handdator

Visa fullständig version : Rädda för fysiskt jobb


MrFit2002
2008-09-05, 12:31
Hur många här är rädda för att ta i och göra fysiska aktiviteter samma dag som ni ska träna av rädsla att inte vara lika stark på passet? Och då menar jag allt som inte har med styrke/konditionsträning att göra.

Tricklev
2008-09-05, 12:34
Inte det minsta, vad är poängen med att träna om det gör mig oförmögen att använda musklerna? ;)

Mental
2008-09-05, 12:34
Du kunde inte få ihop det här i en gemensam tråd med hypokondritråden?

Eller startat pollar i dem åtminstånde?

Nitrometan
2008-09-05, 12:34
Skärp dig.

Det är fan ingen som är rädd för att jobba.

Bara nervösa optifjortisar.

MrFit2002
2008-09-05, 12:36
Jo, det finns många som är livrädda för fysisk ansträngning utanför gymmet.
Jag vet:-)

hahavaffan
2008-09-05, 12:38
Finns det? Jag vet ingen.

Kwon
2008-09-05, 12:38
Känner ni inte igen polaren som inte orkar hjälpa till folk att flytta då "han inte kommer orka något på gymet" senare? :D

MrFit2002
2008-09-05, 12:39
Känner ni inte igen polaren som inte orkar hjälpa till folk att flytta då "han inte kommer orka något på gymet" senare? :D

Tack:)

NickeSthlm
2008-09-05, 12:39
Känner ni inte igen polaren som inte orkar hjälpa till folk att flytta då "han inte kommer orka något på gymet" senare? :D

Det är fan ingen polare :whipped:

Nitrometan
2008-09-05, 12:40
Känner ni inte igen polaren som inte orkar hjälpa till folk att flytta då "han inte kommer orka något på gymet" senare? :D
Nej. Har jag aldrig hört talas om.

hahavaffan
2008-09-05, 12:41
Nej. Har jag aldrig hört talas om.Ärligt talat nu, faktiskt inte.

Ahead Of The Pack
2008-09-05, 12:42
Skärp dig.

Det är fan ingen som är rädd för att jobba.

Bara nervösa optifjortisar.

Gäller det även att klova innan egen tävlingsstart?? I såfall hade jag varit lite skeptisk.

Nitrometan
2008-09-05, 12:44
Gäller det även att klova innan egen tävlingsstart?? I såfall hade jag varit lite skeptisk.
;)

Nja. Då vill man ju värma upp och gosa med sin lilla teddybjörn.

Jag klovar efter jag har lyft.

lectris
2008-09-05, 12:46
Nej, jag har haft väldigt fysiskt krävande jobb.

Kwon
2008-09-05, 12:54
"Fan, om jag hjälper er och flytta allt det där kommer jag inte orka något på ryggpasset sen!" ;)

Piranha
2008-09-05, 12:54
Nej, vad är de för polare du har egentligen?

måste vara veganer :D

Carolinew
2008-09-05, 13:08
Jag kan förstå vissa personer som tänker så dock, tanken har själv slagit mig ibland. Håller på och flyttar för tillfället och eftersom man blir så jävla trött av det så är det omöjligt att prestera lika bra på gymet efteråt de dagar man hållt igång. Jag är glad att jag inte är flyttgubbe (flyttkvinna?) för då hade träningen blivit lite väl lidande :cool:

Som det är nu kan man ju anpassa träningen efter vad man gör på dagarna men har man ett såpass fysiskt ansträngande jobb 5 dar i veckan så blir det ju lite svårt...

Mago
2008-09-05, 13:10
Jag skulle inte vilja ha ett jobb som är så fysiskt krävande att jag inte orkade hålla på med fysiska aktiviteter utanför jobbet. Men nej, engångsföreteelser är såklart inga problem.

Piranha
2008-09-05, 13:10
Jasså min polare är snickare och anläggare, han har inga problem att stå med spade och grus en hel dag och sen bränna av ett böjpass på kvällen.

Det är nog mest en fråga om att vänja in kroppen, sen tror jag latmasken är för många att tänka på.

Nitrometan
2008-09-05, 13:11
Som det är nu kan man ju anpassa träningen efter vad man gör på dagarna men har man ett såpass fysiskt ansträngande jobb 5 dar i veckan så blir det ju lite svårt...
Du tror inte att du vänjer dig om du skulle hamna i det läget?

