handdator

Visa fullständig version : Gör jag fel?


IntenZe
2008-08-30, 11:20
Har just haft ett ganska stort gräl med tjejen angående saker jag vill ha privata eller hur man ska säga. Tex så har jag lösenord på min dator för jag anser att det är MIN dator och hon har sin egen hon kan sitta på. Hon tycker jag är störd som tycker så. Sen brukar jag bli irriterad då hon frågar "vem var det?" efter att jag talat i telefon, det kanske är fel av mig men jag tycker helt enkelt inte att hon har något med det att göra. Det som utlöste dagens gräl, där hon tog upp allt detta som hon måste ha gått och stört sig på en längre tid, var att jag satt på internet och hon frågade "vad kollar du på?". DET var nog en överdrift från min sida att bli irriterad på, men jag hade nyss stigit upp och var lagom grinig + att jag skäms lite grann över att jag sitter på kolozzeum ganska mycket under min vakna tid.
Förutom den sista grejen, är jag överdrivet mån om mina "privata" saker?

Granatgiraffen
2008-08-30, 11:23
Du får kolla på vad du vill och lösenord på datorn är bra att ha på många sätt. Klart du får ha privata saker, det är bara för din tjej att inse att hon är trög.

mela
2008-08-30, 11:28
Jag tycker att det är självklart att du ska få ha ett privatliv också. annars funkar inte ett förhållande. Sedan finns det gränser för allt också. Att undanhålla för mycket att gjort att jag också hade reagerat. Man blir nyfiken på det som man inte får ta del av liksom.

Berättade tjejen varför hon beter sig somhon gör?

IntenZe
2008-08-30, 11:32
Jag tycker att det är självklart att du ska få ha ett privatliv också. annars funkar inte ett förhållande. Sedan finns det gränser för allt också. Att undanhålla för mycket att gjort att jag också hade reagerat. Man blir nyfiken på det som man inte får ta del av liksom.

Berättade tjejen varför hon beter sig somhon gör?

Jo, hon tog upp en gång då hennes dator hade varit "trasig" (jag visste inte om det) då hon hade ringt och frågat efter mitt lösenord och jag svarade att jag inte ville säga mitt lösenord för att det var min dator. Sen tog hon även upp att hon var less att tänka efter vad hon kunde fråga mig och inte fråga mig för att hon var rädd att jag skulle bli irriterad hela tiden. Men egentligen är det bara såna grejer som att fråga vem det var jag talade med efter ett samtal och sånt jag inte gillar.
Hon tyckte jag var konstig som ville ha datorn för mig själv och att hon inte kunde fråga vem som har ringt efter att jag talat i telefon, det är tydligen sånt man får göra.

IntenZe
2008-08-30, 11:35
Du får kolla på vad du vill och lösenord på datorn är bra att ha på många sätt. Klart du får ha privata saker, det är bara för din tjej att inse att hon är trög.

Hon frågade nog inte vad jag kollade på på datorn för att lägga sig i utan mest för att hon helt enkelt undrade vad jag läste om.

mela
2008-08-30, 11:39
Jo, hon tog upp en gång då hennes dator hade varit "trasig" (jag visste inte om det) då hon hade ringt och frågat efter mitt lösenord och jag svarade att jag inte ville säga mitt lösenord för att det var min dator. Sen tog hon även upp att hon var less att tänka efter vad hon kunde fråga mig och inte fråga mig för att hon var rädd att jag skulle bli irriterad hela tiden. Men egentligen är det bara såna grejer som att fråga vem det var jag talade med efter ett samtal och sånt jag inte gillar.
Hon tyckte jag var konstig som ville ha datorn för mig själv och att hon inte kunde fråga vem som har ringt efter att jag talat i telefon, det är tydligen sånt man får göra.

Nu gör du visserligen mig nyfiken också, vad har du på din dator som är så hemligt egentligen?
Jag förstår dina principer, men jag förstår din tjej också på ett sätt. Om hon uppfattar att du blir irriterad när hon frågar så måste hon ju tro att någonting är fel. Det hade jag trott.

Guybrush
2008-08-30, 11:45
Jag är helt på din sida. Jag tycker att man ska få ha ett privat liv utanför förhållandet också. Detta verkar konstigt nog vara en grej som killar är hårdare med. Jag är likadan och har lösenord på mitt konto på vår gemensamma dator (som egentligen är MIN) och de mappar jag använder är skyddade. Detta vet hon inte om men hon har inte där att göra. Jag döljer inget där, men det är MINA grejer!

