handdator

Visa fullständig version : Inte stark, men jääääääävligt tjock!


frambogir
2008-08-25, 11:17
Hej

Nu har jag bestämt mig för att göra mig av med min extra bagage, främst kring mage och bröst. Så, det kan kanske hjälpa mig att ha en journal, vad vet jag, var dock länge skeptisk, för trots min storlek är min styrka rätt ödmjuk.
Således kommer det inte att handla så mycket om hur tungt jag lyfter, eller vilka övningar jag kör, jag kommer att eftersträva en bra känsla och gott självförtroende.

Lite info om mig då,
Heter Johan Lundin, är 23 år, läser religionsvetenskap i Uppsala på avancerad nivå från och med denna termin, HT08.
Är 195 cm, väger 105 kg (alldeles åt helskotta för mycket :) )
Har tränat lite halvslött i ett par år.

Till min hjälp har jag Rage, EsaPro och bra peppmusik, samt min tjurighet!
Kommer att försöka köra lite cardio, men fokus ligger på styrketräning och morgonpromenader c:a 1½ timme per dag, är van vid att promenera med högt tempo så detta är inga problem.

Nå, önska mig lycka till! Får se om jag törs bjuda på några bilder eller så vid något tillfälle :)

Per B
2008-08-25, 11:39
Jag har själv påbörjat en journal här, och det känns som ett väldigt bra sätt att få lite mer struktur på träningen samt ett bra sätt att följa upp sin (eventuella) utveckling. Jag tror du också kommer att ha nytta av en journal.

Lyckat till! :thumbup:

frambogir
2008-08-25, 11:42
Tack ska du ha!

Mitt upplägg för styrketräningen är rätt enkelt, ett pass överkropp med hög vikt och lågt reps.antal, ett pass överkropp med lätt vikt men högt repsantal, och ett pass med hög vikt och få reps och ev. även ett lågvikt högreps även där, om jag orkar.
Enkel 2 splitt, med andra ord :) Fyra pass per vecka.

Second
2008-08-25, 12:15
Som nybörjad journalskrivare har jag hittills positiva saker att säga om både Kolo och användarna här. Och för egen del har det kännts mer "seriöst" i min egen satsning att ha en journal.

Ser ut som du ska ha många pass för överkroppen? Inget för benen? Kanske är en typfelsnisse som tagit sig in. I övrigt så har vi faktiskt rätt lika inriktning och med om man ser på vår startvikt jämtemot vår längd så är vi i rätt lika satus.

Så kämpa på!! Ska följa din resa! :thumbup:

frambogir
2008-08-25, 12:24
Problemet är att raska promenader sliter rätt mycket på mina klena ben, så det är endast det "lättare" benpasset som kan komma att utebli. :)

Jag tränar på F&S Ekeby, så om ni ser en lång kille med rufsigt hår och stora hål i öronsnibbarna så säg hej :)

akerstrom
2008-08-25, 13:15
Benen är nästa viktigare än överkroppen, mer ''anabola hormoner'' utsöndras av tunga knäböj än bicepscurl;)

bra att du tar tag i träningen och kör seriöst!

Kör hårt!

frambogir
2008-08-25, 13:20
Jag gillar mina rätt slanka ben :) Men som sagt, i mån av ork ska benen piskas ner i brygga och upp igen! :)

frambogir
2008-08-25, 15:53
Dagens övningar gick bra, trots kaloriunderskott. Tror att Rage funkar ännu bättre under dessa förhållanden, för jäklar vad jag kände mig pigg.

