handdator

Visa fullständig version : Sammes journal [1992]


Sidor : [1] 2 3

samme11
2008-09-02, 15:16
Hejsan, startar denna journal för att få hjälp med ett bra schema, när jag fått det ska jag börja skriva om varje pass.

Lite bakrund: Är född 29 Juni 1992, har gymmat sen jag fick mitt gymkort av mamma i April tror jag, men gymmade inte på hela sommarn nästan, bara litegrann, men har nu börjat igen, det jag främst vill få ut med träningen är att gå ner i vikt samt bygga muskler, eller kanske inte behöver gå ner mer i vikt, väger 69, vägde 84 innan sommarn, är 174 cm lång, och vill bara bli av med allt fett!

Aja tacksam för hjälp!

Gymfjollan
2008-09-02, 15:38
Hejsan, startar denna journal för att få hjälp med ett bra schema, när jag fått det ska jag börja skriva om varje pass.

Lite bakrund: Är född 29 Juni 1992, har gymmat sen jag fick mitt gymkort av mamma i April tror jag, men gymmade inte på hela sommarn nästan, bara litegrann, men har nu börjat igen, det jag främst vill få ut med träningen är att gå ner i vikt samt bygga muskler, eller kanske inte behöver gå ner mer i vikt, väger 69, vägde 84 innan sommarn, är 174 cm lång, och vill bara bli av med allt fett!

Aja tacksam för hjälp!

Oh en 92a ! :) du kan ju läsa om olika scheman på kolo här :


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454


tänk på vad du äter, ät mycket proteiner, sen beror det ju på hur mycket pengar man kan spendera på mat i månaden,

mitt tips är iallfall 1 tonfiskburk elr 1 lätt Keso elr 1 kesella per dag ! :)

snabba kolhydrater efter träning tror man ska ha i sig runt 2Gram kolhydrater per kroppsvikt efter träningspass , men låter det vara osagt

Lycka Till Ge oss bilder så vi kan se resultaten. work hard Dude ! :hbang:

samme11
2008-09-02, 15:42
Oh en 92a ! :) du kan ju läsa om olika scheman på kolo här :


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454


tänk på vad du äter, ät mycket proteiner, sen beror det ju på hur mycket pengar man kan spendera på mat i månaden,

mitt tips är iallfall 1 tonfiskburk elr 1 lätt Keso elr 1 kesella per dag ! :)

snabba kolhydrater efter träning tror man ska ha i sig runt 2Gram kolhydrater per kroppsvikt efter träningspass , men låter det vara osagt

Lycka Till Ge oss bilder så vi kan se resultaten. work hard Dude ! :hbang:


Japp en 92a :o Är du också 92a? :)

Mamma betalar självfallet maten haha :)

Keso gör inte så att jag går upp i vikt va?

Jag äter alltså inte Vit pasta, potatis, och sånt, samt dricker aldrig läsk, inte gjort på en månad nu :O bara ibland på helger, lite godis på lördagar ibland, ja kan ta bilder om en stund :o

Jag tränar varje dag, från och med nu så behöver ett envecks schema kanske? vilar nog på helger.

Gymfjollan
2008-09-02, 15:46
Japp en 92a :o Är du också 92a? :)

Mamma betalar självfallet maten haha :)

Keso gör inte så att jag går upp i vikt va?

Jag äter alltså inte Vit pasta, potatis, och sånt, samt dricker aldrig läsk, inte gjort på en månad nu :O bara ibland på helger, lite godis på lördagar ibland, ja kan ta bilder om en stund :o


yes ! 92or - for - life- :D

haha ojoj, be henne köpa lätt kesella,, lätt keso , tonfisk, !

asså käkar du 5 kg keso om dagen så kan du ju gå upp, men ät med måtta så,

det är bra, potatis är inte såå farligt, men du kan ju även kombinera med å äta bulgur å cous-cous, läsk kan man ju dricka någon gång ibland samma med tårta , kakor mm .

Ta bilder du !

chrille87
2008-09-02, 15:47
samt dricker aldrig läsk, inte gjort på en månad nu :O bara ibland på helger

Stor humor! Lycka till med träningen och unna dig en dricka ibland;)

samme11
2008-09-02, 15:52
Stor humor! Lycka till med träningen och unna dig en dricka ibland;)

Alltså menade innan dem 4 veckorna ja prata om drack ja bara ibland :D

JakeTheSnake
2008-09-02, 16:07
Jag kör på det här träningsschemat jusst nu och det funkar bra för mej. Tycker speciellt det är bra ibörjan eller när man vill komma tillbaka efter uppehåll från träning. Sen efter ett tag är dej ju bra och byta ibland också och kolla vilket som är best för en själv.

Dag1: Bröst, Axlar, Triceps
Dag2: Rygg, Ben, Biceps, Mage
Dag3: Vila
Dag4: Bröst, Axlar, Triceps
Dag5: Rygg, Ben, Biceps, Mage
Dag6: Vila
Dag7: Vila

Du borde lägga upp bilder och stats om dej själv så du ser hur mycket du utvecklas. Fasta mål kan också vara bra för motivationen.

Lycka till!


Är det bara 92or på det här forumet lr??:P

samme11
2008-09-02, 16:14
Tack :) Btw varför kan ja inte editera min första post? :S

Gymfjollan
2008-09-02, 16:17
Tack :) Btw varför kan ja inte editera min första post? :S

Du har 3 minuter på dig att redigera ditt inlägg. Efter du postat det

samme11
2008-09-02, 16:26
Du har 3 minuter på dig att redigera ditt inlägg. Efter du postat det

Men vafaaaan!

Gymfjollan
2008-09-02, 16:35
Men vafaaaan!

hehe , vart bor du då i landet ?

Ants
2008-09-02, 16:36
Dag1: Bröst, Axlar, Triceps
Dag2: Rygg, Ben, Biceps, Mage
Dag3: Vila
Dag4: Bröst, Axlar, Triceps
Dag5: Rygg, Ben, Biceps, Mage
Dag6: Vila
Dag7: Vila



Oja.. 92orna håller tyvärr på att ta över kolo.. Hoppas på mer 91:or.!! (We will survive!)

Jag skulle hellre köra:

Dag1: Bröst/Axlar/triceps
Dag 2: Vila
Dag 3: Ben/Rygg/Biceps/Mage
Dag 4: Vila
Dag 5: Bröst/Axlar/triceps
Dag 6: Vila
Dag 7: Ben/Rygg/Biceps/Mage
Dag 8: Vila

Etc.. Då får varje muskelgrupp vila minst 48 timmar innan nästa påfrestning.
Tänk på att inte träna framsida axlar för mycket, då de tränas mycket i bänk ;)

-
Vart tränar du någonstans, måntro?

Lycka till med din träning!

samme11
2008-09-02, 16:37
hehe , vart bor du då i landet ?

Stockholm :)

samme11
2008-09-02, 16:37
Oja.. 92orna håller tyvärr på att ta över kolo.. Hoppas på mer 91:or.!! (We will survive!)

Jag skulle hellre köra:

Dag1: Bröst/Axlar/triceps
Dag 2: Vila
Dag 3: Ben/Rygg/Biceps/Mage
Dag 4: Vila
Dag 5: Bröst/Axlar/triceps
Dag 6: Vila
Dag 7: Ben/Rygg/Biceps/Mage
Dag 8: Vila

Etc.. Då får varje muskelgrupp vila minst 48 timmar innan nästa påfrestning.
Tänk på att inte träna framsida axlar för mycket, då de tränas mycket i bänk ;)

-
Vart tränar du någonstans, måntro?

Lycka till med din träning!

Tränar på Friskis :P

Ants
2008-09-02, 16:38
Tränar på Friskis :P

Äh. Skit gym ;) Kom till Haninge & Kör på Najadens Gym. :thumbup:

samme11
2008-09-02, 16:44
Äh. Skit gym ;) Kom till Haninge & Kör på Najadens Gym. :thumbup:

Orkar nog inte åka dit :D

Gymfjollan
2008-09-02, 16:49
Stockholm :)

Å :D kanske gyma nån gång tillsamans ? ;)
å prata kost ? ^^

samme11
2008-09-02, 16:57
Ja gärna, vart i stockholm bor du? :)

Kommer snart med bilder!

Gymfjollan
2008-09-02, 17:06
Ja gärna, vart i stockholm bor du? :)

Kommer snart med bilder!

:)typ i huddinge, dudå ?

good ;D

samme11
2008-09-02, 17:10
:)typ i huddinge, dudå ?

good ;D

Nacka :)

JakeTheSnake
2008-09-02, 17:15
Oja.. 92orna håller tyvärr på att ta över kolo.. Hoppas på mer 91:or.!! (We will survive!)

Jag skulle hellre köra:

Dag1: Bröst/Axlar/triceps
Dag 2: Vila
Dag 3: Ben/Rygg/Biceps/Mage
Dag 4: Vila
Dag 5: Bröst/Axlar/triceps
Dag 6: Vila
Dag 7: Ben/Rygg/Biceps/Mage
Dag 8: Vila

Etc.. Då får varje muskelgrupp vila minst 48 timmar innan nästa påfrestning.
Tänk på att inte träna framsida axlar för mycket, då de tränas mycket i bänk ;)


Funkar också bra men det andra passar bättre för mej. Du får ju vila 48h på min variant också. Lägger ju ihop Bröst/axlar/triceps och sen dagen efter Ben/rygg/biceps/mage eftersom ingen av de övningarna tar så mycket på de muskelgrupperna dagen efter.

