handdator

Visa fullständig version : Kcg R2


kalle_banan
2008-08-26, 19:14
Jag såg i ragetråden att det ska komma ett nytt KCG-derivat, som innehåller bland annat magnesium och dimethylaminoetanol, eller DMAE.
Den spontana reaktionen jag får är till vilken nytta? Magnesium är väl muskelavslappnande, och DMAE konverteras till kolin i levern, och sen då? Ska de båda vara bra för uthållighet/styrka alltså?

-squat-
2008-08-26, 20:04
Jag såg i ragetråden att det ska komma ett nytt KCG-derivat, som innehåller bland annat magnesium och dimethylaminoetanol, eller DMAE.
Den spontana reaktionen jag får är till vilken nytta? Magnesium är väl muskelavslappnande, och DMAE konverteras till kolin i levern, och sen då? Ska de båda vara bra för uthållighet/styrka alltså?

Magnesium ökar den fysiska prestationsförmågan och DMAE ökar den mentala prestationsförmågan.

Fairing
2008-08-26, 20:16
Jag såg i ragetråden att det ska komma ett nytt KCG-derivat, som innehåller bland annat magnesium och dimethylaminoetanol, eller DMAE.
Den spontana reaktionen jag får är till vilken nytta? Magnesium är väl muskelavslappnande, och DMAE konverteras till kolin i levern, och sen då? Ska de båda vara bra för uthållighet/styrka alltså?

KCG har genom åren främst sålts till uthållighetsidrottare. Tyrosin , ALC och DMEA gör dig bl.a. mer "vaken" och du har lättare att fokusera

Produkten gör dig piggare utan att du blir "stirrig" eller mår illa vilket ett högt koffeinintag kan göra. Älskar faktiskt denna produkt mer än alla andra produkter som vi tillverkar.

Fairing
2008-08-26, 20:17
Magnesium ökar den fysiska prestationsförmågan och DMAE ökar den mentala prestationsförmågan.

Bra sammanfattat :D

Gislason
2008-08-26, 20:30
Jag tyckte mig uppleva någon typ av eufori varje gång jag tog KCG2, beta-alanin brukar ju sticka men jag kände också lite fjärilar i magen. Antog att det var placebo men jag kände av det varje gång. Det var nästan det bästa med hela grejen.

Tog det förresten främst innan thaiboxning/shooto, tänkte inte ens på om det gav något mer prestationsmässigt men blev så peppad och glad av det? :S

kalle_banan
2008-08-26, 21:07
Ok, angående DMAE, vilka studier stödjer att man blir "vaknare" och mer fokuserad av att ta det?

-squat-
2008-08-26, 21:20
Ok, angående DMAE, vilka studier stödjer att man blir "vaknare" och mer fokuserad av att ta det?

Hittar bara studier på äldre och råttor. hmm men Lasse är ju gammal så. ;)

Fairing
2008-08-27, 07:10
Ok, angående DMAE, vilka studier stödjer att man blir "vaknare" och mer fokuserad av att ta det?

Mixen av ALC , Tyrosin , DMEA gör att du har lättare att fokusera och känner dig mer vaken och alert.Inte DMEA ensamt.

Man blir pigg på ett skönt sätt utan "stirr" helt enkelt

Under utvärderingen av KCG R2 upplevde boxare snabbare reflexer . samma sak gällde Motocrossförare som upplevde snabbare reflexer i just starten.

Genomgående för alla var just högre mjölksyretröskel , mer styrka men det är inte så konstigt med tanke på beta alanin & kre alkalyn

Fairing
2008-08-27, 07:11
Hittar bara studier på äldre och råttor. hmm men Lasse är ju gammal så. ;)

stämmer, Fairing firar 15 år nu och då kommer jag på hur jävla gammal jag måste ha blivit:D

schabo-labo
2008-08-27, 09:13
När kan man inhandla sig denna eminenta produkt?

Fairing
2008-08-27, 09:15
När kan man inhandla sig denna eminenta produkt?

måndag :D

schabo-labo
2008-08-27, 09:42
måndag :D
Wow, något förmånligt kick-off-erbjudande att se fram emot? :)

Fairing
2008-08-27, 09:45
Wow, något förmånligt kick-off-erbjudande att se fram emot? :)

Misstänker att ganska många kommer att köra drive på Fairing. Vi firar 15 år och ny katalog , ny hemsida , nya produkter osv släpps på Måndag

Kollo lär väl oxå köra en bra kampanj. Nyhetsbrevet som går ut i veckan berättar nog mer

schabo-labo
2008-08-27, 09:47
Spänningen är olidlig.

