handdator

Visa fullständig version : Kan ni gå hela dagar utan att prata?


Angel
2008-09-04, 19:47
I dag har jag inte sagt ett enda ord, kanske mumlat lite för mig själv men jag har inte pratat med någon. Inte yttrat ett ord. Och då har jag ändå varit och tränat och varit och handlat.

Har ni också sådana dagar? Eller är jag bara en väldigt ensam människa? Är det därför jag forumskriver så mycket, för att jag inte pratar IRL?

Jazen
2008-09-04, 19:49
I dag har jag inte sagt ett enda ord, kanske mumlat lite för mig själv men jag har inte pratat med någon. Inte yttrat ett ord. Och då har jag ändå varit och tränat och varit och handlat.

Har ni också sådana dagar? Eller är jag bara en väldigt ensam människa? Är det därför jag forumskriver så mycket, för att jag inte pratar IRL?

hmm varför har du inte pratat med nån ? har du jobbat nått idag? du som är sjuksyrra lär väl komunicera med patienter på nått sätt? dur,deprimerad,arg eller nått?
Jag har svårt att hålla käft en hel dag skulle jag nog tro

Angel
2008-09-04, 19:51
hmm varför har du inte pratat med nån ? har du jobbat nått idag? du som är sjuksyrra lär väl komunicera med patienter på nått sätt? dur,deprimerad,arg eller nått?
Jag har svårt att hålla käft en hel dag skulle jag nog tro

På jobbet pratar jag såklart, eller nu jobbar jag natt så då pratar man inte så mycket. Men jag har varit ledig, tvättat på förmiddagen och sen tränat, sen handlat. Men inte pratat.

Eddie Vedder
2008-09-04, 19:51
Förutom att jag svarade ett par personer som frågade om jag var klar med bänken på gymmet förut så är det här en sån dag.

Korridorgrannarna har hållt sig borta så jag har inte snackat med någon av dom heller. Dock har jag diskuterat på Kolo och BODY samt snackat en massa på MSN. Kommunikation är bäst på internet.:D

Jazen
2008-09-04, 19:55
På jobbet pratar jag såklart, eller nu jobbar jag natt så då pratar man inte så mycket. Men jag har varit ledig, tvättat på förmiddagen och sen tränat, sen handlat. Men inte pratat.

jahaja, vakna du bara imorse och kände dig inte pratglad bara?

Angel
2008-09-04, 19:57
jahaja, vakna du bara imorse och kände dig inte pratglad bara?

Kanske, eller så har jag inte haft någon att prata med. Måste nog sjunga en stund snart så inte rösten försvinner.

Bullaz
2008-09-04, 20:00
Det händer att man har sådana dagar, ja! Oftast är det ganska skönt och avslappnande att inte prata överhuvudtaget. :)

Chrillee
2008-09-04, 20:01
Ibland blir det lite läskigt, speciellt när man är arbetslös. Känns som man tappar den sociala förmågan lite, en rekommendation är väl att kommunicera mer på 'riktigt' än fler timmar på ett forum/chattprogram.

Såna dagar försöker jag prata med folk överallt, på kafét, på gymmet, i bastun efteråt mm.
Finns alltid nån man kan prata med.

Jazen
2008-09-04, 20:04
Kanske, eller så har jag inte haft någon att prata med. Måste nog sjunga en stund snart så inte rösten försvinner.

du ska va glad, vissa tror att spela wow är sociala och inte ensamma :P

KlopFer
2008-09-04, 20:12
Skulle inte klara det. Jag är sjukt social :D Blir deprimerad av att bara gå runt.

Angel
2008-09-04, 20:13
Skulle inte klara det. Jag är sjukt social :D Blir deprimerad av att bara gå runt.

Jag har inte bara gått runt, jag har bara inte pratat.

Jazen
2008-09-04, 20:19
Jag har inte bara gått runt, jag har bara inte pratat.

fär 10.90:-/min så kan jag prata med dig i tele om du känner dig ensam. vi kan prata om thailändska bärplockare i bastruträsk

Cilia
2008-09-04, 20:35
Det händer att jag har sånna dagar med men ofta är dom medvetet valda.

Deceiver85
2008-09-04, 20:38
Jag har Angels nummer, borde jag ringa henne så hon får svara?

Angel
2008-09-04, 20:40
Jag har Angels nummer, borde jag ringa henne så hon får svara?

Haha, sist du ringde trodde jag ju att du var mitt ex och typ.."nääämeen heeeeej"....ööh...vilken robert är det?

jaaaaag
2008-09-04, 21:15
Men hallå.. sånna dagar tror jag allar har nån gång..

