handdator

Visa fullständig version : Hur träffade ni er flick-/pojkvän?


ccla
2008-08-26, 19:02
Som titeln frågar: hur träffade ni er flick-/pojkvän?

Hur gick ni från "inte känna varandra" till par?

sunkan
2008-08-26, 19:03
Vi gjorde lumpen på samma pluton.

Frantic
2008-08-26, 19:07
Går samma utbildning. Hon går i klassen under mig

Började med att vi var på samma fest

jaaaaag
2008-08-26, 19:09
Gymnasiet.

Slartibartfast
2008-08-26, 19:13
Dom senaste 11 åren har jag haft två långa förhållanden.

Den första tjejen var min polares tjej. :D Min polare tröttnade på henne och jag tog över efter några veckor. (bör nämnas att vår vänskap var i sin vagga när det begav sig. Nu är han min bästa polare). Tjejen bjöd in mig till hennes födelsedagsfest, och på den vägen var det. Riktigt fin tjej var/är det. Söt som få.

Min senaste flickvän såg jag första gången i en kassan i en bokhandel hemma i hembyn. Hon var den snyggaste tjejen jag sett. Vi började prata lite strunt (tror det var om teletubbies-fenomenet som var stort på den tiden). Det visade sig att hon var syssling med en annan av mina polare, så vi for alla ut och spelade pool nån kväll. Senare blev det bastukväll vid polarens sommarstuga. Sen födelsedagsfest hos tjejens kompis, där vi slutligen fick ihop det. Riktig kanontjej det också. En av dom absolut bästa människorna jag känner.

Jaws
2008-08-26, 19:14
Min dåvarande gick i min klass och var ny elev, dessutom hatade jag henne över allt annat. Hon kommenterade allt jag gjorde på ett vääldigt bitchigt sätt, hon hade åsikter om allt som handlade om mig. Efter några månader så började jag gilla hennes sätt, ingen annan tjej har tidigare vågat säga något sådant och jag fick en uppenbarelse om att hon var väldigt speciell. Jag började använda samma vapen tillbaka och det frodades en hatkärlek mellan oss. Hon lekte dessutom väldigt svårfångad och jag blev helt galen i henne.

maaherra
2008-08-26, 19:16
Vi gjorde lumpen på samma pluton.

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00051/HAR_F_TT_EN_SON_51967w.jpg

victor_n
2008-08-26, 19:21
träffade min föredetta sen 2 månader tillbaka på internet! (shocker)

men det höll iaf lite över 4,5år.

absolut den finaste och mest omtänksamma tjej jag mött.
Tyvär kan man inte hindra när denne's känslor svalnar och dör ut:(

Deceiver85
2008-08-26, 19:25
Kollo!*cupid*

Stoltz
2008-08-26, 19:41
Kollo!*cupid*

Vilken sorts Kollo?

hihi

Prankie
2008-08-26, 19:42
I fäktningshallen i sportuniversitet

sunkan
2008-08-26, 19:42
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00051/HAR_F_TT_EN_SON_51967w.jpg

ja?

Mental
2008-08-26, 20:11
På bussen, jag såg en söt tjej och tänkte det kunde vara kul med lite sällskap på en trist resa, sedan rullade det bara på, första daten skulle vara en promenad, men vi hamnade så småningom hemma hos henne och daten passerade 30h+ sen fortsatte det bara så.

palme
2008-08-26, 20:14
Vilken av de? Oftast via vänner, iaf de som varat längre perioder.

Mapa
2008-08-26, 20:19
flera av mina polare gick i hennes klass på gymnasiet, så vi kände igen varandra.. på den första studentfesten va båda vi lite för fulla, efter de snackade vi lite på msn och så bestämde vi oss för att träffas mer. idag +2 år senare bor vi ihop

dooh
2008-08-26, 20:25
på krogen...(vilket jag brukade säga var ett omöjligt ställe att hitta nån på.)

Vi är sambos nu=)

Timme
2008-08-26, 20:37
Dom senaste 11 åren har jag haft två långa förhållanden.
Min senaste flickvän såg jag första gången i en kassan i en bokhandel hemma i hembyn. Hon var den snyggaste tjejen jag sett. Vi började prata lite strunt (tror det var om teletubbies-fenomenet som var stort på den tiden). Det visade sig att hon var syssling med en annan av mina polare, så vi for alla ut och spelade pool nån kväll. Senare blev det bastukväll vid polarens sommarstuga. Sen födelsedagsfest hos tjejens kompis, där vi slutligen fick ihop det. Riktig kanontjej det också. En av dom absolut bästa människorna jag känner.

Fortfarande tillsammans?

Whistler
2008-08-26, 20:39
Båda extraknäckte som vakter på Kinnarps Arena. När jag höll koll på publiken under perioderna kollade hon in mig. När hon höll koll på publiken under pauserna kollade jag in henne. En kväll när jag jobbade på krogen var hon ute med polarna och då frågade jag om hennes nummer, vilket jag aldrig gjort när jag jobbat förut, så jag tyckte det var lite pinsamt, tar mitt jobb på rätt stort allvar.

Bjöd hem henne en kväll efter några rätt långa telefonsamtal. Vi firade vår ettårsdag för en månad sedan. :)

Slartibartfast
2008-08-26, 20:50
Fortfarande tillsammans?

Nope.

