handdator

Visa fullständig version : Köpa: platt bildskärm (TFT) ?


Aekkelpotta
2008-09-03, 12:29
Tjenamors.
Jag vill klargöra att; JA, jag har sökt. Hittade bara två trådar från 2006, så de känns inte så relevanta.

Vad jag vill ha
En 22" TFT från Webhallen.
http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=2580&chr=&sort=1
Skall ha till
Spel, film.

Så, vilken bör man ha?
Kan tänka mig att gå upp till ~2600 kr

Någon som är haj och har några rekommendationer?
Vad man bör gå efter för stats?
(som visserligen inte betyder allt kan jag tänka, det gör det i alla fall inte i en dator, men ändå)
:)
Man kanske borde sänka sig till en 20-21" för spel och film?

Tacksam för alla tips.

Yours,

forslund
2008-09-03, 12:35
Jag sitter på en Samsung 226BW 22" och har fortfarande, efter 4 månader, inget ont att säga om den ALLS. Tycker den flyter på bra i alla spel, alla filmer fungerar hur fint som helst.

Ett riktigt kap. Den verkar dock inte finnas på Webhallen, om du nu måste beställa därifrån.

Aekkelpotta
2008-09-03, 12:38
Nja, vet du någon butik i (eller söder om) Stockholm som säljer?
I så fall är det ingen omöjlighet :D

Har du hög FPS i spel? (Kommer ihåg en gammal TFT jag fick förut, då kom man upp i max 40 i t. ex Counter Strike)

Tack för tipset!

forslund
2008-09-03, 12:48
Nja, vet du någon butik i (eller söder om) Stockholm som säljer?
I så fall är det ingen omöjlighet :D

Har du hög FPS i spel? (Kommer ihåg en gammal TFT jag fick förut, då kom man upp i max 40 i t. ex Counter Strike)

Tack för tipset!

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=151398

Där har du ju i alla fall en liten lista med återförsäljare. Jag har ingen aning om vilka butiker som säljer dessa skärmar alls i Stockholm, inte i min egen stad för den delen heller. Men det är en bra skärm som borde finnas i de flesta större butiker (eller motsvarighet till den skärmen).

FPSen beror ju på din dator (givet att skärmen klarar av det, självfallet). Du kommer ju aldrig över 75 Hz med en TFT (= 75 fps verkliga fps).

Men ja, med vsync av har jag konstant 100 fps i CS.

Kan ju tillägga att jag spelat cs rejält länge och alltid kört CRT innan. När jag gick över till denna skärm märkte jag knappt någon skillnad. Den är super.

Aekkelpotta
2008-09-03, 12:55
Dum som jag är, läste jag aldrig att det stod Eskilstuna under namnet *rolleyes*

Tack för länken; ska spinna vidare.

--

Fler tips är välkommna! :)

Aekkelpotta
2008-09-03, 12:59
Kan göra mig lite mer flexibel: om någon vet en bättre butik som säljer en bra TFT, så nämn gärna det också. Inte så att jag endast köper från webhallen!

Kurash
2008-09-03, 13:04
Man kanske borde sänka sig till en 20-21" för spel och film?



Jag tycker du snarare borde höja dig till 24'', tyvärr får du nog lägga på en tusing eller 2 då.