handdator

Visa fullständig version : Smärta baksida huvud


steevel
2008-08-31, 15:04
Hej!

Innan jag blir tvungen att uppsöka någon form av läkare tänkte jag höra med er, som brukar ha svar på det mesta!

Lite bakgrund:
Jag har gymmat i ca 1mån, 3 gånger i veckan, oftast helkroppspass. Uppvärmning görs på cykel i 15 minuter.

Mitt problem:
För ca 2 veckor sedan, när jag körde latsdrag (som första övning), fick jag en smärta i bakhuvudet, som än idag inte gått över. De enda gångerna jag känner av den nu är när jag kör latsdrag och bröstpress, resten av övningarna fungerar hur bra som helst. När jag tittar på diverse bilder ser det ut som att smärtan befinner sig vid övre delen av trapzen. Det känns som att skulle kunna vara en klämd nerv.

En kompis sa att han haft samma problem, som uppstod när han körde chins, och att det gick över på en vecka. Smärtan påverkar min träning eftersom jag inte kan ta i ordentligt i latsdrag samt bröstpress längre.

Bör jag uppsöka någon läkare eller kommer det bli bättre med tiden?

Tack på förhand!

S.

Martin Löwgren
2008-09-03, 12:59
Många som tränar chins, latsdrag med mera bakom nacken åker på envisa låsningar i övergången halsryggrad/bröstryggrad.

Ett besök hos närmaste napratat/kiropraktor eller vidareutbildad sjukgymnast torde göra susen.

Hur känns nacken idag? Självprognosen brukar vara rätt så god.

Mvh

Dan S
2008-09-05, 18:46
Det kan inte vara så att du sträckte ut nacken max som det small till och du fick smärtan? så var det för mig, huvudet frammåt och sedan PANG small nått i nacken och jag fick dånande huvudvärk. gick över dock ;)