När det gäller telefonen kommer vi ofta i luven på varandra, men det är lite omvänt. Hon vill alltid berätta allt om t.ex ett samtal hon har haft med sin morsa och då säger jag att jag inte bryr mig. Hon får väl snacka om vad hon vill. Tjejer verkar ha ett behov av att prata av sig mer än killar. Ibland kan hon, när hon vet vem jag pratar med, bryta in och hojta grejer från bakgrunden. Då tänder jag till riktigt och när jag lagt på så är det igång. Det är väl bättre att hon håller käften under mitt samtal, sen får hon mer än gärna ta över luren och säga det hon vill till våra gemensamma kompisar.

Ibland när jag varit ute med jobbet eller polare så är hon alltid nyfiken om kvällen, men jag brukar vara ganska kort i svaren eftersom jag inte är intresserad av att diskutera det med henne. Omvänt, när hon har varit ute, går munnen i ett dagen efter och då stoppar jag henne. Jag är inte intresserad. Detta är ju liknande vårt telefonproblem och leder till tjafs ibland.

Jag tycker att man måste få ha en liten privat del av sitt liv för att må bra.

vesterberg
2008-08-30, 11:46
Varför så hemlig av dig?

IntenZe
2008-08-30, 11:47
Nu gör du visserligen mig nyfiken också, vad har du på din dator som är så hemligt egentligen?
Jag förstår dina principer, men jag förstår din tjej också på ett sätt. Om hon uppfattar att du blir irriterad när hon frågar så måste hon ju tro att någonting är fel. Det hade jag trott.

Alltså jag gör ingenting på datorn som är hemligt. Jag skäms lite grann över att jag sitter och läser om träning och sånt helt tiden när jag sitter vid datorn bara.
Jag tror faktiskt inte att hon tror att jag gör nåt hemligt när jag blir irriterad över att hon frågar. Hon tycker nog bara att det är fel av mig att bli irriterad när hon frågar om såna saker. Vi har helt olika åsikter angående det här. Hon anser att hon har rätt att fråga vad jag gör på datorn eller vem jag talat med och det inte är någon "big deal". Jag anser att hon faktiskt inte har nåt med det att göra även fast jag bara haft ett helt vanligt samtal med min morsa eller liknande.
Hon skulle tex inte ha något emot att jag tog upp hennes telefon när som och bara började bläddra igenom hennes sms utan att fråga, medans jag skulle bli väldigt irriterad över det.

Nu när jag tänker efter så var jag inloggad på kolo när helvetet bröt lös och jag drog därifrån. Hon kan få för sig att kolla på senast besökta och hitta denna tråd. Jaja, so be it.

IntenZe
2008-08-30, 11:53
Ibland när jag varit ute med jobbet eller polare så är hon alltid nyfiken om kvällen, men jag brukar vara ganska kort i svaren eftersom jag inte är intresserad av att diskutera det med henne. Omvänt, när hon har varit ute, går munnen i ett dagen efter och då stoppar jag henne. Jag är inte intresserad. Detta är ju liknande vårt telefonproblem och leder till tjafs ibland.

Jag tycker att man måste få ha en liten privat del av sitt liv för att må bra.

Hon tog även upp det där angående när jag är ute och festar. Hon sa att hon aldrig ringer när jag är ute för att hon är rädd att jag ska bli irriterad för att hon håller på ringa. Det är en sån grej som jag absolut inte skulle reagera över. Skulle bara bli lite glad om hon ringde och frågade hur det gick eller så. Det har jag till och med sagt till henne mer än en gång.
Jag frågar heller inte vad hon gjort när hon varit ute, på sin höjd ifall det var kul. För jag är inte intresserad av det.

Brooklyn
2008-08-30, 11:55
du är rädd för att hon ska se all porr på din dator?

MEGA_MAN
2008-08-30, 11:57
Vi har alla olika privat svär som man vill håla för sig själv.
Vissa vill absolut inte avslöja något, och andra vill hålla allt öppet till minsta detalj.

Så mitt tips är att ni sätter er ner och diskuterar det så båda parterna är införstådda i varandra. Sen får man hitta en nivå som passar båda.

IntenZe
2008-08-30, 11:58
du är rädd för att hon ska se all porr på din dator?

