handdator

Visa fullständig version : Skor att ha på jobbbet.


Buken
2008-09-04, 22:46
Jag jobbar i affär dvs står/sitter väldigt mycket tror skor kan spela in ganska mycket på rygghälsan etc, vad ska man egentligen ha för skor ?
Har hört att foppatofflor alt träskor ska vara bra kan det vara något?

Liten Men Fet
2008-09-04, 22:48
Fast med foppatofflor får du ingen respekt, träskor är väl lite bättre men inte mycket.
Kommer fötterna synas eller står du fast monterad bakom en disk?

Jag skulle ha något med bra ventilation och gärna mjuka att stå i.

Buken
2008-09-04, 22:49
Jag står bakom disk samt rör mig mycket i affären...
Just nu kör jag i converse det lär ju knappast vara bra för fossisarna?

Liten Men Fet
2008-09-04, 22:59
Jag står bakom disk samt rör mig mycket i affären...
Just nu kör jag i converse det lär ju knappast vara bra för fossisarna?

Lite instängt kanske, men det märker du väl fort?
Bra sandaler kanske? Vad är det för butik?
Bra löpardojor brukar ju vara välventilerade.

Exdiaq
2008-09-04, 22:59
Joggingskor? Snacka med sjukgymnast?

pony
2008-09-05, 21:12
När jag jobbade på restaurang, dvs stod och gick mycket varje dag, så körde de flesta (och även jag, enligt deras rekommendationer) på Ecco.
Prata med någon expedit i butiken som verkar ha koll och berätta om dina önskemål så kanske de kan ta fram några modeller som passar.

Converse är platta, tunna, hårda, ingen dämpning, inget stöd för hålfoten. Ingen ergonomisk utformning what so ever, mao.

...och tänk på din hållning!

emmzan
2008-09-05, 21:35
Jag har provat crocs en period nu och är inte riktigt såld på dem.Har kört sandaler från ecco längre period men tyckte inte de gav nog stöd heller.

Finns det ngn bra butik av typen gå&löpkliniken t.ex i närheten så har dom ofta även jobbskor och kan göra en koll av fötterna om det behövs ngt speciellt stöd eller ej.

Larsson
2008-09-05, 21:39
Jag använder foppa tofflor. De är inte snygga, men oerhört sköna att stå och gå i.

Fredriiik
2008-09-05, 21:42
joggingskor kör jag på stenhårt golv i butik.
Har även hälkuddar i silicon som är grymt sköna!

Prankie
2008-09-05, 21:51
+1 på ecco, jobbade 12timmar pass 6 dagar i veckan som servitör. Alla på jobbet körde uteslutande på ecco gåskor. Iofs hade vi krav på skorna ska vara svarta "skinnskor". Kan fungera bra med asics löparskor.

bear.flowertwig
2008-09-05, 22:09
Träskor är så jävla snyggtr. Nästa sommar blir det ett par, eventuellt handmålade.

OnT: Ska man stå mycket så vill man gärna ha mycket sula under sig och gärna hyfsat fjädrande. Optimalt vore att göra en avgjutning som ambitiösa typer fixar att stoppa i löparskorna. Kostar runt 1000:- men de görs för hand till exakt dina fötter och kan såklart flyttas runt till andra skor. Bättre blir det inte.