handdator

Visa fullständig version : Tråden om kollos nya EAA produkt!


jontet
2008-09-02, 15:43
I medlemsmejlet som damp ner i mejlkorgen finns att läsa:

Kolozzeum "Black line"
-----------------------
Produktionen av Kolozzeum ”Black line” är redan igång. Kreatin, Omega-3 har redan nu fått en snygg svart etikett. Påsarna för protein kommer att tillverkas under september/oktober.
Förhoppningsvis under nästa vecka lanseras Kolozzeum EAA. Innehållet är den standardsammansättning av EAA som har används i dom största studierna. Sammansättningen finns redan ute på marknaden men Kolozzeums EAA har till skillnad mot konkurrenter en mycket bra smak. En burk är på 750g och smaken är Peach. Priset? Den som väntar får se...

Låter onekligen intressant, något mer exakt datum satt eller någon som kan förtälja hur det kommer smaka?

Inge Enveten
2008-09-02, 16:51
Synd att inte denna information kom tidigare så hade man sluppit känslan av att vela dö i 5 sekunder då man dricker Amino Rush

Gädda
2008-09-02, 17:15
Haha, aminorush vänjer man sig vid efter ett par månader.. Du borde väl va typen som häller i dig råa ägg?

Det intressantaste att få reda på angående den här nya produkten är väl just priset.

jontet
2008-09-02, 18:15
Haha, aminorush vänjer man sig vid efter ett par månader.. Du borde väl va typen som häller i dig råa ägg?

Det intressantaste att få reda på angående den här nya produkten är väl just priset.

tvärtom här, betalar gärna några kronor extra för en produkt om den smakar bättre. Man kanske inte skall vänta sig något mirakel då det verkar som den här aminosyrasammansättningen som eaa-produkterna består av verkar smaka rävgift i grundutförande men det är ändå intressant att det står "till skillnad mot konkurrenter en mycket bra smak" vilket ju ändå borde betyda att den smakar avsevärt annorlunda än esa/amino gör!

William
2008-09-02, 18:31
Nya Amino Rush smakar redan nu väldigt mkt bättre än tidigare.

frambogir
2008-09-02, 18:54
Jag tycker tex inte att EsaPro Grape Tonic är äcklig, det är ju bara att dricka. :) Smaken på Amino Rush kan jag inte uttala mig om, men inte kan den väl vara SÅ illa?

goodie
2008-09-02, 19:28
Jag tycker aminorush smakar gott. Slänger in det i munnen och sköljer ner med vatten.

skaparn
2008-09-02, 19:39
Kan vi få ha en EAA-tråd utan att det ska whinas om hur äckligt det är att ta en klunk och sedan svälja? Det är över på fem sekunder. Bit ihop.

frambogir
2008-09-02, 19:43
Fast, eftersom Kolos EAA tydligen ska ha en mycket bra smak som enda avgränsande egenskap gentemot andra EAAprodukter är väl smak rätt relevant, ändå?

Yankeee
2008-09-02, 19:45
Fast, eftersom Kolos EAA tydligen ska ha en mycket bra smak som enda avgränsande egenskap gentemot andra EAAprodukter är väl smak rätt relevant, ändå?

Nej. Det är ingen jävla nöjesdryck man ska blanda ut med så mycket vätska som möjligt och sitta och smutta på. Det gör mig förbannad att folk fortfarande inte har fattat att det inte blir godare och lättare att dricka genom att blanda så att man får ännu mer av det som smakar illa. In med pulvret i munnen, ta en klunk vatten och svälj.

Barca
2008-09-02, 19:55
Nej. Det är ingen jävla nöjesdryck man ska blanda ut med så mycket vätska som möjligt och sitta och smutta på. Det gör mig förbannad att folk fortfarande inte har fattat att det inte blir godare och lättare att dricka genom att blanda så att man får ännu mer av det som smakar illa. In med pulvret i munnen, ta en klunk vatten och svälj.

