handdator

Visa fullständig version : Problem vid löpning


alvaro
2008-08-26, 10:24
Hej.

Har ett litet problem när jag springer...

Om jag knyter skorna löst får jag skavsår vid hålfoten och om jag knyter för hårt gör det ont mittemot hålfoten , på yttersidan av foten. Det gör så ont att jag inte kan springa och måste lossa skorna lite och då kommer skavsåren.

Det har hållit på ett tag... Köpte nya skor (Nike Air Pegasus) för en månad sedan i hopp om att det skulle hjälpa, men inte. Killen på stadium sa att de skorna var helt ok till mina fötter (fick stå på en grej där han kolla hur min fot såg ut när jag trampade ner)


Har testat lite olika lösningar... Plåster på insidan av foten, dubbla strumpor men det funkar inte jätte bra.



Någon som har haft något liknande eller hört något om det? Blir så tråkigt att springa när det alltid gör ont någonstans...

creperiet
2008-08-26, 10:48
Har du gjutna inlägg? Med sådana sitter foten som smäck i skon och de flesta skadefaktorer reduceras.

Guddi
2008-08-26, 12:04
+1 på inlägg. Finns billigare alternativ än gjutna inlägg. Löplappet har någon variant som man värmer i ugnen för att sen forma själv, kan testa med dem själv om du inte är beredd att lägga ut +1000kr utan att veta om det fungerar.

Om den billigare varianten inte skulle hjälpa så är det säkert sköna att ha i vardagsskorna med...

alvaro
2008-08-27, 13:47
Har inte några inlägg... Hittar inga på loparlabbet.se men såg att stadium hade lite olika att välja mellan. Ska kolla in dem samt köpa ett par nya löparstrumpor.

Hoppas att det hjälper

Ellis Wyatt
2008-08-27, 14:23
Jag hade inte litat en sekund på vad någon säljare på Stadium säger om ditt steg. Gå till någon kunnig försäljare. Har själv blivit "lurad" på Stadium och köpt ett par skor som absolut inte var gjorda för mitt steg.