Jag har bara en film på datorn och ärligt talat så skiter jag i om hon upptäcker att jag har det. :)

mangs
2008-08-30, 11:58
MAn är olika, det är bara att acceptera, det som är ok för en behöver inte vara ok för den andre. Förklara för henne att du vill ha din privacy men berätta för henne vad du berättat för oss. Jag vet inte hur gammal du är eller hur länge ni varit ihop men att du läser på ett träningsforum är ju inget farligt, speciellt inte Kolozzeum, jag ser inte detta som ett träningsforum utan mer ett ställe att utgå ifrån då man fan kan få svar på allt härifrån + att det finns så mycket trevliga medlemmar.

Mental
2008-08-30, 11:58
Jag är helt på din sida. Jag tycker att man ska få ha ett privat liv utanför förhållandet också. Detta verkar konstigt nog vara en grej som killar är hårdare med. Jag är likadan och har lösenord på mitt konto på vår gemensamma dator (som egentligen är MIN) och de mappar jag använder är skyddade. Detta vet hon inte om men hon har inte där att göra. Jag döljer inget där, men det är MINA grejer!

När det gäller telefonen kommer vi ofta i luven på varandra, men det är lite omvänt. Hon vill alltid berätta allt om t.ex ett samtal hon har haft med sin morsa och då säger jag att jag inte bryr mig. Hon får väl snacka om vad hon vill. Tjejer verkar ha ett behov av att prata av sig mer än killar. Ibland kan hon, när hon vet vem jag pratar med, bryta in och hojta grejer från bakgrunden. Då tänder jag till riktigt och när jag lagt på så är det igång. Det är väl bättre att hon håller käften under mitt samtal, sen får hon mer än gärna ta över luren och säga det hon vill till våra gemensamma kompisar.

Ibland när jag varit ute med jobbet eller polare så är hon alltid nyfiken om kvällen, men jag brukar vara ganska kort i svaren eftersom jag inte är intresserad av att diskutera det med henne. Omvänt, när hon har varit ute, går munnen i ett dagen efter och då stoppar jag henne. Jag är inte intresserad. Detta är ju liknande vårt telefonproblem och leder till tjafs ibland.

Jag tycker att man måste få ha en liten privat del av sitt liv för att må bra.

Så ditt förhållande handlar enbart om sex eller? :)

Nej, men angående att ha ett privatliv, oavsett om man har något hemligt eller inte så måste man få ha möjligheten till det. Om man en dag har något man inte vill visa, kanske något pinsamt, kanske en present, så kommer man ju automatiskt vara misstänkt om man tidigare varit helöppen och utan integritet.

Låter som FRA debatten, om du inte har något att dölja så gör det väl inget om FRA läser dina brev/SMS

IntenZe
2008-08-30, 12:01
Vi har alla olika privat svär som man vill håla för sig själv.
Vissa vill absolut inte avslöja något, och andra vill hålla allt öppet till minsta detalj.

Så mitt tips är att ni sätter er ner och diskuterar det så båda parterna är införstådda i varandra. Sen får man hitta en nivå som passar båda.

Jag är tveksam till att det går att mötas mitt emellan. Det verkar som att brudjävlar inte vill diskutera saker, det enda dom vill är att man håller med.
Och vilken nivå ska vi gå till? Det enda jag vill är att ha lösenord på datorn, att hon inte ska fråga vem som ringde och liknande saker. Hon tycker att det är åt helvete att jag tycker så och kommer mest troligt inte att ändra på sig.
Det gick till och med så långt så att hon sa att ifall det ska vara så här så är vi alldeles för olika för att kunna vara tillsammans (jag menar WTF??!!).

IntenZe
2008-08-30, 12:04
MAn är olika, det är bara att acceptera, det som är ok för en behöver inte vara ok för den andre. Förklara för henne att du vill ha din privacy men berätta för henne vad du berättat för oss. Jag vet inte hur gammal du är eller hur länge ni varit ihop men att du läser på ett träningsforum är ju inget farligt, speciellt inte Kolozzeum, jag ser inte detta som ett träningsforum utan mer ett ställe att utgå ifrån då man fan kan få svar på allt härifrån + att det finns så mycket trevliga medlemmar.

