handdator

Visa fullständig version : Flirta (på låtsas)?


sissa
2008-08-30, 11:24
Var ute igår med ett par tjejer från jobbet. Den ena var upptagen med att sms:a nästan hela kvällen med nån karl. De flirtade visst sa hon. (Hon har sambo) Jag har nog aldrig flirtat på detta viset.Jag vet nog inte vad detta att flirta är för något. Det verkar rätt knasigt tycker jag.

Visst kan det vara så att hon är intresserad/attraherad av den här snubben på riktigt , (Eller nån annan, hon flirtade nog med flera, liksom hennes sambo gjorde också sa hon! De va likadana) men det verkar fan inte så. Det verkar va nåt slags låtsaspel. Att båda är införstådda med det, och man typ spelar med och tycker det är sketakul. Jag fattar inte. Kan nån förklara?

Typ de skickade mess med sexuella anspelningar, det ena roliga än det andra *rolleyes* ,men det verkade verkligen vara så att det var på "skoj". Vad är det skojiga?

Granatgiraffen
2008-08-30, 11:35
Det finns inget roligt med det.

Stoltz
2008-08-30, 11:37
Skyldigt sensuellt stimuli möjligtvis. Typ en sorts lek, som hintar om en sorts otrohet, en skyldig känsla som ändå ger än tillfredställande lust.

Pudzianovski
2008-08-30, 11:38
Din vän som sysslar med detta "spel" borde väl rimligtvis sitta på en bra förklaring varför just hon tycker det är kul. Alla har väl sina egna anledningar antar jag. Spänning kanske är en förklaring. :thumbup:

Kräket
2008-08-30, 11:45
Spänning kanske är en förklaring. :thumbup:

Bekräftelse gissar jag...Lite taskigt mot killen kan jag tycka...

sissa
2008-08-30, 11:46
Det är låtsandet jag inte fattar. Att man liksom verkar komma överens om att nu spelar vi detta spelet. Antingen är man attraherad/intresserad av någon och "flirtar" på riktigt typ man menar vad man säger eller så är man det inte och då flirtar man inte alls. Men det e jag och jag är ju givetvis inte tvingad att ägna mig åt låtsasflirtning.

mangs
2008-08-30, 12:04
Jag förstår inte heller men det troliga är att hon vill ha lite spänning i tillvaron och på något plan känner hon väl sig smickrad och attraherad av denna andra killen och skickar "oskyldiga" sex-sms. Som att vara otrogen fast ändå inte.

Cilia
2008-08-30, 12:23
Jag tror som mangs. En boost för självförtroendet. Känna sig uppskattad och efterfrågad.


Det jag reagerade mest på var att det var oförskämt att sitta och smsa hela tiden när ni var ute. Det hon säger är att ni är tråkiga och hon har roligare saker för sig.

Ignatius72
2008-08-30, 12:33
Som att vara otrogen fast ändå inte, samt känslan av att man kan om man vill kanske. Nyfikenhet, spänning, upphetsning

Cilia
2008-08-30, 12:35
Som att vara otrogen fast ändå inte, samt känslan av att man kan om man vill kanske. Nyfikenhet, spänning, upphetsning
Jag håller med. Behöver inte vara det men ofta är det det. Det som säger emot det här är att dom båda vet om det. Så det blir mer som ett swingersförhållande eller liknande.

Men otrohet handlar lika mycket om känslor som om fysiskt agerande.

Solros
2008-08-30, 12:35
Brukar hon skojligga också?

sissa
2008-08-30, 12:36
Jag tror som mangs. En boost för självförtroendet. Känna sig uppskattad och efterfrågad.


Det jag reagerade mest på var att det var oförskämt att sitta och smsa hela tiden när ni var ute. Det hon säger är att ni är tråkiga och hon har roligare saker för sig.

Jo, tyckte jag med. Jag brukar dock känna mig rätt ensam om att tycka så.

Alexlindgren
2008-08-30, 13:05
Jag HATAR verkligen orden "flirta" och "flörta", finns det något mer irriterande?

Svar: Nej.

Cilia
2008-08-30, 13:08
Jag HATAR verkligen orden "flirta" och "flörta", finns det något mer irriterande?

Svar: Nej.
Va?
hur gör du?
Pang på rödbetan?
Flörta är ju en del av livet.

Alexlindgren
2008-08-30, 13:13
Jag sa inte att jag hatade beteendet/handlingen utan ordet. Såklart jag också ******* ;)

Loke
2008-08-30, 13:14
Alltså... Gör inte alla sånt där? För mig är den där typen av flirtande som en av de viktigaste grejerna i livet, på samma nivå som att äta god mat och ha sex. Att förklara varför det är roligt är som att förklara för någon varför man äter något som är gott men näringsfattigt eller varför man vill ha sex med någon som man inte älskar.

Man känner sig attraktiv och man blir glad av att man kan få någon annan att känna sig attraktiv.

Jag brukar för övrigt ha rätt flirtiga relationer med mina tjejkompisar (och vissa killkompisar också, haha) bara för att det är snällt och trevligt. Det är ju liksom så att man kan säga till ens vänner att de är snygga, snälla, söta och så, men man kan inte säga till någon att hon är attraktiv, den komplimangen måste man visa. Och tja, jag gillar att ge komplimanger till mina vänner.

Liten Men Fet
2008-08-30, 14:07
Jag blir lite förbannad, tycker det är ett sätt att flirta om man inte alls är intresserad. Flirtar man så bör man iallafall kunna tänka sig gå på en fika och sen fundera på om man är intresserad eller inte.
Att flirta när man verkligen inte kan tänka sig bli intresserad på riktigt är som att bomba flyktingbarn i afrika med påsar det står "mat" på men som man fyllt med sågspån.

MrBoris
2008-08-30, 14:08
Jag blir lite förbannad, tycker det är ett sätt att flirta om man inte alls är intresserad. Flirtar man så bör man iallafall kunna tänka sig gå på en fika och sen fundera på om man är intresserad eller inte.
Att flirta när man verkligen inte kan tänka sig bli intresserad på riktigt är som att bomba flyktingbarn i afrika med påsar det står "mat" på men som man fyllt med sågspån.

haha +1:) finns det nå värre än tjejer som flirtar för att bli bekräftade men sen inte vill nåt mer?