handdator

Visa fullständig version : Kul mamma man har


r3mpuh
2008-09-04, 11:52
Jag beställde malto, esapro och kreatin på kolozeum, bara för att testa :P

När avi kom hem, så blev mamma galen och sa att man blir dum i huvet av sånt och att jag skulle sluta som hennes kusiner barn och mörda nån och hamna i fängelset....

Sedan så sa en kille på gymmet att om jag hadde ett mått band kunde jag mäta mig kanske 1 gång i månaden för det kan vara kul att se resultat av träningen,

Mamma skrek även att jag tydligen mätte mig 3 TIMMAR OM DAN, O.o
hon rev sönder avi'n och sa att jag skulle skicka tillbaka "skiten".

Yay.....

Aja =/

Bullaz
2008-09-04, 11:54
Ägd av morsan alltså? :)

palme
2008-09-04, 11:57
Kommer ihåg när jag körde en "kur" kreatin, blev galen och började måtta allt omkring mig...lyckligtvis slutade jag innan jag hade ihjäl nån. Men det kan gå riktigt illa om man inte har psyke för det. Du borde tacka din mor.

Dissector
2008-09-04, 11:57
Hahaha. Hon menar ju väl iallafall. Om du verkligen vill ha dina grejer, eller vill att din kära mor ska få reda på vad det faktiskt är för saker, så kan hon säkert prata med någon på Kolozzeum.com via telefon eller mail.

Wennerberg
2008-09-04, 12:03
en riktig propp är nog det som behövs.

Pepz
2008-09-04, 12:05
hur gammal är du egentligen?

r3mpuh
2008-09-04, 12:09
Ägd av morsan alltså? :)

Hon är farlig, pfft! =/

Kommer ihåg när jag körde en "kur" kreatin, blev galen och började måtta allt omkring mig...lyckligtvis slutade jag innan jag hade ihjäl nån. Men det kan gå riktigt illa om man inte har psyke för det. Du borde tacka din mor.

Elle hur xD Haha;P

Hahaha. Hon menar ju väl iallafall. Om du verkligen vill ha dina grejer, eller vill att din kära mor ska få reda på vad det faktiskt är för saker, så kan hon säkert prata med någon på Kolozzeum.com via telefon eller mail.

Okej, tack för tipset, Jag sa sedan att hon köpte minsan kosttilskott till oss förut (omega-3) men det var tydligen skillnad för det var köpt på stan :)

/kim

r3mpuh
2008-09-04, 12:12
en riktig propp är nog det som behövs.

:O

hur gammal är du egentligen?

Jag är 15, fyldde i mars.
När kompisarna började gymma och diverse studier här på kolozeum visa att det inte var farligt att gymma innan man "växt" klart så började jag med. :P

Sen att det handlar mycket om att äta mycket och rätt och sova/vila är jag ochså medveten om:P En kompis till mig köper kosttilskott på coop X-tra och jag kan ju inte vara sämre ;)

/kim

Dissector
2008-09-04, 12:15
:O

Sen att det handlar mycket om att äta mycket och rätt och sova/vila är jag ochså medveten om:P En kompis till mig köper kosttilskott på coop X-tra och jag kan ju inte vara sämre ;)

/kim

Finns säkert någon hälsokostaffär i staden du bor i som säljer exakt samma eller nästintill samma varor. Ta med henne till en sån :)

Muaytudd
2008-09-04, 12:16
Hon menar väl.

Tyvärr är inte föräldrar några supermänniskor och kan ta fel ibland.

Det viktiga är att du kommer ihåg att hon menar väl.

C.E.J.
2008-09-04, 12:18
Hahaha. Hon menar ju väl iallafall. Om du verkligen vill ha dina grejer, eller vill att din kära mor ska få reda på vad det faktiskt är för saker, så kan hon säkert prata med någon på Kolozzeum.com via telefon eller mail.

Vem har telefonjour idag, Lasse?

Pudzianovski
2008-09-04, 12:21
Finns det inga föräldrar som frågar sina barn vad de köpt för något och var de köpt det? Och sedan t.o.m ringer eller söker lite info om vad de faktiskt är som barnen köpt istället för att såga allt barnen gör direkt.

:confused:

L-Sami
2008-09-04, 12:22
Hon har inte koll helt enkelt.

Mantus
2008-09-04, 12:23
Finns säkert någon hälsokostaffär i staden du bor i som säljer exakt samma eller nästintill samma varor. Ta med henne till en sån :)

Ja, det finns väl en hälsokostbutik på gågatan i Sala du kan gå till, de har ju twinlabs produkter om jag inte missminner mig. Ta med din mamma dit och visa henne r3mpuh.

Larsson85
2008-09-04, 12:25
Du kan hämta ut utan avi, gå nu och hämta ditt paket, det räcker att du har kolli-id

Stoltz
2008-09-04, 12:31
Informera henne om vad du köpt och visa henne studier på eventuella påverkningar och bieffekter, och förklara för henne att det inte är förbjudna substanser eller dopingklassade preparat.

När jag köpte hem mitt första proteinpulver inför min första..er..."bulk" (jag var 14, sue me) och hade köpt Whey-80 Diet med 99% protein, så förklarade jag allting för mina föräldrar och visade dem exakt vad det var och hur det fungerade. Nu i efterhand var rätt mycket av det jag sade fel, men det var så rätt jag kunde få fram det på den tiden ;)

Föräldrar menar oftast (!) väl, de är ibland bara lite enkelspåriga, precis som så många andra är, när det handlar om områden där de inte är insatta och media pumpar ut information om. En vanlig svensk vet inte skillnaden på kreatin och anabola, just pga att de av någon anledning fått för sig att anabola är samlingsnamn för alla substanser eller pulver man får i sig för träningen.

Dissector
2008-09-04, 12:35
Du kan hämta ut utan avi, gå nu och hämta ditt paket, det räcker att du har kolli-id

:laugh:

EDIT: Glömde kanske förklara mig. Det blev så kul, när alla i tråden satt och funderade på lösningar över hur han ska komma överens med sin moder, när du egentligen ger den enklaste och smidigaste lösningen. "Skit i henne, hämta ut grejerna och göm det i garderoben".

Kinsei
2008-09-04, 12:36
Jag ser två sidor: Dels håller jag med om att din mamma har en felaktig uppfattning om vad de här tillskotten är och kunde ta reda på det innan hon ballar ur. Dels tänker jag att jag själv hade varit allvarligt oroad om jag hade haft en 15-årig son som lägger massvis av pengar (hur had du råd med detta ??!) på kosttillskott och för mig framstod som överdrivet fixerad vid sin muskelutveckling. Från den synvinkeln framstår reaktionen som fullt begriplig.

palme
2008-09-04, 12:40
Jag ser två sidor: Dels håller jag med om att din mamma har en felaktig uppfattning om vad de här tillskotten är och kunde ta reda på det innan hon ballar ur. Dels tänker jag att jag själv hade varit allvarligt oroad om jag hade haft en 15-årig son som lägger massvis av pengar (hur had du råd med detta ??!) på kosttillskott och för mig framstod som överdrivet fixerad vid sin muskelutveckling. Från den synvinkeln framstår reaktionen som fullt begriplig.

Vad e så konstigt med att en tonårspojke vill fixa muskler för att attrahera andra könet(eller samma om han e sån) alt. bli större för att kanske slippa slåss då andra tonåringar blir lite avskräckta av en biff?

Fullt normalt i mina ögon. Däremot är mamman väldigt oinformerad, nånting han borde kunna fixa om han pratade med henne. Bara han är insatt och verkligen visar att han är seriös.

qwerty1
2008-09-04, 12:44
Jag tycker du ska gå klart skolan så du fixar dina särskrivningar. Gick knappt läsa ditt inlägg för att vara ärlig.

Och vad är det för fel på att äta riktig mat istället? Du är 15 år.. din kropp växer bara du ser en skivstång.

Pepz
2008-09-04, 12:46
jag måste vara lite moraltant här:

Du är 15 år och har inte tränat så länge. du behöver inte alls dessa tillskott.
Om du ställer villkor till morsan att hon måste laga extra mycket mat om du ska skippa tillskotten så lär det bara vara positivt för din utveckling.

Att hon tycker att kostillskott är farliga för att de är beställda via nätet är udda. Men omega 3 är ett vettigare kostillskott än kreatin för gemene man särskilt om man inte äter fisk.

FYI: Kreatin kommer inte mina barn få äta förrän de fyllt 18år..

Larsson85
2008-09-04, 12:49
:laugh:

EDIT: Glömde kanske förklara mig. Det blev så kul, när alla i tråden satt och funderade på lösningar över hur han ska komma överens med sin moder, när du egentligen ger den enklaste och smidigaste lösningen. "Skit i henne, hämta ut grejerna och göm det i garderoben".

Det kommer från egen erfarenhet, att försöka resonera med sina föräldrar om kosttillskott är bara att slå ihjäl tid. Nu för tiden säger jag bara ok jag visst när dom har åsikter och sen gör jag som jag vill ändå.

r3mpuh
2008-09-04, 12:49
Tack för alla svar! =D

Innan hon åkte iväg så förklarade jag att det var naturliga grejer som kreatin(finns i kött) och malto(koncentread stärkelse?) :P

Hoppas hon ger efter, hämtar nog ut det nån annan dag är förkyld(ont i halsen) och väntar nog några dar tills jag tränar igen.

Pepz
2008-09-04, 12:54
när jag var 16-17 och började träna så trodde jag att man var tvungen att ta kostillskott för att växa.

Morsan och farsan förbjöd mig uttryckligen att använda med det enkla resonemanget : "det är inget du behöver"

Först många år och många kg protein senare så vet jag att de hade rätt..

Jag gämde mitt under sängen ;)

Stoltz
2008-09-04, 13:23
Jag tycker du ska gå klart skolan så du fixar dina särskrivningar. Gick knappt läsa ditt inlägg för att vara ärlig.

Och vad är det för fel på att äta riktig mat istället? Du är 15 år.. din kropp växer bara du ser en skivstång.

lol, jo för när man tar kosttillskott så slutar man per automatik i skolan eller? Vad fan försökte du ens med där? :laugh:

Exdiaq
2008-09-04, 13:31
Jag tycker du ska gå klart skolan så du fixar dina särskrivningar. Gick knappt läsa ditt inlägg för att vara ärlig.

Och vad är det för fel på att äta riktig mat istället? Du är 15 år.. din kropp växer bara du ser en skivstång.



Jag förstod allt helt och hållet. Kanske du som ska gå tillbaka till skolan och lära dig läsa?

qwerty1
2008-09-04, 13:33
Att han ska gå klart skolan menar jag med att han verkar ha hoppat av skolan med tanke på det jag läste. När man är 15 år ska man kunna skriva.

Stoltz
2008-09-04, 13:45
Att han ska gå klart skolan menar jag med att han verkar ha hoppat av skolan med tanke på det jag läste. När man är 15 år ska man kunna skriva.

Bra där. Läs-och-skrivsvårigheter har ju ingen vettig människa hört talas om, speciellt inte de senaste tio åren. Bra att du håller koll på oss så att vi inte förvirrar oss, speciellt kring särskrivning som även många vuxna inte kontrollerar till 100%!

Än en gång, bra där!

Ame
2008-09-04, 13:47
Att han ska gå klart skolan menar jag med att han verkar ha hoppat av skolan med tanke på det jag läste. När man är 15 år ska man kunna skriva.

Vad vill du egentligen? Trycka ner honom riktigt ordentligt så att han slutar skriva här eller?

qwerty1
2008-09-04, 13:47
Då får man anstränga sig mer. Han verkar inte ha några som helst problem med internetslang.

Ame:
Absolut inte, tycker det är skitkul när nytt folk kommer. Speciellt i yngre folk som lär sig något nyttigt, i detta fall träning.
Men jag tycker det är extremt jobbigt att läsa ett oseriöst inlägg med särskrivningar och internetslang. Blir svårt att skriva ett seriöst svar.

Tricklev
2008-09-04, 13:48
Nåja, om trådskaparn har skrivsvårigheter så har ju qwerty1 utan tvekan lässvårigheter.

Carolinew
2008-09-04, 13:51
Du kan hämta ut utan avi, gå nu och hämta ditt paket, det räcker att du har kollo-id

Ändrade bara en liten detalj :D

qwerty1
2008-09-04, 13:53
Ber om ursäkt till trådskaparen om du tog illa upp. Inte alls min mening. Du förstår säkert vad jag menar.

r3mpuh
2008-09-04, 14:00
Ber om ursäkt till trådskaparen om du tog illa upp. Inte alls min mening. Du förstår säkert vad jag menar.

Det är lungt. Skrev första inlägget lite i all hast, sedan skriver jag som en kratta annars ochså så.:Virro

Men, Imorgon eller på måndag blir det att ta med sig kollo-id*rolleyes* och hämta ut samtliga tillskott.

Mvh kim

Nitrometan
2008-09-04, 14:01
Du kan hämta ut utan avi, gå nu och hämta ditt paket, det räcker att du har kolo-id
Ändrade bara en liten detalj :D
Fixade din felstavning. :)


Nåja, om trådskaparn har skrivsvårigheter så har ju qwerty1 utan tvekan lässvårigheter.
Dislexy kanske?

Bara för att du alltid vann när ni spelade Aflapet. *grr27*




:)

Stoltz
2008-09-04, 14:08
Men jag tycker det är extremt jobbigt att läsa ett oseriöst inlägg med särskrivningar och internetslang. Blir svårt att skriva ett seriöst svar.

Då får du nog ta och växa upp. Inget illa menat, men dock seriöst menar. Om du tycker om när nya kommer hit, men inte kan läsa något pga särskrivning... Ja, då ligger nog felet inte endast på den ena parten, om man så säger.

Tricklev
2008-09-04, 14:09
Ändrade bara en liten detalj :D

Kolo


Kolozzeum


kolo


Kolo.

Tricklev
2008-09-04, 14:13
Det är inget fel på att använda internetslang, om man har stora problem att läsa/lyssna på en annan kultur än sin egna "HEI BRITAIN GOT TALENT AFTONBLADET FO 4LIFE!" så är det bara ett tecken på sin egna okunskap och ignorans, inget annat. Elitism är bara coolt om man inte är ett pucko.

Liten Men Fet
2008-09-04, 15:47
Det finns ju ett par lösningar på det här, kolla om någon av idrottslärarna på skolan har kunskap om kosttillskotten du köpt och be honom/henne prata med din mor och förklara att det inte är några konstigheter.
Alternativt ta med morsan till gymmet du tränar på och be ägaren eller någon annan kunnig instruktör berätta vad det är för grejer.

Jag har haft väldigt svårt att få min mamma att fatta att kosttillskott inte är anabola, jag har gått instruktörsutbildning del 1 för Arne och mamma och jag pratar en del om träning då hon och farsan tränar lite men hon tror fortfarande att whey protein är något konstigt.

Ta hjälp av utomstående är mitt tips, gärna idrottslärare för dom är av någon anledning ofta respekterade av föräldrar.

The Swedish Oak
2008-09-04, 16:13
Det finns ju ett par lösningar på det här, kolla om någon av idrottslärarna på skolan har kunskap om kosttillskotten du köpt och be honom/henne prata med din mor och förklara att det inte är några konstigheter.

Håller med, du kan också testa skriva ut ett par wikipedia sidor om produkterna du köpt och låt henne läsa dom i lugn och ro och själv lära sig.

Dreas
2008-09-04, 16:38
Jag kan inte undgå att bli förbannad när jag ser det här, din mor överreagerar helt klart. Försök ta död på hennes fördomar genom att visa henne runt här på Kolo.

Fördomar FTW:smash:

qwerty1
2008-09-04, 16:52
Då får du nog ta och växa upp. Inget illa menat, men dock seriöst menar. Om du tycker om när nya kommer hit, men inte kan läsa något pga särskrivning... Ja, då ligger nog felet inte endast på den ena parten, om man så säger.

Tydligen är det inte bara jag som stör mig på särskrivningar..

Kwon
2008-09-04, 17:16
Skriv ut en tråd av King Grub och visa mamma.

Scratch89
2008-09-04, 17:20
Jag skulle inte heller låta min femtonåring beställa hem och använda kosttillskott, särskilt inte om han/hon lägger pengar på det själv.

tp_88
2008-09-04, 17:22
Jag skulle inte heller låta min femtonåring beställa hem och använda kosttillskott, särskilt inte om han/hon lägger pengar på det själv.
Varför då?

Handcuff
2008-09-04, 17:32
Jag skulle inte heller låta min femtonåring beställa hem och använda kosttillskott, särskilt inte om han/hon lägger pengar på det själv.

+15

Verkligen inte. Skulle köpa några böcker näringslära istället om något.

Einar
2008-09-04, 17:37
Varför då?

Att en 15-åring lägger alla sina sparpengar på kosttillskott kan verka aningen dumt. Speciellt eftersom man kan växa ganska bra utan det. Men själv hade jag låtit mitt barn göra sina egna val, blir han glad utav det så är det bra. Så länge det inte skadar honom.

