handdator

Visa fullständig version : SH86:s träningsjournal - Liten ska bli stor


Sidor : [1] 2

Black Star Abyss
2008-09-01, 15:14
Ålder: 22
Längd: ~182cm
Vikt: 70kg



Målet är att väga minst 80kg till nyår, gärna mer. Har som mest varit uppe i 77kg men det var nog bara fett för jag orkar precis lika mycket nu som då. Jag kommer köra 4-5 dagar i veckan, en muskelgrupp om dagen. Kombinerat med thaiboxning 2-3 dagar i veckan. Vi får se hur det går. Jag är student och har inte fått höstens första utbetalning från CSN ännu så kosten kommer kanske inte vara helt optimal den första veckan. Hade första passet idag. Körde rygg.

10 min löpmaskin

Latsdrag

(Uppvärmning)
12x25kg
10x25kg
6x35kg
3x40kg
1x45kg

("Muskelbyggande")
4x50kg
4x50kg
4x50kg

Kabelrodd

Körde exakt samma vikt som latdraget

Hypersträck

Här var det svårt att hitta rätt vikt eftersom det bara fanns antingen 10kgs platta, 15kgs eller 25kgs. Men jag körde med 10kgs. Blev lite underlig uppvärmning men såg ut så här:

12x10kg
8x10kg
6x10kg
6x10kg

Sen körde jag så kallade "good mornings", eftersom de står med i Max-OT programmet. Upplevde det dock som en mycket obehaglig och obekväm övning. Körde bara med stången vilket jag gissar väger cirka 20kg. Gjorde ont på nacken/trapsen där stången vilade.

12x
12x
12x

Avslutade med 5min löpmaskin och stretchning.

Det var ju ovant att börja idag eftersom jag inte har någon koll på maxvikter osv så det var inte något 100% optimalt träningspass, men det blir väl mer och mer flyt eftersom. Gav järnet iaf.

Idag har jag ätit 3dl havregryn + 2 ägg till frukost. Drack en gainer efter träninen och ska slänga ihop 200g ris härnäst. Sen blir det blodpudding till middag och pasta till kvällsmat, eventuellt med lite röda linser till och kanske 125g makrill efteråt. Kommer inte ha råd med kött på "lunchen" förrän jag fått min första utbetalning från CSN. Jag kommer skriva här varje dag jag tränat, och posta nya bilder och ny vikt vid varje månadsskifte. Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilder men jag har bara webcam.

Black Star Abyss
2008-09-02, 00:10
Sådär, åt 200g ris, 425g blodpudding, en fin portion spenat och nu nyss 200g pasta med vitlök och olja. Lite snålt med proteinkällor men det är bara tillfälligt i avvaktan på utbetalningen från CSN.

Känner också redan av en okristlig träningsvärk i ryggen, fruktansvärt skönt! Däremot så har en skum känsla nedanför nyckelbenet på vänster sida som jag haft några dagar av någon anledning nu utvecklat sig till skarp smärta. Om jag står vid ett bord, lägger vänsterhanden på bordet och flyttar över tyngden på den armen så hugger det till något så djäfvulskt i bröstet, som om man stack knivar i mig. Förstår verkligen inte var detta kommer från! Har inte tränat något bröst, har bara ägnat mig åt thaiboxning förra veckan och så ryggpasset idag. Det är verkligen gräsligt vad bekymrad jag blir av att det gör så här ont. Orkar inte med att inte kunna fullfölja träningen som planerat. Nåväl, inbokat besök hos sjukgymnast på Onsdag. Då ska det bannemig tas itu med både protesterande knän och axlar.

CalleP
2008-09-02, 00:11
Välkommen till forumet :) Gött att du bulkar lite det gillar jag. Istället för en panik deff.

Ska följa denna :)

Black Star Abyss
2008-09-02, 16:40
Välkommen till forumet Gött att du bulkar lite det gillar jag. Istället för en panik deff.

Ska följa denna

Tack tack.

Jag vill verkligen träna idag men jag har så fruktansvärt ont att jag måste hålla mig undan. men eftersom jag ändå inte kan göra några pressövningar (överkroppen) så stör det ändå inte mitt veckoschema eftersom jag bara ska ha 4 träningsdagar tills axlarna är rehabiliterade. Har haft ont inatt när jag sovit och vridit på mig eftersom jag inte kan stödja någon kraft på vänsterarmen utan att det hugger i bröstet/precis bakom armhålan. Vet inte varför det är så men jag gissar att det är fler muskler än ryggen som arbetar vid latsdrag och rodd (säger väl sig själv egentligen). Det gör ont i hela området runt armhålorna, på ett invalidiserande sätt. Får vila denna dag och se om det lagt sig till imorgon. Imorgon är det förresten dags för sjukgymnasten.

Black Star Abyss
2008-09-02, 22:43
Haft en förjävla stressigt dag och eftersom jag har invalidiserande verk i större delen av överkroppen gick det inte att träna idag. Försökte få i mig tillräckligt med kcal idag men det var lite slarvigt, pga att det varit så hektiskt bland annat och jag har knappt någon mat hemma nu (ska handla på torsdag).

Har idag ätit:

2dl havegryn, 2 ägg, 200g pasta, smörgås med 125g makrill, gainer, 200g ris.

Verkligen inte optimalt men ibland funkar det inte.

Black Star Abyss
2008-09-03, 19:14
Körde ett arm- och magpass idag. Precis som med Måndagens ryggpass så var det första gången på länge, varför en del tidsspill uppstod när jag var tvungen att testa vad som egentligen var min maxvikt. Nåväl, något sånt här blev det (orkar inte skriva med uppvärmningsset):

Biceps

Rak skivstångscurl:
7x20kg
7x20kg
Ska öka vikten på denna nästa vecka

Växlande hantelcurl:

6x10kg
4x13kg

Kabelcurl:
Minns inte vad jag tog, bara att "jävlar, det här var ju svårare än skivstångscurl". Tror det var 20kg eller 15 eller något sånt. Minns inte alls.

Triceps

Pushdowns:
(minns ej exakt här heller, ska anteckna vikterna hädanefter!)
6x30-40kg
6x30-40kg

Kickbacks:
(får lite ont i axlarna av denna så jag kör försiktigt)
6x7kg

Liggande tricepspress med sån där ojämn stång:

6x15kg
6x15kg

Underarmar

Handledscurl med stång:
(vingligt)
8x15kg
8x15kg

Handledscurl med hantlar:
8x7kg
8x7kg

Mage

Benlyft
(skulle gjorts med vikter men fanns inga vikter att fästa runt benen!)
15st
15st

Crunch i kabelmaskin:
(jättesvårt att veta om utförandet var rätt eller helt åt helvete, provade mig fram iaf)
10x50kg
10x50kg

Crunch med vikt:

8x15kg

Har idag ätit 2dl havregryn + 2 ägg, 200g pasta (före kokning) + 250g köttfärs, en gainer. Blir 200g pasta + 250g köttfärs till middag, med broccoli och blomkål, och sen till kvällsmat 200g ris eller 250g makrill på smörgåsar. Så här ser en fin portion köttfärs ut (tog 40 minuter att få ner det)

Var hos sjukgymnasten idag också. Mina ben, axel och bröstövningar kommer jag inte kunna göra med lägre än 15 reps. Måste pga knä och skadade axlar träna upp en bra grund. Tror jag kör ben eller bröst imorgon.

Black Star Abyss
2008-09-04, 13:10
Nu blir jag irriterad. Har ätit otroligt mycket mat men har ändå ont i halsen idag. Om det inte går över så tänker jag inte träna idag. Antagligen har jag väl fått i mig för lite vitaminer, men nu ska jag iväg och storhandla!

Black Star Abyss
2008-09-04, 14:48
Handlat mat för i princip hela månaden. Någon lök här och något paket mjölk där kommer givetvis tillkomma. 900kr gick det på! Och då köpte jag ändå mycket mat, 1600g nötfärs, 2kg kyckling, 1kg sojabönor, 4kg ris, 3kg pasta osv. Nu hoppas jag bara att mitt halsont går ned under dagen så tar jag och tränar ikväll ändå.

Black Star Abyss
2008-09-04, 20:10
Besvikelse. Körde axel och traps pass. Jag har ju skadade axlar men blev ändå besviken. Körde hantelpress med minivikter, 1kg, 30 reps. Hantellyft åt sidan med 10kg, 6 repetitioner, 2 set. Det som stör mig var att jag kände av skadan även vid sidolyftet, precis som jag känner av den ibland i andra övningar. Det är som om mina axlar ska med och jävlas i allting, som att jag skulle behöva 1 år av bara minivikter för att rehabilitera axlarna. Förhoppningsvis är det inte så illa, eftersom jag nu är ute efter MASSA.

Men ännu mer irriterad blev jag när jag skulle köra upprätt rodd med skivstång, det gjorde nämligen jävligt ont i högerarmen. Inte muskelsmärta, det måste varit leder eller nerver eller någonting. "Lugnt", tänkte jag och körde med mycket lättare vikter, men det gjorde ÄNDÅ ont. Vad less jag blir. Gång på gång så känns det som om jag aldrig ska få komma igång seriöst med min träning. Kroppen vill inte.

Black Star Abyss
2008-09-05, 01:33
Så idag har jag ätit:

gröt o ägg, pasta och sojabönor, clementiner, gainer, pasta och sojabönor, smörgåsar med nutella, en fin portion spenat, 250g makrill med tomatsås...

Black Star Abyss
2008-09-05, 12:13
Blir ingen träning idag. Vaknade upp med en satans huvudvärk. Det gör så ont att jag kommer få svårt att ens orka laga mat idag. På pluskanten kan nämnas att jag har dödlig träningsvärk i mina atlasmuskler idag, trots att jag kände mig ganska besviken med passet igår.

Black Star Abyss
2008-09-05, 23:30
Inga konstigheter idag, tog två voltaren och huvudvärken försvann efter en timme. Inte tränat pga huvudvärken och halsont som smyger till och från. Käkat gröt med ägg, pasta med pastasås, blodpudding, broccoli och frukter under dagen. också tagit en gainer. Jag kliver upp ganska sent på dagarna varför sista kvällsmålet blir riktigt sent. Sugen på sill men blir antagligen ris för att täcka kaloribehovet.

Hank
2008-09-06, 00:41
Kommer följa den här bara för att du har så häftig avatar.

Black Star Abyss
2008-09-07, 00:00
Ingen träning idag pga att jag vaknade med halsont och ville satsa på att bli helt frisk så att jag inte kommer behöva gå och träna nästa vecka och inte känna mig helt kry, som jag gjorde en dag denna vecka trots att jag lovade mig själv att inte göra det. Nåväl, sammanfattning av första veckan:

Tränat rygg, armar, mage, axlar. Missat ben och bröst pga halsont. Nästa vecka hoppas jag på att inte ha något halsont så jag får träna hela kroppen. Speciellt bröstet måste komma igång pga att mina axlar måste vänja sig långsamt vid bänkpress m.m.

Ätit idag: gröt och ägg, 200g pasta med olivolja och vitlök, 1kg ärtsoppa, massa spenat, banan, kiwi, gainer och nu kokar 100g ris som jag ska ha 125g makrill till. Imorgon blir det thaiboxning och om jag hinner efteråt innan gymmet stänger så kommer jag köra ben på kvällen. Nya hårda tag nästa vecka, måste gå in för att verkligen ge 110% i varje repetition på gymmet... de dagar jag inte tränar så bara skriker det i kroppen för att jag vill iväg och träna. Ska bli kul att se hur viktökningen gått, den 1 oktober.

chrille87
2008-09-07, 00:12
1kg ärtsoppa, hur känns det i kistan?:)

Black Star Abyss
2008-09-07, 00:18
1kg ärtsoppa, hur känns det i kistan?

Det blir ganska bubbligt... så man får räkna med att fisa en timme eller två efter måltiden. Sen går det över. ;)

chrille87
2008-09-07, 00:24
Det blir ganska bubbligt... så man får räkna med att fisa en timme eller två efter måltiden. Sen går det över. ;)

Ja men dåså:)

Black Star Abyss
2008-09-07, 18:59
Hemkommen från ett tvåtimmars thaipass... är så jävla slut... måste planera mitt schema, kommer med all sannolikhet inte orka köra både styrke+thai två dagar i veckan.

Black Star Abyss
2008-09-08, 00:23
Är jävligt trött nu och sitter här med den förbannade risen och makrillen. Det rä verkligen en plåga att äta så här mycket. Det är inget nöje i det för min del. Men ger det resultat så är det värt det. Om det ger resultat. Tror jag kör latsdraget med sånt där handtag där handflatorna är mittemot varandra imorgon ifall armbågen börjar spöka under uppvärmningen.

Black Star Abyss
2008-09-08, 15:25
Blir ingen träning idag. Den onda halsen ger inte med sig, det gör lika ont som när jag vaknade imorse.

Black Star Abyss
2008-09-08, 17:40
Ska börja ta multivitamin och kreatin för att se om man håller sig frisk bättre då. Under föregående år nära jag tränat lite halvt styrke och thaiboxning samtidigt, så höll jag mig faktiskt frisk. Så att jag blir sjuk så lätt nu beror väl dels på att kroppen inte är van efter långt uppehåll, plus att jag varken tagit kreatin eller multivitaminer.