Pdaddy
2008-08-27, 11:33
Jag tog en liten slurk R2 förra veckan, dock ingen träning eller dyligt.
De stack fint i läpparna av den lilla mun jag tog :D

Skall köras sedan när styrke passen börjar ramla in LOL

M

kalle_banan
2008-08-27, 11:50
Så man får lita på subjektiva rapporter alltså.
Vilken roll har DMAE i den kombon?

Hobbes
2008-08-27, 12:46
Själv kör jag fortfarande på KCG (gamla versionen) men enormt bra respons och effekt, har även kört kombon: KCG+200mg koffein tablett i jämförelse med RAGE och Brutal FX får jag nog säga att för mig som CrossFit utövare är nog detta en optimal combo.

Så när nu en gammal favorit uppdateras så MÅSTE den testas!

KCG är utmärkt vid klättring för den delen, kanske inte finlir på 7+ registret men vid tradklättring när man råkar ut för runouts är det underbart!!*flex*

Fairing
2008-08-27, 12:55
Så man får lita på subjektiva rapporter alltså.
Vilken roll har DMAE i den kombon?

Nej , jag tycker att du skall utvärdera själv. Man kan inte altid läsa sig till om en produkt är bra

Koncentrationsförmågan

Det finns studier men dom är gamla

Hobbes
2008-08-27, 13:05
Nej , jag tycker att du skall utvärdera själv. Man kan inte altid läsa sig till om en produkt är bra

Koncentrationsförmågan

Det finns studier men dom är gamla

Vilket får mig att tänka på vad min proffessor i Kanda berättade för oss en gång, bakgrunden till uttrycket:

"from the horse's mouth"

Ibland kan en säljare prata hur mycket som helst om en häst ålder, men det är genom att studera dess tänder du får fram sanningen!

En alternativ tolkning är ju att genom att själv testa och utvärdera så får du empirisk kunskap om det stämmer eller inte.

vesterberg
2008-08-27, 13:58
är det här något en låtsasbyggare som jag bör byta till, eller är Rage fortfarande the dealio när det kommer till enbart styrketräning?

Fairing
2008-08-27, 14:06
är det här något en låtsasbyggare som jag bör byta till, eller är Rage fortfarande the dealio när det kommer till enbart styrketräning?

Well , det är nog en smaksak. KCG R2 ger inte pump utan tvärtom kan du träna som en "duracellkanin". Skidåkare , boxare , crossåkare , löpare osv brukar föredra KCG

Kombineras gärna med koffein om en extrakick önskas

vesterberg
2008-08-27, 14:13
Well , det är nog en smaksak. KCG R2 ger inte pump utan tvärtom kan du träna som en "duracellkanin". Skidåkare , boxare , crossåkare , löpare osv brukar föredra KCG

Kombineras gärna med koffein om en extrakick önskashum, kanske får testa då. pump är egentligen inget jag är ute efter, söker mer efter extra uthållighet, fokus och styrka.

cyrx
2008-08-27, 14:22
Fick faktiskt ingen effekt av Rage (tyvärr), men jag ska nog ta o prova R2 iom där är Kre-Alkalyn i. Jag har testat Kreapyr innan och det svarade jag mycket bra på. Hoppas det blir likadant nu.

schabo-labo
2008-08-27, 14:32
Hur motiverar ni användande av Kre-Alkalyn i KCG2R2 istället för monohydrat?

vesterberg
2008-08-28, 00:05
förrestenenenen: om man har problem med rage (kraftiga stickningar och utslag på samma områden), kan man förvänta sig samma av R2? är väl beta alaninet som är problemet skulle jag tro, men hur ser doserna ut, större eller mindre här?

Pdaddy
2008-08-28, 08:16
förrestenenenen: om man har problem med rage (kraftiga stickningar och utslag på samma områden), kan man förvänta sig samma av R2? är väl beta alaninet som är problemet skulle jag tro, men hur ser doserna ut, större eller mindre här?

Mkt troligen JA !!

;)

M

Pdaddy
2008-08-28, 08:18
Hur motiverar ni användande av Kre-Alkalyn i KCG2R2 istället för monohydrat?

Kre Alkalynet tas upp mkt bättre av kroppen, mindre dos kre-alkalyn krävs än Monohydrat.

Marcus

Fairing
2008-08-28, 08:31
Hur motiverar ni användande av Kre-Alkalyn i KCG2R2 istället för monohydrat?

