handdator

Visa fullständig version : Frukostlunch


cryx
2008-08-29, 19:26
Tänkte bara fråga om nån här har någon erfarenhet att äta frukostlunch? Dvs man kliver inte upp 7-8 och äter frukost sen lunch vid 12, middag osv som en vanlig dag. Utan man gör som jag gör nu (arbetslös), sitter uppe till 2-3 på natten och sover till 11-13 på dagen och äter då, sen nåt fika vid 15, och middag 17-18, kvällsfika senare. Så jag får bara i mig 2 riktiga måltider så att säga. Men jag är ju inte extremt hungrig heller så det lär ju inte påverka någonting?

Man kanske ska ändra lite att jag går och lägger mig 0:00-01:00 (dock svårt, för man sitter ju hela tiden ut tiden vid datorn...) och kliver upp 9 och äter frukost. Lunch vid 12-13. Middag som vanligt 17-18 så jag får i mig allt. Som sagt, är inte extra hungrig, men jag sover ju bort en rätt viktig måltid, att det kan påverka muskeltillväxten? Äter inge kosttillskott heller.

jaosef
2008-08-29, 20:24
Jag tror att om du sett över en hel dag får i dig allt du behöver genom maten så är det nog ingen större fara om du äter som du gör nu. (Har dock ingen aning om hur dina måltider ser ut)

JärnJane
2008-08-29, 20:44
Men om du också är vaken sent så borde du ju hinna få i dig mat ändå.
Du äter på som vanligt bara att det blir förskjutet. Frukost vid 12, lunch vid 3 kanske eller senare om du äter ett mellanmål emellan, ett till mellis när småbarnsfamiljerna äter middag, ochsåvidare ochsåvidare. Sitter du uppe till 2-3 kan du ju lätt äta middagen vid 10 eller nåt o sen ett kvällsmål vid 01.
Vad klockan visar och vad din måltid har för namn är inget som din kropp bryr sig om, du kan äta kycklinggryta med ris till frukost och gröt till lunch om du känner för det. Du behöver inte slutat äta för kvällen för att du bestämt att "middag äter man vid 17-18", utan fortsätt äta tills du hoppar i säng!

cryx
2008-08-29, 20:59
Aa, iofs. Kan hålla med där.

Alfred Nobel
2008-08-29, 21:35
Det är som att förskjuta en sinsukurva några grader fast in real life situation!