Håller med dig, men jag undrar dock, måste det inte vara tillräckligt mycket vatten för att det ska absorberas snabbt?
Du kan väl t.e.x inte nöja dig med 1dl vatten bara för att ha så lite vätska som möjligt att dricka?

skaparn
2008-09-02, 19:57
Håller med dig, men jag undrar dock, måste det inte vara tillräckligt mycket vatten för att det ska absorberas snabbt?
Du kan väl t.e.x inte nöja dig med 1dl vatten bara för att ha så lite vätska som möjligt att dricka?

Vätska kan med fördel intas efteråt. Omständigheterna hinner inte bli suboptimala pga för lite vätska på de sekunder det tar tills att man dricker ett glas vatten efter att ha svalt pulvret.

Yankeee
2008-09-03, 05:37
Håller med dig, men jag undrar dock, måste det inte vara tillräckligt mycket vatten för att det ska absorberas snabbt?
Du kan väl t.e.x inte nöja dig med 1dl vatten bara för att ha så lite vätska som möjligt att dricka?

Så lite som möjligt att dricka med smak av pulvret ja. Sedan så dricker jag naturligtvis mer efteråt, men då smakar det vatten. Eller drack rättare sagt, jag använder inte EAA längre.

skaparn
2008-09-03, 05:54
Så lite som möjligt att dricka med smak av pulvret ja. Sedan så dricker jag naturligtvis mer efteråt, men då smakar det vatten. Eller drack rättare sagt, jag använder inte EAA längre.

Och låt detta vara ett varnande exempel gott folk. Man förtvinar utan EAA

Inge Enveten
2008-09-03, 07:50
Kan vi få ha en EAA-tråd utan att det ska whinas om hur äckligt det är att ta en klunk och sedan svälja? Det är över på fem sekunder. Bit ihop.

Så du menar alltså att vi ska diskutera en produkt utan att diskutera smaken?

Barca
2008-09-03, 17:23
Vätska kan med fördel intas efteråt. Omständigheterna hinner inte bli suboptimala pga för lite vätska på de sekunder det tar tills att man dricker ett glas vatten efter att ha svalt pulvret.

Aha okej, hade ingen aning om att man kunde göra så faktiskt!

Barca
2008-09-03, 17:24
Så lite som möjligt att dricka med smak av pulvret ja. Sedan så dricker jag naturligtvis mer efteråt, men då smakar det vatten. Eller drack rättare sagt, jag använder inte EAA längre.

Då förstår jag, själv har jag slaviskt följt det som står på burken
2-4 dl osv. Men jag hatar smaken av EAA så det vore inte dumt att minska mängden vätska.

Tack för svaret iaf

jontet
2008-09-04, 08:54
kom igen nu någon som sitter inne med lite info! Förhoppningsvis denna veckan stod det och det är redan torsdag!

frambogir
2008-09-19, 15:43
Dags för en liten bump kanske. Såg att man kan köpa denna produkt nu och det jag undrar, och säkert flera med mig, är hur smaken är? :) Någon som testat?

Molle123
2008-09-19, 17:18
Dags för en liten bump kanske. Såg att man kan köpa denna produkt nu och det jag undrar, och säkert flera med mig, är hur smaken är? :) Någon som testat?

Hoppas den smakar förjävla illa, precis som min Amino Rush som jag fick hem idag :D Annars kommer jag inse att jag gjorde ett rejält misstag när jag köpte Amino Rush *gah!*

jontet
2008-09-19, 20:41
har lagt en beställning nu iaf, recension direkt när den kommer såklart!

Molle123
2008-09-19, 20:57
har lagt en beställning nu iaf, recension direkt när den kommer såklart!

Ska bli intressant :)

Arnoldski
2008-09-20, 14:48
Skulle vara intressant med en högklassig jämförelse mellan

Eiselts EAA - Esapro
Fairings EAA - Amino Rush
och
Kolozzeums EAA - EAA

Självklart får man debattera smaken om man vill, men det har sagt gjorts länge. Ett och annat omdöme kring kolos egna vore sköj eftersom jag inte hört ett skvatt om den, men i övrigt är jag mer intresserad av ifall det finns faktiska skillnader i innehåll, renhet och funktionalitet.