Körde:
Hantelpress, maxvikt 26 kg
Arnoldpress, maxvikt 16 kg
Triceps pushdowns maxvikt 35 kg
Någon jäkla knästående tricepsövning med i rep i cablecross med armbågarna mot en bänk
Maxvikt 50 kg
Bicepscurl EZstång maxvikt 40 kg
Bicepscurl med "vanlig" stång, maxvikt 30 kg
Skivstångsrodd, maxvikt 60 kg
Bänk i smith, maxvikt 55 kg
Smala latsdrag, maxvikt 65 kg
Uppåtlutande cablecross over(mest för skojs skull) maxvikt 22.5 kg
Axellyft i maskin, ni vet man ser ut som man kör fågeldansen sittandes med extra belastning. Maxvikt 60 kg
Mage i maskin, maxvikt 55 kg
Ryggresning med 15 kgs kaka

Sen var det inte mer med det. Kände mig ovanligt pigg, trots lågt kaloriintag och 1½ rask promenad tidigare på förmiddagen. Kändes bra! Avslutades med en _liten_ sojagainerdrink

Eddie Vedder
2008-08-25, 16:19
Sådär ja Johan, visste väl att du skulle lyda mitt råd och starta journal till slut.:thumbup:

Din deff kommer säkerligen gå bra, fet är du ju verkligen inte men visst finns där lite att skala bort.;) Det är bra att jag kan hålla lite koll på vilka dagar du tränar dessutom, alltid roligare att träffa lite schysst folk som jag känner på gymmet för mig som har så jävla svårt att motivera mig till styrketräningen.:Virro

frambogir
2008-08-25, 16:21
Ja det kändes motiverat nu när jag ska ta tag i det hela lite mer seriöst. :)
Det vore kul att träna ihop, men fan ta dig om du lyfter mer än jag ;)

Eddie Vedder
2008-08-25, 16:26
Ja det kändes motiverat nu när jag ska ta tag i
det hela lite mer seriöst. :)

Kul! Och om du dessutom känner att något blivit lite för privat eller så är det bara att be polaren Nicklas om hjälp så fixar jag det vettu.;)

Det vore kul att träna ihop, men fan ta dig om du lyfter mer än jag ;)

:laugh:

Jag lär dwarfa dig i konditionsrummet och kanske kommer köra längre pass än du. Men styrkan behöver du inte oroa dig för. Jag var klen som fan innan sommarn och nu har jag dessutom tappat ytterligare litegrann efter den jobbiga perioden med jobbet och allt du vet.:(

frambogir
2008-08-25, 16:29
Haha, du är en klippa Nicklas!

Konditionsrummet är min stora fasa, usch usch, testade igår, hade förvisso inte laddat med några kolhydrater alls, och ja, det är en bit kvar till 45 min intervall som jag körde förut.
Styrka är ju inte allt, hoppas jag, jag räknar inte med att öka i styrka alls egentligen, bara må lite bättre och vad funkar bättre än styrketräning för detta syfte? (Utöver Jack Daniels såklart, som jag nu avstår under en period)

frambogir
2008-08-26, 12:00
Idag blir det bara promenad, har shit loads med tvätt att ta hand om! :(

Eddie Vedder
2008-08-26, 12:01
Jag tränar annars vid 15:30 om du skulle ångra dig.:)

frambogir
2008-08-26, 12:12
Hmhm, lockande. Men akut klädesbrist dämpar lockelsen en aning.

Eddie Vedder
2008-08-26, 12:16
Hmhm, lockande. Men akut klädesbrist dämpar lockelsen en aning.

Äh, än sålänge har ju inte skolan börjat. Spela roll om du luktar lite svett.:D

Hursomhelst kan du ju räkna med att efter 15:30 är jag där. Om du skulle ha tvätten färdig och vara sugen på träning.:thumbup:

frambogir
2008-08-26, 12:59
Hmm, eftersom jag redan svettats ner mitt sista par kalsonger kan jag väl kanske släpa mig till gymmet idag, vilken roll spelar det liksom? :)

frambogir
2008-08-26, 16:26
Ben (mestadels åtminstone) idag. Jag hatar benträning, jag får dessutom ärkeont i ljumskarna av knäböj, även med låg belasting, tex bara stången, så den övningen går helt bort. Nicklas var såklart där och körde hårt, jag höll mig i andra delen av lokalen för att inte skämmas ;)

I alla fall, så här gick det:
Benspark maxade 100kg, maskinens högsta belastning, 6 reps, en del högreps set före det.
Bencurl maxade 70kg, 8 reps, en hel del högrepsset före det, 2 set a 10 reps på 60 kg tex.
Sittande vadpress Rätt tråkig övning, körde maxbelastning 55kg, 11 reps, 2 set, samt ett set på 35 kg, 15 reps.
Liggande benpressmaskin maxade 2 set a 10 reps på 150, maskinens max, samt några högrepare.
Kunde inte låta bli att träna axlarna och triceps lite lätt, det är ju så roligt.

