handdator

Visa fullständig version : Magnusasb SKA VÄXA SÅ DET KNAKAR


Sidor : [1] 2

magnusasb
2008-09-02, 23:11
Inledning

Hej, magnusasb är mitt kolozzeum-alias och har varit medlem sedan Januari 2006. Varit ganska aktiv läsare till och från, speciellt på sista tiden, men är väl lite blyg och tämligen lat när det gäller att kommentera :em: . Nu tänkte jag skulle förstöra den fula ovanan och börja babbla lite om mig själv samt med er andra och jag hoppas att ni tycker att det jag delar med mig av är något att ha. Hoppas ni vill ha med mig i gänget :)

Jag har tränat på gym till och från i 3 år. När jag gick i 2an på gymnasiet började jag seriösare och det flöt på riktigt bra till i mitten av 3an då jag drabbades av halsfluss 6 gånger. Det var där min tränings-streak förstördes och jag blev helt off i lite över ett år. Halsfluss efter halsfluss, penicilin efter…ja ni förstår. Motivationen försvann, då jag kände att jag tappat allt. Styrkan och den glödheta motivationen.

Nu är jag uppladdad! Halsflussen har jag skrämt iväg nu (ta i trä). Det var inte lätt att få tillbaka motivationen – och jag trodde inte att jag skulle orka med att börja om från ’början’ igen, men här är jag – taggad som få, och ska banne mig nå mina mål!

Mina mål för tillfället är att bli mycket starkare, grövre och vara riktigt nöjd med min kropp. Det skulle också vara roligt att tävla sedan om ett år eller två. Viktökningen har gått i rätt riktning och så ska det fortsätta. Nu tänkte jag avsluta den här inledningen – för någon ska ju orka läsa lite av det också… :Virro

Ålder: 1988 (19, fyller 20 @ 15 sept.)
Kön: Man/Kille/Hane
Längd: 186 cm

Vikt: (Vägning görs vid 22:00-tiden varje gång.)

2008-07-14: 77,4
2008-07-25: 79,7
2008-07-29: 80,6
2008-08-16: 81,8
2008-08-28: 83,4
2008-09-02: 84,5

http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/yjqdlbfr.jpg

Mått i centimeter (2008-07-14 / 2008-08-28):
Biceps: 36 / 38
Mage: 84 / 87
Bröst: 98 / 101
Ben(Lår): 58 / 61
BF(%): Ej tillgängligt

Tillskott: Whey-80, Kreatin Monohydrat, Gainer Pro & Animal M-Stak

Blodtryck (Mäter det för skoj skull nu ibland. Morsan hade införskaffat en sådan pryl, så varför inte =)):
2008-08-28: 135/80
2008-08-29: 127/71

Lyft
Marklyft: 110 kg
Bänkpress: 80 kg(x2)
Knäböj: 100 kg
Chins: Invänta färskt resultat (Min sämsta övning värt att påpeka. Dela gärna med er med eventuella tips för att bli bättre i den här övningen.)
Dips: KVx20

Träningsschema
Jag tränar varje dag, och har gjort det i över två månader nu, vilket har fungerat väldigt bra. Nu har jag semester 3 veckor till vilket gör att jag tränar väldigt intensivt. Lägger in vilodag någon gång emellanåt, men som det är nu så kör jag på som fan. Är träningskåt som få just nu.

Bild
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/lyihqwrb.jpg

magnusasb
2008-09-03, 08:49
Dagens pass; Bröst / Vad / Mage

Återkommer om ett tag med färska resultat i bänk, hantelpressar och lite annat smått å gott :)

Carolinew
2008-09-03, 11:11
Bra och utförlig presentation! Men att träna varje dag? Varvar du styrka med kondis då eller är det styrka varje dag? Vad kör du på för schema? Personligen har jag fått lära mig att less is more och styrketränar bara 3-4 ggr/v, men om du känner att varje dag funkar bra för dig så skall jag inte säga emot :)

Tänk dock på att låt kroppen återhämta sig, så vila minst en gång/vecka hade jag nog satsat på, framförallt med tanke på att du varit sjuk så mycket innan så det inte kommer tillbaka.

Lycka till!

magnusasb
2008-09-03, 11:28
Dagens pass gick helt okej. Jag var själv på gymmet så någon pass kunde man inte få i bänkpressen. Vader och Mage körde jag 3 set på varje idag bara.

Bänkpress
15x20kg
12x50kg
8x60kg
6x70kg - Väldigt strikt. Struntade i tyngre då jag helst vill ha pass.

Hantelpress
8x24,5kg
4x32,0kg
4x32,0kg
32:orna känns riktigt tunga än. Ska köra dom tills jag kör 8-10 strikta & djupa reps.

Lutande bänkpress i smith
Nu vet jag inte hur mycket stjälva stången och det väger i smithen, så jag skriver vikterna jag lastade på '+stång'. Informera mig gärna om ni vet...

10x30kg+stång
8x40kg+stång
8x50kg+stång
Känns en del i axlarna, men det ska det nog göra när det är lutning, right?

Cablecross
15x15kg
10x20kg
10x25kg
Det här är favoriten för tillfället, får sån jävla bra kontakt i brösten här, go pump också

Pec dec
8x60kg
5x70kg
3x80kg

Ab Crunch Machine
50x70kg
30x80kg
20x90kg

Stående vadpress
15x160kg
15x180kg
15x200kg

Tillskott:
Innan träning: Whey-80 ½ dl. Kreatin 6g. M-stak (8tab/pak).
Efter träning: Gainer Pro 2 dl. Whey-80 ½ dl.


Lite randombilder följer nedan :D

Och så lite uppladdning...
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/bharsflb.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/etdvrxth.jpg
Nycklar, wristwraps, dragremmar, shakern, flaskan och handduken. All set, ready to go ;D
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/idfabzir.jpg
Klockan slår 10:16, dags att bege sig...
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/zjqncith.jpg

magnusasb
2008-09-03, 11:34
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/gadygpak.jpg

Bra och utförlig presentation! Men att träna varje dag? Varvar du styrka med kondis då eller är det styrka varje dag? Vad kör du på för schema? Personligen har jag fått lära mig att less is more och styrketränar bara 3-4 ggr/v, men om du känner att varje dag funkar bra för dig så skall jag inte säga emot :)

Tänk dock på att låt kroppen återhämta sig, så vila minst en gång/vecka hade jag nog satsat på, framförallt med tanke på att du varit sjuk så mycket innan så det inte kommer tillbaka.

Lycka till!

JAG VET, JAG VET! *gah!* :) . Men just nu är jag så jävla träningskåt och blir ju rastlös och nedstämd om jag inte beger mig till gymmet. Men, jag borde vila mer och får väl lägga in någon vilodag.

Jag kombinerar inte med cardio alls mer än att gå ut och gå raskt lite varje dag. Det är bara för jag var borta så länge från gymmet som det blev så. Ofta blir det så när jag väl ger mig fan på att träna hårt. Allt eller inget :].
Jag känner att det funkar riktigt bra än så länge och jag har ökat som fan de sista 2 månaderna.

Började med att köra max 10 reps @ 50kg bänkpress för två månader sedan. Nu är det den vikten jag värmer upp på i stort sett. Det känns riktigt bra.
Samma sak gäller hantlarna. Körde på 18kg med max 10 reps - nu känns som lätta som få :D

Så, att träna varje dag känns bra hittills, men får nog trappa ner något inom kort.

Tack för att du tog dig tid och läsa lite av journalen - det lilla som finns för tillfället.

Carolinew
2008-09-03, 11:59
JAG VET, JAG VET! *gah!* :) . Men just nu är jag så jävla träningskåt och blir ju rastlös och nedstämd om jag inte beger mig till gymmet. Men, jag borde vila mer och får väl lägga in någon vilodag.

Jag kombinerar inte med cardio alls mer än att gå ut och gå raskt lite varje dag. Det är bara för jag var borta så länge från gymmet som det blev så. Ofta blir det så när jag väl ger mig fan på att träna hårt. Allt eller inget :].
Jag känner att det funkar riktigt bra än så länge och jag har ökat som fan de sista 2 månaderna.

Började med att köra max 10 reps @ 50kg bänkpress för två månader sedan. Nu är det den vikten jag värmer upp på i stort sett. Det känns riktigt bra.
Samma sak gäller hantlarna. Körde på 18kg med max 10 reps - nu känns som lätta som få =D

Så, att träna varje dag känns bra hittills, men får nog trappa ner något inom kort.

Tack för att du tog dig tid och läsa lite av journalen - det lilla som finns för tillfället.

Jag känner igen den där känslan av att vilja vara på gymmet jämt :cool: Det var till och med så att jag fick otroliga humörsvängningar, dvs. innan gymmet var jag superglad och superladdad och full med energi, sen när passet var över kom jag hem och var sur, deprimerad och ledsen över att det roliga var slut...

Nu löser jag det med att ta mig ut i löpspåret de dagar jag har träningsångest (eller vad man nu skall kalla det =P) för att ändå träna någonting. Dock har det ju lite negativ påverkan på styrkeresultaten men det får jag leva med sålänge. Sen tror jag en stor del av felet ligger i att jag byggt upp typ hela mitt liv kring träningen, vilket nog är mindre hälsosamt för psyket... är man skadad eller sjuk och inte kan träna så känns det som att livet kan kvitta typ :Virro

Kul att du gör såna ökningar i alla fall! Det brukar komma tillbaka rätt fort efter ett träningsuppehåll... muskelminne ftw :D

magnusasb
2008-09-03, 12:26
Jag känner igen den där känslan av att vilja vara på gymmet jämt :cool: Det var till och med så att jag fick otroliga humörsvängningar, dvs. innan gymmet var jag superglad och superladdad och full med energi, sen när passet var över kom jag hem och var sur, deprimerad och ledsen över att det roliga var slut...

Nu löser jag det med att ta mig ut i löpspåret de dagar jag har träningsångest (eller vad man nu skall kalla det =P) för att ändå träna någonting. Dock har det ju lite negativ påverkan på styrkeresultaten men det får jag leva med sålänge. Sen tror jag en stor del av felet ligger i att jag byggt upp typ hela mitt liv kring träningen, vilket nog är mindre hälsosamt för psyket... är man skadad eller sjuk och inte kan träna så känns det som att livet kan kvitta typ :Virro

Kul att du gör såna ökningar i alla fall! Det brukar komma tillbaka rätt fort efter ett träningsuppehåll... muskelminne ftw :D

Okej, inte bara jag som har varit/är träningskåt till max då. Jo, jag känner igen det där du säger med humöret också. Jag kan verka lite sammanbiten när jag är på gymmet, men det är bara för jag koncentrerar mig till max/är taggad för att öka sedan sist och utföra allting korrekt. Men, pratar man med mig så är jag faktiskt väldigt snäll. Men jag är inte den som tjötar mellan övningarna, men det är väl för att jag mestadels tränar själv och då blir det lite snack och mycket verkstad.

Men sedan när man är klar, då blir jag lite småtjurig då jag hela tiden vill att det skulle gått ännu bättre. Fast, när jag lugnat ner mig lite blir jag sansad igen och längtar tills nästa dags träning.

Muskelminne, ja det är fan for the win på det :D. Försöker att tänka mig större och starkare också ;D som jag läst någonstans, hehe. Psykisk ökning får man väl kalla det

Dagens sadface: Stör mig på att mina axlar växer dåligt måste :whipped: dom ännu mer!

Feedback
Vad skulle uppskattas mer framöver i journalen? Mer kroppsbilder, träningsrelaterade bilder, matbilder? Kom gärna med förslag vad som skulle göra det hela intressantare.

Tack

magnusasb
2008-09-03, 14:16
I brist på annat så postar jag väl en matbild från lunchen. Idag fick det bli TACOS. Konstigt nog blev jag mätt efter två wraps med allting i...Hade räknat med 4...

http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/mvwyafeb.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/fgueupws.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/vzpsdfsy.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/kpyjceja.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/ytakirky.jpg

Tallriken tom och mätt blev man. Måste varit Gainern som jag intog tidigare. Äh, får käka resten som blev över ikväll istället.

Inget mer intressant att tillägga just nu. Over and out.

magnusasb
2008-09-04, 13:35
Ben

Benpress
Nu vet jag inte hur mycket själva maskindelen väger som man pressar med helt säkert. Men på själva plattan man pressar på så är det en 80kg's-vikt. Så det är 80kg+plattan(+vikterna jag lastar på). Jag skulle gissa på att det väger 100 kg utan egna fria vikter pålastade.