Menar du att jag ska berätta att jag berättat om det på ett öppet forum eller menar du att jag ska säga åt henne det jag sagt åt er?
Vi har varit tillsammans ungefär ett år.

sissa
2008-08-30, 12:10
Har just haft ett ganska stort gräl med tjejen angående saker jag vill ha privata eller hur man ska säga. Tex så har jag lösenord på min dator för jag anser att det är MIN dator och hon har sin egen hon kan sitta på. Hon tycker jag är störd som tycker så. Sen brukar jag bli irriterad då hon frågar "vem var det?" efter att jag talat i telefon, det kanske är fel av mig men jag tycker helt enkelt inte att hon har något med det att göra. Det som utlöste dagens gräl, där hon tog upp allt detta som hon måste ha gått och stört sig på en längre tid, var att jag satt på internet och hon frågade "vad kollar du på?". DET var nog en överdrift från min sida att bli irriterad på, men jag hade nyss stigit upp och var lagom grinig + att jag skäms lite grann över att jag sitter på kolozzeum ganska mycket under min vakna tid.
Förutom den sista grejen, är jag överdrivet mån om mina "privata" saker?

Kan detta ha något med saken att göra? Du kanske inte lägger så mkt tid på henne/er som hon skulle önska och att det är detta hon är missnöjd med egentligen.

Cilia
2008-08-30, 12:14
Jag är tveksam till att det går att mötas mitt emellan. Det verkar som att brudjävlar inte vill diskutera saker, det enda dom vill är att man håller med.
Jag tror säkert att brudjälvlar inte vill diskutera precis lika lite som killjävlar men tjejer kan diskutera precis som killar.



Ni måste nog komma överens. Jag tycker inte att det är så stort krav att du vill ha din dator för dig själv och lösenordsskydda den. Men jag tror du bör förklara för henne varför eftersom hon undrar. Det ska du inte göra när ni bråkar utan när allt är bra. Det ni säger i stridens hetta ska man inte alltid ta för allvarligt på. Det kan hända att det är så hon känner men likaväl att det bara var ngt hon menade medan hon var upprörd.

Sen brukar jag nog också fråga vem som var på telefonen eller vad han gör på datorn etc. Det är ju att visa intresse för vad som finns i den andres liv. Jag tycker det brukar vara åt båda håll när det gäller att fråga sånt. Så jag hade nog inte stört mig på det.

vesterberg
2008-08-30, 12:15
Kan detta ha något med saken att göra? Du kanske inte lägger så mkt tid på henne/er som hon skulle önska och att det är detta hon är missnöjd med egentligen....och här visar sig tjejers största problem: varför inte säga det rätt ut istället för att tjafsa om annat?

(nu kanske det inte är så i det här fallet, men det vore ju inte första gången)

novaline
2008-08-30, 12:16
kvinnan är psykist störd, behöver tvångsvård samt ev. en ny tandborste. Slösa inte energi på tanta och hennes kontrollbehov utan kom istället upp till boden och mys under ett härligt renskinn med mig *stön stön*

Spela roll om man har sambo/flickvän, man bör ändå ha ett privatliv.

IntenZe
2008-08-30, 12:16
Kan detta ha något med saken att göra? Du kanske inte lägger så mkt tid på henne/er som hon skulle önska och att det är detta hon är missnöjd med egentligen.

Har också funderat på det. Men faktiskt så sitter jag inte så mycket vid datorn så det ska bli störande för henne. Det är ju inte så att jag väljer bort något vi ska göra för att jag hellre sitter vid datorn.
Däremot kanske det ligger något annat bakom och att hon då förstorade upp dagens situation mycket större än vad det egentligen var? Väldigt svårt det här.

Björkvedens mästare
2008-08-30, 12:17
Varför så hemlig som sagt, är man tillsammans så ger man varandra lite privat utrymme med tycker jag. Jag döljer inget medvetet för min fru och hon läser inte mina sms eller bryr sej om vad jag gör på datorn. Fast jag blir irriterad om hon står och läser över axeln på mej, då morrar jag och blänger tills hon backar bakåt en bit. grrrrrr.rrr...rr..r

IntenZe
2008-08-30, 12:17
...och här visar sig tjejers största problem: varför inte säga det rätt ut istället för att tjafsa om annat?

(nu kanske det inte är så i det här fallet, men det vore ju inte första gången)

Exakt!

Kabuto
2008-08-30, 12:21
Jag vill inte ge ut mitt lösenord för att jag använder samma till stort sett allt..

Din tjej har fel och du har rätt till lite privacy

IntenZe
2008-08-30, 12:23
Jag tror säkert att brudjälvlar inte vill diskutera precis lika lite som killjävlar men tjejer kan diskutera precis som killar.



