handdator

Visa fullständig version : F&S Uppsala... vågar och kroppsfixering


mjukglass
2008-08-29, 09:08
Jahap, vet inte varför men jag måste bara ventilera. Här är väl lika bra som någon annanstans. Tidigare träffade jag F&S uppsalabas och frågade varför alla vågar försvunnit från deras gym...

Uppenbarligen bidrar vågar till gymanvändarnas och landets kroppsfixering till den grad att ovan nämnda ansåg sig nödgad att avhysa alla vågar från sina faciliteter.

Va fan?

Jag fråga om jag kunde köpa en utav dessa, väldigt bra och dyra vågar, men tydligen hade anställda redan lagt vantarna på dessa.

Va fan igen.

På frågan om SL-stänger kunde köpas in fick jag till svar att maskinparken på Ekebygymet skulle bytas ut nästa sommar. :thumbup:

Granatgiraffen
2008-08-29, 09:24
Bra ventilerat.

Kräket
2008-08-29, 11:19
Jahap, vet inte varför men jag måste bara ventilera. Här är väl lika bra som någon annanstans. Tidigare träffade jag F&S uppsalabas och frågade varför alla vågar försvunnit från deras gym...

Uppenbarligen bidrar vågar till gymanvändarnas och landets kroppsfixering till den grad att ovan nämnda ansåg sig nödgad att avhysa alla vågar från sina faciliteter.

Va fan?

Jag fråga om jag kunde köpa en utav dessa, väldigt bra och dyra vågar, men tydligen hade anställda redan lagt vantarna på dessa.

Va fan igen.

På frågan om SL-stänger kunde köpas in fick jag till svar att maskinparken på Ekebygymet skulle bytas ut nästa sommar. :thumbup:

Är det sant!?

Har själv undrat var de försvunnit. Har ingen egen våg och har tyckt att det kan vara bra att hålla lite koll på min vikt. Trodde de bara tagits bort tillfälligt...

Fyfan vad jag stör mig på denna storebrors-mentalitet. Varför kan jag inte erbjudas förtroendet att jag är kapabel att leva mitt eget liv? Otroligt irriterande med detta överförmynderi.

Men men....I lilla ankdammen Sverige ska vi alla vallas som får av någon som vet vad som är bäst för oss själva...Fyfan vad sur jag blir...*grr*

daja
2008-08-29, 11:23
Våga vägra våg!

Per B
2008-08-29, 11:35
Jag tycker speglarna borde tas bort från gymmet då de bidrar till kroppfixering. För att inte tala om graderingen på maskiner och fria vikter som tvingar mig att jämföra hur mycket jag lyfter med andra. Och i spinninglokalen tycker jag man borde få ett eget litet bås att cykla i så att man inte avslöjar att man inte orkar stå upp fastän alla andra gör det. Dessutom vill jag ha ett eget omklädningsrum...

Kräket
2008-08-29, 11:37
Våga vägra våg!

Äsch varför sluta vid vågar?

Jag föreslår en obligatorisk gym-uniform:

http://devagares.weblog.com.pt/burka.jpg

Nu syns inget av vår individualitet! Perfekt, då slipper ju någon bli påverkad!

Runda Grodan
2008-08-29, 11:49
Snart kommer de väl avhysa dig från lokalerna då du är i för bra form. :D

Nu var det länge sedan jag tränade på FS på Väderkvarnsgatan men nu kommer jag ihåg varför jag knappt orkade köra en månad åt gången på det där stället. Mycket folk helt utan gymetikett och instruktörerna var heller inget vidare.



Mjukglass - Jag har hört att det ska finnas en väldigt svettig snubbe som tränar där. Tur att en av tjejerna sade åt honom... :laugh:

Tolkia
2008-08-29, 12:08
Om F&S har en policy man inte gillar är det väl bara att sluta träna där? Det är knappast så att det är en mänsklig rättighet att ha tillgång till ett ställe att väga sig på.