Black Star Abyss
2008-09-08, 23:59
Armbågen håller på att säcka helt, börjar känna ilande smärtkänslor genom underarmen från armbågen även i små vardagliga sysslor.

Jag blir förtvivlad. Ska träna ben imorgon då så att armen får vila lite. Är så jävla less och förbannad just nu. Måste man träna tokmesigt i ett halvår innan man får börja träna tungt, eller vad fan är det frågan om?!?!?

Black Star Abyss
2008-09-09, 18:11
Träning idag, körde mitt första riktiga benpass någonsin. Eftersom jag har problem med ena knät, och just det att det var första riktiga benpasset för min tändsticksben (ska posta bild imorgon, ser horribelt ut) så körde jag ganska lugnt för att mjuka upp dem. Om några veckor ska jag börja köra tungt på dem. Detta var bara ett litet kännapå pass. Så här såg det ut:

Knäböj
skön övning förutom att stången gjorde ont på baksidan av axlarna/ryggen/nacken
12x30kg
12x30kg

Stela marklyft
gillar inte alls känslan i denna övnng
12x30kg
12x30kg

Benpress

15x50kg
12x50kg
12x50kg

Stående vadpress

7x90kg
7x90kg
6x90kg

Benspark (tror jag den heter)
Här känner jag verkligen av knäskadan, och det är denna jag måste göra för att få tillbaka stabiliteten i knät. Varje repetition känns jätteäckligt i knät, men samtidigt känner jag att det är precis det område som behöver stärkas.

20x20kg
20x20kg
20x20kg

Har idag ätit gröt + ägg + multivitamin, 200g pasta med en burk tonfisk, en gainer. Ska göra en vitkåls- och morotssallad med olja och vinäger, äta 425g blodpudding med lingonsylt, en redig portion spenat, samt 200g ris och 125g makrill i tomatsås till kvällsmat. Har ätit en banan idag och det blir väl något äpple också.

Black Star Abyss
2008-09-09, 21:40
Här kommer mina auschwitz-ben. Om inte annat så får man väl hoppas med snabba ökningar eftersom de är så svaga nu. *flex*

Black Star Abyss
2008-09-10, 21:09
Ryggpass idag.

Latsdrag

6x50kg
8x50kg
6x55kg

Rodd

6x50kg
6x55kg
6x55kg

Hypersträck
8x10kg
8x10kg
6x10kg

Fick ont som fan i nacken efter latsdraget och rodden, vet inte varför... men det var nog inget farligt, har gått över nu.

JBJ
2008-09-10, 21:12
Aldrig trevligt när man känner av muskler sådär, hoppas det bättrar på sig!

Black Star Abyss
2008-09-11, 17:31
Ingen träningsvärk i ryggen från igår, trist.

Dagens armpass:

Skivstångscurl

8x20kg (27.5kg)
4x25kg (32.5kg)

Hantelcurl

6x13.6kg
6x13.6kg

Kabelcurl

4x20kg

Pushdowns

6x25kg
6x25kg

Tricepspress

6x15kg
4x15kg

Underarm/skivstång

8x10kg
8x15kg

Underarm hantel

6x9kg
6x9kg

Brukar köra mage samma dag som armar men har sådan värk i magen, troligtvis från knäböjen, att det får bli en annan dag.

Black Star Abyss
2008-09-11, 20:14
MIddag! Gör som vanligt spenaten separat efteråt.

Onigiri
2008-09-12, 08:45
Härlig mat *flex*

Om du inte känner av träningsvärk i ryggen så träna marklyft när du kör ryggpass!

Black Star Abyss
2008-09-12, 13:07
Härlig mat

Om du inte känner av träningsvärk i ryggen så träna marklyft när du kör ryggpass!

Tack. :) Ska absolut prova det!

Black Star Abyss
2008-09-13, 01:00
Vilken besvärlig dag, lite oväntade grejer dök upp så det blev bara frukost, och nu en toksen middag vid midnatt. Ska ta en gainer precis innan jag släcker sänglampan också... ingen träning idag alltså, haft rull rulle hela dagen. Har iaf skön verk i biceps, triceps och delar av bröstet (!) från gårdagens armträning. Imorgon blir det nog lätt lätt träning för framsida axlar, och tungt för sidorna och baksidan. sen kör jag mage också eftersom jag hade sån träningsvärk att det inte gick tidigare i veckan.

Black Star Abyss
2008-09-14, 19:04
Thaiboxningspass idag. Fick några riktigt feta smällar i nyllet. Försökte stretcha mycket nacke och varva ner efteråt så vi får se om det blir molande huvudvärk och yrsel senare ikväll. Hoppas man slipper det. Imorgon är det vecka 3 på min träning och jag börjar nog med axlarna.

Black Star Abyss
2008-09-15, 18:54
Axelpass + mage idag, vilket egentligen innebar väldigt mjuk träning då axlarna är något som jag fortfarande måste vara otroligt försiktig med.

Militärpress med hantlar

20x3kg
20x3kg
20x3kg

Stående framåtböjda hantellyft

10x8kg
10x8kg
10x8kg

Stående hantellyft åt sidan

8x5kg
8x5kg
8x5kg

Vet inte varför men alla axelövningar känns obehagliga. Det känns som att det inte är naturligt att belasta axlarna i den vinkeln man gör övningen, det liksom stramar åt och knäpper till i olika delar av axeln och överarmen. Nåväl, kör på och hoppas att jag än dag kan göra bänkpress. Provade köra 12 reps med bara stången men mycket riktigt så började en huggande smärta i vänstra axeln bli allt mer framträdande för varje rep.

Trapzen körde jag ordentligt med.

Skivstångsshrugs

8x50kg(+stång)
6x50kg(+stång)
6x50kg(+stång)

Cablecrunches

8x35kg
8x35kg
8x35kg

Black Star Abyss
2008-09-16, 18:54
Rygg idag. Fick känning i "axelskadan" vid rodden (vad i helvete?!?!) men det gick bra ändå.

Rodd

6x55kg
6x55kg

Latsdrag

6x55kg
6x55kg
6x50kg

Hypersträck

8x20kg
8x20kg
8x20kg

Lats och rodd som vanligt alltså, men hypersträcken orkade jag köra på bättre än förut. Jag är nu på vecka tre i min träning och har börjat hitta min viktnivå på de flesta övningar.

Black Star Abyss
2008-09-16, 23:13
Kan också konstatera att jag inte orkar träna två gånger om dagen och därför blir det bara thaiboxning en gång i veckan för en tid framöver. Jag prioriterar styrka och muskler just nu. När jag går över på helkroppspass kan jag börja träna thai två gånger i veckan igen.

Black Star Abyss
2008-09-17, 18:38
Ben idag.

Knäböj

6x50kg
7x50kg
8x50kg

Benpress

8x70kg
8x70kg

Vadpress

10x100
9x110
9x110
9x110

"Benspark"
detta är mest för mitt knä, som faktiskt börjat bli bättre!
12x20kg
12x20kg

provade också med hantlar för att se hur axlarna var... men nej, det märktes att det inte går att köra någon som helst tyngd på dem ännu.

Black Star Abyss
2008-09-18, 13:27
Känner träningsvärk i magen idag (och benen så klart, dock ej vader)... knäböj är gudomligt. Jag älskar den övningen. Ska köra armpass idag.

Black Star Abyss
2008-09-18, 20:13
Armar

Skivstångscurl
körde till fail på varje set utom första.
6x22.5(30)kg
6x22.5(30)kg
4x22.5(30)kg
5x22.5(30)kg
3x22.5(30)kg

Tricepspress med stång eller vad fan det heter

8x15kg
6x15kg
6x15kg

Pushdowns
Orkade typ ingenting i denna idag.
6x20kg
6x20kg

Handledscurl med skivstång

6x20(27.5)kg
6x20(27.5)kg

nu ska jag duscha och lägga mig och varva ner en halvtimme innan jag börjar med maten. har kvar middag+en måltid till idag.

Black Star Abyss
2008-09-19, 15:22
Skönt med vila Fredag och Lördag, blir thaiboxning på Söndag.

Black Star Abyss
2008-09-19, 19:36
Det kan vara värt att poängtera att jag efter 19 dagar har gått upp 5kg. Vi får se var detta slutar.

Black Star Abyss
2008-09-21, 18:14
Jahapp. Tog en spark på höger armbåge idag. Den tog så jävla illa att det gick nervsmärta genom hela armen. Nu kan jag inte lyfta underarmen mer än vertikalt ut från kroppen utan att det ska göra extremt ont. Om inte detta går bort inom några dagar så tar jag livet av mig.

JBJ
2008-09-21, 18:17
Ser ut att vara fina pass, tråkigt de där med armbågen dock. hur länge har du tränat thaiboxning?

chrille87
2008-09-21, 18:31
Bra vikuppgång, hur har du lagt upp kosten under dessa dagar?
Angående armbågen brukar det väl släppa av sig själv och om det kvarstår så är det väl bara att besöka en doktor, jag tippar på att det är bra imorn:)

Black Star Abyss
2008-09-21, 20:53
Ser ut att vara fina pass, tråkigt de där med armbågen dock. hur länge har du tränat thaiboxning?

Tack. Har tränat ett år, med uppehåll för sommaren (2 pass i veckan). Ligger lite lågt nu och kör ett pass för att få mer styrka och massa i kroppen.

Bra vikuppgång, hur har du lagt upp kosten under dessa dagar?
Angående armbågen brukar det väl släppa av sig själv och om det kvarstår så är det väl bara att besöka en doktor, jag tippar på att det är bra imorn

Tack. Jag är själv positivt överaskad. :) Kosten har varit ganska enkelt... en rejäl portion gröt med 2 ägg i varje morgon. Sen äter jag 3 stora mål till där varje innehåller 200g pasta eller ris + en proteinkälla som ger minst 20-30g. Efter träning tar jag gainer, och de dagar jag inte tränar har jag ändå tagit gainer. Varje dag gör jag också, separat från den vanliga maten, en stor portion spenat, broccoli eller vitkåls & morotssallad. Brukar bli någon banan och någon apelsin och så också. Och så kreatin då.

edit: armbågen har förresten börjat släppa lite. gissar att smällen tog hårt på nerverna och att de behövde få återhämta sig lite. :)

Black Star Abyss
2008-09-22, 13:46
Vilar idag. Halsen gör lite ont och armbågen gör det svårt att koncentrera på ansträngande saker. Eftersom jag ändå inte ska köra thaiboxning denna vecka så tränar jag ons-sön iställer för mån-fre.

Black Star Abyss
2008-09-23, 09:57
Har sån där djävulsk halsont idag som gör varje sväljning till en plåga. Ingen träning idag.

Black Star Abyss
2008-09-25, 17:17
Ben idag. Har lärt mig nu att inte kompromissa utförande för vikt i knäböjen. Tappade kontrollen och fick för ett ögonblick mycket tryck på nacken vilket blev extrem smärta i huvudet. Fegade ur och körde benpress resten av seten istället.

Knäböj

6x60kg
6x60kg

Benpress

6x80kg
6x80kg
7x80kg

Sittande tåhävningar
Valde denna istället för traditionell vadpress eftersom den vi har på gymmet har en konstig jävla platta för fötterna som svajar fram och tillbaka och gör att man allting blir helt fel. Får inte full stretch, ingenting fungerar osv. Märktes också hur mycket mindre vikt man orkade.

5x50kg
10x35kg
10x35kg
10x35kg
10x35kg

Black Star Abyss
2008-09-26, 17:09
Blir ivägtjatad på fest idag, så jag ska dricka fyra cider... Räknar med att kunna träna imorgon. Lite ångest då jag försöker hålla nere alkoholen helt men man kan ju inte offra hela det sociala umgänget.

Black Star Abyss
2008-09-26, 23:14
Tre cider (4.5) och 6 cl 40% sprit blev det. Blev inte ens full, tycker det är så jävla värdelöst att gå ut. Dricker endast i riktigt gott sällskap. Imorgon ska jag träna armar.

Black Star Abyss
2008-09-27, 16:21
Visade sig att gymmet stänger 17:00 på Lördagar. Nu vet man det. Blir armar imorgon istället.

Black Star Abyss
2008-09-28, 17:26
Skitpass idag på grund av att jag fick extrem huvudvärk redan i första övningen (skivstångscurlen). Har postat i träningsskador-delen för att få klarhet i vad som hände.

Skivstångscurl

6x20(27.5)kg
6x20(27.5)kg

Hantelcurl

6x13.6kg
6x13.6kg
6x13.6kg

Tricepspress

8x15kg
6x15kg
5x15kg

Pushdowns
Axeln börjar bråka i denna. Ser verkligen fram mot sjukgymnasten den 14:e.
5x25kg
6x20kg

Kabelcrunch

8x35kg
8x35kg

Situp med vikt

10x10kg
8x10kg

Skivstång underarmar

12x12.5(20)kg
10x12.5(20)kg
8x12.5(20)kg

Ska köra tung rygg imorgon och sen kommer jag gå in på högrepsfasen med 15-20 reps och helkropp 3 dagar i veckan, i två veckor.

