handdator

Visa fullständig version : Whey-80 vanilj


Berry
2003-06-23, 07:10
..är det äckligaste proteinet, blandat med vatten iaf - har inte testat mjölk än -, jag smakat.. blä. Blir dessutom helt konstig i halsen efter jag druckit det. Någon som känner igen detta?
Aja.. billigt var det ju iaf.. :smash:

shirunai
2003-06-23, 07:32
vet att den inte är god, men det där i halsen är nog bara du som får

z_bumbi
2003-06-23, 07:59
Att dricka den som proteindrink kan jag inte tänka mig men att blanda den i gröten är helt okey. (Använder visserligen whey100 men smaken kan inte skilja så mycket.)

Oskis
2003-06-23, 09:45
Lånade lite whey-80 vanilj av en kompis tills mitt pulver kommer nu i veckan och fyfan vad äckligt det är får sitta och pressa i sig det både mjölk och vatten fast äckligast av allt var det med dextrpour:MrT:

Pressarn
2003-06-23, 11:41
Äh, smaken som baken! :booty:
Jag tycker iaf att whey80 vanilj smakar gott med mjölk, chokladen smakar skitgott med mjölk. Har inte testat jordgubb.
Sen så tycker iaf jag att det mesta förutom saft smakar skit med vatten.
Testa 1½ skopa pulver och 4.5-5dl mellanmjölk, kan knappt tro mina smaklökar att det är kosttillskott jag dricker! :eating:

Berry
2003-06-23, 13:29
driver du med mig? :nono: det smakar skit även med mjölk och dessutom löser det sig dåligt. protec+en är så himmelsk i jämförelse..
jag :love: milkshakekonsistensen :D

skumt det där med halsen.. känner mig torr eller "ihopsvullen" i efter proteinet. känslan jag försöker beskriva är "drick vaten!!", men det hjälper tyvärr föga att göra just det..

Wilson
2003-06-23, 14:45
jag tyckte den var god :confused:

wazz
2003-06-23, 16:14
Tyckte den smakade vidrigt med vatten, men det tycker jag iofs alla pulver gör. Med mjölk va den riktigt god, och löste sig fint.

dimmer
2003-06-23, 16:20
men det tycker ja man hör direkt att det inte smakar bra med vatten.....

oboy smaker in bra med vatten, skulle aldrig få för man att bland nått i pulverform i vatten.

inte ens samarin:D

Lopezzo
2003-06-23, 16:54
Ett hett tips.....

Som mellanmål ta ett parskopor star chokladprotein och en halv skopa Dietpro av samma företag. Denna halva skopa gör underverk för smaken och ökar bara kolhydratmängden lite. Blanda med mjölk. Hmmmmmmm...

Efter träning spelar det fan ingen roll vad det smakar håll för näsan och drick i en klunk och mumsa sedan på några snabba kollisar :)

emmzan
2003-06-23, 18:20
Tycker att vanlijen är helt ok. både blandad som drink (med vatten eller mjölk) eller nerblandad med russin i havregrynsgröt el. dyl faktiskt..

DrP
2003-06-23, 18:41
Jag tycker helt klart att jordgubb smakar bäst. Men man dricker ju inte protein för att det är gott direkt. Jag vill bara få i mig den så snabbt och smärtfritt som möjligt, helst i ett svep :eating:

goa_killen
2003-06-23, 19:54
Jag håller med, vaniljen ä inte god...

Nr 1 är chokladsmaken (den gammla, känns som den är ändrad)
Nr 2 Jordgubbssmaken
Nr 3 Vaniljsmaken

men de spelar egentligen ingen roll, alla går lätt ner bara o minska vätskan så går de snabbare att få ner!

:cheers:

shirunai
2003-06-23, 21:21
jordgubb och mjölk funkar itne

Oskis
2003-06-23, 21:42
Originally posted by shirunai
jordgubb och mjölk funkar itne


Jordgubb o mjölk är ju skit gött:notme:

Berry
2003-06-23, 21:54
vi är oeniga iaf.. så mycket står klart :D

shiten med halsen inträffade i vilket fall inte då jag blandade med mjölk. ska prova att hälla pulvret i gröten som nån föreslog,
även om det lät äckligt :cheers:

dimmer
2003-06-23, 22:42
Originally posted by emmzan
Tycker att vanlijen är helt ok. både blandad som drink (med vatten eller mjölk) eller nerblandad med russin i havregrynsgröt el. dyl faktiskt..

går det att göra med sånn gröt man gör i micron oxå?