Med tanke på att jag hatar benträning var det ändå ett ok pass :)
Tack Eddie Vedder för sällskapet. :)
Nu blir det makrill och lite bröd.

SIDENOTE: Jag presterar mycket bättre nu under diet än tidigare, kan ha att göra med att jag har det rätt jobbigt privat och således får en del jävlar anama av det. Eller så är väl dagsformen bara på topp, vad vet jag :)

Eddie Vedder
2008-08-26, 16:28
Det var minsann en snabb rapportering. Att du ens hann hem.:D Kul att köra ihop i alla fall, ta nu tag i tvätten efter maten så kan du ha gott samvete för dagen.:thumbup:

frambogir
2008-08-26, 16:29
Jag ska ut på pub ikväll vid 19, får tvätta imorgon :)

Lockzi
2008-08-26, 16:42
Hmm, eftersom jag redan svettats ner mitt sista par kalsonger kan jag väl kanske släpa mig till gymmet idag, vilken roll spelar det liksom? :)

Jag ska ut på pub ikväll vid 19, får tvätta imorgon :)

Vilken pub så att jag kan hålla mig borta?:D

Skämt åsido, uppskattar verkligen alla som lägger upp viktminskningsjournaler då jag själv är inne på samma spår.
Kan kanske själv ta mig i kragen och styra upp en egen journal, utöver det vill jag bara önska lycka till och tacka för uppmärksammandet av att det finns fler som mig här ute! :D

frambogir
2008-08-26, 16:45
Haha, nu är det som så att jag har kvar gamla "fina" sidenkallingar från ett svagt ögonblick i högstadiet, så helt utan är jag inte. Annars kan man köra kommando.

Kämpa på, Jag känner faktiskt, hittills, att det är bra att skriva ner sina framsteg, eller motgångar, samt att få uppmuntran. :)

Per B
2008-08-26, 17:50
Så det blev ett pass till slut trots allt tvekan... bra kämpat. :thumbup:

Du är riktigt stark i benen måste jag säga, särskilt med tanke på att du "hatar benträning". Jag är inte heller nån benträningsfantast, men nu ska ska det bli ändring på det i och med att jag börjat kära knäböj (och även marklyft) lite smått. Det kanske vore nåt för dig också!?

Vad gäller tvätten så kan jag tipsa dig om att vända de smutsiga kläderna ut och in: då kan du ha dem ett tag till. ;)

Eddie Vedder
2008-08-26, 19:02
Så det blev ett pass till slut trots allt tvekan... bra kämpat. :thumbup:

Jajamensan, jag fick med honom till slut.*flex*

Per B
2008-08-26, 19:07
Jajamensan, jag fick med honom till slut.*flex*

Så nu tar du åt dig äran? ;) :smash:

Eddie Vedder
2008-08-26, 19:08
Så nu tar du åt dig äran? ;) :smash:

Ja med all rätt dessutom. Han hade ju inte tränat annars. Det är ett faktum, han hade ju gjort det dumma valet att ta hand om tvätt istället annars:D

Per B
2008-08-26, 19:12
Ja med all rätt dessutom. Han hade ju inte tränat annars. Det är ett faktum, han hade ju gjort det dumma valet att ta hand om tvätt istället annars:D

Du har rätt, han verkar inte lärt sig prioritera. Tvätta vet man att det är dags att göra när kläderna själva kryper in i tvättmaskinen. :D

frambogir
2008-08-26, 22:58
Jag har då verkligen lärt mig att prioritera, om kläderna är svettiga, ska man då tvätta dem eller svetta ner dem än mer? Självklart mer svett!