Black Star Abyss
2008-09-29, 10:10
INgen träning idag, fortfarande ont i huvudet från igår.

Black Star Abyss
2008-09-30, 11:18
Och idag har jag riktigt ont i halsen... känner att det börjar vara för mycket frånvaro från gymmet nu, men onödigt att ta risker nu när man är sjuk.

Black Star Abyss
2008-10-02, 20:21
Går snart lös på tapeterna här hemma eftersom jag inte kan träna. Ska prova på Söndag och se om det går.

Black Star Abyss
2008-10-08, 11:26
Var tvungen att sälja min dator pga ekonomisk kris pga skulder från min inkomstlösa sommar, så uppdateringarna av journalen blir lite problematiska, men jag ska försöka för min egen skull att fixa det ändå.

I Måndags påbörjade jag min "lätta" fas. 15-20 reps och 2 set per muskelgrupp. Huvudet klarar sig, ingen smärta. MEN, mitt ryggproblem, som med all säkerhet verkar vara något ichiasaktigt förhindrar nu benträning. (Har skrivit om problemet i delen för träningsskador och rehab). Försökte köra knäböj, benpress etc men det ilar av smärta i ena benet så jag får vänta tills jag fått träffa en läkare som fixar detta.

På måndag ska jag till naprapat och på tisdag ska jag till sjukgymnast. Har inte fått någon tid hos läkaren för ryggen ännu men ska försöka igen imorgon. I värsta fall får jag ta upp det med sjukgymnasten på tisdag.

Black Star Abyss
2008-10-13, 11:28
Förra veckan tränade jag totalt tre helkroppspass med 15-20 reps och 2 set per tillfälle i alla övningar. Jävlar vad jobbigt! 5-split och 4-6 reps är mycket enklare än att stå och lida med mjölksyran i högrepparna.

Black Star Abyss
2008-10-14, 14:20
Så här såg förra veckan ut.

Pass 1

Skivcurl

15x22.5kg
15x17.5kg

Tricepspress

15x10kg
15x10kg

Hantelshrugs

20x18.8kg
20x18.8kg

Kabelcrunch

20x20kg
20x30kg

Kabelrodd

20x25kg
20x30kg

Benspark

15x20kg
15x20kg

Hamstringscurl

15x25kg
15x20kg

Hantellyft åt sidan

20x6kg
15x6kg

Underarmsskivstång

20x12.5kg
16x15kg

Ryggresningar

15
12

Pass 2

Skivcurl

20x17.5kg
16x17.5kg

Tricepspress
20x10kg
15x10kg

Hantelshrugds

20x18.8kg
20x18.8kg

Benspark

20x20kg
20x20kg

Ryggresningar

16
15

Hängande benlyft

20

20

Kabelrodd

20x30kg
20x35kg

Hantellyft sidan

20x5kg
20x5kg

Sittande vadpress

20x25kg
20x25kg

underarm skivstång

20x12.5
15x17.5

Pass 3

Benpress

20x50kg
17x50kg

Hantelcurl

20x9kg
14x9kg

Latsdrag

20x30kg
20x30kg

benspark

20x20kg

Sittande vad

20x25kg
17x25kg

Tricepspress

20x10kg
14x10kg

RR

15
15

Underarm skivstång

20x17.5kg
20x17.5kg

Hängande benlyft

15

Kabelcrunch

15x30kg

Har känt mig lite färdig och inte orkat pressa mig på varje pass. Helkropp och högreps är DEFINITIVT jobbigare än 5-split och lågreps.

Black Star Abyss
2008-10-17, 20:01
Kört två pass denna vecka nu, sista högrepparpasset på söndag. Kommer aldrig mer köra helkroppspass efter denna vecka. Aldrig.

Black Star Abyss
2008-10-20, 11:33
Nu är jag färdig med högrepparfasen. Kommer köra 8-12 reps i 4 veckor nu. 5-split. Ska bli kul att se vad man tar i bänk nu.

Black Star Abyss
2008-10-21, 13:09
Måste tyvärr sluta med linser och bönor. Har ätit och ätit men kroppen vänjer sig aldrig. Blir fruktansvärt dålig i magen.

Ska träna rygg idag 8-12 reps, hade liiiite ont i halsen imorse men det känns inte nu så det borde inte vara någon fara.

Har räknat ut vad jag handlat mat för nu den senaste månaden, 2067kr, äter 3500-4000kcal om dagen.

Black Star Abyss
2008-10-21, 20:19
Rygpass idag. Fick ont i huvudet i tredje settet, vilket var riktigt irriterande. Körde på ändå men hade kunnat klämma i några extra reps om den inte kommit. Hursomhelst kändes passet ultrasnabbt efter de föregående veckornas helkroppspass.

Latsdrag

12x45kg
12x45kg
11x45kg
10x45kg
9x45kg

Ryggresningar
Kör dessa försiktigt pga skada som ska läka
17
11

Kabelrodd

13x45kg
12x50kg

Black Star Abyss
2008-10-23, 14:37
Sitter på skolan och kan fortfarande inte bestämma mig för om jag ska träna eller inte idag. Vill verkligen men känner av lite lätt i halsen och funderar om det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Får se hur det blir. Helt sinnessjukt att jag vägde 80kg imorse på vågen, ser ingen skillnad i spegeln mer än att magen blivit lite större.

Black Star Abyss
2008-10-23, 19:01
Axlar

Hantelpress

12x11kg

Skivstångspress

12x25kg
12x25kg
10x25kg

Framåtböjda hantellyft åt sidan

12x11kg
12x11kg
12x11kg
12x11kg

Hantellyft åt sidan

12x7kg
10x7kg
9x7kg
7x7kg

Hantelshrugs

14x21kg
13x21kg
12x21kg
12x21kg

Black Star Abyss
2008-10-24, 18:31
Armar

Skivstångscurl

12x25kg
12x25kg
7x25kg

Hantelcurl

12x11kg
8x11kg

Hammercurl

8x11kg

"Tricepskabel"

8x15kg

Tricepspress

10x15kg
10x15kg
9x15kg
9x15kg

Skivstång underarm

10x25kg
9x25kg
7x25kg
5x25kg

Fick ont som fan i huvudet igen direkt när jag började. Fast jag ser ju i spegeln att jag blir röd i ansiktet så det ser ut som blodådern i pannan ska sprängas. Kanske har det något med blodtrycket att göra, har ingen aning. Jag andas i varje repetition, djupt andetag när jag släpper och andas ut snabbt när jag drar ihop muskeln.

Black Star Abyss
2008-10-27, 16:48
Bänkpress i Smith

15x30kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg

Sned bänkpress i smith

8x40kg
6x40kg (vänstra axeln skrek av smärta trots att jag inte gick djupt så jag avbröt)

Kabelcrunch

12x30kg
12x35kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Lårcurl

12x30kg
12x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

Sittande vadpress

12x35kg
12x35kg
11x35kg
10x35kg
11x35kg

Benspark, kör fortfarande försiktigt pga knät

12x20kg
12x25kg
12x30kg
12x35kg

Morrris
2008-10-27, 16:54
Ser bra ut, var rädd om dig.

Black Star Abyss
2008-10-28, 18:36
Ser bra ut, var rädd om dig.

Tack.

Körde rygg idag, fick ont i huvudet igen, har fått svar från röntgen och det är ingenting fel i själva skelettet så om det inte är i huvudet, vilket min kommande hjärnröntgen får visa, så har det med musklerna i rygg och nacke att göra. Jag tror jag närmar mig en lösning på sikt.

Latsdrag

12x50kg
12x50kg
9x50kg
9x50kg
8x50kg

Hyperextension

20
16
16
14
15

Kabelrodd

11x55kg
8x55kg
8x55kg
7x50kg (Superstrikt)

Black Star Abyss
2008-10-29, 21:43
Axlar idag...

Hantelpress

12x13.6kg
12x13.6kg
12x13.6kg
11x13.6kg
7x13.6kg

Framåtböjda hantellyft åt sidan

13x13.6kg
13x13.6kg
13x13.6kg
10x16.2kg
9x16.2kg

Hantellyft åt sidan

12x7kg
12x7kg
10x7kg

Känner verkligen att jag är mycket svagare i sista övningen och den känns äcklig i vänstra axeln, känns precis so att något hoppar fram och tillbaka i varje lyft.

Black Star Abyss
2008-10-30, 18:45
Armar idag... försöker verkligen öka och variera lite från vecka till vecka, bara för att musklerna ska bli chockade varje gång. De ska aldrig få bli riktigt bekväma. :)

Skivstångscurl

10x27.5kg
7x27.5kg

Hantelcurl

7x13.6kg
10x11kg
9x11kg

Tricepskabel rep

9x15kg
12x12.5kg

Tricepspress

12x15kg
10+10 vanliga smalpressar x15kg
8x15kg

Hammercurl

8x13.6kg

Skivstång för underarmar

12x25kg
8x25kg
8x25kg
8x25kg

Black Star Abyss
2008-11-02, 13:52
Bepass igår... får inte köra något som pressar ihop ryggen några veckor framöver därav inga benpress.

Kabelcrunch

8x40kg
10x35kg
10x35kg
13x35kg
8x45kg

Bencurl

12x30kg
10x30k
8x30kg
8x30kg

Hantelshrugs

15x23.8
12x26.4
12x26.4
12x23.8
12x23.8

Benspark

15x35kg
12x35kg
12x35kg
12x40kg

Körde 5 min sparkar på säck som uppvärmning och 5 min sparkar efter träningen. Fick ont som fan i huvudet några minuter in i uppvärmningen... var som att sjunka ner i ett svart hål av vemod och irritation. Dessa huvudvärksattacker under träningen verkar komma helt oregelbundet för jag har haft två pass denna vecka då jag inte känt av dem alls ens när jag pressar så jag nästan skiter på mig, och så får jag världens huvudvärk sen när jag värmer upp... ja det är en märklig värld. Ska köra bröst idag, ska stretcha och värma upp länge innan och se om jag slipper bänka med dunkande skalle.

Black Star Abyss
2008-11-03, 14:07
Vad korta bröstpassen blir när man bara kör bröst... och speciellt när jag varken kan köra dips eller sned press utan att få ont i vänstra axeln.

Smithbänk

12x40kg
12x40kg
12x40kg
9x40kg
6x40kg

Funderar på att köra 3-split from denna vecka.

Black Star Abyss
2008-11-05, 21:18
Rygg och biceps idag. Grym pulserande huvudvärk hindrade mig ännnu en gång från att prestera max, och jag kände mig ovanligt ur form. Nu blir det vila minst en vecka, och så hoppas vi att det gått över sen. Annars blir jag galen.

Latsdrag

12x50kg
11x50kg
9x50kg
10x50kg
8x50kg

Kabelrodd

12x50kg
12x50kg
12x50kg

Skivstångscurl

8x27.5kg <---- vekt

Hantelcurl

5x13.6kg <---- sämst hittils
10x11kg
10x11kg

Kabelcurl

5x20kg <--- ....

Black Star Abyss
2008-11-11, 20:38
Bröst och triceps

Bänk i smith

12x40kg
12x
12x
11x

Sned i smith

9x30kg
11x
7x

Triceps med kabel och rep, neråt

12x12.5kg
8x12.5kg
10x10kg
7x10kg

orkar mycket mindre i denna kabeldragsgrej än i tricepspress

Black Star Abyss
2008-11-13, 18:15
Har inte råd att förnya gymkortet förrän den 25:e så det riskerar att bli uppemot två veckors vila nu. Trist...

Black Star Abyss
2008-11-15, 17:25
Har efter en tids funderande beslutat att lägga om kosten så jag går ner i vikt istället. Känns inte bra att vara så smalfet som jag blivit på 80kg. Jag ska gå ner tills jag har stenhårda, synliga magrutor. Därefter kan jag börja en viktökning igen, men med en mycket optimalare takt i muskelmassesyfte. Dvs aldrig mer 10kg på två månader.

Black Star Abyss
2008-12-04, 12:45
Idag ska jag börja träna igen efter 2.5 veckors uppehåll pga pengabrist och sjukdom. Nu ser målen ut så här:

1. Gå ner i BF tills magrutorna är synliga och musklerna ser stenhårda ut.
2. Påbörja en långsam kvalitativ viktökning upp till någonstans mellan 80-90kg
3. Minska ner BF igen.

Black Star Abyss
2008-12-04, 19:53
5 min löpband
5 min säck

Latsdrag

12x45kg
12x45kg
10x45kg
8x40kg

Rodd

12x45kg
12x45kg
11x45kg

Ryggresningar

12x
12x

5 min säck

Kände mig klenare än vanligt efter detta 17 dagars uppehåll.

Black Star Abyss
2008-12-07, 14:46
Igår var det mage och ben.

10 min löpband

Benpress

12x70kg
9x70kg
9x70kg
9x70kg
9x70kg

Kabelcrunch

12x40kg
8x45kg
9x40kg
9x40kg

2 min plankan

5 min säck

Black Star Abyss
2008-12-08, 15:18
Biceps och triceps igår. Har inte haft med papper på senaste tiden så:

5 min löpning
5 min säck

Skivstångscurl
Hantelcurl
Pushdowns

3 min löpning

Black Star Abyss
2008-12-10, 22:05
Axlar och bröst... har blivit avsevärt svagare. Troligtvis en kombination av 2.5 veckors vila och mindre kost nu.