10x0+(80+platta)
10x80+(80+platta)
10x110+(80+platta)
10x130+(80+platta)

Benspark
15x60
10x70
10x80
10x90

Sittande vadlyft
20x55
20x70
10x90

Vadpress stående
20x100
20x160
10x200
10x220

Knäböj i smith
10x60+stång
10x90+stång
5x110+stång

Utfall
10x50
10x50
10x50

Ben Kick Back's
15x22,5
15x30
10x35

Liggande Legcurl
10x20
10x25
10x30

Kommentar: Anledningen till knäböj i smithen istället för fritt är mestadels för att jag känner lite smärta i svanskotan och ländryggen sedan förra marklyften. Ville ha det så koncentrerat och safe som möjligt. Kändes bra iaf!

Provade på chins idag, men inget värt att skriva opp. Det får bli när jag blivit bättre på det =)

priceless
2008-09-04, 13:57
Kör hårt :)

magnusasb
2008-09-04, 19:08
Kvällsmålet blev 10 stekta ägg misshandlade till en röra samt lite bacon. Mätt och belåten. Chins:en känner jag av i latsen, känns gött. Ska köra det lite varje dag nu för att få in tekniken tänkte jag.

magnusasb
2008-09-04, 20:10
Kvällsmål 2

Standardmjölk i massor och keso ananas/passion-smak. Syndar med 30g choklad också! Underbar kombination till mjölken :eating: :eating: :eating:

Miquey
2008-09-04, 20:12
Ser bra ut kompis! Bra framsteg du har gjort klarligen ser man på bilderna :) Tänker följa dig! Kör hårt :D

Carolinew
2008-09-04, 20:14
Men, nu blev ju jag också sugen på choklad *popcorn* *gah!* *cry*

magnusasb
2008-09-04, 21:48
Ser bra ut kompis! Bra framsteg du har gjort klarligen ser man på bilderna :) Tänker följa dig! Kör hårt :D

Det tackar vi för, och framsteg ska jag fortsätta komma med! Ska se till att klå upp dig i chinsen om ett tag. Ska träna det i hemlighet tills jag är helt galen på det. Tack för responsen Miq! :)

Men, nu blev ju jag också sugen på choklad

Mohhahahah, ta dig en morot vetja - haha :devil: :D

Miquey
2008-09-04, 21:57
Det tackar vi för, och framsteg ska jag fortsätta komma med! Ska se till att klå upp dig i chinsen om ett tag. Ska träna det i hemlighet tills jag är helt galen på det. Tack för responsen Miq! :)

Haha ja det låter bra det! Vi får köra en tävling sen då :D Vad ligger ditt PB på i dagsläget i chins?

Gymfjollan
2008-09-04, 22:01
grym journal ska följas ! :)

men animal m stak, du är ju bara 19 år ? :D tänkte ju på att det är runt 25-30 års åldern som det börjar minskas radikalt med testosteron.

testat rage ? ^^

magnusasb
2008-09-04, 22:05
Haha ja det låter bra det! Vi får köra en tävling sen då :D Vad ligger ditt PB på i dagsläget i chins?

Inte ens diskutabelt. Jag körde lite negativa chins idag mest vilket tog bra på latsen kände jag, eftersom jag är så pass svag i den övningen. D.v.s jag hoppar upp i topp-position och sedan faller tillbaka till utgångsläge långsamt som fan.

Drar la en 4-5 strikta, är helt hopplös på dom.

Körde också med typ V-hantag då händerna är tätt. Det gick mycket bättre - men det är ju lättare också.

Men men, ska inte skämmas - jag ska träna det tills jag blir stark och bra i dom!

Vad är ditt PB?


Skulle va kul att träna upp chins/dips och sedan tävla i FitnessFestivalen nästa år.

Dips
Resultat Herrar SM Bar-dips 2007
1. Peter Berzelius, Norrköping - 76

Chins
Resultat Herrar SM Chins 2007
1. Stellan Back, Stockholm - 39

Målet får väl bli 100 dips och 50 chins hehe *cry*

magnusasb
2008-09-04, 22:10
grym journal ska följas ! :)

men animal m stak, du är ju bara 19 år ? :D tänkte ju på att det är runt 25-30 års åldern som det börjar minskas radikalt med testosteron.

testat rage ? ^^

I början, de första 6-8 paken kände jag skillnad, men nu på slutet känns faktiskt ingenting tråkigt nog. Ganska misslyckat, men men, skadar ju inte att prova på. Ska kolla runt lite och tipsa gärna vad ni tycker jag ska införskaffa i tillskottsförrådet.

Nej, har inte testat rage ännu. Får se vad det blir nästa gång. Kör du rage/har kört eller?

Miquey
2008-09-04, 22:17
Inte ens diskutabelt. Jag körde lite negativa chins idag mest vilket tog bra på latsen kände jag, eftersom jag är så pass svag i den övningen. D.v.s jag hoppar upp i topp-position och sedan faller tillbaka till utgångsläge långsamt som fan.

Drar la en 4-5 strikta, är helt hopplös på dom.

Körde också med typ V-hantag då händerna är tätt. Det gick mycket bättre - men det är ju lättare också.

Men men, ska inte skämmas - jag ska träna det tills jag blir stark och bra i dom!

Vad är ditt PB?


Skulle va kul att träna upp chins/dips och sedan tävla i FitnessFestivalen nästa år.

Dips
Resultat Herrar SM Bar-dips 2007
1. Peter Berzelius, Norrköping - 76

Chins
Resultat Herrar SM Chins 2007
1. Stellan Back, Stockholm - 39

Målet får väl bli 100 dips och 50 chins hehe *cry*


Innan jag började träna chins, eller rygg seriöst, låg jag på runt det med.. Nu har jag gjort som bäst 14 stycken.. hade som mål denna sommar att ta 15, men det räckte inte :( Dock arbetatde jag upp det från typ 10 till 14.

magnusasb
2008-09-04, 22:22
Innan jag började träna chins, eller rygg seriöst, låg jag på runt det med.. Nu har jag gjort som bäst 14 stycken.. hade som mål denna sommar att ta 15, men det räckte inte :( Dock arbetatde jag upp det från typ 10 till 14.

Skönt att höra att man inte är helt misslyckad då. Jag har ju iofs bara tränat hårt som fan och seriöst runt 2-2½ månad nu sedan min comeback så jag hoppas på fina resultat framöver.

Går du långt upp och ända ner eller cheatar du lite? Jag föredrar att göra riktigt strikta.

Sitter och funderar på hur deffen kommer gå sen när det är dags. Man har ju bara nu på sista tiden lagt på sig en del överflödfett. Aldrig deffat riktigt seriöst någon gång ännu så blir upp till bevis när det väl är dags. Fast, ska upp i mycket mer massa innan den tiden är kommen så, inget jag behöver 'oroa' mig för än hehe. Vad ligger du på för BF% @ din visningsbild? Har du koll på det? Ser riktigt rippat ut

magnusasb
2008-09-05, 14:26
Dagens pass; Axlar, Traps, Mage

Axlar

Sittande axelpress
15x13,5
8x18,0
6x22,0
4x24,5
2x26,0

Stående hantellyft framifrån
10x6
10x7

Stående hantellyft åt sidan
15x11
15x11
10x13,5

Stående hantellyft åt sidan - raka armar
10x7
10x7

Sittande framåtböjda hantellyft
10x11
10x11
15x12

Axelpress i smith
10x20+stång
10x30+stång

Rotatorcuff
15x6
15x7
15x7

Traps

Skivstångsshrugs i smith (utfördes både med stång framför och bakom. Ex. "15+15x100+stång" = 15 med stång fram, 15 med stång bak...etc.)
15+15x80+stång
15+15x100+stång
8+8x120+stång

Hantelshrugs
15x32
15x32

Mage
Körde igenom mage lite snabbt på 4 set totalt, eftersom jag kör det ganska ofta.

'Ab Crunch Machine'
30x70
20x90

Magisolator
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/cwukkzkk.jpg

30x0
30x0
(Ingen extravikt på denna utan bara 30 reps.)

Redhousepainter
2008-09-05, 14:31
Jag äter aldrig Tacos före ett pass nå mer..Fy satan vad jag rapade illa när jag drack monster och fick små rapar...hade varit bättre och dragit ur sig en rökare istället :)
+ i kanten för härliga bilder och framsteg har du synnerligen gjort..

magnusasb
2008-09-05, 14:38
Jag äter aldrig Tacos före ett pass nå mer..Fy satan vad jag rapade illa när jag drack monster och fick små rapar...hade varit bättre och dragit ur sig en rökare istället :)
+ i kanten för härliga bilder och framsteg har du synnerligen gjort..

Kul att du kolla in min journal Painter =) Jag åt däremot Tacos efter träningen om jag inte minns helt fel. Haha fy fan va vidrigt, lider med dig :laugh:

Jag hoppas på att kunna bidra med mycket mer framgångar framöver. Tänkte att jag skulle ta förstaplatsen i dips-tävlingen nästa år @ FitnessFestivalen hehe *drool*, (kanske Chins-tävlingen med...NOOOT =P)

magnusasb
2008-09-05, 16:10
Dagens fetemåltid

http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/qrxmxanl.jpg

2xSTANDARD-KEBAB I PITABRÖD. :hbang: *flex* :bumbi :bumbi

När man ändå är under grov bulk så är det ingen synd. Mätt och belåten blev man må jag erkänna.

Gymfjollan
2008-09-05, 16:23
I början, de första 6-8 paken kände jag skillnad, men nu på slutet känns faktiskt ingenting tråkigt nog. Ganska misslyckat, men men, skadar ju inte att prova på. Ska kolla runt lite och tipsa gärna vad ni tycker jag ska införskaffa i tillskottsförrådet.

Nej, har inte testat rage ännu. Får se vad det blir nästa gång. Kör du rage/har kört eller?

yes jag har testat Rage :)

men på mig ger det inget alls knappt,

men om du kropp reagerar bra på vanligt kreatin kmr den reagera Grymt på Rage

men tänk på att även göra uppehåll från kreatin och sånt. testa att köra kreatin 1 månad vila 2 månader, jag lovar du kmr få en riktigt bra skillnad !

Gymfjollan
2008-09-05, 16:24
Btw riktigt grymt pass ! å håller med som någon skrev tidigare här bilder e najjs å Grattis på födelsedagen ;)

Miquey
2008-09-05, 16:28
Kebab e gott! Kebabrulle ska det vá (: Gött pass där idag med!

magnusasb
2008-09-05, 16:41
Btw riktigt grymt pass ! å håller med som någon skrev tidigare här bilder e najjs å Grattis på födelsedagen ;)

Då ska jag fortsätta posta bilder framöver så mycket jag bara kan. Får la dra någon dagsformsbild emellanåt också då. Hehe tack, ett grattis i förskott är alltid bra ifall du glömmer gratta mig när jag väl fyller :)

Kebab e gott! Kebabrulle ska det vá (: Gött pass där idag med!

Kebab är nice. Japp rulle är fetast, men dom har inte det på pizzerian här vid mig. Har en liten livs-butik precis nedanför backen. Typ 12 sekunder tar det att gå dit.

Jag måste fortsätta att piska axlarna så dom kan växa, känns som dom inte vill bli större *gah!*. Även om jag ökar i styrka i dom så växer dom kass, men det kommer nog snart!

Redhousepainter
2008-09-05, 17:15
Här sitter man i defftider och läser lite så ser man stor fet bild på en kebab !! :D
Min favvo föda ......får flotta i mig 2xkebab jag med om lite drygt 7 veckor :)
Jag har provat på både Rage och Trück...fick bäst effekt av Trücken..Men är nog olika från person till person..annars är min favorit inför passen EsaPro+reload+Glutaminer+Kre-Alkalyn..orkar lätt ett 90min pass om jag äter någorlunda bra kost förövrigt då :)
Axlarna kommer att växa,bara och kämpa på...

magnusasb
2008-09-06, 00:01
Här sitter man i defftider och läser lite så ser man stor fet bild på en kebab !! :D
Min favvo föda ......får flotta i mig 2xkebab jag med om lite drygt 7 veckor :)
Jag har provat på både Rage och Trück...fick bäst effekt av Trücken..Men är nog olika från person till person..annars är min favorit inför passen EsaPro+reload+Glutaminer+Kre-Alkalyn..orkar lätt ett 90min pass om jag äter någorlunda bra kost förövrigt då :)
Axlarna kommer att växa,bara och kämpa på...

Hehe, när jag väl ska deffa sedan så kommer du också posta bilder på feta kebabpizzor bara för att jävlas. Inte lätt å välja tillskott eftersom det finns oändligt med dom =/ Japp, vi får hoppas på en bra axelutveckling inom kort *flex*

magnusasb
2008-09-06, 21:29
En lördagsbild bidrar jag med eftersom jag inte kunnat träna idag. Gymmet är stängt idag p.g.a serietävling. Imorgon blir det nytt pass gott folk. Reserverar mig för eventuellt 'fuskljus' så bilden är tagen för några minuter sedan, och det är mörkt ute - kan ej ta med dagsljus :confused:

Aja, första bilden är från 2005, dagen då jag och en vän skulle skaffa gym-medlemskap. Ben-skillnader finns att se på förstasidans före och efter-bild.

http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/qrwbdgrm.jpg

Take it or leave it :em:


Ska bli skönt att deffa bort midjefettet sedan :] Så några magrutor kan få se ljus efter en lång bulk.

