handdator

Visa fullständig version : Rekommendation: Generation kill


Trance
2008-08-26, 22:52
Generation:Kill (http://www.imdb.com/title/tt0995832/) är utan tvekan en av de bättre saker som gått på tv någonsin. Miniserien är på 7 avsnitt och varje avsnitt är lite över en timma långt. Alla avsnitt finns "tillgängliga".

Det är en verklighetsbaserad historia som handlar om en grupp recon marines som avancerar genom Iraq under den senaste invasionen. I en av deras humvees så åkte en journalist med och det är denna journalists bok som ligger som grund. En av soldaterna spelar till och med sig själv där och andra är med som tekniska konsulter. Kombinerat med allt man hört av folk som var där så är den "dead on".

Att den försöker vara så nära verkligheten som möjligt kan göra att vissa inte kommer gilla den, verkligheten är rätt långsam i många lägen och det är sällan det är tillfällen för hjältar.

Alexander Skarsgård är med också, för de som är intresserade.

Scratch89
2008-08-26, 22:54
Jag läste om den serien i GP eller vad det var. Den har fått bra omdöme, och det verkar som om Skarsgård sköter sig bra utomlands, bättre än sin far (säger väl inte så mycket, iofs.).

palme
2008-08-26, 22:57
Tack ska kolla upp den. Polarns lillebror gör sin andra vända i Irak just nu och är recon marine.

pabb
2008-08-26, 22:57
Såg första avsnittet för ett tag sen när det kom ut, och ska helt klart fortsätta kolla, det ska tydligen vara skaparen av The Wire som ligger bakom den också har jag hört, och det garanterar ju kvalitet :thumbup:

Frantic
2008-08-26, 22:58
Såg nyss sista avsnittet. Mycket bra serie. Skarskård sköter sig utmärkt

Ex nihilo
2008-08-26, 23:00
Jag rekommenderar serien varmt. Sista avsnittet släpptes för någon dag sedan och hela serien är helt perfekt.

Det är ingen klyschig krigsskildring där den ensamma soldaten gråter på natten för han sköt en kille igår - utan det är en verklig skildring om hur det verkligen var i irak. Finns jävligt många citatpärlor också. :D

"How do I look?"
"Like a target..."

"Look at me, I'm Michael Jackson"

Spene
2008-08-26, 23:03
Såg första avsnittet för ett tag sedan. Tack för att du påminner mig. Verkar riktigt bra.

Racso
2008-08-26, 23:07
Brukar inte tycka att krigsfilmer är nåt att hänga i julgranen, men autenticitet är aldrig tråkigt.

Ska prövas.

Flygplan
2008-08-26, 23:28
Instämmer! Jag såg Band of brothers för andra gången förra veckan och tänkte.... Fan, HBO grejer är verkligen bra shit, undra vad deras senaste sattsning är? Så hittade jag Generation Kill. Och ja, den håller samma höga klass :thumbup:

lastbil
2008-08-26, 23:30
Sett till episode 7.

Allt är som vanligt när det gäller HBO; _BRA_ serier.
Vad ska man säga, gillar du Band of brothers, Sopranos, OZ så lär du även gilla denna.

Känns som dagens tv är antingen reality serier eller nån romantisk drama skräp som den där om husfruarna, OC å sån vedervärdig smörja...usch, äntligen nått "verkligt" nått genuint.

stevebc
2008-08-27, 00:00
Tack för tipset!

Mche
2008-08-27, 00:28
HBO levererar som vanligt, de har spottat ut sjukt många trevliga serier imo.

hahavaffan
2008-08-27, 01:25
Jag har rekommenderat denna i TV-serie-tråden ett par gånger, den är verkligen riktigt bra! Inte Band of Brothers-bra, men bra på ett helt annat sätt. Alla sköna personligheter tror jag är det som gör serien.

Var ju fan sorgligt igår när sista avsnittet rullade på tvn :(

Nalfaren
2008-08-27, 02:31
Ja det va med vemod man såg sista avsnittet.
Kändes som man lärt känna dem under avsnittens gång.

Surt att det va en miniserie, perfekt långa avsnitt, skulle fortsatt.

Jag vill att Capten Hollywood blir skjuten!