5 min löpning

Hantelpress, bakvända flyes och bänk.

5 min säck
5 min löpning

Black Star Abyss
2008-12-11, 15:58
Midjemåttet är 94 cm när jag släpper ut magen i all sin härlighet (jag är 180cm lång).

Black Star Abyss
2008-12-11, 22:02
Rygg

5 min säck

Latsdrag

12x45kg
12x45kg
10x45kg
9x45kg
8x45kg

Ryggresningar

15
15
15
15
12

Kabelrodd

13x50kg
12x50kg
10x50kg
9x50kg

5 min säck
5 min på någon sak som simulerar löpning... tror den heter crosstrainer

Black Star Abyss
2008-12-13, 18:22
Ben och mage idag. Sov bort halva dagen och gymmet stänger 5 så blev stressigt pass.

10 min löpning

5 min säck

Benpress

12x80kg
12x80kg
10x80kg
8x80kg
8x80kg

Sittande vadpress

12x35kg
12x35kg
12x35kg
10x35kg
12x35kg

Kabelcrunch

12x40kg
12x35kg

1 min plankan

Black Star Abyss
2008-12-14, 20:26
Fyfan vad skön konditionen börjar kännas nu.

15 min löpband, kändes underbart! Kunde fortsatt hur länge som helst kändes det som
5 min säck (bara sparkar, intensivt)

Skivstångscurl

8x30kg
6x27.5kg

Hantelcurl

8x11kg
7x11kg
8x11kg

Pushdowns

15x15kg
13x17.5kg
12x20kg
12x20kg
12x20kg

1 min plankan

Är fortfarande märkbart svagare i biceps än tidigare.

Black Star Abyss
2008-12-15, 22:06
15 min löpband, fast det gick inte lika lätt som igår
någon minut säck, var för slut

Bänk

13x40kg
12x40kg
11x40kg
10x40kg
5x40kg

Hantelpress

12x13.5kg
+4 set med 11kg varav 8-12 reps (minns ej exakt)

Shrugs

12x19kg
12x23kg
12x23kg
12x23kg
12x23kg

Black Star Abyss
2008-12-16, 21:58
Rygg

15 min löpning

Latsdrag

7x60kg
7x60kg
5x60kg
4x60kg
4x60kg

Ryggresningar

12
12
12
12
12

Kabelrodd

6x65kg
6x65kg
5x65kg
5x65kg

Black Star Abyss
2008-12-18, 19:01
Sista passet på 10 dagar idag. Åker nämligen bort över jul.

Ben & Mage

17 min löpining (300kcal enligt maskinen)

Benpress

7x100kg
7x100kg
6x100kg
6x100kg
5x100kg

Kabelcrunch

8x40kg
9x40kg
12x40kg
12x40kg
11x40kg

Black Star Abyss
2008-12-23, 03:01
http://www.ikfkickboxing.com/MikeMcDonaldK12.jpg

Ungefär sådan här fysik ska jag ha uppnått när jag fyller 30 (om 7 år). Det lovar jag mig själv.

Black Star Abyss
2008-12-23, 22:38
Lite bilder som visar hur det gått efter några månaders träning, kommer dokumentera en gång i halvåret.

Black Star Abyss
2009-01-03, 18:05
Blev sjuk över julen och har inte återhämtat mig. snart inte tränat på 20 dagar... *cry*

Black Star Abyss
2009-01-11, 23:16
Har inte kunnat förnya gymkortet ännu så är bara kampsport denna månad. Lite jobbigt att jag kommer haft en månads fullt uppehåll när jag sätter igång med styrket igen. Får se hur mycket man tappat.

Körde thai i tisdags och idag iaf. Shootfighting imorgon.

tsp
2009-01-12, 00:04
Hur går det för dig med träningen? Tycker inte att du ska försöka gå upp i vikt så fort (10kg på ett par månader?) kommer bli väldigt mycket att deffa bort för extremt liten muskelmassa att behålla tror jag. Satsa istället på att gå upp ett par hekto i månaden, så får du mer kvalitativ massa, är mitt råd. Lycka till med fortsättningen!

Black Star Abyss
2009-01-12, 04:13
Hur går det för dig med träningen? Tycker inte att du ska försöka gå upp i vikt så fort (10kg på ett par månader?) kommer bli väldigt mycket att deffa bort för extremt liten muskelmassa att behålla tror jag. Satsa istället på att gå upp ett par hekto i månaden, så får du mer kvalitativ massa, är mitt råd. Lycka till med fortsättningen!

Jag gick upp alldeles för fort på för kort tid, ja. Det var inte mycket kvalitativ massa. Mest magen som växte... nu jobbar jag på att deffa bort allt så jag kan "börja om", vilket jag ska göra när magrutorna är synliga. Då ska jag sikta på att gå upp 1-2 kg i månaden. Mer än så så kommer jag dra ner på maten.

Jag gjorde fel helt enkelt... :Virro

Black Star Abyss
2009-01-13, 02:57
Shootfighting idag (Måndag). Fruktansvärt kul även om det bara var brottning nu i början.

Black Star Abyss
2009-01-13, 21:58
3 timmars träning idag. 1,5 Submission wrestling och 1,5 thaiboxning. lovar att jag bränt 3500 kcal nu.

Black Star Abyss
2009-01-17, 16:56
I torsdags var det 3 timmar kampsport igen. Den 19:e börjar jag med gym igen. Fasar för att få se om hela höstens styrkeökning raderats av en månads gymfrånvaro.

Black Star Abyss
2009-01-19, 14:44
Helvete att vara sjuk hela tiden!!!

Black Star Abyss
2009-01-20, 18:01
Mätte mage och biceps idag. Biceps spänd = 32/33 vilket är -2cm. Hoppas det är fett som försvunnit. Magen är 91cm utsläppt från tidigare 100cm. Det är fett som försvunnit.

Är sjuk sedan tor/fre men känner idag att jag nog kommer vara fit for fight imorgon, så tänkte köra igång med ett tungt ryggpass imorgon och sen är det thai och shoot på torsdag som vanligt. Får se hur mycket man tappat på ryggen. Sist jag tränade, någon gång i december, gjorde jag 4-6 reps med 65kg i latsdraget.

Black Star Abyss
2009-01-21, 19:27
Första passet sedan juluppehållet då. Lite trögt gick det. Kände av i axlarna och huvudet. Överhuvudtaget ganska stel och rostig kändes det som att man var.

Rygg

Latsdrag

4-7x60kgx5

Kabelrodd

4-7x65kgx5

Ryggresningar

3x15

Black Star Abyss
2009-01-22, 21:48
Gymmet stängde så fick skippa vissa övningar, men ben och mage.

Benpress

8x100kg
7x100kg
6x100kg
6x100kg
5x100kg

Kabelcrunch

12x35kg
12x35kg
12x35kg
10x40kg
8x40kg

Black Star Abyss
2009-01-24, 17:31
Lite bröst och triceps idag. Körde med för låg vikt i bänken tror jag.

Smithbänk

8x50kg
7x50kg
5x50kg
5x50kg
8x50kg

Triceps

Pushdown

8x25kg
8x25kg
5x25kg

Black Star Abyss
2009-01-25, 20:12
Thaiboxning idag. Underbart pass.

Black Star Abyss
2009-01-26, 21:33
Shootfighting idag. Planen för veckan ser ut som följer:

Mån - Shoot
Tis - Shoot, thai
Ons - rygg, biceps, underarmar
Tors - shoot, thai
Fre - bröst, triceps
Lör - Ben, mage, axlar
Sön - Thai

Det ska gå. Inget mesande.

Black Star Abyss
2009-01-27, 21:04
Thaiboxning idag. Missade MMA passet före pga skola.

För övrigt; här har man undrat varför vikten på vågen stått stilla (75kg), och så upptäckte jag idag att jag blandat dubbel gainer i två veckor. xD

Black Star Abyss
2009-01-28, 19:32
Rygg och biceps

Kabelrodd

8x65kg
7x65kg
7x65kg
5x65kg

Latsdrag - högerarmen spökar, kunde inte ta i max

8x55kg
6x55kg
5x55kg
5x50kg

Hyperextensions

15
15
15
15

Skivstångscurl

8x25kg
6x25kg
5x25kg
5x25kg

Hammercurl - helt slut i armarna vid det här laget

3x11kg
5x11kg
4x11kg
5x11kg

Black Star Abyss
2009-01-29, 21:53
Thaiboxning och Submission wrestling idag. 3,5 timmar sammanlagt. Fyfan vad skönt!!!

Börjar vara dags att fundera på min första match i thai snart. Tror jag siktar på hösten. :)

För övrigt; under uppvärmningen känns det alltid som jobbigast, man flåsar och lider. Men sen när man kommit in i det efter en timme eller så känns det som att man aldrig vill sluta.

Utsidan av överarmen spökar fortfarande. Tror jag varit lite oförsiktig med den. Tänkte köra bröst och triceps imorgon men vi får se. Tänker inte sabba den så jag får vila flera veckor som sist.

Black Star Abyss
2009-01-30, 19:30
Ingen träning idag. Fyller man år så får man faktiskt fira.

Black Star Abyss
2009-01-31, 00:17
Varför dricker jag? Det är ju ändå inte roligt? Borde kört bröst och triceps idag. åååångeeeest. Vatten och mat nästa. Imorgon ska jag träna.

Black Star Abyss
2009-01-31, 17:53
Smithbänk.

2x60kg
1x60kg
7x50kg
5x50kg
7x50kg
4x50kg
4x50kg

Triceps pushdown

7x27.5kg
7x27.5kg
6x27.5kg
6x27.5kg

Black Star Abyss
2009-02-01, 19:54
2 tim thaiboxning. högerarmen spökar fortfarande.

Black Star Abyss
2009-02-02, 14:47
Måste börja notera vikten, känns som att inget händer fast jag tränar som en galning och bara äter det jag måste.

~75kg idag.

Black Star Abyss
2009-02-02, 21:16
1,5 timmar mma idag. Överarmen spökar som fan. Kanske måste vila en vecka.

Black Star Abyss
2009-02-03, 14:33
~75kg fortfarande.....

Black Star Abyss
2009-02-03, 15:25
Magen är för övrigt 91cm utsläppt, mätt över naveln.

Black Star Abyss
2009-02-03, 21:40
Ben, mage och trapz.

Benpress

12x100kg
12x100kg
9x120kg
8x120kg
7x120kg

Kabelcrunch

12x40kg
8x40kg <----Här började jag köra riktigt långsamt i den negativa fasen, fick mycket bättre kontakt då.
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Shrugs - långsamt i den negativa fasen här också

12x23.8kg
12x23.8kg
10x23.8kg
10x23.8kg

Lårcurl

6x40kg

tsp
2009-02-03, 21:46
Ben, mage och trapz.

Benpress

12x100kg
12x100kg
9x120kg
8x120kg
7x120kg

Kabelcrunch

12x40kg
8x40kg <----Här började jag köra riktigt långsamt i den negativa fasen, fick mycket bättre kontakt då.
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Shrugs - långsamt i den negativa fasen här också

12x23.8kg
12x23.8kg
10x23.8kg
10x23.8kg

Lårcurl

6x40kg

Bra benpressar!

Black Star Abyss
2009-02-04, 20:29
Bra benpressar!

Tack!

Idag på ryggpasset började både armarna bråka rejält. Jag måste byta till högreps nu och om det inte blir bättre vila helt.

Latsdrag

7x60kg
7x60kg
5x60kg
5x60kg
7x50kg

Chins

5

Skivstångscurl

8x25kg
8x25kg
5x25kg
7x25kg
4x25kg

Handled/skivstång

6x25kg
6x25kg
6x25kg

Black Star Abyss
2009-02-05, 21:42
Missade thaipasset pga att snuten tog mig för att jag cyklade utan lyse. Fick gå hela vägen in till stan, men det blev 1,5 timmar MMA iaf. Första riktiga MMA-sparringen. SKITKUL!!!

Black Star Abyss
2009-02-06, 16:10
Nu kom det omtalade hoppet. 73,5kg visade vågen idag.

Black Star Abyss
2009-02-06, 19:36
Bröst och triceps

Smithbänk

8x50kg
8x50kg
8x50kg
6x50kg
3x50kg

Triceps med rep

12x25kg
12x27.5kg
10x30kg
9x30kg

Lite baksida axlar bara för att...

12x3kg
12x4kg
12x5kg

Magen är 89cm utsläppt.

Black Star Abyss
2009-02-08, 19:15
Hmm. Ryggen bråkar. Jag måste få tag i en akupressurmatta, har provat en sådan hos min mamma och den tar bort ryggsmärta direkt.

Benpass idag, och lite smått på axlarna.

Benpress

10x120kg
10x120kg
9x120kg
9x120kg
9x120kg

Hade kunnat klämma 1-2 reps till på varje set men ryggen kändes inte bra.