King Grub
2008-09-04, 21:34
Nä då, när jag är ensam pratar jag med mig själv i stället. Då vet man att man får vettiga svar dessutom.

Alexton
2008-09-04, 21:35
Nope, jag har en katt som skriker och "kloar" om man inte pratar med honom.

Otto GROV
2008-09-04, 21:47
Nee. När jag är själv pratar jag ofta om det jag tänker på.

Versus
2008-09-04, 22:07
Inte så ofta faktiskt, snackar mycket med folk på jobbet, kollegor och kunder.
Sedan när jag har tråkigt ibland på lunchen så brukar jag ringa polaren och höra vad han gör, då pratar vi i mun på varandra i några minuter.

Ett ex var likadant, när man kom hem från jobbet så gick hennes mun oavbrutet tills man lugnande ner henne..

LadyInsane
2008-09-04, 22:08
Jag har aldrig haft en sådan dag. Alla som känner mig kan intyga att jag sällan håller tyst..:D

tjabon
2008-09-04, 22:10
Nä då, när jag är ensam pratar jag med mig själv i stället. Då vet man att man får vettiga svar dessutom.

+1 !

Jag brukar köra varianten med att prata som en nybörjare på SFI,
och bryta riktigt ordentligt.....:D
Sen på kvällen ringer jag runt till kompisar och
pratar av mej.

Roosen
2008-09-04, 22:10
Nä då, när jag är ensam pratar jag med mig själv i stället. Då vet man att man får vettiga svar dessutom.

Jag brukar säga att om man kan svara på sina egna frågor så har man kommit rätt långt.

On topic; Nej, inte vad jag kan minnas.

Durre
2008-09-04, 22:11
Nä då, när jag är ensam pratar jag med mig själv i stället. Då vet man att man får vettiga svar dessutom.

:laugh: Ganska så sant.

Liten Men Fet
2008-09-04, 22:13
Nä då, när jag är ensam pratar jag med mig själv i stället. Då vet man att man får vettiga svar dessutom.

Det vet i fan, jag brukar bli förvånad över vilka saker som kommer ur min mun ibland.

zanzi
2008-09-04, 22:18
Ja.

The Draf
2008-09-05, 08:26
Dom dagarna är så få, det är ju riktigt skönt att bara vara för sig själv ibland.

Semiramis
2008-09-05, 09:18
Det förekommer under dagar jag inte jobbar, fast oftast pratar jag med katterna om det nu räknas.

En måndag kom jag till jobbet efter en sådan helg, jag hade litet ont i halsen men hade inte fattat att jag hade stämbandskatarr förrän jag öppnade munnen och det inte gick att prata. Det var bara att gå hem igen.

Nitrometan
2008-09-05, 09:27
Jag har Angels nummer, borde jag ringa henne så hon får svara?
Nej.

Hon vill inte prata.


:)

(skicka ett MMS istället... :) )

Piranha
2008-09-05, 09:29
Dessa dagar händer och uppskattas verkligen av mig.

Idealet vore att kunna umgås utan att prata, utan bara njuta av lugnet och tystnaden.

Ifs riktigt gamla bra polare snackar man mindre med, man kan direkt se och vet vad personen vill, så jekla skönt.

zowie
2008-09-05, 09:37
samma här. ibland pratar jag inte ett enda ord på hela dagen och på andra dagen pratas det mkt. men jag är iofs inte så pratglad, speciellt inte på morgonen innan kaffet.

Semiramis
2008-09-05, 09:43
Dessa dagar händer och uppskattas verkligen av mig.

Idealet vore att kunna umgås utan att prata, utan bara njuta av lugnet och tystnaden.

Ifs riktigt gamla bra polare snackar man mindre med, man kan direkt se och vet vad personen vill, så jekla skönt.Jag och en kompis har haft dagar då vi bestämt att umgås utan att prata, det är väldigt skönt, en annan dimension än att umgås som vanligt eller att vara själv. Överhuvudtaget är det väldigt skönt att umgås med människor då det kan få vara tyst utan att tystnaden nödvändigtvis måste fyllas med ord!

rememberence
2008-09-05, 10:00
Hehe, det kan gå nästan en hel vecka innan jag pratar med någon.
Jag tror att jag har lyckats med någon vecka utan mänsklig kontakt också.
:hbang:

gatewarden
2008-09-05, 10:22
I dag har jag inte sagt ett enda ord, kanske mumlat lite för mig själv men jag har inte pratat med någon. Inte yttrat ett ord. Och då har jag ändå varit och tränat och varit och handlat.