Men visst, man ska så klart lägga fram sin åsikt som förälder, ibland kan det räcka att det får sjunka in lite så har barnet insett vad man själv vill få fram.

fat_joe
2008-09-04, 17:45
Varför då?

+1

LoTiX
2008-09-04, 17:50
Jag skulle inte heller låta min femtonåring beställa hem och använda kosttillskott, särskilt inte om han/hon lägger pengar på det själv.

Jag håller med dig men det jag stör mig på är hennes totala okunskap. Barnen gör bara motsatsen ifall deras föräldrar flippar ur av helt fel anledning. Jag tycker inte man skall få döda människor men det beror inte på att jag tycker det blir så mycket blod att städa upp efteråt...

Liten Men Fet
2008-09-04, 17:52
Fast det jag ser som problemet är ju att hans morsa ballar ur för hon tror det är anabola, visst kan det var onödigt att lägga pengarna på kosttillskott när det går lika bra med mycket käk men det gör ju inte hennes oförståelse mindre.

Det kan ju skapa framtida problem om hon har så lite förståelse och kommer klaga å grina om pojken börjar växa för då måste han ju använda anabola.

Jag har en mor som fortfarande tycker att min "normalvikt" är 65 kg, jag är 1,83 lång.. Ganska irriterande när hon mummlar om bulkpulver och att det inte kan vara bra att "svälla sådär".

Nu är hon nöjd för nu har jag varit sjuk och inte kunnat träna seriöst på två år men det blir nog liv igen när jag kommer igång igen.
Som tur är jag vuxen och bor själv men när samtalsämnet kommer upp hemma är det bara att bita ihop.

Som att diskutera publiv med en hårt religiös nykterist.

Siccan
2008-09-04, 18:09
Står det i mammas namn är det hon som måste hämta ut det, då man numer behöver legitimation för att hämta ut allt annat än brevpostförskott.

Står det i ditt namn behöver du legitimation och kolli-id, räcker med dom 4 sista siffrorna före "SE" på kolli-id för att ditt postombud ska kunna hitta det.

:)

tp_88
2008-09-04, 18:10
Att en 15-åring lägger alla sina sparpengar på kosttillskott kan verka aningen dumt. Speciellt eftersom man kan växa ganska bra utan det. Men själv hade jag låtit mitt barn göra sina egna val, blir han glad utav det så är det bra. Så länge det inte skadar honom.

Men visst, man ska så klart lägga fram sin åsikt som förälder, ibland kan det räcka att det får sjunka in lite så har barnet insett vad man själv vill få fram.
Jag är inget stort fan av kosttillskott, men min erfarenhet är att 15-åringar brukar kunna lägga sina pengar på klart mycket sämre saker än malto, eaa och kreatin.

Einar
2008-09-04, 18:14
Jag är inget stort fan av kosttillskott, men min erfarenhet är att 15-åringar brukar kunna lägga sina pengar på klart mycket sämre saker än malto, eaa och kreatin.

Självklart.

Stoltz
2008-09-04, 18:25
Tydligen är det inte bara jag som stör mig på särskrivningar..

Och? Ifall man stör sig så enormt att man inte förstod trådskaparens första post, då är det hälsosamt eller moget oavsett hur många som stör sig.

sMiz
2008-09-04, 18:28
Tycker inte att kosttillskott är något du behöver när du tränat en så pass kort tid. Ät mycket, sov och sköt ditt så ska du se att det går framåt, sen när du börjat lära dig allt på gymmet och det runtom, börja satsa mer då och därefter kan du tänka om du ska inhandla kosttillskott eller inte :)

r3mpuh
2008-09-04, 18:37
Tycker inte att kosttillskott är något du behöver när du tränat en så pass kort tid. Ät mycket, sov och sköt ditt så ska du se att det går framåt, sen när du börjat lära dig allt på gymmet och det runtom, börja satsa mer då och därefter kan du tänka om du ska inhandla kosttillskott eller inte :)



Jasså du säger det Smiz :)

redbrigade
2008-09-04, 18:40
ÅK in till STORA Västerås och ta med henne till Budo Fitness eller "gym-grossiten" på bäckby, så kan hon få svar på allt hon vill.
Men istället för att lägga hela din månadspeng på kosttillskott kan du käka större mängder av din Mammas mat.

High1ander
2008-09-04, 18:44
Skippa kreatin o andra grejer tills dess du stagnerat i traningen. Du kommer redan som 15 aring vaxa mer i musklar an vad dina leder klarar av.

Tricklev
2008-09-04, 18:47
Spöa skiten ur henne och hota henne med att skära halsen av hunden om hon bråkar med dig igen, spotta sedan på henne.

Blir så jävla arg när folk tar mina roids ifrån mig, döda.

Mescreant
2008-09-04, 19:15
Det är tråkigt när föräldrar inte kan lägga någon timme på att intressera sig för sina barns hobby. Särskilt när det är en hälsofrämjande aktivitet.

Angel
2008-09-04, 19:19
Jag förstår din mamma till fullo. Ville bara säga det.

Motorbreath
2008-09-04, 19:20
Det verkar som om din mamma behöver få sig ett ligg. Onödigt att roida över kosttillskott.

Mescreant
2008-09-04, 19:23
Jag skulle inte heller låta min femtonåring beställa hem och använda kosttillskott, särskilt inte om han/hon lägger pengar på det själv.

Jag tycker att en femtonåring är gammal nog att sköta sin lilla rörliga ekonomi själv. Det är ju inga dåliga, eller för den delen dyra, kosttillskott han har beställt. Tyder snarare på att han först läst på sedan beställt.

Stoltz
2008-09-04, 19:23
Det är tråkigt när föräldrar inte kan lägga någon timme på att intressera sig för sina barns hobby. Särskilt när det är en hälsofrämjande aktivitet.

+1

:(

Angel
2008-09-04, 19:23
Det verkar som om din mamma behöver få sig ett ligg. Onödigt att roida över kosttillskott.

Seriöst, säg inte så om någons mamma.


Jag förstår att hon oroar sig, en tonårspojke som beställer pulver från internet. Klart man blir misstänksam. Speciellt om man inte är så insatt i det och när man hör hela tiden om hur lätt det är att köpa knark och diverse skumt på nätet.

Pingu
2008-09-04, 19:28
Jag förstår din mamma till fullo. Ville bara säga det.

En bra förälder sätter sig in i ungarnas intressen och då händer inte sådan här skit. Tycker mammans betende var allt annat än bra

Tricklev
2008-09-04, 19:29
Jag är på Angels sida, om ens son gör något man inte förstås, så ska man skrika rabiat om mord och våldtäktsmän, istället för att ta 5minuter att läsa på om vad det handlar om.

Detta är ju faktiskt bara 2008, det är ju inte som om information bara vore några tangenttryck bort.

Tanden
2008-09-04, 19:29
Då har jag bara några småfrågor till trådskaparen och någon i adminstaffen:

Om din mamma nu blev irriterad över att du köpt kosttillskott och du endast är 15år, hur har du då gått tillväga vid din beställning? för jag antar att din mamma inte satt bredvid dig/beställde åt dig.

Och till kolozzeumstaffen. Om det nu är så att denna 15åriga grabb har beställt tillskotten själv, varför följer ni då inte era egna köpvillkor?

"4.1 -Leverans sker endast till personer över 18 år."

Floddan
2008-09-04, 19:43
Seriöst, säg inte så om någons mamma.


Jag förstår att hon oroar sig, en tonårspojke som beställer pulver från internet. Klart man blir misstänksam. Speciellt om man inte är så insatt i det och när man hör hela tiden om hur lätt det är att köpa knark och diverse skumt på nätet.

Finns ju skitmånga morsor som behöver ligga ibland för att må bra. Varför får man inte säga så?

Angel
2008-09-04, 19:44
Jag är på Angels sida, om ens son gör något man inte förstås, så ska man skrika rabiat om mord och våldtäktsmän, istället för att ta 5minuter att läsa på om vad det handlar om.

Detta är ju faktiskt bara 2008, det är ju inte som om information bara vore några tangenttryck bort.

Min mamma gnäller för mig för att jag handlar på internet ens "för det är farligt"....och då är jag 24år och har bott hemifrån i 5år.

r3mpuh
2008-09-04, 19:45
Jag är förkyld (ont i halsen) så jag kan inte träna.

Men till skolan ska jag imorn! Iallfall lunchen, det är ju pannkakor*drool*

:D

Floddan
2008-09-04, 19:47
Jag beställde malto, esapro och kreatin på kolozeum, bara för att testa :P

När avi kom hem, så blev mamma galen och sa att man blir dum i huvet av sånt och att jag skulle sluta som hennes kusiner barn och mörda nån och hamna i fängelset....

Sedan så sa en kille på gymmet att om jag hadde ett mått band kunde jag mäta mig kanske 1 gång i månaden för det kan vara kul att se resultat av träningen,

Mamma skrek även att jag tydligen mätte mig 3 TIMMAR OM DAN, O.o
hon rev sönder avi'n och sa att jag skulle skicka tillbaka "skiten".

Yay.....



Aja =/


Faan, köp ett soft air gun eller något istället eller ett xbox. En liten platt-tv kanske du har råd med? Eller en moped? Fan de finns mycket ballare grejer att köpa än de där du beställde, du borde tacka din morsa för att hon är orolig när du gör korkade köp. Fan, har man naiva är det bara bra att visa dem vägen i ibland.

Trance
2008-09-04, 19:51
Köp folköl istället samt kanske cigg. Med cigg kan du ragga upp den där konstiga tjejen som just flyttade hit, som vem om hon sminkar sig konstigt med mycket svart så har en en fin kropp. Folköl förbereder dig så du kan njuta av en öl på krogen istället för att beställa in en cider.

r3mpuh
2008-09-04, 19:53
Faan, köp ett soft air gun eller något istället eller ett xbox. En liten platt-tv kanske du har råd med? Eller en moped? Fan de finns mycket ballare grejer att köpa än de där du beställde, du borde tacka din morsa för att hon är orolig när du gör korkade köp. Fan, har man naiva är det bara bra att visa dem vägen i ibland.

Joo, jag har just införskaffat mig 2 st Warhammer Online Open Beta Keys
Och håller på att tanka hem klienten, så ett nytt Grafikkort vore inte helt fel!

Ett HD4850 skulle passa fint att ersätta mitt HD3650:)

Någon direkt stor månadspeng att klara sig på har man ju inte, 250kr/mån =/
Man får helt enkelt lägga pengarna från Jul/födelsedag i ett skåp, så har man pengar att ta-ifrån resten av året ;)

Scratch89
2008-09-04, 19:58
Varför då?

Jag tycker att man ska lära sig att träna så pass naturligt som det går. Att få en femtonåring att tro att det handlar om vilka kosttillskott man ska ta vid optimala tillfällen, och inte om att träna hårt och äta mycket, är lite fel väg. Jag talar av egen erfarenhet, och det är såklart bara mina egna åsikter.

tp_88
2008-09-04, 20:16
Jag tycker att man ska lära sig att träna så pass naturligt som det går. Att få en femtonåring att tro att det handlar om vilka kosttillskott man ska ta vid optimala tillfällen, och inte om att träna hårt och äta mycket, är lite fel väg. Jag talar av egen erfarenhet, och det är såklart bara mina egna åsikter.
Ptja, är det så "naturligt" att styrketräna? Så blir det per automatik om man börjar äta kosttillskott, alltså? Det var faktiskt inget jag upplevde själv efter att jag beställde mina första tillskott i ungefär den åldern.

15-åringar i allmänhet lägger pengar på en massa skit, jag förstår faktiskt inte vad det hemska skulle vara med att istället köpa lite pulver-mat för pengarna.

MojjMojj
2008-09-04, 20:27
Så många "moral-kärringar" här. Sätt er på en soffa och diskutera a la Doctor Phil ist.

Varför ska alla hela tiden "förstå sig på" den personen som agerat konstigt/fel.
Ni bygger upp en bild av att folk är dummare/naivare än vad de är. Visst borde en vuxen person, speciellt en förälder, kunna ta sig 10 minuter eller en hel dag (oavsett) på sig att försöka lära sig om något som deras barn håller på med ist för att "skrika varg" direkt.

Tricklev
2008-09-04, 20:28
Självklart är naturligt argumentet skitsnack, med naturligt menar Scratch vad som är social standard att äta, inte vad som är naturligt, om han nu inte har en väldigt speciell definering av naturligt.

Scratch89
2008-09-04, 21:45
Ptja, är det så "naturligt" att styrketräna? Så blir det per automatik om man börjar äta kosttillskott, alltså? Det var faktiskt inget jag upplevde själv efter att jag beställde mina första tillskott i ungefär den åldern.

15-åringar i allmänhet lägger pengar på en massa skit, jag förstår faktiskt inte vad det hemska skulle vara med att istället köpa lite pulver-mat för pengarna.


Självklart är naturligt argumentet skitsnack, med naturligt menar Scratch vad som är social standard att äta, inte vad som är naturligt, om han nu inte har en väldigt speciell definering av naturligt.

Tricklev beskriver det bra. Tack!

tp_88
2008-09-04, 21:50
Jag förstår inte riktigt varför det är så viktigt hur "normala" människor äter i denna frågan, men så är jag nog lite konstig också. :/

Scratch89
2008-09-04, 21:53
Du är inte alls konstig; de flesta verkar ju hålla med dig, eller iallafall tycker de att man ska på något sätt övertala mamman att proteinpulver är bra grejer för en femtonåring som precis börjat träna.

Ja, proteinpulver och diverse kosttillskott har säkert en positiv verkan på träningsresultaten, men behövs det? Det känns lite som om man hoppar över grunden för att direkt börja fila på detaljerna.

Stoltz
2008-09-04, 21:55
Jag förstår inte riktigt varför det är så viktigt hur "normala" människor äter i denna frågan, men så är jag nog lite konstig också. :/

Det är inte viktigt. Folk gillar att böla när de kan och föreslå andra situationer istället för att fokusera på den aktuella. Det får folk att må bättre, mig själv inräknad som "folk".

tp_88
2008-09-04, 21:56
Du är inte alls konstig; de flesta verkar ju hålla med dig, eller iallafall tycker de att man ska på något sätt övertala mamman att proteinpulver är bra grejer för en femtonåring som precis börjat träna.

Ja, proteinpulver och diverse kosttillskott har säkert en positiv verkan på träningsresultaten, men behövs det? Det känns lite som om man hoppar över grunden för att direkt börja fila på detaljerna.
Jag tycker att morsans roid rage-light över att trådskaparen beställt kosttillskott var overkill, inte att man kanske borde få henne att inse att det är teh bomb!!1 Förstår helt enkelt inte vad problemet är med att han köper kosttillskott, vill han lägga sina pengar på det så låt honom göra det.

Det är få saker som behövs här i livet. Just proteinpulver är fruktansvärt smidigt, väldigt högvärdigt, gott och billigt. Behövs det? Nej. Kan det vara bra? Ja.

EDIT: Efter att ha läst trådens första inlägg så tar jag tillbaks "roid rage-light". Det var en underdrift.

Scratch89
2008-09-04, 22:02
Nu var det ju inte bara proteinpulver, utan fria aminosyror, kreatin och maltodextrin. Bara konstiga namn skulle få mig orolig, om jag var ovetandes. Det är inte sällan som ungar köper hem konstiga saker som faktiskt ÄR konstiga saker, varför skulle mamma tro att det var något annorlunda den här gången? Allmänheten har väldigt dåligt förtroende för kosttillskottsföretag rent generellt.

HajduMan
2008-09-04, 22:02
Finns det inga föräldrar som frågar sina barn vad de köpt för något och var de köpt det? Och sedan t.o.m ringer eller söker lite info om vad de faktiskt är som barnen köpt istället för att såga allt barnen gör direkt.

:confused:

vettigaste inlägget

Liten Men Fet
2008-09-04, 22:05
Du är inte alls konstig; de flesta verkar ju hålla med dig, eller iallafall tycker de att man ska på något sätt övertala mamman att proteinpulver är bra grejer för en femtonåring som precis börjat träna.

Ja, proteinpulver och diverse kosttillskott har säkert en positiv verkan på träningsresultaten, men behövs det? Det känns lite som om man hoppar över grunden för att direkt börja fila på detaljerna.

Nej men det är viktigt att få henne att förstå att det bara är pulvermat och inte anabola sterioder. Annars kommer hon ju gå runt och ha panikångest över att hennes son käkar otillåtna preparat.

Det måste ju finnas en förståels om vad det är för grejer, om hon får panik för lite mjölkpulver hur kommer hon reagera när han börjar lägga på sig muskler?
Gråtattacker och tvångsbesök hos läkare och kurator?

tp_88
2008-09-04, 22:10
Nu var det ju inte bara proteinpulver, utan fria aminosyror, kreatin och maltodextrin. Bara konstiga namn skulle få mig orolig, om jag var ovetandes. Det är inte sällan som ungar köper hem konstiga saker som faktiskt ÄR konstiga saker, varför skulle mamma tro att det var något annorlunda den här gången? Allmänheten har väldigt dåligt förtroende för kosttillskottsföretag rent generellt.
Jag påtalade det i ett tidigare inlägg, men när du skrev proteinpulver i inlägget jag quotade så skrev jag det också.