Kabelcrunch

11x40kg
11x40kg
11x40kg

Ryggen bråkade här också

Shrugs

12x23.8kg
12x23.8kg

Hantellyft framåt

12x7kg
12x7kg

Militärpress hantlar

12x11kg
12x11kg
12x11kg

Black Star Abyss
2009-02-09, 21:32
1,5 timme mma.

Black Star Abyss
2009-02-10, 21:53
Shoot och thai idag. 3,5 timmar.

Nu är det fan vila i en vecka som gäller. Jag ska lyssna på kroppen. Är flera besvär som uppträtt och tilltagit i styrka under de senaste veckornas intensiva träning.

Black Star Abyss
2009-02-11, 11:49
73kg på vågen idag. Först stod vikten still i veckor och sen har den hoppat ett litet snäpp dag för dag!

Black Star Abyss
2009-02-13, 17:38
Började på högrepparfasen idag. Något stressat och kort pass eftersom jag har bråttom, men ändå. Kände mig väldigt klen idag.

Latsdrag med V handtag

20x35kg
15x35kg
15x35kg
12x35kg
13x35kg

Skivstångscurl

15x20kg
14x20kg
12x20kg
13x20kg

Black Star Abyss
2009-02-15, 23:32
73kg på vågen idag. Ingen träning, känner att en förkylning eventuellt är på väg.

Black Star Abyss
2009-02-16, 22:22
73kg även idag. 1,5 timme MMA. Inte speciellt intensivt pass fysiskt om jag ska vara ärlig. Däremot var det en kille som vevade på allt vad han hade i sparringen. Jag sa ingenting för han hade ganska dålig teknik och jag träffade med tusen slag och ströp ut honom en gång. Men sen mountade han mig och saftade på allt vad han hade på käften. Det var INTE skönt (men jag "klarade" det), och nu gör det ont i huvudet/käken.

Black Star Abyss
2009-02-17, 21:34
3 timmar kampsport. Hälften mma, hälften thai. Känns riktigt bra idag.

rockafellah
2009-02-17, 23:10
73kg även idag. 1,5 timme MMA. Inte speciellt intensivt pass fysiskt om jag ska vara ärlig. Däremot var det en kille som vevade på allt vad han hade i sparringen. Jag sa ingenting för han hade ganska dålig teknik och jag träffade med tusen slag och ströp ut honom en gång. Men sen mountade han mig och saftade på allt vad han hade på käften. Det var INTE skönt (men jag "klarade" det), och nu gör det ont i huvudet/käken.

Att det kan vara så lätt ändå att gå förbi en "vilde" med bra teknik:D(inte för att jag kan det men:devil:)

Black Star Abyss
2009-02-18, 18:39
Att det kan vara så lätt ändå att gå förbi en "vilde" med bra teknik(inte för att jag kan det men)

Lätt och lätt, han var 10kg tyngre, tjurrusade mot mig, och jag backade/cirklade runt honom och slog honom i nyllet ett dussintal gånger. ;) Hade han haft bättre teknik hade jag så klart varit körd.

Rygg och bicepspass idag. Eftersom högrepspassen är det värsta jag vet fokuserade jag mentalt före träningen idag för att verkligen ge järnet. Är ganska nöjd.

Latsdrag med V-handtag

20x35kg
20x35kg
17x35kg
20x30kg
20x30kg

Kabelrodd med raka armar (bara för att variera sig lite)

20x35kg

Hantelcurl

15x11kg
16x9kg
20x8kg
20x7kg
17x6kg <--- sittande och superstrikt.

Handledscurl med hantlar bakom ryggen

20x10kg

Skivstångscurl för handleder

17x20kg
15x17.5kg
14x17.5kg
14x17.5kg

3 chins

tsp
2009-02-18, 19:24
Hur går det med gymmandet tycker du? Gör du några framsteg? :)

rockafellah
2009-02-18, 19:41
Grymma hantelcurls!!! Men är det du på bilden? den är fett fräsch:thumbup:

Black Star Abyss
2009-02-18, 20:08
Hur går det med gymmandet tycker du? Gör du några framsteg?

Det går framåt. Men jag kör ju viktminskning nu sedan december, och jag har märkt att vikterna verkar stå still sedan dess. När jag låg på kcal+ under hösten kände jag av styrkeökningar. Trots detta känns det som att det går framåt hela tiden, och jag räknar med ett litet "skutt" uppåt i vikter redan den första månaden när jag väl är klar med viktnedgången. :)

Grymma hantelcurls!!! Men är det du på bilden? den är fett fräsch

Vi kan låtsas att det är jag. Vi kan låtsas. ;)

Black Star Abyss
2009-02-19, 21:37
3,5 timme kampsport. Armarna gör ont som helvete. Mina stackars biceps fick aldrig någon vila.

rockafellah
2009-02-19, 21:55
3,5 timme? Scheisse! Muay Thai eller?

rockafellah
2009-02-19, 21:59
Edit!(hann inte på förra:D)

Men hur går det att mixa Muay Thai och MMA? Är det bra? Tänkte börja med de 2 själv:)

Black Star Abyss
2009-02-19, 22:02
3,5 timme? Scheisse! Muay Thai eller?

2 timmar Muay Thai och 1,5 timme MMA. Det är en bra kombination. Genom thai får du bättre stående och i MMA:n fokuserar just jag på grappling och helhetspaketet. Sitter inte och övar enskilda slagtekniker på MMA:n eftersom jag tränar allt sånt på thai. :)

Och ja, det är jättekul!

rockafellah
2009-02-19, 22:21
2 timmar Muay Thai och 1,5 timme MMA. Det är en bra kombination. Genom thai får du bättre stående och i MMA:n fokuserar just jag på grappling och helhetspaketet. Sitter inte och övar enskilda slagtekniker på MMA:n eftersom jag tränar allt sånt på thai. :)

Och ja, det är jättekul!

Men jag antar att du inte använder grappling(det är väl grepp på marken?) i Muay Thai?

Black Star Abyss
2009-02-19, 23:30
Men jag antar att du inte använder grappling(det är väl grepp på marken?) i Muay Thai?

Nix, muay thai är enbart stående kamp, och det är bara vissa former av svep/kast tillåtna. I MMA är ju "allt" tillåtet.

Black Star Abyss
2009-02-20, 14:47
Måste nämna att jag kanske börjat få lite perspektiv på detta med vikt och storlek. Folk som jag träffar i verkligheten och tror ligger kring 95kg har visat sig oftast ligga kring 83kg. Börjar nog sakta inse hur jävla stora de som är 100kg måste vara.

Black Star Abyss
2009-02-20, 19:54
Gick nog in i en vägg mentalt idag. Hade ingen lust att gå till gymmet, men gjorde det ändå. Och så var det den värsta sortens träning på schemat: högrepetitionsbenpass. Jag gav upp mitt i då jag märkte att psyket tog slut långt före musklerna. Men lika bra att notera ändå hur kasst passet var.

Vadpress i smith

20x40kg
20x40kg
20x40kg
20x40kg
20x60kg

Benpress

20x70kg
15x90kg
15x90kg
13x90kg

Orkade mer på alla (tar 12x120kg i benpress utan problem) men "ville inte" mentalt. Sket helt i magen och drog hem. Imorgon tränar jag nog inte. Tror jag behöver vila. Har inte räknat hur mycket jag tränat den senaste månaden men det snittar nog 6 dagar i veckan.

Black Star Abyss
2009-02-22, 21:24
2 timmar thai. Gick till och från klubben. tog en timme åt varje håll.

Black Star Abyss
2009-02-25, 16:51
1,5 timme thai igår. Nu reser jag bort i tre veckor pga cancersjuk släkting. Kommer dock lösa månads gymkort för att inte tappa.

Black Star Abyss
2009-02-26, 12:16
71kg idag! Vad fan är det som händer? Det har gått lite väl fort de senaste två veckorna, trots att jag äter ordentligt. Har dock börjat äta mycket mer fett nu, kanske har maxat förbränningen?

Black Star Abyss
2009-03-02, 13:10
70,7 nu. Håller ju på att försvinna helt. Måste hålla ihop det mentalt några månader till, SEN börjar mitt långsiktiga byggprojekt och då blir det fan ingen mer deff förrän jag väger 90kg minst.

Black Star Abyss
2009-03-02, 19:55
Första passet i Kiruna idag. En nära släkting har cancer så jag är här i tre veckor. Har löst månadskort för att inte sacka efter i träningen. Passet idag gick ganska bra faktiskt. Kände mig stark i ryggen. Kör halvkroppssplit nu. Över/under. Ska prova pressa ännu hårdare på onsdag. Känns bra att styrkan inte avtar utan t.o.m. ökar lite trots deff. Det måste ju innebära att jag inte fått full effektivitet från den muskelmassa jag har ännu. Fast jag är ju märkbart svagare i bänken såg jag nu.

Lats med v handtag

7x60kg
7x60kg
7x60kg
7x60kg

Bänk smith

5x50kg
5x50kg
5x50kg
4x50kg

Bicepscurl hantlar

8x13kg
8x13kg
6x13kg
4x13kg

Hantelpress

8x13kg
7x15kg
7x15kg
5x15kg

Hantelshrugs - kör jag tungt orkar jag inte full ROM och kör jag lättare orkar jag hålla på hur länge som helst! PROBLEM!

6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Triceps pushdown

7x30kg
6x30kg

Black Star Abyss
2009-03-03, 11:56
71.3

Black Star Abyss
2009-03-03, 19:45
Ben, mage och ländrygg idag. Inga vader, de har ingen sån där mjuk grej man trär på skivstången så kunde inte köra i smithen och den vanliga tar för mycket på ryggen när man "kliver in". Såg ingen sittande vadpress heller. Men benpressen gick bra! Bästa hittils, och då tog jag ändå inte ut mig för kung och fosterland.

Benpress

7x150kg
7x180kg
7x200kg
7x200kg
7x200kg

Notering benpressen: lågreps är mycket skönt i benpressen. Så fort det blir över 12 så håller jag däremot på att dö. Psyket tar slut före musklerna. Jag klarar helt enkelt inte att hantera den fruktansvärda känslan som högreppande i benpressen ger.

Kabelcurl <- stod inte vikter angivna men gissar att varje kloss vägde 5kg

8x40kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg

Benspark <- samma här som med kabelcurlen

6x35kg
5x35kg

Ryggresningar/hypersträck

12
12
12
12

Kör ny överkropp imorgon eller på Torsdag.

Black Star Abyss
2009-03-04, 14:05
71.5 Så går det när man blir gödd hos släktingar. Varje dag är det fan godis, fikabröd eller läsk.

Black Star Abyss
2009-03-05, 12:17
71.2

Black Star Abyss
2009-03-06, 14:00
70.7

Nytt överkropps pass blir det idag. Och så benpass imorgon.

Black Star Abyss
2009-03-06, 17:37
Lats V handtag

7x65kg
8x65kg
6x65kg

Latsdrag stång

6x65kg

Smithbänk

6x50kg
6x50kg
6x50kg
5x50kg

Hantelcurl

7x13kg
7x13kg
7x13kg
5x13kg

Axelpress hantlar

7x15kg
7x15kg
7x15kg

Hantelshrugs <- får inte till denna övning alltså. blir inte bra någonstans. antingen blir det för lätt, eller så gör det ont i händerna och är så tungt att rörelselängden begränsas kraftigt.

6x25kg
8x25kg
6x25kg < långsamt, då tog det lite iaf

Pushdowns

3x30kg
6x25kg
7x25kg
7x25kg

Black Star Abyss
2009-03-07, 13:44
71.4

Jag blir så jävla less på att vara hos släktingar. Det är tamejfan fikabröd, läsk, glass eller godis varje dag! Och nåde mig om jag försöker tacka nej. Då blir alla upprörda. Det går fan inte att deffa när alla hetsar på en snask hela tiden.

Black Star Abyss
2009-03-07, 20:30
Benpress

7x200kg <- inga problem
7x200kg <- inga problem
7x200kg <- inga problem
3x220kg <- men här var det fan så jag knappt fick upp den igen.

Jävligt nöjd med benpressarna ändå, så liten som jag är.

Kabelcurl <- vikten begränsas pga ryggont

8x40kg
8x40kg
8x40kg
7x40kg

hypersträck

12
12
12
12

Black Star Abyss
2009-03-08, 14:54
71.3

Stormiddag med släkten igår och givetvis var det äppelkaka till dessert. Tog en liten bit och fick sarkastiska kommentarer som "bantar du?".

Ligger dock fortfarande inte efter i mitt viktschema, så egentligen är det väl inget problem.

Black Star Abyss
2009-03-09, 14:20
71.1

Nytt överkroppspass idag. Brorsan som bor i den här staden ska följa med för han vill börja träna. han är 18. Om han börjar seriöst nu gissar jag att han går om mig, med alla jävla tillväxthormoner han har i kroppa.

Black Star Abyss
2009-03-09, 21:53
Märkbara framsteg på ryggen! Trots deff! Vad glad jag blir!

Latsdrag med V-Handtag

6x70kg
7x70kg
6x70kg

Latsdrag med stång

6x70kg

Kommentar: Har aldrig reppat på 70kg förut!!!

