handdator

Visa fullständig version : Antivirusprogram


plexmar
2008-08-31, 20:08
Jag använder mig av NOD32, men nu har min tid gått ut tydligen. Om jag inte förlänger ''abonnemanget'' och fortfarande använder NOD32, fungerar det då? Jag förstår ju att jag inte får uppdateringarna osv, men fungerar den versionen jag har nu?

Mental
2008-08-31, 20:14
Tja, du är skapligt säker i ett par dar till, inte mer än en vecka kanske.
Sedan får du skaffa ett nytt abonemang om du skall känna dig trygg.

Eller byta till något gratis som Avira eller Avast

Prankie
2008-08-31, 20:38
Hade NOD32 ganska länge och upptäckte att de är inte så bra längre. Avira hittade en bunt trojaner på min dator som nod32 inte kunde hitta.

plexmar
2008-09-01, 09:33
Hade NOD32 ganska länge och upptäckte att de är inte så bra längre. Avira hittade en bunt trojaner på min dator som nod32 inte kunde hitta.


Okej :/

Så man klarar sig ganska bra på gratisversionen av Avira? Tänkte köpa NOD32 ett år till, men kanske går lika bra med Avira då..

King Grub
2008-09-01, 09:35
Gratisversionen av Avira har precis samma skydd mot virus, trojaner och maskar, dom farliga sakerna, som betalversionen Avira Premium har. Premium har även skydd mot spyware, adware och liknande typer av malware (och snabbare uppdateringsservrar).

Genomsnittsanvändaren behöver normalt inte realtidsskydd mot spyware, utan det bör räcka med en scan någon gång per vecka eller liknande, och då finns det utmärkta gratisprogram som inte behöver köras i realtid, utan bara som on-demand scanner och som därför inte tar någon systemkraft allt.

Dom två bästa sådana i dag är SUPERAntispyware och Malwarebytes Anti-Malware.