handdator

Visa fullständig version : Nyttiga mellanmål i skolan!


Bondesokerfru
2008-09-02, 19:10
Tjenare

jag vill ha tips på mellanmål som man kan ta med till skolan utan att det ska verka alldelles för krånglig eller knepigt

det jag tänkt på och hitils bäst..Vanlig frukt, proteindryck (whey 80 och kallt vatten) samt måltidsersättare eftersom det kan jag bara säga är protein pulver och då låter det bättre (portionspåsar och kalltvatten)'

Det som finns i skolan att köpa i kaffeterian
är kaffe, vittbröd med ost/skinka (fralla så inget bra alternativ)
typ kellogs bar så antar massa socker
gainomax +1! bara 250 ka
kmr inte ihåg allt
Så vad är enkelt att ta med sig i skolan? något enkelt och mättande TACK :D

Eddie Vedder
2008-09-02, 19:17
Den här ligger ju t.ex. på förstasidan bara några rader nedanför:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=118200

Något borde du ju hitta där i alla fall. Samma sak om du kollar i alla trådar om hemmagjorda energibars etc. Annars är ju t.ex. en tub mjukost och några knäckebrödskivor både smidigt att ta med samt inget du behöver oroa dig särskilt mycket över ur ren mikrobiologisk synpunkt.

Mental
2008-09-02, 19:18
Vad är det för fel på en fralla och en frukt?

1684_
2008-09-02, 19:26
jag tar med mig varje dag te gymnasiet å käkar innan lunch.

Kvarg, banan och sojabönor i en plastbytta ;D muuums.

Bondesokerfru
2008-09-02, 19:40
Visst eddie men jag vill ha något enkelt mellanmål inte direkt avokado och kaviar det verkar normalt att ha med sig i skolan...

Trance
2008-09-02, 20:46
Visst eddie men jag vill ha något enkelt mellanmål inte direkt avokado och kaviar det verkar normalt att ha med sig i skolan...

En macka med pålägg.

Eddie Vedder
2008-09-03, 05:32
Visst eddie men jag vill ha något enkelt mellanmål inte direkt avokado och kaviar det verkar normalt att ha med sig i skolan...

Det var väl inte det enda som fanns i tråden?

Alfred Nobel
2008-09-03, 06:17
Det kan bli jobbigt att varje dag behöva ta med sig smörgåsar till skolan, om man inte är en hurtbulle och lägger ned den mödan. Personligen hade jag införskaffat en påse proteinpulver som jag hade förvarat i skåpet, i skolan, och tagit mellan/under lektionerna med mjölk. För mjölk finns väl i eran matsal? annars räcker vatten. Knäckebröd/banan eller någon annat kan man äta ihop med drycken om man vill få lite mer matigt mellanmål.