Någon?

Svedberg
2008-09-20, 17:09
För att nu vara ett "budget" eaa eller vad nu tanken är så tycker jag att den är rätt dyr. Om man nu jämför med vad man får pynta för Esapro eller Aminorush på andra webshoppar.

Molle123
2008-09-20, 17:13
För att nu vara ett "budget" eaa eller vad nu tanken är så tycker jag att den är rätt dyr. Om man nu jämför med vad man får pynta för Esapro eller Aminorush på andra webshoppar.

Vem har sagt att det ska vara "budget" ?

EiseltUK
2008-09-20, 21:21
Priserna på EAA-produkter är för närvarande väldigt pressade så det är svårt att gå ned så mycket mer i pris.

jontet
2008-09-24, 19:30
Nu har jag smakat på kollos nya EAA produkt!
Jag jämför med Esapro som är den enda eaa produkt jag provat tidigare.

Löslighet(vatten): Kollos EAA är nästan precis lika lättlöslig som rage eller kreatin dvs. den fördelar sig perfekt i vattnet, inte en massa klumpar som med esapro. Det blir små små korn i vattnet precis som med kreatin monohydrat eller Rage men eftersom de långsamt sjunker är det inga problem att bara göra några visp med en sked så är det klart!

Smak: MYCKET MYCKET bättre än Esapro, fortfarande långt från gott men den där "USCH FYFAN!" som jag får efter esapro infinner sig inte här. Jämför med Rage eller monohydrat som man som mest säger "blä" efter. Eftersmaken försvinner fort också. Smaken är största fördelen för mig.

Burken är snygg och priset är lågt, finns ingen anledning att välja någon annan eaa produkt! :hbang:

Ant
2008-09-24, 21:20
Hur kan den bestå av 100% aminosyror om den har smak i sig?

Sniggel
2008-09-24, 21:26
Hur kan den bestå av 100% aminosyror om den har smak i sig?


100% kanske är en avrundning? Aromämnen brukar inte ta stor plats.

Ant
2008-09-24, 21:58
100% kanske är en avrundning? Aromämnen brukar inte ta stor plats.

Står inget om eventuella aromer eller sötningsmedel? Skulle vara intressant vid jämförelse med andra EAA...

Fairing
2008-09-25, 06:50
Hur kan den bestå av 100% aminosyror om den har smak i sig?

Bodyscience kostar 249:- för 800gram just nu...

det kan vara 100% whey men 90% proteinhalt

100% aminosyror men 94% protein osv

Man menar att inga billiga utfyllnadsingredienser finns i

ilikeu
2008-09-25, 11:05
om man tar nån no produkt 30 min innan träning o sedan tar eaa innan träning funkar eaa fortfarande lika bra eller blir upptaget sämre ? ..

Svedberg
2008-09-25, 11:14
Vem har sagt att det ska vara "budget" ?

Tja, kolozzeums serie tillverkas väl som ett billigare alternativ av Fairing. Eller har jag fel?

Hank
2008-09-25, 13:06
om man tar nån no produkt 30 min innan träning o sedan tar eaa innan träning funkar eaa fortfarande lika bra eller blir upptaget sämre ? ..

Det funkar lika bra

Ant
2008-09-25, 14:52
det kan vara 100% whey men 90% proteinhalt

100% aminosyror men 94% protein osv

Man menar att inga billiga utfyllnadsingredienser finns i

Men smakämnena kan väl inte 0% av innehållet? Alltså är det ju förmodligen inte 100% aminosyror skulle jag tro? Inget sötningsmedel heller?

Fairing
2008-09-25, 15:27
Men smakämnena kan väl inte 0% av innehållet? Alltså är det ju förmodligen inte 100% aminosyror skulle jag tro? Inget sötningsmedel heller?