TREVLIG HELG ALLIHOPA!

Miquey
2008-09-06, 21:34
Men bra skillnad! Pecsen har jobbat upp sig bra ju och likaså armarna! :D Härligt! Alltid kul med före-efter bilder!

chrille87
2008-09-06, 22:16
Nice, stoor skillnad!

magnusasb
2008-09-06, 22:20
Nice, stoor skillnad!

Men bra skillnad! Pecsen har jobbat upp sig bra ju och likaså armarna! :D Härligt! Alltid kul med före-efter bilder!

Tack killar. Ska kötta på så jag kan bidra med den nuvarande dagsformen som en dålig före-bild nästa gång, hehe.

Tänkte köra mycket dips nu så jag kan vinna tävlingen nästa FitnessFestival 2009*flex*. Målet blir 100 dips utan vila *screwy* :hbang: OOOOOOOOOKEJ...

Miquey
2008-09-06, 22:22
Tack killar. Ska kötta på så jag kan bidra med den nuvarande dagsformen som en dålig före-bild nästa gång, hehe.

Tänkte köra mycket dips nu så jag kan vinna tävlingen nästa FitnessFestival 2009*flex*. Målet blir 100 dips utan vila *screwy* :hbang: OOOOOOOOOKEJ...

Haha, bra mål där ;) Hur många dips gör du i dagsläget då?

magnusasb
2008-09-06, 22:28
Haha, bra mål där ;) Hur många dips gör du i dagsläget då?

~20. Men har inte kört det för att maxa, utan kört typ 3 set med väldigt långsamma och strikta. Ska testa maxa dipsen imorgon så får vi se. Ska lätt rocka sönder dom 20!

Nu ska jag dra mig till frugan och fixa och dona, samt käka lite granna :eating:.

Återkommer imorgon med ett riktigt fett pass (oj nu känner jag riktig press *spy*)

HA DET!

magnusasb
2008-09-07, 14:10
Söndagspass - Biceps, Triceps, Mage

Biceps
Sittande hantelcurl
20x13,5kg
15x16,0kg
10x18,5kg

Preacher curl med hantel
15x13,5kg
15x13,5kg
15x16,0kg

Sittandes i cablecross med arm @ bänk-curl (lite skräddarsydd övning)
25x17,5kg + 5 negativa (upp till slutpos. och håll emot hela vägen ner)
20x25,0kg + 5 negativa

Stående curl med EZ-stång
10x25kg
10x25kg

Gav hyfsat go pump efter de här övningarna.

Triceps
Dips
KVx15
KVx10

Pushdowns
15x45kg
15x75kg
10x80kg

Pushdown, enhands m. rep.
15x15kg
10x20kg

Tricep Extentions, enhands m. hantel.
10x7kg
8x8,5kg
10x7kg

Dipsen gick åt h*vete. Men, ska inte hänga upp mig på det. Ska köra på med dips tills jag piskar sönder dagens pass med hästlängder. Förstår inte varför det gick sämre än planerat :confused: *grr*.

Mage
'Ab Crunch Machine'
27x70kg
15(+5 fail:naughty:)x100kg

Magisolator
50x0 (ingen fri vikt, bara kv.)
30x5kg (bakom huvud)
20x10kg (bakom huvud)

Ab-slide
Tänkte jag kör lite TV-shop-träning också ett set för skoj skull.
15 reps. hela vägen ner till näsan nuddar :Virro

Sedan avslutade jag och brorsan med biceps curl till failure i stort sett. Nödvändigt? Njae - Men lite pump i biceps innan vi drar oss kände jag för.

13,5kg -> fail. Räknade ej reps.


Kommentar: Dagens pass kändes bra. Dipsen gjorde mig förbannad att jag inte gjorde fler. Men jag ska komma igen! Fick bra kontakt i både biceps och triceps. Imorgon blir det ett nytt pass.

magnusasb
2008-09-07, 15:11
Dagens lunch: Lá Äggrörarizzo
7 misshandlade ägg = röra + 1 skivad chorizo-korv. Att smutta på blir en kall Gainomax med chokladsmak.

http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/juuiougm.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/ijabusrr.jpg

Observera att portionen på sista bilden ej motsvarar allting. Blev två stora portioner och en mätt samt belåten magnusasb!

Redhousepainter
2008-09-07, 16:39
Smaskens *popcorn*
Bra pass och man ser riktigt hur du biffat till dig nu på före och efter korten..Tycker mig även se att axlarna fått sig en rejäl omgång..inte bara Pecs..Bara och köra på i samma banor så blir detta kanoners :hbang:

magnusasb
2008-09-09, 14:23
Tisdagspass - Bröst, Traps, Mage & Vader

Bröst
Bänkpress
20x50kg
10x60kg
5x70kg

Bänkpress i Smith
8x60+stång
6x70+stång PB!

Rak hantelpress
8x26kg
7x28,5kg
6x32kg PB!

Hantelpress lutande
8x22kg
8x24,5kg
6x26kg

Cable Cross
10x20kg
7x30kg PB! (Inte kört alls med 30 innan, så det blir PB, hehe)
10x25kg

Bröstpress "Dual axis chest press"
15x90
10x130 PB!
6x150 PB!
170x1 (fick upp vikten endast *grr*) PB!

Pec Dec
10x43,1kg
10x52,2kg börjar kännas i axlarna...
4x65,8kg helt slut!

Traps
Hantelshrugs
20x26kg
15x28,5kg
15x32,5kg

Shrugs med skivstång i smith
20x100kg
15x120kg
13x140kg PB!
30x80kg (PB!)

Mage
'Ab Crunch Machine'
50x75kg PB!
40x85kg PB!
20x95kg PB!

Isolator
30x2set (10 raka/10 sned(höger)/10 sned(vänster)
2xstatisk Ned till rak position - statisk träning. Håller kvar i samma läge i 1 minut, vila 15 sek, sedan ner i 1 minut igen.

Vader
Sittande vadlyft
20x55kg
10x70kg
12x80kg Puuuuump, kan knappt gå.

Vadpress stående
15x210kg PB!
10x240kg (MAX-vikt) PB!


Kommentar: Det här passet var riktigt jävla bra. Gårdagens ryggpass gick inte alls bra. Hade ingen ork alls, så jag körde igenom det, men gick hem missnöjd. Idag tog jag dubbel dos av M-stakens röda piller som delvis innehåller koffein. Jag har inte kört dom de sista passen. Det gjorde susen och jag fick riktigt bra kick av dom.

Verkar som jag behöver koffeinboost nu så jag verkligen orkar med att ge allt. Många PB'n bidrar jag med idag och mer ska det bli.

Tack för idag!

Miquey
2008-09-09, 14:28
Fasen vilket pass du drog idag! :D:D

Gainomax för övrigt som jag såg där på en bild... Jordgubbssmaken är sååååå god... Mums (:

Du börjar närma dig 500 views nu ;) Håller koll serru! Snart dags att gratta :)

magnusasb
2008-09-09, 14:41
Fasen vilket pass du drog idag! :D:D

Gainomax för övrigt som jag såg där på en bild... Jordgubbssmaken är sååååå god... Mums (:

Du börjar närma dig 500 views nu ;) Håller koll serru! Snart dags att gratta :)

Hehe, ja, kändes gött att vara taggad som en jävel idag :devil:

Haha, chokladen tycker jag är goast. Finns banansmak nu, fast blir nästan spykänslor efter någon klunk. Har du smakat den?

Jordgubb funkar den med, fast jag är mer för chokladisch.

Man fyller ju år den 15:e också. Blir 20...början till gammal gubbjävel, då blir det kanske 500 views som present, hoppas hehe

calle92
2008-09-09, 14:50
Riktigt mördarpass där!:) Mycket pb'n också, det gillas:D

Redhousepainter
2008-09-09, 15:03
Kalas pass :thumbup: dem där passen gör en motiverad :hbang:

magnusasb
2008-09-09, 22:10
Intensivt express-pass: Ben

Körde ett riktigt intensivt ben-pass på kvällen också. Var taggad som fan, så jag och brorsan körde ihop. Jag skissade ihop ett pass som jag tänkte prova. Så här blev det.

Intag innan passet: 400mg Koffein (Caffine Alert, dubbel dos). Blev taggad och hypad som fan. Däremot ganska hög puls, skakis, myror i brallan, konstig syn och illamåeende nu någon timme senare.

Tog dubbel dos med M-stak's röda piller tidigare idag, första passet så det kan ha blivit för mycket. Röda pillret är 500 mg, vet inte hur mkt av det som är koffein.

Uppvärmning:
3 minuter rodd

Benspark:
Max 4 reps x105kg (Fullt mag)
6x100kg (-5 kg/1 platta)
8x95kg (-5 kg/1 platta)
10x90kg (-5 kg/1 platta)
12x85kg (-5 kg/1 platta)
15x80kg (-5 kg/1 platta)

Liggande bencurl
3x40kg
6x35kg
8x30kg
10x30kg
11x30kg

Benpress
Max 3 reps x 110kg+'släde'
5x110kg+'släde'
7x110kg+'släde'
25x110kg+'släde'

Leg Kick-Backs
Max 4 reps x 45kg
6x45kg
8x42,5kg
10x42,5kg

Avtoning:
5 minuter cykel + stretching

Tog gött som fan. Bra pump i benen. Nöjd som fan.

Tack för idag!

magnusasb
2008-09-09, 23:13
Jag firar 500 VIEWS-JUBILEUM!

Hela 500 visningar på journalen hittills :thumbup:, och fler ska det förhoppningsvis bli.

Tack till er som följer journalen!

magnusasb
2008-09-10, 14:35
Onsdag: Pass 1 (av 2)

Axlar
200 mg Koffein (Caffeine Alert) intogs 15 minuter innan passet.

Hantelpress sittande
12x16kg
7x22kg
8x22kg
4x18,5kg

Sittande press i smith; Framför huvud
10x30kg+stång
6x40kg+stång
8x30kg+stång


Sittande press i smith; Bakom huvud
10x20kg+stång
10x20kg+stång
10x20kg+stång

Lyft åt sidan i Cable Cross
20x5kg (höger arm)
15x5kg (höger arm)

20x5kg (vänster arm)
15x5kg (vänster arm)

Lyft framåt i Cable Cross
15x5kg (höger arm)
15x5kg (vänster arm)

Rotatorcuff
15x6kg
15x6kg
15x6kg

Framåtlutande sidolyft
20x7kg
15x11kg
15x9kg
10x9kg

Pec Dec bakvänd (för axlar/traps etc.)
10x15,9kg
10x20,4kg
10x24,9kg
8x29,5kg

Pass 2 blir Biceps och Triceps och körs vid 17,30-tiden

Miquey
2008-09-10, 17:22
Weeeeeey! 500 views :D GRATTIS!


(som lovat) :D Räkna alltid med miquey!

magnusasb
2008-09-10, 19:20
Weeeeeey! 500 views :D GRATTIS!


(som lovat) :D Räkna alltid med miquey!

Tackar och bockar miquey ;) Jag är så jäkla stolt över mig själv, haha.

magnusasb
2008-09-10, 19:32
Onsdag: Pass 2 (av 2)

Biceps/Triceps
Stående hantelcurl
15x16kg
15x16kg
10x18,5kg
10x18,5kg
8x22kg

Preacher curl med hantel
20x12kg
15x12kg
15x12kg

Enhandscurl i Cable Cross
20x20kg
15x22,5kg
10x25kg
10x20kg
10x17,5kg

Triceps
Pushdowns enhands i Cable Cross
15x25kg

Smal bänkpress i Smith
20x30kg+stång
10x40kg+stång
8x50kg+stång
10x40kg+stång

Dips
kroppsvikt x 17
kroppsvikt x 15
kroppsvikt x 12
kroppsvikt x 13

Pushdown med två händer
20x40kg
15x50kg
15x50kg

Pushdown enhands - bakvänt (tummen uppåt / handflatan mot mig) fattar ni?
15x10kg
13x12,5kg
10x12,5kg

Det här var dagens andra och sista pass. Nu är jag ganska trött i kroppen och nu ska jag bulka med lite choklad, kyckling, potatiskroketter m.m.

Over and out!
10x15kg

chrille87
2008-09-10, 19:41
2 pass och 2 fina pass, snyggt!

JBJ
2008-09-10, 19:41
Fina pass :) lycka till med träningen!

magnusasb
2008-09-10, 20:01
2 pass och 2 fina pass, snyggt!
Tackar och bockar!
Fina pass :) lycka till med träningen!
Bockar och tackar!