Liten Men Fet
2008-08-26, 21:30
Det gjorde vi aldrig, jag fegade ur när jag skulle fråga henne om hennes nummer.
Nu lever vi ensamma och olyckliga i hela våra liv.

sissa
2008-08-26, 21:55
På passagens filosofikonferens. (8 år sen typ)

Anna.L
2008-08-26, 22:14
Vi träffades på internet, på ett community som inte finns kvar längre. Vi gifte oss 14/6 i år efter sex år tillsammans. *cupid*

sunkan
2008-08-26, 22:16
Vi träffades på internet, på ett community som inte finns kvar längre. Vi gifte oss 14/6 i år efter sex år tillsammans. *cupid*

jag beklagar SKÄMTA

Dan S
2008-08-26, 22:18
vadå beklagar hon har ju gift sig då säger man gratulerar?

sunkan
2008-08-26, 22:19
vadå beklagar hon har ju gift sig då säger man gratulerar?

:D

Anna.L
2008-08-26, 22:23
Inte alla som tror på att man kan hålla ihop för alltid. Inte konstigt när skilsmässostatistiken ser ut som den gör. Kanske har jag dömt mig själv till att gå igenom en plågsam skilsmässa om några år? Jag tror ju (ganska uppenbart) inte det. ;) Sorry för OT.

Liten Men Fet
2008-08-26, 22:24
Vi träffades på internet, på ett community som inte finns kvar längre. Vi gifte oss 14/6 i år efter sex år tillsammans. *cupid*

jag beklagar


Jag förstår beklagan, det är väl inget konstigt?

sunkan
2008-08-26, 22:26
Jag förstår beklagan, det är väl inget konstigt?

*kissass*

mela
2008-08-26, 22:43
Vi flyttade in i samma kollektiv här i Norge och spenderade nätterna med att prata om allt mellan himmel och jord.

Scratch89
2008-08-26, 22:48
Vi träffades på en fest med gemensamma bekanta.

theoppositescollide
2008-08-26, 23:18
gick i samma klass i tre år, blev tillsammans i samband med studenten. Firade ett år för 3 månader sen, ish.

Krokodil
2008-08-26, 23:21
På jobbet för 15 år sen. Vi gick ut en kväll och hon gick aldrig hem typ... Vi är gifta nu och har 4 kottar. *love*

Tricklev
2008-08-26, 23:23
Kompis lillasyster.

JärnJane
2008-08-26, 23:46
Vi blev typ ihopparade.
Jag hamnade på samma fest som hans bästa tjejkompis och bytte nummer med henne, och några veckor senare skulle hon ut på krogen med sitt kompisgäng och såg då till att både han och jag var med och träffade varandra. Sen maratondejtade vi några gånger med fika+promenad+fika+bio+middag+skjuts hem+sitta uppe o snacka halva natten. Flyttade ihop efter 3 månader och i höst firar vi fem år tillsammans!

Fed up
2008-08-27, 00:00
Jag hade precis dumpat seriösaste förhållandet på jorden och var på ett uteställe, totalt sexuellt undernärd och sjukt sugen på att hångla. Han var typ den första jag såg när jag kom in och jag tänkte direkt "jäklar vilken snygg karl, honom skulle jag gärna hångla med ikväll".

Senare kom han fram till mig och min kompis och skulle skojintroducera sin kompis som var hopplös på brudar. Min kompis kom på att hon visste vem han var sen tidigare, att våra band spelat ihop nån gång osv så vi blev introducerade, skojade lite och kommenterade banden som spelade.

Senare på kvällen stod han själv och kollade på banden, så jag tog ett djupt andetag, gick fram och frågade om han tyckte detta bandet var lika tråkigt. Vi snackade på och jag insåg att han inte bara var stilig utan även jäkligt trevlig.

Sen hånglade vi hela kvällen. Sen dejtade vi, efter typ två månaders dejtande bestämde vi att vi skulle vara ihop. Ett bra beslut. :thumbup:

Litecore
2008-08-27, 02:11
lade märke till en tjej i skolmatsalen, hon gick i min parallelklass på gymnasiet,
som en dag hade en t-shirt med texten "sailing is a blowjob".. snygg också ;P
så jag slog vad med en kompis att jag skulle ligga med henne före studenten
vilket också hände, och sen råkade jag bli kär i henne efter ett par veckor.
haha, så för att summera det hela firade vi 3.5 år för precis en vecka sen :)

chidde
2008-08-27, 04:42
så för att summera det hela firade vi 3.5 år för precis en vecka sen

firar ni varje halvår?

Vi snackade på...

hehe, DET tvivlar man ju inte en sekund på
vem snackade mest? låt mig gissa... hrm... *rolleyes* ... uhm, DU?! :D

High1ander
2008-08-27, 04:59
Samma klasser pa College...

dice
2008-08-27, 05:49
travelship blev relationship när hon kom och hälsade på efter att inte ha setts på 10 månader.

LindaS
2008-08-27, 06:40
Jag är nyförälskad! *cupid* Somnade stenhårt på hans arm igår kväll. Kan inte må mkt bättre än jag gör när jag är med honom..