Ni måste nog komma överens. Jag tycker inte att det är så stort krav att du vill ha din dator för dig själv och lösenordsskydda den. Men jag tror du bör förklara för henne varför eftersom hon undrar. Det ska du inte göra när ni bråkar utan när allt är bra. Det ni säger i stridens hetta ska man inte alltid ta för allvarligt på. Det kan hända att det är så hon känner men likaväl att det bara var ngt hon menade medan hon var upprörd.

Sen brukar jag nog också fråga vem som var på telefonen eller vad han gör på datorn etc. Det är ju att visa intresse för vad som finns i den andres liv. Jag tycker det brukar vara åt båda håll när det gäller att fråga sånt. Så jag hade nog inte stört mig på det.

Men hon kan ju inte för sitt liv förstå varför jag vill ha det så. Hon tror ju att jag är ensam i världen med att vara sån. Hur diskuterar man då? Jag försökte ju tala om det idag men hon tror ju STENHÅRT på att jag gör fel, inte kommer jag få henne att ändra sig.

Cilia
2008-08-30, 12:25
Du måste ha några arguement och förklara för henne så hon förstår snarare än att bara säga jag vill ha det så här. Det handlar ju om att lära känna varandra och hur man tänker och tycker.

Sen är det hennes skyldighet med att förklara varför det stör henne. Det kanske är saker som ni kan reda ut utan att du uppger ditt lösenord. Hon kanske är rädd att du nätflörtar eller något annat.

IntenZe
2008-08-30, 12:29
Du måste ha några arguement och förklara för henne så hon förstår snarare än att bara säga jag vill ha det så här. Det handlar ju om att lära känna varandra och hur man tänker och tycker.

Sen är det hennes skyldighet med att förklara varför det stör henne. Det kanske är saker som ni kan reda ut utan att du uppger ditt lösenord. Hon kanske är rädd att du nätflörtar eller något annat.

Jag får väl försöka även fast jag tror att det är lönlöst. Det blir nog *mini som vanligt.

Cilia
2008-08-30, 12:33
Det är en konst att kommunicera. Det är inget man bara kan. En del lär sig andra inte men det tar år. Och du har rätt det är inte säkert att det går bara för att du försöker. Men det gäller att du förklarar hur du känner och hur du upplever det. Det kan hon aldrig säga är fel för det är dina känslor. Det är ofta en mer framkommlig väg än att säga att någon annan har fel.


Jag bråkade med min syrra för några månader sen och fick då en uppenbarelse. Hon bråkar precis som när vi var tonåringar. Jag försökte säga varför jag tyckte hon hade gjort fel och hon kontrade med att jag var elak och egoistisk. Behöver jag säga att vi inte kom fram till någon enighet?

ccla
2008-08-30, 12:37
Sen kan man ju ta i beaktande att ens vänner och familj bör kunna skriva email/sms till en utan att behöva oroa sig över att någon annan läser.

Om jag typ uh fått någon sjukdom eller whatever och skriver det till min bästa polare för råd och stöd så skulle jag toklacka om hans flickvän snokade igenom hans email och såg det.

ccla
2008-08-30, 12:38
Något du kan säga är även att om hon inte litar på dig så får du bara svårt att lita på henne.

Jag tror att den man vars flickvän hela tiden tror att man vänstrar, blir till slut mer benägen att göra just nu.

("The time now is 13:37.")

Ignatius72
2008-08-30, 12:40
Det är en konst att kommunicera.

Jag bråkade med min syrra för några månader sen och fick då en uppenbarelse. Hon bråkar precis som när vi var tonåringar. Jag försökte säga varför jag tyckte hon hade gjort fel och hon kontrade med att jag var elak och egoistisk. Behöver jag säga att vi inte kom fram till någon enighet?

Att förklara för någon vad de gör för fel brukar sällan eller aldrig leda till att den andra för en uppenbarelse om detta utan 99ggr av 100 går personen i försvar istället. Därför bör Intenze säga till sin flickvän hur han vill ha det, inte vad hon gör för fel.

Cilia
2008-08-30, 12:41
Sen kan man ju ta i beaktande att ens vänner och familj bör kunna skriva email/sms till en utan att behöva oroa sig över att någon annan läser.