Ang. mina ben, ja det är underligt det där, jag har alltid gått mycket och vägt mycket, använt benen mer än överkroppen... Äh jag vet inte. Knäböj borde jag ge någon mer chans, vi får se :)

frambogir
2008-08-27, 12:02
Nu har den förbannade tvätthögen tämjts! Har idag fyllt på ägg- och broccoliförråden!

frambogir
2008-08-28, 11:14
Igår blev det tvätt och bio. En dryg halvtimmes promenad blev den enda motionen, men det är bättre än inget.
Idag är det ännu en vilodag, utöver 1½ timme promenad i regn :)
Imorgon är det dock dags för träning igen. Woho!

frambogir
2008-08-28, 19:39
Jag har fixat några halv- om inte helkassa bilder på mitt nuvarande tillstånd.
Jag har ingen lust att bygga på mig, så det behöver ni inte föreslå. :)
Som synes finns en del att jobba bort. Men det är bara roligt :)
Lägg märke till min pärlkonstverk i bakgrunden.

Eddie Vedder
2008-08-30, 08:24
Kul med bilder.:thumbup:

Du har lite att jobba bort men det kommer du klara galant. Jag såg ju hur du slet igår på gymmet t.ex.;) Btw är det dags att rapportera det passet nu så upp ur dimman och paltkoman från grillningen igårkväll och skriv upp nu!

frambogir
2008-08-30, 09:52
Du såg rätt utpumpad ut själv, måste jag säga :)

Jag började med favoritövningen skivstångsrodd, skulle kunna köra ett helt pass med bara rodd :)
några lätta uppvärmningsset först, sen maxnotering på 70 kg * reps, samt 2 set 60 kg 10 reps.
Lite militärpress, max 40 kg * 6 reps, har problem med högeraxel, pressövningar är svåra. :(
Testade bänkpress, men det var så krångligt, ställningen kom i vägen etc etc, så jag blev förbaskad och körde hantelpress istället.
26.4 * 6 reps i 2 set, och en 10a på 21.2 kg. Ska öka vikten till nästa pass.
Sen blev det uppåtlutande cablecross over, maxvikt 20 kg. Rolig övning, verkligen!
Triceps pushdowns kom sedan, 30 kg * 10 reps i 2 set som max. Mindre än förra passet, förvisso, men fick bra kontakt och pump.
Fortsatte med mer triceps, samma knästående tricepsövning med i rep i cablecross med armbågarna mot en bänk som förra passet, läste om den i Body, en övning Zone Capone kör :)
Maxvikt 45 kg.
Hade rejäl pump i triceps, de var så svullna att nästa övning, bicepscurls blev lite svåra att genomföra, av någon anledning. Bicepsövningarna blev lite sämre detta pass, men det är ju triceps som är roligt att träna.
Bicepscurl, 30 kg max
sittande bicepscurl, 25 kg max.
Smala latsdrag, max 65 kg.
Sen lite avslutande pumpövningar för triceps och biceps i cablecrossen.

I och med detta pass började jag även med att ta EAA blandat med lite socker (gillar inte smaken av malto) både före och efter passet.

Idag blir det nog bara promenad. Eventuellt ett lättare benpass senare under dagen.

Jag känner mig fortfarande pigg och stark trots dieten, viva la koffein!
slängde i morse iväg en order på Rage + Feel the rage tshirt. Bara inte Fairing blir sura för att en otränad kille skyltar och gör reklam för dem ;) "Käka Rage, bli som jag"

Per B
2008-08-30, 10:28
Ta det försiktigt med axeln, försök hitta övningar och vinklar där du inte har ont... och värm upp leden ordentligt. Men det ser bra ut annars, snart får du starta en journal som heter "Inte tjock, men jääääävligt stark!". Bra jobbat! :thumbup:

Ska bli spännande att höra om du får nån kick av Rage, jag fick det inte.

frambogir
2008-08-30, 11:58
Skivstångsrodden är bra för då känner jag inget i axeln öht, det är bara i pressövningar.
Det är underligt att jag ökar i styrka trots energiunderskott, jag är ju inte jättevältränad förvisso, men har tränat regelbundet i 2 år...