Det är nytt och inte helt officiellt ännu, så jag kanske berättar mer senare. ;)

Sofia4_4
2008-08-27, 07:17
Vi var i samma klass på Animationsubildningen på Konstfack. Han erbjöd sig att lära mig stop-motion, som han var väldigt bra på och jag tackade ja exalterad och imponerad. Första dejten animerade jag en lergubbe med spänning, medan han spanade på min bak under tiden. :)
Sen, enligt norrländsk tradition, visade han mig hur man viftar med öronen - en sysselsättning som är utbredd bland norrläningar, visserligen. Ingen har hittils försökt ragga upp mig med en sådan okonventionell teknik, så det fungerade. Sen lagade han väldigt goda pannkakor också. :)

Ironbabe
2008-08-27, 08:27
Jag är nyförälskad! *cupid* Somnade stenhårt på hans arm igår kväll. Kan inte må mkt bättre än jag gör när jag är med honom..

Det är nytt och inte helt officiellt ännu, så jag kanske berättar mer senare. ;)
Wiiiiieieeeeeeee *hoppar upp o ner* Jag har mina aningar om vem den lycklige är :D F*n vad kul *ler stort*

Styrketräning förenar..

mini
2008-08-27, 09:02
Genom ett MMOG. Vi krigade lite ihop. Det är snart ett halvår sedan.

mangs
2008-08-27, 09:04
Jag blir varm inombords när jag läser sådan här trådar. *cupid*

Själv träffade vi på det gamla klassiska sättet "ute på krogen".

Kvällen innan hade jag och min dåvarande polare hänt ute på Lilla Torg för att snacka skit, inget raggande hade vi sagt, han såg dock en kalaspingla oche hennes polare, han tjatade om att vi skulle gå fram till dessa honor men jag som var måttligt intresserad vid tillfället avböjde, efter någon timmes tjatande fråna hans sida så gick vi tillsamamns dit och pratade, tjejen han var intresserad av skulle dit kvällen efter med en annan tjejkopmis och vi bestämde att vi skulle träffas all 4. Jag var inte så upplagd för detta men när jag väl kom dit insåg jag att hennes kompis var något utöver det vanliga, det sade klick direkt och vi kände båda att det var något speciellt i görningen. Vi pratade i telefon i ett flertal timmar och på första daten satt vi hela natten och pratade och efter det har det rullat på. Efter första daten pratade jag med Morsan och hon frågade hur daten hade gått, då sade jag att jag träffat min blivande fru, hon bara skrattade och sade att ja ja, vi får se hur det blir med det.

Ihopflytt och förlovning efter 100 dagar prick, giftemål, hus, barn etc. Tiden rullar på fort när man har roligt.

Min polare hade en kort fling med den andra tjejen men det tog slut snabbt. Vi har idag ingen direkt kontakt med någon av dem men jag är ändå evigt tacksam för hans evinnerliga tjat, utan honom hade jag inte varit där jag är idag.

Kwon
2008-08-27, 09:06
Genom ett MMOG. Vi krigade lite ihop. Det är snart ett halvår sedan.

Krigade?

Nitrometan
2008-08-27, 09:12
Kompis lillasyster.
Blir inte förvånad. ;)



Förra långa förhållandet träffade jag när hon var på väg att släpa hem en väska som var minst lika stor som hon efter en Lundakarneval. Jag erbjöd mig att hjälpa henne hem med väskan. På den vägen var det. Det höll rätt länge.

Den nuvarande flyttade in i samma hus som jag bor i. Det är 1,5 m mellan dörrarna. Hon hade också hund. Hon såg till att det blev grillfest på gården. Vi gick ett par hundpromenader. Tja, sen drack vi vin i samma soffa, tittade på TV ihop m.m. Det är nog den bästa kvinna jag har träffat.

Pinglan
2008-08-27, 09:35
Den nuvarande flyttade in i samma hus som jag bor i. Det är 1,5 m mellan dörrarna. Hon hade också hund. Hon såg till att det blev grillfest på gården. Vi gick ett par hundpromenader. Tja, sen drack vi vin i samma soffa, tittade på TV ihop m.m. Det är nog den bästa kvinna jag har träffat.

Men shiiiiiiiiiit, nu inser jag att jag hänger alldeles för lite på Kolo nuförtiden!!! Vännen, har du ett nytt förhållande?!! Och en hundägare dessutom!!! Vad glad jag blir för din skull!!! Grattis *cupid* *cupid* *cupid*

PS kommer Kajsa och den andra hunden överens?

Handcuff
2008-08-27, 09:44
Fusk att träffa någon så romantiskt som många gör....själv så blir jag bara uppraggad :(

Kanske därför jag inte får det att "klicka" :)

Nitrometan
2008-08-27, 09:47
Vännen, har du ett nytt förhållande?!! Och en hundägare dessutom!!! Vad glad jag blir för din skull!!! Grattis *cupid*
Tack! Det glädjer mig när det kommer från dig!

Det är bara ett par månader gammalt, men känns riktigt bra.

PS kommer Kajsa och den andra hunden överens?
Japp. Det funkar bra.