Smithbänk

6x50kg
6x50kg
5x50kg
4x50kg

Pushdowns

10x25kg
5x30kg
5x30kg

Hantelcurl

7x13kg
7x13kg
7x13kg
5x13kg

Hantelpress (axlar)

8x15kg
8x15kg
7x15kg
8x15kg

Kommentar: får nog höja vikten på denna övning.

Hantelshrugs

10x20kg
10x23kg
5x25kg
5x23kg
10x20kg

Kommentar: har problem med denna övning. Orkar göra massor av reps om jag vill men inte med full ROM. Se http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127410&page=3.

Pushdowns omgång #2

9x30kg
6x30kg
5x30kg
3x30kg

Kommentar: övningen känns bättre ju smalare grepp jag håller. Är ingen expert men tror att jag gjort övningen fel förut när jag hållit ganska brett, och därför haft problem med att hitta rätt vikt. Denna andra omgång kändes toppenbra.

värstingen
2009-03-09, 22:07
71.3

Stormiddag med släkten igår och givetvis var det äppelkaka till dessert. Tog en liten bit och fick sarkastiska kommentarer som "bantar du?".

Ligger dock fortfarande inte efter i mitt viktschema, så egentligen är det väl inget problem.
Vet du vad man svarar på en sån fråga? "Ja!", sen är det ur världen.
Min åsikt iaf.. :)

Black Star Abyss
2009-03-10, 20:53
Vet du vad man svarar på en sån fråga? "Ja!", sen är det ur världen.
Min åsikt iaf.. :)

Är för feg.:em:

Hjälpte brorsan idag så mesta tiden gick åt att visa honom allt.
Ben, mage och korsrygg

Benpress

6x225kg
6x225kg
6x200kg
6x200kg

Kabelcrunch

12x40kg
8x45kg
8x45kg
8x45kg

Hypersträck

12
12
13

Jag ska fan testa marklyft med låga vikter senare i veckan. :)

Benspark (står inte vad vikterna väger)

6x???
6x???
6x???

Black Star Abyss
2009-03-11, 13:14
71.2

Black Star Abyss
2009-03-12, 15:14
71

Ska träna med brorsan idag. Överkropp. Ringer sjukgymnasten idag också.

Black Star Abyss
2009-03-12, 20:29
Överkropp

Latsdrag med stång

6x70kg
6x70kg
6x70kg
6x70kg

Smithbänk

6x50kg
6x50kg
6x50kg
6x50kg

Pushdown

7x30kg
5x35kg
5x35kg
1x40kg
? (5-7)x30kg (har skrivit fel)

Hantelcurl

6x15kg
6x15kg
4,5x15kg
5,5x13kg

Shrugs med hantlar

12x20kg
11x25kg
11x25kg
10x20kg

Hade bråttom så skippade axel/hantelpressen.

Black Star Abyss
2009-03-13, 14:18
70.9

Synd att man inte ligger under 66 nu. Är en grapplingtävling på Lördag men gapet mellan viktklasserna är -66 och -77. Även om det är på låg nivå så tänker jag inte utsätta mig för något sådant.

Black Star Abyss
2009-03-14, 20:30
Ben, endast ben, och endast isolationsövningar

Pga mina ryggproblem och skräcken för att de ska förvärras så har jag nu strypt allt som ger känning i ryggen. Benpress och kabelcrunches också. Det får bli så. Men jag tycker att jag får känning när jag kör hamstrings i maskin så funderar om jag ska sluta med det också. Blir kanske ingen benträning alls innan ryggen är bra?

I dessa maskiner så står inte vikten angiven på klossarna men de borde väga kring 7.5kg. Det viktiga är att jag orkade 4-6 reps.

Benspark

5x?? (35-52.5kg?)
6x?? (30-45?)
6x samma
6x samma
6x samma
6x samma
5x samma

Hamstrings

6x??? (25-37.5?)
7x??? samma
5x ??? (30-45kg)
4x samma
6x (25-37.5kg?)
6x samma
6x samma

Plankan

50 sek
50 sek
50 sek

Black Star Abyss
2009-03-15, 15:52
70.9

Jag längtar hem. När jag har thaiboxningen och mma:n så går vikten ner mycket fortare.

Black Star Abyss
2009-03-16, 17:12
70.8

Brorsan har köpt hem rage så det ska vi prova imorgon.

Black Star Abyss
2009-03-17, 13:43
70.6

Black Star Abyss
2009-03-17, 21:12
Maken till svag man kände sig idag, trots Rage och allt (som varken jag eller brorsan kände något av!) Fick köra "ett snäpp" lägre på de flesta vikter. För övrigt har jag nu bestämt mig för att lyssna på kroppen och stryka alla skador som gör ont i antingen axel eller rygg. Dessutom ska jag köra 12 reps nu i minst 4 veckor framöver.

Överkropp (sista gympasset i Kiruna)

Latsdrag med stång

6x70kg

... med V handtag

6x70kg
6x70kg
6x65kg

Hantelpress bröst

20x13kg (för lätt)

Smithbänk med superbrett grepp

12x30kg
12x30kg
12x30kg
12x30kg

Pullups

5

Pushdowns

8x30kg
5x35kg
8x30kg
8x30kg

Hantelcurl

5,5x15kg
8x13kg
6,5x13kg
5,5x13kg

Hantelpress axlar

7x15kg
8x15kg
8x15kg

Hantelshrugs

12x20kg
12x20kg
12x20kg
12x20kg

Black Star Abyss
2009-03-19, 20:11
Vi var bara fem på thaiboxningen idag, alla som är jätteduktiga och så jag som borde vara i nybörjargruppen... fyfan vad jobbigt det var. Men det är när det är jobbigt som man lär sig. Fast idag var det verkligen så jobbigt att jag nästan knäcktes mentalt.

2 timmar varade passet.

Black Star Abyss
2009-03-20, 13:38
70kg.

För övrigt ska min tränare vara med i Thaiboxnings-SM.

Black Star Abyss
2009-03-21, 17:56
Synd man inte har digitalvåg här hemma som morsan har. Såg ut att väga 71kg imorse. Men jag får skylla mig själv när jag ätit godis två dagar i rad.

Ben, rehab & lite kondis

Brukar inte nämna det men jag kör rehab nästan varje dag.

5 min cykel i högt tempo

Hamstrings curl

6x35kg
5x35kg
4x35kg
4x35kg
3x35kg
2x35kg

Benspark

6x50kg
6x50kg
6x50kg
6x55kg
6x55kg
6x55kg

Plankan

50 sek
50 sek
50 sek

Lite sparkar på säcken

Utöver dessa gjorde jag rotatorcuffövningar, skulderbladsstabilitet och bålstabilitet.

Black Star Abyss
2009-03-21, 22:54
Avslutade med 5 min cykel i högt tempo också.

Black Star Abyss
2009-03-22, 20:08
2 timmar thai idag. Riktigt skönt pass!!! Sm på Lördag! Ska bli svinkul! Hoppas verkligen min tränare går vidare till final! :)

Black Star Abyss
2009-03-23, 14:16
70-71 fortfarande.

Black Star Abyss
2009-03-23, 21:37
1,5 timme shoot.

Black Star Abyss
2009-03-23, 23:36
Om jag kommer ner til 65kg till Maj så ska jag tävla i submission wrestling. :)

Black Star Abyss
2009-03-24, 13:51
Fortfarande inte under 70. Om jag inte ligger under 70 när veckan är slut får jag problem.

Black Star Abyss
2009-03-25, 05:35
Sömnlöshet och allmänt mentalt kaos just nu. Jag måste prioritera i livet. Det här funkar inte, jag kommer bli utbränd och inlagd på psyket om jag inte får ordning på tillvaron snart. Kanske måste välja några få saker att satsa på på fritiden istället för som nu då det är massvis av saker jag försöker åstadkomma samtidigt.

Black Star Abyss
2009-03-25, 14:23
Halleluja... Väger någonstans mellan 69-69.8kg idag. Behöver verkligen digitalvåg.

Black Star Abyss
2009-03-25, 20:16
Håller vad jag lovat mig själv och avbryter allt som gör ont. En konstig sak var också att jag var toksvag i latsen idag. Detta var första styrkepasset i Örebro igen. kan det skilja på vikterna mellan maskinerna på olika maskiner? 6x70kg var inga problem på latsdraget i Kiruna men nu klarade jag bara 6x55kg på latsdraget i Örebro. Fattar ingenting. Kanske är slut i musklerna?

Överkropp och mycket rehab

Latsdrag

6x55kg vad i helvete?!?!? klenaste någonstin
10x45kg
10x45kg
10x45kg
8x45kg

Smithbänk

11x30kg

Båda axlarna gav mer känning än vanligt så nej, nu stryper vi bänk för minst 4 veckor framöver!

Tricepspress (ner bakom huvudet, inte mot pannan)

12x12.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg

Skivstångscurl

12x27.5kg YIPPIE!!!! :D [PB] Och hjälp vad blodådrorna syntes!
10x27.5kg
6x27.5kg

Hantelcurl

10x11kg
7x11kg

Handledsskivstångscurl

12x17.5
13x17.5
15x17.5
14x17.5

Med omvänt grepp

20x17.5

Hantelshrugs

12x21.2kg
12x21.2kg
12x21.2kg

Förutom dessa övningar körde jag mycket fokus på skulderbladsstabilitet, och endast lite på inåt/utåtrotation ax axelleden. Körde nedre trapz (?), skulderblad m.m. Stretchade också riktigt mycket och länge efter passet.

Kul med lite styrkeökningar även fast man är på deff, det är väl muskelkontakten som inte är perfekt ännu. Senast 6 Juni avslutar jag deffen. Jag ser skillnad främst på armarna när jag tränar, blodådran som löper över biceps tittar alltid fram och den har aldrig visat sig förut (när jag vägde mer). Inga tydliga magrutor ännu, bara konturerna av de 4 översta som vanligt.

Black Star Abyss
2009-03-26, 09:30
Vågen stod på strax under 70 när jag klev upp idag! Missar thaiboxningen pga ett viktigt möte idag. Kanske hinner på shootfightingen.

Black Star Abyss
2009-03-26, 22:02
Hade möte idag så 1 timme thai och 1,5 timme shootfighting. Shootfightingen idag var dock bara boxning.

SM finalerna på lördag, imorgon börjar turneringen för min tränare! Håller alla tummar jag har!

Black Star Abyss
2009-03-27, 12:19
Strax under 70 imorse.

Black Star Abyss
2009-03-29, 14:42
Strax över 70. Det verkar som att man inte kan hålla på att resa runt och gå på middag m.m. om man vill få de resultat man vill ha. Nu ska jag styra upp detta.

Black Star Abyss
2009-03-30, 19:37
Deffen går lite segt just och eftersom jag eventuellt ska tävla i Maj så har jag lagt fokus på kondition from nu. Körde löpträning och främst rehab idag. 20 minuter och cirka 370kcal om man får tro löpbandet.

Black Star Abyss
2009-03-31, 11:59
Har jag inte kommit under 66kg till 2 Maj så ger jag upp deffen. Orkar inte längre.

värstingen
2009-03-31, 14:10
Om du ska köra kondition är det väll ett ypperligt tillfälle att deffa? =)

Black Star Abyss
2009-03-31, 14:51
Om du ska köra kondition är det väll ett ypperligt tillfälle att deffa? =)

Jo, alltså det är ungefär så jag tänker. Menade bara att deffen tar slut efter 2 Maj, oavsett om jag går match eller ej. Finns ju lite olika viktklasser men -66 är det jag vill gå i nu.

Black Star Abyss
2009-04-01, 13:24
Nu åker jag till riksgränsen och jobbar i 2 veckor. Blir ingen styrketräning under tiden. Hopprep, löpning och rehab däremot. Vägde strax under 70 idag.

Black Star Abyss
2009-04-01, 15:01
Löpning och rehab idag. 4.2km på 20 min. :) Jag är nöjd!

Black Star Abyss
2009-04-03, 10:35
69.6

Motivationen börjar vara slut. Övernattat i Kiruna inatt och åker ut till fjälls idag. Imorgon börjar jobbet.

Black Star Abyss
2009-04-20, 09:12
69.7 trots att jag ätit godis och sötsaker som ett as på jobbet. Kroppen har en fantastisk förmåga att reglera enegeriintaget efter behov!

Black Star Abyss
2009-04-21, 18:41
Jaaaa! KAN KÖRA KNÄBÖJ OCH MARKLYFT IGEN!!! :) Nu ska jag fortsätta extremt försiktigt och öka så långsamt så att jag aldrig mer behöver bli skadad av dessa övningar igen.

Knäböj

12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg

Marklyft

12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg
12x40kg

Hamstringscurl

11x25kg
8x25kg

Dips (dessa gör inte heller ont längre, men det kändes ändå riskabelt)

10xkroppsvikt

+ lite allmän rehab för axlarna

Tydligen har två månaders bålstabilitetsträning gett resultat.

Black Star Abyss
2009-04-23, 17:15
Min långsiktiga plan ser nu ut som följer

2010-05 82kg
2011-05 94kg
2012-05 ?? (fast jorden går ju under januari 2012 så)

Black Star Abyss
2009-04-23, 18:59
Hade inget papper eller penna med mig idag så tänkte att det var ett ypperligt tillfälle att räkna reps istället för den sedvanliga räkningen.

