handdator

Visa fullständig version : Sträckning, baksida lår?


Frixos
2008-08-31, 19:25
Hejsan, jag har haft problem med min framsida lår då jag sträckte mig för ~2v sedan. Har fått behandling för det och stretchar en del nu. Idag tränade jag för första gången sen skadan och det kändes bra. Men idag när jag la mig på sängen och skulle stretcha framsida lår genom att dra benet mot röven så kände jag som det stack till i baksida lår i muskeln. Jag känner igen känslan då jag i våras sträckte mig på det stället, fast då kunde jag inte ens gå. Nu efter känner jag inte direkt att det gör ont när jag går runt och sträcker på benen och så. Men kan det vara en sträckning eller något annat?

Guddi
2008-08-31, 22:21
Det är klart det kan vara en sträckning, det vet du bäst själv. Att en sån liten rörelser som att dra hälen mot rumpan skulle leda till en sträckning låter otroligt men jag har hört om ännu sjukare saker.

Troligen har du inte varit redo för ett helt träningspass än och har på något sätt kompenserad för den tidigare skada. Ta det lugnt nästa träning och stegra intensiteten väldigt långsamt för att se om smärtan finns kvar. Om inte var det nog lite kramp eller liknande.

Frixos
2008-09-01, 19:19
Det är klart det kan vara en sträckning, det vet du bäst själv. Att en sån liten rörelser som att dra hälen mot rumpan skulle leda till en sträckning låter otroligt men jag har hört om ännu sjukare saker.

Troligen har du inte varit redo för ett helt träningspass än och har på något sätt kompenserad för den tidigare skada. Ta det lugnt nästa träning och stegra intensiteten väldigt långsamt för att se om smärtan finns kvar. Om inte var det nog lite kramp eller liknande.

Jag kände efter idag, sprang osv, men kände inget. Kanske inte var en sträckning, men jag e helt säker på att det kändes som en. Men tur att det inte var något farligt iaf.

Guddi
2008-09-01, 22:28
Det är vanligt att man får känningar i muskel som många säger påminner om kramp precis innan man åker på något ordentligt. Ta det med andra ord lugnt innan du kör på för hårt. Minst 2 veckors träning för fullt innan du ger dig på en full match, oavsett vilken sport det nu är du sysslar med :)