Så, du skulle som ovetande mamma (pappa) direkt riva avin, säga att din son skulle bli dum i huvudet och mörda någon om han åt pulvrena i fråga?

Som vadå? Vet vi vad trådskaparen har beställt hem för prylar tidigare? Det tycker jag inte är något försvar för hennes agerande.

Scratch89
2008-09-04, 22:20
Jag skulle inte agera lika radikalt nej, men man kan aldrig förstå varför folk reagerar som de gör. Det är lite av min poäng, precis som du skriver i slutet av ditt inlägg. Vet vi vad han har beställt hem tidigare?

tp_88
2008-09-04, 22:25
Jag skulle inte agera lika radikalt nej, men man kan aldrig förstå varför folk reagerar som de gör. Det är lite av min poäng, precis som du skriver i slutet av ditt inlägg. Vet vi vad han har beställt hem tidigare?
Nej, men man kan veta att dom agerar fel och häver ur sig befängda lögner.

Ska vi förutsätta att han beställt smuggelsprit, knark och butterfly-knivar tidigare?


EDIT: r3mpuh; har du beställt något du inte borde gjort, tidigare?

Scratch89
2008-09-04, 22:32
Jag tror inte att vi kommer att komma vidare i den här diskussionen. Jag skulle satt mig ner med min son och förklarat att kosttillskott är en rätt så onödig grej i den åldern, särskilt när man knappt vet vad som är upp och ner på gymet. Hans mamma gjorde inte det, och det kan ha tusen orsaker. Stressad, allmänt orkar-inte-bry-sig-beteende, diskussionen kanske redan tagits upp tre tusen gånger? Släktingarna i finkan kan ju faktiska ha börjat på samma väg.

tp_88
2008-09-04, 22:37
Släktingarna i finkan kan ju faktiska ha börjat på samma väg.
Sant.

EAA -> Dum i huvudet -> Mord -> Fängelsestraff -> Epic fail. :/

r3mpuh
2008-09-04, 22:37
Nån sa nått om saker jag beställt tidigare så jag ska väl see om det får plats:


Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
GIGP35-DS3-F 1 Levererad 436,80 546:- 436,80 546:-
Intel Dual-Core E2160 1.8GHz 1MB FSB800 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
IE2160R 1 Levererad 464:- 580:- 464:- 580:-
Xilence 480W 12cm Fan REDWING ATX12V V2.0
XILPSURW-480 1 Levererad 375,20 469:- 375,20 469:-
Asus DRW-1814BL DVD±RW Dual-Layer 18X BLACK Retail IDE
ASDRW-1814BL 1 Levererad 279,20 349:- 279,20 349:-
Thermalright Ultra-120 eXtreme Socket 775 / AMD
THULTRA120E 1 Levererad 439,20 549:- 439,20 549:-
Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10000rpm 16MB Cache SATA
WD1500ADFD 1 Levererad 1 192:- 1 490:- 1 192:- 1 490:-
Sapphire Radeon HD3650 512MB DDR2 TV-out HDTV DUAL DVI LITE RETAIL PCI Express
SAPHD3650-512-2 1 Levererad 552:- 690:- 552:- 690:-
1 st Hama USB-minifläkt [Levererad]
Arctic Ceramique Thermal Compound 2.7g
ARCTICCER 1 Levererad 47,20 59:- 47,20 59:-
Seagate Barracuda ST3500630AS 7200.10 500GB 7200rpm 16MB cache SATA2 [FYNDVARA - klicka här för info]
SGB10-500S2-F 1 Levererad 576:- 720:- 576:- 720:-
Logitech Speaker Z-2300 2.1 200W RMS
LOGZ2300 1 Levererad 952:- 1 190:- 952:- 1 190:-
1 st Koss Spark Plug [Levererad]
Kingmax 1024MB DDR2 PC2-8500 1066MHz
1024DDR2KM1066 4 Levererad 303,20 379:- 1 212,80 1 516:-
Zalman ZM-RS6F Theatre6 5.1 Surround Sound Headphones +Headphone Mic ZM-MIC 1
ZALZM-RS6FMIC 1 Levererad 319,20 399:- 319,20 399:-
Microsoft SideWinder Mouse USB
MSSWMOUSE 1 Levererad 437,60 547:- 437,60 547:-
Office-Clean Rengöringsduk TFT/LCD/Plasma
OCTFT 1 Levererad 47,20 59:- 47,20 59:-
Samsung 226BW 22" Wide TFT Svart Analog/DVI 2ms Widescreen
SAM226BW 1 Levererad 2 304:- 2 880:- 2 304:- 2 880:-
1 st Extra godis i samband med order [Levererad]
Gaming Headset AudioFX force feedback ( tillbaka skickad 2 gånger, blev utbytt gratis mot asus xonar dx(ljudkort) 600?
AplusCase CS-El Diablo (Svart/Silver) 1500kr?

Det var nog allt :)
Eller nej vänta, har även beställt 7st tärningar: 1T20, 1T12, 1T10, 1T8, 1T6, 1T4 och 1T100 100kr?=
Jorges Bestiarium 200?
Drakar och Demoner 6(reviderad utgåva) 350kr?
Drakar och Demoner 6 Expert: Rollpersonen 300?

(Det står 4 olika priser efter dator-delarna och det är priset längst ut till höger som är med moms)

Ursäkta ifall det är svårt att läsa copy+paste från datorbutiken.:P

:)

/kim

tntballe
2008-09-04, 22:38
Alla föräldrar vet att inkörsporten till aas är kosttillskott. Det lär man sig på bb.

LoTiX
2008-09-04, 22:41
Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
GIGP35-DS3-F 1 Levererad 436,80 546:- 436,80 546:-
Intel Dual-Core E2160 1.8GHz 1MB FSB800 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
IE2160R 1 Levererad 464:- 580:- 464:- 580:-
Xilence 480W 12cm Fan REDWING ATX12V V2.0
XILPSURW-480 1 Levererad 375,20 469:- 375,20 469:-
Asus DRW-1814BL DVD±RW Dual-Layer 18X BLACK Retail IDE
ASDRW-1814BL 1 Levererad 279,20 349:- 279,20 349:-
Thermalright Ultra-120 eXtreme Socket 775 / AMD
THULTRA120E 1 Levererad 439,20 549:- 439,20 549:-
Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10000rpm 16MB Cache SATA
WD1500ADFD 1 Levererad 1 192:- 1 490:- 1 192:- 1 490:-
Sapphire Radeon HD3650 512MB DDR2 TV-out HDTV DUAL DVI LITE RETAIL PCI Express
SAPHD3650-512-2 1 Levererad 552:- 690:- 552:- 690:-
1 st Hama USB-minifläkt [Levererad]
Arctic Ceramique Thermal Compound 2.7g
ARCTICCER 1 Levererad 47,20 59:- 47,20 59:-
Seagate Barracuda ST3500630AS 7200.10 500GB 7200rpm 16MB cache SATA2 [FYNDVARA - klicka här för info]
SGB10-500S2-F 1 Levererad 576:- 720:- 576:- 720:-
Logitech Speaker Z-2300 2.1 200W RMS
LOGZ2300 1 Levererad 952:- 1 190:- 952:- 1 190:-
1 st Koss Spark Plug [Levererad]
Kingmax 1024MB DDR2 PC2-8500 1066MHz
1024DDR2KM1066 4 Levererad 303,20 379:- 1 212,80 1 516:-
Zalman ZM-RS6F Theatre6 5.1 Surround Sound Headphones +Headphone Mic ZM-MIC 1
ZALZM-RS6FMIC 1 Levererad 319,20 399:- 319,20 399:-
Microsoft SideWinder Mouse USB
MSSWMOUSE 1 Levererad 437,60 547:- 437,60 547:-
Office-Clean Rengöringsduk TFT/LCD/Plasma
OCTFT 1 Levererad 47,20 59:- 47,20 59:-
Samsung 226BW 22" Wide TFT Svart Analog/DVI 2ms Widescreen
SAM226BW 1 Levererad 2 304:- 2 880:- 2 304:- 2 880:-
1 st Extra godis i samband med order [Levererad]
Gaming Headset AudioFX force feedback ( tillbaka skickad 2 gånger, blev utbytt gratis mot asus xonar dx(ljudkort) 600?
AplusCase CS-El Diablo (Svart/Silver) 1500kr?


Är det en sånnadäringa data?

r3mpuh
2008-09-04, 22:45
Är det en sånnadäringa data?

Om du menar Datorhårdvara så japp. :)

Skärm+mus+ljud+Burk+kylning ^^

Liten Men Fet
2008-09-04, 22:50
Nån sa nått om saker jag beställt tidigare så jag ska väl see om det får plats:


Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
GIGP35-DS3-F 1 Levererad 436,80 546:- 436,80 546:-
Intel Dual-Core E2160 1.8GHz 1MB FSB800 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
IE2160R 1 Levererad 464:- 580:- 464:- 580:-
Xilence 480W 12cm Fan REDWING ATX12V V2.0
XILPSURW-480 1 Levererad 375,20 469:- 375,20 469:-
Asus DRW-1814BL DVD±RW Dual-Layer 18X BLACK Retail IDE
ASDRW-1814BL 1 Levererad 279,20 349:- 279,20 349:-
Thermalright Ultra-120 eXtreme Socket 775 / AMD
THULTRA120E 1 Levererad 439,20 549:- 439,20 549:-
Western Digital Raptor WD1500ADFD 150GB 10000rpm 16MB Cache SATA
WD1500ADFD 1 Levererad 1 192:- 1 490:- 1 192:- 1 490:-
Sapphire Radeon HD3650 512MB DDR2 TV-out HDTV DUAL DVI LITE RETAIL PCI Express
SAPHD3650-512-2 1 Levererad 552:- 690:- 552:- 690:-
1 st Hama USB-minifläkt [Levererad]
Arctic Ceramique Thermal Compound 2.7g
ARCTICCER 1 Levererad 47,20 59:- 47,20 59:-
Seagate Barracuda ST3500630AS 7200.10 500GB 7200rpm 16MB cache SATA2 [FYNDVARA - klicka här för info]
SGB10-500S2-F 1 Levererad 576:- 720:- 576:- 720:-
Logitech Speaker Z-2300 2.1 200W RMS
LOGZ2300 1 Levererad 952:- 1 190:- 952:- 1 190:-
1 st Koss Spark Plug [Levererad]
Kingmax 1024MB DDR2 PC2-8500 1066MHz
1024DDR2KM1066 4 Levererad 303,20 379:- 1 212,80 1 516:-
Zalman ZM-RS6F Theatre6 5.1 Surround Sound Headphones +Headphone Mic ZM-MIC 1
ZALZM-RS6FMIC 1 Levererad 319,20 399:- 319,20 399:-
Microsoft SideWinder Mouse USB
MSSWMOUSE 1 Levererad 437,60 547:- 437,60 547:-
Office-Clean Rengöringsduk TFT/LCD/Plasma
OCTFT 1 Levererad 47,20 59:- 47,20 59:-
Samsung 226BW 22" Wide TFT Svart Analog/DVI 2ms Widescreen
SAM226BW 1 Levererad 2 304:- 2 880:- 2 304:- 2 880:-
1 st Extra godis i samband med order [Levererad]
Gaming Headset AudioFX force feedback ( tillbaka skickad 2 gånger, blev utbytt gratis mot asus xonar dx(ljudkort) 600?
AplusCase CS-El Diablo (Svart/Silver) 1500kr?

Det var nog allt :)
Eller nej vänta, har även beställt 7st tärningar: 1T20, 1T12, 1T10, 1T8, 1T6, 1T4 och 1T100 100kr?=
Jorges Bestiarium 200?
Drakar och Demoner 6(reviderad utgåva) 350kr?
Drakar och Demoner 6 Expert: Rollpersonen 300?

(Det står 4 olika priser efter dator-delarna och det är priset längst ut till höger som är med moms)

Ursäkta ifall det är svårt att läsa copy+paste från datorbutiken.:P

:)

/kim

Din kära mor borde vara glad över att du skaffat dig en fysisk aktivitet och inte bara sitter med datorn och rollspel. :)

Liten Men Fet
2008-09-04, 22:56
Förresten Scratch, för mig hade en 500 kcal shake med proteinpulver varit precis det jag behövde på gymnasiet med min aktivitetsnivå för jag fick inte i mig den energin jag behövde på frukost, skollunch, middag efter skolan och te och mackor på kvällen.
Eftersom jag och bröderna lagade middagen så blev det inte att vi lagade ett mål mat till på kvällen.

Jag tycker det är fel att såga kosttillskott bara för att nån är 15, vi har ju ingen aning om aktivitetsnivå, matvanor och vikt. Det är inte värre än välling eller pulvermjölk.
Kreatin kan vara lite överkurs men jag tror mamman hade reagerat likadant på enbart proteinpulver.

Scratch89
2008-09-05, 05:10
Förresten Scratch, för mig hade en 500 kcal shake med proteinpulver varit precis det jag behövde på gymnasiet med min aktivitetsnivå för jag fick inte i mig den energin jag behövde på frukost, skollunch, middag efter skolan och te och mackor på kvällen.
Eftersom jag och bröderna lagade middagen så blev det inte att vi lagade ett mål mat till på kvällen.

Jag tycker det är fel att såga kosttillskott bara för att nån är 15, vi har ju ingen aning om aktivitetsnivå, matvanor och vikt. Det är inte värre än välling eller pulvermjölk.
Kreatin kan vara lite överkurs men jag tror mamman hade reagerat likadant på enbart proteinpulver.

Fast hon gör fortfarande inget fel. Visst, hon skulle kunna ta sig tiden att titta upp det, göra en uppfattning och sedan bedöma det som ofarligt, men hur många mödrar har tid och/eller lust med det idag?

Stoltz
2008-09-05, 06:58
Fast hon gör fortfarande inget fel. Visst, hon skulle kunna ta sig tiden att titta upp det, göra en uppfattning och sedan bedöma det som ofarligt, men hur många mödrar har tid och/eller lust med det idag?

*jorgen*

mini
2008-09-05, 07:05
Fast hon gör fortfarande inget fel. Visst, hon skulle kunna ta sig tiden att titta upp det, göra en uppfattning och sedan bedöma det som ofarligt, men hur många mödrar har tid och/eller lust med det idag?

Inget fel? Nä, inget olagligt, men pedagogiskt, trevligt eller smart? Nä, inte direkt. Att ha barn tar tid liksom.

Scratch89
2008-09-05, 07:21
Jag har tidigare sagt att jag inte skulle agera likadant som henne, men det är fortfarande så att jag förstår henne. Hellre en mamma som är lite mer restriktiv än hon behöver vara, än en mamma som bara låter allt passera förbi utan att hon ens lyfter på ögonbrynen.

Stoltz
2008-09-05, 07:32
Jag har tidigare sagt att jag inte skulle agera likadant som henne, men det är fortfarande så att jag förstår henne. Hellre en mamma som är lite mer restriktiv än hon behöver vara, än en mamma som bara låter allt passera förbi utan att hon ens lyfter på ögonbrynen.

"Två fel = ett rätt-attityden"? Jo, den är hälsosam. Varför ponera i vad han borde ha gjort istället för att inse att hans mamma gjorde fel som gick loss så på honom? Klart att han inte behöver allt det där redan, men är det verkligen en vettig reaktion att göra som hon gjorde?

Scratch89
2008-09-05, 07:50
Vettig och vettig; den är ju inte ovanlig iallafall. Jag förstår fortfarande inte problemet. Han är femton år gammal och bor hemma. Jag har alltid blivit uppfostrad på så sätt att jag lyder mina föräldrar, och oavsett hur irrationellt ett beslut är så får jag ta det.

När jag började med kosttillskott så visade jag lite artiklar, broschyrer och liknande för min mor så att hon till slut godkände mitt köp; jag beställde inte hem kilovis med pulver utan att förvarna. Är det någon som betett sig irrationellt så är det väl trådskaparen.

Nitrometan
2008-09-05, 07:52
Är det någon som betett sig irrationellt så är det väl trådskaparen.
Kanske det. Men det väntar man väl sig av 15-åringar?

Scratch89
2008-09-05, 07:54
Kanske det. Men det väntar man väl sig av 15-åringar?

Är det något man förväntar sig av femtonåringar så är det att de gnäller på sina töntiga föräldrar.

Nitrometan
2008-09-05, 07:55
Är det något man förväntar sig av femtonåringar så är det att de gnäller på sina töntiga föräldrar.
Japp. :thumbup:

Kanske startar en gnälltråd på ett forum eller gråter på msn...