Har ni också sådana dagar? Eller är jag bara en väldigt ensam människa? Är det därför jag forumskriver så mycket, för att jag inte pratar IRL?

Skulle aldrig klara av en dag utan att prata med massa människor. Fick smaka på det dock när jag hade körtelfeber för 3 år sen, då kröp jag på vägarna.. kunde inte prata på 3 veckor.

Liten Men Fet
2008-09-05, 10:23
Grymta och peka är ett underskattat sätt att kommunicera annars, fungerar väldigt bra med folk som känner en bra som vet vad man vill.
Grymt kan betyda att det är dax för kaffe eller "jag drar å klossar är tillbaka om 10 min", en blick kan betyda "jävligt snygg tjej därborta" och den missas nästa aldrig av mina polare.

spange
2008-09-05, 11:04
hehe, om jag är ensam en dag så jag inte har nån att snacka med börjar jag prata med mig själv, sjunga och jollra och fjanta mig efter ett tag. Kan helt enkelt inte hålla käft nån längre tid:D

spange
2008-09-05, 11:07
Skulle aldrig klara av en dag utan att prata med massa människor. Fick smaka på det dock när jag hade körtelfeber för 3 år sen, då kröp jag på vägarna.. kunde inte prata på 3 veckor.

rätt farligt det:/

krypa på vägarna alltså
:D

JustinCredible
2008-09-05, 11:22
Ibland pratar jag inte med någon på flera dagar, sen när jag väl säger nåt så låter jag som Darth Vader. Rösten blir skum av att inte användas.

Pingu
2008-09-05, 11:28
En hel dag utan att babbla med någon, nej det finns inte

micke81
2008-09-05, 16:03
jodå det händer emmelanåt

Luttis
2008-09-05, 16:05
hehe, om jag är ensam en dag så jag inte har nån att snacka med börjar jag prata med mig själv, sjunga och jollra och fjanta mig efter ett tag. Kan helt enkelt inte hålla käft nån längre tid:D

+1

joriice
2008-09-05, 16:13
Ja det händer.

machine gun
2008-09-05, 16:30
Är jag själv så pratar jag inte om inte typ telefonen ringer eller så. Jobbar jag, så kan jag inte gärna hålla tyst, tror patienterna skulle klaga då. Tycker det kan vara ganska skönt att gå runt och vara för sig själv emellanåt, men när jag träffar folk går käften i ett. Misstänker att jag överkompenserar en aning :D

Viktor_Balck
2008-09-05, 16:37
Brukar sällan gå en hel dag, har nog aldrig hänt, men om jag skulle göra det så vet jag inte om jag skulle vara så pratglad.

shut teh face
2008-09-05, 17:07
När jag umgås med mina vänner så pratar jag faktiskt inte så mycket. Jag känner dem redan och våra aktiviteter (spela, film etc) kräver inte så mycket snack. Däremot tycker jag om att prata med okända människor; lära känna nya personer. Och sen internetkontakten är mycket viktig för mig, inte direkt forum men kontakt med folk från hela världen som man "känt" i flera år, på IRC etc..

MojjMojj
2008-09-05, 17:31
Pratar väldigt mycket när jag är glad. Sitter alldeles för mycket hemma ensam framför datorn och då blir det inte mycket prat. Har ibland gått 2-3 dagar innan jag pratat med ngn. helt sjukt

Osten80
2008-09-05, 17:34
Jodå. Ibland kan det gå några dagar mellan varven.

reinholdsson
2008-09-05, 17:35
Ja, varför inte.

gatewarden
2008-09-05, 18:19
rätt farligt det:/

krypa på vägarna alltså
:D

Ber om ursäkt tangentbordet mår inte så bra så blir lite fel ibland =)

Six Barrel Shotgun
2008-09-05, 20:28
Jag var "Selektiv mutist" (LOL) i årkurs nio.. hhohohohoho

internethjälten
2008-09-06, 11:20
Jag pratar inte med någon på jobbet, på med mp3-spelaren och sen jobbar jag, har ju ändå betalt för att jobba och inte prata, och jag gillar det =)

Huffo the A-LagaRe
2008-09-06, 11:22
I dag har jag inte sagt ett enda ord, kanske mumlat lite för mig själv men jag har inte pratat med någon. Inte yttrat ett ord. Och då har jag ändå varit och tränat och varit och handlat.

Har ni också sådana dagar? Eller är jag bara en väldigt ensam människa? Är det därför jag forumskriver så mycket, för att jag inte pratar IRL?

Sedan jag blev student är det där vardagen. Men visst fan är det skönt att hålla käften?