Tränar också friskis. Det är billigt och vissa av gymmen är bra. På vilka friskis tränar ni?

samme11
2008-09-02, 17:19
Funkar också bra men det andra passar bättre för mej. Du får ju vila 48h på min variant också. Lägger ju ihop Bröst/axlar/triceps och sen dagen efter Ben/rygg/biceps/mage eftersom ingen av de övningarna tar så mycket på de muskelgrupperna dagen efter.

Tränar också friskis. Det är billigt och vissa av gymmen är bra. På vilka friskis tränar ni?

Friskis Nacka :)

JakeTheSnake
2008-09-02, 17:27
Friskis Nacka :)

Ok jag kör oftast i skrapan men tränar även i ringen ibland. Det finns ingen fri skivstång i ringen så är mest därför ja inte tränar där och det är dessutom fräshare och bättre maskiner i skrapan.

samme11
2008-09-05, 21:52
Sorry har varit inaktiv, idag och igår körde jag nästan bara Kondition på löpbandet och roddmaskinen :)

Kommer snart med bilder!

samme11
2008-09-05, 21:57
Har en fråga, jag är lite småmullig, alltså inte mkt, då ska ja väll inte deffa bara träna å äta rätt? och vad innebär egentligen deff?

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:02
En deff innebär att man väljer att definera fram sina muskler. Dvs att försöka bli av med så mycket fett som möjligt och så lite muskelmassa som möjligt. Inget jag tycker en i vår ålder ska göra dock. Inte helt färdigutvecklade ännu!

Ät på som vanligt, kanske lite mer, och träna mycket så kommer det bli bra;)

samme11
2008-09-05, 22:07
En deff innebär att man väljer att definera fram sina muskler. Dvs att försöka bli av med så mycket fett som möjligt och så lite muskelmassa som möjligt. Inget jag tycker en i vår ålder ska göra dock. Inte helt färdigutvecklade ännu!

Ät på som vanligt, kanske lite mer, och träna mycket så kommer det bli bra;)

Skall förbränna fett! Därför äter jag en normal portion och oftast bara 1, förut kunde de bli 3, men blir mätt snabbare nu, äter bara glass,godis, osv 1 ggn per dag endast på helg, fredag eller lördag, ingen vit pasta, potatis osv, bara fullkorn det har ju fått bort cirka 15 KG, men vill bli av med mer fett! ;D

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:10
Skall förbränna fett! Därför äter jag en normal portion och oftast bara 1, förut kunde de bli 3, men blir mätt snabbare nu, äter bara glass,godis, osv 1 ggn per dag endast på helg, fredag eller lördag, ingen vit pasta, potatis osv, bara fullkorn det har ju fått bort cirka 15 KG, men vill bli av med mer fett! ;D

Promenader?`Har för mig att vanliga promenader ska vara effektivast i att använda fett som energikälla. Högre tempo använder kolhydrater. Inte helt säker, vill bara göra ett försök att vara Kostguru a'la King Grub.

samme11
2008-09-05, 22:12
Promenader?`Har för mig att vanliga promenader ska vara effektivast i att använda fett som energikälla. Högre tempo använder kolhydrater. Inte helt säker, vill bara göra ett försök att vara Kostguru a'la King Grub.


Inte bättre att köra tillexmpel 70*20 springa 70 sek, gå 20 sen gör mn det typ 10 ggr, eller jogga?

tommie-92
2008-09-05, 22:13
Skall förbränna fett! Därför äter jag en normal portion och oftast bara 1, förut kunde de bli 3, men blir mätt snabbare nu, äter bara glass,godis, osv 1 ggn per dag endast på helg, fredag eller lördag, ingen vit pasta, potatis osv, bara fullkorn det har ju fått bort cirka 15 KG, men vill bli av med mer fett! ;D

Ifall du nu vill bli av med fett så är mitt största tips konditions träning kombinerat med tung styrketräning och rätt intag av kost.
Det gäller bara att nöta på, resultaten kommer med tiden!
Good luck!:thumbup:

Andy;Man kan aldrig bli king-grub :D

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:17
Läs i denna tråden:) http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=116715&highlight=HIIT

Finns många bra frågor och svar i den! Ett exempel som är quotat ur en annan tråd du får läsa i också är
Eller uttryckt som exemplet jag brukar ta:

Person 1 gillar att äta. Han väljer att äta 3000 kcal. Utan konditionsträning förbrukar hans normala liv 2500 kcal. Eftersom han vill gå ned i vikt springer han dock en timme om dagen och förbrukar 1000 kcal. Totalt förbrukar han 3500 kcal över dygnet och slutar på ett underskott på 500 kcal.

Person 2 gillar inte att träna. Hans normala liv förbrukar också 2500 kcal, men eftersom han inte vill träna, men ändå vill gå ned lika mycket i vikt, äter han 2000 kcal i stället. Han slutar också på ett underskott på 500 kcal vid dagens slut.

Båda personernas fettförbränning är lika stor (förutsatt att det är två teoretiska personer med identiska förutsättningar i övrigt i exemplet) och båda personerna går ner lika mycket.

Använd sökfunktionen med;) Har hjälpt dig lite på traven nu men i framtiden så se till att söka själv;) Alltid innan en ny tråd startas i någon forumdel (förutom Allmänt) så söker du så frågan inte varit uppe innan :thumbup:


EDIT: Naej jag vet tommie men man kan alltid försöka föra hans kunskap vidare;)

samme11
2008-09-05, 22:17
Ifall du nu vill bli av med fett så är mitt största tips konditions träning kombinerat med tung styrketräning och rätt intag av kost.
Det gäller bara att nöta på, resultaten kommer med tiden!
Good luck!:thumbup:

Andy;Man kan aldrig bli king-grub :D


Haha det låter bra! Men jag kan typ inga övningar när jag gymmar, kör alltid i maskin :S

Och när man kör typ rygg biceps en dag ska man köra mer reps än 3 då? Brukar oftast göra det.

En fråga om magträning, kan man köra det varje ggn? och ja brukar bara göra vanliga situps, finns det några andra som tar mkt mer?

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:20
Här har du en länk till övningsbanken med http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Börja alltid försiktigt och se till att få in utförandet perfekt innan du kör på med tyngre vikter!! Särskilt med Marklyft och andra ryggövningar!

samme11
2008-09-05, 22:26
Fan att man inte kan editera, varje gång jag har gymmat nu så har jag alltid kört helkropp typ, vill ha 5 dagars schema, alltid kondition innan VARJE dag, och ifall man kör typ 2 övningar dag + mage VARJE dag, kan man köra mer än 3 reps då? eftersom innan har ja kört 3 reps på varje sak när jag har gymmat eftersom ja kör helkropp, kan ja typ köra 4 - 5 reps ist? :)

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:29
Fan att man inte kan editera, varje gång jag har gymmat nu så har jag alltid kört helkropp typ, vill ha 5 dagars schema, alltid kondition innan VARJE dag, och ifall man kör typ 2 övningar dag + mage VARJE dag, kan man köra mer än 3 reps då? eftersom innan har ja kört 3 reps på varje sak när jag har gymmat eftersom ja kör helkropp, kan ja typ köra 4 - 5 reps ist? :)

Menar du inte set nu? Reps = repetitioner = antal gånger man utför en övning. T ex antal gånger man gör en armhävning både upp och ner. Set = hur många gånger man kör på maskinen/övningen.

Ex.
Bänkpress:

50kg*2set*10reps = att jag körde 10 repetitioner 2 gånger med 50kg. Sorry för dryg förklarning. Hoppas du fattar:P

samme11
2008-09-05, 22:32
Menar du inte set nu? Reps = repetitioner = antal gånger man utför en övning. T ex antal gånger man gör en armhävning både upp och ner. Set = hur många gånger man kör på maskinen/övningen.

Ex.
Bänkpress:

50kg*2set*10reps = att jag körde 10 repetitioner 2 gånger med 50kg. Sorry för dryg förklarning. Hoppas du fattar:P

förlåt mig, sets ja. aja svara på frågan nu! :D

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:36
Svår fråga att svara på. Beror på hur många reps du kör. Jag kör(körde) med 4 set och mellan 10-12 reps. tycker det fungerade bra för mig.

tommie-92
2008-09-05, 22:36
Varför vill du ha konditionen innan varje pass? Bättre o ta den efter passet så är du pigg och fräsch under ditt pass.
Enligt mig så är 5-split overkill, kör på en 3-split eller 4-split.
2övningar varje dag låter också lite lite(?)

Jag själv håller mig alltid mellan 3-4set men jag varierar repsantalet med 2-3v intervaller, håller mig inom repsintervallet 6-10. Tycker jag funkar bra.
Fast alla fungerar på olika sätt :)

samme11
2008-09-05, 22:46
Varför vill du ha konditionen innan varje pass? Bättre o ta den efter passet så är du pigg och fräsch under ditt pass.
Enligt mig så är 5-split overkill, kör på en 3-split eller 4-split.
2övningar varje dag låter också lite lite(?)

Jag själv håller mig alltid mellan 3-4set men jag varierar repsantalet med 2-3v intervaller, håller mig inom repsintervallet 6-10. Tycker jag funkar bra.
Fast alla fungerar på olika sätt :)


Smart det där med kondition efter varje pass, men värmen såklart upp cirka 5-10 min på bandet :)

Asså när jag sa 2 övningar per dag mena jag typ rygg-triceps, inte bara 2 olika saker som tränar dem delarna ;D

tommie-92
2008-09-05, 22:47
Asså när jag sa 2 övningar per dag mena jag typ rygg-triceps, inte bara 2 olika saker som tränar dem delarna ;D


Tänkte väl, fast då hade det varit smartare o säga muskelgrupper ;)
För säger du övningar så tänker man just på övningar :)

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:47
:D

Triceps, Rygg, Biceps, Bröst, Ben osv är inga "övningar". Det är muskelgrupper:D

samme11
2008-09-05, 22:52
:D

Triceps, Rygg, Biceps, Bröst, Ben osv är inga "övningar". Det är muskelgrupper:D


Förstod det nu! :D

Någon snäll själ som kan hjälpa mig med ett schema from nästa vecka?:)

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:55
Enkelt schema:

Dag 1: Rygg, Biceps

Dag 2: Vila

Dag 3: Mage, Ben

Dag 4: Vila

Dag 5: Bröst, Triceps, Axlar

Dag 6: Vila

Och sen startar du om igen:) Leta i övningsbanken efter övningar!

samme11
2008-09-05, 22:56
Enkelt schema:

Dag 1: Rygg, Biceps

Dag 2: Vila

Dag 3: Mage, Ben

Dag 4: Vila

Dag 5: Bröst, Triceps, Axlar

Dag 6: Vila

Och sen startar du om igen:) Leta i övningsbanken efter övningar!