Stoltz
2008-09-05, 07:59
Ok, let's break it down.

1. Trådskaparan beställde kosttillskott, inga farliga produkter what so ever, och tusen gånger hälsosammare än all sprit och tjuvröka som många många andra tonåringar lägger pengar på. Inte helt jävla smart när han egentligen inte behöver det, nej.

2. Mamman som ska vara den pedagogiska ledaren och förebilden för sitt barns etablerande i vuxenvärlden reagerar genom att bli riktigt upprörd och river till och med i sönder avin och säger att han kommer bli våldtäktsman ifall han börjar ta sådant. Detta var vad hon gjorde.

3. Vad mamman INTE gjorde var att sätta sig ner med sin son och FRÅGA honom vad i hela helsefyr detta var för något. Hon satte sig INTE vid datorn och kollade upp henne. Vart tog kommunikationen vägen? Blev allting en "One way street" någon gång under uppväxten? Är det så en femtonåring ska lära sig resonera, genom att riva sönder avin och skita totalt i kommunikationen?


Om du fortfarande, efter detta, säger att mamman inte "heller gjort något fel", då vet jag inte vad jag ska tro.

Scratch89
2008-09-05, 08:05
Ok, let's break it down.

1. Trådskaparan beställde kosttillskott, inga farliga produkter what so ever, och tusen gånger hälsosammare än all sprit och tjuvröka som många många andra tonåringar lägger pengar på. Inte helt jävla smart när han egentligen inte behöver det, nej.

Bara för att du och jag vet att det är ofarliga produkter så vet mamman fortfarande inte det. För henne kan det likställas med knark och doping, hur kan vi veta?


2. Mamman som ska vara den pedagogiska ledaren och förebilden för sitt barns etablerande i vuxenvärlden reagerar genom att bli riktigt upprörd och river till och med i sönder avin och säger att han kommer bli våldtäktsman ifall han börjar ta sådant. Detta var vad hon gjorde.

Om du läser den sista delen av hans inlägg så ser du att han har släktingar som har hamnat i trubbel. Det kan mycket väl vara som så att de började träna, skaffade kosttillskott, testade tyngre grejer, började med kriminalitet och på den vägen blev det. Nu spelar det ingen roll om roid-glorifierarna kommer in och grinar om att vägen kosttillskott->doping->våldsbrott är helt klar, men det handlar fortfarande om en mor som inte vill se sin son råka illa ut.


3. Vad mamman INTE gjorde var att sätta sig ner med sin son och FRÅGA honom vad i hela helsefyr detta var för något. Hon satte sig INTE vid datorn och kollade upp henne. Vart tog kommunikationen vägen? Blev allting en "One way street" någon gång under uppväxten? Är det så en femtonåring ska lära sig resonera, genom att riva sönder avin och skita totalt i kommunikationen?

Tänk nu på att det är en femtonåring som gör en klagotråd på internet. Det kan mycket väl vara som så att hon redan vid upprepade tillfällen sagt att hon inte accepterar kosttillskott i sitt hus. Killen beställer ändå, i någon slags pubertetstonårsrevolt, och blir på beställning sedan ägd av sin mor. Vi har ju bara hört en sida av historian; tänk på det.

tp_88
2008-09-05, 09:18
Jag har tidigare sagt att jag inte skulle agera likadant som henne, men det är fortfarande så att jag förstår henne.
Är det någon som betett sig irrationellt så är det väl trådskaparen.
Ok, du trollar, då förstår jag. Blev orolig där ett tag.

Liten Men Fet
2008-09-05, 10:35
Förhelvete scratch, du säger alltså att det är helt okey att tro att styrketräning leder till kriminalitet? Du tycker också att det är okey att vuxna människor inte tänker först och kolla upp information innan dom exploderar och anklagar sina söner för att bli våldtäcktsmän och mördare?

En 15-åring har all rätt i världen att ifrågasätta irrationella beslut av hans föräldrar, det är föräldrarnas jobb att göra väl avvägda rationella beslut som man lätt kan försvara.


Oavsett om han behöver kosttillskott eller inte så reagerar morsan fullständigt åt skogen, det är så kontraproduktivt att det saknar motstycke. Hade hon lugnt pratat med honom, tagit reda på information och ifrågasatt om han verkligen behövde kosttillskotten så hade det varit mycket bättre.

Om hon hade skällt ut honom för att han beställer dyra grejer hade det också arit okej men nu vrålar hon över helt ogrundade saker.

Argumentet att hon inte hinner/orkar skaffa information håller inte det är hennes jobb som förälder.

Tricklev
2008-09-05, 10:59
En stor del i vettig uppfostran är kommunikation med sina barn, att skrika rabiata påståenden om mördare och våldtäkter så fort ungen beställer hem lite whey, är inte bra kommunikation. Oavsett hur du vänder och vrider på det, så är det riktigt korkat agerande av morsan. Även om ungen nu hade beställt hem diverse roids tillsammans med en stor fin påse kokain, så var morsans reaktion inte den smartaste, ur en uppfostrande synpunkt. Så vi kan ju bara rysa över hur korkat hennes agerande var denna gången, låt mig ge ett exempel på hur lyckad hennes reaktion var, med en liknelse till hund-uppfostran.

Låt oss säga att du är ute och går med din hund, hunden går jämte dig som den ska, för att sedan svänga av en två tre sekunder och plocka upp en smutsig pinne, då är hennes reaktion i ungefär samma nivå som att sparka till hunden, det skadar relationen, det är dålig kommunikation, och det kommer inte främja uppfostran det minsta.

dared
2008-09-05, 11:05
Ok, let's break it down.

1. Trådskaparan beställde kosttillskott, inga farliga produkter what so ever, och tusen gånger hälsosammare än all sprit och tjuvröka som många många andra tonåringar lägger pengar på. Inte helt jävla smart när han egentligen inte behöver det, nej.

2. Mamman som ska vara den pedagogiska ledaren och förebilden för sitt barns etablerande i vuxenvärlden reagerar genom att bli riktigt upprörd och river till och med i sönder avin och säger att han kommer bli våldtäktsman ifall han börjar ta sådant. Detta var vad hon gjorde.

3. Vad mamman INTE gjorde var att sätta sig ner med sin son och FRÅGA honom vad i hela helsefyr detta var för något. Hon satte sig INTE vid datorn och kollade upp henne. Vart tog kommunikationen vägen? Blev allting en "One way street" någon gång under uppväxten? Är det så en femtonåring ska lära sig resonera, genom att riva sönder avin och skita totalt i kommunikationen?


Om du fortfarande, efter detta, säger att mamman inte "heller gjort något fel", då vet jag inte vad jag ska tro.

Ruggigt bra inlägg!


--

Vilket otäckt beteende din mamma har, även om man självklart känner igen sig lite från den åldern.

r3mpuh
2008-09-05, 11:28
Ruggigt bra inlägg!


--

Vilket otäckt beteende din mamma har, även om man självklart känner igen sig lite från den åldern.



Mamma har alltid varit så,

t.ex när man var 9 år och satt vid frukost bordet så blev mamma arg på en av nån anledning, då var det bara och ducka för sen kom ägg-klyvaren flygande tvärs igenom köket >.<, den splitraddes i väggen bakom mig :Virro

Eller när man var 12 och bjöd hem 3 personer som inte vart hemma hos mig tidigare. Vi satt där och spelade lite egetgjort rollspel, då ropar mamma: "maten är klar", och jag svarar: "Okej, jag kommer snart".

Några minuter senare "raidar" mamma mitt rum, Hon Slänger upp dörren, Och Skriker: KOM NER OCH ÄT FÖRIHELVETE INNAN JAG SLÅR IJÄL DIG!" typ ;)

Jag har då alltid tyckt att min mamma har vart liiite argare än kompisarnas :hbang:

Mvh kim :P

dared
2008-09-05, 11:41
Mamma har alltid varit så,

t.ex när man var 9 år och satt vid frukost bordet så blev mamma arg på en av nån anledning, då var det bara och ducka för sen kom ägg-klyvaren flygande tvärs igenom köket >.<, den splitraddes i väggen bakom mig :Virro

Eller när man var 12 och bjöd hem 3 personer som inte vart hemma hos mig tidigare. Vi satt där och spelade lite egetgjort rollspel, då ropar mamma: "maten är klar", och jag svarar: "Okej, jag kommer snart".

Några minuter senare "raidar" mamma mitt rum, Hon Slänger upp dörren, Och Skriker: KOM NER OCH ÄT FÖRIHELVETE INNAN JAG SLÅR IJÄL DIG!" typ ;)

Jag har då alltid tyckt att min mamma har vart liiite argare än kompisarnas :hbang:

Mvh kim :P

Fyfan det där låter inte kul alls.

Skulle vilja ge lite insiktsfulla tips, men jag har tyvärr inga ;)

astrodog
2008-09-05, 11:56
Verkar ju som att mamman har egna erfarenheter och långtgående aggressiva bieffekter av steroider? Tycker dock du ska stå på dig och sluta mesa, skrik tillbaka och sätt henne på plats när hon har fel. Mammor har i princip alltid fel. Påpeka det ofta och länge så slutar hon till slut komma med sin åsikt.

Carolinew
2008-09-05, 12:02
Kolo


Kolozzeum


kolo


Kolo.

I know, jag skriver alltid bara med ett L i vanliga fall, men det skulle ju likna "kolli" lite också ;)

Carolinew
2008-09-05, 12:04
Fixade din felstavning. :)



Läs ovan ;)

Ironwoman
2008-09-05, 12:05
Verkar ju som att mamman har egna erfarenheter och långtgående aggressiva bieffekter av steroider? Tycker dock du ska stå på dig och sluta mesa, skrik tillbaka och sätt henne på plats när hon har fel. Mammor har i princip alltid fel. Påpeka det ofta och länge så slutar hon till slut komma med sin åsikt.

hoppas du får barn som beter sig så mot dig då du växt upp

tp_88
2008-09-05, 12:07
hoppas du får barn som beter sig så mot dig då du växt upp
Seriöst, om jag skulle roidat på mina barn och sagt att dom skulle blivit dumma i huvudet och mördat folk av eaa, malto och kreatin så önskar jag att dom hade sagt ifrån.

Ironwoman
2008-09-05, 12:07
Vi har faktiskt bara hört en sida i denna tråd. Det skulle vara intressant att höra även den andra sidan, då kanske andra saker kommer fram som alla vi som kommenterar inte känner till. Innan det (om ens då) kan vi avgöra vem som har rätt/fel.

astrodog
2008-09-05, 12:16
hoppas du får barn som beter sig så mot dig då du växt upp

Har inte för avsikt att inte lyssna på mina barns åsikter och köra över dem med mina.

Ironwoman
2008-09-05, 12:49
Har inte för avsikt att inte lyssna på mina barns åsikter och köra över dem med mina.


Vad skulle du göra om dina föräldrar gjorde så?

Ame
2008-09-05, 12:58
Vad skulle du göra om dina föräldrar gjorde så?

Han skulle antagligen ha en vettig dialog med dem och förklara vad det är för något han har köpt(om vi håller oss till det här med kosttillskott) och varför.

Vilket är ett klart mycket bättre alternativ än att föräldrarna bara kör på sin egen linje och blir arga utan att ens lyssna på vad barnen har att säga.

astrodog
2008-09-05, 13:14
Jag känner till ett antal olika morsor, dvs. min egen och mina polares, och sett dem under uppväxten och det finns många likheter. De baserar sällan sina åsikter på särskilt mycket fakta utan snarare vad de fick höra när de var små, alternativt vad de läste i aftonbladet, alternativt någon annan ogrundad rädsla. Att det är en behövd motpol i många fall kan jag säkert tro är sant, men utan att ha hört morsans åsikt i denna tråd, och gåendes efter riktlinjerna att pojken är en rollspelsspelande spinkig kille som vill bygga på lite muskler och äta proteinpulver, så tycker jag han ska lära sig att stå på sina egna åsikter och bryta sig loss från morsans alla konstiga åsikter hyfsat snart. Sen så är detta mer eller mindre lätt beroende på henne, men om man vet att man har rätt så vet man och att börja tvivla på sig själv och sina egna val och omyndigförklaras som 15-åring, när man istället borde få mer och mer ökat förtroende, är väl snarast motproduktivt. Jag är ingen expert på att visa mognad och jag är inte typen som förklarar mig själv heller. Jag gör alltid vad jag anser rätt, sen får det bära eller brista. Har någon en åsikt är de välkomna att lägga fram dem, jag lyssnar alltid, men jag tar verkligen inte till mig något grundlöst. Detta gäller såklart när beslutet påverkar endast mig. Är beslutet om någon annan av tillräcklig ålder så får de slutligt avgöra. Med det sagt, hade morsan haft något vettigt att lägga fram så varsågod. I brist på det, var tyst eller ställ frågor, inte krav.

Sen så för att göra debatten mer könsfördelad så tycker jag det beteendet speglar kvinnor väldigt bra i många situationer, och fan ska veta att deras ogrundliga sjätte sinne av känsla ofta har rätt, i alla fall på någon punkt. Förmodligen så kommer killen börja med anabola om några år, men han fick iaf välja själv och det tycker jag är det viktigaste här.

r3mpuh
2008-09-05, 13:37
Jag känner till ett antal olika morsor, dvs. min egen och mina polares, och sett dem under uppväxten och det finns många likheter. De baserar sällan sina åsikter på särskilt mycket fakta utan snarare vad de fick höra när de var små, alternativt vad de läste i aftonbladet, alternativt någon annan ogrundad rädsla. Att det är en behövd motpol i många fall kan jag säkert tro är sant, men utan att ha hört morsans åsikt i denna tråd, och gåendes efter riktlinjerna att pojken är en rollspelsspelande spinkig kille som vill bygga på lite muskler och äta proteinpulver, så tycker jag han ska lära sig att stå på sina egna åsikter och bryta sig loss från morsans alla konstiga åsikter hyfsat snart. Sen så är detta mer eller mindre lätt beroende på henne, men om man vet att man har rätt så vet man och att börja tvivla på sig själv och sina egna val och omyndigförklaras som 15-åring, när man istället borde få mer och mer ökat förtroende, är väl snarast motproduktivt. Jag är ingen expert på att visa mognad och jag är inte typen som förklarar mig själv heller. Jag gör alltid vad jag anser rätt, sen får det bära eller brista. Har någon en åsikt är de välkomna att lägga fram dem, jag lyssnar alltid, men jag tar verkligen inte till mig något grundlöst. Detta gäller såklart när beslutet påverkar endast mig. Är beslutet om någon annan av tillräcklig ålder så får de slutligt avgöra. Med det sagt, hade morsan haft något vettigt att lägga fram så varsågod. I brist på det, var tyst eller ställ frågor, inte krav.

Sen så för att göra debatten mer könsfördelad så tycker jag det beteendet speglar kvinnor väldigt bra i många situationer, och fan ska veta att deras ogrundliga sjätte sinne av känsla ofta har rätt, i alla fall på någon punkt. Förmodligen så kommer killen börja med anabola om några år, men han fick iaf välja själv och det tycker jag är det viktigaste här.



Pfft! Kommer jag inte >.<

Sen så står jag visste för vad jag tycker. gick och vrålade tillbaka lite senare, för att prata medans mamma pratar är omöjligt O.o

Jag sa att omega-3 ochså var kosttillskott ;) etc..

Så spinkig tycker jag inte jag är, 188cm lång och 80kg.

/kim

Dan S
2008-09-05, 13:45
Jag var 15 då jag började träna och inte fan var jag en som tänkte "KOSTTILLSKOTT BLIR MAN STOR AV, KÖPA KÖPA". utan jag tog min tid att läsa det jag kunde om kost / träning, bla här på kolozzeum. Det tog kanske 3 månader innan jag började intressera mig för kosttillskott för att det skulle kunna HJÄLPA mig, och underlätta min kost. Varför ska man inte ha det som 15 åring? Ge en bra motivation också. Det underlättar ju näringstiming, så varför inte?

Hon agerade helt fel att dampa ur på något man inte vet vad det är, skillnad om dom faktiskt VISSTE var det var.

Att förbjuda sina barn (killar) som är över 16 år att använda tillskott, inte kreatin utan resten. Är ju som att be efter trubbel och våld och allt sånt i hemmet. Av egen erfarenhet, men jag fick min vilja igenom, på ett eller annat vis. INGEN ska stoppa eller tala om för mig vad jag ska ha i mig överhuvudtaget.

priceless
2008-09-05, 14:02
Jag har legat och tänkt på det här faktiskt.

Personligen skulle jag inte vilja att min 15åriga son blev så fixerad vid sin kropp att han måste börja stoppa i sig en massa tillskott.
Och jag förstår inte vad ni andra håller på med, dagen han blir 18 får han göra precis vad han vill men tills dess är det mamma som vet bäst.

Ska man hålla på och trascha sina egna föräldrar för att dom försöker göra sitt bästa för att skydda sina barn bäst dom kan då kan man ta sitt pick och pack och flytta hemifrån isåfall.

