handdator

Visa fullständig version : Fick ni sitta i "skamvrån" när ni gick i skolan?


Angel
2008-09-02, 14:20
Har ett svagt minne av att jag fick det nämligen. Försigår det fortfarande? Vad hade ni gjort?

Manta
2008-09-02, 14:22
Näe, någon skamvrå har jag aldrig blivit placerad i. Däremot har jag flera gånger blivit plaserad vi ett bord ensam för att jag pratade för mycket.

Exhale_
2008-09-02, 14:32
Vafan Angel, till och med på min tid fanns inte skamvrån :D

Jag är ju ändå 81:a ;)

Edit: You look hot på avataren din :thumbup:

Klicken
2008-09-02, 14:32
Ja många många gånger på dagis, men nu är jag en tyst och fin pojk.

Angel
2008-09-02, 14:33
Vafan Angel, till och med på min tid fanns inte skamvrån :D

Jag är ju ändå 81:a ;)

Edit: You look hot på avataren din :thumbup:



Jag kanske bara inbillar mig?

lectris
2008-09-02, 14:35
Ja, med tillhörande dumstrut såklart.

http://www.hylte.se/eliasfries/katarina_klass/tema_a/dumstrut.jpg

(ej jag på bilden)

:D

xodd
2008-09-02, 14:37
Näe, någon skamvrå har jag aldrig blivit placerad i. Däremot har jag flera gånger blivit plaserad vi ett bord ensam för att jag pratade för mycket.

Hahahha, ja, det där kommer man ihåg som det var igår. Hände bra många gånger... Sedan har man väl blivit utkastad ett par gånger oxå. Dock aldrig en skamvrå.

Det mest skrattretande jag kan komma på från min skoltid va nog i 6an. En kompis hade tjafsat med läraren och blivit tillsagt. Efter att läraren vänder sig om sjunker kompisen ner i soffan, särar på benen o börjar låtsasrunka hetsigt som fan... Helt plötsligt vänder sig lärarn om o gapar "JA, SÅDANT DÄR FÅR DU FANIMEJ HÅLLA PÅ MED HEMMA, MEN PÅ SKOLTID GÖR DU DET INTE!" :hbang: Det var nog med skam i det :P

Exdiaq
2008-09-02, 14:39
Nej, aldrig fått kvarsittning heller fastän jag bråkade rätt mycket i lågstadiet.

Fick istället skriva på ett "kontrakt" som idioten till lärarinna hade gjort. Kontraktet innebar att jag inte fick leka med andra barn under rasterna. Blev ett jävla liv på mina föräldrar kan jag säga.

stevebc
2008-09-02, 14:55
Nej, men när jag gick i trean fick jag springa 4 varv runt skolan som straff för att jag gungade på stolen.

Mighty
2008-09-02, 15:07
Nej, aldrig fått kvarsittning heller fastän jag bråkade rätt mycket i lågstadiet.

Fick istället skriva på ett "kontrakt" som idioten till lärarinna hade gjort. Kontraktet innebar att jag inte fick leka med andra barn under rasterna. Blev ett jävla liv på mina föräldrar kan jag säga.

Hoppas att det var dig dina föräldrar riktade sitt missnöje mot. Var du en sådan skitunge så var det inte mer än rätt att läraren tillämpade oortodoxa metoder.

Exdiaq
2008-09-02, 15:11
Hoppas att det var dig dina föräldrar riktade sitt missnöje mot. Var du en sådan skitunge så var det inte mer än rätt att läraren tillämpade oortodoxa metoder.



Jag var inte mycket värre än många andra. Däremot fick jag ofta skyllen för saker jag inte hade gjort vilket spädde på mitt rykte som skolans värsta bråkstake.

Sen, tycker du på allvar att det är rimligt att en 8åring får skriva på ett "kontrakt" där han/hon lovar att aldrig leka med andra barn på rasterna. Detta utan att man kontaktar föräldrarna och berättar om "kontraktet"?

mjukglass
2008-09-02, 15:13
ofta.

Jaws
2008-09-02, 15:16
Jag var en jävligt jobbig unge, petade snorkråkor på tjejerna och skrek när jag var hungrig. Men då fick jag alltid gå till snälle träslöjdsläraren och sitta på hans knä när han hade elever och hjälpa till med svarvandet då och då.

R.I.P kjell:(

gorillan11
2008-09-02, 15:16
nej vi hade inget sådant :P

stigson
2008-09-02, 15:21
När jag var stökig så fick jag oftast ut och springa en runda, ca 5 km. Bara för att bli lite lugnare:D jag var en sate som kasta häftmassa i flickornas hår;)

gick i 5an då.

Herr Oberst
2008-09-02, 15:22
Det mest skrattretande jag kan komma på från min skoltid va nog i 6an. En kompis hade tjafsat med läraren och blivit tillsagt. Efter att läraren vänder sig om sjunker kompisen ner i soffan, särar på benen o börjar låtsasrunka hetsigt som fan... Helt plötsligt vänder sig lärarn om o gapar "JA, SÅDANT DÄR FÅR DU FANIMEJ HÅLLA PÅ MED HEMMA, MEN PÅ SKOLTID GÖR DU DET INTE!" :hbang: Det var nog med skam i det :P

Har varit med om liknande.
En klasskompis som i 8:an lite hastigt och lustigt taffsade på en lärarinnas boobisar. Helt lugnt bad hon honom att gå ut på toaletten och "lugna ner sig lite".

OnT: Aldrig stått i någon skamvrå, däremot blivit brutalt utslängd ett antal ggr.
På 80-talet kom man nog inte långt med att gnälla hos rektor/polis/förälder för en sån sak. Nu däremot blir det ju polisanmälan om läraren ber ungjävlarna att spotta ut tuggummit.