Jag får en rejäl kick av Rage, jätteskillnad jämfört med bara koffein :) Och magen har börjat tåla det bättre och bättre.

frambogir
2008-08-31, 13:04
Idag blir det benträning, vid 16 är det tänkt. Come join me!

frambogir
2008-08-31, 16:27
Jag HATAR benträning, hatar, hatar, hatar etc
Här är iaf dagens pass:

Leg extension, benspark eller vad det nu heter:
stabila 10 reps upp till 100 där jag körde 2 set a 6 reps.

Lårcurl, sittande:
Ett set 50 kg a 12 reps
70 kg 10 reps
80 kg 4 stönande reps, lite för tungt
70 kg 8 reps

Sittande vadpress:
2 set 40 kg a 12 reps
Hade lite ont i vaderna, promenerar ju en del och det känns i vader och benhinnor :S skippade högre vikter.

Sittande benpress:
110 kg 10 reps
130 2 set a 8 reps
Kände mig trött, så jag körde lite magträning istället.

Liggande benpress
140 kg 2 set a 8 reps

Testade sedan att squata lite i smithen, men det var tråkigt, hade ingen ork heller så det blev bara lite lätt på 40 kg.

Sådärja, då var detta pass ur världen, jösses vad skönt!

frambogir
2008-09-02, 18:51
usch vad trött jag varit hela dagen idag.
Först föreläsning på en vetenskaps-teori kurs som är rätt jobbig, sen har mina ben varit stumma av träningsvärk hela dagen. Så efter föreläsning och jagande av kurslitteratur som såklart inte FINNS att få tag på gick jag på ica och köpte en tröst-chokladkaka. Efter det gick jag på en 1½ timmes promenad för att mjuka upp kroppen lite, det funkade så jag svepte en portion Rage när jag hem och sen bar det av till gymmet.

Gick väl sisådär, skivstångsrodden kändes ok som vanligt, två stabila 8or på 60 kg.
Men det var rätt mycket folk i lokalen så det blev lite sporadiskt ryckande i vikter och maskiner där man kom åt.
Bröstträningen gick lite halvkasst, orkade bara en skakig 5a med 26 kg hantlarna i hantelpressen, så jag avslutade med bröstpressmaskin, 60 kg som max vikt, får duga med tanke på tröttheten jag kände.

Nu är jag för trött för att göra en riktig rapportering, men nästa pass går nog bättre, hoppas jag. :)
KÄMPA PÅ, FAT BOY!

frambogir
2008-09-09, 18:56
Dags att uppdatera lite kanske...
I torsdags fick jag någon allergisk reaktion, förmodligen mot apelsiner, som gjorde att jag inte kunde behålla någon mat, så fredagens träningspass blev så dåligt att det inte är värt att rapportera ens.
Sen har helgen gått ut på att slappa, umgås med vänner och spela spel, skönt som tusan. Fick in ett ok pass i söndags dock :)
Igår var det lite öl och annat mys på schemat, så idag var jag lite trög, så dagens pass kan vi också skita i att tala om :)
Dessutom hatar jag det dåliga vädret.
Men imorgon ska jag nog vara i god form så då ska det bli ett bra pass värt att rapportera!
Stay true etc etc!

Eddie Vedder
2008-09-09, 20:15
Tufft med allergisk reaktion sådär:(

Men det kanske gynnade deffen hehe. Jag hade tänkt träna på förmiddagen imon men så blir det inte. Min grupp bestämde att plugga då och så får det bli. Men eventuellt imorgon på eftermiddagen alternativt på torsdag om du är sugen på att köra ihop.:)

I övrigt får du fanimej smyga med mig in på era föreläsningar om vetenskapsteori, SJUKT intressant ju!

frambogir
2008-09-09, 20:34
Ja, och just mot apelsiner som jag älskar :/ Så nu får jag hålla mig borta från det ett tag. Om det gynnade viktnedgången så har jag nog kompenserat det med öl och shots ;)
Jag siktar nog på förmiddag eller runt lunch imorgon, men det beror på hur mycket sömn jag känner att jag är värd :)