Det är alltid bra att träna och hålla kroppen igång, spela innebandy eller fotboll. Börja inte käka en massa tillskott när du är långt ifrån myndig och respektera dina äldre - dom vet oftast vad som är bäst för dig.


- Och egentligen vet ingen här exakt vad som är grejen med hans mamma för ni känner troligtvis ingen av dom. Han är en arg 15åring som är sur på sin mamma för att hon inte vill att han ska stoppa i massa saker i kroppen - VARE SIG hon är påläst eller inte.


Lägg er inte i hur andra uppfostrar sina barn.


Om ni hade en femtonårig dotter som ville ****** sin 21åriga pojkvän och du inte ville att hon skulle göra det, skulle ni då vilja att det satt en massa folk på nätet och uppmuntrade till det då?

Låt folk uppfostra sina barn som dom anser är bäst.




Edit: Ni har ingen rätt att säga hur hans mamma ska agera, det är hon som är hans mamma.


Vart fan tog respekten för sina föräldrar vägen? MAN KAN INTE ALLTID FÅ PRECIS SOM MAN VILL!

priceless
2008-09-05, 14:06
Bara för att du och jag vet att det är ofarliga produkter så vet mamman fortfarande inte det. För henne kan det likställas med knark och doping, hur kan vi veta?


Om du läser den sista delen av hans inlägg så ser du att han har släktingar som har hamnat i trubbel. Det kan mycket väl vara som så att de började träna, skaffade kosttillskott, testade tyngre grejer, började med kriminalitet och på den vägen blev det. Nu spelar det ingen roll om roid-glorifierarna kommer in och grinar om att vägen kosttillskott->doping->våldsbrott är helt klar, men det handlar fortfarande om en mor som inte vill se sin son råka illa ut.


Tänk nu på att det är en femtonåring som gör en klagotråd på internet. Det kan mycket väl vara som så att hon redan vid upprepade tillfällen sagt att hon inte accepterar kosttillskott i sitt hus. Killen beställer ändå, i någon slags pubertetstonårsrevolt, och blir på beställning sedan ägd av sin mor. Vi har ju bara hört en sida av historian; tänk på det.



Precis vad jag menar, om ni inte hört allt och inte känner dessa personer så försök inte uppfostra andras barn.

priceless
2008-09-05, 14:08
Mamma har alltid varit så,

t.ex när man var 9 år och satt vid frukost bordet så blev mamma arg på en av nån anledning, då var det bara och ducka för sen kom ägg-klyvaren flygande tvärs igenom köket >.<, den splitraddes i väggen bakom mig :Virro

Eller när man var 12 och bjöd hem 3 personer som inte vart hemma hos mig tidigare. Vi satt där och spelade lite egetgjort rollspel, då ropar mamma: "maten är klar", och jag svarar: "Okej, jag kommer snart".

Några minuter senare "raidar" mamma mitt rum, Hon Slänger upp dörren, Och Skriker: KOM NER OCH ÄT FÖRIHELVETE INNAN JAG SLÅR IJÄL DIG!" typ ;)

Jag har då alltid tyckt att min mamma har vart liiite argare än kompisarnas :hbang:

Mvh kim :P



Eftersom du är så pass mogen att du sitter och snackar skit om din egen mamma i en forumtråd på internet kan jag säga rakt ut att du inte är mogen nog att ta egna beslut överhuvudtaget.

Hoppas du skäms över det här när du blir äldre, outa din mamma på internet.


Är din mamma elak? Ring BRIS, socialtjänsten eller annat. Du är inte tuff för att du snackar skit om henne här, bara så du vet det.

astrodog
2008-09-05, 14:10
Precis vad jag menar, om ni inte hört allt och inte känner dessa personer så försök inte uppfostra andras barn.

Killen vill bara ha lite råd och perspektiv, därför han kom hit. Hade hans morsa kommit hit hade jag sagt vad jag tyckte från hennes perspektiv också. Han är 15 och kan sortera ut det som folk säger till hans egna situationen utan att gå till överdrift åt ena eller andra hållet, och om han inte kan det så får vi kanske skylla på morsan? Vad vet jag...

priceless
2008-09-05, 14:10
Verkar ju som att mamman har egna erfarenheter och långtgående aggressiva bieffekter av steroider? Tycker dock du ska stå på dig och sluta mesa, skrik tillbaka och sätt henne på plats när hon har fel. Mammor har i princip alltid fel. Påpeka det ofta och länge så slutar hon till slut komma med sin åsikt.


Om min 15åriga snorunge till son skulle börja skrika åt mig och försöka sätta MIG på plats skulle jag ta ungjäveln i örat och köra in honom på rummet.


Vad är det för fel på folk? Är det barnen som ska uppfostra föräldrarna numera? Fyfan vilket jävla skitsamhälle det kommer bli om det blir så - vuxna som blir överkörda av små pubbisar som nyss börjat fått fjunmusch.

priceless
2008-09-05, 14:11
Han är 15 och kan sortera ut det som folk säger till hans egna situationen utan att gå till överdrift åt ena eller andra hållet,



Skämtar du eller? Man behöver inte veta ett smack för att man är 15. Killen har nästan nyss upptäckt att han har en grej mellan benen och tjejer!

Det är inte så jävla lätt att vara förälder jämt men vanligtvis så försöker man göra det man tror är bäst för barnen, och så kommer det folk här och säger åt en 15årig liten pubbeunge att han ska börja skrika åt sin morsa?


Jävligt normalt, enormt.

cwzrd-
2008-09-05, 14:12
Men man vet allt om barnuppfostran när man är 20? :)

Deceiver85
2008-09-05, 14:13
Om min 15åriga snorunge till son skulle börja skrika åt mig och försöka sätta MIG på plats skulle jag ta ungjäveln i örat och köra in honom på rummet.

Vad är det för fel på folk? Är det barnen som ska uppfostra föräldrarna numera? Fyfan vilket jävla skitsamhälle det kommer bli om det blir så - vuxna som blir överkörda av små pubbisar som nyss börjat fått fjunmusch.

+1

Hell yeah!

Liten Men Fet
2008-09-05, 14:16
Jag har legat och tänkt på det här faktiskt.

Personligen skulle jag inte vilja att min 15åriga son blev så fixerad vid sin kropp att han måste börja stoppa i sig en massa tillskott.
Och jag förstår inte vad ni andra håller på med, dagen han blir 18 får han göra precis vad han vill men tills dess är det mamma som vet bäst.

Ska man hålla på och trascha sina egna föräldrar för att dom försöker göra sitt bästa för att skydda sina barn bäst dom kan då kan man ta sitt pick och pack och flytta hemifrån isåfall.

Det är alltid bra att träna och hålla kroppen igång, spela innebandy eller fotboll. Börja inte käka en massa tillskott när du är långt ifrån myndig och respektera dina äldre - dom vet oftast vad som är bäst för dig.

- Och egentligen vet ingen här exakt vad som är grejen med hans mamma för ni känner troligtvis ingen av dom. Han är en arg 15åring som är sur på sin mamma för att hon inte vill att han ska stoppa i massa saker i kroppen - VARE SIG hon är påläst eller inte.


Lägg er inte i hur andra uppfostrar sina barn.


Om ni hade en femtonårig dotter som ville ****** sin 21åriga pojkvän och du inte ville att hon skulle göra det, skulle ni då vilja att det satt en massa folk på nätet och uppmuntrade till det då?

Låt folk uppfostra sina barn som dom anser är bäst.




Edit: Ni har ingen rätt att säga hur hans mamma ska agera, det är hon som är hans mamma.


Vart fan tog respekten för sina föräldrar vägen? MAN KAN INTE ALLTID FÅ PRECIS SOM MAN VILL!


Men nu sätter du ett likamed tecken mellan kosttillskott och kroppsfixering, var kom det ifrån? Var hos trådskaparen kan du få ut att han är kroppsfixerad, att han tränar?

Det finns massor med fall där det är bra att lägga sig i hur föräldrar uppfostrar sina barn, när dom gör det genom att skricka tex. Finns också fall där barn blir slagna av sina föräldrar, ska acceptera det med?
Tycker du exemplet med den 15-åriga dottern är en bra jämförelse?

Jag kan dra en till, en otäck farsa spöar sin son för att han umgås med invandrarbarn. Men det är ju helt okej för föräldrarna vet ju bäst?

Du hävdar nånting som jag absolut inte kan hålla med, visst ska man respektera sina föräldrar och ofta göra som dom säger men man är bra naiv om man tror att föräldrar alltid har rätt.

priceless
2008-09-05, 14:16
Men man vet allt om barnuppfostran när man är 20? :)



Har man lite vett i skallen när man blir äldre så vet man iallafall hur lättpåverkad man är av andras (spec äldres) åsikter. Och eftersom den här killen tydligen är väldigt intresserad av träning, kanske rent utav bodybuilders - hur mycket ser han då inte upp till er som svarar här?

Ni kanske har ett lite större ansvar än ni tror.

cwzrd-
2008-09-05, 14:17
Jag har inget ansvar för de snorisar som hänger här och läser vad jag skriver - ansvaret har föräldrarna.

Cha cha cha.

Liten Men Fet
2008-09-05, 14:17
Om min 15åriga snorunge till son skulle börja skrika åt mig och försöka sätta MIG på plats skulle jag ta ungjäveln i örat och köra in honom på rummet.


Vad är det för fel på folk? Är det barnen som ska uppfostra föräldrarna numera? Fyfan vilket jävla skitsamhälle det kommer bli om det blir så - vuxna som blir överkörda av små pubbisar som nyss börjat fått fjunmusch.

Sätt in det i diskutionen som förs, han har köpt kosttillskott och då roidade hans morsa! Hallå, han har inte skjutit knark eller spöat pensionärer.

Tolkia
2008-09-05, 14:17
Eftersom du är så pass mogen att du sitter och snackar skit om din egen mamma i en forumtråd på internet kan jag säga rakt ut att du inte är mogen nog att ta egna beslut överhuvudtaget.
Jag tycker mig höra klirret av stenar som kastas i glashus.

priceless
2008-09-05, 14:18
Men nu sätter du ett likamed tecken mellan kosttillskott och kroppsfixering, var kom det ifrån? Var hos trådskaparen kan du få ut att han är kroppsfixerad, att han tränar?

Det finns massor med fall där det är bra att lägga sig i hur föräldrar uppfostrar sina barn, när dom gör det genom att skricka tex. Finns också fall där barn blir slagna av sina föräldrar, ska acceptera det med?
Tycker du exemplet med den 15-åriga dottern är en bra jämförelse?

Jag kan dra en till, en otäck farsa spöar sin son för att han umgås med invandrarbarn. Men det är ju helt okej för föräldrarna vet ju bäst?

Du hävdar nånting som jag absolut inte kan hålla med, visst ska man respektera sina föräldrar och ofta göra som dom säger men man är bra naiv om man tror att föräldrar alltid har rätt.


Det är LITE skillnad. Hur som helst så har inte NI någon rätt att säga åt den här pojken att skrika åt sin mamma för att han inte fick som han ville?!
Och som jag sa tidigare, om hans morsa är en jävla hagga och skriker och slåss, ring för fan Bris eller socialtjänsten det är iallafall kompetent folk som jobbar med sånt och jag tror inte dom sitter och skriker "hejja hejja hejja köp kosttillskott".

astrodog
2008-09-05, 14:19
Skämtar du eller? Man behöver inte veta ett smack för att man är 15. Killen har nästan nyss upptäckt att han har en grej mellan benen och tjejer!

Det är inte så jävla lätt att vara förälder jämt men vanligtvis så försöker man göra det man tror är bäst för barnen, och så kommer det folk här och säger åt en 15årig liten pubbeunge att han ska börja skrika åt sin morsa?


Jävligt normalt, enormt.

Bästa vore ju om båda slutade skrika... sen så tror jag inte han upptäckte snorren precis, minns inte när jag började dra i den men vid 15 hade jag fan i mig svart bälte. Sen så vet jag inte varför vi blandar in tjejer.... eller du menar liksom att det är lika svårt att förstå dem som hans morsa? Problemet är snarare att vi ställer fel fråga, man ska inte lära sig förstå dem. Man ska bara hantera situationer rätt... iaf... Att få den respekt man visar tycker jag kan appliceras likväl på föräldrar som alla andra. Sen så som sagt 100 ggr tidigare, vi vet inget om hans morsa, förutom det som påståtts här. Eventuella råd är bara sådant att ta i beaktande för att få lite perspektiv, som han säkert var ute efter.

r3mpuh
2008-09-05, 14:19
Jag ville mest skriva av mig lite, vad som hände när avi'n kom och jag berätta att det var kosttillskott, O.o

Sedan blev det en diskussion, och jag svarade när nån frågade nått.

Pfft, Nu har mamma lagat pannkakor =) Maat :D

/kim:)

priceless
2008-09-05, 14:20
Sätt in det i diskutionen som förs, han har köpt kosttillskott och då roidade hans morsa! Hallå, han har inte skjutit knark eller spöat pensionärer.


Så för att hans mamma blev arg för att han hade köpt tillskott så ska han moppsa upp sig mot henne och börja skrika åt henne? Har du någonsin träffat hans mamma? Har du pratat med henne? Och vad vet du vem HAN är i vanliga fall? Du vet ju inte ett skit om honom.

Varför ger du honom inte anabola på en gång och skjutsar honom till gymmet och säger åt han att bli riktigt stor å stark så kan han SPÖA sin morsa istället? Det kanske verkligen sätter henne på plats så hon lär sig att inte ansvar för sina egna barn.. Fy skam.

priceless
2008-09-05, 14:21
Jag ville mest skriva av mig lite, vad som hände när avi'n kom och jag berätta att det var kosttillskott, O.o

Sedan blev det en diskussion, och jag svarade när nån frågade nått.

Pfft, Nu har mamma lagat pannkakor =) Maat :D

/kim:)



Ja du gör nog bäst i att äta pannkakor med din lilla mamma nu och lämna den här läskiga tråden..

Jag önskar dig all lycka till. Ge din mamma en puss - då blir hon glad.

astrodog
2008-09-05, 14:22
Jag ville mest skriva av mig lite, vad som hände när avi'n kom och jag berätta att det var kosttillskott, O.o

Sedan blev det en diskussion, och jag svarade när nån frågade nått.

Pfft, Nu har mamma lagat pannkakor =) Maat :D

/kim:)

Precis vad jag menar.... du är smart nog att inte ta till alla dumma råd, bara skriva av dig lite och få perspektiv, eller hur? Du kommer inte sluta tycka om din mamma för allt fint hon gör bara för att någon här tycker att det var asdumt att ta isär avin. Speciellt med tanke på att det kommer en påminnelseavi om 2 veckor....

Mescreant
2008-09-05, 14:25
Varför ger du honom inte anabola på en gång och skjutsar honom till gymmet och säger åt han att bli riktigt stor å stark så kan han SPÖA sin morsa istället? Det kanske verkligen sätter henne på plats så hon lär sig att inte ansvar för sina egna barn.. Fy skam.

Vad fan håller du på med? :laugh:

Scratch89
2008-09-05, 14:26
Förhelvete scratch, du säger alltså att det är helt okey att tro att styrketräning leder till kriminalitet? Du tycker också att det är okey att vuxna människor inte tänker först och kolla upp information innan dom exploderar och anklagar sina söner för att bli våldtäcktsmän och mördare?

En 15-åring har all rätt i världen att ifrågasätta irrationella beslut av hans föräldrar, det är föräldrarnas jobb att göra väl avvägda rationella beslut som man lätt kan försvara.


Oavsett om han behöver kosttillskott eller inte så reagerar morsan fullständigt åt skogen, det är så kontraproduktivt att det saknar motstycke. Hade hon lugnt pratat med honom, tagit reda på information och ifrågasatt om han verkligen behövde kosttillskotten så hade det varit mycket bättre.

Om hon hade skällt ut honom för att han beställer dyra grejer hade det också arit okej men nu vrålar hon över helt ogrundade saker.

Argumentet att hon inte hinner/orkar skaffa information håller inte det är hennes jobb som förälder.
Återigen, för femte gången eller så, vad vet du om deras diskussion tidigare? Det kan helt enkelt vara något som pågått länge. Det finns faktiskt folk som har starka åsikter om en sak, oavsett hur pass rätt de egentligen har. Om min mor inte ville att jag skulle köpa kosttillskott skulle jag helt enkelt få ge fan i det, eller, som jag gjorde, skaffa information från försäljarna, gå till hälsokostbutiken och få broschyrer, leta upp på SLV vilka kosttillskott som är säkerhetsklassade osv. Det är UNGENS ansvar att övertyga modern, inte tvärtom. Varför ska hon sitta och läsa om något som hon redan beslutat om? Bevis/övertygningsbördan ligger helt klart på ungen.