Tack :) Överanstränger man sig om man kör mage varje dag?

Och jag kan köra kondition varje dag tex, spinning, cykling, löpbandet roddmaskinen etc?

Andy.da.wohoo
2008-09-05, 22:57
Pretty much, yes. Kan ju köra mage vartannan dag eller något sånnt men en muskel behöver mellan 42-72 timmar för att vara helt uppvilad efter ett träningspass.

tommie-92
2008-09-05, 22:57
Eller
Mån: Bröst/axlar
Tis: Vila
Ons: Rygg/baksida axlar
Tors: Vila
Fre: Armar
Lör: Vila
Sön: Ben/Mage

Kondition kan du köra varje dag, det gör jag själv.
Nu har du iaf 2förslag o välja på!

samme11
2008-09-05, 23:09
Japp bara välja! :D

samme11
2008-09-08, 20:31
Dagens Pass.

Uppvärming på bandet cirka 10 minuter.

Rygg

Sittande kabelrodd 3*10,41KG

Ryggmaskin ( alltså man sitter lite snett och trycker upp en platta man har på ryggen, vet ej vad den heter ) 3*10,100KG

Hypersträck 3*10.


Biceps

Preacher Curl 3*10,10KG+Stång.

Kabelcurl 3*10, 36KG tror jag? Maskinens vikter var konstiga, missvisande alltså.

Sittande kabelrodd 3*10,41KG (stod att den skulle ta på biceps) Är lite ny inom alla övningar så ursäkta mig om ja har fel på vissa namn etc håller på lär mig nya övningar.

Avslutade med 3 km joggning på bandet, resistance 10, vet inte hur många KM det är, körde sedan roddmaskin 1 km.

Kändes bra.

JBJ
2008-09-08, 20:35
69 kg och 174cm då ska det inte gå neråt i vikt då ska det läggas på muskler! :D lycka till med träningen!

samme11
2008-09-08, 20:38
69 kg och 174cm då ska det inte gå neråt i vikt då ska det läggas på muskler! :D lycka till med träningen!

Haha ja iofs, men vill bli av med lite hull haha :) Tack så mycket!

Tjuckot
2008-09-08, 21:10
Har själv varit i din ålder och vägt runt 67-69kg på den längden efter en viktnedång. Och oavsett vad man tycker och tänker då så behöver man mer muskler för att se bättre ut, iaf i det viktintervallet. Så bara kör på hårt på gymmet så kommer det gå bra :)

samme11
2008-09-08, 22:36
Kommer lite bilder, ville bara att ni skulle kommentera om jag ser tjock ut :S (mina poser<3) haha inga seriösa ;P

samme11
2008-09-08, 23:01
Skall sova, godnatt!

samme11
2008-09-09, 14:14
Ska snart ner och köra kondition!

Andy.da.wohoo
2008-09-09, 15:06
Du ser inte tjock ut:)

samme11
2008-09-09, 17:11
Du ser inte tjock ut:)

Haha säker? :) Ska fan försöka kirra 6-packet till sommarn! :D

Dagens Pass.

Vilodag- men kör kondition, 2km på crosstrainer och 800 M på löpbandet började på löpbandet men fick äcklig håll!

calle92
2008-09-09, 17:19
Haha säker? :) Ska fan försöka kirra 6-packet till sommarn! :D

Dagens Pass.

Vilodag- men kör kondition, 2km på crosstrainer och 800 M på löpbandet började på löpbandet men fick äcklig håll!

Försök bygg så mycket muskler som möjligt innan deffen börjar så ska det bli kanon:) Betydligt snyggare att ha lite kött på kroppen när man är deffad än att vara ett skelett med rutor på magen;) Lycka till!

Gymfjollan
2008-09-09, 17:26
tycker du inte såg tjock ut ! bygger du muskler å ligger på aningen över kalori + så kommer du bli mer rippade än att deffa som du är nu.

tänk på att bara äta rätt å skita i allt onyttigt, Träningen är inte det roligaste ,men ack så bra !

Lägg upp en ny bild varje månad så kan man se resultat ,

lycka till ! :)

samme11
2008-09-09, 18:54
Försök bygg så mycket muskler som möjligt innan deffen börjar så ska det bli kanon:) Betydligt snyggare att ha lite kött på kroppen när man är deffad än att vara ett skelett med rutor på magen;) Lycka till!


Jag tror inte att jag deffar? :S haha..

samme11
2008-09-09, 18:55
tycker du inte såg tjock ut ! bygger du muskler å ligger på aningen över kalori + så kommer du bli mer rippade än att deffa som du är nu.

tänk på att bara äta rätt å skita i allt onyttigt, Träningen är inte det roligaste ,men ack så bra !

Lägg upp en ny bild varje månad så kan man se resultat ,

lycka till ! :)

Asså om jag tränar hårt nu? Kommer jag bygga mykcet muskler? Javisst lägger upp varje månad!

Gymfjollan
2008-09-09, 18:57
Asså om jag tränar hårt nu? Kommer jag bygga mykcet muskler? Javisst lägger upp varje månad!

ja så länge du inte blir övertränad å äter helt fel så !

Andy.da.wohoo
2008-09-09, 18:58
Haha säker? :) Ska fan försöka kirra 6-packet till sommarn! :D

Dagens Pass.

Vilodag- men kör kondition, 2km på crosstrainer och 800 M på löpbandet började på löpbandet men fick äcklig håll!

Till sexpacket får du gå ner rätt mycket i BF och köra många tunga övningar för magen.;)

samme11
2008-09-09, 19:05
ja så länge du inte blir övertränad å äter helt fel så !

Aha okej, tänker fortsätta med min diet, godis på helger ENDAST 1 fredag eller lördag kan hända att det blir båda dagarna, men bara lite grann, ingen vit pasta, bröd, bara fullkorn osv. :) hoppas det funkar! btw vad är BF? :$

Gymfjollan
2008-09-09, 19:06
Aha okej, tänker fortsätta med min diet, godis på helger ENDAST 1 fredag eller lördag kan hända att det blir båda dagarna, men bara lite grann, ingen vit pasta, bröd, bara fullkorn osv. :) hoppas det funkar!

skippa godiset isånafall, har du nån msn å prata mer på ?

samme11
2008-09-09, 19:10
skippa godiset isånafall, har du nån msn å prata mer på ?


Ja klart jag har! Gryme_Same@hotmail.com (Kåta gubbar ADDA INTE)

samme11
2008-09-09, 19:24
Adda då!

samme11
2008-09-09, 20:29
Du som är Hammarby_tobbe? :D

samme11
2008-09-10, 16:17
Ska snart ner å köra mage och ben, precis ätit lite så väntar! uppdaterar efter passet

Gymfjollan
2008-09-10, 17:27
Du som är Hammarby_tobbe? :D

haha japp ! :)

samme11
2008-09-10, 19:19
Kom nyss hem från gymmet.

Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km sen rodd 1 km.

Ben.

Benspark 3*10, 36 KG.

Sittande lårcurl 3*10, 36 KG.

Liggande benpress 3*10, 20 KG på varje sida, stången och fotplattan = 30 kg.

Ljumskmaskin 3*10, 36 KG.

Benböj 3*10, 10 KG varje sida stången = 20 kg.

Mage

Situps i justerbar situpbänk 3*15.

Vanliga situps på golvet, 3*10 och 4 sneda.

Magmaskin 3*10.

Skulle egentligen avsluta med 2-3 km löpning på bandet men orkade inte mer än typ 500 meter var helt slut i benen, körde rodd men orkade bara 500 meter där också :P

btw ifall man har tempo 10 på löpbandet hur mkt är det i KM?

JBJ
2008-09-10, 19:45
Fint pass, verkar som du va helt slut hehe, kör hårt!

samme11
2008-09-10, 19:46
Fint pass, verkar som du va helt slut hehe, kör hårt!

Haha ja mina ben och rumpa kändes som skumgummi när jag var påväg hem, kunde knappt gå ;D

tommie-92
2008-09-10, 19:47
pra penpass!, good work:thumbup:

samme11
2008-09-10, 19:52
pra penpass!, good work:thumbup:

Tackar :)!

samme11
2008-09-10, 20:18
Det är jobbigast att träna på Onsdagar och Torsdagar eftersom att vi har långa dagar, byggpraktik i skolan, bygga saker etc.. går bygg 1an för er som undrar ;P

calle92
2008-09-10, 20:19
Bra pass!:) Jag går också bygg 1an just nu, trivs skitbra, mycket bättre än jag trodde. Jag ser det bara som en fördel att lyfta lite skrot och hålla igång i skolan också samtidigt som man tränar. Om du är trött efter skolan kan du ju alltid gå gem och vila ett tag och äta sen träna senare mot kvällen.

samme11
2008-09-10, 20:21
Bra pass!:) Jag går också bygg 1an just nu, trivs skitbra, mycket bättre än jag trodde. Jag ser det bara som en fördel att lyfta lite skrot och hålla igång i skolan också samtidigt som man tränar. Om du är trött efter skolan kan du ju alltid gå gem och vila ett tag och äta sen träna senare mot kvällen.