:D :Virro

magnusasb
2008-09-11, 21:24
Torsdagspasset; Bröst

Bänkpress
8x50kg
8x65kg
6x70kg
3x80kg - In your face bänkpress!! Nu kändes det bra på 80, tack å lov. PB!

Rak hantelpress
8x26kg
6x32kg
5x32kg - Snart kan jag öka här med!

Lutande bänkpress i Smith
8x45kg+stång
8x45kg+stång

Pec Dec
15x43,1kg
10x52,2kg
4x70,3kg

Dips
Kroppsvikt+15kg x5
Kroppsvikt+15kg x5
Kroppsvikt x10

Thank you and good bye :Virro

Redhousepainter
2008-09-12, 17:19
Kanon !! skönt och se hur du går in och äger bänken *flex*
Kanske vi får se ett 100 lyft snart då :whipped:
Alltid kul när träningen går framåt och man ser resultatet av träningen på gymmet..Kött on !!!!

magnusasb
2008-09-12, 21:01
100 innan juletid, kan det låta rimligt painter? *rolleyes*

Fan idag var jag taggad som få, men var tvungen att stressa igenom passet. Vi kom dit så pass sent så vi hade en timme på oss. Men eftersom jag visar brorsan korrekt utförande på övningarna så tar det ju lite extra tid.

Men, vi hann med det viktigaste iaf, men kunde stannat en timme till hehe. Passet kommer jag posta om en stund.

Imorgon blir det ett jävligt hårt pass BEN, BARA BEN! :hbang: Ska krossa hela bensparken, pressen och böjen! Tro mig! :devil: :whipped:

Alfred Nobel
2008-09-12, 21:14
Sjukt cool journal :) ska följas!

magnusasb
2008-09-12, 21:26
Tack, vá kuligt - I WONT LET YOU DOWN, MISTER! :hbang:

Redhousepainter
2008-09-13, 06:56
Klart det är möjligt med 100 kg i år..Om du gör en sexa på 80kg så borde du klara 100kg,så det fattas ju bara 3 reps på 80kg och du har 3 månader på dig..Klart det går :)

magnusasb
2008-09-13, 12:38
Klart det är möjligt med 100 kg i år..Om du gör en sexa på 80kg så borde du klara 100kg,så det fattas ju bara 3 reps på 80kg och du har 3 månader på dig..Klart det går :)

Då kör jag på det! *flex*

magnusasb
2008-09-13, 13:04
Fredagspasset; Rygg

Rygg

Latsdrag
15x52kg
15x66kg
8x79kg

Latsdrag V-handtag
15x59kg
10x66kg
10x66kg

Hypersträck
25x5kg bakom huvud
15x10kg bakom huvud

T-bar
15x55kg - Hann bara med ett lätt set där, visade brorsan korrekt utförande - tog en stund hehe *slap*.

Sittande kabelrodd
15x50
20x60
20x70 - Strikta reps. Ej gung med ryggen utan stilla i samma pos. och endast dra med armarna

Ryggdragsmaskin (Vet ej vad den heter. Sitter med bröstet mot en platta och drar handtagen mot sig.)
15x? Vikterna ej markerade i den här
15x?

Traps

Skivstångsshrugs i Smith
20x80kg+stång
20x80kg+stång

Hantelshrugs
15x28kg
15x28kg

Kommentar: Hann med en hel del även fast det var ont om tid. Vi hade en timme på oss. Jag brukar vilja ha mer tid på mig eftersom när man är två tar det längre tid samt att jag visar brorsan som nyss börjat träna, hur man utför övningar på ett korrekt sätt så han slipper onödiga skador.

Nu har jag inte ont i svanskotan längre och ska köra marklyft nästa ryggpass. Samma sak gäller med knäböj.

magnusasb
2008-09-13, 13:22
Lördagspass; Ben & Bröst 2008-09-13

Idag blev det ett långt pass med många reps och många övningar. Var planerat att bara köra ben, men blev sugen på att se hur det gick i bänken m.m.

Ben

Benspark
20x40 Warmup
10x60
10x80
10x105 Fullt magasin
10x105 Fullt magasin

Strikta bensparkar med paus i toppläget 1,5 sekunder och långsamt tillbaka till startposition.

Benpress
10x200kg
10x240kg
10x260kg
10x270kg

Hacklift
15x50kg
15x80kg
10x110kg
10x130kg

Liggande bencurl
20x25kg
15x25kg
10x25kg

Vadpress stående
25x100kg
15x150kg
15x150kg
20x100kg

Långsamma och strikta, tog bra som f*n. Kunde knappt gå på några minuter.

Benspark (avslutning failure-set)
20+ x50kg till failure. 2 sekunders stopp i toppläge.
20+ x50kg

Bröst

Bänkpress
20x50kg
10x60kg
10x60kg
7x70kg

Bänkpress i Smith
4x60+stång
3x70+stång
2x75+stång
1x80+stång
6x60+stång
4x70+stång
20x50+stång - Sista högrep.

Chest Press Machine
10x90kg
10x110kg
10x130kg
6x150kg
3x170kg

Hantelflyes - rak bänk
15x11kg
15x13,5kg

Cable Cross
10x15kg
10x20kg
10x25kg

Dips
Kroppsviktx10
Kroppsviktx10

Tack för mig, mer än så kan jag inte bidra med idag. :rolleyes:

Carolinew
2008-09-13, 19:52
Men vars fanken är marken och böjen?!! :confused: *gah!*

magnusasb
2008-09-13, 21:15
Men vars fanken är marken och böjen?!! :confused: *gah!*

Har haft ont vid svanskotan typ så har inte känts bra alls vid marken och böjen. Men nu är det bra så dags att visa vad jag går för. Ville inte belasta det i onödan.

Miquey
2008-09-13, 21:20
Du magnus :D jag tänkte på en sak, i vilken del av sverige bor du? är du 08 som alla andra ;) ?

magnusasb
2008-09-13, 22:01
Du magnus :D jag tänkte på en sak, i vilken del av sverige bor du? är du 08 som alla andra ;) ?

Jag är inte 08:a miq, är du? Någon speciell anledning till att du fråga eller är du bara nyfiken i en strut? :D

Bor i en stad ganska nära Göteborg :]

magnusasb
2008-09-13, 22:12
10 kilos viktökning avklarad.

Ett av delmålen i viktökningen är avklarade. Nästa tänkte jag att komma upp till 90,0 så snart som möjligt för att sedan komma så nära 100 kg vid juletid. Exakt två månader har det tagit; 14-07-2008 - 14-09-2008. Räknar dagens vikt till morgondagen, snart ny dag :D

http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/qrhihbxx.jpg

14-07-2008: 77,4 kg
14-09-2008: 87,6 kg
Ökning: +10,2 kg

Miquey
2008-09-13, 22:14
Jag är inte 08:a miq, är du? Någon speciell anledning till att du fråga eller är du bara nyfiken i en strut? :D

Bor i en stad ganska nära Göteborg :]

Jag är bara nyfiken som alltid :D haha..
Jag är inte från Stockholm, dock tror en del att jag är det, jag ska visst prata någon dialekt som är blandning mellan stockholmska, östgötska och småländska... Hur det nu låter haha!

Bra viktuppgång där ;)

Mushan
2008-09-13, 22:35
Jävlar, 10kg på 2 månader. :) Jag har läst att, över 500kcal överskott ska man inte ligga över, risk att det mesta blir fett. Men jag tycker du har lyckats bra! Bra jobbat.

magnusasb
2008-09-13, 22:47
Jävlar, 10kg på 2 månader. :) Jag har läst att, över 500kcal överskott ska man inte ligga över, risk att det mesta blir fett. Men jag tycker du har lyckats bra! Bra jobbat.

Visst har man ökat i fett, men jag tycker att jag ser tydligt att det är muskler också. Sedan spelar väl kreatinet in också en del - dvs att vatten har bundits.

Bryr mig inte om lite extra fett, ska deffa bort skiten sedan när jag är grov nog :)

Ökat riktigt bra i styrka också sedan jag körde igång för 2 månader sedan, mycket mat gör susen :)

Andy.da.wohoo
2008-09-13, 22:51
Nej men vilken rolig journal:D Fina förändringar på 3 års tid får jag ta och säga!

magnusasb
2008-09-13, 23:43
Nej men vilken rolig journal:D Fina förändringar på 3 års tid får jag ta och säga!

Kul att du tycker det hehe ;D Förändringar har skett och mer ska det bli! Tack för att du titta in! :)

Miquey
2008-09-14, 00:52
Nu är du snart uppe i 1000 views kompis ;)! Mr.poppis :D

magnusasb
2008-09-14, 01:25
Nu är du snart uppe i 1000 views kompis ;)! Mr.poppis :D

Ja fy fan va det rullar miqqy ;D Synd att alla 1000 inte kommenterar, skulle vart kul :D

magnusasb
2008-09-15, 17:02
:mallan: Idag fyller jag 20 år :mallan:

Miquey
2008-09-15, 17:03
GRATTIS! *kissass*

magnusasb
2008-09-15, 17:09
Söndagspass; Axlar, Biceps - 14-09-2008

Axlar

Militärpress sittande
15x20kg
10x40kg
10x50kg
6x60kg
4x70kg

Hantelpress sittande
7x22kg
8x22kg
6x24,5kg

Rotatorcuff
15x6
15x6

Hantellyft framåt
20x6kg
20x7kg

Militärpress bakom huvud
10x40kg
10x40kg

Biceps

Curl med EZ-stång
8x20+s
6x30+s
6x30+s

Hantelcurl
10x16kg
8x18kg
8x18kg

Preacher curl med hantel
15x13,5

magnusasb
2008-09-15, 17:17
Födelsedagspasset 15-09-2008
:bpump: BÄNKPRESS / MARKLYFT / KNÄBÖJ :bpump:
Teknikträning och lite koll på vilka vikter jag ska köra vidare på.

Bänkpress
8x50kg
6x60kg
3x70kg
2x80kg
2x80,5kg
-
8x50kg
3x70kg
2x80kg

Strikta lyft som fan med lite 'brygga'. Stannade varje rep vid bröstet i 1,5 sekunder sedan explosivt upp. Vilar bröst någon dag också - sedan MAXA

Marklyft
6x50kg
3x100kg
3x100kg
3x110kg
3x110kg

Kändes bra. Kunde köra mer men tränade in tekniken mer än att maxa den. Imorgon ska jag köra marklyft igen och MAXA

Knäböj
8x50kg
10x70kg
6x80kg
5x90kg
4x100kg
10x50kg

Kändes bra också, kunde köra djupa. Känner av lite i knäna sedan förra benpasset. Ska vila benen någon dag sedan MAXA skiten

Gymfjollan
2008-09-15, 18:23
Grattis :d: ;d;d;d; Dhur KÄnns Det ? :)

magnusasb
2008-09-15, 18:39
Tack :D Hehe känns ingenting om jag ska vara ärlig. Äldre och rynkigare? :D

Gymfjollan
2008-09-15, 18:42
Tack :D Hehe känns ingenting om jag ska vara ärlig. Äldre och rynkigare? :D

haha jo det är sant ;D;D

Andy.da.wohoo
2008-09-15, 19:00
Grattis på dig! Bra födelsedagspass!!!:thumbup::thumbup:

chrille87
2008-09-15, 19:00
Grattis till passet och födelsedagen:)

magnusasb
2008-09-15, 19:06
Grattis på dig! Bra födelsedagspass!!!:thumbup::thumbup:

Grattis till passet och födelsedagen:)

Tack tack boys! :)

Redhousepainter
2008-09-15, 19:43
Grattis nu får du gå på bolaget som alla andra :thefinger
Fina pass också..nu ska jag förutse vad som kommer hända under ditt år som 20 åring.. 115kg bänkpress 160kg marklyft 150kg Knäböj..:whipped:

samme11
2008-09-15, 19:49
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

magnusasb
2008-09-15, 20:07
Grattis nu får du gå på bolaget som alla andra :thefinger
Fina pass också..nu ska jag förutse vad som kommer hända under ditt år som 20 åring.. 115kg bänkpress 160kg marklyft 150kg Knäböj..:whipped:

Tack painter :) Japp, ungefär de förutspåningar(?) jag tänkt mig med under tiden som 20-åring. Vi får hoppas på det bästa!

Tack för gratulationen :) *flex*

tommie-92
2008-09-15, 20:09
Satt o klicka runt i journaler, så ser jag att du fyller år, då är ett GRATTIS på sin plats! :D

Du verkar också vara en stark jävel, fint de!:thumbup:

magnusasb
2008-09-15, 20:31
Satt o klicka runt i journaler, så ser jag att du fyller år, då är ett GRATTIS på sin plats! :D

Du verkar också vara en stark jävel, fint de!:thumbup:

Tackar tackar tommie det var snällt av dig :D Kul att du titta in!

magnusasb
2008-09-16, 17:52
Tisdagspass; Marklyft/Bänkpress + (triceps/mage)
Uppdrag: MAXA SKITEN!