Biceps 72 reps

Skivstångscurl

12x25kg
10x25kg
9x25kg
8x25kg

Hammercurls

8x11kg
8x11kg
5x11kg

Skivstångscurl

8x20kg

Triceps 72 reps

12x17.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg

Underarmar 58 reps

12x7kg
12x7kg
12x7kg
12x7kg
10x7kg

Black Star Abyss
2009-04-25, 20:39
Blir antagligen thai imorgon. Nästa vecka sätter träningen igång på allvar igen.

Black Star Abyss
2009-04-27, 20:42
1,5 timme MMA. Det gick bra, trots att jag varit borta så länge. Lite taskig kondis bara.

birra_peroni
2009-04-28, 11:12
Du e 182 och sa ner till -66 kg?

Black Star Abyss
2009-04-28, 13:23
Ja. Men vid 69kg tog psyket slut. Så nu går jag upp. Och det kommer jag göra länge.

Black Star Abyss
2009-04-28, 19:17
1,5 timmar shoot.

Black Star Abyss
2009-04-29, 20:36
Första passet med Hypertrophy Specific Training. Kommer köra detta program till Jul (åtminstone). Mark och böj är undantaget proggressiviteten eftersom jag inte vill riskera återfall. Undviker också bänk tillsvidare, kör fortfarande rehab och känner att jag blir bättre där också så tänker inte riskera något. Hoppas på spillovereffekt på brösten.

Knäböj

15x40kg
15x40kg
15x40kg

Marklyft

15x40kg
15x40kg
15x40kg

Latsdrag

15x40kg
15x40kg
15x40kg

Tricepspress

12x17.5kg
12x17.5kg
12x17.5kg

Vadpress i smith

15x30kg
15x30kg
15x30kg

Skivstångscurl

15x20kg
15x20kg
15x20kg

Handledscurl med hantel

15x8kg
15x8kg
10x8kg

Crunches med vikt

15x10kg

Oblique crunches med vikt

15x10kg på varje sida

Körde dessutom rehabövningar.

Black Star Abyss
2009-05-01, 01:41
Oplanerat supande pga inneboende kompis är inte "the shit".

Black Star Abyss
2009-05-03, 19:22
KNÄBÖJ

15x40kg
15x40kg
15x40kg

MARKLYFT

15x40kg
15x40kg
15x40kg

SMITHBÄNK

15x20kg
15x20kg
17x20kg (testade med full rom och det... gick väl... ingen direkt smärta)

LATSDRAG

15x40kg
15x40kg
12x40kg

SKIVSTÅNGSCURL

15x22.5kg
15x22.5kg
10x22.5kg

TRICEPSPRESS

15x17.5kg
13x17.5kg
10x17.5kg

VADPRESS I SMITH

15x35kg
15x35kg
15x35kg

Hantelcurl för handled

15x8kg
15x8kg
15x8kg

Crunch

15x5kg
15x5kg
15x5kg

Obliques

15x5kg

Samt lite rehab. Tar det jävligt försiktigt och lyssnar på kroppens signaler direkt.

Black Star Abyss
2009-05-04, 19:50
1,5 timme MMA. Något muskelfäste vid axeln värker.

Black Star Abyss
2009-05-05, 17:36
Ingen MMA idag. Känns som att kroppen behöver vila. Nytt styrkepass imorgon.

Black Star Abyss
2009-05-06, 11:49
Tagit lite mått idag så jag kan jämföra om ett halvår:

Biceps slapp 27/28
Biceps spänd 30/31
Bröst ~94
Lår ~52

Black Star Abyss
2009-05-06, 20:00
Helt spyfärdig. Märks att jag inte kört rodd på månader också. Ryggen känns i marklyft men inte på ett dåligt sätt (tror jag). Känns att det spänner som fan, men inte som att det är något farligt.

Knäböj

15x45kg
15x45kg
15x45kg

Marklyft

15x45kg
15x45kg
15x45kg

Smithbänk

15x30kg
15x30kg
15x30kg

Tror jag börjar få till tekniken i bänk nu. Och axlarna känns bättre och bättre varje gång.

Hamstringscurl

15x20kg
15x20kg
12x20kg

Pushdowns

15x20kg
15x20kg
12x20kg

Latsdrag

12x45kg
8x45kg

Kabelrodd

7x45kg ?????

Skivstångscurl

12x25kg

Hantelcurl

12x11kg
11x11kg

Vadpress i smith

15x40kg
15x40kg
15x40kg

Crunches och oblique crunches utan vikt

20

Märkte att jag glömde köra underarmscurl. Skyller på att de får träning av andra övningar.

Black Star Abyss
2009-05-07, 10:37
Lite småkrasslig idag. Halsont och nästäppa. Tar ingen MMA idag.

Black Star Abyss
2009-05-08, 09:40
Friskförklarad i axlarna idag av sjukgymnasten. Fortfarande halsont däremot så ingen träning idag.

Black Star Abyss
2009-05-12, 19:09
1,5 timme MMA. skulle köra thai efter för att förbättra mitt stående men uppenbarligen hade armbågsleden tagit stryk så det var helt uteslutet. Skarp strålande smärta genom armen vid alla slag.

JAG HATAR MIN KLENA KROPP.

Black Star Abyss
2009-05-13, 16:04
Fint pass idag. La på lite i böjen och marken utan problem. Bänken däremot känns lite som att leka med elden så jag kunde inte pressa mig där. Vet inte riktigt hur jag ska göra med den när jag sänker till 10 reps. Får testa hur det fungerar.

Knäböj

15x50kg
15x50kg

Mark

15x50kg
15x50kg

Smithbänk

15x30kg
15x35kg

Latsdrag

15x40kg

Hantelrodd

15x21.2kg

Hamstringscurl

12x25kg
12x25kg

Pushdowns

15x22.5kg
9x22.5kg

Skivstångscurl

15x22.5kg
9x22.5kg

Vadpress i smith

15x45kg
15x45kg

Handledscurl med skivstång flex

15x15kg

Handledscurl med skivstång ext

15x15kg

Crunches

15x5kg
15x5kg

Black Star Abyss
2009-05-15, 10:46
Men vad fan är detta? Var sjuk tors-mån, tränare tis-ons, igår kände jag mig lite knackig och idag är det halsont och snor som sprutar igen....

Black Star Abyss
2009-05-15, 15:17
Nyser och snorar som en galning. Försöker få tag på sjukgymnast för att boka tid, har nämligen nys- och hostsmärtor.

Black Star Abyss
2009-05-16, 21:56
Och från ingenstans kom en bild på höger biceps i spegeln. *popcorn*

Black Star Abyss
2009-05-19, 12:09
Nu är det snart en vecka sen jag tränade sist. Är jag inte frisk imorgon så kör jag ändå någon form av lättare aktivitet. Blir tokig av det här.

Black Star Abyss
2009-05-20, 18:42
Lite träning idag! Hurra! Nu håller vi tummarna för att jag inte kolavippar. Hade lite ont i halsen imorse men det gick över under eftermiddagen. Äntligen är jag frisk!:thumbup:

Knäböj

12x55kg
15x55kg <--- Fick stången mot nacken och huvudet började bulta. Jag MÅSTE komma ihåg att stången ska vara ganska långt ner på axlarna. Tror jag ligger på denna vikt några pass nu innan jag lägger på 5kg till nu iaf. För ryggen eller benen är det hittils inga problem. Däremot så känner jag att balansen försämras ju tyngre jag kör.

Mark

15x55kg
15x55kg

Marklyften kan jag öka på. Inga problem alls hittils. Känns tvärtom MYCKET bra.

Smithbänk

Jag experimenterade med hantlar, smithen osv. Körde fullt djup på 11kgs hantlar och 13.6kgs. Det "går" väl, men det känns ändå fel i axlarna. Inte direkt på 11kg, men på 13.6 kg börjar det göra lite ont även om det inte är så smärtsamt att det förhindrar rörelsen. Provar igen om en månad.

Latsdrag

11x45kg

Hantelrodd

15x23.8kg (12 med vänster. Vänstra är svagare)

Hamstringscurl

12x25kg
11x25kg

Pushdowns

12x25kg
8x25kg

Skivstångscurl

15x25kg
9x25kg

Låååångsamt excentrisk och FULL utsträckning i botten. Så det måste väl ses som ok ändå. Fy satan vad jobbigt det var. Höll på att spy.

Vadpress

15x50kg
15x50kg

Handlesflex

15x20kg

Handlesextension

10x20kg

Crunches

15x10kg
15x10kg

Oblique

15x10kg
15x10kg

Det har stramat kring hjärtat flera dagar i streck nu men eftersom jag har mycket stress och dessutom varit sjuk så antar jag att det inte är någon fara. Sist jag gick för att det kändes så här så sa de att jag inte ska oroa mig.

Black Star Abyss
2009-05-22, 18:41
Bra pass förutom knäböj som ger huvudvärk

Knäböj

13x55kg <- Absolut inte tungt men trots att jag har stången skitbra nu så gjorde det efter nionde repetitionen bara mer och mer ont i huvudet. Jag fattar inte varför. Marklyften två minuter efteråt gav ingen smärta! Vad fan är det knäböjen utsätter kropp och knopp för som är så traumatiskt?

Marklyft

15x65kg
10x80kg
10x80kg <- yay. Men inte fan satte jag ner stången långsamt på sista reppen. Släppte den stående.

Smithbänk

15x30kg
10x40kg

Ej fullt djup... går fint om jag stannar parallellt med golvet.

Latsdrag

15x45kg wohooo

Hantelrodd

8x 26.4kg (7 på vänster) buhuuu

Hamstringscurl

12x25kg
10x25kg

Pushdowns

9x27.5kg
7x27.5kg buhuuu

Skivstångscurl

12x27.5kg wohooo
7x27.5kg buhuuu

Vadpress

15x60kg
14x60kg

Handledsflex skivstång

15x22.5

Handledsext hantel

10x10kg

Total tid inklusive uppvärmning exklusive stretchning: 60 min.

Black Star Abyss
2009-05-23, 00:07
Läst om fler som har samma squatproblem som jag. Verkar ha att göra med nack och ryggmuskler som är spända/strama och refererar till huvudet när det blir extrem belastning. Ska prova stretcha dessa områden mycket.

Black Star Abyss
2009-05-24, 18:54
Riktigt skönt pass förutom skallen som kärvar i knäböjen

KNÄBÖJ

10x55kg
10x55kg <- Tar inte så farligt på benen men huvudet vill inte vara med.

MARKLYFT

10x80kg
10x80kg

SMITHBÄNK

10x40kg
10x40kg

LATSDRAG

10x50kg

HANTELRODD

10x23.8kg

HAMSTRINGS

10x25kg
10x25kg

PUSHDOWNS

10x25kg
10x25kg

SKIVSTÅNGSCURL

10x30kg
7x30kg

VADPRESS

10x65kg
10x65kg

HANDLEDSFLEX HANTEL

10x10kg

MAGMASKIN <- gjorde ont i ryggskadan, tog det lugnt

10x30kg
10x35kg
8x35kg

Black Star Abyss
2009-05-26, 15:41
Inte så mycket att orda om. Ännu ett pass.

Marklyft

10x85kg
10x85kg

Smithbänk

10x45kg
10x45kg

Latsdrag

10x55kg

Hantelrodd

10x23.8kg

Hamstrings

10x30kg
8x30kg

Pushdowns

10x27.5kg
10x27.5kg

Skivstångscurl

10x32.5kg wohooo (sving på sista...)
6x32.5kg <- varför tappar jag så mycket i biceps mellan setten?

Vadpress

10x70kg
10x70kg

Crunches med vikt

10x15kg
10x15kg
10x15kg
10x15kg

Black Star Abyss
2009-05-28, 18:28
Dagens + Knäböj gick utan huvudvärk
Dagens - Nej, bänk verkar inte funka. Nu lovar jag att inte bänka på 2 mån.

Jag är glad att knäböj funkade. Kanske var det en stund på spikmattan + stretching och avslappning hemma före gymmet som gjorde att det gick bra. Kanske något annat.

Knäböj

10x55kg
10x55kg

Ökar 5kg på lördag.

Marklyft

10x90kg
10x90kg

Smithbänk

10x40kg Lutning 1 snäpp
10x40kg vanlig

Latsdrag

10x55kg
7x55kg

Rodd

10x23.8kg

Hamstringscurl

10x30kg
8x30kg

Pushdowns

10x30kg
10x30kg lite fusk på sista två

Skivstångscurl

10x32.5kg
10x13.6kg hantelcurl

Crunches med vikt

10x20kg
10x20kg

Hängande benlyft

10
10

Black Star Abyss
2009-05-30, 17:34
Ännu ett pass...

Knäböj

10x60kg
10x60kg

Nemas problemas

Marklyft

10x95
10x95

Jo, nu börjar det ta lite. Vågar inte öka vikten på ett tag nu. Ryggen måste få vänja sig. Ökar 5kg om 2-3 veckor. Sista reppen på andra settet var ren vilja.