Haha bygg är skitroligt, vad var eran första bygguppgift? :) Haha aa iofs, men brukar oftast piggna till när jag går ner.

tommie-92
2008-09-10, 20:27
Trevligt med grappar som väljer bygglinjen! Ni kommer inte ångra er:thumbup:

samme11
2008-09-10, 20:29
Trevligt med grappar som väljer bygglinjen! Ni kommer inte ångra er:thumbup:

Omg en till som går bygg? :D

calle92
2008-09-10, 20:33
Vi fick börja med det tråkigaste:( Ritningslära och bygglära. Fast å andra sidan har vi det roliga kvar när det är över:)

tommie-92
2008-09-10, 20:35
Omg en till som går bygg? :D

Men jag ligger ett år före er grappar, glider i 2:an:cool:

Gymfjollan
2008-09-10, 21:03
Men jag ligger ett år före er grappar, glider i 2:an:cool:

bygg !

va fan ska vara barn å fritid :D

samme11
2008-09-10, 21:30
Vi fick börja med det tråkigaste:( Ritningslära och bygglära. Fast å andra sidan har vi det roliga kvar när det är över:)

Aha bygglära och ritningslära får ni typ lära er ur man bygger och gör ritningar?

samme11
2008-09-11, 21:04
Var nere och körde lite kondition

samme11
2008-09-12, 14:00
Kom nyss hem från skolan och ska snart ner och köra bröst/axlar/triceps, uppdatera efter!

samme11
2008-09-12, 19:00
Vart inget pass idag, kör det imorgon istället! Var så himla trött efter skolan.

samme11
2008-09-13, 13:35
Dagens pass.

1 km crosstrainer

Triceps.

Pushdowns

10*3, 36 KG.

Vet inte vad övningen heter men man tar tag i stången sen drar man uppåt asså i kabel grej svårt att förklara, men körde iaf 10*3, 32 KG

Sen visste jag inga mer övningar:S så körde axlar.

Axlar.

Axelpress 10*3, 32 KG

Lateral raise i maskin. 10*1, 27 KG 10*2, 18 KG.

Sen körde jag med 2 10 KG hantlar i varje hand och stog stilla med dem vid sidan av kroppen och jobbade med axlarna, om ni förstår? :D

Bröst.

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Pec Fly 10*3, 36 KG.

Lite lutande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel.

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Sen skulle jag köra bänkpress men hade ingen som kunde passa så körde utan vikter bara stången litegrann, ny med bänkpress

samme11
2008-09-13, 23:04
Snålt med kommentarer imo!

Andy.da.wohoo
2008-09-13, 23:59
Inte behöver man kommentera en journal bara för man följer den?:)

samme11
2008-09-14, 10:00
Inte behöver man kommentera en journal bara för man följer den?:)


Haha du har rätt! 1-0 till andy!

samme11
2008-09-14, 18:30
Vilodag idag, har ju bestämt att jag ska köra kondition då, men men ja har cp träningsverk i hela benen, nästa gång blir det bättre stretch!

Andy.da.wohoo
2008-09-14, 18:36
Haha du har rätt! 1-0 till andy!

Hahah:D Drygt med träningsvärken!

chrille87
2008-09-14, 18:48
Om du har vilodag ska du ha vilodag och inte aktivera kroppen, du växer då kroppen får återhämta sig;)

samme11
2008-09-14, 19:01
Om du har vilodag ska du ha vilodag och inte aktivera kroppen, du växer då kroppen får återhämta sig;)



Okej ! :)

samme11
2008-09-15, 16:06
Ska nu ner och köra biceps/rygg, uppdaterar snart.

samme11
2008-09-15, 19:27
Dagens pass.

1 km uppvärmning på bandet.

Biceps.

Curlstångscurl 5*2, 10 KG varje sida, palla inte mer ;D

Kabelcurl 10*1, 36 KG, 10*2, 32 KG

Sittande kabelrodd 10*3, 41 KG, stog att den skulle ta på biceps också.

Maskincurl 10*2, 27 KG det suger i maskin tycker jag, enklare med fri stång.

Växlande hantelcurl tror jag det heter, :D 10*2, 10 kg varje hantel, 10*1, 9 kg.

Rygg.

Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Latsdrag 10*3, 36 eller 32 KG kan inte minnas om de var 36 eller 32!

Ryggmaskin 10*3, 91 KG.

Hypersträck 10*3.


Kändes som ett bra pass, men vill lära mig nya övningar, ska läsas på!

tommie-92
2008-09-15, 19:29
men vill lära mig nya övningar, ska läsas på!

Övning ger färdighet! :)

Bra pass för övrigt!

samme11
2008-09-15, 19:32
Övning ger färdighet! :)

Bra pass för övrigt!


Japp så är det! Tack.:)

Andy.da.wohoo
2008-09-15, 19:34
Härligt pass:thumbup:

samme11
2008-09-15, 19:44
Tackar!:D

magnusasb
2008-09-15, 20:06
Du bara kör på samme, gött. Kötta kötta kötta på nu! Vad ligger dina PB i Bänk,Mark och Knäböj?

Tack för gratulationen också! :)

samme11
2008-09-15, 20:12
Du bara kör på samme, gött. Kötta kötta kötta på nu! Vad ligger dina PB i Bänk,Mark och Knäböj?

Tack för gratulationen också! :)


Haha japp det skall jag göra! Personbästa betyder alltså max i dem sakerna? Faktiskt inte maxat mark, knäböj, kör aldrig mark, bänk är väll 50 eller 55, knäböj kan jag nog prova på benpasset på onsdag!

haha, det är lungt!:)

magnusasb
2008-09-15, 20:29
Haha japp det skall jag göra! Personbästa betyder alltså max i dem sakerna? Faktiskt inte maxat mark, knäböj, kör aldrig mark, bänk är väll 50 eller 55, knäböj kan jag nog prova på benpasset på onsdag!

haha, det är lungt!:)

Okej, japp tänkte på vad du maxat. Har du ökat i bänkpressen sedan du började med journalen eller? Varför kör du inte marklyft då? Knäböj, kör du inte det heller? Ja, kör det på onsdag så får vi se vad du köttar för resultat :)

Keep it up boy!

samme11
2008-09-15, 21:14
Du bara kör på samme, gött. Kötta kötta kötta på nu! Vad ligger dina PB i Bänk,Mark och Knäböj?

Tack för gratulationen också! :)

Okej, japp tänkte på vad du maxat. Har du ökat i bänkpressen sedan du började med journalen eller? Varför kör du inte marklyft då? Knäböj, kör du inte det heller? Ja, kör det på onsdag så får vi se vad du köttar för resultat :)

Keep it up boy!

Haha vet inte varför jag inte kör marklyft, jo kör knäböj :D, haha tror inte att ja ökat i bänk, vågar inte maxa då ja alltid gymmar själv typ.. och så har ja inte så bra teknik ännu :)

samme11
2008-09-15, 21:45
Kan tilläggas att när jag skriver 10*3 så betyder det reps respektive sets, om ni trodde ngt annat, dags att gå och sova, godnatt! :D

samme11
2008-09-16, 20:12
Imorrn blire mage och ben!! taggar redan omg! :D

samme11
2008-09-17, 19:47
Kom nyss hem från gymmet.

Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km.

Ben.

Benspark 3*10, 41 KG.

Sittande lårcurl 3*10, 36 kg fick cp ont i översida lår :S den där grejjen tryckte emot så körde konstigt men aja :;P

Liggande benpress 3*10, 25 KG på varje sida, stången och fotplattan = 30 kg.

Ljumskmaskin 3*10, 50 kg.

Orkade inte köra benböj denna gången

Mage

Situps i justerbar situpbänk 3*15.

Vanliga situps på golvet, 3*10.


Tyckte att passet var hyffsat, ska lära mig mer övningar till mage, hade svårt att koncentrera mig på grund utav min axel, känns som den hoppat ur led men ändå inte!

tommie-92
2008-09-17, 19:50
Bra pass mannen!!
Några tips på magövningar som jag själv använder:
Benlyft liggandes på bänk
Cablecrunches, antingen knäståendes på golvet eller på en bänk
Situps på sånahär pilates bollar
Sidebends med hantel eller Bålrotationer med viktskiva :thumbup:

samme11
2008-09-17, 19:52
Bra pass mannen!!
Några tips på magövningar som jag själv använder:
Benlyft liggandes på bänk
Cablecrunches, antingen knäståendes på golvet eller på en bänk
Situps på sånahär pilates bollar
Sidebends med hantel eller Bålrotationer med viktskiva :thumbup:


Haha tack så mycket :) Jo brukar köra den med pilates bollar men känns inte som det tar något =/

Hade svårt att koncentrera mig pga min axel, känns som den har hoppat ur led men ändå inte:S

tommie-92
2008-09-17, 20:00
Haha tack så mycket :) Jo brukar köra den med pilates bollar men känns inte som det tar något =/


Testa att sätta dig längre bak på bollen om du sitter långt fram :)

samme11
2008-09-17, 20:09
Testa att sätta dig längre bak på bollen om du sitter långt fram :)


Okej :)

Bjorneman
2008-09-17, 20:41
Bra pass :) Lycka till ;D

samme11
2008-09-17, 20:44
Bra pass :) Lycka till ;D



Tack så mycket! spanar in din journal förresten :)

samme11
2008-09-17, 21:03
Time for bed! Inte nytt pass försen på fredag hoppas verkligen axeln blir bättre annars blir jag riktigt sur!

samme11
2008-09-19, 19:55
Dagens pass.

