handdator

Visa fullständig version : o så ännu en axelskada (vänstra)


Razorman
2008-09-03, 07:48
det började göra ont första gången när jag körde dips, så nu när jag tex kör hantelbänkpress eller dips så gör det ont men inte så outhärdigt att jag inte kan träna men störande nog för att jag inte kan köra vikter jag körde med innan, det knakar till litegrann när jag tex sträcker ut armen o lyfter den rakt upp...vad göras ? har vart så här nu i ca 3veckor nu, inte försämrats eller förbättrats nåt under denna tid...

Tack

Mvh

Martin Löwgren
2008-09-03, 13:06
Vilka rörelser gör ont?

Razorman
2008-09-03, 13:26
Vilka rörelser gör ont?

typ flesta bröstövningar där man pressar fram/upp så känns det..

Martin Löwgren
2008-09-03, 20:20
typ flesta bröstövningar där man pressar fram/upp så känns det..

Ok men om vi bortser från gymövningar. Vilka rörelser med överarmer smärtar? Framåt, bakåt, åt sidan med mera.

Razorman
2008-09-04, 10:35
Ok men om vi bortser från gymövningar. Vilka rörelser med överarmer smärtar? Framåt, bakåt, åt sidan med mera.

smärtar o de knakar till ibland när jag drar bakåt, skadan uppstod när jag körde dips som sagt, hade inte kört det på väldigt länge...

tack

Mvh

Martin Löwgren
2008-09-04, 17:14
smärtar o de knakar till ibland när jag drar bakåt, skadan uppstod när jag körde dips som sagt, hade inte kört det på väldigt länge...

tack

Mvh

Avlasta din träning från dips ett tag och träna alternativa övningar som inte gör ont. Blir det inte bättre så uppsök naprapat/kiropraktor/sjukgymnast.