Kre alkalyn är "buffrat kreatin monohydrat".Vi säljer dom flesta formar av kreatin och kre alkalyn är helt överlägsen försäljningsmässigt och det indikerar att dom allra flesta föredrar kre alkalyn.KCG 2 innehöll oxå kre alkalyn och man ändrar inte för mycket i ett vinnande recept

Ämnet monohydrat VS kre alkalyn kan man diskutera länge:D

Personligen så föredrar även jag dom "lila kapslarna" och det skälet vägde tungt när vi valde kreatinsort:D

Fairing
2008-08-28, 08:32
förrestenenenen: om man har problem med rage (kraftiga stickningar och utslag på samma områden), kan man förvänta sig samma av R2? är väl beta alaninet som är problemet skulle jag tro, men hur ser doserna ut, större eller mindre här?

Du kan förvänta dig detsamma (om inte värre)

vesterberg
2008-08-28, 09:23
Du kan förvänta dig detsamma (om inte värre)Bra för mig, sämre för polaren (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=112415&highlight=utslag+av+rage) :D

schabo-labo
2008-09-05, 17:40
Så vad säger ni om produkten? Nån som provat?

schabo-labo
2008-09-08, 10:27
Jag får mig en burk i dagarna och ska bli spännande att prova, återkommer med besked.

schabo-labo
2008-09-11, 20:29
Kändes väl ok med nya kcg2.. passet jag körde var ju inte så intensivt, men jag inbillade mig att jag var lite mer på alerten än vanligt. Men det var säkert inbillning. Ser fram emot effekterna under mjölksyra-passen.

Fick väldigt små stickningar.. tyvärr, väntade mig mycket mer.

-squat-
2008-09-14, 19:18
Vad bra att skopan är större än burkens öppning. Ett sugrör hade snarare varit på sin plats. ;)

Hobbes
2008-09-14, 19:32
Vad bra att skopan är större än burkens öppning. Ett sugrör hade snarare varit på sin plats. ;)

Jag värmde min skopa och formade den lite, inga problem!!

Imponerad för övrigt att det följde en skopa, det gjorde det inte på den gamla KCG tiden.

Fairing
2008-09-14, 19:42
Vad bra att skopan är större än burkens öppning. Ett sugrör hade snarare varit på sin plats. ;)

Vi fick fel burkar till förpackning. Valet var att vänta i 10 dagar eller köra på denna burk. Sedan blir det samma burk som vår omega-3:D

Gillade ni smaken ?

Förövrigt är det skopor i alla våra nya produkter:D

Hobbes
2008-09-14, 19:46
Vi fick fel burkar till förpackning. Valet var att vänta i 10 dagar eller köra på denna burk. Sedan blir det samma burk som vår omega-3:D

Gillade ni smaken ?

Förövrigt är det skopor i alla våra nya produkter:D

Smaken är oerhört god och upplevs som något man vill släcka trösten med en varm sommardag!

Notera nu att jag fortfarande äger en burk med KCG vilken snörper åt kinderna:D.

schabo-labo
2008-09-14, 22:20
Smaken var det inget fel på. Tycker ni man bör komplettera med extra beta-alanin och buffra depåerna utöver det man får genom enbart kcg:t?

Fairing
2008-09-15, 06:57
Smaken var det inget fel på. Tycker ni man bör komplettera med extra beta-alanin och buffra depåerna utöver det man får genom enbart kcg:t?

Du får ca. 4,5g beta alanin per servering. Det är aldrig fel att äta extra beta alanin dom dagar du inte äter KCG

Personligen körde jag KCG R2 även på vilodagar bara för att jag även ville åt ett dagligt intag av ALC mm.

robztr14
2008-09-15, 12:52
Hur blir det om man utövar löpning/cross/gymmning? Nu kan jag inte kalla mig en kille som är stark som en oxe eller snabb som en falk

En Måndag kan vara: upp ut och springa, hem äta, jobba, gymma och på kvällen om tid/ork finns så packar man utrustningen och sticker till crossbanan.

Kan man då ta KCG R2 på morgonen 30 min innan och sen EAA direkt innan löpning? sen hem och äter. Sen ta Rage/Brutal FX 30 min innan och sen EAA direkt innan gymmet, gainer efter. Och sedan om man ska ta några varv på crossbanan ta KCG R2 igen?


Vart lite rörigt jag vet.

Fairing
2008-09-15, 13:35
Hur blir det om man utövar löpning/cross/gymmning? Nu kan jag inte kalla mig en kille som är stark som en oxe eller snabb som en falk

En Måndag kan vara: upp ut och springa, hem äta, jobba, gymma och på kvällen om tid/ork finns så packar man utrustningen och sticker till crossbanan.