Angel
2008-09-02, 15:23
Jag var inte bråkig direkt förrän högstadiet, och då skickade dom mig till gymnasiet istället. Hur konstigt var inte det egentligen? Så istället för att gå i 8an så jag gick jag några månader med 1:or på gymnasiet.

Cilia
2008-09-02, 15:34
Har ett svagt minne av en skamvrå men kan inte komma ihåg om det är en fantasi/saga eller på riktigt.

Däremot blev vi utskickade och fick stå i korridoren och skämmas.

Mighty
2008-09-02, 15:42
Jag var inte mycket värre än många andra. Däremot fick jag ofta skyllen för saker jag inte hade gjort vilket spädde på mitt rykte som skolans värsta bråkstake.

Sen, tycker du på allvar att det är rimligt att en 8åring får skriva på ett "kontrakt" där han/hon lovar att aldrig leka med andra barn på rasterna. Detta utan att man kontaktar föräldrarna och berättar om "kontraktet"?

Nu skall jag inte bidra till att tråden går OT (även om det var jag som började diskussionen i den riktningen). Sitter inte med helheltsinformationen men tycker det är alldeles för lätt som förälder att skylla ifrån sig istället för att ta tag i barnets situation själv.

Sen kan förvisso ett kontrakt med en 8-åring låta väl magstarkt, men har hon försökt det mesta utan att lyckas så måste hon göra något iaf.

Tricklev
2008-09-02, 16:20
Nej, mina föräldrar uppfostrade mig, så någon skamvrå behövde aldrig bli aktuell.

Liten Men Fet
2008-09-02, 16:37
Nej ingen skamvrå men det hände ju att man blev luggad av lärarinnan på lågstadiet om man inte kunde sitta still och titta rakt fram.

Larsson
2008-09-02, 16:45
Ingen skamvrå men blev utskickad i korriodoren rätt ofta. Speciellt på syslöjden var vi några killar som alltid blev utskickade.

von huff
2008-09-02, 16:46
ja,sköt småraketer inomhus och pissade i hissen:D

tjabon
2008-09-02, 17:05
Jag var en busig jäkel.
Kvarsittning nästan varje fredag eftermiddag.(70-talet)

Jaws
2008-09-02, 17:09
Jag var en busig jäkel.
Kvarsittning nästan varje fredag eftermiddag.(70-talet)

:D Så längesedan att jag nästan känner att det ligger side by side med andra världskriget.

Guybrush
2008-09-02, 17:10
Jag och en kille till fick sitta och äta på toaletten på dagis för att vi inte skötte oss.

itsmylife
2008-09-02, 17:27
japp..minst 2 ggr 1:a gången minns jag svagt det var i 3:an eller 4:an om det var att vi spelade fotboll på en rast och det var tjejer mot killarna (!!) en kille var dum mot en av tjejerna han hade tragit den tjejen i håret,så då tände jag till och sa till han minns ej vad jag sa men han vart tyst och skämdes,han drog aldrig nån mer i håret iallafall under en fotbolls "match".

Andra gången var i 8:an, jag pratade för mycket och högt..

Morrris
2008-09-02, 17:31
Jag fick byta klass... Från 2an till 3an :)

DenSisteMohikanen
2008-09-02, 18:07
Larva man sig för mycket under lunchen på dagis blev man skickad till lekrummet med sin mat. Kändes nog värre då än vad det egentligen var.

Stoltz
2008-09-02, 20:05
Nja, jag fick dock spela under korgen på basketen istället för att springa fram och tillbaka på idrotten som straff för att jag dunkat trots att jag inte fick då det blev orättvist mot de som var normallånga :laugh:

Herr Oberst
2008-09-02, 20:07
ja,sköt småraketer inomhus och pissade i hissen:D

Äcklo

Mantus
2008-09-02, 20:44
Nja, jag fick dock spela under korgen på basketen istället för att springa fram och tillbaka på idrotten som straff för att jag dunkat trots att jag inte fick då det blev orättvist mot de som var normallånga :laugh:

Det där var faktiskt roligt.:D Bra att läraren såg till att allt blev rättvist på skolidrotten, jag antar att alla som var normalviktiga fick ha varsin tjugokilosvikt i händerna när de sprang så det inte blev orättvist mot de tjocka eleverna.

Nonamenoshame
2008-09-02, 21:07
Satt aldrig där själv, dock satte jag både mina klasskompisar och lärare där av olika anledningar.

Timme
2008-09-02, 22:40
jag har blivit utslängd några gånger

Krisz
2008-09-19, 15:18
Bumpar den här, är ju värdefullt för alla här att veta att jag fick sitta i skamvrån i skolan. Jag är 82:a och jag kommer ihåg att jag i lågstadiet fick sitta där i hörnet med en strut på huvudet. Det är möjligt att jag fantiserat dit struten, men skamvrån är i varje fall sann.

petah
2008-09-19, 15:57
Nej jag var alldeles för lugn och snäll, bråkade fan inte med en lärare under hela min skolgång, det är fan inte normalt.

miss_incorrigible
2008-10-29, 15:19
Jo en gång, för att jag hade pratat för mycket på lektionen, tyckte läraren. Skämdes som fan först och sen började jag skratta så hårt så jag var tungen att hålla mig mot väggen. Det var ett sådant skratt som man skrattar på en begravning med öppen kista. Man känner att begravningen, sorgen, döden osv är hemsk men man skrattar ändå av någon skum anledning. Ju mer man tänker på det desto värre blir det så till slut måste man ursäkta sig en stund. Det hjälper inte ens att försöka få skrattet att låta som att man gråter... Fan vad skumt!