handdator

Visa fullständig version : protein för sojaallergiker


pia
2008-08-31, 10:41
Undrar om det finns något proteinpulver som inte innehåller soja? Har kollat igenom de vi har och alla innehåller sojalecitin.

frambogir
2008-08-31, 11:33
Testa EAA?

JärnJane
2008-08-31, 11:47
är du jätteallergisk mot soja? För jag tål inte heller sojaprodukter, men sojalecitin klarar jag.
Nåväl, kollade på mitt pulver från dalblads som heter three in one, det är inget sojalecitin däri. ganska dyrt pulver men det är sjukt gott, så jag tycker det är ganska värt det ändå.
Vet inte hur dalblads övriga produkter är vad gäller sojalecitinet men kan ju vara ett märke att kolla på iallafall.

pia
2008-08-31, 12:20
är du jätteallergisk mot soja? För jag tål inte heller sojaprodukter, men sojalecitin klarar jag.
Nåväl, kollade på mitt pulver från dalblads som heter three in one, det är inget sojalecitin däri. ganska dyrt pulver men det är sjukt gott, så jag tycker det är ganska värt det ändå.
Vet inte hur dalblads övriga produkter är vad gäller sojalecitinet men kan ju vara ett märke att kolla på iallafall.

Det är inte jag utan en kund som behöver ett mellanmål därav är EAA inte så bra utan jag vill ha en riktig drink. Då ska jag se till att ta hem three in one om det inte innehåller något sojalecitin. Vågar inte chansa när det inte handlar om mig.

frambogir
2008-08-31, 12:33
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=192
Denna då?

JärnJane
2008-08-31, 12:37
kollade en snabbis i en nätbutik på ingredienserna på några pulver, det verkar som att många märken har sojalecitin, men inte dalblads. Det är inget i varken whey class eller ultra milk whey heller, och dessa är dessutom billigare, något som din kund säkert uppskattar :)

pia
2008-08-31, 12:57
Tack för hjälpen har dalblad som leverantör så det blir perfekt.