handdator

Visa fullständig version : Åska


Nalfaren
2008-09-03, 20:41
Fy tusan vilken smäll, sitter på kontoret och så helt plötsligt
kom en otroligt högljud smäll och det vibrerade så jag trodde
en bomb landat utanför. Utan förvarning.

Måste slagit ned i närheten eller någon plåt på taket som åkt ner.
Blev livrädd, behövde skriva om det ;)


Sjukt.

Jaws
2008-09-03, 20:49
Älskar åska. Jag vill bli en sån oväder-jägare. Bästa som finns är att släcka ner hela huset och njuta av naturens krafter.

King Grub
2008-09-03, 20:50
http://bestsmileys.com/comfort/1.gif

Fredriiik
2008-09-03, 20:50
här är det ingen åska, var bor du?
förresten va de inte du som va en jävel på å teckna?
hur gåre me dina teckningar ?;D

Jompan
2008-09-03, 20:52
Har en hatkärlek mot åska. Gillar den men smått livrädd också, kan vara för att blixten slog ner i paraplyet jag höll i när jag var 8 år. Slog ner precis hos grannen också för några år sedan när jag låg o sola, åskvädret låg då ca 4mil bort, o solklar himmel där jag var. Läskigt sånt där. Men älskar smällarna och se på blixtrarna.

rAjj
2008-09-03, 20:54
jag bor på 70 meters höjd och ville bara meddela att jag delar åskan tsm med dig (trådskaparn). Den för liv av sig ända hit.

Liten Men Fet
2008-09-03, 20:57
Har en hatkärlek mot åska. Gillar den men smått livrädd också, kan vara för att blixten slog ner i paraplyet jag höll i när jag var 8 år. Slog ner precis hos grannen också för några år sedan när jag låg o sola, åskvädret låg då ca 4mil bort, o solklar himmel där jag var. Läskigt sånt där. Men älskar smällarna och se på blixtrarna.

Förstår rädslan då, du hade lite tur så att säga. Min farbror har en kompis som var ute med ett gäng på golvbanan i vackert väder, åska på avstånd men inte i närheten. Plötsligt slog blixten ner i en av deltagarna och det gick inte att gissa att resterna hade varit en människa, ganska otäckt.

Jag tycker om åska men det är klart att slår det ner väldigt nära så blir jag lite orolig för jag har överlevnadsinstinkt.

Jompan
2008-09-03, 21:05
Förstår rädslan då, du hade lite tur så att säga. Min farbror har en kompis som var ute med ett gäng på golvbanan i vackert väder, åska på avstånd men inte i närheten. Plötsligt slog blixten ner i en av deltagarna och det gick inte att gissa att resterna hade varit en människa, ganska otäckt.

Jag tycker om åska men det är klart att slår det ner väldigt nära så blir jag lite orolig för jag har överlevnadsinstinkt.

Ja, har man varit med om blixtnedslag där själva åskmolnet bedöms vara VÄLDIGT långt bort och man själv har klarblå himmel, så får man helt klart en helt annan respekt för åska. Får riktiga obehagskänslor när åskan går, ändå kan jag knappt låta bli gå ut o kolla på blixtrarna och lyssna på dundret.

Hemskt det där med din farbrors polare polare. :(

Liten Men Fet
2008-09-03, 21:13
Ja, har man varit med om blixtnedslag där själva åskmolnet bedöms vara VÄLDIGT långt bort och man själv har klarblå himmel, så får man helt klart en helt annan respekt för åska. Får riktiga obehagskänslor när åskan går, ändå kan jag knappt låta bli gå ut o kolla på blixtrarna och lyssna på dundret.

Hemskt det där med din farbrors polare polare. :(

Jo, det har ju omkommit ett par personer i år pga av åska är ju väldigt tråkigt varje gång då det kommer väldigt oväntat.
Risken att drabbas är ju statistiskt väldigt liten men det kanske gör det värre för dom som har anhöriga som avlider av blixtnedslag.

Nalfaren
2008-09-03, 21:20
Ja man skall ha respekt för åskan. Jag har mitt kontor precis bredvid en stor golfbana. Jag älskar också åska och regn samt blixtar, blir väldigt kreativ och på myshumör. Men jag var inte beredd på smällen bara.

Tråkigt om din farbrors polare polare, låter lite som en skröna folk drar på
golfbanan. Men som sagt det sker ju flera dödsfall varje år och golfbanor
är inte direkt optimalaste platsen kanske.

Nalfaren
2008-09-03, 21:21
här är det ingen åska, var bor du?
förresten va de inte du som va en jävel på å teckna?
hur gåre me dina teckningar ?;D

Bor i Kinna, 6 mil söder om Göteborg, Västra götalands län.
Hehe, jopp det är väl jag med teckningarna. Gjorde senast
ett porträtt på min systerson till hans dop. Annars har det
varit lugnt på den fronten. Tack för berömmet :)

Stoltz
2008-09-03, 21:59
Ursäkta, varit lite väl gasig i magen på senaste... :em:

Kwon
2008-09-03, 22:24
Ursäkta, varit lite väl gasig i magen på senaste... :em:

:)