Självklart innehåller den 100% EAA + arom och aspartam.

Hänger du med :D

Som jag skrev innan. Det är 100% EAA men 94% protein (eller 94% aminosyror som är 100% EAA)

Ant
2008-09-25, 17:09
Självklart innehåller den 100% EAA + arom och aspartam.

Hänger du med :D

Som jag skrev innan. Det är 100% EAA men 94% protein (eller 94% aminosyror som är 100% EAA)

Jag HÄNGER med, men jag HÅLLER inte med ;)

Om jag handlar korv och det står :100% nötkött så förutsätter jag att den bara innehåller 100% nötkött, inte 50%nötkött och resten smakämnen salt osv, håller du inte med om det :)

EiseltUK
2008-09-25, 17:12
Det jag antar att Ant syftar på är att det inte står något om aromer, sötningsmedel eller andra tillsatser i ingredienslistan.

Edit: Nu stod det där men det kanske ni fixade till nyligen.

Ant
2008-09-25, 17:52
Det jag antar att Ant syftar på är att det inte står något om aromer, sötningsmedel eller andra tillsatser i ingredienslistan.

Edit: Nu stod det där men det kanske ni fixade till nyligen.

+1 nu är gnabbgubben (jag) nöjd! :D

Fairing
2008-09-25, 21:17
Det jag antar att Ant syftar på är att det inte står något om aromer, sötningsmedel eller andra tillsatser i ingredienslistan.

Edit: Nu stod det där men det kanske ni fixade till nyligen.

På min dator har det stått hela tiden:confused:

KniveN
2008-09-25, 23:21
På min dator har det stått hela tiden:confused:

Jo, men det behöver även så på eran hemsida *innocent*

skaparn
2008-09-26, 07:58
På min dator har det stått hela tiden:confused:

Kanske farbror inte hittade "Publish on t3h Web"-knappen? Glasögon är inte längre töntigt Lasse. Det är 2008.

Fairing
2008-09-26, 09:31
Det jag antar att Ant syftar på är att det inte står något om aromer, sötningsmedel eller andra tillsatser i ingredienslistan.

Edit: Nu stod det där men det kanske ni fixade till nyligen.

Det har stått sedan EAA las upp i shoppen

Fairing
2008-09-26, 09:32
Kanske farbror inte hittade "Publish on t3h Web"-knappen? Glasögon är inte längre töntigt Lasse. Det är 2008.

Det är nog alla andra som får fixa glasögon :cool:

Ola Wallengren
2008-09-26, 10:37
Jag HÄNGER med, men jag HÅLLER inte med ;)

Om jag handlar korv och det står :100% nötkött så förutsätter jag att den bara innehåller 100% nötkött, inte 50%nötkött och resten smakämnen salt osv, håller du inte med om det :)

Jag förstår resonemanget men exemplet med korv är inte så lyckat eftersom kötthalten anges i den mängd färskt kött som det går åt till färdig vara.

Du kan alltså hitta korv som innehåller 115% kött och potatis, kryddor mm.

Ant
2008-09-26, 15:32
Jag förstår resonemanget men exemplet med korv är inte så lyckat eftersom kötthalten anges i den mängd färskt kött som det går åt till färdig vara.

Du kan alltså hitta korv som innehåller 115% kött och potatis, kryddor mm.

Mjo, har läst det. Dubbeldåligt exempel eftersom jag är vegetarian och inte kan ett skit om kött ;)

När jag först tittade i shoppen stod det inte så som det står nu, men nog om detta, nu är nog alla nöjda och glada ;)

Fairing
2008-09-26, 15:46
När jag först tittade i shoppen stod det inte så som det står nu, men nog om detta, nu är nog alla nöjda och glada ;)

Fast det har stått så sedan EAA produkten las upp

Salus
2008-09-27, 07:51
Självklart innehåller den 100% EAA + arom och aspartam.