Nitrometan
2008-09-05, 13:12
Allan och Jorgen är väl byggsnickare/timrisar?

Gissar att de har hyfsat fysiska jobb. De orkar träna.

Kwon
2008-09-05, 13:13
Vissa tänker väl att de inte kan ta ut sig 110 % på passet sedan om de hjälper till med att flytta garderober och pianon under dagen. (De kanske känner att passet skulle bli värdelöst då)

Någon sådan polare har vi nog haft genom åren.

Detta var dock förr, efter 25+ tror jag nog ingen i kretsen tänker så längre.

Slartibartfast
2008-09-05, 13:13
Allan och Jorgen är väl byggsnickare/timrisar?

Gissar att de har hyfsat fysiska jobb. De orkar träna.

Men dom är ju inte grova heller. *popcorn*

Nitrometan
2008-09-05, 13:14
Men dom är ju inte grova heller. *popcorn*
Just det. Tänk om de hade arbetsvägrat och fokuserat på träningen. *flex*

KalleBalik
2008-09-05, 13:18
Jag jobbade som flyttgubbe ett tag, och jag orkade verkligen inte träna då. Jag var helt slut efter en arbetsdag, och att gå till gymet fanns det inte en tanke på. Dessutom hade jag nog blivit tvungen att lägga större delen av min lön på mat om jag ville bygga muskler, man bränner så jävla mycket kalorier när man bär tungt upp och ner för trappor hela dagarna. Men hatten av till de som lyckas kombinera flyttgubbejobbet med hård träning på gym, jag klarade det icke.

CrazyJoeDavola
2008-09-05, 13:19
Det är väl för i helvete bara att äta lite extra! Går världen under om man inte orkar exakt samma vikter som man brukar bara för att man hjälpt till att flytta?! *gah!* Skulle bli minst sagt förbannad om någon av mina vänner skiter i att hjälpa till att flytta bara för att vara opti på ett pass!

Se själva flytten som ett träningspass istället, sällan man har sån träningsvärk i underarmarna som efter en flyttdag :hbang: Sen så är ju alltid den obligatoriska flyttpizzan och ölen värd all möda! *cupid*

Kwon
2008-09-05, 13:19
Det fanns väl också de i skaran (20-24 år) som var rädda för "överträning" om de hjälpte te med en flytt samma dag som ett pass!

Carolinew
2008-09-05, 13:19
Du tror inte att du vänjer dig om du skulle hamna i det läget?

Jo det är mycket möjligt... men jag är nog ändå tacksam om jag slipper flytta runt på pianon upp och ner för trappor dagarna i ända (skulle nog iofs inte ens rubba ett sådant trots hjälp :D )

Sebbe_H
2008-09-05, 13:32
Jag har också ett rätt så fysiskt krävande jobb(när jag väl är anställd:D). Och det i ett kvavt, varmt och svettigt maskinrum. Älskar att ta i och arbeta på riktigt. Hade aldrig klarat av ett kontorsjobb eller liknande.

MrFit2002
2008-09-05, 13:37
Jag har fysiskt tungt jobb (lyfter ca ett hundratal plåtar a 41 kilo 5 dagar i veckan). Jag tycker att träningen går bättre när jag jobbar fysiskt än om jag skulle varit hemma och slöat på dagarna.
Av fysisk aktivitet blir man aktiv, av att slöa blir man lat.

Tuniz
2008-09-05, 13:41
Har alltid haft ett fysiskt arbete och tycker jag presterar bättre på gymmet när jag haft ett hårt arbetspass ;)

King Grub
2008-09-05, 13:45
Jag är rädd för arbete överhuvudtaget, inte just pga träningen. http://bestsmileys.com/sleeping/14.gif

MrFit2002
2008-09-05, 13:48
Jag är rädd för arbete överhuvudtaget, inte just pga träningen. http://bestsmileys.com/sleeping/14.gif

Why?

Trance
2008-09-05, 13:48
Why?

För att han inte behöver arbeta förmodligen.

MrFit2002
2008-09-05, 13:50
Så kan det säkert vara

King Grub
2008-09-05, 13:51
Why?

http://www.savagechickens.com/images/chickenhatework.jpg

Vidrigt ekorrhjul.

cwzrd-
2008-09-05, 13:53
http://www.savagechickens.com/images/chickenhatework.jpg

Vidrigt ekorrhjul.

Varför inte skaffa ett jobb som du trivs med då? Tänk, du kanske rentav utvecklas, God forbid? :o

King Grub
2008-09-05, 13:54
Jag är redan fullt utvecklad, och trivs utmärkt. http://bestsmileys.com/tongs/10.gif

Nitrometan
2008-09-05, 13:55
Varför inte skaffa ett jobb som du trivs med då? Tänk, du kanske rentav utvecklas, God forbid? :o
Hur hade du tänkt dig att en gud skulle utvecklas vidare?

Han är redan skapelsens perfektion.


Edit: Tvåa. Självklart hann King Grub före, som den optimala varelse han är.

burre
2008-09-05, 13:58
http://www.savagechickens.com/images/chickenhatework.jpg

Vidrigt ekorrhjul.

Om det är så att dina pengar inte är självförtjänta utan ärvda är du en bortskämt skitunge.

I annat fall GJ, GL HF!

cwzrd-
2008-09-05, 13:58
God forbid, som sagt.

Nitrometan
2008-09-05, 14:01
Om det är så att dina pengar inte är självförtjänta utan ärvda är du en bortskämt skitunge.
Så ärvda pengar är inte bra?

Om man har vunnit dem då?

Värdetransportrån?

Knarkaffärer?

Det är bara arv som är fel?

cwzrd-
2008-09-05, 14:03
Så ärvda pengar är inte bra?

Om man har vunnit dem då?

Värdetransportrån?

Knarkaffärer?

Det är bara arv som är fel?

Då har man förtjänat dem, eftersom man faktiskt gjort något aktivt för att få dem.

Duh.

Kwon
2008-09-05, 14:04
Om det är så att dina pengar inte är självförtjänta utan ärvda är du en bortskämt skitunge.


Skitunge? BLASPHEMY!

King Grub är en older distinguished gentleman, ej någon unge!

King Grub > Chuck Norris, above mortal men and does not need to do what others do.

joriice
2008-09-05, 14:08
Jag vill inte ha ett jobb som tär på kroppen, sliter på leder, där man ligger ute året om, oavsett om man nu blir "stark".
Sitter hellre still eller rör mig lite, och tar ut mig på gymmet eller på passen isåfall.

King Grub
2008-09-05, 14:18
är du en bortskämt skitunge.

http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/c010.gif

http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?BlogPostingID=9726

MrFit2002
2008-09-05, 14:22
Jag vill inte ha ett jobb som tär på kroppen, sliter på leder, där man ligger ute året om, oavsett om man nu blir "stark".
Sitter hellre still eller rör mig lite, och tar ut mig på gymmet eller på passen isåfall.

Lite tungt fysiskt arbete skadar inte. Det gör däremot inaktivitet.

mangs
2008-09-05, 14:34
http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/c010.gif

http://www.funbeat.se/life/blog/show.aspx?BlogPostingID=9726

Fan vad bra! :D

Jag förstår att du gillar att vara ledig men du känner inte ibland att du med dina kunskaper och erfarenheter skulle kunna bidra på arbetsmarknaden?

Jag är iofs tacksam att du har tid över att syssla med volontär-arbete här på forumet men ibland känns det som om det är waste of talent. Skriv en bok om kost och träning och eller starta en TV-show, du kan ju bli lika stor som Anna Skipper.;)

shut teh face
2008-09-05, 14:37
Han skriver ju redan en del artiklar ..

Sen tror jag man mår mycket fler personer via kolozzeum än någon random arbetsplats. Det är klart man kan bygga upp ett rykte som Paulun men det tar tid och är jobbigt. Det är bättre att skita i alla andra och sitta hemma och spela datorspel. :thumbup: :)

dooh
2008-09-05, 14:37
Jag älskar kroppsarbete. Och ser en flytt som lite vardagsträning=)


Men allra helst vill jag bli hemmafru. (fast det är ju också kroppsarbete)

Piranha
2008-09-05, 14:38
Fan vad bra! :D

Jag förstår att du gillar att vara ledig men du känner inte ibland att du med dina kunskaper och erfarenheter skulle kunna bidra på arbetsmarknaden?

Jag är iofs tacksam att du har tid över att syssla med volontär-arbete här på forumet men ibland känns det som om det är waste of talent. Skriv en bok om kost och träning och eller starta en TV-show, du kan ju bli lika stor som Anna Skipper.;)

Fördelen med att vara just oberoende är att göra exakt vad fasen man vill.

