handdator

Visa fullständig version : SH86:s träningsjournal - Liten ska bli stor


Sidor : [1] 2

Black Star Abyss
2008-09-01, 15:14
Ålder: 22
Längd: ~182cm
Vikt: 70kg



Målet är att väga minst 80kg till nyår, gärna mer. Har som mest varit uppe i 77kg men det var nog bara fett för jag orkar precis lika mycket nu som då. Jag kommer köra 4-5 dagar i veckan, en muskelgrupp om dagen. Kombinerat med thaiboxning 2-3 dagar i veckan. Vi får se hur det går. Jag är student och har inte fått höstens första utbetalning från CSN ännu så kosten kommer kanske inte vara helt optimal den första veckan. Hade första passet idag. Körde rygg.

10 min löpmaskin

Latsdrag

(Uppvärmning)
12x25kg
10x25kg
6x35kg
3x40kg
1x45kg

("Muskelbyggande")
4x50kg
4x50kg
4x50kg

Kabelrodd

Körde exakt samma vikt som latdraget

Hypersträck

Här var det svårt att hitta rätt vikt eftersom det bara fanns antingen 10kgs platta, 15kgs eller 25kgs. Men jag körde med 10kgs. Blev lite underlig uppvärmning men såg ut så här:

12x10kg
8x10kg
6x10kg
6x10kg

Sen körde jag så kallade "good mornings", eftersom de står med i Max-OT programmet. Upplevde det dock som en mycket obehaglig och obekväm övning. Körde bara med stången vilket jag gissar väger cirka 20kg. Gjorde ont på nacken/trapsen där stången vilade.

12x
12x
12x

Avslutade med 5min löpmaskin och stretchning.

Det var ju ovant att börja idag eftersom jag inte har någon koll på maxvikter osv så det var inte något 100% optimalt träningspass, men det blir väl mer och mer flyt eftersom. Gav järnet iaf.