Hänger du med :D

Som jag skrev innan. Det är 100% EAA men 94% protein (eller 94% aminosyror som är 100% EAA)

Är inte Aspartam en aminosyra?

Eddie Vedder
2008-09-27, 07:58
Är inte Aspartam en aminosyra?

Nej aspartam är ingen aminosyra, dock är det ett syntetiskt ämne som framställs ur två aminosyror. Det är asparaginsyra och fenylalanin.

Vid metaboliseringen av aspartam återbildas delvis dessa aminosyror (och även metanol), därför står det alltid "Innehåller en fenylalaninkälla" på ingrediensförtecklningen för allt som är aspartamsötat. Det är av hänsyn till de få som lider av fenylketonuri (PKU)

Salus
2008-09-27, 08:12
Nej aspartam är ingen aminosyra, dock är det ett syntetiskt ämne som framställs ur två aminosyror. Det är asparaginsyra och fenylalanin.

Vid metaboliseringen av aspartam återbildas delvis dessa aminosyror (och även metanol), därför står det alltid "Innehåller en fenylalaninkälla" på ingrediensförtecklningen för allt som är aspartamsötat. Det är av hänsyn till de få som lider av fenylketonuri (PKU)


Tack, hoppas min okunskap inte fick dig att sätta morgongröten i halsen!

(Märkligt sammanträffande att en Eddie låt gick igång i mina speakers - society)..

kaysim
2008-09-29, 14:41
(dum fråga från en som inte har koll på EAA),

Skulle man kunna använda någon EAA-produkt till mellanmål osv? Som man kan göra med whey-80proteindrink och liknande. Eller ska det bara tas innan/efter träning? Gillar verkligen inte whey-proteindrinkar=/

sleep is the enemy
2008-09-29, 15:47
Varför är doseringen på 6-7 gram på EAA tillskott? Har inte doseringen vid tester varit 10 gram?

King Grub
2008-09-29, 15:48
Nej, 6 gram är den vanligaste doseringen vid studier på EAA i samband med styrketräning.

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/281/2/E197

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/88/2/386

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/283/4/E648

sleep is the enemy
2008-09-29, 17:22
Okej, my bad! Tack!

Morty
2008-09-29, 17:44
Dock har studier visat att 10 gram stimulerar proteinsyntesen mer än 6 gram. Dock stimulerar inte 20 gram mer än 10 gram, eller iaf inte mycket mer. Inte samma skillnad som mellan 6 och 10 iaf. Logiken är bländande ^_^

Fast det är ju tur att det är så. Fatta, 1000 gram EAA stimulerar proteinsyntesen efter träning till 30 000% över basnivåer!

burtan
2008-10-07, 00:31
Är dålig på kosttillskott men är det någon större skillnad mellan att ta en portion eaa och en "vanlig" proteindrink?
Frågar eftersom att jag har provat produkten i den här tråden och tyckte att det var nästintill odrickbart.

Mvh Andreas.

skaparn
2008-10-07, 06:28
Är dålig på kosttillskott men är det någon större skillnad mellan att ta en portion eaa och en "vanlig" proteindrink?
Frågar eftersom att jag har provat produkten i den här tråden och tyckte att det var nästintill odrickbart.

Mvh Andreas.

1. Ja, det förstnämnda är mer opti.
2. Använd det inte då.

J.V
2008-10-08, 09:11
Är dålig på kosttillskott men är det någon större skillnad mellan att ta en portion eaa och en "vanlig" proteindrink?
Frågar eftersom att jag har provat produkten i den här tråden och tyckte att det var nästintill odrickbart.

Mvh Andreas.EAA är mer opti.
Ta minimalt med vatten och kasta i dig det och drick mer vatten för att få bort smaken alternativt sätt pulvret direkt i käften och häll i dig vatten eller blanda ut med Fun Light. Finns många lösningar.

Fatalist
2008-10-08, 10:18
Kul med eget Kolo-EAA! Blir priset rätt har ni nog många kunder.