Kan man då ta KCG R2 på morgonen 30 min innan och sen EAA direkt innan löpning? sen hem och äter. Sen ta Rage/Brutal FX 30 min innan och sen EAA direkt innan gymmet, gainer efter. Och sedan om man ska ta några varv på crossbanan ta KCG R2 igen?


Vart lite rörigt jag vet.

Strunta i EAA , Rage/Brutal och Kör KCG och Gainer eller protein/malto

Du lär lätt vara en högkaloriförbrukare med det schemat. Gör det enkelt för dig. KCG innan alla pass och Gainer eller protein/malto direkt efter alla pass.Mat när du kommer hem

Lägg till koffein till KCG om du känner dig trött.

Rage/Brutal osv hämmar garanterat ditt crossåkande

-squat-
2008-09-15, 19:12
Vi fick fel burkar till förpackning. Valet var att vänta i 10 dagar eller köra på denna burk. Sedan blir det samma burk som vår omega-3:D

Gillade ni smaken ?

Förövrigt är det skopor i alla våra nya produkter:D

Ja den är nice.

Du får ca. 4,5g beta alanin per servering. Det är aldrig fel att äta extra beta alanin dom dagar du inte äter KCG

Personligen körde jag KCG R2 även på vilodagar bara för att jag även ville åt ett dagligt intag av ALC mm.

Hur mycket är det av övriga ingredienser? Eller är det lika hemligt som Coca-Colas recept? ;)

robztr14
2008-09-16, 11:44
Okej, ja det tycker jag låter mycket lättare och bekvämare, tack.

schabo-labo
2008-09-23, 15:12
Vad tycker ni om produkten?

Hobbes
2008-09-23, 15:15
Vad tycker ni om produkten?

Har provat den främst i CrossFit pass, är ännu mycket nöjd den ger en ökad fokus under passet!

Jag har redan beställt ytterligare en burk till för att kunna verkligen utvärdera den under en längre period, kommer att skriva en liten recension då!

schabo-labo
2008-09-23, 15:19
Kul Hobbes, kombinerar du med något annat eller endast denna?

Hobbes
2008-09-23, 15:24
Kul Hobbes, kombinerar du med något annat eller endast denna?

Nej, endast KCG R2, som sagt för att verkligen testa produkten. Har tidigare kört mycket med "gamla" KCG - så nu är den nya upp till bevis.

Notera att jag har inte "fullständigt" testat den ännu, då jag vill testa den igenom några brutala "mjölksyrepass" först. Så, det är inte utan att jag har stora förhoppningar på nya KCG R2 - den innehåller ALC bland annat något som jag annars tagit separat!

Gamla KCG har varit med om det mesta, tog med mig en burk till Kanada när jag klättrade en hel sommar, den fungerar under hårda klättringar!

Miss A
2008-09-23, 17:47
Vet nagon om det finns en motsvarande produkt i Staterna?

-squat-
2008-10-06, 18:44
Jag gillar produkten. Träningspassen känns kortare. :thumbup:

Hobbes
2008-10-06, 18:53
Är hittills extremt nöjd med produkten, återhämtningen är mycket snabbare och den ger en form av "good feeling". Ingen stim känsla som RAGE och BRUTAL FX utan mer en skön känsla - fördelen är att den fungerar på sena kvällspass oxå!

Stackar den nu med 1 tsk Inositol, min upplevelse är att 45min innan träning är bäst.

Kört både rena styrkepass (benböj och dylikt) samt konditionskrävande pass såsom CrossFit - utmärkt tillskott i CrossFit sammanhang!!

-squat-
2008-10-06, 18:56
Är hittills extremt nöjd med produkten, återhämtningen är mycket snabbare och den ger en form av "good feeling". Ingen stim känsla som RAGE och BRUTAL FX utan mer en skön känsla - fördelen är att den fungerar på sena kvällspass oxå!

Stackar den nu med 1 tsk Inositol, min upplevelse är att 45min innan träning är bäst.

Kört både rena styrkepass (benböj och dylikt) samt konditionskrävande pass såsom CrossFit - utmärkt tillskott i CrossFit sammanhang!!

Vad märker du för skillnad när du stackar med inositol jämfört med när du enbart intar KCG R2?

Yankeee
2008-10-06, 19:07
Jag borde få hem min burk när som helst nu. Ska bli kul att se hur produkten funkar.

Hobbes
2008-10-07, 15:43
Vad märker du för skillnad när du stackar med inositol jämfört med när du enbart intar KCG R2?