Viktor_Balck
2008-08-29, 12:09
Bra att du vågade fråga.

z_bumbi
2008-08-29, 13:07
Om F&S har en policy man inte gillar är det väl bara att sluta träna där? Det är knappast så att det är en mänsklig rättighet att ha tillgång till ett ställe att väga sig på.

Jag vet inte hur deras stadgar ser ut men det borde väl att nominera några egna kandidater till styrelsen och på sätt kunna påverka?

Kräket
2008-08-29, 13:34
Om F&S har en policy man inte gillar är det väl bara att sluta träna där? Det är knappast så att det är en mänsklig rättighet att ha tillgång till ett ställe att väga sig på.

Visst är det väl så. Smakligt hade väl varit att vi som betalat våra årskort då också skulle få tillbaka pengarna. En enligt min mening en lika självklar konsekvens av att man ser sig föranledd att sluta träna på nämnda gym.

Själv ser jag i första hand hur man kränker en princip, och det är av denna anledning jag blir arg och känner frustration. Sen återstår det väl att se om jag inför nästa gymkorts-köp, går till ett annat gym.

Om man åtminstone kunde bemöda sig med att behäfta sitt överförmynderi med någon form av grundad argumentation. Om inte annat än för att visa oss den respekten att åtminstone försöka sminka sina resonemang i syfte att ge argumentet ett sken av logik. Nu kan jag inte annat än hjälpa att diagnosticera det hela som ett försök av en 60-talist att verka lite PK inför sin hurrande skara medsystrar (av samma årskull).

Det hela får ju ännu mer fadd smak när man av egen erfarenhet sett hur gyminstruktör efter gyminstruktör aktivt ser åt annat håll medan den 17-årige anorektikern försöker svettas bort moroten hon åt till frukost på trappmaskinen...*whatever*

tp_88
2008-08-29, 13:35
Som en vis man en gång sa; mörkhyad snälla.

palme
2008-08-29, 13:37
Äsch på stallet tog de bort 25kgs kakorna pga mig och 2 polare. De gör vad de vill.

Finns andra gym med vågar grabbar ;)

hangatyr
2008-09-17, 14:42
Äsch varför sluta vid vågar?

Jag föreslår en obligatorisk gym-uniform:

http://devagares.weblog.com.pt/burka.jpg

Nu syns inget av vår individualitet! Perfekt, då slipper ju någon bli påverkad!

snygga hemgjorda viktskivor som styrketränaren till vänster på bilden håller i. är det greppträning på g, månne eller ska hon/han till och maxa i bänken strax?

Mantus
2008-09-17, 14:56
Äsch på stallet tog de bort 25kgs kakorna pga mig och 2 polare. De gör vad de vill.

Finns andra gym med vågar grabbar ;)

I sådana fall borde du få stryk.*mini 25kgskakorna var väldigt behändiga. Till mig sade personalen att det berodde på att folk inte tog upp dem efter sig. Ett rätt dåligt argument kan tyckas då det inte är stor skillnad på dem och 20kgsvikterna. Stallet har överhuvudtaget många underliga idéer för sig.

dared
2008-09-17, 14:57
Drygt, vilka bra gym ligger relativt nära Luthagen? Finns det några gym med kort man kan dra och träna närsomhelst?

Runda Grodan
2008-09-17, 15:29
Drygt, vilka bra gym ligger relativt nära Luthagen? Finns det några gym med kort man kan dra och träna närsomhelst?
WC ligger i Luthagen och där kan du träna dygnet runt.

dared
2008-09-17, 15:58
WC ligger i Luthagen och där kan du träna dygnet runt.

Verkar ju vara hur bra som helst, iaf avståndsmässigt och deras öppettider :D

hultman
2008-09-17, 20:24
Verkar ju vara hur bra som helst, iaf avståndsmässigt och deras öppettider :D

Jepp. Den enda gången jag varit där så kändes det dock lite luffigt och litet, samtidigt som det knappt var någon i närheten. Fast hellre WC än F&S i Ekeby. Fy fan!