Jag tycker aminorush är skitgod? Smaksätter mitt malto med det bara för smakens skull. :D

Fatalist
2008-10-08, 10:20
EAA är mer opti.
Ta minimalt med vatten och kasta i dig det och drick mer vatten för att få bort smaken alternativt sätt pulvret direkt i käften och häll i dig vatten eller blanda ut med Fun Light. Finns många lösningar.

Jag har ingen utbildning inom näringslära eller liknande, men däremot kemi. Därifrån drar jag nu följande påstående: Om du inte löser det ordentligt i vatten kommer upptaget ur magen gå långsammare, och lite av poängen med EAA är den plötsliga EAA-"chock" som utlöser det rejäla anabola gensvaret. Jag är öppen för rättningar och sågningar om det är så att jag missat någon dum detalj.

J.V
2008-10-08, 10:30
Jag har ingen utbildning inom näringslära eller liknande, men däremot kemi. Därifrån drar jag nu följande påstående: Om du inte löser det ordentligt i vatten kommer upptaget ur magen gå långsammare, och lite av poängen med EAA är den plötsliga EAA-"chock" som utlöser det rejäla anabola gensvaret. Jag är öppen för rättningar och sågningar om det är så att jag missat någon dum detalj.Mitt EAA löser sig direkt jag tillsätter vatten. Hur gör man för att behålla pulverformen?

burtan
2008-10-08, 17:18
Tack för tipset J.V!
Ska prova med fun light först och se hur det funkar, provar nog det första tipset sist.


Mvh Andreas.

Handcuff
2008-10-08, 17:26
Löser sig kanon och smakar godast av de EAA jag provat :thumbup:

Kischen
2008-10-09, 09:52
Löser sig kanon och smakar godast av de EAA jag provat :thumbup:

Bra skit mao.

Får min burk i nästa vecka och ska bli kul att smaka.
Tycket esa och amino rush är helt okey efter man vant sig, nästan så jag gurglar med dom nu. *popcorn*

Pontik
2008-10-11, 14:22
Har en fråga angående EAA, tränar styrka 3ggr i veckan och 2 konditionspass, ska man ändå ta EAA varje dag som vanligt? eller ska man struna i och ta på konditionsdagarna?

King Grub
2008-10-11, 14:29
Finns inget "ska" i sammanhanget. EAA stimulerar proteinsyntesen, utan påverkan på nedbrytningen, oavsett tillfälle. Om eller hur många grams skillnad i ev muskeltillväxt det ger hos en frisk person med ett normalrörligt liv och ett adekvat protein- och energiintag går inte att säga.

Det är upp till dig. Gör det någon skillnad, så är det till det positiva.

Pontik
2008-10-14, 21:44
Ta EAA innan träning sen när man kommer hem äter man,sen senare på kvällen tar man en proteindrink , låter det vettigt eller vad säger ni?

ChrisDEFC
2008-10-26, 11:34
Ta EAA innan träning sen när man kommer hem äter man,sen senare på kvällen tar man en proteindrink , låter det vettigt eller vad säger ni?

jag är ingen expert men visst låter det vettigt. ska du va ännu mer opti så ska du väl ta ytterligare en portiona EAA direkt efter och 2h efter träningen men jag själv kör rage+esa-pro ~15min före träningen, pure whey+malto direkt efter ~1h efter passet äter jag ordentligt och sen nån timme senare tar jag ytterligare en pure whey drink om jag kommer ihåg. hur låter det upplägget eller kör jag lite väl många olika tilllskott så något är överflödigt?

(jag vet att det går att äta mat istället men gillar kosttillskott och intag via nått drickbart)

kalle_banan
2008-10-26, 16:54
jag är ingen expert men visst låter det vettigt. ska du va ännu mer opti så ska du väl ta ytterligare en portiona EAA direkt efter och 2h efter träningen men jag själv kör rage+esa-pro ~15min före träningen, pure whey+malto direkt efter ~1h efter passet äter jag ordentligt och sen nån timme senare tar jag ytterligare en pure whey drink om jag kommer ihåg. hur låter det upplägget eller kör jag lite väl många olika tilllskott så något är överflödigt?