Jag har använt och inositol tidigare, min främsta anledning är just den skyddande/återbyggande effekten den har på nerver - är själv diabetiker sedan 11 års ålder.

Har använt den tillsammans med gamla KCG oxå, upplever om små, dock bättre effekt eller upplevd effekt.

Yankeee
2008-10-14, 05:29
Är det något i R2 som höjer kroppstemperaturen eller som gör att man svettas mer? De senaste passen har jag svettats något otroligt jämfört med vad jag brukar göra vid samma ansträngning. Tycker inte att det några "konstiga" ingredienser och jag har testat i princip alla tidigare om än inte samtidigt.

delta_mats
2008-10-24, 01:04
Kan man med fördel ta kcg r2 även på träningsfria dagar? Får man mer ut av produkten då än om man bara tar på träningsdagarna?

Hobbes
2008-10-24, 09:23
Kan man med fördel ta kcg r2 även på träningsfria dagar? Får man mer ut av produkten då än om man bara tar på träningsdagarna?

Det skulle väl vara ALC i såfall, då den innehåller detta. Själv tar jag ALC fristående som ett komplement i min kost. Personligen skulle jag bara använda mig av Kre-Alkalyn på träningsdagar, alt. använda mig av vanligt kreatin på träningsfria dagar.

Jag använder bara KCG R2 på träningsdagar, tycker det fungerar utmärkt stackat med Inositol!

AJO
2008-10-24, 14:30
Det skulle väl vara ALC i såfall, då den innehåller detta. Själv tar jag ALC fristående som ett komplement i min kost. Personligen skulle jag bara använda mig av Kre-Alkalyn på träningsdagar, alt. använda mig av vanligt kreatin på träningsfria dagar.

Jag använder bara KCG R2 på träningsdagar, tycker det fungerar utmärkt stackat med Inositol!

Brukar inte du vara oehört positiv tillderas produkter.. och får väl lite gratis testprodukter ibland. Är ju bra att vara positiv till produkterna om man vill att det ska fortsätta så..Ingen diss, kanske har blandat ihop det...

Hobbes
2008-10-24, 18:49
Brukar inte du vara oehört positiv tillderas produkter.. och får väl lite gratis testprodukter ibland. Är ju bra att vara positiv till produkterna om man vill att det ska fortsätta så..Ingen diss, kanske har blandat ihop det...

Japp, du har blandat ihop det. Jag har fått en burk KCG R2 för utvärdering, det var ett gammalt löfte från Lasse eftersom jag inte testat hans KCG-2 när det begav sig.

Har däremot provat många produkter, men fastnat för KCG, har avverkat "många" av den riktigt gamla KCG och därför lite att jämföra med. Orsaken till att jag är positiv till Fairings produkter är att jag gillar dem - dock inte RAGE, den gillade jag inte alls.

Inositol använder jag mig av Fairing, men inte ALC det köper jag från Body Science, får 120 kapslar för bra pris där!

Tro mig, KCG R2 är en utmärkt produkt - för den sortens träning jag genomför. Sen att jag gillar Fairing är för att det är bra produkter som fungerar och ger mig det resultatet jag är ute efter - framförallt laktosfria proteinprodukter till bra pris!

Tycker du gör helt rätt i att fråga! Är positiv och därför fortsätter jag att använda deras produkter.

occt
2008-11-10, 22:36
Är det något i R2 som höjer kroppstemperaturen eller som gör att man svettas mer? De senaste passen har jag svettats något otroligt jämfört med vad jag brukar göra vid samma ansträngning. Tycker inte att det några "konstiga" ingredienser och jag har testat i princip alla tidigare om än inte samtidigt.

Japp, Har prövat det 2st mma pass nu och jag svättas mycket i vanliga fall men nu svättas jag mycket mer! :D


Men mycket + i prestation!

Ahlner
2009-01-24, 22:56
Snabb fråga: KCG R2 "intages helst på tom mage", vad "räknas" som tom mage? Jag brukar t.ex. äta en mindre måltid 1,5 h till 45 min innan träningen och sedan dricka en vassledrink ca 15 min innan. Jag förstår att skillnaden troligtvis inte är särskilt stor, men om jag inte minns helt fel så tar det väl relativt lång tid (3-5h?) efter måltid innan magsäcken är tom, varför den nästan aldrig är tom vid en normal kosthållning.

Tack

schabo-labo
2009-02-20, 20:09
Ahlner, tror inte din mage är speciellt tom. Fast vätskan passerar nog ganska fort gissningsvis. Men hur känner du själv?