Ha, du kan få gå på föreläsningarna istället för mig, jag tycker det mest är tjafs och trist :)

Eddie Vedder
2008-09-09, 21:15
Ha, du kan få gå på föreläsningarna istället för mig, jag tycker det mest är tjafs och trist :)

Att kalla vetenskapen för tjafs och trist är en hädelse!*grr27*








:D

frambogir
2008-09-09, 21:28
Att kalla vetenskapen för tjafs och trist är en hädelse!*grr27*




:D

Jag har inte någon större tilltro till vetenskap, det är mest en litterär genre :D

frambogir
2008-09-11, 10:19
Alkohol är för roligt, har ni tänkt på det?
Igår blev det dels ett hyfsat överkroppspass och dels en helkväll med Arnold-klassikern The Terminator, samt middag och lite öl ute på nation. Det hindrade förvisso inte att jag i morse var på plats på F&S och körde ett rätt lugnt och avslappnat pass med en gammal kursare, vilket var jättekul! Tur att ingen såg oss, för det var upp till mig att instruera och tipsa om övningar.
Övningar vi körde:
Triceps pushdowns
Skivstångsrodd (min favoritövning!)
Liggande hantelpress
Bicepscurl med curlstång
Benpress
Benspark
Magträning i någon maskin

Duglig träningsdos så här dagen efter och allt :)

frambogir
2008-09-11, 10:27
24 mm, öronen växer men resten krymper :)
Tack ska du ha! Så länge det är roligt kommer jag att känna mig motiverad :)

frambogir
2008-09-11, 10:41
Äsch, töj upp igen :) Jag ska börja posta bilder på mina öron istället för min otränade kropp :)
Ja, det där jäkla livet, det har förföljt mig sen födseln, men jag tänker då inte ge mig i första taget :)

frambogir
2008-09-11, 11:41
eftersom en av gårdagens gäster så passande hade lämnat en 3/4 påse Cheez balls fick de tjäna som ehmmm "laddning" inför den stundande promenaden :)

I övrigt har min mage börjat ogilla Rage igen, vilket är rätt tråkigt, milt sagt för Peach är ju sååå gott. Får väl göra uppehåll ett tag, kanske...

frambogir
2008-09-17, 16:24
Igår blev det ett helt ok överkroppspass, med bla persbästa i hantelpressen 30 kg minsann! Yay!
Vikten ligger under 100 kg också, så det känns bra, hela skiten :)

Sen blev det lite utgång och fulvin på kvällen, så idag har jag mest promenerat och plockat äpplen. Äpplena blir chutney as we speak :) Jag är så huslig att det är knäppt nästan, ska även ha etiopisk middag för några vänner imorgon med Terminator 3 som underhållning :)

frambogir
2008-09-17, 16:39
Ok, måste bara skryta lite. Min äppelchutney är verkligen löjligt god! WOHO!

Per B
2008-09-17, 16:52
Igår blev det ett helt ok överkroppspass, med bla persbästa i hantelpressen 30 kg minsann! Yay!
Vikten ligger under 100 kg också, så det känns bra, hela skiten :)
Grymt jobbat! :thumbup:

Jag är så huslig att det är knäppt nästan, ska även ha etiopisk middag för några vänner imorgon med Terminator 3 som underhållning :)

Etiopisk middag? Det lät avancerat... du låter verkligen huslig. Hos mig växer berget av disk dag för dag (trots att jag har diskmaskin), och den enda mat som "lagas" är filmjölk och flingor. *gah!*

Ok, måste bara skryta lite. Min äppelchutney är verkligen löjligt god! WOHO!
Klart du ska skryta... det är ju det journalerna är till för. ;)

frambogir
2008-09-17, 16:56
Etiopisk mat är rätt basic så länge man har tillgång till den speciella kryddblandningen berberi. :) Hojta till om du är i stan någon gång så ska du få smaka!