Marklyft
6x50
3x80
3x100
2x110
2x120 PB!
2x100
1x100

Bänkpress
6x60
3x80
2x85
1x90 PB!

Triceps/Mage (lite halvdant kändes det som)
Pushdowns 3 set
Pushdown 1 hands omvänt 2 set

Magisolator 2 set
Magmaskin 2 set

Andy.da.wohoo
2008-09-16, 17:54
Häärlig mark! Och bänk med för den delen! :thumbup:

magnusasb
2008-09-16, 17:56
Tackar andy, tungt vare, men det löste sig :D

calle92
2008-09-16, 17:58
Trevligt pass!:) Grattis till pb också.

magnusasb
2008-09-16, 18:15
Trevligt pass!:) Grattis till pb också.

Tackar :) Va skönt med lite färska PB'n :P

magnusasb
2008-09-16, 21:03
*popcorn* Jag firar 1000 views-jubileum. *popcorn*


http://users.cybercity.dk/~bbl3941/glad.jpg

Miquey
2008-09-16, 23:30
Jag tycker jag grattar dig hela tiden! haha...! GRATTIS till 1000 VIEWS :D Det blev dubblegrattis här, grattade i min journal med ;)

magnusasb
2008-09-16, 23:36
Haha, bara för jag firar jubileum titt som tätt :D Thanks bro

Miquey
2008-09-16, 23:46
Haha, bara för jag firar jubileum titt som tätt :D Thanks bro

Men 1000 ska man ju egentligen fira stort ;) 500 är ju inte speciellt lika jämnt som 1000! :smash: Så denna räknas mer än förra! *flex*

Hirvonen
2008-09-16, 23:49
Med risk för att vara sen: Grattis i efterskott!
Ser bra ut !
Inte dåligt med 1000 views! Grattis till det med haha! Mycket grattis här

magnusasb
2008-09-16, 23:57
Med risk för att vara sen: Grattis i efterskott!
Ser bra ut !
Inte dåligt med 1000 views! Grattis till det med haha! Mycket grattis här

Nämen se där! Jag tackar och bockar :) Bättre sent än aldrig gäller här också vettu :D

Hirvonen
2008-09-16, 23:57
Nämen se där! Jag tackar och bockar :) Bättre sent än aldrig gäller här också vettu :D

Hahah jo, så kan man också se på det ! :)

Redhousepainter
2008-09-17, 05:30
Två fina PB där *yourock*
Hur kändes 90kg i bänken då? fanns det lite till och ge?
Är helt övertygad om att du skickar upp 100kg i bänk före årsskiftet nu om du får vara skadefri :bpump:

magnusasb
2008-09-17, 11:58
Två fina PB där *yourock*
Hur kändes 90kg i bänken då? fanns det lite till och ge?
Är helt övertygad om att du skickar upp 100kg i bänk före årsskiftet nu om du får vara skadefri :bpump:

Tack, kändes skönt. Marken ska jag fortsätta öka i så gott det går!

Om jag ska vara ärlig så hade jag nog ändå lite mer att ge i bänken där. Men jag ska sänka vikten lite under 90 och försöka göra lite mer reps för att sedan öka upp igen och ta 2 - 3 reps på 90. Hoppas på 100 innan 2009!

Tack för responsen!

calle92
2008-09-17, 12:27
Ge mig dina bänkar!!:D Riktigt nice.

magnusasb
2008-09-17, 13:35
Ge mig dina bänkar!!:D Riktigt nice.

Hehe, kör på bara så kommer det. För 2 månader sen var det tungt med 7 reps @ 50 för mig när jag precis hade börjat komma igång igen. Nu värmer jag upp på 50-60 med 10 snabba reps. Det går snabbt, bara kör på hårt så kommer du öka!!

magnusasb
2008-09-17, 13:41
Nu har jag införskaffat mig min första gripper. Captains of Crush #1. Har inte lyckats stänga den än, men det är inte långt kvar :P. Han i butiken sa att jag skulle köpa trainern - men efter att ha gått 100 meter från affären och slitit upp paketet så var den ju hur jävla lätt som helst - så jag fick byta till den tyngre 1:an.

http://www.functionalhandstrength.com/images3/captains_of_crush.gif

calle92
2008-09-17, 13:52
Nu har jag införskaffat mig min första gripper. Captains of Crush #1. Har inte lyckats stänga den än, men det är inte långt kvar :P. Han i butiken sa att jag skulle köpa trainern - men efter att ha gått 100 meter från affären och slitit upp paketet så var den ju hur jävla lätt som helst - så jag fick byta till den tyngre 1:an.

http://www.functionalhandstrength.com/images3/captains_of_crush.gif

Vart finns dom att köpa eller måste man beställa? Jag är sugen på en jag också.

magnusasb
2008-09-17, 14:41
Vart finns dom att köpa eller måste man beställa? Jag är sugen på en jag också.

Jag köpte på *************, vi har sån butik där jag bor så slapp beställa på internet. Men köp 1an, inte lättare iaf, så mycket kan jag säga.

299 fick jag ge i butik. Kostar 249 på internet, men då äre ju frakt också, så går jämt upp typ :P

calle92
2008-09-17, 14:50
Jag köpte på *************, vi har sån butik där jag bor så slapp beställa på internet. Men köp 1an, inte lättare iaf, så mycket kan jag säga.

299 fick jag ge i butik. Kostar 249 på internet, men då äre ju frakt också, så går jämt upp typ :P

Okej, kanske får se till att beställa en när jag får studiebidraget nu, synd att jag måste spara dom egentligen:(

JakeTheSnake
2008-09-17, 17:04
Grattis till PB i bänk och mark. Verkar varit ett lyckat pass. Ska försöka ta 90kg i bänk innan jul, så jag vill också ha dina bänkar:).
Funkar grippers bra? Borde igentligen köpa eftersom jag fick inflamation i underarmen.

ChrisDEFC
2008-09-17, 17:36
tjena, kikar förbi en sväng och vad får jag se, 1000views, pb i mark och i bänk!!! trippelgrattis, inte långt efter mig i bänk och mark men i views ligger du 12k efter :D

chrille87
2008-09-17, 18:08
Grattis till allt:) snart är det tre-siffrigt i bänken;)

Miquey
2008-09-17, 18:09
Nu har jag införskaffat mig min första gripper. Captains of Crush #1. Har inte lyckats stänga den än, men det är inte långt kvar :P. Han i butiken sa att jag skulle köpa trainern - men efter att ha gått 100 meter från affären och slitit upp paketet så var den ju hur jävla lätt som helst - så jag fick byta till den tyngre 1:an.

http://www.functionalhandstrength.com/images3/captains_of_crush.gif

Åh, det är ju sånna vi pratade om herromnatten ju! :D

Blev det bra sen med den tyngre eller fortfarande för lätt?

calle92
2008-09-17, 18:46
Måste bara fråga, anser du dig själv som stark i nyporna? Behöver veta ifall jag ska testa en 1.5 direkt eller börja med 1. Tror jag är rätt stark i nyporna mot andra(i min ålder iallafall)

magnusasb
2008-09-17, 23:29
Måste bara fråga, anser du dig själv som stark i nyporna? Behöver veta ifall jag ska testa en 1.5 direkt eller börja med 1. Tror jag är rätt stark i nyporna mot andra(i min ålder iallafall)

Nej, jag kan inte säga att jag är särskilt stark i 'nyporna', men det ska vi ändra på. Jag tycker du ska köpa 1:an att i så fall köra mer repetitioner på och som warmup. Jag tror du kommer tycka den är ganska tung - men kan inte lova något. Köp 1:an och 1,5:an i så fall.

Åh, det är ju sånna vi pratade om herromnatten ju!

Blev det bra sen med den tyngre eller fortfarande för lätt?
Den tyngre var mycket bättre för den kan jag inte stänga ännu, men ge mig någon vecka *flex*.

Grattis till allt snart är det tre-siffrigt i bänken
Tack tack! Ja, fan inte långt kvar nu :D Hoppas på det innan juletid!

tjena, kikar förbi en sväng och vad får jag se, 1000views, pb i mark och i bänk!!! trippelgrattis, inte långt efter mig i bänk och mark men i views ligger du 12k efter :D
Tack så mycket. Du, säg inte för mycket - jag kanske blir jättepoppis snart och får massa views, hehe =)

Grattis till PB i bänk och mark. Verkar varit ett lyckat pass. Ska försöka ta 90kg i bänk innan jul, så jag vill också ha dina bänkar:).
Funkar grippers bra? Borde igentligen köpa eftersom jag fick inflamation i underarmen.
Tack mannen, känns faktiskt skönt med PB och ökningar i övningarna. Grippers ger dig bättre grepp och du blir mkt starkare i fingrarna efter ett tag. Eftersom du fått inflammation ska du nog inte börja med för tung. Köp i så fall trainern som är lätt att stänga samt 1:an också i så fall.

Men, jag vet inte riktigt än, får se efter ngn vecka när jag kan stänga 1:an (förhoppningsvis). Kan återkomma med en recension då.

JakeTheSnake
2008-09-18, 00:03
Tack mannen, känns faktiskt skönt med PB och ökningar i övningarna. Grippers ger dig bättre grepp och du blir mkt starkare i fingrarna efter ett tag. Eftersom du fått inflammation ska du nog inte börja med för tung. Köp i så fall trainern som är lätt att stänga samt 1:an också i så fall.

Men, jag vet inte riktigt än, får se efter ngn vecka när jag kan stänga 1:an (förhoppningsvis). Kan återkomma med en recension då.

aa man brukar ju få rätt bra självförtoende då och det brukar gå ännu bättre.
Borde testa grippers, bra att ha starkt grepp. Håller på att tappa marklyft stången redan på 90 så ja inte kan köra mer:P

Väntar förväntansfullt på recension:D

magnusasb
2008-09-18, 14:47
Jag behöver DIN åsikt!

Jag tänkte lägga upp dagsformsbilder lite senare ikväll eller imorgon förmiddag. Skulle vilja att ni kommenterar vad ni tycker jag ska jobba på lite extra med. Vad som ev. är bra och vad som är dåligt med min fysik.
Anledningen till detta är att man inte ser allting själv (enligt min åsikt) och vill ha konstruktiv kritik.

Hoppas ni har lust att göra det åt mig, skulle uppskatta det väldigt mycket!

Som sagt, bilder kommer komma upp inom kort.

Tack! :thumbup:

calle92
2008-09-18, 22:19
Lägg upp dom idag då!:> Jag väntar

magnusasb
2008-09-18, 22:32
Jag väntar tills imorgon då det blir bra dagsljus @ bilderna. Slipper vi 'fuskljus' :D Så imorgon kmr dom *flex*

calle92
2008-09-18, 22:33
Okej, återkommer såfall:)

magnusasb
2008-09-18, 22:41
Gör så :D

JakeTheSnake
2008-09-18, 23:05
Jag behöver DIN åsikt!

Jag tänkte lägga upp dagsformsbilder lite senare ikväll eller imorgon förmiddag. Skulle vilja att ni kommenterar vad ni tycker jag ska jobba på lite extra med. Vad som ev. är bra och vad som är dåligt med min fysik.
Anledningen till detta är att man inte ser allting själv (enligt min åsikt) och vill ha konstruktiv kritik.

Hoppas ni har lust att göra det åt mig, skulle uppskatta det väldigt mycket!

Som sagt, bilder kommer komma upp inom kort.

Tack! :thumbup:

Ska bli kul att få se din form. Alltid bra med konstruktiv kritik

Miquey
2008-09-18, 23:44
Ser fram emot bilderna! ;)

magnusasb
2008-09-19, 15:07
Dags att vika ut sig lite grann.
Reserverar mig för högt BF%, dålig solbränna och kassa poseringar. Bättre än ingenting antar jag. Kommentera gärna vad som behöver jobbas extra på. Vad som eventuellt är bra.

Mina egna åsikter är:


Mer massa överallt


Ben behövs piskas ännu mer


Axlar släpar


Mer lats


Större armar!


1
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/vchvjlpv.jpg
2
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/ncmucypw.jpg
3
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/drttqavs.jpg
4
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/udhgdkvz.jpg

Tack.

magnusasb
2008-09-19, 15:17
Lite före-bilder från 2005-03-20

http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/vgtsgflu.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/pipuunfq.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/sgpjtgrj.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/clbwgwec.jpg

Gymfjollan
2008-09-19, 15:55
shit riktigt grym skillnad ! :)

tycker ryggen ser ordentligt skillnad ut, fortsätter du såhär så vet man aldrig vart det kan sluta ;)

magnusasb
2008-09-19, 16:47
Tack fjollan. Jag vill ha mycket mer massa, men man vill ju att allt ska gå så snabbt. Har bara kört 2 månader seriöst, så ska köra ett bra tag till innan det är dags för deff. Hoppas på att kunna bidra med ännu bättre resultat om ett tag!

