handdator

Visa fullständig version : Kre-alkalyn, när och hur ofta?


grunt_grunt
2008-09-02, 18:00
Jag har just fått min burk kre-alkalyn från webshoppen. På burken står det att man ska ta 2-4 tabletter 1h innan träning och att ingen uppladdningsfas behövs. Detta till skillnad från vanligt kreatin som man ska ta när som helst på dagen, varje dag, och med en uppladdningsfas. Är det verkligen så mycket som skiljer produkterna åt? Bör jag lyda burken, eller försöker den lura mig?

CrazyJoeDavola
2008-09-02, 18:09
varför skulle "burken" försöka lura dig?

grunt_grunt
2008-09-03, 15:15
Kanske för att få produkten att verka ballare. Det jag har hört om kre-alkalyn är att det är som kreatin fast att slagprodukten kreatinin som anstränger njurarna inte bildas. Det känns konstigt att detta ska påverka doseringen på ett sådant sätt. Borde det inte fungera som vanligt kreatin?

AmericanDragon
2008-09-03, 16:45
varför skulle "burken" försöka lura dig?

Vissa tillverkare skriver doserna lite högre än vad som behövs så att man ska använda produkten snabbare och därmed behöva köpa mer.

Redhousepainter
2008-09-03, 16:51
Jag tar 4 tabletter 40-60 min före träning..Funkar kalas för mig..

Pepz
2008-09-03, 16:59
ingen särskild skillnad på "vanligt" kreatin monohydrat och krealkalyn då kreatinet i krealkalyn är kreatinmonohydrat med diverse tillsatser för att höja PHvärdet.

Rimligtvis så ger de samma effekt och kan användas på samma sätt

grunt_grunt
2008-09-03, 17:09
Jag tar 4 tabletter 40-60 min före träning..Funkar kalas för mig..

Med denna galna form av dosering, hur lång tid tog det innan du märkte någon skillnad? Jag märkte inget på mitt just avklarade första pass, och jag hade förväntat mig åtminstone lite placebo.

AmericanDragon
2008-09-03, 17:13
Med denna galna form av dosering, hur lång tid tog det innan du märkte någon skillnad? Jag märkte inget på mitt just avklarade första pass, och jag hade förväntat mig åtminstone lite placebo.

Är ingen expert men jag har svårt att tro att kreatinnivåerna hinner byggas upp fullt på första doseringen.