handdator

Visa fullständig version : Vilket kasein föredrar ni?


pia
2008-09-02, 09:55
Smakmässigt vilket märke tycker ni har godast kasein? Vill ej ha blandat vassle kasein.

Svedberg
2008-09-02, 11:27
Har bara provat Fairings och FX. Fairing hallon är nog den godaste jag provat men jag jag kör på Slow FX choklad nu, så lite vätska som möjligt och svepa innan det stelnar.

Per B
2008-09-02, 11:30
Det enda jag provat är Fairing Sloow Protein Jordgubb, och det har en härligt len smak... åtminstone om man blandar med mjölk.

nms
2008-09-02, 12:42
Slow FX är helt ok faktiskt. Det är visserligen det enda jag har provat, så jag har inget att jämföra med förutom mängder av whey, gainers, etc. Jag föredrar strawberry framför milk chocolate, eftersom choklad-smaken kan bli lite väl överväldigande tycker jag, där strawberry är mer neutral (kanske bara inbillning dock.)
Påminner lite om milkshake minus den där sliskiga sötheten. Inget man dricker för nöje och njutning smakvis kanske, men betydligt godare än mycket annat, och mixar man i lite is och sätter på ett festligt paraply på så är man så nära njutning som går att komma.
Jag blandar i stort glas, rör om försiktigt med pinne (fungerar bättre och ger mindre klumpar än att skaka i shaker -- av någon anledning, ingen aning varför) och dricker med sugrör samtidigt som jag rör om lite.
Går absolut att stå ut med dagligen utan problem.

pia
2008-09-03, 07:18
Tack för svaren!:) Det verkar vara Fairing och Slow FX som de flesta använder.

Hermanssson
2008-09-03, 07:56
Jag kör Optimums 100% Caseine, chocolate. Den är god, dock ganska stark chokladsmak.