Redhousepainter
2008-09-19, 16:53
Står du snett på bilderna med flit för att få bättre vinkel ?
tänkte på hållningen och börja köra tunga marklyft ..
Tycker att du grovat till dig bra mycket sen 2005,men om du tränar som du gör nu så blir nog korten du tar 2009 vid denna tidpunkt en större skillnad mot 2005-2008 om du bulkar nu och kör en liten deff till sommaren..Du är ju på rätt väg så följ den så leder den dig till muskel landet :)

magnusasb
2008-09-19, 16:58
Torsdag; Ben, Traps 19-09-2008

Ben

Knäböj
10x50kg
8x80kg
6x100kg
6x110kg
8x100kg
8x80kg

Benspark
15x50kg
10x70kg
10x80kg
10x95kg

Benpress
15x100kg
10x180kg
10x210kg
10x230kg
10x240kg

Liggande leg curl
10x25kg
10x25kg
10x25kg

Vadpress stående
15x120kg
15x120kg
15x120kg
15x120kg
15x120kg
15x120kg

Traps

Skivstångshrugs
8x100kg
8x100kg
8x100kg
8x100kg

magnusasb
2008-09-19, 17:02
Står du snett på bilderna med flit för att få bättre vinkel ?
tänkte på hållningen och börja köra tunga marklyft ..
Tycker att du grovat till dig bra mycket sen 2005,men om du tränar som du gör nu så blir nog korten du tar 2009 vid denna tidpunkt en större skillnad mot 2005-2008 om du bulkar nu och kör en liten deff till sommaren..Du är ju på rätt väg så följ den så leder den dig till muskel landet :)

Såg inte ens själv att det var taget lite snett. Får rätta till det till nästa gång jag tar nya bilder.

Just nu ligger min vikt på 87 kg. Undra hur länge jag ska bulka och när jag väl ska dra igång en riktigt tuff deff. Vad tror du? Fortsätta bulka till maj/juni? Kanske svårt för dig att säga iofs.

Jag känner att jag vill ha mycket mer massa innan jag deffar iaf. Undra hur mkt jag kan lägga på mig på ett halvår...

Tack för responsen.

magnusasb
2008-09-19, 17:08
Fredag; Axlar 19-09-2008

Rotatorcuff (Warmup)
15x6kg

Militärpress stående
10x20kg
8x30kg
8x40kg
8x40kg

Militärpress sittande (lutande bänk)
10x40kg
10x50kg
10x50kg
8x55kg
6x60kg
8x50kg

Hantellyft framåt - raka armar
10x6kg
10x7kg
10x8,5kg
10x9kg

Hantellyft åt sidan - raka armar
10x6kg
10x6kg
10x6kg

Framåtlutande lyft åt sidan
10x9kg
10x9kg
10x9kg

---------
Dips
Kroppsvikt + 15kg x 8
Kroppsvikt + 25kg x 6
Kroppsvikt + 25kg x 6
Kroppsvikt x 15

Twister för underarmar
6set x 10kg

magnusasb
2008-09-19, 17:13
Fel datum på torsdagspasset; det skall vara 18-09-2008.

Redhousepainter
2008-09-19, 17:13
Fint axelpass,angående bulken så är det väll ingen ide att deffa nu under vintern (förutom jag då) :D ..Försök och bygg på dig ett par kilo med muskler nu och ta fram dem lagom till beachen 2009 :)
Du kan ju bulka till april sen deffa ner dig till juni och vara ganska fit under sommaren så tjejerna får nått fint och kolla på,sen börja bulka till hösten igen..så blir det för mig efter denna deffen i alla fall..

Andy.da.wohoo
2008-09-19, 19:02
Snygg skillnad på bilderna:) Min första iaktagelse var att dina axlar såg större ut och att du såg starkare ut på efterbilderna :thumbup: Vader behöver piskas enligt mig dock! Keep it up!!

Miquey
2008-09-19, 22:25
Som jag har nämnt tidigare så har du gjort riktigt bra framsteg! Syns klart på bilderna. ;) Och efter bilderna kom 2 riktigt fina bra pass! Be proud! :D

calle92
2008-09-19, 23:02
Man ser klara framsteg på bilderna:)Inte så mycket mer att säga förutom att fortsätta som du gör! Riktigt fina pass la du upp efter bilderna också:) starka militärpressar och bra böjt!

magnusasb
2008-09-20, 09:35
Tack för responsen. Jag ska köra på hårdare än någonsin så jag kan bidra med mycket bättre resultat om ett tag! Benen håller jag på och piskar hårt som fan.

Nu bär det av till gymmet, ska köra hårt som fan!

magnusasb
2008-09-20, 09:36
Snygg skillnad på bilderna:) Min första iaktagelse var att dina axlar såg större ut och att du såg starkare ut på efterbilderna :thumbup: Vader behöver piskas enligt mig dock! Keep it up!!

Försöker piska benen så hårt som det bara går, ge mig ett tag till så ska jag göra dig nöjd hehe :D

magnusasb
2008-09-20, 09:37
Fint axelpass,angående bulken så är det väll ingen ide att deffa nu under vintern (förutom jag då) :D ..Försök och bygg på dig ett par kilo med muskler nu och ta fram dem lagom till beachen 2009 :)
Du kan ju bulka till april sen deffa ner dig till juni och vara ganska fit under sommaren så tjejerna får nått fint och kolla på,sen börja bulka till hösten igen..så blir det för mig efter denna deffen i alla fall..

Det får bli något sådant. Ska bli spännande och se hur deffen väl går sedan.

magnusasb
2008-09-20, 13:15
Min planering fram till juletid.

Jag tänkte börja posta lite snabbt och enkelt hur min viktökningsplan ser ut framöver.

14-07-2008: 77,4
14-08-2008: 83,4
14-09-2008: 87,6 +10kg @ 2 månader
14-10-2008: 93
14-11-2008: 97
14-12-2008: 100

Liten grovplanering hur jag hoppas att det går framöver. Så vid juletid hoppas jag ligga på runt tresiffrigt. Förmodligen kommer jag bulka vidare till april och sedan dra en rejäl deff (första riktiga deffen någonsin - blir spännande).

Bänkpress:
Nu: 1x90
Mål: 5x100

Marklyft:
Nu: 2x120
Mål: 5x160

Knäböj:
Nu: 6x110
Mål: 5x140

Redhousepainter
2008-09-20, 13:30
Bra med delmål,ser inte ut att vara omöjliga heller.Ska piska på dig med motivations piskan om det går tungt vissa dagar :)
Precis som jag gör på mina arbetskamrater..alltid uppskattat
f6Gx89rscTw

magnusasb
2008-09-20, 14:05
Bra med delmål,ser inte ut att vara omöjliga heller.Ska piska på dig med motivations piskan om det går tungt vissa dagar :)
Precis som jag gör på mina arbetskamrater..alltid uppskattat
f6Gx89rscTw

Haha du borde bli piskad själv snart :D Har han hämnats ännu? Tänk om man kunde ha så kul på jobbet. Tack, kommer behöva pisk och smisk för att palla med dom jobbiga dagarna :whipped: :whipped: *flex*

magnusasb
2008-09-20, 17:59
Lördagspromenad @ 60 minuter i raskt tempo.
Thumbs up för mig :thumbup:. Fan nu måste jag käka ikapp :smash:

chrille87
2008-09-20, 18:01
Hur tung ska du bli?:Virro
Bra ökningar!

magnusasb
2008-09-20, 18:06
Hur tung ska du bli?:Virro
Bra ökningar!

Hur tung vill du att jag ska bli? :D

chrille87
2008-09-20, 18:09
Inte så mycket större, för då kommer jag inte ha en chans!:(

magnusasb
2008-09-20, 18:11
Inte så mycket större, för då kommer jag inte ha en chans!:(

:devil: Mohaha :devil:

chrille87
2008-09-20, 18:12
Du måste hej, du måste hej, du måste hejda dig:)

magnusasb
2008-09-20, 21:03
Jag har märkt att ris är jävligt smidigt att göra - samt väldigt gott :D

Sitter i skrivande stund och käkar oändligt många gram panerad torskfilé med massa ris. Jag känner lukten av avund hos er! :eating: :eating:

http://www.eng.ritsumei.ac.jp/asao/seminar/riceman/riceman_1/rice-man01.jpg

Andy.da.wohoo
2008-09-20, 21:09
åhh.. ge mig!! *gah!*

magnusasb
2008-09-20, 21:19
Dröm vidare :devil: *popcorn*

magnusasb
2008-09-21, 12:29
Semestern är slut *KÖNSORD!*

Nu var min 4 veckors semester slut och helvetesjobbet börjar igen. Efter att ha kört på intensivt med träningen hela semestern kommer jag att köra färre - men tyngre pass. Jag tänkte också köra lite färre övningar men mer vikt på de jag kommer köra.

Anledningen till detta är att jag inte kommer orka med att köra så mycket som jag gjort nu. Efter dagens pass kände jag att schemat måste ändras. Var halvtrött och det gick segt - kändes så man bara ville hem och ta det lugnt. Så vill jag INTE att det ska kännas.

1. Kortare pass
2. Tyngre pass
3. Mer vila
4. Färre övningar

Funderar på att dela upp träningen på 4 dagar i veckan. Fyra rejäla, tunga och explosiva pass. Nu har jag haft väldigt lite vila. Visst, jag har ökat bra som f*n, men jag pallar inte med det bara. Har inte hunnit lägga upp hur schemat kommer se ut - det återkommer jag med.

magnusasb
2008-09-21, 13:38
Mitt nya schema - vad tycker ni?

Pass 1. Undre rygg - Bröst

Pass 2. Biceps - Triceps - Mage

Pass 3. Övre rygg - Axlar - Traps

Pass 4. Ben - Mage

Redhousepainter
2008-09-21, 16:44
Ser bra ut,kan vara bra mentalt att ändra om ibland och köra tyngre/kortare.Sen går det ju alltid att gå tillbaka och köra som förut när du känner att kroppen och psyket är redo för det igen.Tycker själv att det funkar kanon och köra axlar & traps på samma dag..Så det där schemat ger jag tummen upp för :)

JBJ
2008-09-21, 16:46
De där schemat ser ut att kunna funka prima. Håller med Redhousepainter att axlar & traps på samma pass brukar funka bra även för mig!

magnusasb
2008-09-21, 17:23
Låter bra - då kör jag på det! Tack för responsen grabbar. Alltid lättare med lite feedback så man vet att man gör rätt.

chrille87
2008-09-21, 17:29
Pass 1. Undre rygg - Bröst

Pass 2. Biceps - Triceps - Mage

Pass 3. Ben - Mage

Pass 4. Övre rygg - Axlar - Traps


Skulle köra så här istället, tror det är bättre att ge biceps en vilodag mellan passen och klämma in ben,mage på pass 3 för att vila biceps en extra dag
då dom involveras så pass mycket i många ryggövningar...

magnusasb
2008-09-21, 17:37
Pass 1. Undre rygg - Bröst

Pass 2. Biceps - Triceps - Mage

Pass 3. Ben - Mage

Pass 4. Övre rygg - Axlar - Traps


Skulle köra så här istället, tror det är bättre att ge biceps en vilodag mellan passen och klämma in ben,mage på pass 3 för att vila biceps en extra dag
då dom involveras så pass mycket i många ryggövningar...

You got a point there :thumbup:. Är nog bättre jag kör som du säger. Tack för tipset!

magnusasb
2008-09-21, 17:47
En dagsformsbild från mitt utepass med mina kettlebells. Grovt tryck i biceps btw
http://i181.photobucket.com/albums/x146/poisegirl/bodybuilder.jpg

chrille87
2008-09-21, 17:51
Ser bra ut, bra att du tränar tyngre på högerarm då man ser att den släpar efter lite, gl!

magnusasb
2008-09-21, 18:01
Ja, jag tycker det är grymt med en välbyggt högerarm. Vänsterarmen använder jag aldrig ändå mer än när jag skriver så...Känns stabilt!

Andy.da.wohoo
2008-09-21, 18:12
Höger axel släpar framför allt enligt mig;)

wwraver
2008-09-21, 18:23
Jävlar, starkt jobbat :) Jag hinner inte kommentera särskilt mycket nu, men jag kan säga att jag får inspiration till att förbättra mitt journalförande!

Fina hantelpressar dessutom.

chrille87
2008-09-21, 18:25
Höger axel släpar framför allt enligt mig;)

Jag vill tro att bilden är lite missvisande, mange hänger mer med högeraxel eftersom han håller i en tyngre vikt där och får därför inte samma vinkel som på vänsteraxeln!

magnusasb
2008-09-21, 18:39
Höger axel släpar framför allt enligt mig;)

Jag vill tro att bilden är lite missvisande, mange hänger mer med högeraxel eftersom han håller i en tyngre vikt där och får därför inte samma vinkel som på vänsteraxeln!