Vi har faktiskt bara hört en sida i denna tråd. Det skulle vara intressant att höra även den andra sidan, då kanske andra saker kommer fram som alla vi som kommenterar inte känner till. Innan det (om ens då) kan vi avgöra vem som har rätt/fel.
Tack.

priceless
2008-09-05, 14:26
Vad fan håller du på med? :laugh:


Vad fan håller du på med?

Scratch89
2008-09-05, 14:27
Priceless, du skulle hållt dig till ditt första inlägg. :D

priceless
2008-09-05, 14:28
Priceless, du skulle hållt dig till ditt första inlägg. :D


Jag kan inte för jag kokar. *mini

astrodog
2008-09-05, 14:29
Priceless, du skulle hållt dig till ditt första inlägg. :D

Tycker inte man ska vara så jävla rädd för att säga sin åsikt eller sina tankar i stunden.........

Kwon
2008-09-05, 14:29
Så för att hans mamma blev arg för att han hade köpt tillskott så ska han moppsa upp sig mot henne och börja skrika åt henne? Har du någonsin träffat hans mamma? Har du pratat med henne? Och vad vet du vem HAN är i vanliga fall? Du vet ju inte ett skit om honom.

Varför ger du honom inte anabola på en gång och skjutsar honom till gymmet och säger åt han att bli riktigt stor å stark så kan han SPÖA sin morsa istället? Det kanske verkligen sätter henne på plats så hon lär sig att inte ansvar för sina egna barn.. Fy skam.

Inte skrika, men han skall förklara vad det är han egentligen köpt.

Pros / Cons på varan och nyttjandet, så kanske mor förstår att det inte var de där Analoga Asteroiderna som alla klagar på.

astrodog
2008-09-05, 14:30
Min mamma är bättre än din mamma.

priceless
2008-09-05, 14:31
Inte skrika, men han skall förklara vad det är han egentligen köpt.

Pros / Cons på varan och nyttjandet, så kanske mor förstår att det inte var de där Analoga Asteroiderna som alla klagar på.


Ja men mitt uttalande var till de som säger saker i linje med "fyfaaan din morsa är ju heeelt skadad. Jag tycker du ska gå och skrika åt henne så hon fattar nånting".

Inget till de som hade vettiga åsikter om att han skulle ta fram information osv.


Jag hatar folk som kränker sina och andras föräldrar.

Liten Men Fet
2008-09-05, 14:31
Så för att hans mamma blev arg för att han hade köpt tillskott så ska han moppsa upp sig mot henne och börja skrika åt henne? Har du någonsin träffat hans mamma? Har du pratat med henne? Och vad vet du vem HAN är i vanliga fall? Du vet ju inte ett skit om honom.

Varför ger du honom inte anabola på en gång och skjutsar honom till gymmet och säger åt han att bli riktigt stor å stark så kan han SPÖA sin morsa istället? Det kanske verkligen sätter henne på plats så hon lär sig att inte ansvar för sina egna barn.. Fy skam.

Är du full? Visa mig var jag sagt åt honom att han ens ska höja rösten mot sin morsa. Det enda jag hävdar är en 15-årings rätt att säga emot sin mor och få en diskution baserad på fakta och vett istället för att få en omotiverad avhyvling.

Du är ju inte klok i andra stycke, var nånstans förespråkar jag våld?

Du uppvisar ju samma symptom som han morsa gör, du dra förhastade slutsatser om saker du inte har en aning om. Dessutom försöker du ge mig åsikter som jag aldrig haft.
Kom tillbaka när du mognat så mycket att du kan för en diskution eller iallafall har normal läsförståelse, du som precis slutat vara tonåring själv.

cwzrd-
2008-09-05, 14:31
Jag kan inte för jag kokar. *mini

Roid rage? *grr*

Mescreant
2008-09-05, 14:32
Jag kan inte för jag kokar. *mini

Därav förlorade du all förmåga att resonera. Samma sak som hände med hans mamma. Kanske betyder att mamma inte alltid vet bäst? Hon är ju bara människa. TÄNK PÅ BARNEN!

Kwon
2008-09-05, 14:32
Ja men mitt uttalande var till de som säger saker i linje med "fyfaaan din morsa är ju heeelt skadad. Jag tycker du ska gå och skrika åt henne så hon fattar nånting".

Inget till de som hade vettiga åsikter om att han skulle ta fram information osv.

Jag hatar folk som kränker sina och andras föräldrar.

Jaså, jag har inte orkat läsa igenom hela tråden. :)

Om Trådskaparen för en lugn och sansad diskussion med mor om vad det är han egentligen köpt, tror jag nog det kan lösas för båda parter. :)

That's my take on the situation.

Inga skrik, inget bråk, inget tjafs.

priceless
2008-09-05, 14:33
Är du full? Visa mig var jag sagt åt honom att han ens ska höja rösten mot sin morsa. Det enda jag hävdar är en 15-årings rätt att säga emot sin mor och få en diskution baserad på fakta och vett istället för att få en omotiverad avhyvling.

Du är ju inte klok i andra stycke, var nånstans förespråkar jag våld?

Du uppvisar ju samma symptom som han morsa gör, du dra förhastade slutsatser om saker du inte har en aning om. Dessutom försöker du ge mig åsikter som jag aldrig haft.
Kom tillbaka när du mognat så mycket att du kan för en diskution eller iallafall har normal läsförståelse, du som precis slutat vara tonåring själv.


Ja för det var precis till DIG jag ägnade mitt första inlägg, jag skrev att "Jaa den här snubben, han är ju helt vrickad, säger det här och det här och det här". Du tog ju åt dig?

Samma "symptom" som hans morsa? Så du har träffat hans mamma alltså?

astrodog
2008-09-05, 14:34
Ja men mitt uttalande var till de som säger saker i linje med "fyfaaan din morsa är ju heeelt skadad. Jag tycker du ska gå och skrika åt henne så hon fattar nånting".

Inget till de som hade vettiga åsikter om att han skulle ta fram information osv.


Jag hatar folk som kränker sina och andras föräldrar.

Skrikandet baserade jag på att morsan själv skrek. Jag tror inte skrik föder mer skrik utan snarare kanske hon märker att han skriker, börjar klaga på det, och så kan han påpeka att hon också skriker, så att båda slutar? För mig är det totalt omöjligt att föra en normal diskussion med folk som överreagerar på sånt här vis. När de lugnat ner sig kan de få mitt tålamod. Ska inte påstå att det är den mest medmänskliga varianten, men den verkar funka i längden... Sen så kan vi ju se vem som kränkte vem först...

Nitrometan
2008-09-05, 14:35
Min mamma är bättre än din mamma.
Näe!

Min mamma är tuuusen gånger bättre än din!

:MrT:

astrodog
2008-09-05, 14:36
Näe!

Min mamma är tuuusen gånger bättre än din!

:MrT:

Fick du precis serverat asgoda polska kåldolmar? Menar väl det....:hbang:

Kwon
2008-09-05, 14:36
Rumpuh

Hursom så vill jag att du sansat pratar med mor om vad det är du egentligen har beställt.

Jag vill höra en uppföljning på detta, då detta är mer intressant än ett avsnitt av "The Days or Our Lives"

Jag vill veta hur det går! :)

priceless
2008-09-05, 14:36
Verkar ju som att mamman har egna erfarenheter och långtgående aggressiva bieffekter av steroider? Tycker dock du ska stå på dig och sluta mesa, skrik tillbaka och sätt henne på plats när hon har fel. Mammor har i princip alltid fel. Påpeka det ofta och länge så slutar hon till slut komma med sin åsikt.


........

priceless
2008-09-05, 14:38
Hur du kan säga åt en 15åring att sätta sin morsa på plats genom att skrika åt henne när du egentligen inte har en aning om vad som pågår mellan han och hans mamma förutom vad en ARG & SUR 15årig kille skriver fattar jag inte.

Du vet egentligen inte ett dyft av vad hon sagt, vad han sagt, vad hon gjort och vad han gjort. Så varför ska du lägga dig i och be honom 'uppfostra' sin egen mamma? Det är ju verkligen ett superbra råd.

astrodog
2008-09-05, 14:38
Verkar ju som att mamman har egna erfarenheter och långtgående aggressiva bieffekter av steroider? Tycker dock du ska stå på dig och sluta mesa, skrik tillbaka och sätt henne på plats när hon har fel. Mammor har i princip alltid fel. Påpeka det ofta och länge så slutar hon till slut komma med sin åsikt.

First rule of fighting at home club. There is no fighting at home club.

astrodog
2008-09-05, 14:41
........

Hur du kan säga åt en 15åring att sätta sin morsa på plats genom att skrika åt henne när du egentligen inte har en aning om vad som pågår mellan han och hans mamma förutom vad en ARG & SUR 15årig kille skriver fattar jag inte.

Du vet egentligen inte ett dyft av vad hon sagt, vad han sagt, vad hon gjort och vad han gjort. Så varför ska du lägga dig i och be honom 'uppfostra' sin egen mamma? Det är ju verkligen ett superbra råd.

Som sagt, hade han faktiskt gjort det hade det varit morsans dåliga uppfostran och därmed hade hon förtjänat det..... Med det sagt så verkade han rätt normal, han skrek faktiskt inte på henne oavsett vad jag sa, men han verkade känna sig lite lättad efter att få ha fått ut lite känslor här. Ska allt tack gå till mig? Vem vet... förmodligen inte, troligare knappast. Men tror nog han förstod resonemanget... between us guys (därför du inte förstår).

Tanden
2008-09-05, 14:41
"Då har jag bara några småfrågor till trådskaparen och någon i adminstaffen:

Om din mamma nu blev irriterad över att du köpt kosttillskott och du endast är 15år, hur har du då gått tillväga vid din beställning? för jag antar att din mamma inte satt bredvid dig/beställde åt dig.

Och till kolozzeumstaffen. Om det nu är så att denna 15åriga grabb har beställt tillskotten själv, varför följer ni då inte era egna köpvillkor?

"4.1 -Leverans sker endast till personer över 18 år."

cwzrd-
2008-09-05, 14:41
Hur du kan säga åt en 15åring att sätta sin morsa på plats genom att skrika åt henne när du egentligen inte har en aning om vad som pågår mellan han och hans mamma förutom vad en ARG & SUR 15årig kille skriver fattar jag inte.

Man kan nog med säkerhet anta att mamman hade PMS och betedde sig som sig bör; dvs som ett blodtörstigt moooonster. Därför ska lillkillen i fråga stå på sig nästa gång. Lika bra att han lär sig i tid att handskas med PMS-fruntimmer.

priceless
2008-09-05, 14:42
Bumpar mitt inlägg då jag fortfarande inte fått något svar..


Hm, ja är det inte så med alla kosttillskott att det är 18årsgräns?

Tricklev
2008-09-05, 14:44
Återigen, för femte gången eller så, vad vet du om deras diskussion tidigare? Det kan helt enkelt vara något som pågått länge. Det finns faktiskt folk som har starka åsikter om en sak, oavsett hur pass rätt de egentligen har. Om min mor inte ville att jag skulle köpa kosttillskott skulle jag helt enkelt få ge fan i det, eller, som jag gjorde, skaffa information från försäljarna, gå till hälsokostbutiken och få broschyrer, leta upp på SLV vilka kosttillskott som är säkerhetsklassade osv. Det är UNGENS ansvar att övertyga modern, inte tvärtom. Varför ska hon sitta och läsa om något som hon redan beslutat om? Bevis/övertygningsbördan ligger helt klart på ungen.



Men rofl, Scratch, lämna kolozzeum lite, för den delen, lämna alla internetforum ett kort tag, uppfostran är inte samma sak som en diskussion på kolozzeum, eller annat forum. Att vara en bra förälder innebär att man bryr sig om sin unge, och intresserar sig för ungens intressen, och uppmuntrar dom, sålänge dom är relativt ofarliga/nyttiga. Det är så man bygger upp ungens självförtroende.

Hur ni än vrider och vänder på det, oavsett om morsan hade rätt i att whey kommer göra ungen till en roidande mördare eller ej, så är det aldrig bra uppfostran att bara rakt ut börja skrika.

astrodog
2008-09-05, 14:45
"Då har jag bara några småfrågor till trådskaparen och någon i adminstaffen:

Om din mamma nu blev irriterad över att du köpt kosttillskott och du endast är 15år, hur har du då gått tillväga vid din beställning? för jag antar att din mamma inte satt bredvid dig/beställde åt dig.

Och till kolozzeumstaffen. Om det nu är så att denna 15åriga grabb har beställt tillskotten själv, varför följer ni då inte era egna köpvillkor?

"4.1 -Leverans sker endast till personer över 18 år."

Som man alltid brukar säga i såna situationer. "Vi ska titta över våra rutiner och se ifall vi brustit på någon punkt." =)

Nu minns jag inte hur kolozzeums beställningsformulär ser ut men jag brukar då inte fylla i min ålder när jag beställler på diverse sajter....

Tanden
2008-09-05, 14:45
Hm, ja är det inte så med alla kosttillskott att det är 18årsgräns?

Vad jag vet så är det ingen speciell åldersgräns när det gäller att INTA kosttillskott. Nu är dock frågan som jag nämnt innan, hur de gått tillväga o varför adminstaffen/de som har hand om webshopen inte följer sina egna köpvillkor.

Tricklev
2008-09-05, 14:45
Hm, ja är det inte så med alla kosttillskott att det är 18årsgräns?

Jag sitter här med en burk multivitamin tabletter, och kan inte läsa något om en 18årsgräns, däremot så ska burken förvaras utanför räckhåll för små barn.

Tanden
2008-09-05, 14:47
Som man alltid brukar säga i såna situationer. "Vi ska titta över våra rutiner och se ifall vi brustit på någon punkt." =)

Nu minns jag inte hur kolozzeums beställningsformulär ser ut men jag brukar då inte fylla i min ålder när jag beställler på diverse sajter....

Kanske något som de bör se över och fixa till om de nu anser att leverans inte ska ske till minderåriga.

joriice
2008-09-05, 14:47
Frågan är vad du skall med det till? Du klarar dig utan. Du är ung, bor hemma, nybörjare gissar jag på och kan äta mat.

astrodog
2008-09-05, 14:47
Jag sitter här med en burk multivitamin tabletter, och kan inte läsa något om en 18årsgräns, däremot så ska burken förvaras utanför räckhåll för små barn.

Har aldrig sett någon "Ser du ut som sjutton?" skylt i min lokala hälsobutik iaf ;)

priceless
2008-09-05, 14:48
Finns väl kanske en anledning till varför man inte ska köpa kosttillskott när man är under 18år..

CroCop
2008-09-05, 14:49
Jag sitter här med en burk multivitamin tabletter, och kan inte läsa något om en 18årsgräns, däremot så ska burken förvaras utanför räckhåll för små barn.

Barn under 170 cm?:)

Tricklev
2008-09-05, 14:50
Finns väl kanske en anledning till varför man inte ska köpa kosttillskott när man är under 18år..

Nej det finns ingen anledning, kan du ge mig en anledning, förutom lite skitsnack om att varenda tonåring som äter whey blir kroppsfixerad och sedan dödar människor?

astrodog
2008-09-05, 14:50
Kanske något som de bör se över och fixa till om de nu anser att leverans inte ska ske till minderåriga.

Vissa saker är ju svåra att kontrollera.... Finns ju massvis med sätt att komma runt det oavsett rutin. T.ex. beställa på morsans namn med faktura. Vilket i så fall hade varit en bra anledning att skrika lite på ungen, även om han hade all anledning att betala den själv så får man ju fråga innan man lånar någons identitet :) Men nu så går vi ut i rymden av rena spekulationer....

priceless
2008-09-05, 14:53
Snark.. Nu är jag så utmattad så jag måste sova en stund.

Tolkia
2008-09-05, 14:54
Du vet egentligen inte ett dyft av vad hon sagt, vad han sagt, vad hon gjort och vad han gjort. Så varför ska du lägga dig i och be honom 'uppfostra' sin egen mamma? Det är ju verkligen ett superbra råd.
Jag förstår inte helt din definition av att "lägga sig i". Du skriker och svär åt andra för att de "lägger sig i", men har inga problem med att själva komma med en smärre armé måttligt finkänsligt formulerade "råd", både till trådskaparen och andra. Alla som tycker rätt får tala, alla som tycker fel får tiga?

Tricklev
2008-09-05, 14:54
Nåja, ska också lämna tråden nu, ska äta godis istället.

Men före jag går vill jag fråga, vad är skillnaden på att lägga till lite extra protein till sin kost, genom kosttillskott, och att lägga till vitaminer/mineraler till sin kost, genom kosttillskott, något som den absoluta majoriteten nu gör?

astrodog
2008-09-05, 14:55
Snark.. Nu är jag så utmattad så jag måste sova en stund.

Mmm som man brukar säga: Arguing on the internet is like competing in the veterans class, even if you win you are still retired.

priceless
2008-09-05, 14:55
Jag förstår inte helt din definition av att "lägga sig i". Du skriker och svär åt andra för att de "lägger sig i", men har inga problem med att själva komma med en smärre armé måttligt finkänsligt formulerade "råd", både till trådskaparen och andra. Alla som tycker rätt får tala, alla som tycker fel får tiga?