frambogir
2008-09-18, 11:28
Idag var det tänkt att bli ett all out benpass, men benen kändes lite sega så överkroppen fick lite ytterligare smisk!
Leg extension gick som vanligt rätt bra, 100 kg x 5 reps var maxnoteringen
Sittande bencurl likaså, 80 kg x 5 reps max
Vaderna kändes stela och sega, så sittande vadpress stannade på 45 kg max belastning.
lite benpress hanns även med, i den liggande körde jag några set med 140 kg belastning och i den sittande benpressmaskinen 130 kg.
Sen körde jag lite bänk i smith, plan bänk i smith ogillar jag, rörelsebanan känns allt annat än naturlig så det är svårt att lasta på tungt, 60 kg fick räcka.
I snedbänk i smith är det lättare, körde några set på 45 kg.

Nu måste jag städa och göra lite fint i röran här hemma eftersom jag väntar besök ikväll :)

frambogir
2008-09-22, 13:58
Dags att skriva lite då, har haft massa sociala göromål i helgen, inte mycket träning med andra ord, men en massa god mat :)
Idag blev det dock ett bra pass:
Hantelpress, max 31.4 kg 5 och 6 reps, woho personbästa!
Skivstångsrodd 70 kg, 7 reps. Vill nog öka lite här, men klena underarmar sätter stopp :P
Upright row, eller vad det heter, max 40 kg 5+5. Axeln känns för övrigt helt ok, inga problem i dessa övningar!
Snedbänk i smith, 55 kg max 6 reps. Kändes bra med axeln även här! woho!
Lite tricepspushdowns, inte så hög belastning denna gång, 27.5 kg, med smalt grepp
Omvänd pushdown, eller vad man kallar det, med stången i bicepscurlgrepp, ungefär. Gymterminologi är inte min grej. 20 kg belastning.
Sittande extension med stöd mot bänk, öhmmmm, 40 kg.
Enarms extension med hantel, 10 kg och ett antal med 7 kg, för stabilitetens skull.
Bicepsculr med rep i cross. massa reps på låg vikt och några på 40 kg. Biceps är inte så skoj att träna ärligt talat.
bicepscurl i maskin 30 kg.
Bröstpressmaskin 50 kg 8+8 reps, bara för att ta ut det sista.
Lite magträning i maskin.

Sen gick jag hem.

frambogir
2008-09-23, 14:25
Benträning idag, ingen favorit, så jag kör så tungt jag orkar och ett så snabbt pass som möjligt :) Orkar inte heller redogöra för varenda repetition jag kör.


Benspark max 100 kg 4 reps ggr 2, samt en massa reps på lägre vikt
Sittande lårcurl max 70 kg 7 reps ggr 2, även här en hel del reps på lägre vikter
sittande vadpress, 45 kg, massa reps. typ.
Sittande benpress max 150 kg, 8 reps ggr 2. Samma här, massa reps på lägre vikter.
Var rätt så slut efter detta, så jag gick hem, plockade ett äpple på vägen också! :)

frambogir
2008-09-24, 14:58
Började dagen med en promenad med koffein i blodet och träningsvärk i benen, usch!
Sen var det ett litet överkroppspass:
Skivstångsrodd
Flyes i Cable Cross
Hantelpress
Sittande rodd i maskin
Tricepsextension med rep
Smalbänk i smith
Bicepscurl i maskin (biceps är ju verkligen skittråkigt att träna "isolerat")
Lite magträning

Nu blir det dusch, sen klubb och hårdrock med polarna ikväll :)

frambogir
2008-09-25, 14:59
Det är då fan att man ska vara så såld på öl, är rätt bakis idag, så det blir juice till middag :D

frambogir
2008-09-28, 17:49
Usch vad risig helg det varit, förutom att jag verkar vara av med mitt singelskap, celebration! MEN utöver det har det mest varit alkohol och baksmälla, men nu när jag känner mig glad och uppåt kanske jag inte behöver leva som en halvalkoholiserad studentjävel :)

Tränade idag iaf, före frukost, men eftersom jag käkade som ett as igår fanns det reserver att ta av :)

