handdator

Visa fullständig version : Gainer Pro + Whey80


j-a
2008-08-30, 22:04
Hej!

Jag har här hemma både Gainer Pro (4kg) och Whey80(1kg påse x2) och jag undrar lite över hur jag ska få i mig dessa. Vad är bäst egentligen? Att få i sig Gainer Pro efter träningen eller endast Whey80?

Har kört såhär ett tag nu:
- En drink Whey80 INNAN gympasset.
- En drink Gainer Pro EFTER gympasset.

Är det ett bra sätt att använda dessa på? Eller ska jag byta ordning på dem? (Gainer Pro före och Whey80 efter). Eller är det ens nödvändigt att ta en Whey80 innan? Kanske kan ta den tidigare/senare på dagen?

Tar gärna emot alla möjliga tips.

MVH

Exhale_
2008-08-30, 22:09
Jag hade tagit en blandning av dessa både före och efter passet. Övrig tid på dygnet hade jag ätit vanlig mat.

j-a
2008-08-30, 22:22
När du säger blandning, menar du att jag ska blanda dessa två i en gemensam shaker? Att blanda båda efteråt låter inte helt fel, men varför innan?

theoppositescollide
2008-08-30, 22:27
Räcker med gainern i samband med träningen. Ta 2DL i din shaker med dig i gymmet, blanda den och drick halva direkt innan du påbörjar träningen och resten direkt efter. Eftersom gainern innehåller protein känns det onödigt att komplettera med Whey direkt i samband med gainern. Ta istället proteinet som komplement till något proteinsnålt mellanmål eller dylikt under dagen om du nu känner att du inte får i dig protein så det räcker. I övrigt gäller det bara att äta ordentligt.

j-a
2008-08-31, 14:48
Alla svaren uppskattas. Tack. Ingen som har något mer att tillägga?

MVH

AmericanDragon
2008-08-31, 14:57
Räcker med gainern i samband med träningen. Ta 2DL i din shaker med dig i gymmet, blanda den och drick halva direkt innan du påbörjar träningen och resten direkt efter. Eftersom gainern innehåller protein känns det onödigt att komplettera med Whey direkt i samband med gainern. Ta istället proteinet som komplement till något proteinsnålt mellanmål eller dylikt under dagen om du nu känner att du inte får i dig protein så det räcker. I övrigt gäller det bara att äta ordentligt.

Men sen är väl frågan om gainern innehåller vassleprotein? Jag vet inte, men om den inte gör det så förlorar ju man det snabba upptaget som behövs vid träning. Säger inte att det är nödvändigt men en klar fördel.