Helt klart missvisande pose från min del. Sen gör huvudbonaden mycket också...

chrille87
2008-09-21, 18:41
Helt klart missvisande pose från min del. Sen gör huvudbonaden mycket också...

Nya bilder tack, skärpning med poseringen. Pröva utan vikter och "hatt"

magnusasb
2008-09-21, 18:51
Nä nu ska jag åka å handla nått i matväg, är så jävla rövhungrig *spy* *gah!*

chrille87
2008-09-21, 18:57
Nä nu ska jag åka å handla nått i matväg, är så jävla rövhungrig *spy* *gah!*

Jag med, skynda till sporten...

magnusasb
2008-09-21, 19:27
Söndagsfilmen

Ska se på "Get Smart" nu. Är säkert en B-film, men har inget annat för mig. Hoppas på det bästa.
FAN VA GÖTT DET SKA BLI MED MAT *popcorn* :hbang:

http://www.must-see-movies.com/GetSmart.jpg

magnusasb
2008-09-21, 21:17
Eftersom Get Smart-filmen sög hästavföring så fick det bli den här istället.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/98/Collegeposter08.jpg

Hirvonen
2008-09-22, 23:12
haha så jävla skön bild, kettlebells verkar göra susen ?! kanske får införskaffa några!

magnusasb
2008-09-22, 23:24
Nä nu har det blivit lite oväsentliga poster dom senaste dagarna. Jag har tränat, men senaste passet var jag jävligt dåsig så jag känner inte ens för att skriva upp passet.

Jag maxar 1½x90kg bänkpress och 2x120 marklyft, är la det enda jag kan bidra med. Imorgon blir ett hårt pass som fan, ska köra hårdare än hårdast!

Knäböjen har gett mig ont i knäna, vettefan varför, får se hur det känns framöver...

Hirvonen
2008-09-22, 23:25
Nä nu har det blivit lite oväsentliga poster dom senaste dagarna. Jag har tränat, men senaste passet var jag jävligt dåsig så jag känner inte ens för att skriva upp passet.

Jag maxar 1½x90kg bänkpress och 2x120 marklyft, är la det enda jag kan bidra med. Imorgon blir ett hårt pass som fan, ska köra hårdare än hårdast!

Knäböjen har gett mig ont i knäna, vettefan varför, får se hur det känns framöver...

Går framåt i bänken då? latheten stoppar mig från att gå bakåt i journalen!
Knäna kan du ju få ont i om du drar stången mot benen när du går upp och ner? Händer mig iaf!

magnusasb
2008-09-22, 23:41
Går framåt i bänken då? latheten stoppar mig från att gå bakåt i journalen!
Knäna kan du ju få ont i om du drar stången mot benen när du går upp och ner? Händer mig iaf!

Ja, som jag tidigare nämnt så för 2 månader sen så var 50 kilo tungt och kunde göra max 10 på det. Nu värmer jag upp lätt på 60 och tar 70 och 80 lätt. 90 är tungt fortfarande men det kommer. Jag kan endast köra 1, max 2 @ 90 (med pass)

Jag tror du syftar på marklyft, för man drar ju inte stången mot benen vid knäböj? :)

Hirvonen
2008-09-22, 23:43
Ja, som jag tidigare nämnt så för 2 månader sen så var 50 kilo tungt och kunde göra max 10 på det. Nu värmer jag upp lätt på 60 och tar 70 och 80 lätt. 90 är tungt fortfarande men det kommer. Jag kan endast köra 1, max 2 @ 90 (med pass)

Jag tror du syftar på marklyft, för man drar ju inte stången mot benen vid knäböj? :)

Aha, okej alltid skönt med framsteg!
Haha jo, i mitt yra huvud blandat med trötthet blev det JÄVLIGT fel! Im sorry!

magnusasb
2008-09-22, 23:55
Aha, okej alltid skönt med framsteg!
Haha jo, i mitt yra huvud blandat med trötthet blev det JÄVLIGT fel! Im sorry!

Hehe lugnt :D Jag borde sova också! Sitter och tittar på lite youtubeklipp med grymma benpass, tänkte köra det imorgon förmodligen :) Behöver monstermotivation.

Hirvonen
2008-09-22, 23:57
Hehe lugnt :D Jag borde sova också! Sitter och tittar på lite youtubeklipp med grymma benpass, tänkte köra det imorgon förmodligen :) Behöver monstermotivation.

Hehe, ja youtube är bra till mycket! Man blir galet pep av att titta på andra beefs när dom kör!

magnusasb
2008-09-23, 13:41
Japp så sant så sant. Ska titta på lite grymma klipp en stund innan träningspasset ikväll så jag blir riktigt taggad. Vill också ha groooova ben :D Så jävla snyggt!

Postar kvällens pass lite efter 21.30-tiden sen.

Hirvonen
2008-09-23, 15:21
Vad trevligt, skall läsas!

Gymfjollan
2008-09-23, 17:40
Fy Fan E Uber Laddad :d

magnusasb
2008-09-23, 20:43
Tisdagspasset; Ben/Mage (23-09-2008)

Ben

Benspark
20x60kg
15x80kg
15x90kg
15x105kg (maxvikt)

Pump och suverän kontakt, fy fan kunde knappt gå! SKÖÖNT!

Liggande legcurl - baksida lår
20x25kg
10x30kg
10x30kg

Ännu mer handikappad nu, pump i både fram- och baksida! SKÖÖNTx2

Benpress ('släden' väger 80+20 kg (80kg-vikt+20 kg platta=100kg)
20x180kg
15x220kg
15x280kg
10x300kg
10x310kg PB!

Fett skönt med PB. Hell yeah. Kunde tatt ännu tyngre. Ska maxa ännu mer nästa gång!

Vader

Vadpress stående
15x100kg
15x150kg
15x180kg
10x200kg

Mage
Liggande på matta x 3 set
Magmaskin x 5 set
Isolator (sneda) x 3 set


Kommentar:
http://69.13.97.211/t-shirt-designs/prodimages/rock%20on%20hand.jpg

Hirvonen
2008-09-23, 20:45
Grattis till PB :D !

magnusasb
2008-09-23, 20:48
Grattis till PB :D !

Tackar tackar, känns skönt. Ben är så jävla kul å träna tycker jag!

Miquey
2008-09-23, 20:48
Go Benpress idag! Grattis till Pb:t! :D

calle92
2008-09-23, 20:50
Fint benpass du drog idag! grattis till pb också:)

magnusasb
2008-09-23, 20:54
Thanks. Benpressen är favoriten för tillfället. Jag skippade knäböj eftersom knäna spökar lite granna.

Vad kör ni på i benpress? Känns som man kan lägga på ganska mycket i den...

Hirvonen
2008-09-23, 21:08
Jag tränar inte ben precis, mitt knä är inte så glatt för köra pressar!

magnusasb
2008-09-24, 14:01
I skrivande stund käkar jag tacos, ni tror säkert jag käkar det varenda dag, men nu vare ett tag sen och det går snabbt samt är lätt att laga.

http://www.marlerblog.com/tacos.jpg

:eating: :eating: :eating:

Hirvonen
2008-09-24, 14:27
Fint ! bjud (:?

magnusasb
2008-09-24, 14:50
Näpp, nu vare slut :D Blev la 6 stycken hårda "bröd" eller vafan dom kallas :D Mätt å belåten :hbang:

Hirvonen
2008-09-24, 14:52
Hahah goddie goddie!

Redhousepainter
2008-09-24, 15:42
Sjuka benpressar,du har ju ben som en häst *flex*
Väntar spänt på dagens pass redovisning :bpump:

magnusasb
2008-09-24, 16:07
Sjuka benpressar,du har ju ben som en häst *flex*
Väntar spänt på dagens pass redovisning :bpump:

Nja, hästben har jag inte än, men jag hoppas på att bygga ett par grova starka ben, tycker det är riktigt snyggt :) Tycker ben är så jävla kul att köra med =)

Japp, om ngn timme bär det av och kötta som få!

Har du piskat nån på jobbet annars det sista? :D hahaha

Redhousepainter
2008-09-24, 16:11
Jobbar med en som är äldre nu,skulle se sjukt ut om jag piskade en 50+ och han blir arg..Iof skulle det också vara humor :D

Troikha
2008-09-24, 17:29
Fasen vad jag blev sugen på tacos nu, gick från mätt till utsvulten:P

Ser riktigt fint ut med benträningen, där är jag way off:P Hatar att köra ben, ska dock försöka knäcka dig i marklyft;) Vad är senaste stats i marklyft?

Miquey
2008-09-24, 18:47
I skrivande stund käkar jag tacos, ni tror säkert jag käkar det varenda dag, men nu vare ett tag sen och det går snabbt samt är lätt att laga.

http://www.marlerblog.com/tacos.jpg

:eating: :eating:

Tacos är gott, men jag hoppas verkligen du äter med bröd! Såntdära plast går ju fasen inte äta :Virro :D

magnusasb
2008-09-24, 20:32
Tacos är gott, men jag hoppas verkligen du äter med bröd! Såntdära plast går ju fasen inte äta :Virro :D

Brukar köra såna mjuka wraps, men hade inga hemma så turkkiosken nedanför mig hade bara såna hårda plastskal :D Det fick gå. bättre än inget! :hbang:

magnusasb
2008-09-24, 20:33
Fasen vad jag blev sugen på tacos nu, gick från mätt till utsvulten:P

Ser riktigt fint ut med benträningen, där är jag way off:P Hatar att köra ben, ska dock försöka knäcka dig i marklyft;) Vad är senaste stats i marklyft?

Tack, hehe innan tyckte jag inte det var kul med ben heller, men det är inge kul att ha sparrisben och vältränad överkropp ju! :D

Marklyften ligger på 2x120kg hittills. Själv då? Har du maxat marklyft eller?

magnusasb
2008-09-24, 20:34
Jobbar med en som är äldre nu,skulle se sjukt ut om jag piskade en 50+ och han blir arg..Iof skulle det också vara humor :D

Hahaha du å din piska :whipped: :hbang:

magnusasb
2008-09-24, 20:56
Onsdag; Axlar/Övre rygg/Traps - 24-09-2008

Idag var jag lat och orkade inte skriva upp exakta vikterna jag körde på.

Axlar

Rotatorcuffs
2 set x 6kg

Stående militärpress
6 set @ 8x40kg
6 set @ 4x50kg

PecDec omvänt för axlar/traps etc.
4 set @ ?kg

Hantellyft framåt
15x6kg
15x7kg
15x11kg

Hantellyft åt sidan - rak arm
2 set @15x7kg

Övre rygg

Kabelrodd med V-handtag
3 set @10x80kg

Latsdrag - rak stång
4 set @8-10x~70kg

Latsdrag med V-handtag
4 set @8-10x~70kg

Traps

Skivstångsshrugs
6 set @ 10x90kg

EXTRA:

Dips
Kroppsvikt + 15 kg x 8
Kroppsvikt + 15 kg x 8
Kroppsvikt + 0 kg x 10

Körde intensivt med dipsen så var trött i armarna, men jag kör det så ofta jag kan, har märkt att jag är mkt stabilare i den. Ska se vad jag maxar om någon månad.

Kommentar: Kändes bra passet, nästa gång kommer jag bestämma övningarna i förväg och vikterna till viss del med. Kanske verkade lite oseriöst pass men jag körde på bra ändå tycker jag. Militärpressarna kändes riktigt sköna.

Passets betyg blir ändå 3 arnold's.

http://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpg http://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpg http://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpg

Redhousepainter
2008-09-24, 21:00
Vi vill se exakta vikter :whipped:

magnusasb
2008-09-24, 21:04
Jag vet, beklagar. Ska bättra mig. Det skall icke hända i fortsättningen. Jag skyller på 2 timmars sömn inatt - godtar du/ni den ursäkten.

http://www.zanyimages.com/Sorry/Sorry%20!.jpg

Troikha
2008-09-24, 21:10
Ja den godtar vi:D

Tack, hehe innan tyckte jag inte det var kul med ben heller, men det är inge kul att ha sparrisben och vältränad överkropp ju! :D

Nej jag vet, har dock svårt för benen, blir starkare fort, men tycker inte dom blir större.

Marklyften ligger på 2x120kg hittills. Själv då? Har du maxat marklyft eller?

Nej jag har ju inte det, jag maxade på 105 för ett tag sedan, men nu kör jag ju set med 6*107kg.

Pompere
2008-09-24, 21:14
Hur lång tid tar dina pass egentligen? :o

magnusasb
2008-09-24, 21:14
Ja den godtar vi:D



Nej jag har ju inte det, jag maxade på 105 för ett tag sedan, men nu kör jag ju set med 6*107kg.

