handdator

Visa fullständig version : Funka eller punka?


LadyG
2008-08-26, 19:10
"The Killer™ Gaming Network Card from Bigfoot Networks is designed to reduce lag and latency often experienced in high action interactive MMO and First Person Shooter games. Killer accelerates your game data for a smoother more responsive online gaming experience and a competitive edge."
http://www.killernic.com/

Låter lite för bra för att vara sant, imho. Är det verkligen nic som är flaskhalsen nu för tiden? Lag och latency brukar väl bero på andra (extrena) orsaker, men inte sjutton kan väl ett nic påverka så mycket?

Eller?

Per B
2008-08-26, 19:33
Det är väl som med många (de flesta?) kosttillskott, att det bara är teoretiskt det ger nån fördel. Men jag om någon skulle iofs behöva nån hårdvara som ger mig en fördel när jag spelar FPS. *gah!*

Mental
2008-08-26, 20:14
Nej nej nej, lägg icke en krona, jag tror mer på homeopati och healing än det där.

LadyG
2008-08-27, 00:09
Ante mig att det var något fuffens med det där.

hahavaffan
2008-08-27, 01:29
Om du har ett riktigt jävla kass nätverkskort, och en fet fiberlina som konstant tankar porr i nära maxgräns, och samtidigt ska spela. Då kanske det hjälper till en aning. Men annars, nej.

LadyG
2008-08-27, 09:49
Sitter på gigabit-LAN med 24/8Mbps Internetuppkoppling (har jag för mig) så då gör det kortet nog ingen nytta. Jag är inte så väldigt mycket för porr heller, så jag betvivlar att jag använder hela linans kapacitet. :D

Det jag gör absolut mest är streamar (musik, video, bilder) från servern (på LANet).

Det jag tyckte lät lite intressant är att de tydligen ska ha lagt brandväggsfunktionalitet direkt på kortet, och en BitTorrent-klient. Spännande infall, men avlastar det datorn så mycket egentligen?

Men jag betvivlar att det skulle vara värt i runda slängar $200 iaf.

Jag sparar nog min peng till något annat.

Granatgiraffen
2008-08-27, 10:13
Köp en häst istället, detta är ju skräp.

LadyG
2008-08-27, 10:20
Då skaffar jag hellre en brevduva (http://digital-lifestyles.info/2005/04/29/pigeon-enabled-internet-faster-than-adsl/), dem har man ju åtminstone nytta av :)

kaer
2008-08-27, 10:24
Det finns ju olika mjukvaror som man spelar via som minskar latency så helt otroligt är det väl inte.
T ex Garena eller LC, men det beror väl delvis på att den ordinarie spelplattformen (t ex battlenet) inte är optimal.