Nitrometan
2008-08-27, 10:08
Nördar som träffas på en utflykt i skogen kanske?

http://realdanlyons.files.wordpress.com/2008/08/23-08-08_1635.jpg

Litecore
2008-08-27, 10:16
firar ni varje halvår?
haha, njae.. egentligen inte. men visst uppmärksammar vi det,
och av en händelse var vi i tunisien på semester vid tidpunkten :)

Mantus
2008-08-27, 10:22
Vi träffades på gymnasiet.
Vi gick båda samhäll, fast i olika klasser, jag hade lagt märke till henne redan första dagen men det dröjde ett tag innan vi pratades vid första gången och när vi gjorde det var det alltid i skolan med vänner närvarande. En dag träffade jag på henne och en kompis på torget när jag var på väg hem efter ett gympass, hon bjöd med mig ut på fika vilken avlöpte väldigt bra(hennes kompis såg aningen förvånad ut över den spontana inviten), sedan började hon sms:a mig på sportlovet som började veckan efter och vi höll sms- kontakt . Efter ett par dagars sms:ande bjöds jag in på filmkväll av henne och ett hennes kompisar, där vi pratade om allt mellan himmel och jord. På måndagen då sportlovet slutade frågade hon om vi kunde se på film tillsammans, bara vi två, hemma hos henne och så kunde jag sova över där menade hon och motiverade med att vi bodde långt från varandra(5km). Dum som jag var vågade jag fortfarande inte tro att en så vacker tjej var intresserad av mig utan jag trodde att hon gillade mig som en kompis (jag var så otroligt oskyldig på den tiden).
På fredagen efter att jag varit på gymmet och hon tränat gymnastik(ja, gymnastik som i gymnast, inte det ni höll på med på skolidrotten när ni var små. Jag sa gymnasiet inte lekskolan eller hur?) så åkte vi upp till hennes hus tillsammans. Det första jag lade märke till var att det inte fanns någon extrasäng uppställd i hennes rum, något jag förläget frågade om och hon då ännu förlägnare menade på inte behövdes, vi kunde ju alltid sova skavfötters, eller hur? När vi låg där i hennes säng (påklädda självklart, få inga idéer nu)och kollade på sagan om ringen på VHS (ja, det var ett tag sedan småglin) så råkade jag av misstag lägga handen på hennes lår på grund av att avståndet mellan oss på något magiskt sätt krympt, jag drog snabbt men inte utan ett styng av motvillighet tillbaka handen, varpå hon prompt lade tillbaka min hand på hennes lår samtidigt som hon vände bort ansiktet till tv:n igen (vi låg som när man skedar, hon låg närmast tv:n), jag kände hur pulsen steg och hur stämningen förändrades i rummet. Någon minut efter det vände hon ansiktet mot mig och utan att jag kan förklara hur det gick till så kysste vi varandra. Det ögonblicket är det mest perfekta och romantiska i mitt liv, det var min första kyss och detta med en tjej som jag älskade. Kyssen gick trots att jag aldrig kysst någon förut väldigt bra (så pass bra att hon blev väldigt förvånad när jag sa att det var min första riktiga kyss). Sova skavfötters blev det naturligtvis aldrig fråga om och sedan i mars har vi varit ihop i fem år.*love*


Ja jag är en sentimental romantiker.

Trassel
2008-08-27, 10:27
Vi träffades på gymnasiet.
Vi gick båda samhäll, fast i olika klasser, jag hade lagt märke till henne redan första dagen men det dröjde ett tag innan vi pratades vid första gången och när vi gjorde det var det alltid i skolan med vänner närvarande. En dag träffade jag på henne och en kompis på torget när jag var på väg hem efter ett gympass, hon bjöd med mig ut på fika vilken avlöpte väldigt bra(hennes kompis såg aningen förvånad ut över den spontana inviten), sedan började hon sms:a mig på sportlovet som började veckan efter och vi höll sms- kontakt . Efter ett par dagars sms:ande bjöds jag in på filmkväll av henne och ett hennes kompisar, där vi pratade om allt mellan himmel och jord. På måndagen då sportlovet slutade frågade hon om vi kunde se på film tillsammans, bara vi två, hemma hos henne och så kunde jag sova över där menade hon och motiverade med att vi bodde långt från varandra(5km). Dum som jag var vågade jag fortfarande inte tro att en så vacker tjej var intresserad av mig utan jag trodde att hon gillade mig som en kompis (jag var så otroligt oskyldig på den tiden).
På fredagen efter att jag varit på gymmet och hon tränat gymnastik(ja, gymnastik som i gymnast, inte det ni höll på med på skolidrotten när ni var små. Jag sa gymnasiet inte lekskolan eller hur?) så åkte vi upp till hennes hus tillsammans. Det första jag lade märke till var att det inte fanns någon extrasäng uppställd i hennes rum, något jag förläget frågade om och hon då ännu förlägnare menade på inte behövdes, vi kunde ju alltid sova skavfötters, eller hur? När vi låg där i hennes säng (påklädda självklart, få inga idéer nu)och kollade på sagan om ringen på VHS (ja, det var ett tag sedan småglin) så råkade jag av misstag lägga handen på hennes lår på grund av att avståndet mellan oss på något magiskt sätt krympt, jag drog snabbt men inte utan ett styng av motvillighet tillbaka handen, varpå hon prompt lade tillbaka min hand på hennes lår samtidigt som hon vände bort ansiktet till tv:n igen (vi låg som när man skedar, hon låg närmast tv:n), jag kände hur pulsen steg och hur stämningen förändrades i rummet. Någon minut efter det vände hon ansiktet mot mig och utan att jag kan förklara hur det gick till så kysste vi varandra. Det ögonblicket är det mest perfekta och romantiska i mitt liv, det var min första kyss och detta med en tjej som jag älskade. Kyssen gick trots att jag aldrig kysst någon förut väldigt bra (så pass bra att hon blev väldigt förvånad när jag sa att det var min första riktiga kyss). Sova skavfötters blev det naturligtvis aldrig fråga om och sedan i mars har vi varit ihop i fem år.*love*


Ja jag är en sentimental romantiker.

OT Man känner sig gammal när man läser Sagan om ringen (det var ett tag sen småglin ) *skrattar* Ni hade mobiler på gymnasiet, bara en sån sak :) men kul att det gick bra!

ManuelIT
2008-08-27, 10:37
Vi träffades på gymnasiet...

Awwww så gulligt att man nästan blir lite rörd*cupid*

ungdomskärlek när den är som bäst

DanielF
2008-08-27, 10:48
Nördar som träffas på en utflykt i skogen kanske?

http://realdanlyons.files.wordpress.com/2008/08/23-08-08_1635.jpg

Woz?
http://arstechnica.com/journals/apple.ars/2007/1/9/6538

Liten Men Fet
2008-08-27, 10:50
Ja jag är en sentimental romantiker.

Det hade jag också varit om man var med om några sådana stunder.

Fumliga brottningsmatcher på fyllan med personer man känt i en timme har en tendens att döda romantiken, speciellt när man vaknar illamående och med bakfyllemage.

Omständigheterna gör romantikern, eller dödar honom.

Edit:
Måste gratulera till sättet det gick till på, det är bra när det blir så.

Nitrometan
2008-08-27, 10:51
Japp. Woz med ny donna på nån Outside Lands Festival i S.F.

Nitrometan
2008-08-27, 10:52
Ja jag är en sentimental romantiker.
Me too. Romantik är så skönt och gulligt. *cupid*

Durre
2008-08-27, 11:04
Vi träffades på gymnasiet.
Vi gick båda samhäll, fast i olika klasser, jag hade lagt märke till henne redan första dagen men det dröjde ett tag innan vi pratades vid första gången och när vi gjorde det var det alltid i skolan med vänner närvarande. En dag träffade jag på henne och en kompis på torget när jag var på väg hem efter ett gympass, hon bjöd med mig ut på fika vilken avlöpte väldigt bra(hennes kompis såg aningen förvånad ut över den spontana inviten), sedan började hon sms:a mig på sportlovet som började veckan efter och vi höll sms- kontakt . Efter ett par dagars sms:ande bjöds jag in på filmkväll av henne och ett hennes kompisar, där vi pratade om allt mellan himmel och jord. På måndagen då sportlovet slutade frågade hon om vi kunde se på film tillsammans, bara vi två, hemma hos henne och så kunde jag sova över där menade hon och motiverade med att vi bodde långt från varandra(5km). Dum som jag var vågade jag fortfarande inte tro att en så vacker tjej var intresserad av mig utan jag trodde att hon gillade mig som en kompis (jag var så otroligt oskyldig på den tiden).
På fredagen efter att jag varit på gymmet och hon tränat gymnastik(ja, gymnastik som i gymnast, inte det ni höll på med på skolidrotten när ni var små. Jag sa gymnasiet inte lekskolan eller hur?) så åkte vi upp till hennes hus tillsammans. Det första jag lade märke till var att det inte fanns någon extrasäng uppställd i hennes rum, något jag förläget frågade om och hon då ännu förlägnare menade på inte behövdes, vi kunde ju alltid sova skavfötters, eller hur? När vi låg där i hennes säng (påklädda självklart, få inga idéer nu)och kollade på sagan om ringen på VHS (ja, det var ett tag sedan småglin) så råkade jag av misstag lägga handen på hennes lår på grund av att avståndet mellan oss på något magiskt sätt krympt, jag drog snabbt men inte utan ett styng av motvillighet tillbaka handen, varpå hon prompt lade tillbaka min hand på hennes lår samtidigt som hon vände bort ansiktet till tv:n igen (vi låg som när man skedar, hon låg närmast tv:n), jag kände hur pulsen steg och hur stämningen förändrades i rummet. Någon minut efter det vände hon ansiktet mot mig och utan att jag kan förklara hur det gick till så kysste vi varandra. Det ögonblicket är det mest perfekta och romantiska i mitt liv, det var min första kyss och detta med en tjej som jag älskade. Kyssen gick trots att jag aldrig kysst någon förut väldigt bra (så pass bra att hon blev väldigt förvånad när jag sa att det var min första riktiga kyss). Sova skavfötters blev det naturligtvis aldrig fråga om och sedan i mars har vi varit ihop i fem år.*love*


Ja jag är en sentimental romantiker.

Något av det bästa jag hört :) Så vill jag ha det.

Kwon
2008-08-27, 11:05
Japp. Woz med ny donna på nån Outside Lands Festival i S.F.

The WoZ is a pimp! :)

Cilia
2008-08-27, 12:38
The WoZ is a pimp! :)

jag som trodde att Kwon äntligen skulle komma ut.

Jazen
2008-08-27, 12:47
tja singel nu men dåvarande tjejen träffade jag via nätet av en slump. Plockade upp henne med evo9an , köpte glass, gjorde lite ringar på parkeringen, och schwing så klicka vi =) men det va nå år sen, sen dess har jag vart singel, singel är bra, slipper man ha dövikt i bilen när man gasar mot nån :P eller är det bara att jag är sååå ensam

Tricklev
2008-08-27, 12:47
The Woz?

Granatgiraffen
2008-08-27, 12:50
tja singel nu men dåvarande tjejen träffade jag via nätet av en slump. Plockade upp henne med evo9an , köpte glass, gjorde lite ringar på parkeringen, och schwing så klicka vi =) men det va nå år sen, sen dess har jag vart singel, singel är bra, slipper man ha dövikt i bilen när man gasar mot nån :P eller är det bara att jag är sååå ensam

haha va? Grymt att du först skriver att " Plockade upp henne med evo9an".. jaja tänkte jag och läste vidare men sen kommer "gjorde lite ringar på parkeringen". Bravo sir! :)

Kwon
2008-08-27, 12:56
The Woz?

The Wizard of Woz, han startade ju Apple med Steve Jobs.

Han kallas även "The Woz" eller "The other Steve".

Jazen
2008-08-27, 13:20
haha va? Grymt att du först skriver att " Plockade upp henne med evo9an".. jaja tänkte jag och läste vidare men sen kommer "gjorde lite ringar på parkeringen". Bravo sir! :)

haha ja, frågade henne om vi skulle göra ringar på parkeringen, ja det va en bra ide sa hon =D sen blev hon yr och vi gick hem till henne istället =)

vesterberg
2008-08-27, 14:01
Lunarstorm!

"Träffades" på sommarjobbet, men snackade aldrig med varandra då. Men hon fick iaf nys om att jag fyllde år, så hon grattade mig på Lunarstorm, vi fortsatte snacka och 5-6 månader senare var vi tillsammans.
Fortfarande tillsammans med henne.

maaherra
2008-08-27, 14:11
Vi träffades på gymnasiet.
Vi gick båda samhäll, fast i olika klasser, jag hade lagt märke till henne redan första dagen men det dröjde ett tag innan vi pratades vid första gången och när vi gjorde det var det alltid i skolan med vänner närvarande. En dag träffade jag på henne och en kompis på torget när jag var på väg hem efter ett gympass, hon bjöd med mig ut på fika vilken avlöpte väldigt bra(hennes kompis såg aningen förvånad ut över den spontana inviten), sedan började hon sms:a mig på sportlovet som började veckan efter och vi höll sms- kontakt . Efter ett par dagars sms:ande bjöds jag in på filmkväll av henne och ett hennes kompisar, där vi pratade om allt mellan himmel och jord. På måndagen då sportlovet slutade frågade hon om vi kunde se på film tillsammans, bara vi två, hemma hos henne och så kunde jag sova över där menade hon och motiverade med att vi bodde långt från varandra(5km). Dum som jag var vågade jag fortfarande inte tro att en så vacker tjej var intresserad av mig utan jag trodde att hon gillade mig som en kompis (jag var så otroligt oskyldig på den tiden).
På fredagen efter att jag varit på gymmet och hon tränat gymnastik(ja, gymnastik som i gymnast, inte det ni höll på med på skolidrotten när ni var små. Jag sa gymnasiet inte lekskolan eller hur?) så åkte vi upp till hennes hus tillsammans. Det första jag lade märke till var att det inte fanns någon extrasäng uppställd i hennes rum, något jag förläget frågade om och hon då ännu förlägnare menade på inte behövdes, vi kunde ju alltid sova skavfötters, eller hur? När vi låg där i hennes säng (påklädda självklart, få inga idéer nu)och kollade på sagan om ringen på VHS (ja, det var ett tag sedan småglin) så råkade jag av misstag lägga handen på hennes lår på grund av att avståndet mellan oss på något magiskt sätt krympt, jag drog snabbt men inte utan ett styng av motvillighet tillbaka handen, varpå hon prompt lade tillbaka min hand på hennes lår samtidigt som hon vände bort ansiktet till tv:n igen (vi låg som när man skedar, hon låg närmast tv:n), jag kände hur pulsen steg och hur stämningen förändrades i rummet. Någon minut efter det vände hon ansiktet mot mig och utan att jag kan förklara hur det gick till så kysste vi varandra. Det ögonblicket är det mest perfekta och romantiska i mitt liv, det var min första kyss och detta med en tjej som jag älskade. Kyssen gick trots att jag aldrig kysst någon förut väldigt bra (så pass bra att hon blev väldigt förvånad när jag sa att det var min första riktiga kyss). Sova skavfötters blev det naturligtvis aldrig fråga om och sedan i mars har vi varit ihop i fem år.*love*


Ja jag är en sentimental romantiker.

Näää men Mantus-gubben, så söööööt du är. Gulligull gull Gulli.

maaherra
2008-08-27, 14:11
Spraydate

Mantus
2008-08-27, 14:20
Näää men Mantus-gubben, så söööööt du är. Gulligull gull Gulli.

Ja, jag är "söt"(snygg brukar annars vara det korrekta att säga till killar). Vad är din poäng? Om det är ett förhållande du är ute efter så 1. är jag upptagen 2. jag gillar inte nätraggning 3. I don´t swing that way.

Kwon
2008-08-27, 14:49
Vi träffades på gymnasiet.
Vi gick båda samhäll, fast i olika klasser, jag hade lagt märke till henne redan första dagen men det dröjde ett tag innan vi pratades vid första gången och när vi gjorde det var det alltid i skolan med vänner närvarande. En dag träffade jag på henne och en kompis på torget när jag var på väg hem efter ett gympass, hon bjöd med mig ut på fika vilken avlöpte väldigt bra(hennes kompis såg aningen förvånad ut över den spontana inviten), sedan började hon sms:a mig på sportlovet som började veckan efter och vi höll sms- kontakt . Efter ett par dagars sms:ande bjöds jag in på filmkväll av henne och ett hennes kompisar, där vi pratade om allt mellan himmel och jord. På måndagen då sportlovet slutade frågade hon om vi kunde se på film tillsammans, bara vi två, hemma hos henne och så kunde jag sova över där menade hon och motiverade med att vi bodde långt från varandra(5km). Dum som jag var vågade jag fortfarande inte tro att en så vacker tjej var intresserad av mig utan jag trodde att hon gillade mig som en kompis (jag var så otroligt oskyldig på den tiden).
På fredagen efter att jag varit på gymmet och hon tränat gymnastik(ja, gymnastik som i gymnast, inte det ni höll på med på skolidrotten när ni var små. Jag sa gymnasiet inte lekskolan eller hur?) så åkte vi upp till hennes hus tillsammans. Det första jag lade märke till var att det inte fanns någon extrasäng uppställd i hennes rum, något jag förläget frågade om och hon då ännu förlägnare menade på inte behövdes, vi kunde ju alltid sova skavfötters, eller hur? När vi låg där i hennes säng (påklädda självklart, få inga idéer nu)och kollade på sagan om ringen på VHS (ja, det var ett tag sedan småglin) så råkade jag av misstag lägga handen på hennes lår på grund av att avståndet mellan oss på något magiskt sätt krympt, jag drog snabbt men inte utan ett styng av motvillighet tillbaka handen, varpå hon prompt lade tillbaka min hand på hennes lår samtidigt som hon vände bort ansiktet till tv:n igen (vi låg som när man skedar, hon låg närmast tv:n), jag kände hur pulsen steg och hur stämningen förändrades i rummet. Någon minut efter det vände hon ansiktet mot mig och utan att jag kan förklara hur det gick till så kysste vi varandra. Det ögonblicket är det mest perfekta och romantiska i mitt liv, det var min första kyss och detta med en tjej som jag älskade. Kyssen gick trots att jag aldrig kysst någon förut väldigt bra (så pass bra att hon blev väldigt förvånad när jag sa att det var min första riktiga kyss). Sova skavfötters blev det naturligtvis aldrig fråga om och sedan i mars har vi varit ihop i fem år.*love*


Ja jag är en sentimental romantiker.

Awww so sweet Manty! :)

Brings tears to my eyes!

http://i69.photobucket.com/albums/i59/harblimgs/jgkjgkg.jpg

Mental
2008-08-27, 15:00
Ja, jag är "söt"(snygg brukar annars vara det korrekta att säga till killar). Vad är din poäng? Om det är ett förhållande du är ute efter så 1. är jag upptagen 2. jag gillar inte nätraggning 3. I don´t swing that way.

Han försöker vara lustig på din bekostnad genom att försöka förlöjliga dig, sov du genom högstadiet eller? Det är en typisk "tuffing" strategi.

Tolkia
2008-08-27, 15:05
Han försöker vara lustig på din bekostnad genom att försöka förlöjliga dig, sov du genom högstadiet eller? Det är en typisk "tuffing" strategi.
Något säger mig att det faktiskt gick fram. ;)

Fettecke
2008-08-27, 15:13
träffades på spraydate av en slump, men de hela började drygt 11 år innan... utan att vi visste om det då =)

Efter att vi pratade på spray så blev det telefon och IRL-träffar. Det gick runt ett halvår innan vi blev KK, och drygt en månad efter det så var vi ihop istället... bra skit.!

maaherra
2008-08-27, 15:25
Han försöker vara lustig på din bekostnad genom att försöka förlöjliga dig, sov du genom högstadiet eller? Det är en typisk "tuffing" strategi.

Kyl ner dig några snäpp va? :)

Tolkia
2008-08-27, 15:58
Kyl ner dig några snäpp va? :)
Hurså, blir tuffingen ledsen i ögat när inte alla applåderar hans kvickheter?

maaherra
2008-08-27, 16:13
Hurså, blir tuffingen ledsen i ögat när inte alla applåderar hans kvickheter?

Inte alls. Det var inte ens meningen att förlöjliga Mantus, det var meningen
att det skulle komma fram ungefär på samma sätt som det hade gjort i ett omklädningsrum för ett manligt fotbollslag.

Nitrometan
2008-08-28, 08:28
The WoZ is a pimp! :)
Ja. Spana bara in hans pimp-ride!

Han har ju tid med sånt nu när han inte lägger all vaken tid på Apple.

Ignatius72
2008-08-28, 09:17
Träffade min fru när vi båda två, tillfälligt, jobbade i en bar. Hon följde med mig hem den natten och vi blev sambosar direkt. De första månaderna med två lägenheter men sedan helt gemensamt. I år har vi varit tillsammans i 9 eller 10 år, är gifta, tre ungar, en hund två kombi, villa och kryddväxter i köksfönstret.

shut teh face
2008-08-28, 10:30
Vi gick samma klass på gymnasiet och under 1 års tid så blev vi mycket goda vänner. Vi umgicks alltid men vi hade bestämt att endast vara vänner. Men sen en kväll gick vi promenad i Sigtuna och det slutade med att vi kysstes på en bänk tre timmar. Var 16 år då..

Idag är vi 20 år och är sambos sedan 1 år tillbaka.

Matte_Maiden
2008-08-28, 12:23
Skulle träffa representanter för en pokersite fixa lite avtal. Visade sig att tjejen pluggat med säkerhetschefen och hon trillade in under vår middag, sedan var det game over för de andra vid bordet. :)

Nitrometan
2008-08-28, 12:26
Skulle träffa representanter för en pokersite fixa lite avtal. Visade sig att tjejen pluggat med säkerhetschefen och hon trillade in under vår middag, sedan var det game over för de andra vid bordet. :)
Du vann henne på poker? :confused:

ArcTiC
2008-08-28, 12:27
Swingersparty i Göteborg för 7 år sedan, en ganska rolig grej när jag tänker efter. Vi hade precis....


Närå... På jobbet träffades vi. Lite standardformulär 1a över det hela.

Nitrometan
2008-08-28, 12:30
Närå... På jobbet träffades vi. Lite standardformulär 1a över det hela.
Kopieringsrummet? Onsdag eftermiddag?

Matte_Maiden
2008-08-28, 12:31
Du vann henne på poker? :confused:

Indirekt. :D

ArcTiC
2008-08-28, 12:31
Quote Nitrometans senaste inlägg

Nästan hehe
Nyanställning, nära samarbete under en längre period, Amor laddar hagelbrakaren och skjuter

Nitrometan
2008-08-28, 12:36
Nästan hehe
Nyanställning, nära samarbete under en längre period, Amor laddar hagelbrakaren och skjuter
Åh. *cupid* Romantik är fint.

Sundsarn
2008-08-28, 18:56
Ja jag är en sentimental romantiker.

Det där låter precis som mig själv om man tar bort, spontanfikan, filmkvällen och finalen då.


attans :(

Chaan
2008-08-28, 19:21
På massörutbildningen (massageterapeut)

Var självklart ett romantiskt sätt att lära känna varann

Iofs det tog det sedermera slut.

Cilia
2008-08-28, 20:21
Inte kolo-användaren Beefcake/exilsvensk eller??? :MrT:
hur kan du ha missat vem banditens pojkvän är?

Lövbiffen
2008-08-28, 20:57
hur kan du ha missat vem banditens pojkvän är?

Kan du inte upplysa oss? :thumbup:

Fairing
2008-08-28, 21:06
För ungefär 10 år sedan var jag ute och festade med massa polare. Ena kompisen hade med sin syster. När han skulle gå hem så bad han mig att se till att syrran kom hem bara för att mig var den enda han litade på i gänget.

10 år senare så har hon inte kommit hem än och vi är gifta:D

Litecore
2008-08-28, 21:31
Kan du inte upplysa oss? :thumbup:
FÖRST!

bad boy Lepras är den lyckliga hesten :)

Nitrometan
2008-08-29, 08:50
Inte kolo-användaren Beefcake/exilsvensk eller??? :MrT:

hur kan du ha missat vem banditens pojkvän är?

Kan du inte upplysa oss? :thumbup:

FÖRST!

bad boy Lepras är den lyckliga hesten :)

Hahahaha. First. :)

Jupp. BQ + Le Pras = *cupid*

Kwon
2008-08-29, 08:51
För ungefär 10 år sedan var jag ute och festade med massa polare. Ena kompisen hade med sin syster. När han skulle gå hem så bad han mig att se till att syrran kom hem bara för att mig var den enda han litade på i gänget.

10 år senare så har hon inte kommit hem än och vi är gifta:D

LOL! Good one ol chap!

Stoltz
2008-08-29, 08:52
För ungefär 10 år sedan var jag ute och festade med massa polare. Ena kompisen hade med sin syster. När han skulle gå hem så bad han mig att se till att syrran kom hem bara för att mig var den enda han litade på i gänget.

10 år senare så har hon inte kommit hem än och vi är gifta:D

Epic! :hbang:

Nitrometan
2008-08-29, 08:56
10 år senare så har hon inte kommit hem än och vi är gifta:D
Då gjorde han alltså fel som litade på dig? Hon kom ju inte hem.

Du svek din polare, alltså?

Fairing tur att du är GUD så att du kommer undan med sån grejer.




:D

Fairing
2008-08-29, 10:04
Då gjorde han alltså fel som litade på dig? Hon kom ju inte hem.

Du svek din polare, alltså?

Fairing tur att du är GUD så att du kommer undan med sån grejer.




:D

:laugh: :D

mangs
2008-08-29, 10:41
Då gjorde han alltså fel som litade på dig? Hon kom ju inte hem.

Du svek din polare, alltså?

Fairing tur att du är GUD så att du kommer undan med sån grejer.




:D


Fan, du tog orden ur min mun, precis vad jag skulle skriva när jag läste hans inlägg men du var före, if you snooze, you lose :/ eller great minds think alike, you be the judge!

Stoltz
2008-08-29, 10:52
hur kan du ha missat vem banditens pojkvän är?

Nåja, det är inte riktigt samma utskrik som med Rec.. Deceiver och LI, så det är ju ändå förståeligt ;)

Nitrometan
2008-08-29, 11:22
Fan, du tog orden ur min mun, precis vad jag skulle skriva när jag läste hans inlägg men du var före, if you snooze, you lose :/ eller great minds think alike, you be the judge!
Great minds snooze?

Den kändes ju rätt given.

Stoltz: bara att hålla lite koll i hennes journal...

chidde
2008-08-29, 11:39
Nåja, det är inte riktigt samma utskrik som med Rec.. Deceiver och LI, så det är ju ändå förståeligt ;)


:laugh:

edit: jag visste inte heller, eller ptja.. jag visste att hon hade pojkvän men jag visste inte att han var en i familjen, bland oss bröder och systrar

R1ck
2008-08-29, 15:30
Min granne och hans polare satt och letade tjejer eller nått på datorn.:D Sen så började dom träffa två tjejer. Och så började jag vara med och umgås, och på den vägen gick det.
Nu har vi varit tillsammans i över 1,5 år.