1 km löpband

Triceps.

Pushdowns

10*1, 32 KG 10*2 36 KG.
Helt seriöst måste jag lära mig fler triceps övningar kör bara den :S

Axlar.

Axelpress 10*3, 36 KG

Lateral raise i maskin. 10*3, 22,5 KG

Sen körde jag med 2 20 kg KG's grejjer sånna som man sätter fast när man ska köra bänk i varje hand och stog stilla med dem vid sidan av kroppen och jobbade med axlarna, om ni förstår? typ 10*2 eller 10*3 minns inte.

Bröst.

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Pec Fly 10*3, 36 KG.

Lite lutande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel.

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Hyffsat bra pass tycker jag, ska bara träna på fler övningar.

Raschmus
2008-09-19, 23:04
Tjena Samme. Kikat igenom din journal nu och vill önska dig lycka till, innan dess vill jag dock ge dig några tips och råd;

Jag ser att du gärna avslutar med tunga övningar såsom hantelpress, knäböj med flera. Jag hade börjat med de största muskelgrupperna i passen (såsom bröst går före triceps och axlar) samt börjat med de tyngsta övningarna såsom böj, bänk etc för varje muskel.

Mage hade jag tränat 1 gång oftare än de resterande muskelgrupperna, då du verkar vilja piska magen lite hårdare och oftare.

Mage hade jag avslutat med de pass du kör det, vilket du verkar göra, då du behöver magstyrkan genom hela passet för att stabilisera bål med mera.

För viktnedgången hade jag ätit på som vanligt, käka nån burk keso, kesella eller tonfisk som gymfjollan tipsade dig om, om du känner att ditt protein intag för dagen är lågt. F ö ät en stabil grund och var inte rädd för att äta dig mätt, utan snarare tvärtom. Sedan ligger det inte något större problem i att man äter skitmat för viktnedgång. En amerikansk studie visar att om 90% av ditt intag är sk "bra" och hälsosam kan du med gott samvete äta de resterande 10% på skit. Ät med sunt förnuft och undvik alkohol för ofta och mycket.

Jag hade kört på varannandag schema med 3 split. Exempelvis Bröst/triceps/axlar, Ben/mage, Rygg/Biceps. Vilket liknar mitt egna schema :rolleyes:

Avslutningsvis är mitt största och mest seriösa råd för att tappa vikt är morgoncardio då din insulinnivå är låg och kroppens bränsle troligtvis och förhoppningsvis blir kroppensfett. Om du orkar kör intervaller (HIIT) vilket studier visar skall förbränna mer fett än promenader.

Lycka till och fråga om du tror jag kan vara till någon hjälp :thumbup:

samme11
2008-09-20, 11:43
Tjena Samme. Kikat igenom din journal nu och vill önska dig lycka till, innan dess vill jag dock ge dig några tips och råd;

Jag ser att du gärna avslutar med tunga övningar såsom hantelpress, knäböj med flera. Jag hade börjat med de största muskelgrupperna i passen (såsom bröst går före triceps och axlar) samt börjat med de tyngsta övningarna såsom böj, bänk etc för varje muskel.

Mage hade jag tränat 1 gång oftare än de resterande muskelgrupperna, då du verkar vilja piska magen lite hårdare och oftare.

Mage hade jag avslutat med de pass du kör det, vilket du verkar göra, då du behöver magstyrkan genom hela passet för att stabilisera bål med mera.

För viktnedgången hade jag ätit på som vanligt, käka nån burk keso, kesella eller tonfisk som gymfjollan tipsade dig om, om du känner att ditt protein intag för dagen är lågt. F ö ät en stabil grund och var inte rädd för att äta dig mätt, utan snarare tvärtom. Sedan ligger det inte något större problem i att man äter skitmat för viktnedgång. En amerikansk studie visar att om 90% av ditt intag är sk "bra" och hälsosam kan du med gott samvete äta de resterande 10% på skit. Ät med sunt förnuft och undvik alkohol för ofta och mycket.

Jag hade kört på varannandag schema med 3 split. Exempelvis Bröst/triceps/axlar, Ben/mage, Rygg/Biceps. Vilket liknar mitt egna schema :rolleyes:

Avslutningsvis är mitt största och mest seriösa råd för att tappa vikt är morgoncardio då din insulinnivå är låg och kroppens bränsle troligtvis och förhoppningsvis blir kroppensfett. Om du orkar kör intervaller (HIIT) vilket studier visar skall förbränna mer fett än promenader.

Lycka till och fråga om du tror jag kan vara till någon hjälp :thumbup:


Haha tack så mycket! Ja ska tänka på att köra dem tyngsta i början nästa gång, tack så mycket för all hjälp ! :)

samme11
2008-09-21, 15:44
Rygg, biceps imorgon då!! TAGGA :D:D

Andy.da.wohoo
2008-09-21, 16:07
Lycka till, själv kommer jag köra Rygg, Triceps, Axlar;)

samme11
2008-09-21, 16:09
Lycka till, själv kommer jag köra Rygg, Triceps, Axlar;)

Tack så mycket! May the force be with you then! :hbang:

calle92
2008-09-21, 20:01
Rygg, biceps imorgon då!! TAGGA :D:D

Själv kan man inte träna:( :cryout: *avis*

samme11
2008-09-21, 22:07
Själv kan man inte träna:( :cryout: *avis*

Vad har hänt? :( :O

calle92
2008-09-21, 22:15
Vad har hänt? :( :O

Axeln är paj och handlederna skulle kunna behöva lite vila. Känns lite bättre i axeln idag men bäst att vila ordentligt så man kan träna på som vanligt när man kommer tillbaka

samme11
2008-09-21, 22:26
Axeln är paj och handlederna skulle kunna behöva lite vila. Känns lite bättre i axeln idag men bäst att vila ordentligt så man kan träna på som vanligt när man kommer tillbaka

Aha fyfan vad surt :S

samme11
2008-09-22, 16:02
Snart ner å köra rygg/biceps :) uppdaterar efter.

Gymfjollan
2008-09-22, 16:08
härligt ! är riktigt sugen på uppdateringen :D

samme11
2008-09-22, 19:28
Dagens pass

1 km på bandet.


Biceps



Kabelcurl 10*3, 32 kg

Sittande kabelrodd 10*3, 41 KG, stog att den skulle ta på biceps också.

Maskincurl 10*3, 22,5 KG.

Växlande hantelcurl tror jag det heter, 10*3, 10 kg varje hantel.

Rygg

Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Latsdrag 10*3, 36 kg.

Ryggmaskin 10*3, 100 kg.

Körde någon övning där man satt lite lutad skulle dra upp saken mot bröstet, vet ej vad den hette men iaf, 10*1 45 KG 10*2 41 KG.

Körde lite mage också!

Känns som jag glömt av någon övning men whatever kan inte minnas :D

Andy.da.wohoo
2008-09-22, 19:57
Sjysst pass!:) Duktiga cabelcurlar:thumbup:

tommie-92
2008-09-22, 20:00
Fint pass, och som redan nämnts, bra curlat!

samme11
2008-09-22, 20:05
Tackar tommie och andy! ni är min idols! :D

samme11
2008-09-24, 16:26
Ben/mage snart update efter!:D

samme11
2008-09-24, 20:27
Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km.

Ben.

Benspark 10*3, 41 eller 36kg kan inte minnas ;P

Sittande lårcurl 10*3, 41 KG

Liggande benpress 10*3, 80 KG

Ljumskmaskin 10*3, 50 kg.

Vadpress? Tror jag den heter 53 KG eller ngt 10*3


Mage

Situps i justerbar situpsbänk, 15*2, 20*1 30*1

Situps på golv 14*3 varav 4 utav dem var 2 åt varje sida, asså varje set.

Kändes som ett bra prass, skulle köra knäböj också ville inte göra i fri stång så skulle köra den fasta men där var det fan folk som tog upp hela tiden så drog hem :P

Gymfjollan
2008-09-24, 21:14
grymt pass (=

en favvo benövning jag har är Frontböj I smith ! så jävla skön !

samme11
2008-09-24, 21:16
tackar :)

Och det är? :O

Gymfjollan
2008-09-24, 21:17
tackar :)

Och det är? :O

http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFrontSquat.html den :thumbup:
men börja i smithen först ! så du lär dig balansen

samme11
2008-09-24, 21:20
okejokej!:D

samme11
2008-09-27, 10:55
Ska ner och köra Axlar,tricep,bröst körde inte det passet igår så ska ner nu, update senare!:D

samme11
2008-09-27, 23:45
Dagens pass.

1 km på bandet.

Triceps.

Pushdowns

10*2, 36 KG. 10*1, 41 kg

Vet inte vad övningen heter men man står en bit ifrån sen drar man repet emot sig asså kan försöka hitta bild ;P men iaf 10*3, 32 KG

Tricep maskin 10*3, 18kg? minns inte

Axlar.

Axelpress 10*3, 36 kg.

Lateras raise i maskin 15*3 18 KG.





Bröst.

Vertical chest press 10*2, 41 KG 10*1 45 kg

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Sen körde jag två till övningar kan inte namnet.


Kändes som ett bra pass. orkar knappt köra fredagspassen på fredagar längre:P brukar ta dem på lördagar, sjukt trött efter skolan men de ska det bli ändring på!

samme11
2008-09-28, 12:27
Snart blir det lite nya bilder! Den 9e oktober! då har det gått 1 månad.

samme11
2008-09-28, 16:57
En fråga till någon bara, om man har 10 speed på löpbandet är 10 km/h man springer då?

digidii
2008-09-28, 17:05
när du kör bröst axlar triceps? kör du triceps först sedan axlar och därefter axlar.. annars tycker jag att du ska köra bröst sen axlar och sist triceps :)

samme11
2008-09-28, 17:12
Brukar köra lite olika :O haha typ först 1 tricep övning sen en bröst sen en axel men ska börja köra från bröst-tricep-axlar tror jag

samme11
2008-09-29, 19:07
Dagens pass.