(jag vet att det går att äta mat istället men gillar kosttillskott och intag via nått drickbart)

Ta ditt rage en timma innan och esa-pro't en minut innan, gör som du gör efter passet.

kalllee
2008-10-26, 17:54
har några frågor som kanske redan besvarats men hittar inte det.

1. Vad jag hört så ska eaa intas på tom mage men går de bra att ta rage ca 30 min innan passet och sen eaa direkt innan?

2. Om jag tar eaa ca 1 timme efter passet går de bra att äta något innan man intar eaa?

ChrisDEFC
2008-10-26, 22:19
Ta ditt rage en timma innan och esa-pro't en minut innan, gör som du gör efter passet.

eftersom rage ska tas 30min före och eea precis före så kör jag en kompromiss (läs äcklig eaa) så jag mixar och intar dom 15-25min innan passet, tror inte jag tappar nämnvärt av effekt på någon av dom och det lilla tappet kan jag ta. men visst köper jag kollos nya och den smakar okej kör jag ju rage 30min före och eaa precis innan såklart! kör hårt!

amiroo
2008-10-26, 23:22
eftersom rage ska tas 30min före och eea precis före så kör jag en kompromiss (läs äcklig eaa) så jag mixar och intar dom 15-25min innan passet, tror inte jag tappar nämnvärt av effekt på någon av dom och det lilla tappet kan jag ta. men visst köper jag kollos nya och den smakar okej kör jag ju rage 30min före och eaa precis innan såklart! kör hårt!

Har för mig att grub postade en studie som visade att eaa 20 minuter innan träning inte hade någon effekt.

Trance
2008-11-12, 19:05
Då jag saknar den skopa som används som exempel vid dosering av Kolos EAA så undrar jag vilken volym 7 gram EAA har ungefär.

skaparn
2008-11-12, 19:45
Då jag saknar den skopa som används som exempel vid dosering av Kolos EAA så undrar jag vilken volym 7 gram EAA har ungefär.

Halva skopan från Fairing Aminso Rush är ca 12 ml konstaterade jag efter att ha gjort ett test med vatten och en köksvåg.

En halva ska sedan om jag inte minns fel motsvara ungefär 6-7 gram pulver.

Trance
2008-11-12, 20:01
Halva skopan från Fairing Aminso Rush är ca 12 ml konstaterade jag efter att ha gjort ett test med vatten och en köksvåg.

En halva ska sedan om jag inte minns fel motsvara ungefär 6-7 gram pulver.

Ok, det är inte så mycket som skall in i alla fall. Tack för hjälpen.

Trance
2008-11-12, 20:02
Ok, det är inte så mycket som skall in i alla fall.

That's what she said!

brobban
2008-11-15, 21:24
Jävlar vad "peach" smakade äckligt, jag kan inte ge en närmare beskrivning men det smakade plast - som plastpersika. Esapro var i mitt tycke mycket gott om man jämför med denna smaken.... men alla har ju olika smak.

MrBulk
2008-11-18, 16:06
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Shit va god,läs lättdrucken, den var, kört på Esa, Amino-Rush både apelsin och nu senast citron, apelsinen var värst och jag var tvungen att fort stoppa ett tuggummi i munnen efter jag druckigt båda dom smakerna men nu behövdes inte det längre:).
Fun light peach är godare men Kolloz EAA var väldigt likt i smaken.

Körv
2008-11-18, 20:15
Shit va god,läs lättdrucken, den var, kört på Esa, Amino-Rush både apelsin och nu senast citron, apelsinen var värst och jag var tvungen att fort stoppa ett tuggummi i munnen efter jag druckigt båda dom smakerna men nu behövdes inte det längre:).
Fun light peach är godare men Kolloz EAA var väldigt likt i smaken.


Skönt å höra, då jag köpt en burk för deffen i januari redan :thumbup: