handdator

Visa fullständig version : kesella+ fun light kvällsmål


simme-
2008-09-05, 10:43
Jag läste någonstans om att man skulle äta 125 g lättkesella med koncentrerad Fun light saft till kvällsmål.

Varför Fun light? Och är det kvällsmålet något att rekomendera?

Pelle2
2008-09-05, 11:03
Jag läste någonstans om att man skulle äta 125 g lättkesella med koncentrerad Fun light saft till kvällsmål.

Varför Fun light? Och är det kvällsmålet något att rekomendera?

Fun light väljer nog många just pga. att det är kalorifritt, och kasella är en bra proteinkälla.

Kasella + någon god funlight = En proteinrik smalupplevelse!

bustz0rz
2008-09-05, 11:18
Vadå att man ska? Menar du att man är tvungen att göra det eller?
Att blanda med saft gör vissa för att de inte gillar smaken. Och just funlight är pågrund av att det är kalorifritt.

gorillan11
2008-09-05, 11:56
Du kan blanda vad du vill i din kesella, eller varför inte äta den naturell som den är?
Varför många väljer funlight beror på att dem tycker kesellan blir mycket godare med lite saft i den. Jag personligen kan inte äta kesella naturellt, gillar verkligen inte smaken, så jag är illa tvungen om jag ska äta det och lägga i funlight i det. Och funlight är ju ett väldigt bra val om man inte vill få i sig fler kalorier, samt jag tycker personligen att kesella blir kanske 50ggr godare om du sätter funlight wildberries i den :)

Det är ett gott och proteinrikt kvällsmål.

simme-
2008-09-05, 13:21
Tack för svaren!

aizMan
2008-09-05, 23:24
Jag brukar köpa en burk kesella med vanilj eller körsbärssmak (~2% fett) sen ta 2-3 teskedar och blanda med naturell kesella (<1% fett), blir riktigt smaskens.
Vill jag få det lite extra festligt *popcorn* så brukar jag trycka i lite russin.

AmericanDragon
2008-09-06, 11:42
kesella vanilj + mjölk + malto = underbar gainer