Om jag typ uh fått någon sjukdom eller whatever och skriver det till min bästa polare för råd och stöd så skulle jag toklacka om hans flickvän snokade igenom hans email och såg det.
Fast det där är en annan sak och handlar om förtroende. Min exsambo och jag delade dator och laptop. Jag skulle aldrig komma på idéen att gå in i hans mail och kolla. Tror inte han gjorde det hos mig heller och då kunde han alla mina lösenord (eftersom han var min tekniska support med).

Cilia
2008-08-30, 12:42
Att förklara för någon vad de gör för fel brukar sällan eller aldrig leda till att den andra för en uppenbarelse om detta utan 99ggr av 100 går personen i försvar istället. Därför bör Intenze säga till sin flickvän hur han vill ha det, inte vad hon gör för fel.
Sant, jag sa mer hur jag upplevde det när hon gjorde som hon gjorde. Men hon tyckte jag var knäpp. Hon hade tagit min bil utan att fråga och när jag skulle använda den var garaget tomt. Hon tyckte jag var korkad för hon var bara 5 min bort och hade jag bara ringt så hade jag fått reda på det. Jag tycker fortfarande att hon gjorde fel. Om hon vill använda mina saker bör hon fråga och de reglerna hade vi gjort upp innan. btw var det inte första gången det hände.

Tricklev
2008-08-30, 12:43
Jag förstår att du vill ha ett privatliv, men samtidigt får du dra gränsen någonstans, att döma av inläggen i denna tråden verkar du ju inte intresserad öht att släppa in flickvännen i ditt privatliv, eller ha något intresse för hennes privatliv.


Har hon en riktigt skön f*tta, eller vad handlar förhållandet om?

ccla
2008-08-30, 12:47
Fast det där är en annan sak och handlar om förtroende. Min exsambo och jag delade dator och laptop. Jag skulle aldrig komma på idéen att gå in i hans mail och kolla. Tror inte han gjorde det hos mig heller och då kunde han alla mina lösenord (eftersom han var min tekniska support med).


HEhehe minns när jag var runt 17 och min flickvän brukade låna min mobil ibland. Hon påstod att hon inte snokade alls tills en dag då hon toklackade över att jag hade lite porr på mobilen.

*slap*

Cilia
2008-08-30, 12:53
Men jag vet dom som har lösenord på allt och tjejen knäcker koderna och luskar fram det ena och det andra och toklackar över det.

Så min åsikt om att det handlar om förtroende kvarstår. Vill man kan man.

KlopFer
2008-08-30, 13:02
Hon kanske är nyfiken? något fel på det? Ska man behöva gå i ovisshet *cry*

Ignatius72
2008-08-30, 14:09
Sant, jag sa mer hur jag upplevde det när hon gjorde som hon gjorde. .

...och det ska man ju kunna göra utan att folk går i taket. Det kan trots allt inte bara vara en i tangon.
Påallande ofta så kan ju personen ifråga förklara dilemmat för en tredje person på ett lugnt och sansat sätt. Ett sätt som (nästan) ingen går i taket för.

NiXPhoenix
2008-08-30, 14:17
Jag har bara en film på datorn och ärligt talat så skiter jag i om hon upptäcker att jag har det. :)



Haha, lustigt, du är hemlighetsfull och så har du bara en enda porrfilm på datorn! :D
Du vill smyga med att du surfar på träningsforum :laugh:

joriice
2008-08-30, 14:36
Fråga vad det är hon orolig för?



Jag själv hade sagt; nej jag vill inte, det angår inte dig gtfo! Sluta tjata annars inget sex för dig ikväll!

mini
2008-08-30, 14:37
Jag förstår att du vill ha ett privatliv, men samtidigt får du dra gränsen någonstans, att döma av inläggen i denna tråden verkar du ju inte intresserad öht att släppa in flickvännen i ditt privatliv, eller ha något intresse för hennes privatliv.


Har hon en riktigt skön f*tta, eller vad handlar förhållandet om?

+1, minus funderingarna angående fittan.

tjabon
2008-08-30, 14:46
Om jag inte är helt fel ute, så bygger väl ett förhållande på
att man "dejlar määä sej" av tankar, fundering och små saker
i vardagen.

Annars är KK ett alternativ........:)

skeletron
2008-08-30, 14:48
Det låter som din tjej är svartsjuk, då är det inte mycket ditt fel. Annars är det väl klart att man ska få ha vissa saker privat också.