Solros
2008-08-27, 07:31
Såg reklamen när första avsnittet skulle börja sändas, men jag trodde att Skarsgård skulle se alldeles för valpig ut för att spela soldat. Men det verkar han klara, så ska ta hem ett par avsnitt och titta!

willis
2008-08-27, 07:37
Instämmer! Grymt bra serie. Uppskattar man humorn så är den även jäkligt rolig.

coxie
2008-08-27, 07:44
Underbar serie.

hahavaffan
2008-08-27, 11:25
Ja det va med vemod man såg sista avsnittet.
Kändes som man lärt känna dem under avsnittens gång.

Surt att det va en miniserie, perfekt långa avsnitt, skulle fortsatt.

Jag vill att Capten Hollywood blir skjuten!Captain America ;)

PowPow
2008-08-27, 11:48
Har sett 4 eller 5 avsnitt. Håller med om att den är jäkligt bra.

Något som slog mig efter senaste avsnittet jag såg, var att där aldrig är någon musik i serien. Ingen intro- eller outromusik, och aldrig någon bakgrundsmusik. Ja, förutom när de sjunger i bilen (och hur underbart brukar inte det vara? :) )

Eller är det bara som jag fått för mig? Min server är inte igång, så jag orkar inte kolla det nu.

Skarsgård är för övrigt stengrym.

Trance
2008-08-27, 11:51
Har sett 4 eller 5 avsnitt. Håller med om att den är jäkligt bra.

Något som slog mig efter senaste avsnittet jag såg, var att där aldrig är någon musik i serien. Ingen intro- eller outromusik, och aldrig någon bakgrundsmusik. Ja, förutom när de sjunger i bilen (och hur underbart brukar inte det vara? :) )

Eller är det bara som jag fått för mig? Min server är inte igång, så jag orkar inte kolla det nu.

Skarsgård är för övrigt stengrym.

Ingen musik alls förutom vad de sjunger i de flesta avsnitten. I sista avsnittet finns en låt och att det varit tyst innan förstärker bara den och det blir riktigt bra.

hahavaffan
2008-08-27, 12:01
Ingen musik alls förutom vad de sjunger i de flesta avsnitten. I sista avsnittet finns en låt och att det varit tyst innan förstärker bara den och det blir riktigt bra.Precis. Blev ju nästan lite fuktigt där ett tag.

PowPow
2008-08-27, 12:03
Ingen musik alls förutom vad de sjunger i de flesta avsnitten. I sista avsnittet finns en låt och att det varit tyst innan förstärker bara den och det blir riktigt bra.

Okej, som jag mindes då :)

teenage Dirtbag-scenen var bara för fet :D

EQcXsLhk11w

Frantic
2008-08-27, 12:16
Jag visste inte att Rudy spelade sig själv. Intressant.

hahavaffan
2008-08-27, 12:48
Jag visste inte att Rudy spelade sig själv. Intressant.Det är coolt! Han hade till o med klarat sig bra i Dagsformstråden ;)

Body Guard
2008-08-27, 13:22
Grym serie. Min favorit är föraren i Skarsgårdsbil, så jävla skön snubbe. Bästa scenen är i sista avsnittet när han sitter och käkar sin milkshake, :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Samt i scenen när de inte kommer över bron, och han snetänder på latinon som pratar spanska i radion. Att han sedan går ut och börjar dirigera om trafiken gör de bara roligare. Synd att de endast var 7 avsnitt då detta var en grym serie.

Nalfaren
2008-08-27, 15:05
Captain America ;)

Hahah, helt rätt :) Uselt minne.

willis
2008-08-27, 18:17
Okej, som jag mindes då :)

teenage Dirtbag-scenen var bara för fet

EQcXsLhk11w

Annars så är ju är det ju nästan skönare när dom sjunger Tainted Love, speciellt Trombleys half assed "oohoohooh"

XRajfty4OuU

Grym serie. Min favorit är föraren i Skarsgårdsbil, så jävla skön snubbe. Bästa scenen är i sista avsnittet när han sitter och käkar sin milkshake, :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Samt i scenen när de inte kommer över bron, och han snetänder på latinon som pratar spanska i radion. Att han sedan går ut och börjar dirigera om trafiken gör de bara roligare. Synd att de endast var 7 avsnitt då detta var en grym serie.

Agreed. Cpl. Ray Person är så jäääkla skön! Synd bara att han fick slut på Rip Fuel till sista avsnittet !

Gdualwv3K6c