Det är skillnad att lägga sig i andra vuxnas argument och att ge råd till en 15åring att han ska revoltera mot sin mamma för att han inte får som han vill.

astrodog
2008-09-05, 14:57
Kan påpeka att det inte bara är 15åringen jag tycker ska revoltera. De flesta människor i stort borde revoltera mera istället för att mesa sig.

Tanden
2008-09-05, 14:57
Vissa saker är ju svåra att kontrollera.... Finns ju massvis med sätt att komma runt det oavsett rutin. T.ex. beställa på morsans namn med faktura. Vilket i så fall hade varit en bra anledning att skrika lite på ungen, även om han hade all anledning att betala den själv så får man ju fråga innan man lånar någons identitet :) Men nu så går vi ut i rymden av rena spekulationer....

Ja absolut finns det massvis med sätt att komma runt det, men det betyder inte att de inte kan införa någon typ av personnummerkolumn eller liknande. Man kan väll komma runt olika sätt att få tag på alkohol också när man är minderårig, bara att be någon köpa ut, men det betydr inte att t.ex systembolaget ska strunta i åldersgränsen för det.

priceless
2008-09-05, 14:57
Kan påpeka att det inte bara är 15åringen jag tycker ska revoltera. De flesta människor i stort borde revoltera mera istället för att mesa sig.


Handlar om att respektera sina föräldrar.

Mescreant
2008-09-05, 14:59
Handlar om att respektera sina föräldrar.

Föräldrar bör respektera sina barn också. Även vara ärliga mot sig själva och inte agera allvetande när de helt saknar insikt.

astrodog
2008-09-05, 15:00
Ja absolut finns det massvis med sätt att komma runt det, men det betyder inte att de inte kan införa någon typ av personnummerkolumn eller liknande. Man kan väll komma runt olika sätt att få tag på alkohol också när man är minderårig, bara att be någon köpa ut, men det betydr inte att t.ex systembolaget ska strunta i åldersgränsen för det.

Hade kolozzeum kunnat kolla leg så hade de säkerligen gjort det. Nu är det tyvärr omöjligt och en _rad_ för personnummer hade ju kanske hindrat någon, men det är väldigt debatterbart vilket sorts skydd det faktiskt skulle utgöra. Tror du inte de tänkt på detta själva?

priceless
2008-09-05, 15:02
Jag fick precis massa pengar så nu skiter jag i det här och lever livet ist :P

astrodog
2008-09-05, 15:03
Handlar om att respektera sina föräldrar.

Om vi ska dra det så långt så bad inte ungen om att komma till denna värld, föräldrarna tog beslutet åt honom och då får de ge honom den bästa uppfostran och start de kan i detta livet, så att han faktiskt trivs. Jag tycker inte att hindra honom från att utöva hans intressen går i en respekterande linje av honom, hans liv och hans vilja.

astrodog
2008-09-05, 15:04
Jag fick precis massa pengar så nu skiter jag i det här och lever livet ist :P

Då måste du dela med dig....

astrodog
2008-09-05, 15:05
lu2IiTXvAa8

priceless
2008-09-05, 15:07
Då måste du dela med dig....


Inte med dig iaf :P Seeya.

Tanden
2008-09-05, 15:09
Hade kolozzeum kunnat kolla leg så hade de säkerligen gjort det. Nu är det tyvärr omöjligt och en _rad_ för personnummer hade ju kanske hindrat någon, men det är väldigt debatterbart vilket sorts skydd det faktiskt skulle utgöra. Tror du inte de tänkt på detta själva?

Hade det t.ex funnits en rad för personnummer hade säkert några minderåriga avstått från att beställa själva, och om de nu beställer på någon annans personummer är det ju någon typ av urkundsförfalskning vilket är brottsligt. Jag ser ingen anledning till varför de inte kan införa något bättre system för att undvika sådana här leveranser.

Scratch89
2008-09-05, 15:13
Men rofl, Scratch, lämna kolozzeum lite, för den delen, lämna alla internetforum ett kort tag, uppfostran är inte samma sak som en diskussion på kolozzeum, eller annat forum. Att vara en bra förälder innebär att man bryr sig om sin unge, och intresserar sig för ungens intressen, och uppmuntrar dom, sålänge dom är relativt ofarliga/nyttiga. Det är så man bygger upp ungens självförtroende.

Hur ni än vrider och vänder på det, oavsett om morsan hade rätt i att whey kommer göra ungen till en roidande mördare eller ej, så är det aldrig bra uppfostran att bara rakt ut börja skrika.
Resten av inlägget var bra? :)

Jag har fortfarande inte sagt att det var ett sätt jag skulle agera på.

astrodog
2008-09-05, 15:14
Jag ser ingen anledning till varför de inte kan införa något bättre system för att undvika sådana här leveranser.

Jag å andra sidan ser ingen anledning till varför de skulle. De har redan påpekat i sina villkor att de inte är intresserade av att sälja till minderåriga, om de trots allt vill krångla till sig en beställning så är det på deras huvud. Hade det funnits ett bra system så hade det införst, i brist på sådant så kan det räcka med att stå i deras villkor.

EDIT: ursäkta totalt missbruk av syftning

fat_joe
2008-09-05, 15:33
Jag vill inte bo i Gävle...

Motorbreath
2008-09-05, 16:02
Jag vill inte bo i Gävle...

+1

Timme
2008-09-05, 16:47
FYI: Kreatin kommer inte mina barn få äta förrän de fyllt 18år..

Varför inte? Hade jag haft en son som ville äta kreatin hade jag låtit honom käka hur mycket han ville.

Timme
2008-09-05, 16:49
Du kommer redan som 15 aring vaxa mer i musklar an vad dina leder klarar av.

nej.

Stoltz
2008-09-05, 16:56
Hm, ja är det inte så med alla kosttillskott att det är 18årsgräns?
...Kul att du är medveten. "Det finns kanske en anledning till att man inte får köpa kosttillskott innan man är 18" - Jaha du, jag köpte mina fint och behändigt för första gången när jag var 14, helt lagligt och utan några som helst konstiga blickar från polisen. Väldigt konstigt, kan detta måhända ha med att göra att du har tokfel och inte ens tagit reda på hur det ligger till?

Varför inte? Hade jag haft en son som ville äta kreatin hade jag låtit honom käka hur mycket han ville.
Det kanske inte är helt rätt heller. Han kan faktiskt få ont i magen. Inte för kul när han går i fader Timmes fotspår men helt plötsligt skiter på sig i knäböjen :/


När jag lämnade mitt place runt nio i morse, var allt lungt. Jag och Scratch satt inne med flest inlägg i tråden, då var allt lungt. Sen flippade det någon gång under dagen och folk gav sjukt dåliga tips, och sen började priceless roida och hyckla, då blev det enorm kattskit.


Nej, han bör inte skrika på sin mamma, det är väl knappast ett moget råd att ge en 15 åring som redan har tillräckligt mycket identitetsutvecklingsproblematik i sig?
Vet mamma alltid bäst? Gör mamma alltid helt rätt? Hah...ohe...oho...hah..he... And they say my jokes are bad.
Kom igen, kom in i verkligheten priceless, du har snackat så mycket skit bara för att ge motståndarsidan, som också uppenbarligen består av komplette idioter eftersom deras tips bestod av att han skulle skrika på henne, en rallarsving från fel sida. Du snackar skit, kan uppenbarligen inte så mycket om barnuppfostran du heller, än mindre om ungdomspsykologi och hur man bör hantera en situation. Ifall ditt svar är att hon gjorde rätt i att skrika och gorma och riva sönder avin istället för att prata med sin son och föröska förstå vad det var först, då hon uppenbarligen inte ser skillnad på vanligt lagligt kosttillskott och anabola steroider som man blir Arnold på ett år genom, då hon precis som många andra dumskallar, tror att det är dunderhonung.

Skärpning.

priceless
2008-09-05, 17:05
...Kul att du är medveten. "Det finns kanske en anledning till att man inte får köpa kosttillskott innan man är 18" - Jaha du, jag köpte mina fint och behändigt för första gången när jag var 14, helt lagligt och utan några som helst konstiga blickar från polisen. Väldigt konstigt, kan detta måhända ha med att göra att du har tokfel och inte ens tagit reda på hur det ligger till?


Det kanske inte är helt rätt heller. Han kan faktiskt få ont i magen. Inte för kul när han går i fader Timmes fotspår men helt plötsligt skiter på sig i knäböjen :/


När jag lämnade mitt place runt nio i morse, var allt lungt. Jag och Scratch satt inne med flest inlägg i tråden, då var allt lungt. Sen flippade det någon gång under dagen och folk gav sjukt dåliga tips, och sen började priceless roida och hyckla, då blev det enorm kattskit.


Nej, han bör inte skrika på sin mamma, det är väl knappast ett moget råd att ge en 15 åring som redan har tillräckligt mycket identitetsutvecklingsproblematik i sig?
Vet mamma alltid bäst? Gör mamma alltid helt rätt? Hah...ohe...oho...hah..he... And they say my jokes are bad.
Kom igen, kom in i verkligheten priceless, du har snackat så mycket skit bara för att ge motståndarsidan, som också uppenbarligen består av komplette idioter eftersom deras tips bestod av att han skulle skrika på henne, en rallarsving från fel sida. Du snackar skit, kan uppenbarligen inte så mycket om barnuppfostran du heller, än mindre om ungdomspsykologi och hur man bör hantera en situation. Ifall ditt svar är att hon gjorde rätt i att skrika och gorma och riva sönder avin istället för att prata med sin son och föröska förstå vad det var först, då hon uppenbarligen inte ser skillnad på vanligt lagligt kosttillskott och anabola steroider som man blir Arnold på ett år genom, då hon precis som många andra dumskallar, tror att det är dunderhonung.

Skärpning.


Min poäng är, kära du - att du faktiskt inte har en jävla aning om vad hans mamma gjorde. Det enda du tror du att 'vet' är vad en 15årig grabb som är pissed på sin mamma har sagt i stundens hetta. Du, likväl som alla andra här väljer att köra påhopp på hans morsa utan att ens ha vittnat till det hela. Och som sagt, tills han är 18 så är det faktiskt hans mamma som bestämmer över honom hurvida du vill det eller inte. Jag tror knappast han jobbar för att betala för dom där grejerna själv.

Kan du inte komma hit å säga att jag snackar skit istället?

dared
2008-09-05, 17:06
Jag måste bara påpeka att jag starkt håller med Stoltz om det mesta (allt?) i den här tråden?

Stoltz
2008-09-05, 17:09
Min poäng är, kära du - att du faktiskt inte har en jävla aning om vad hans mamma gjorde. Det enda du tror du att 'vet' är vad en 15årig grabb som är pissed på sin mamma har sagt i stundens hetta. Du, likväl som alla andra här väljer att köra påhopp på hans morsa utan att ens ha vittnat till det hela. Och som sagt, tills han är 18 så är det faktiskt hans mamma som bestämmer över honom hurvida du vill det eller inte. Jag tror knappast han jobbar för att betala för dom där grejerna själv.

Kan du inte komma hit å säga att jag snackar skit istället?

Påhopp? Jag citerar honom och har sagt att ifall det var så hon gjorde, så är det fel. Jag har sagt att ge tipset att han ska skrika på henne är idiotiskt. Läsdags.

Vem är det nu som drar slutsatser förresten? "Jag tror knappast han jobbar för att betala för dom där grejerna själv"? Hur vet du detta? Många i min umgängeskrets hade småjobb bredvid studierna, redan när vi gick i åttan, dvs 14-15 år.

Och du menar att jag ska komma till Gävle och berätta för dig att du snackat skit i den här tråden? Hur gammal är du, 16? Kom igen nu, du bör nog kunna göra något bättre än så här, för du hycklar och pratar strunt, det är flera som påpekat det, men du verkar inte vara så uppmärksam på det.

Timme
2008-09-05, 17:10
Det kanske inte är helt rätt heller. Han kan faktiskt få ont i magen. Inte för kul när han går i fader Timmes fotspår men helt plötsligt skiter på sig i knäböjen :/


haha tänkte inte på det :D

Nej men seriöst. Jag har provat att ligga på 25g kreatin om dagen och jag kände inte ett skit förutom att det gick bättre på gymmet. Jag märker ingen tydlig effekt av kreatin men träningen brukar gå bättre när jag använder det. Kreatin har ju många studier bakom sig som visar att det faktiskt fungerar. Ont i magen har jag aldrig fått.

Jag är glad över att mina föräldrar var förstående och bra när jag vill börja med kosttillskott. Jag fick proteinpulver i julklapp som 15åring :D Jag älskar mina föräldrar. De är bäst.

Tricklev
2008-09-05, 17:10
Kan du inte komma hit å säga att jag snackar skit istället?

Ojojoj, Stoltz är en wrassler på en bra bit över 2meter.

Dan S
2008-09-05, 17:15
Är du full? Visa mig var jag sagt åt honom att han ens ska höja rösten mot sin morsa. Det enda jag hävdar är en 15-årings rätt att säga emot sin mor och få en diskution baserad på fakta och vett istället för att få en omotiverad avhyvling.

Du är ju inte klok i andra stycke, var nånstans förespråkar jag våld?

Du uppvisar ju samma symptom som han morsa gör, du dra förhastade slutsatser om saker du inte har en aning om. Dessutom försöker du ge mig åsikter som jag aldrig haft.
Kom tillbaka när du mognat så mycket att du kan för en diskution eller iallafall har normal läsförståelse, du som precis slutat vara tonåring själv.

+1

Det här är inget hat eller EMOT inlägg, men det kanske syns som det jag vet inte, ta inte illa upp =)

Asså vad är ditt problem, du är ju den typen han har som morsa, INGEN vill ha er dessa typer som mamma, har man som 15 åring inget att säga till om skulle jag MÖRDA mina föräldrar, det är mina hormoner som gör att jag kan inte lyda minsta lilla vink, och det kommer hända något hemskt om du kör hitler-uppfostran på dina sönder, priceless. Sedan så ser jag att du vet inte ett jädra piss om hur det är att vara i denna ålder, som kille.

Man är inte OBILDAD och dum och vet inte ett skit, man läser och utbildar sig så gott man kan, det enda vuxna svenssons har mer av är livserfarenhet såvida dom inte specilaliserat sig på ämnen. Nu beställe killen kosttillskott, kreatin behövs inte. Men resterande, skulle du reagera sådär mot din son, istället för att ta reda på vad det var? Fyfan, blir man ju bara lack av att läsa hur vissa resonerar.

Detta är till priceless.. SKÄRPNING att försöka läxa upp andra medlemmar om hur VI ska posta på ett så gott som fritt forum, vi har åsikter vi också. Herregud, du verkar ju vara en sån där över-uppfostrad som lyder minsta vink på mamma. Klart man respekterar sin mamma, men inte FAN lyder jag irrationella beslut som inte är baserade på fakta utan svensson-ligans rykten.

Och du sitter och trycker ner tonårings-killar, som mig. Eftersom du drar generella slutsatser och inte bara om TS. Du vet ju inte ett strut om hur det är att vara i den här åldern, så jag anser att du ska INTE uttala dig om hur det är att varken vara mamma ELLER sonen i detta fall. Mamman handlade fel, och det ska hon tamigtusan veta också tycker jag, sonen har rättigheter han med. Man ska inte såga sönder sin son så fort han gör någonting dumt, utan istället ta reda på det som finns runtikring, vad ORSAKADE det, varför hände det osv finns massor av detaljer som ändrar situationen.

priceless
2008-09-05, 17:16
Påhopp? Jag citerar honom och har sagt att ifall det var så hon gjorde, så är det fel. Jag har sagt att ge tipset att han ska skrika på henne är idiotiskt. Läsdags.

Vem är det nu som drar slutsatser förresten? "Jag tror knappast han jobbar för att betala för dom där grejerna själv"? Hur vet du detta? Många i min umgängeskrets hade småjobb bredvid studierna, redan när vi gick i åttan, dvs 14-15 år.

Och du menar att jag ska komma till Gävle och berätta för dig att du snackat skit i den här tråden? Hur gammal är du, 16? Kom igen nu, du bör nog kunna göra något bättre än så här, för du hycklar och pratar strunt, det är flera som påpekat det, men du verkar inte vara så uppmärksam på det.


Så jag hycklar för att jag tycker att det är varje förälders rätt att uppfostra sitt barn som dom tycker är bäst inom de gränser att det inte pågår misshandel? För henne kanske kosttillskott är något hon tycker lite mycket illa om som om t.ex hon kommit på honom med alkohol eller cigaretter, lika som andra föräldrar inte vill att deras barn ens ska dejta förren dom är 18 eller vad som helst. Det är ju helt upp till henne, många har sagt jävligt smarta saker som att han helt klart kan samla på sig lite papper och information och lägga fram det för henne.

