluta kategorisera in allt in i minsta detalj, och med det sluta döma ut folk på grund av nått band dom kanske gillar.
"höhöhö du e emo!!111lol"

Scratch89
2008-09-07, 18:50
Jag lyssnar på allt möjligt. Metallica, Dream Theater, As i lay dying, All shall perish, All that remains, As blood runs black, At the gates, At the throne of judgment, August burns red, From the shallows, The faceless, Molotov Solution, Nile, Origin, Parkway drive, Protest the hero, Suicide silence, Veil of maya, Whitechapel, Vital remains osv osv.

Överhängande metal med andra ord.

Hur ska du ha det nu? Kallar du BFMV för EMO enligt mainstreamen (jag antar att du är en sån där kååling som inte vill tillhöra den otäcka skaran) eller enligt den gamla definitionen? Jag vet inte om de skulle platsa in, oavsett den gamla eller nya definitionen. Skriken är ilskna och inte innerliga och desperata som definierar emon. Basen är inte heller särskilt framträdande, men jag antar att trummorna kan passa in (taktbyten och massor av cymbaler). Enligt den nya definitionen vet jag inte alls vad du tänker på. Det är ju fortfarande en avsevärd mängd skrik, men den nya skivan innehåller mindre skrik från Matt helt enkelt för att hans hals inte längre pallar det. Live skriker Jay numera, och det är väl inte en dag för tidigt iofs.

Sen håller jag med de andra. Varför ska man hålla på och leta rätt på textrader som egentligen inte säger någonting? Är det något band som kan kallas för EMO och har väldigt tunga, deprimerande texter är det ju Metallica, ett band du skrev bland de första. Skulle du kalla Metallica för EMO... ?

EDIT: All That Remains och As I Lay Dying? Jag ser väldigt många likheter med BFMV.

priceless
2008-09-07, 18:55
För att återgå till min trååd, weee jag ska på bullet for my valentine (L)

Ants
2008-09-07, 19:42
För att återgå till min trååd, weee jag ska på bullet for my valentine (L)

Jag meed!! Hoppas de spelar lite Spit You out, No control osv :D

Thobias
2008-09-07, 20:09
Ja men du säger ju att BFMV är 'emo' för att dom sjunger om sånt och att dom pga det har en självmordsbenägen publik bland annat?
Dom sjunger ju inte endast om såna saker.

Creed, Metallica, Murderdolls, Elvis Presley, Johnny Cash, Disturbed, Sonata Arctica, The Cranberries .. Jag kan fortsätta i all evighet. Alla har sjungit om liknande saker.
Jag har inte nämnt ordet emo en enda gång. Jag poängterade till och med att emo inte finns längre.

Det är skillnad på äpple och päron, som bekant. Även om man skriver en text som är snarlik handlar det mycket om hur den framställs och framförs för att definiera vart det står på skalan.

Lets recap shall we? Det jag svarade på från första början var att jag alltid tyckt rAjj tyckte dom hade blivit ett "emo-dansband" på senaste skivan, varpå jag sa att jag tyckte att dom alltid haft tendensen att försöka locka kids i 14-15 årsåldern med identitetsproblem (det som folk gillar att kalla "emo"-kids). Jag gick efter förfrågan vidare att utveckla att jag ogillar dem bland annat för att dom nästan uteslutande skriver texter om just hjärtesorg och tårar osv samt har sålt sig fullständigt när dom spelade om "poison"-plattan.

Hur ska du ha det nu? Kallar du BFMV för EMO enligt mainstreamen (jag antar att du är en sån där kååling som inte vill tillhöra den otäcka skaran) eller enligt den gamla definitionen? Jag vet inte om de skulle platsa in, oavsett den gamla eller nya definitionen. Skriken är ilskna och inte innerliga och desperata som definierar emon. Basen är inte heller särskilt framträdande, men jag antar att trummorna kan passa in (taktbyten och massor av cymbaler). Enligt den nya definitionen vet jag inte alls vad du tänker på. Det är ju fortfarande en avsevärd mängd skrik, men den nya skivan innehåller mindre skrik från Matt helt enkelt för att hans hals inte längre pallar det. Live skriker Jay numera, och det är väl inte en dag för tidigt iofs.

Sen håller jag med de andra. Varför ska man hålla på och leta rätt på textrader som egentligen inte säger någonting? Är det något band som kan kallas för EMO och har väldigt tunga, deprimerande texter är det ju Metallica, ett band du skrev bland de första. Skulle du kalla Metallica för EMO... ?

EDIT: All That Remains och As I Lay Dying? Jag ser väldigt många likheter med BFMV.Jag bryr mig inte avsevärt om etiketter i sig, utan att jag framförallt ogillar BFMV (ogillar är rätt starkt... "inte bryr mig om" kanske?) för att dom inte har någon integritet eller heder. Man har genomgående kört ett texttema som jag redan poängterat, men framförallt har dom spelat in en platta igen utan skrik för att få mer radiotid och så pass grovt kommerciella stunts klarar jag personligen inte av.

jag gjorde det för att priceless bad om det, har du inte läst tråden eller? Nej, det skulle jag inte, och jag har inte kallat BFMV emo heller. Jag har däremot kallat dom för sell outs och mediokra musiker. Det är ni som horar etiketter, inte jag.

