handdator

Visa fullständig version : z5500 "strömproblem"


Durre
2008-08-30, 16:37
Har nyss köpt ett z5500 system begagnat och undrar om det är rätt strömsladd, den jag fick med står det 2.5A, 250V. På själv systemet står det 230V, 50Hz, 1.5A. Så kan man koppla med kabeln jag fick eller blir det för mycket "ström"?

hahavaffan
2008-08-30, 17:00
Sladden spelar noll roll. Passar den så funkar den, garanterat. Det är antagligen max-angivelser som står på sladden, alltså vad den klarar av max. En simpel sladd kan aldrig bestämma mängden ström eller nåt som en apparat matas med.

Durre
2008-08-30, 17:03
Sladden spelar noll roll. Passar den så funkar den, garanterat. Det är antagligen max-angivelser som står på sladden, alltså vad den klarar av max. En simpel sladd kan aldrig bestämma mängden ström eller nåt som en apparat matas med.

Jaha tack då litar jag på dig =)

Durre
2008-08-31, 02:01
Köpte det för 1000kr splitt nya, grymt nöjd :)

Durre
2008-09-10, 16:33
Problem! Kabeln till centerhögtalaren fattas och jag är lite lat så vet ej om jag rokar åka till han jag köpte den av, har inte fått något svar heller. Kabeln är bara en tvinad som man stoppar in direkt i högtalaren, ingen kontakt alltså, så dem är väl itne dyra om ma nskulle köpa, men var? Har någon något tips...

Jens.Andersson
2008-09-10, 17:06
Expert och liknande, har samma system och köpte mina på expert. Se till att de är liknande storlek bara. Har kvar originalsladdarna så du kan få en om du befinner dig i göteborg :)

Durre
2008-09-10, 17:13
Expert och liknande, har samma system och köpte mina på expert. Se till att de är liknande storlek bara. Har kvar originalsladdarna så du kan få en om du befinner dig i göteborg :)

Tack så mycket! Tyvär inge GBG här :). Vet du något man kan göra ljudet bättre med? Tänkte skaffa ett bättre ljudkort men sen går den nog inte att få så mycket bättre.

Jens.Andersson
2008-09-10, 17:19
Jag använder den digitala optiska ingången men sen när man bara kör mp3 ändå så vet jag inte om det spelar någon roll. Jag är ingen audiofantast men bra kvalitet på högtalarsladdar ska tydligen spela roll. Ta inte för tjocka bara så du inte kan få in dem i klämman sen :)

Durre
2008-09-10, 21:21
Jag använder den digitala optiska ingången men sen när man bara kör mp3 ändå så vet jag inte om det spelar någon roll. Jag är ingen audiofantast men bra kvalitet på högtalarsladdar ska tydligen spela roll. Ta inte för tjocka bara så du inte kan få in dem i klämman sen :)

Jag spelar FLAC, tycker det blir ltie bättre ljud, eller iaf grymt bättre ljud om man jämför med kassa mp3 filer, hmm sladdar gör itne så mycket på detta systemet tror jag, man får ju ta för vad det är, liksom detta priset får man itn edirekt nå fantast ljud för men helt okej för mig :)

Durre
2008-09-10, 22:48
Jag har planer på nu att kapa av den längtskabeln och göra 2 kablar av den, kan det vara rekommenderat :) ? Har inga sådan dära kabelavdrager alltså så man får bort gummit...Bara en plåtsax :)

PowPow
2008-09-10, 23:29
Jag har planer på nu att kapa av den längtskabeln och göra 2 kablar av den, kan det vara rekommenderat :) ? Har inga sådan dära kabelavdrager alltså så man får bort gummit...Bara en plåtsax :)

Ja, det är ju onödigt att ha mycket längre sladdar än man ska använda. Också slipper du fixa en ny. Win win.

Skala en vanlig högtalarkabel kan du göra med en vanlig sax. Eller med ett rakblad. Eller tänderna, om det verkligen tryter :)

Durre
2008-09-10, 23:54
Ja, det är ju onödigt att ha mycket längre sladdar än man ska använda. Också slipper du fixa en ny. Win win.

Skala en vanlig högtalarkabel kan du göra med en vanlig sax. Eller med ett rakblad. Eller tänderna, om det verkligen tryter :)

hehe okej, hmm ja men då kapar jag den då, har ju ingen center så börjar bli ltie desperat :)

Durre
2008-09-14, 12:49
BACK! Har köpt ett sound blaster audigy 2 zs men kan inte installera mjukvaran för det står att hårdvaran är ej riktigt inkopplad, är det någon sladd som skall kopplas till kortet?

Durre
2008-09-14, 15:57
Problemet fixade sig, eller ja typ, de flesta får problem att "hitta" kortet när dem ska installera nya drivare, och det går tyvär inte, säkert någon här med liknande problem också, säg till om du löste det!