Elfsberg
2008-08-30, 15:08
Förutsatt att tjejen bara vill småprata lite så borde det verkligen inte vara ett problem att hon frågar.. Case closed. ;)

C.E.J.
2008-08-30, 17:43
Låter konstigt tycker jag, fast jag undrar lite hur hon frågar t.ex. om vem som ringde. Om hon frågar på ett irriterat sätt, som att säga "var det nån av dina horor som ringde?!", är det givet att du inte vill svara eftersom det skulle vara en inte alltför trevlig anklagelse. Frågar hon oskyldigt ser jag dock inget problem.

Hur gör dina egna föräldrar, vägrar de berätta om sina liv för varandra också?

Mago
2008-08-30, 18:00
Självklart ska man ha sin privacitet, men du kanske skulle börja dela med dig mer? När någon har ringt så kan du ju själv ta initiativet och berätta lite, så länge det inte är något som inte har med att göra.

KlopFer
2008-08-30, 18:26
Hur gör dina egna föräldrar, vägrar de berätta om sina liv för varandra också?


Nu är de iofs.. inte föräldrar. Men det skulle ju vara mindre trevligt att ha sådana föräldrar.

Pappa - Vem var det?
Mamma - FUCK YOU

Tolkia
2008-08-30, 18:55
Ni måste nog mötas på mitten om det skall funka att leva ihop; ställningskrig är inget man orkar med i längden. Och då måste ni prata om det någon gång när det är bra, inte när ni är asförbannade på varandra och mest vill skrika fula saker; det leder aldrig till något. Utom till att man sårar varandra i onödan, då.

Jag har lite svårt att förstå det farliga i att ens sambo frågar vem som ringde. Jag skulle, som Cilia skrev, tolka det som allmänt småprat, att man är lite intresserad av vad som händer i den andres liv. Om man lackar på det tycker jag nästan att man är på tonårs-"vart-skall-du-gå-ut"-nivån. Finns det något som gör att du inte vill att hon skall veta vem du pratar med, eller är det en fix idé hos dig? Det är inte utan att jag tycker att det sticker ut att du skapar tråd efter tråd där du diskuterar rätt privata saker på ett i högsta grad offentligt träningsforum (där ju även din flickvän kan läsa om hon skulle ha lust, hon kan ju faktiskt använda en annan dator än din skyddade) men upplever det som ett intrång att din flickvän frågar vem det var som ringde? Men det kanske är jag som har konstiga referensramar.

Att du inte vill ge ut lösenord tycker jag inte är oerhört konstigt, men det problemet borde väl kunna lösas genom att ha flera användare på datorn, om hon nu skulle behöva ha tillgång till dator. Eller? Ang. att du skäms för att sitta på ett träningsforum misstänker jag att din skam tolkas som att du surfar på något som brukar uppfattas som mer icke-ok (läs: porr alt. nätdejtingsidor). Det kanske faktiskt skulle förenkla att avslöja att det bara är träning det handlar om.

Summa summarum: Visst skall man få ha sitt privatliv, men man skall kanske inte odla integriteten som en tvångstanke.

C.E.J.
2008-08-30, 18:56
Nu är de iofs.. inte föräldrar. Men det skulle ju vara mindre trevligt att ha sådana föräldrar.

Pappa - Vem var det?
Mamma - FUCK YOU

Förvisso, ser dock inte att TS skulle agera annorlunda om han var i ett mer stabilt förhållande.

lol ja det var ungefär så jag tänkte mig :D

Pepparkakssmurfen
2008-08-30, 20:32
Radera webbhistoriken
Göm dina vuxenfilmer i någon tråkig mapp
Ge lösenordet till din flickvän

Trance
2008-08-30, 20:47
Ge henne ett eget konto på datorn?

mangs
2008-09-01, 10:33
Menar du att jag ska berätta att jag berättat om det på ett öppet forum eller menar du att jag ska säga åt henne det jag sagt åt er?
Vi har varit tillsammans ungefär ett år.

Nja, det var inte så jag menade, jag menade att du skulle berätta för henne att du vill ha privacy och vilka anledningar till varför du vil ldet. Säger du bara att det är din dator och hon skall inte ifrågasätta så blir hon kanske misstänksam.

Sedan tycker jag det är konstigt att man har ett förhållande som pojkvän/flickvän när man inte våfar berätta att man hänger på ett forum på internet. Det är inte direkt terrorister eller pedofiler som hänger på Kolozzeum så du har inget att skämmas för.