För ja si så fort man inte gör saker på frivilligbasis så dör man lite inombords :D

Kwon
2008-09-05, 14:39
Jag hade gärna sett King Grub bli lika stor (eller större) som Anna Skipper.

Ett TV-program med Grub hade varit att föredra där man bland annat slipper se den där engelska versionen av Anna Skippers-förkärlek till "stool samples" hela tiden.

Scratch89
2008-09-05, 14:43
Söker man på lite äldre forskning så finns det en hel del att hitta från herr Grub, ska inte avslöja något dock, privatliv ftw.
Skönt iallafall att vara ekonomiskt oberoende. Är också nyfiken på om det är arv eller intjänade pengar.

lectris
2008-09-05, 14:45
Jag vill inte ha ett jobb som tär på kroppen, sliter på leder, där man ligger ute året om, oavsett om man nu blir "stark".

Det är väl isf nackdelen.. jobbar ju inom byggbranchen nu och det är hemskt när det händer att 62 åriga äldre herrar omkommer på byggarbetsplatser två månader innan pensionen. Kämpat hela livet med tungt arbete och inte få njuta av ett skönt ledigt liv sedan. All work and no play liksom :(

mangs
2008-09-05, 14:50
När jag sade Skipper så skojade jag bara.

Dock är det sant som du säger, Namnet King Grub är ju redan känt på Internet, tänk om det även skulle spridits till media. Tänk dig Löpsedlarna.

"King Grubs Deffguide"

"King Grub avslöjar sanningen"

"King Grub sågar Paulun"

"När King Grub talar lyssnar folket"

"King Grub skall vara med melodifestivalen".


Jag tror det skulle blivit ett jäkligt underhållande program. Skönt att se lite pålästa människor med distans till det de gör. Jag tror att många misslyckas med sin diet/deff/bantning just pga att de tror att de måste vara så extremt seriösa och därmed tröttnar.

Börjar hamna lite väl off topic nu känner jag.

När det gäller fysiskt arbete så undviker jag att träna marklyft eller underarmar samma dag eller dagen före en flytt.

Eddie Vedder
2008-09-05, 16:42
Nej jag räds inte fysiskt ansträngande arbete. Dock har jag jobbat med ett väldigt tärande yrke (som var psykiskt jobbigt och gjorde mig sjukt deppig dessutom :() så det ställde till rejält för träningen.

Den nästan uteblev mer eller mindre. Visselrigen fanns fler negativa faktorer som påverkade men jobbet slet som sagt. Dock tycker jag det vore ett dumt val av mig att resonera som så att jag skiter i arbete för träningens skull, har man förmånen att få jobb tycker jag man ska arbeta. Om man behöver pengarna vill säga.

machine gun
2008-09-05, 16:44
Nej, däremot kan jag hoppa över ett styrkepass om jag ska hjälpa nån att flytta dagen efter.

erks
2008-09-05, 16:46
Tycker bara att man blir "uppvärmd" inför träningen eller vad man ska säga.

coxie
2008-09-05, 16:56
Nä jag är inte direkt rädd för fysikt jobb, men jag trivs bättre med att sitta framför en dator.

Dock är inte jag den som kör stenhård styrketräning och anpassar all min mat kring muskelökning. Kör några pass i veckan för att det är roligt.och för att det är nyttigt att träna. Cardio däremot tycker jag är mycket roligare så där kör jag mer.

Exdiaq
2008-09-05, 17:21
Det skulle vara om jag spelar match samma dag eller dagen innan, då jobbar jag inte gärna med något krävande.

MAXX
2008-09-05, 17:50
föredrar icke fysiskt arbete.

förstör motivationen/orken till att träna med fysiskt arbete..

MrFit2002
2008-09-05, 17:52
föredrar icke fysiskt arbete.

förstör motivationen/orken till att träna med fysiskt arbete..

Kan det beror på att du är lat?

emmzan
2008-09-05, 17:56
Jag försöker se till att inte jobba dagen innan tävling i regel om det går. Har inte något jättekrävande jobb rent fysiskt just nu, men står man 4 timmar och opererar så är ryggen inte fräsch efterråt för att uttrycka sig milt. Tidigare när jobbet var betydligt mer fysiskt så fanns inga valmöjligheter (och krav på ledig dag innan tävling större) eftersom man inte kunde styra över vad dagen skulle innebära arbetsmässigt alls (två vaccinationer eller 5 timmar kalvning)...