Du har inte tänkt i dom banorna att han kanske pratat om tillskott förut och hon sagt vad hon tycker om det, och han sen ändå bakom hennes rygg gått och köpt det? Det skulle nog alla föräldrar inte bli så glada över.


Så för att jag inte tycker att en 15åring ska snaska i sig kosttillskott och att jag tycker att hans mamma får förbjuda nästan intill vad hon vill så länge han bor under hennes tak och är minderårig så är jag en hycklare och pratar strunt ?

Sure visst.. Må så vara. Och du vill stärka ditt argument med att "det är flera som påpekat det", ja och vilka är de här personerna? De som tyckte att det var helt okej, att han skulle göra det trots att hans mamma sa nej, att han ska skrika åt henne (och nu säger jag inte att just DU sagt det men jag har inte pekat ut någon överhuvudtaget) och de som säger att hans mamma är fullkomligt pantad eller är det dom som tycker lika som jag?

Ärligt talat så får du tycka precis vad du vill, och du är tydligen minst lika argumentsugen som jag är. Så för all del - keep it coming :)

astrodog
2008-09-05, 17:16
Tycker det enda riktiga roidset här är Stoltz.

priceless
2008-09-05, 17:18
+1

Det här är inget hat eller EMOT inlägg, men det kanske syns som det jag vet inte, ta inte illa upp =)

Asså vad är ditt problem, du är ju den typen han har som morsa, INGEN vill ha er dessa typer som mamma, har man som 15 åring inget att säga till om skulle jag MÖRDA mina föräldrar, det är mina hormoner som gör att jag kan inte lyda minsta lilla vink, och det kommer hända något hemskt om du kör hitler-uppfostran på dina sönder, priceless. Sedan så ser jag att du vet inte ett jädra piss om hur det är att vara i denna ålder, som kille.

Man är inte OBILDAD och dum och vet inte ett skit, man läser och utbildar sig så gott man kan, det enda vuxna svenssons har mer av är livserfarenhet såvida dom inte specilaliserat sig på ämnen. Nu beställe killen kosttillskott, kreatin behövs inte. Men resterande, skulle du reagera sådär mot din son, istället för att ta reda på vad det var? Fyfan, blir man ju bara lack av att läsa hur vissa resonerar.

Detta är till priceless.. SKÄRPNING att försöka läxa upp andra medlemmar om hur VI ska posta på ett så gott som fritt forum, vi har åsikter vi också. Herregud, du verkar ju vara en sån där över-uppfostrad som lyder minsta vink på mamma. Klart man respekterar sin mamma, men inte FAN lyder jag irrationella beslut som inte är baserade på fakta utan svensson-ligans rykten.

Och du sitter och trycker ner tonårings-killar, som mig. Eftersom du drar generella slutsatser och inte bara om TS. Du vet ju inte ett strut om hur det är att vara i den här åldern, så jag anser att du ska INTE uttala dig om hur det är att varken vara mamma ELLER sonen i detta fall. Mamman handlade fel, och det ska hon tamigtusan veta också tycker jag, sonen har rättigheter han med. Man ska inte såga sönder sin son så fort han gör någonting dumt, utan istället ta reda på det som finns runtikring, vad ORSAKADE det, varför hände det osv finns massor av detaljer som ändrar situationen.

Jisses va otippat att du också skulle vara en "tonårsgrabb" som han.
Härligt att du tänker mörda dina föräldrar så fort du inte får som du vill.

Det är skillnad på att inte ha något att säga till om överhuvudtaget och det här för som som sagt så vet ingen här hela bilden.

priceless
2008-09-05, 17:20
Jag kan även påpeka att jag lyssnade inte alltid på min mamma när jag var i tonåren heller, vilket jag skäms jävligt mycket för idag för jag har en underbar mamma som är det bästa som finns och jag älskar henne av hela mitt hjärta och hon älskar mig. Så jag tycker det suger när vuxna människor hejjar på att han inte ska respektera hur hon känner.

Viktor_Balck
2008-09-05, 17:20
Kan du inte komma hit å säga att jag snackar skit istället?

*whatever*

Tricklev
2008-09-05, 17:23
Det är en del i ungdommen att inte göra exakt allt, och lyssna på allt föräldrarna säger, dom ska bygga en egen personlighet, du bygger inte en egen personlighet genom att trycka ner allt du vill göra, och istället göra blint vad din morsa säger.

En grabb som kommer ut i livet vid 18 år, och inte har mer personlighet än "men mamma sa...", kommer få det riktigt svårt det närmsta taget. Det har inte med bristande respekt att göra, det har och göra med att växa upp, och om föräldrarna inte låter ungen göra detta, så är det ifrån deras håll respekten brister, inte tvärtom.

Stoltz
2008-09-05, 17:24
Det är ju helt upp till henne, många har sagt jävligt smarta saker som att han helt klart kan samla på sig lite papper och information och lägga fram det för henne.

Jo, det var ju bl.a bland de första sakerna jag sade till honom. Men du påstod att jag "Likväl som andra valde att köra påhopp". Bara där snackar du skit.


Så för att jag inte tycker att en 15åring ska snaska i sig kosttillskott och att jag tycker att hans mamma får förbjuda nästan intill vad hon vill så länge han bor under hennes tak och är minderårig så är jag en hycklare och pratar strunt ?
Nej, för att du snackar hela tiden som om du vet hela sanningen och säger exakt hur saker och ting bör gå till väga och säger sedan till andra medlemmar att ge fan i vissa tips, oavsett om de är bra eller dåliga, sen ändrar du dig med att säga vissa tips som var bra, sen slänger du ur dig att jag inte gett honom sådana tips, etc. Det är hyckleri, för du gör precis samma sak, du vill bara inte se det.


Sure visst.. Må så vara. Och du vill stärka ditt argument med att "det är flera som påpekat det", ja och vilka är de här personerna? De som tyckte att det var helt okej, att han skulle göra det trots att hans mamma sa nej, att han ska skrika åt henne (och nu säger jag inte att just DU sagt det men jag har inte pekat ut någon överhuvudtaget) och de som säger att hans mamma är fullkomligt pantad eller är det dom som tycker lika som jag?

Ärligt talat så får du tycka precis vad du vill, och du är tydligen minst lika argumentsugen som jag är. Så för all del - keep it coming :)

Du pekade ut mig några inlägg ovan, för sjutton, är du ens medveten om vad du själv skriver eller går det av bara farten ibland?

Det jag undrar mest är vart i hela världen du stödjer hans mammas beteende i att skrika och riva sönder avin i säker uppfostran som ger personer säker och trygg anknytning av det slag adolescenta (eller unga vuxna) personer behöver? Ingen är perfekt, så missförstå mig inte, jag har ingen åsikt om hurvida hans mamma är en bra eller dålig person, sådant vet jag ingenting om. För shit happens, så är det. Men det gör det inte rätt.

Än en gång - Varför skulle jag komma till Gävle? Vilken vuxen person säger egentligen så i en diskussion?

astrodog
2008-09-05, 17:24
Kan någon komma med en ny åsikt, blir trött på att läsa samma skit om och om igen...

priceless
2008-09-05, 17:25
Det är en del i ungdommen att inte göra exakt allt, och lyssna på allt föräldrarna säger, dom ska bygga en egen personlighet, du bygger inte en egen personlighet genom att trycka ner allt du vill göra, och istället göra blint vad din morsa säger.

En grabb som kommer ut i livet vid 18 år, och inte har mer personlighet än "men mamma sa...", kommer få det riktigt svårt det närmsta taget. Det har inte med bristande respekt att göra, det har och göra med att växa upp, och om föräldrarna inte låter ungen göra detta, så är det ifrån deras håll respekten brister, inte tvärtom.


Så du menar att man måste gå emot sina föräldrar i precis allt dom säger? För det måste vara vad du menar eftersom du inte har en aning om han kanske får göra PRECIS vad han vill annars förutom just den här grejen för att hans mamma har dåliga erfarenheter av det?

Stoltz
2008-09-05, 17:25
Det är en del i ungdommen att inte göra exakt allt, och lyssna på allt föräldrarna säger, dom ska bygga en egen personlighet, du bygger inte en egen personlighet genom att trycka ner allt du vill göra, och istället göra blint vad din morsa säger.


OTROLIGT mycket sanning i det som Tricklev skrev här. Det är många inte medvetna om.

Stoltz
2008-09-05, 17:26
Så du menar att man måste gå emot sina föräldrar i precis allt dom säger? För det måste vara vad du menar eftersom du inte har en aning om han kanske får göra PRECIS vad han vill annars förutom just den här grejen för att hans mamma har dåliga erfarenheter av det?

Precis som du utgår från att hans mamma alltid annars är jättetrevlig och alltid gör ett bra jobb.

astrodog
2008-09-05, 17:27
Jo, det var ju bl.a bland de första sakerna jag sade till honom. Men du påstod att jag "Likväl som andra valde att köra påhopp". Bara där snackar du skit.


Nej, för att du snackar hela tiden som om du vet hela sanningen och säger exakt hur saker och ting bör gå till väga och säger sedan till andra medlemmar att ge fan i vissa tips, oavsett om de är bra eller dåliga, sen ändrar du dig med att säga vissa tips som var bra, sen slänger du ur dig att jag inte gett honom sådana tips, etc. Det är hyckleri, för du gör precis samma sak, du vill bara inte se det.



Du pekade ut mig några inlägg ovan, för sjutton, är du ens medveten om vad du själv skriver eller går det av bara farten ibland?

Det jag undrar mest är vart i hela världen du stödjer hans mammas beteende i att skrika och riva sönder avin i säker uppfostran som ger personer säker och trygg anknytning av det slag adolescenta (eller unga vuxna) personer behöver? Ingen är perfekt, så missförstå mig inte, jag har ingen åsikt om hurvida hans mamma är en bra eller dålig person, sådant vet jag ingenting om. För shit happens, så är det. Men det gör det inte rätt.

Än en gång - Varför skulle jag komma till Gävle? Vilken vuxen person säger egentligen så i en diskussion?

Kan inte du sluta meta-diskutera och börja diskutera tråden istället. Stör det dig att någon vill att du ska åka till Gävle så gör inte det. Himla onödigt att 20 folk påpekar något så uppenbart, bara spretar ut diskussionen över hela spektrat... Säg vad du tycker istället för att bara slå ner på andras åsikter.

Trance
2008-09-05, 17:27
Jag kan även påpeka att jag lyssnade inte alltid på min mamma när jag var i tonåren heller, vilket jag skäms jävligt mycket för idag för jag har en underbar mamma som är det bästa som finns och jag älskar henne av hela mitt hjärta och hon älskar mig. Så jag tycker det suger när vuxna människor hejjar på att han inte ska respektera hur hon känner.

Vuxna människor inser att man inte automatiskt blir vis för att man har sex och lyckas få barn. Man möter personer genom hela livet som har problem med humör, resonemang eller är rena idioter. Majoriteten av dessa får förmodligen barn.

Han skall respektera vad hon känner när hon respekterar honom tillräckligt för att inte försöka dominera genom att skrika och förnedra. Det är så enkelt.

Att du har en alldeles underbarsupermegavackerunderbarbalpåslottet-mamma är inte så relevant, mer än du kanske borde fråga hennes åsikt att som 50-kilos tjej hota en 2-meters kille med våld.

Tricklev
2008-09-05, 17:27
Så du menar att man måste gå emot sina föräldrar i precis allt dom säger? För det måste vara vad du menar eftersom du inte har en aning om han kanske får göra PRECIS vad han vill annars förutom just den här grejen för att hans mamma har dåliga erfarenheter av det?

Nej, men det var en reaktion emot när du skrev att du ångrar att du inte följde din moder mer, samt att du tycker att TS ska lyda morsan blint, och slänga bort sina kosttillskott utan att ifrågasätta


Nåja, diskussionen är rätt trist nu, låt oss istället snacka om hur mycket wrassler stoltz är.

Detta är Stoltz när han är upprörd, vill du verkligen att han ska åka till Gävle?
laiZgrIpbcA

dared
2008-09-05, 17:28
Kan någon komma med en ny åsikt, blir trött på att läsa samma skit om och om igen...

De många vill säga skulle nog bli raderat direkt.

Ame
2008-09-05, 17:28
Det är en del i ungdommen att inte göra exakt allt
Så du menar att man måste gå emot sina föräldrar i precis allt dom säger?
Läser du ens vad andra skriver?

Tricklev
2008-09-05, 17:30
De många vill säga skulle nog bli raderat direkt.

dared är en *****!





Dags att duscha, titta in i tråden igen, sedan är det utgång, hejdå mina goda wrasslers.

priceless
2008-09-05, 17:30
Precis som du utgår från att hans mamma alltid annars är jättetrevlig och alltid gör ett bra jobb.

Ja varför inte ? Varför utgår alla andra från att hon är morsan från hell för att grabben blev nekad en grej?

Vuxna människor inser att man inte automatiskt blir vis för att man har sex och lyckas få barn. Man möter personer genom hela livet som har problem med humör, resonemang eller är rena idioter. Majoriteten av dessa får förmodligen barn.

Han skall respektera vad hon känner när hon respekterar honom tillräckligt för att inte försöka dominera genom att skrika och förnedra. Det är så enkelt.

Att du har en alldeles underbarsupermegavackerunderbarbalpåslottet-mamma är inte så relevant, mer än du kanske borde fråga hennes åsikt att som 50-kilos tjej hota en 2-meters kille med våld.

Var det inte relevant? Jag tyckte nämnligen jag fick frågan ifall jag alltid varit en "göra-som-mamma-säger" men.. Jag fantiserade nog. Tack för att du påpekade det :)

Nej, men det var en reaktion emot när du skrev att du ångrar att du inte följde din moder mer, samt att du tycker att TS ska lyda morsan blint, och slänga bort sina kosttillskott utan att ifrågasätta


Nåja, diskussionen är rätt trist nu, låt oss istället snacka om hur mycket wrassler stoltz är.

Detta är Stoltz när han är upprörd, vill du verkligen att han ska åka till Gävle?
laiZgrIpbcA


Nej, snälla.. Skicka inte hit Stoltz. *whatever* Min poäng med att han skulle komma hit var att jag skulle tycka det var extremt mycket roligare att ta den här diskussionen IRL än över ett internetforum.

Stoltz
2008-09-05, 17:31
Nej, men det var en reaktion emot när du skrev att du ångrar att du inte följde din moder mer, samt att du tycker att TS ska lyda morsan blint, och slänga bort sina kosttillskott utan att ifrågasätta


Nåja, diskussionen är rätt trist nu, låt oss istället snacka om hur mycket wrassler stoltz är.

Detta är Stoltz när han är upprörd, vill du verkligen att han ska åka till Gävle?
laiZgrIpbcA

:laugh:

Bra uppstyret ;)

Ska iväg till gymmet, svarar på övriga frågor/kommentarer/hate senare när jag kommer hem.

astrodog
2008-09-05, 17:33
Ge mig äran att avsluta tråden.

Dan S
2008-09-05, 17:36
Priceless vad är det du inte FATTAR.. Jag menar det går inte ens in i huvudet på dig det vi skriver. DU agerar precis som en sönderroidad morsa som inte fattar ett jota. Utan agerar utan fakta, som en allvetande-bästa-mamma-i-världen.

Vad du INTE fattar är att det är sämre för barnet att ha en sån morsa är en som är LITE demokratisk, LITE låt gå och lite "nej" alltså hitler metod. Men en som är 100% hitler borde bli steriliserade. Och det är nästan som man börjar tro du tillhör den gruppen.

Och att du sedan sitter och hoppar på mig är ju roligt. Bra tänkt där hoppas du blir bannad. Det är såna som dig som får män att bygga hat mot kvinnor, munnen spinner på som en räser-såg. Jag tycker du är löjlig, ett troll.

Och ja jag erkänner, jag skulle mörda mina föräldrar OM dom va 100% hitler, jag skre vinte att jag skulle göra det bara om jag inte fick som jag vill. Du förvrider allt vi skriver, och läser inte ens halva inlägget innan du börjar med räser-sågen. Skärpning *whatever* hahahha kan inte låta bli o skratta av ironin :Virro ;)

priceless
2008-09-05, 17:37
Aja jag kommer inte titta in här mer, avslutar prem på tråden och glömmer bort den. Om det är någon som har något mer att säga så är ni mer än välkommen pm:a mig så kan vi tala ut om saken.

Toodles.

labbefan
2008-09-05, 17:40
... hennes åsikt att som 50-kilos tjej hota en 2-meters kille med våld.

... keh?

*jorgen*

Dan S
2008-09-05, 17:46
Ja jag tycker det gått till överstyr, men för tusan jag kan inte bärga mig då jag ser hitler-sidan i folk som styr och ställer på ett arrogant sätt.. Ta bort mina inlägg om mods känner för det, jag ber om ursäkt för dom om det orsakat några negativa känslor.

polle
2008-09-05, 18:15
Kan du inte komma hit å säga att jag snackar skit istället?

Bäst idag. *popcorn*