1 km uppvärmning på bandet 2 km crosstrainern

Biceps.

Kabelcurl 10*1, 36 KG, 10*2, 32 KG

Sittande kabelrodd 10*3, 41 KG,

Maskincurl 10*2, 22 KG.

Växlande hantelcurl tror jag det heter, 10*3, 10 kg varje hantel.

Rygg.

Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Latsdrag 10*2, 36 kg 10*1 41 kg.

Ryggmaskin 10*3, 109 kg.

Kändes hyffsat bra.

Bjorneman
2008-09-29, 19:18
Bra pass :)

samme11
2008-09-29, 19:21
Tackar :) Bara 10 dagar tills nya bilder ska upp!

chrille87
2008-09-29, 19:23
10 dagar är länge;)

samme11
2008-09-29, 21:23
Haha kanske de :O

samme11
2008-10-01, 16:15
Snart ner och köra mage/ben! uppdaterar senare!

samme11
2008-10-01, 20:25
Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km.

Ben.

Benspark 3*10, 41 KG.

Sittande lårcurl 3*10, 36 kg.

Liggande benpress 3*10, 25 KG på varje sida, stången och fotplattan = 30 kg = 80 kg.

Ljumskmaskin 3*10, 50 kg.

Knäböj 1*10, 30 kg + stillastående stång sådan i maskin alltså. 2*5, 50 kg.

Mage

Situps i justerbar situpbänk 2*20, snea 2*20 vanliga.

Pallade inte mer mage.

Gymfjollan
2008-10-01, 20:33
grymt pass :) hur känns det å gyma ?

samme11
2008-10-01, 20:34
grymt pass :) hur känns det å gyma ?

Haha bra faktiskt :)

8 dagar kvar tills nya bilder kommer, ska man köra varje dag tills dess eller? men vet inte om ja orkar :O

samme11
2008-10-01, 21:31
Godnatt alla!

samme11
2008-10-02, 19:28
Bröst/axlar/tricep imorrn! tagga och hoppas på att ja är pigg nog! annars får det bli på lördag!

Gymfjollan
2008-10-02, 20:24
ja nu taggar vi här ;D

lycka till (:

chrille87
2008-10-02, 20:28
Klart du måste köra på, du måste ju vara i toppform till din photosession;)

samme11
2008-10-02, 20:38
Ja men är sjukt trött ;D

samme11
2008-10-03, 15:17
Ner å köra axlar,tricep,bröst nu cya!

samme11
2008-10-03, 19:55
Dagens pass.

1 km löpband

Triceps.

Pushdowns

10*1, 45 KG 10*2 41 KG.

Tricepmaskin 10*3, 22,5 kg.

Körde ngn övning när man håller ett sådant rep en bit ifrån sen drar man mot sig, 10*3, 41 kg.

Axlar.

Axelpress 10*2, 9*1 (helt slut) 36 KG

Lateral raise i maskin. 10*3, 18 KG



Bröst.

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Körde 2 andra bröstövningar också vet ej vad dem heter men körde 10*3, 11 eller 13,5 kg? vet inte.




Sen orka ja inte mer, palla inte köra hantelpress.

samme11
2008-10-03, 20:00
Glömde skriva att ja körde mage också.

samme11
2008-10-05, 22:27
Vill ha ett 4 eller 5 dagars schema, någon som kan hjälpa mig sätta ihop ett?

samme11
2008-10-05, 22:55
Aja time for bed nu! Hoppas någon kan hjälpa mig med 4 eller 5 dagars schema godnatt!

samme11
2008-10-06, 16:11
Ner å köra rygg/biceps, update senare!

Gymfjollan
2008-10-06, 16:55
när kmr bilderna ? :D

Andy.da.wohoo
2008-10-06, 17:28
Kan ge ett exempel på ett 4 dagars schema som jag ska börja köra efter:

Dag 1. Ben, Vader

Dag 2. Rygg, Biceps

Eventuellt vila

Dag 3. Vader, Axlar

Dag 4. Bröst triceps

Mage trycker du in vartannan dag ungefär. Hur du kör det vet jag inte, jag leker runt med vilan och vilar när jag vill:)

Fjollgymarn
2008-10-06, 17:46
Kan ge ett exempel på ett 4 dagars schema som jag ska börja köra efter:

Dag 1. Ben, Vader

Dag 2. Rygg, Biceps

Eventuellt vila

Dag 3. Vader, Axlar

Dag 4. Bröst triceps

Mage trycker du in vartannan dag ungefär. Hur du kör det vet jag inte, jag leker runt med vilan och vilar när jag vill:)

jag har ungefär samma fast lägger in trapz och underarmar sen kör jag bara mage 1 gång i veckan :)

Andy.da.wohoo
2008-10-06, 18:31
jag har ungefär samma fast lägger in trapz och underarmar sen kör jag bara mage 1 gång i veckan :)

under axelpasset räknar jag in trapz såklart. underarmar blir på ryggdagen tack vare marklyftens tyngd.

samme11
2008-10-06, 20:50
Andy, inge triceps?


Dagens pass.

1 km på bandet.

1 km crosstrainer.

Rygg

Ryggmaskin 10*3, 109,5 kg.

Hypersträck 10*3.

Latsdrag med V-handtag 10*3, 36 kg.

Rodd 10*3, 41 kg.

Biceps

Rodd 10*3, 41 kg. den tar väll bicep? ;D

Maskincurl 10*3, 22,5 kg.

Tryckte in lite mage och en tricep övning. Glömde köra lite hantlar på triceps också.

Andy.da.wohoo
2008-10-06, 20:55
Kan ge ett exempel på ett 4 dagars schema som jag ska börja köra efter:

Dag 1. Ben, Vader

Dag 2. Rygg, Biceps

Eventuellt vila

Dag 3. Vader, Axlar

Dag 4. Bröst triceps

Mage trycker du in vartannan dag ungefär. Hur du kör det vet jag inte, jag leker runt med vilan och vilar när jag vill:)

Där är triceps;)

Andy, inge triceps?


Dagens pass.

1 km på bandet.

1 km crosstrainer.

Rygg

Ryggmaskin 10*3, 109,5 kg.

Hypersträck 10*3.

Latsdrag med V-handtag 10*3, 36 kg.

Rodd 10*3, 41 kg.

Biceps

Rodd 10*3, 41 kg. den tar väll bicep? ;D

Maskincurl 10*3, 22,5 kg.

Tryckte in lite mage och en tricep övning. Glömde köra lite hantlar på triceps också.

Trevligt pass;)

samme11
2008-10-06, 21:02
Där är triceps;)



Trevligt pass;)

Var det väll :D Men behöver fan fler biceps, triceps, övningar hjälpa? :)

Och fyfan vad pinsamt att ja inte såg triceps -.- läste fan om minst 3 ggr men såg de inte :o:smash:

samme11
2008-10-08, 16:26
Ner å köra ben/mage nu! Uppdaterar sen.

samme11
2008-10-08, 19:19
Kom nyss hem från gymmet.

Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km.

Ben.

Benspark 3*10, 41 KG.

Sittande lårcurl 3*10, 41 kg.

Liggande benpress 3*10, 50 kg + stången och fotplatta = 30 kg = 80 kg.

Ljumskmaskin 3*10, 50 kg.

Benböj i sådan fast ställning 3*10 30 kg + stången typ 5 eller 10 kg.

Mage

Situps i justerbar situpbänk 3*20.

Situps i justerbar situpbänk (snea) 3*20

Vanliga situps på golvet, typ 2*6 eller något palla inte mer;P

Triceps. (En övning bara)

Pushdowns 2*10, 41 kg, 1*5 36 kg Ja, helt slut ;O vet inte vrf menmen ;D


Bröst

Hantelpress 3*10, 10 kg varje hantel.

Sen 2 till övningar som ja inte vet vad dem heter men langar upp bilder och hoppas ngn förstår ;D

Bröst1[B]
54629
Man ska alltså dra upp den mot bröstet och ihop där vid bröstet om ngn förstår ;P Om någon kan säga vad den heter så skulle ja verkligen va glad :D

[B]Bröst2

54630

Man ska dra ner mot typ "kärlekspålen" och dra ihop, där nere tacksam för namn här med.

Axlar

Axelpress 10*3, 36 kg.

Körde allt detta eftersom det är bild dags imorgon därför det blev "dubbelpass" eller inte riktigt, körde bara 1 övning på axlar och tricep men men kändes bra!

samme11
2008-10-08, 20:12
Någon som vet vad övningarna heter? :hbang:

Rokksan
2008-10-08, 21:06
Bröstövning 2 ser ut som Cable flyes tycker jag, :/

samme11
2008-10-09, 16:32
Men ja står ju upp? ;P Iaf, nya bilder idag ngn gång!

Gymfjollan
2008-10-09, 17:15
sett den där ! :D

NÄr fan kmr bilderna opå dig då ? ;)

samme11
2008-10-09, 17:31
Jag vet inte, ikväll! :D

martikainen
2008-10-09, 18:12
Nu är det fan kväll, ge oss bilder ;) hehe :D

samme11
2008-10-09, 22:45
Ok här kommer bilderna! lova ju att dem skulle komma idag :D

Dem vart inte så bra kanske, ska ta nya imorrn på dan, lampljuset suger.
54689

54690

54691

54692

54693

Kommer fler.

samme11
2008-10-09, 22:48
Här kommer fler.