MAXX
2008-09-05, 17:57
Kan det beror på att du är lat?

ja delvis.

men sen är det nog ganske katabolt att utföra samma ensidiga rörelser i 8 timmar. + stress hormoner = katabolt

MrFit2002
2008-09-05, 17:59
ja delvis.

Men sen är det nog ganske katabolt att utföra samma ensidiga rörelser i 8 timmar. + stress hormoner = katabolt

Det tror jag inte. Men dock viktigt att äta bra och få i sig tillräckligt mycke protein. Sen sitter nog en hel del i viljan.

MrFit2002
2008-09-05, 17:59
Och varför ska man stressa?

King Grub
2008-09-05, 18:04
Det tror jag inte.

Det är klart det påverkar träningsresultat negativt att ha ett fysiskt påfrestande arbete 8 timmar om dagen, vare sig man tycker om sitt arbete eller inte.

Timme
2008-09-05, 18:07
aldrig rädd.

MrFit2002
2008-09-05, 18:19
aldrig rädd.

Det är bra:-)
Skulle finnas fler som du.

MrFit2002
2008-09-05, 18:20
Det är klart det påverkar träningsresultat negativt att ha ett fysiskt påfrestande arbete 8 timmar om dagen, vare sig man tycker om sitt arbete eller inte.

Frågan är då, är träning allt?:cool:

MAXX
2008-09-05, 18:24
Frågan är då, är träning allt?:cool:

om vi tar och vänder på frågan då.

är fysiskt arbete allt?

:cool:

Cilia
2008-09-05, 18:30
Jag jobbade som flyttgubbe ett tag, och jag orkade verkligen inte träna då. Jag var helt slut efter en arbetsdag, och att gå till gymet fanns det inte en tanke på. Dessutom hade jag nog blivit tvungen att lägga större delen av min lön på mat om jag ville bygga muskler, man bränner så jävla mycket kalorier när man bär tungt upp och ner för trappor hela dagarna. Men hatten av till de som lyckas kombinera flyttgubbejobbet med hård träning på gym, jag klarade det icke.

Fast jag tror då att du var för otränad för den typen av jobb. Jag är övertygad om att man måste orka mer än vad det dagliga jobbet kräver för att man på sikt inte ska bli sjuk och skadad. Om man efter jobbet bara orkar ta sig hem och kasta sig i soffan är det i sig ett problem.

MrFit2002
2008-09-05, 18:33
om vi tar och vänder på frågan då.

är fysiskt arbete allt?

:cool:

Nope, men det är skönt att göra rätt för sig:cool:

MrFit2002
2008-09-05, 18:36
Fast jag tror då att du var för otränad för den typen av jobb. Jag är övertygad om att man måste orka mer än vad det dagliga jobbet kräver för att man på sikt inte ska bli sjuk och skadad. Om man efter jobbet bara orkar ta sig hem och kasta sig i soffan är det i sig ett problem.

Jag kan nte annat göra än att hålla med*flex*

Whistler
2008-09-05, 18:38
Hell no!
Jag skulle inte bära så mycket som en häftapparat i kontorsmiljö om jag inte var tvungen. Ska jag röra på mig så är det för att jag vill och tycker det är kul. Vaktjobbet är underbart på det sättet, man står still och småler lite nöjt hela passet, sen smäller det och då får man springa in och brottas lite (vilket jag tycker är kul, och därför gör det). Numera är jag ju dock på Tingsrätten, inte i krogmiljö, så där håller jag mig till att surfa på kolo och eventuellt fylla på papper i någon kopiator då och då...

wintersnowdrift
2008-09-05, 18:44
Jag blev ganska sliten (och skadad) när jag jobbade 6-dagarsveckor i butik och samtidigt tränade 30-40 h/månad (mest konditionsträning iofs). Och det är ändå inte ett "jättefysiskt" arbete utan lågintensivt gående och stående 8-9 h/dag. Det var nog tuffare psykiskt än fysiskt dock; antalet timmar per dygn som jag faktiskt slappnade av begränsades i stort sett till sömnen, om ens det.

Studentlivet känns betydligt mer optimalt för träningsresultaten. Två pass om dagen är ingen konst att hinna med tidsmässigt, och dessemellan sitter man still och max viftar på tårna.