Latsdrag

8x60kg

Hantelrodd

8x26.4kg

Hamstrings

8x35kg
6x35kg

Pushdowns

8x30kg
8x30kg

Hantelcurl

7.5x16.2kg sittandes
9x13.6kg stående

Crunch med vikt

10x25kg
10x25kg

Hängande benlyft

10
10

Dips

8 <- nej högeraxeln vill inte. dumt att prova dips

Traenarn
2009-05-30, 18:32
Och från ingenstans kom en bild på höger biceps i spegeln. *popcorn*

om du inte visste det så är det vänster biceps.:)

Varulven
2009-05-30, 18:41
om du inte visste det så är det vänster biceps.:)

Om du inte visste det så är bilden spegelvänd, därmed har du fel. :)

Varulven
2009-05-30, 18:46
Ännu ett pass...

Hängande benlyft

10
10



Hur tycker du hängande benlyft är i jämförelse mot vanliga?

Känner mig lite sugen på att prova. :cool:

Black Star Abyss
2009-05-30, 21:33
om du inte visste det så är det vänster biceps.:)

Jag trodde det syntes att den är fotad i spegeln? ;)

Hur tycker du hängande benlyft är i jämförelse mot vanliga?

Känner mig lite sugen på att prova. :cool:

Jag tycker det är skönt. När man hänger har man anspänning hela vägen, ligger man ner så försvinner ju spänningen om benen kommer för nära kroppen. Tänk på att lyfta med höften och försök få knäna mot bröstet. Tar riktigt skönt på magen och är skonsamt för ryggen också.

<Mike>
2009-05-31, 00:41
Tack för att du kommenterade i min journal! :)
Undrar lite över din träning; varför så många reps på övningarna? Har du haft problem med skador och tar det därför lugnt? Om du inte har det så tycker jag nog att du ska pressa dig själv lite mer och kanske köra färre reps. Jag vet knappast allt om träning men jag är rätt säker på att man ökar i styrka snabbare om man pressar sig rejält och äter mycket mat :cool:
Du ska nog inte oroa dig för mycket över att gå sönder när du kör marklyft och knäböj, jag kör alltid tungt och få reps och jag har bara blivit bättre i ryggen!

Coolt att du håller på med MMA iaf... Sånt vågar inte jag :)

Lycka till med träningen!

Black Star Abyss
2009-05-31, 11:32
Tack för att du kommenterade i min journal! :)
Undrar lite över din träning; varför så många reps på övningarna? Har du haft problem med skador och tar det därför lugnt? Om du inte har det så tycker jag nog att du ska pressa dig själv lite mer och kanske köra färre reps. Jag vet knappast allt om träning men jag är rätt säker på att man ökar i styrka snabbare om man pressar sig rejält och äter mycket mat :cool:
Du ska nog inte oroa dig för mycket över att gå sönder när du kör marklyft och knäböj, jag kör alltid tungt och få reps och jag har bara blivit bättre i ryggen!

Coolt att du håller på med MMA iaf... Sånt vågar inte jag :)

Lycka till med träningen!

Jag var ju tvungen när du drar 130 i latsdrag och bara har tränat några månader. :smash:

Jag kör repsintervall på 2 veckor... 15, 10, 5, 5 och så börjar jag om igen. så det kommer lågreps, det kommer. ;)

Black Star Abyss
2009-05-31, 19:22
2 timmar thai. Mycket skönt. Vilodag imorgon.

<Mike>
2009-05-31, 22:09
Jag var ju tvungen när du drar 130 i latsdrag och bara har tränat några månader. :smash:

Jag kör repsintervall på 2 veckor... 15, 10, 5, 5 och så börjar jag om igen. så det kommer lågreps, det kommer. ;)

Aha ok, kör på det om det funkar för dig :)

Bye(s)!

Black Star Abyss
2009-06-01, 11:46
Väger 74 nu. Siktar på 75 till 1 Juli.

Black Star Abyss
2009-06-02, 19:50
Mentalt var jag inte så superfokuserad idag men det gick helt ok ändå. Ska öka mark och böj på torsdag!

Knäböj

10x60kg
10x60kg

Marklyft

10x95kg
10x95kg

Latsdrag

8x60kg
8x55kg

kände mig supersvag i latsen idag.

Hamstrings

8x35kg
7x35kg

Skullcrushers med hantlar för variation

12x8kg
8x10kg

Pushdowns

10x30kg

Någon sorts bicepsövning i maskin (helt hopplöst onaturlig rörelsebana det blir)

5x20kg sen sket jag i det

Skivstångscurl

5x30kg

Koncentrationscurl

6x13.6kg
6x13.6kg

Crunch med vikt

10x25kg
10x25kg
12x25kg

Vadpress i smith

10x80kg
10x80kg

En långsam 15 sek pullup


Jag älskar marklyft. Det är helt underbart. Jag skulle kunna köra bara mark och böj nästan.

Black Star Abyss
2009-06-02, 23:50
Glömde helt att skriva att jag testade hantelpress på golvet också. Det kan faktiskt funka, tyckte inte det gav känning i axlarna.

15x18.8kg
12x18.8kg

Black Star Abyss
2009-06-04, 19:22
Lite sämre pass idag. Huvudet började spränga under böjen vilket satte färg på resten av passet. Dessutom är jag nu inne i en tvåveckorscykel på 5-reppare så det kändes lite tattigt. Positivt att man är uppe på 100kg i mark och stångas nu iaf.

Knäböj

10x65kg
10x65kg

Jag kanske vet varför det börjar spränga, det återstår att prövas. När jag blir trött mot slutet så kanske jag släpper isär skulderbladen och därmed eliminerar hyllan som stången ligger på, vilket ger tryck direkt på övre delen av ryggen.

Marklyft

10x100kg
8x100kg

Hade kunnat göra två till om mitt eller någon annans liv hängde på det men nu fick det räcka. Jag var hyffsat slut där.

Golvpress med hantlar

10x23.8
8x23.8

Nopes, axlarna vill inte. Jag är inte alls återställd. Det är samma skit. Får köra bara rehab under sommaren.

Rodd med hantel

6x26.4
6x26.4

Hamstrings

8x35kg
5x35kg

Tricepspress

6x28kg
6x28kg

Koncentrerad curl

6x16.2
6x16.2

Skivstångscurl med extremt smalt grepp

10x20kg

Crunches med vikt

12x25kg
10x25kg
10x25kg

Sket högaktningsfullt i vadpressen

Ashenshugar777
2009-06-04, 19:39
Du kämpar på bra brorsan!

Kom ihåg att vara glad för vikterna du kan lyfta så kommer resten av sig självt!
Lasta inte på för mycket och sen bli sur för att du inte klarade det. Vet inte om det är relevant men händer mig ibland ;)
Förväntingar och verkligheten..

Black Star Abyss
2009-06-05, 00:53
Jag glömde att alla övningar där jag kör färre än 10 repetitioner ska vara minst 3 set. Kommer ihåg det på nästa pass istället. Känns som att jag kan köra några extra set i allt utom böj och mark.

Black Star Abyss
2009-06-07, 18:19
Ingen huvudvärk i knäböjen, däremot i marklyften. Man tappar ju livslusten. Det kanske helt enkelt är så att jag får migränliknande huvudvärk när jag tar i som fan?

Knäböj

10x65
10x65

Ska öka till 70

Marklyft

8x105 slutade i förtid pga huvudvärk
vilade tills värken var borta
5x105 kände att det var nära igen så jag slutade i förtid. FAN!!!

Latsdrag

5x50 lätt
5x50 lätt
5x50 lätt
10x50

Hamstringscurl

5x40
4x40
3x40

Skivstångscurl

5x35.5
3x35.5
4x32.5
5x28

Pushdowns

5x35
5x35
4x35
3x35

Crunches

15x25
11x25
11x25

Benspark

5x45
5x55
5x60

Måste lösa detta med huvudvärk annars kommer jag aldrig komma någon vart med träningen. Sist gick det över av att vila i två veckor men vad spelar det för roll om det kommer tillbaka gång på gång?

Black Star Abyss
2009-06-09, 16:33
Idag blir det sista passet i Örebro. Torsdag är det Kiruna och några dagar därefter Riksgränsen!

Ashenshugar777
2009-06-09, 17:06
Idag blir det sista passet i Örebro. Torsdag är det Kiruna och några dagar därefter Riksgränsen!

På torsdag är du min, bruschaan! :P

Black Star Abyss
2009-06-09, 19:17
På torsdag är du min, bruschaan! :P

Vaddå, vill du köra lite MMA-sparring eller vad menar du? :naughty::devil:

Knäböj

10x70kg
10x70kg <- huduvärk på två sista repsen, vilade bort det till marklyftet

Marklyft

10x105kg
8x105kg

Hantelrodd

5x29.1
5x29.1
5x29.1
6x29.1

Hamstrings

5x40kg
5x40kg
3x40kg

Tricepspress

5x33kg
4x33kg
3x33kg

Pushdowns rep

5x25kg
6x20kg

Pushdowns stång

10x30
2x35

Skivstångscurl

5x35.5
4x35.5
5x33
5x33
4x33

Vadpress

10x80
10x80
9x80
10x80

Crunch med vikt

15x25
12x25
12x25

Chins

4x BW

Benspark

5x60
5x65
6x70

Black Star Abyss
2009-06-12, 11:43
Gymmet är obemannat idag så jag måste gå och provträna på Sportsclub. Får man härja med marklyft där ens? :confused:

Black Star Abyss
2009-06-12, 15:06
Dagens pass. "ABSOLUT FÖRBJUDET ATT SLÄPPA VIKTERNA I GOLVET!!!" Stod det med stor skylt vid squat racket. "Förlåt" är allt jag kan säga. *cupid*

Knäböj

10x70kg
10x70kg

Ska lägga på till 75 men nu börjar det nog vara nära mitt 10-max.

Marklyft

10x105kg
7/8(?)x105kg

Latsdrag

5x65kg
5x65kg
5x65kg

Pushdowns - fel på viktangivelserna?

5x70kg
6x70kg
6x70kg

Skivstångscurl

5x35.5kg
5x35.5kg
4x35.5kg

Benspark

5x60kg
5x60kg

Black Star Abyss
2009-06-15, 21:12
Fint pass idag i Kiruna. På Onsdag blir det ödemarken.

Två filmer från idag. Första settet på böj och mark. 10x70 och 10x110. :)

2hWOvUdeX8k
SWx-YNROF7Y

Knäböj

10x70
10x75

Marklyft

10x110
9x110

Hantelrodd

5x35
5x35
5x35
4x35

Pushdowns

6x35
5x35
5x35
4x35

Skivstångscurl

6x35.5
5x35.5
4x35.5
3+1 långsam excentrisk 35.5

Crunch med vikt

16x25
15x25
15x25

Black Star Abyss
2009-06-17, 09:55
Nu åker jag upp till ödemarken så vi får se om jag lyckas hålla tillgång till gymmet och träna där.

Black Star Abyss
2009-06-19, 11:59
Fjällträning

Jag försöker få till rätt teknik i marklyften enligt Scratchs uppmaningar men då man inte kan se sig själv från sidan är det svårt att veta om jag gör rätt eller ej. Arbetade därför på lite lägre vikt. Det känns dock som att röven sticker upp först och att det inte går att göra på något annat sätt. Jaja, ska filma imorgon. :confused:

Böj

10x75kg
10x75kg

Kändes tyngre än vanligt, men hade bara sovit 5 timmar och jobbat hela dagen så.

Mark

7x110kg
8x90kg

Nej, det känns som att röven far upp först och sen en sträckning av ryggen. Men för mig känns det som en så naturlig rörelse. Fattar inte hur mark ska gå till...

Chins

5/6?
5?
4?
3?

Triceps

ingen aning men slut blev de

Hantelcurl koncentrerad

5x18.6kg + 5 excentriska
4x18.6kg + 5 excentriska
3x18.6kg + 5 excentriska

Crunches med vikt

15x25kg
12x25kg
12x25kg

Som sagt, måste filma mina marklyft igen.

Black Star Abyss
2009-06-20, 11:18
Tre mils cykling igår. Kan lägga upp lite bilder när jag åker till stan. Kan inte fippla med egna filer på jobbets dator. Snart ska jag iväg och träna och ska då filma mina marklyft för att få feedback på tekniken.

Black Star Abyss
2009-06-20, 18:44
Tränade idag iaf men har inte med papper och penna så vi säger att jag bara körde. Var förresten 4 mil jag cyklade igår, inte 3.

Black Star Abyss
2009-06-23, 20:04
Var stängt i riksgränsen igår så fick träna i vad som skulle föreställa ett personalrum på ett vandrarhem. Lite löpmaskiner, crosstrainer, benpress och någon magmaskin. Inte lyckat.

Deceiver85
2009-06-25, 00:44
Jag hade helt missat att du bor i Örebro, har du flyttat hit nyligen och vilket gym tränar du på? :)

Black Star Abyss
2009-06-25, 15:43
Kom till denna ädla stad hösten 2007. ;)

Tränar på Universitetet. Det ligger så nära hem och det finns gott om redskap, sällan någon kö. Men just nu är jag uppe vid riksgränsen/kiruna för att jobba under sommaren så det blir träning på hotellet där när jag lyckas pricka in deras korta öppettider.

Idag blir det träning med brorsan på gymmet i kiruna iaf.