54696

54697

54698






Hm vet inte om det har skett några förändringar.


Postar gamla bilderna igen. sec

samme11
2008-10-09, 22:56
Först bild på mage o sidan, sen gamla.

54699

54700

54701

54702

54703


Ni avgör om det skett några förändringar, är det ngra changes på mage ? :O

samme11
2008-10-10, 13:00
Bilder uppe sen igår!

samme11
2008-10-10, 17:14
Dagens pass.

1 km på bandet, uppvärming.

Triceps.

Pushdowns

10*3, 41 KG.

Tricep maskin 10*1, 32 kg, 10*2 27 kg.

Axlar.

Axelpress 10*3, 36 KG

Lateral raise i maskin. 10*3, 18 kg.


Bröst.

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Pec Fly 10*3, 36 KG.

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Aja de va det passet, orka inte så mycket var sjukt trött.

martikainen
2008-10-10, 17:29
Nog har du fått fastare kropp alltid, Bra jobbat!

samme11
2008-10-10, 17:37
Nog har du fått fastare kropp alltid, Bra jobbat!

Haha, tack så mycket!:naughty:

samme11
2008-10-12, 22:31
Rygg bicep imorrn, nya bilder på föregående sida!

samme11
2008-10-13, 17:22
Dagens pass.

1,1 km uppvärmning på bandet.

Biceps.


Kabelcurl 10*3, 41 KG.

Sittande kabelrodd 10*3, 41 KG.

Maskincurl 10*3 22,5 kg.

.

Rygg.

Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Latsdrag 10*2, 36 kg, 10*1 41 kg.

Ryggmaskin 10*3, 109 KG.

Sen någon annan ryggövning ja ej kan namnet på, kan leta upp sen 10*3 41 kg.

Så satans mycket folk nere på gymmet vid den tiden jag drar ner efter skolan så man måste vänta jävligt länge, tänkte köra hypersträck också men w/e.

Avsluta med 500 M på bandet.

Så sjukt mycket folk på

Gymfjollan
2008-10-13, 17:23
grymt pass !" å bra skillnader (: ska bli kul å se skillnaderna om en månad ;)

kör hårt !

samme11
2008-10-13, 17:24
grymt pass !" å bra skillnader (: ska bli kul å se skillnaderna om en månad ;)

kör hårt !



Tack :D

Bjorneman
2008-10-13, 17:32
Sköna pass :D Riktigt bra skillnader, tänk hur du kommer se ut om ett år ;)

samme11
2008-10-13, 17:40
Sköna pass :D Riktigt bra skillnader, tänk hur du kommer se ut om ett år ;)


Haha tack så mycket, ja tänk! :O

LillaMy
2008-10-15, 12:40
Hallå!
Schyssta framsteg,, hoppas att det smittar av sig ;)
Kul med nya bilder!

Raschmus
2008-10-15, 14:08
Tycker du verkar köra mycket i maskin. Varför? :confused:

Alla vet att riktiga män kör fria vikter :thumbup:

Raschmus
2008-10-15, 14:09
Och bilderna tycker jag att jag ser skillnad :) Dock inte top notch posering, men vem fan gör det ;)

samme11
2008-10-15, 21:14
Hallå!
Schyssta framsteg,, hoppas att det smittar av sig ;)
Kul med nya bilder!

Tackar :)

Rasmus, ja kör nog rätt mycket maskin ;O Inte så säker på fria vikter ännu, det kommer!:D

Tack så mycket förresten.

samme11
2008-10-15, 21:16
Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km.

Ben.

Benspark 3*10, 41 KG.

Sittande lårcurl 3*10, 41 kg.

Liggande benpress 3*10, 80 kg.

Ljumskmaskin 10*1 59 kg, 10*2 54 kg.

Orkade inte köra benböj denna gången

Mage

Situps i justerbar situpbänk 20*5 snea 20*5 vanliga.

Avslutade med 1 km löpning på 12,9 speed.

Kändes bra! Men som Rasmus sa så kör jag rätt mycket i maskin och vill såklart lära mig övningar med fria vikter.

chrille87
2008-10-15, 21:21
Fina pass, be gärna någon ta bilder på dig så man får en bättre uppfattning, blir för svårt att ge en konstruktiv kritik då bilderna är dåliga

samme11
2008-10-15, 21:26
Fina pass, be gärna någon ta bilder på dig så man får en bättre uppfattning, blir för svårt att ge en konstruktiv kritik då bilderna är dåliga

Tack :) Okej gör det till nästa gång jag ska lägga upp bilder :)

samme11
2008-10-16, 21:08
Bröst,tricep,axlar imorgon tagga!!!

samme11
2008-10-17, 13:40
Ner å köra mitt pass om en stund! Uppdaterar senare!

samme11
2008-10-17, 22:17
Dagens pass.

1 km löpband 12,3 speed.

Triceps.

Pushdowns

10*3, 41 kg.
Tricepmaskin 10*3 27,5 kg..

kan fan inga fler triceps.

Axlar.

Lateral raise i maskin. 10*3, 18 kg..

Axelpress 10*1, 36 KG 6*2 typ va helt slut ;D


Bröst.

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Sen en till övning ja inte kan namnet på..

Medans ja vänta på några övningar körde jag bandet emellan..
Körde lite mage också.

Hyffsat bra pass tycker jag.


__________________
JOURNALEN! LÄS OCH KOMMENTERA

samme11
2008-10-20, 16:56
Dagens pass

2 km på bandet 12.3 speed


Biceps

Sittande kabelrodd 10*3, 41 KG

Maskincurl slarva me den för i maskin e den fuckad :S känns konstigt men den andra med " fri stång " var upptagen cp mkt folk.. men körde typ 6*3 eller ngt..

körde inte mer bicep orka inte vänta..

Rygg

Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Ryggmaskin 10*3, 109 kg.

Latsdrag 10*3, 36 kg.

Latsdrag med "V"-handtag 7*3 36 kg..



Körde någon övning där man satt lite lutad skulle dra upp saken mot bröstet, vet ej vad den hette men iaf, 3*7, 41 kg.

Orka inte köra mer så drog hem, mått rätt kasst hela dan..

samme11
2008-10-22, 12:31
Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km 12,4 speed antar att det är 12,4 km/h eller? :P

Ben.

Benspark 10*3, 41kg.

Sittande lårcurl 10*3, 41 KG

Liggande benpress 10*3, 80 KG

Ljumskmaskin 10*3, 50 kg.

Knäböj 10*3 35 k + stången alltså det var stilla stång? sådan som sitter fast aja ngn kanske vet, väger kanske 10 kg eller ngt:P

Mage

Situps i justerbar situpsbänk, 20*6 vanliga, 20*6 snea.. måste lära mig lite fler övningar och fler fria övningar:D ska kolla i övningsbanken heter den så? :D

Andy.da.wohoo
2008-10-22, 17:31
Bra jobbat med benen!! Fina vikter i lårcurls och benspark;)

samme11
2008-10-22, 18:47
Bra jobbat med benen!! Fina vikter i lårcurls och benspark;)

Tack så mycket :)! Gör ny en tråkig bokrapport om Ondskan, please kill me!

Gymfjollan
2008-10-22, 18:51
bra pass (: du river av ;D

samme11
2008-10-22, 19:08
Funderar på att börja med MMA någon som vet något om det priser osv?

Andy.da.wohoo
2008-10-22, 19:21
Funderar på att börja med MMA någon som vet något om det priser osv?

fråga tntballe på forumet. han har hållt på med det innan. tror dock det skiljer sig en del från ställe till ställe.

samme11
2008-10-22, 19:26
fråga tntballe på forumet. han har hållt på med det innan. tror dock det skiljer sig en del från ställe till ställe.

Okej tack så mycket! *cupid*

samme11
2008-10-24, 13:09
Snart ner å köra bröst,triceps,axlar uppdaterar sen!

samme11
2008-10-24, 15:05
Dagens pass

Uppvärmning 1 km 12,3 speed.

Bröst

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Uppåtlutande cablecross over 10*3 16 kg varje sida.


Triceps

Pushdowns 10*3, 41 KG.

Stående tricepsextention i cable 10*3 22.5 kg, den var lite klurig första gången, jobbar på att börja köra fler övningar i tricep.

Tricepmaskin 10*3, 18 eller 22,5 kg kan ej minnas.

Axlar

Axelpress 10*1 36 kg, 6*2 36 kg.

Lateras raise i maskin 10*3 22,5 kg.

Jobbar på fler övningar till axlar också!

samme11
2008-10-24, 15:10
Jobbar på fler övningar till nya övningar till allt, bröst,biceps,rygg osv osv :)

Eddie_ja
2008-10-26, 17:49
Ang MMA var bor du ?

samme11
2008-10-27, 10:34
Eddie_Ja: Stockholm.

Snart ner och köra rygg/bicep pass uppdaterar sen!

samme11
2008-10-27, 14:15
Dagens pass.

1 km uppvärmning på bandet 12.4 speed.

Biceps.

Kabelcurl 10*1, 36 KG, 10*2, 32 KG

Sittande kabelrodd 10*3, 41 KG,

Maskincurl 10*2, 18 kg.

Inte i maskin. 10*15 kg varje sida stången väger väll 10 kg eller ngt.


Rygg.

Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Latsdrag 10*3, 36 kg.

Smalt latsdrag 10*3, 36 kg.

Hypersträck 10*3.


Avsluta med lite mage.


Jobbar på fler biceps övningar.

Eddie_ja
2008-10-27, 22:46
Okej jag själv bor i gbg. Fundrar själv på MMA nämnligen.

samme11
2008-10-27, 23:01
Okej jag själv bor i gbg. Fundrar själv på MMA nämnligen.