Okej okej, bra ju, bara fortsätta med den. Jag ska köra ~100 kg istället för att maxa framöver. Du ser ut att ha koll på marklyften iaf. Kör på bara, snart ökar du som jag vet inte vad :D

Miquey
2008-09-24, 21:15
Haha jag bara älskar din journal, du har sån humor, och varenda inlägg du gör finns det typ någon bild eller nått annat skoj!


http://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpghttp://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpghttp://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpghttp://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpghttp://www.hotelsoftherichandfamous.com/images/stars/Arnold-Schwarzenegger.jpg

5 Av 5 Arnolds!

magnusasb
2008-09-24, 21:16
Hur lång tid tar dina pass egentligen? :o

Hehe :D Var där ganska länge idag, var en del jag kände som träna med så hjälpte till att passa och lite sådant. Var la där en 2 timmar kanske =)

I love the gym!

Gymfjollan
2008-09-24, 21:16
Grymt pass ! å nej ursäkten godtas inte som straff vill vi se en dubbel biceps bak i Rosa poserings kalsonger :D

magnusasb
2008-09-24, 21:17
Haha jag bara älskar din journal, du har sån humor, och varenda inlägg du gör finns det typ någon bild eller nått annat skoj!

5 Av 5 Arnolds!

Hehe tack miqqeyboy, kul att du tycker det :D Man måste väl få lägga in lite humor i journalen så den inte blir så torr? Säg till om jag fjantar till det lite för mycket :D

Miquey
2008-09-24, 21:18
Hehe tack miqqeyboy, kul att du tycker det :D Man måste väl få lägga in lite humor i journalen så den inte blir så torr? Säg till om jag fjantar till det lite för mycket :D

Du fjantar inte, I love it *cupid* Fortsätt så!

Hirvonen
2008-09-24, 21:19
Humor är bra ! Ger mer intresse för läsningen!

magnusasb
2008-09-24, 21:19
Grymt pass ! å nej ursäkten godtas inte som straff vill vi se en dubbel biceps bak i Rosa poserings kalsonger :D

Vänta, skriver upp det till nästa poseringsbilderna. Ska försöka leta fram ett par kalsonger som är i någon liknande färg, får la bli string med elefantsnabel där fram annars. Vi får se :devil:

Gymfjollan
2008-09-24, 21:21
Vänta, skriver upp det till nästa poseringsbilderna. Ska försöka leta fram ett par kalsonger som är i någon liknande färg, får la bli string med elefantsnabel där fram annars. Vi får se :devil:

hahaha :D PMA mig så fort du tagit looooooova ?


behöver lite kvällsmys pys *cupid*

magnusasb
2008-09-24, 21:22
Imorgon är man ledig från jobbet

Då blire BICEPS / TRICEPS / MAGE i stora lass!

magnusasb
2008-09-24, 21:23
hahaha :D PMA mig så fort du tagit looooooova ?


behöver lite kvällsmys pys *cupid*

Du har första "ping" på stringbilderna - ja. Om jag är på riktigt gott humör kanske jag kör live-cam :naughty:

Gymfjollan
2008-09-24, 21:23
Imorgon är man ledig från jobbet

Då blire BICEPS / TRICEPS / MAGE i stora lass!

Ett Lass kommer skickat ..

Med vadå ?

- en jäkla massa lycko önskningar från herr Gymfjollan :thumbup:

magnusasb
2008-09-24, 21:25
Tack fjollboll *kissass*

Gymfjollan
2008-09-24, 21:26
Du har första "ping" på stringbilderna - ja. Om jag är på riktigt gott humör kanske jag kör live-cam :naughty:


Tack :D nu kan jag sova gott , :hbang:

god natt !

magnusasb
2008-09-24, 21:32
Guten Nacht, hörs imorgon!

ChrisDEFC
2008-09-25, 13:17
soft tortillas is the shit och humor är kul =) trevlig journal och lycka till med ryggpasset!

magnusasb
2008-09-25, 13:22
soft tortillas is the shit och humor är kul =) trevlig journal och lycka till med ryggpasset!

Kul att du tycker om det mannen! :D

PS. Ge mig lite utav dina sexy magrutor på avataren, OK? *drool* :D

Gymfjollan
2008-09-25, 13:27
haha ja du har skön humor magnus ! låt Det vara så :D

magnusasb
2008-09-25, 13:32
Nya keso-smaken - har du provat?

Det har kommit en ny keso nu med smak av Äpple, päron samt vanilj. Jag smakade den igår och den var riktigt god. Smakar som päronglass - fast keso :D. Rekommenderar inte att äta för mycket på en gång, då blir det lite väl sött nästan. Men - prova den om du gillar keso med smak.

Utöver den brukar jag äta den med passionsfruktssmak, väldigt god och kan ätas till det mesta.

http://www.arla.se/Images/ProductImages_200/22654.jpg

Innehåller:
Cottage cheese (mjölk, grädde,
syrningskultur, salt, löpe), äpple 7,5 %,
päron 7,5 %, socker 5 %, modifierad
stärkelse, surhetsreglerande medel
(natriumcitrat, kalciumcitrat, citronsyra),
förtjockningsmedel (pektin), aromer.

Näringsvärde per 100 gram:
Energivärde 400 kJ/ 95 kcal
Protein 8,5 g
Kolhydrat 8 g
Fett 3 g

Källa: Arla (direktlänk finnes här (http://www.arla.se/Default____17795.aspx?SelectedMenuItem=22654))

Hirvonen
2008-09-25, 13:33
Jag föredrar glass :)

magnusasb
2008-09-25, 13:34
Hehe, jag föredrar nog keso före glass, är inte så jäkla mkt för det :D Men smaken som baken *kissass*

Hirvonen
2008-09-25, 13:35
Minsann! Keso är ju betydligt nyttigare, syftade på jag var jävligt onyttig! Men maaaange tittar du inte dina PM :)?

Troikha
2008-09-25, 13:40
Nya keso-smaken - har du provat?

Näringsvärde per 100 gram:
Energivärde 400 kJ/ 95 kcal
Protein 8,5 g
Kolhydrat 8 g
Fett 3 g

Källa: Arla (direktlänk finnes här (http://www.arla.se/Default____17795.aspx?SelectedMenuItem=22654))

Jag käkar keso med 13,2g protein per 100g:D

magnusasb
2008-09-25, 14:09
Jag käkar keso med 13,2g protein per 100g:D

Haha, jag hatar naturell keso, därför jag håller mig till dom lite "sämre" :D

magnusasb
2008-09-25, 14:21
Kock-magnus angående dagens rätt


Idag mina kära vänner kommer jag bjuda på fläskfilé med skivad mozzarellaost, svampsås och ris. Jag kommer först att 'försteka' filén för att sedan finisha i ugnen på 225 grader.

Fan va gott det ska bli - och ni får inte smaka :devil:

Kommer göra susen inför kvällens träningspass, kommer vara stark som en oxe efter überstabila måltider som väntar!

http://www.wowow.co.jp/drama_anime/southpark/img/c_chef.gif

Miquey
2008-09-25, 16:15
Ha det så kul ikväll då! Hoppas det blir lyckat party och träningspass :D ;)

magnusasb
2008-09-25, 16:59
1 man party är bäst, då får man all mat för sig själv. Nu har jag käkat upp den nice:iga maten och är mätt som få. Nu väntar ett hårt och underbart träningspass som jag senare ska posta med glädje!


:hbang: :hbang:

Spader
2008-09-25, 17:02
Jag vill också kunna laga ätbar mat. Jag kan bara göra nudlar och koka ägg typ :Virro

magnusasb
2008-09-25, 17:11
Jag vill också kunna laga ätbar mat. Jag kan bara göra nudlar och koka ägg typ :Virro

Det är lättare än du tror. Ägg och nudlar blir du ju inte stor på Spader! :D

Lär dig använda ugn, stekpanna och kastrull så... :P

Spader
2008-09-25, 17:57
Det är lättare än du tror. Ägg och nudlar blir du ju inte stor på Spader! :D

Lär dig använda ugn, stekpanna och kastrull så... :P

just nu har jag pappa så jag klarar mig några år till, sen får jag ta nån kurs eller gifta mig :D

magnusasb
2008-09-25, 20:26
Dagens pass. Intensivt med lite vila.
Biceps / Triceps

Biceps

Curl med EZ-stång
12x20kg+stång
8x30kg+stång
10x25kg+stång
10x25kg+stång
15x20kg+stång

Preacher curl med hantel
10x16kg
15x13,5kg
12x13,5kg

Kabelcurl (dropset utan vila.)
25x45kg
12x35kg
12x25kg
11x20kg

Triceps

Smal bänkpress
10x50kg
10x55kg

Dips
Kroppsvikt + 15kg x 10
Kroppsvikt + 25kg x 6
Kroppsvikt + 25kg x 6
Kroppsvikt + 00kg x 23 PB

Pushdowns
15x45kg
15x50kg


Kommentar: Blev ett intensivt pass med få övningar. Brorsan slutade sent så var tvungen att köra ett snabbt. Det gick bra, skulle velat köra lite mer på triceps, men det får bli nästa pass.

magnusasb
2008-09-25, 20:27
just nu har jag pappa så jag klarar mig några år till, sen får jag ta nån kurs eller gifta mig :D

Haha din slappa jävel. Din farsa kan väl inte laga all din bulkmat :D

Hirvonen
2008-09-25, 20:42
Grattis till PB :)!

magnusasb
2008-09-25, 20:43
Tack hirvo. Bara 77 dips kvar till 100. Inte så mkt :Virro. Kör hundringen till sommarn :D

Hirvonen
2008-09-25, 20:45
Hahaha mjo! jag hejjar på dig iaf!

Redhousepainter
2008-09-25, 21:13
23 dips är ju grymt mkt.. :kickass: ska du göra 100 dips ?? är ju så sjukt många att jag blir slut bara jag tänker på det :D

chrille87
2008-09-25, 21:17
Snyggt, jag ska maxa på söndag;)

Roosen
2008-09-25, 21:21
Om man bara tittar på bilderna så är inte det där en fysik jag själv skulle vara nöjd med efter 3 års träning. Du är säkert bra mycket starkare och har varit sjuk en längre tid, men det är massan jag tittar på.

Lycka till :thumbup:

magnusasb
2008-09-25, 21:27
Lunchen. Fläskfile med mozzarella, svampsås och ris.
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/zgvxwuvb.jpg

Kvällsmaten. 10 misshandlade ägg = röra. Toppad med grillkrydda
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/okpqivxr.jpg
http://www.radiofog.com/karuzi/host/uploads/qgvdbubr.jpg

Inte allt jag åt under dagen, men bara det jag kom ihåg att ta bild på :)

magnusasb
2008-09-25, 21:29
Om man bara tittar på bilderna så är inte det där en fysik jag själv skulle vara nöjd med efter 3 års träning. Du är säkert bra mycket starkare och har varit sjuk en längre tid, men det är massan jag tittar på.

Lycka till :thumbup:

Självklart, varit off en lång tid under dom 3 åren. Är själv inte nöjd med det. Men det är nu jag har varit igång 100% seriöst i två månader. Ge mig ett tag till så ska jag visa lite skönare resultat.

Det är ju inte så att man tänker "SHIT VILKA RESULTAT" när man ser bilderna. Men det är en liten peak bara hur det ser ut för tillfället. Jag är långt ifrån mina mål.

Kul att du titta in.

magnusasb
2008-09-25, 21:32
23 dips är ju grymt mkt.. :kickass: ska du göra 100 dips ?? är ju så sjukt många att jag blir slut bara jag tänker på det :D

Hehe, än är jag inte nöjd :D. Jag ska vinna fitnessfestivalen nästa år! Rekordet är la typ ~80 dips. :whipped: :naughty:

magnusasb
2008-09-25, 21:35
Snyggt, jag ska maxa på söndag;)

Nice chrille, det ser vi fram emot ;)

magnusasb
2008-09-26, 11:27
Hemma tidigt

Skööönt, idag jobbade jag bara 07-12 - jävligt slappt. Nu har jag ju hela dagen framför mig. Ska åka och hämta bord och stolar som jag och frugan beställt till den kommande lägenheten. Lite halvtaskig bild men det är ett fint glasbord och snurrstolar i skinn.

Ikväll blir det ett riktigt hårt träningspass. Undre rygg och bröst. Taggad som fan! Postar passet senare, senast 22.00.

http://jysk.netset.se/img/0~364434~240~240~

calle92
2008-09-26, 11:40
Jag slutade också tidigt, skönt!:) Ikväll är det partaj igen, riktigt röj kommer det bli dit jag ska!:D Dock sugen på att träna, men hoppas kunna dra ett lugnt pass nästa vecka.

magnusasb
2008-09-26, 12:18
Jag slutade också tidigt, skönt!:) Ikväll är det partaj igen, riktigt röj kommer det bli dit jag ska!:D Dock sugen på att träna, men hoppas kunna dra ett lugnt pass nästa vecka.

Jäfflar va du röjer på nu calleballe. Tare lugnt med bärsen :)