Dasse
2003-06-23, 22:45
Är den väldigt söt i smaken? Whey 80 och 100 alltså?

Berry
2003-06-23, 23:01
nej det är den väl inte..

cjs
2003-06-24, 00:46
OK ska man lägga sin röst i dessa smaktrådar då..

Whey-80 vanilj är bland det godaste å lättlösligaste som finns i
proteinväg. Klart man blandar i vatten också! Mjölken kan man spara till gröten. ;-)

Nu testar jag Protec+ igen (5kg blåbärssmak) och det är lite kul vilken sörja det blir i glaset när man blandar som man är van vid från vassleprotein.

Nä Star kanske är av liite sämre kvalla men fyfan vad vaniljen är god. Protec är ingen smakupplevelse direkt, ruskigt dålig smak faktiskt, men jag trivs med Eiselts grejer ändå, pålitligt. :thumbup:

DrP
2003-06-24, 07:20
Star top of the line är ju otroligt lättblandad, och billig! Man kan ju blanda den i ett vanligt dricksglas med en sked.

Att Star skulle vara sämre än något annat märke tror jag inte på, mer placebo isf. Om man köper något jättedyrt så måste det vara bättre tror vissa...

Säger bara, duger det år Magnus Samuelsson så duger det åt mig!

http://*************.com/page12.html

:D

Dasse
2003-06-24, 08:56
Originally posted by cjs
OK ska man lägga sin röst i dessa smaktrådar då..

Whey-80 vanilj är bland det godaste å lättlösligaste som finns i
proteinväg. Klart man blandar i vatten också! Mjölken kan man spara till gröten. ;-)

Nu testar jag Protec+ igen (5kg blåbärssmak) och det är lite kul vilken sörja det blir i glaset när man blandar som man är van vid från vassleprotein.

Nä Star kanske är av liite sämre kvalla men fyfan vad vaniljen är god. Protec är ingen smakupplevelse direkt, ruskigt dålig smak faktiskt, men jag trivs med Eiselts grejer ändå, pålitligt. :thumbup:

Har aldrig testat whey 80, 100 osv. Därför kul att höra vad folk tycker om smaken. Tycker protec är bra men den smakar avskyvärt i vatten men är drickbar i mjölk.

leiap
2003-06-24, 12:59
Whey-80 vanilj är bland de godaste proteinpulvren jag smakat. Det funkar hur bra som helst med vatten. *mums*

z-bumbi> Whey-100 och Whey-80 skiljer sig mycket åt i smaken. Whey-100 är inte alls lika god och otroligt sötsliskig om jag ska jämföra.

Berry
2003-06-24, 13:22
nu bör jag allvarligt tro att vissa driver med mig :D

kan knappt påstå att jag tycker whey-80 smakar vanilj.. däremot blandade jag upp den med mjölk och vaniljsocker (för kollisarna) igår och det blir helt ok. skakar man som satan så löser det sig ju nästan oxå :rolleyes:

protec+ vanilj körd i blendern med mjölk blir ju som mcdonalds milkshake.. :love:

funderar på att testa dalblads 50/50-protein nästa gång.. har hört att deras smaker ska vara bra!

DrP
2003-06-24, 13:25
Köpte dalblads för några år sedan. Testade att blanda, helt omöjligt. Blev ett äckligt skum av det hela. Jag mejlade dem och frågade om det var nåt fel, de sa vadå du måste ju vispa upp det..ee.. vispa... Kanske blivit bättre nu.

dimmer
2003-06-24, 13:45
det verkar som att smeken e som :booty: ........

z_bumbi
2003-06-24, 14:02
Originally posted by leiap
z-bumbi> Whey-100 och Whey-80 skiljer sig mycket åt i smaken. Whey-100 är inte alls lika god och otroligt sötsliskig om jag ska jämföra.

Oki, får tigga åt mig en smakslurk av whey80 någon gång då.


Berry: Du kan ju blanda protecen och det rena vassleproteinet också så får du 50/50.

Berry
2003-06-24, 20:16
När Eiselts nya protein Fastway kommer ska jag ge mig på det hade jag tänkt, såvida det inte är svindyrt..
Frågan är ju när de nya produkterna dyker upp. Har funnits på hemsidan i evigheter.