Aha okej nice :) Hur gammal är du? Om man får fråga alltså.

samme11
2008-10-28, 22:56
Ben/Mage imorgon då!

Raschmus
2008-10-28, 23:01
Verkar gå bra för dig :)


Tycker dock det verkar som att du kör lite väl mycket kalaspuff övningar. Jag hade bytat ut många av maskin övningarna till tyngre övningar som inkluderar fria vikter.

But that's me

samme11
2008-10-28, 23:07
Verkar gå bra för dig :)


Tycker dock det verkar som att du kör lite väl mycket kalaspuff övningar. Jag hade bytat ut många av maskin övningarna till tyngre övningar som inkluderar fria vikter.

But that's me

Haha tack ! :)

Kalaspuff övningar? :D

samme11
2008-10-29, 12:58
Dagens pass.

Började med uppvärmning på bandet 1 km.

Ben.

Benspark 1*10 41 kg, 2*10 45 kg, PB

Sittande lårcurl 3*10, 41 kg.

Knäböj 3*10, 40 kg.

Enbens vadpress 3*10, varje ben.

Vadpress på sådan grej också 3*10 med 15 kgs vikt.


Mage

Situps i justerbar situpbänk 5*10. Snea 5*10


Bra pass, skulle egentligen köra Cabelcrunches men va cp mkt folk så orka inte vänta å då va klockan typ 10:00, de e fan sjukt ;D

hampee
2008-10-29, 13:11
Riktigt bra bensparkar!

samme11
2008-10-29, 13:23
Riktigt bra bensparkar!

Tack så mycket :)

jaosef
2008-10-30, 18:51
Benspark 45 Kg! Mycket bra!! Jag kör nästan på den vikten och då böjjer jag lite mer än det dubbla av vad du gör:)
Mycket starkt!!!*flex*

Bjorneman
2008-10-30, 19:00
Najs pass, grattis till PB :)

tommie-92
2008-10-30, 19:09
Stämmer in i kören angående bensparkarna, riktigt starkt! :thumbup:

samme11
2008-10-31, 11:36
Haha tack alla :)

Bröst,Triceps,Axlar nu uppdaterar sen!

samme11
2008-10-31, 16:07
Dagens pass

Uppvärmning på bandet, körde bara 500 M cp ont i låren och vaderna, kunde fan inte mer:D

Bröst

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Lutande hantelpress 10*3, 10 kg varje hantel

Uppåtlutande cablecross over 10*3 16 kg varje sida.

Triceps

Pushdown 10*1 36 kg, tog fel men körde ändå klart den. 10*3, 41 kg.

Stående tricepsextention i cable 10*3, 22,5 kg

Tricepsmaskin 10*3, 22 eller 27 kg minns inte.

Axlar

Lateral raise i maskin 10*3, 18 kg.

Axelpress 2*5, 36 kg, 1*5, 32 kg.

Jag MÅSTE börja köra axlar först, jag pallade fan 10*3 36 kg i axelpressen innan men nu blir jag helt slut.

Kändes som ett "hyffsat" pass.

Kan tilläggas att jag inte körde detta passet nu utan vid halv 12 tiden.

Gymfjollan
2008-10-31, 16:24
bra pass , men skulle nog lägga upp schemat annorlunda ;)

samme11
2008-10-31, 16:36
bra pass , men skulle nog lägga upp schemat annorlunda ;)

Hur?

Gymfjollan
2008-10-31, 16:42
ex , axlar med triceps :)

samme11
2008-11-03, 23:27
Dagens pass

Körde ingen uppvärmning vi hade precis haft gympa och hade beep test :P

Rygg

Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Smalt latsdrag 10*3, 36 kg.

Hypersträck 10*3.

Glömde bort vanliga latsdrag.

Biceps


Sittande kabelrodd 10*3, 41 kg.

Kabelcurl 10*3, 32 kg, körde ngn annan variant, därav endast 32 kg annars 36:P

Scottcurl 10*3 10 kg + stången.

Läser i övningsbanken för fler bicep övningar.

hampee
2008-11-04, 00:39
Hantelcurls?

tommie-92
2008-11-04, 06:30
Skivstångscurl?
Hammercurls?

samme11
2008-11-04, 23:25
Haha tack så mycket :)!

samme11
2008-11-05, 22:59
Dagens pass

1 km på bandet, 1 km crosstrainer.

Ben

Benspark 10*3, 54,5 kg PB!

Liggande lårcurl 10*3, 45 kg.

Sittande lårcurl 10*3, 45 kg PB!

Liggande benpress 10*3, 80 kg.

Vadpress i benpress 10*3, 60 kg, 2 15 kgs plattor vardera sida står att stången och fotplattan på benpressen ska väga 30 kg, men den verkar sjukt lätt, prova utan några vikter men aja.

Sittstående vadpress vet ej vad den heter men dem som tränar på friskis vet nog vilken jag menar.

10*3, 54,5 kg.

Knäböj 10*1 40 kg 10*2 50 KG PB!

Mage

Cabelcrunches 20*5, 41 kg eller 45 kg.

Benlyft 10*3. Alltså en sådan som man håller med händerna på vardera sida och tar upp benen. Orkade fan inte köra något mer, skönt pass även fast jag var sjukt trött påväg hem från skolan och höll på att somna.

Bjorneman
2008-11-05, 23:19
Gött pass, många pb:n, grattis! :)

samme11
2008-11-05, 23:21
Gött pass, många pb:n, grattis! :)

Tack så mycket! =)

samme11
2008-11-06, 17:52
Bröst,Axlar,Tricep imorgon! Härligt.

samme11
2008-11-06, 21:59
Bilder om 3 dagar!

Raschmus
2008-11-06, 22:08
Tycker fortfarande du kör för mycket maskin och för lite fria vikter. Sen finns det någon anledning till att du avslutar med knäböj?

Allting fint f ö, och väntar på bilder med spänning *popcorn*

samme11
2008-11-06, 22:18
Tycker fortfarande du kör för mycket maskin och för lite fria vikter. Sen finns det någon anledning till att du avslutar med knäböj?

Allting fint f ö, och väntar på bilder med spänning *popcorn*

Jobbar ju på fria saker nu =) kan typ inget i ben men men =P

Nej blev bara så :O

Gymfjollan
2008-11-06, 22:21
bra pass kul med så mycket pb ! :)

samme11
2008-11-06, 22:28
bra pass kul med så mycket pb ! :)

Tack =) Varför har du och tjejen gjort slut?

samme11
2008-11-07, 13:02
bröst axlar tricep om ett tag!

Gymfjollan
2008-11-07, 13:18
Tack =) Varför har du och tjejen gjort slut?

lång historia , men ! kan ta det på msn :)

samme11
2008-11-07, 13:26
lång historia , men ! kan ta det på msn :)

okej :) gör det sen ! :)

samme11
2008-11-07, 20:56
Dagens pass.

1.4 km crosstrainer.

Bröst.

Vertical chest press 10*3, 41 KG.

Liggande hantelpress 10*3, 10 KG varje hantel

Lutande hantelpress 10*3, 10 kg varje hantel

Flyes men en annan variant tror jag att det är. 8*1, 22,5 kg. 7*2, 18 kg, tyckte den va riktigt jobbig.

Pec Fly 10*3, 36 KG.

Uppåtlutande cablecross over 10*3, 16 kg




Triceps.


Stående tricepsextention i cable 10*3, 22,5 kg

Tricepmaskin 10*3 27,5 kg..

Glömde helt av pushdowns :O tänkte inte ens på den.. haha



Axlar.

Lateral raise i maskin. 10*3, 22,5 kg..

Axelpress 10*1, 36 kg, 7*2 32 kg, fattar fan inte pallade 10*3 förut men orkar inte de nu :S

Skulle köra press bakom naken och face pulls men orkade fan inte mer.


Avsluta med lite mage
Cablecrunches 20*5, 50 kg.

Kan någon typ hjälpa mig med vad jag ska köra för olika övningar varje ggn så ja slipper grubbla på det.

Måndag

Rygg,Bicep.

Onsdag

Ben,Mage.

Fredag

Bröst,Axlar,Tricep.

Skulle vara schysst om ngn kunde hjälpa.

Ants
2008-11-07, 21:05
Fint pass Samme ;)

Rygg = Marklyft/Rygglyft, Latsdrag (Brett & Smalt) Sittande Rodd
Bicep: Sittande Hantelcurl, Koncentrationscurl, stångcurl

Ben: Knäböj/Benpress, Utfall, Lårcurl, Benspark
Mage: Liggande Benlyft, Bålrotation, Situps i mage

Bröst: Bänkpress, Lutande Hantelpress, Liggande Hantelpress, Bröstpress (maskin)
Tricep: Dips, Pushdowns, Smalbänk (Som vanlig bänkpress fast med smalare grepp & armbågar framåt
Axlar: Militärpress, Sidolyft, Drag till Hakan

samme11
2008-11-07, 21:07
Fint pass Samme ;)

Rygg = Marklyft/Rygglyft, Latsdrag (Brett & Smalt) Sittande Rodd
Bicep: Sittande Hantelcurl, Koncentrationscurl, stångcurl

Ben: Knäböj/Benpress, Utfall, Lårcurl, Benspark
Mage: Liggande Benlyft, Bålrotation, Situps i mage

Bröst: Bänkpress, Lutande Hantelpress, Liggande Hantelpress, Bröstpress (maskin)
Tricep: Dips, Pushdowns, Smalbänk (Som vanlig bänkpress fast med smalare grepp & armbågar framåt
Axlar: Militärpress, Sidolyft, Drag till Hakan

Sparas på datorn :)

samme11
2008-11-07, 22:15
Endast 2 dagar tills nya bilder! Spänningen är olidlig *hoppas jag**cupid*