//Kristin

doommessiah
2008-09-05, 18:59
Absolut inte...jag har både jobbat som plåtslagare och ventilationsmontör (jobbar fortfarande med) under tiden jag tränat, och alltid orkat träna bra.

Klarar man inte det så är man klen...kan jag tycka;)

Björkvedens mästare
2008-09-05, 19:11
Nej inte rädd och känner inget annat än förakt för såna lata typer som inte orkar jobba och skyller det på träningen. Har man ett dåligt och tungt jobb så jobbar man ändå, sen kan man ju söka sej vidare till nåt bättre.

Chrillee
2008-09-05, 19:19
Jag är det hah...Skämms faktiskt, blir nog bättre med tiden!

MrFit2002
2008-09-05, 20:19
Jag är det hah...Skämms faktiskt, blir nog bättre med tiden!

Jepp, det tror jag:-). var själv sådan tills jag fick ett jobb*s*
:)

Danny Devito
2008-09-06, 14:31
Tycker bara att man blir "uppvärmd" inför träningen eller vad man ska säga.

Jag tycker det är bäst tvärtom, alltså att man blir skönt uppvärmd inför jobbet om man kör styrkepasset innan. Då blir man mer "taggad" när man jobbar, tycker jag iaf.

Joshua
2008-09-06, 14:43
när man kommer hem vill man bara gå och lägga sig man är helt död, mitt jobb bryter ned en både fysiskt och psykiskt. Men då glider man bara ned i joggingskorna och springer till "lilla Pölen" som vi kallar den och tillbaka så är man pigg som en mört inför styrkepasset. Sen håller det i sig tills man är klar. :) Sen om man pallar lyfta lika bra som om man suttit hemma hela dagen är en annan sak men det skiter jag i.

Mantus
2008-09-07, 17:00
Presterar bättre på gymmet då jag rört på mig. Funkade väldigt bra då jag jobbade på sommaren, jag hade mer energi och ork än nu då jag pluggar. Beror antagligen på bättre vanor o dyl. så nu försöker jag gå upp vid samma tid varje dag samt ta en promenad på morgonen för att inte säcka ihop de dagar jag har lektionsfritt.

Micke-s
2008-09-07, 17:06
ja e rädd för att ta i fysiskt, ,
utbildade därför mig till snickare på högskolan

Allan
2008-09-07, 17:06
Jag orkar med mitt tunga jobb just för att jag tränar. Annars vore jag också slut i kroppen vid 55

Krampus
2008-09-07, 17:12
Jag orkar med mitt tunga jobb just för att jag tränar. Annars vore jag också slut i kroppen vid 55

Och se hur du klarar dig utmärkt nu efter 55 också! :thumbup:

Allan
2008-09-07, 17:37
Och se hur du klarar dig utmärkt nu efter 55 också! :thumbup:

Tack junior! Kan berätta att det var rätt bra för kroppen att gå ner från tresiffrigt också...

Krampus
2008-09-07, 19:26
Tack junior! Kan berätta att det var rätt bra för kroppen att gå ner från tresiffrigt också...

VA!!?
Varför har ingen sagt något!!? :(

Allan
2008-09-07, 19:50
VA!!?
Varför har ingen sagt något!!? :(

Det är i och för sig trevligt att damerna berättar att sno*ren ser OK ut, men det är rätt kul att se den utan att behöva dra fram en spegel....

shut teh face
2008-09-07, 19:58
Det är i och för sig trevligt att damerna berättar att sno*ren ser OK ut, men det är rätt kul att se den utan att behöva dra fram en spegel....
Då vet man vad du sysslar med om dagarna då.

Jorgen
2008-09-07, 20:23
Allan och Jorgen är väl byggsnickare/timrisar?

Gissar att de har hyfsat fysiska jobb. De orkar träna.

Utan några som helst problem.
Kroppen är till för att användas och den klarar av mycket mer än man kan tro.

Joshua
2008-09-07, 20:29
Utan några som helst problem.
Kroppen är till för att användas och den klarar av mycket mer än man kan tro.

bra sagt.

Är man rädd för att utföra ett fysiskt arbete bara för att man styrketränar så är det bara patetiskt. Som Vedder sa: "kroppen är inte gjord av glas" i en tråd där jag har för mig att någon var rädd för att promenera eller jogga lite lätt dagen efter ett benpass (!!!)