Scratch89
2008-09-07, 20:16
Har du lyssnat på nya skivan? Det är ju fortfarande skrik. Har du sett dem live? Det är fortfarande skrik.

Däremot håller jag faktiskt med dig att en del låtar på nya skivan har betydligt slagdängigare refränger än på The Poison, men både demon innan och The Poison hade ju liknande tendenser. Matt kan ju inte, rent fysiskt, skrika lika mycket (och hårt) så att det är mindre skrik (men fortfarande existerar!) är ju inte konstigt.

priceless
2008-09-07, 20:19
Ibland måste även band förnya sig lite med tiden.. Lätt att folk tröttnar om dom kör samsamma kanske? I dunno.

Thobias
2008-09-07, 20:31
Har du lyssnat på nya skivan? Det är ju fortfarande skrik. Har du sett dem live? Det är fortfarande skrik.

Däremot håller jag faktiskt med dig att en del låtar på nya skivan har betydligt slagdängigare refränger än på The Poison, men både demon innan och The Poison hade ju liknande tendenser. Matt kan ju inte, rent fysiskt, skrika lika mycket (och hårt) så att det är mindre skrik (men fortfarande existerar!) är ju inte konstigt.Vad vill du få sagt? Kvarstår gör ju att dom spelade in The Poison, konstaterade att det inte fick tillräckligt med air time, gick in i studion igen och spelade in skiten med uteslutande skönsång och fick sina MTV-sändningar, det hade naturligtvis ingenting med hans hals att göra, dom problemen kom i samband med att dom spelade in nya skivan.

Scratch89
2008-09-07, 20:39
Var har du fått för dig att de inte tyckte att de fick tillräckligt med air time? Har de själva sagt det? Jag motsäger inte dig, men det låter som det är något du bara fått för dig.

Ants
2008-09-09, 20:44
Några mer som ska dit? Kom igen nu ;)

Ants
2008-09-11, 17:03
upp. Har nu mina 2 biljetter dit i handen! :)

Ants
2008-12-01, 17:57
Nu är det 2dagar kvar och konserten är slutsåld på Ticnet ^^. Lyckligtvis så har jag 2 biljetter dit. Nån annan som ska dit?!

Ants
2008-12-02, 17:31
Ingen annan som ska dit? Har en biljett över : <

Scratch89
2008-12-02, 18:27
Stockholm? Nä, tack.

Anton Fräs
2008-12-05, 15:30
Ska på konserten imorgon :hbang:

Ants
2008-12-05, 18:39
Ska på konserten imorgon :hbang:

Hoppas att du får en jävligt rolig tid :D

Det hade jag.. konserten i onsdags var heeeeeelsjuk! Först 2 tråkiga förband (Lacuna Coil & Bleeding through.. blää) sen dundrar bullet ut på scenen :D
Riktigt jävla bra var de! Hela publiken sjöng och det var moshpit & crowdsurfing hit o dit :D

Sen i mitten av Waking the demon så vill Matt ha en Wall Of Death.. Och inte fan bangar publiken :D Inom några sekunder så delar hela publikhavet upp i 2 delar.. Så jävla kul att det inte e sant!

Scratch89
2008-12-05, 19:14
Wall Of Death under Waking The Demon? Originellt. ;)

Iallafall, det som är både bra och dåligt är att man inte hör hur illa Matt sjunger live. Om man däremot tittar klipp efteråt, när man inte hör publikens sorl, så låter det inget vidare.

Jens.Andersson
2008-12-05, 19:51
Wall Of Death

Aldrig hört talas om detta innan så jag kollade upp det. Lite märkligt att arrangören låter dem genomföra det eftersom det verkar lite farligt? Tänk om någon faller omkull och blir ihjälstampad?

Anton Fräs
2008-12-06, 12:31
De gör det av egen fri vilja, vill man inte göra det finns det utrymme att inte deltaga. Iallfall de gånger jag vart med om det. Jag ska INTE mosha / köra wall of death ikväll, vill fan inte skada mig nu när man kommit igång med träningen så bra igen *flex*:hbang:

Ants
2008-12-06, 12:44
De gör det av egen fri vilja, vill man inte göra det finns det utrymme att inte deltaga. Iallfall de gånger jag vart med om det. Jag ska INTE mosha / köra wall of death ikväll, vill fan inte skada mig nu när man kommit igång med träningen så bra igen *flex*:hbang:

Tänkte också precis så.. Men när man står där och hör favoritbanden rocka loss och publiken e galen.. då kan man bara inte stå stilla :D