handdator

Visa fullständig version : Förbättra konditionen utan att förbränna fett?


Pontus
2003-06-23, 23:29
Vilket är det bästa sättet att förbättra konditionen utan att förbränna fett?

Vill jag förbränna fett så finns det ju hur många trådar som helst att leta i men att hitta något om hur man får kontition utan att förbränna fett är minsann inte lite lätt!

Så... några förslag/fakta? Bränna fett kan jag göra när jag känner att det börjar bli dags.

shirunai
2003-06-24, 00:09
Bränna fett är bra, annars blir man jättefet om man inte bränner fett, det går inte att stanna fettföbränningen, dock kan du göra så att du inte tappar fett på kroppen så det syns

Ät lika mycket mat som gör att du står på nollstrecket varken mer eller mindre än du gör av med

Pontus
2003-06-24, 00:16
Jojo, klart att man ska äta lite mer kanske om man nu förbränner mer men jag tänkte att det kanske fanns en metod som är speciellt bra? Som HIIT eller liknande men att man inte bränner fett istället.

Men ni förstår nog vad det är jag vill veta, det är skälva träningspassen jag är ute efter. Om jag vill inte vill gå ner i vikt är väl knappast 3 timmars jogging att rekommendera?

Spud
2003-06-24, 08:21
menar du att du inte vill bränna fett under träningspasset eller bränna fett överhuvudtaget?

om du inte vill bränna fett under träningspasset så är det högintensiv träning som gäller, ut och spring snabbt helt enkelt :)

om du menar att du inte vill bränna fett överhuvudtaget så måste jag göra dig besviken, det gör du i stort sett hela tiden.

PlutonB
2003-06-24, 09:34
Ta och drick ett halvt helrör innan du springer så har du minimerat fettförbränningen. Passa dig dock för ev sidoeffekter.

z_bumbi
2003-06-24, 10:07
Originally posted by Pontus
Jojo, klart att man ska äta lite mer kanske om man nu förbränner mer men jag tänkte att det kanske fanns en metod som är speciellt bra? Som HIIT eller liknande men att man inte bränner fett istället.

Men ni förstår nog vad det är jag vill veta, det är skälva träningspassen jag är ute efter. Om jag vill inte vill gå ner i vikt är väl knappast 3 timmars jogging att rekommendera?

Jo om du äter lika mycket som du gör av med så hamnar du antagligen på plus minus noll.

Om du just har börjat kan tre pass om 30-40 minuter jogging vara bra då du vänjer kroppen vid att springa, sen kan du börja öka längden eller variera hastighet osv.
Sök på Tanman´s inlägg i denna avdelning så hittar den bra förslag.