Hantelpress, maxade på 31.4 kg, samt en hel del reps på lägre vikter. Börjar gilla den här övningen nu när jag börjar uppnå lite resultat!
Skivstångsrodd, körde max 60 idag, kände att jag vill bättre på tekniken lite. mindre ryck, mer följsamt utförande!
Lutande bänkpress i smith, max 70 kg men bara 4 reps. Äsch, lite halvtråkig övning, men den gör väl nytta I guess
Smalbänk i smith, 50 kg.
Tricepsextension bakom nacken med rep i CC, typ. max 50 kg, skön övning som jag gillar mycket!
Enhandstricepsextension bakom nacken 9 kg, bara för stadgans skull.
Sittande rodd i maskin, 70 kg.
Drag till hakan i cable, 30 kg, testade 40 men det blev rätt kasst genomförande.
Bicepscurl i maskin 30 kg, rätt trist övning, men så är alla bicepscurls imo.
Hantelcurls, hammergrepp, 16kg hantlar. Same as above...
Bröstpress i maskin 55 kg, för att pressa ur det sista.

Hoppas jag skärper mig nu, mindre öl, mer fokus på träning. Borde kunna gå, eftersom saker och ting inte känns som bajs längre :)

Eddie Vedder
2008-09-28, 19:13
När ska du träna härnäst? Var ett tag sedan nu och vore ju kul att köra ihop igen.:)

Även att hitta på något utanför gymmet vore trevligt. Felet är ju att nyktra alternativ inte verkar vara så populärt för herrn.:D

frambogir
2008-09-28, 19:31
Nästa träningspass är inte helt spikat, som sig bör :P
Det är ju just det jag ska ändra på, nu får det räcka med allt okynnesdrickande :) Men jag är öppen för förslag!

frambogir
2008-09-29, 13:26
Idag har det blivit 1½ timme promenad i Starboskogen och Håga. Där kan man träffa massa coola nya vänner, som synes på bilden! Inget gymmande idag, föräldrar på besök. :)

Eddie Vedder
2008-09-29, 15:24
Idag har det blivit 1½ timme promenad i Starboskogen och Håga. Där kan man träffa massa coola nya vänner, som synes på bilden! Inget gymmande idag, föräldrar på besök. :)

Din sadist!!!*grr27*

Jag har lite småkänning i höften så jag vågar inte ge mig ut på en löprunda idag, tar det säkra före det osäkra. Så postar du en bild på ett av mina favoritmiljöer att springa i. Jag borde banna dig!:banned *gah!*

frambogir
2008-09-29, 15:59
Go ahead! Jag har fortfarande fåren on MY side!

frambogir
2008-09-30, 15:00
Benträning idag, tråkigt såklart.
Benspark, 100 kg. Går fortfarande bra, kör tungt för att stärka mina knullade knän.
Sittande legcurl, 70 kg.
Vadpress, max 50 kg, körde många reps för att mjuka upp mina stela vader.
Benpress, 130 kg.
Körde dessutom lite rodd, både med skivstång och i maskin, just for the heck of it.
Hur ska man någonsin kunna bli stark i benen när det är så tråkigt att träna dem? :D

frambogir
2008-09-30, 22:18
Eftersom det är viktigt att ladda upp dagen före ett pass så har jag ikväll fyllt på med 2 öl, en likörshot och en del godis! Bakistryck ftw!

frambogir
2008-10-01, 13:32
Idag har mitt as till syster bokat tatueringstid, jag blir så satans avundsjuk! Detta innebär att jag måste jobba stenhårt för att ha ett bröst värt att tatuera, pepp pepp pepp!

frambogir
2008-10-01, 15:54
Sådärja, nu är jag genomblöt av regn, jädrans skit!
Dagens pass:
Skivstångsrodd ett par set, max 60 kg 6 reps, sen en massa reps på 50 kg. Hmm, lite klen början.
Hantelpress för att fixa tatuerbar bröstkorg, max 31.4 kg 4+5 reps, hade klarat6 stycken på sista om inte en svettdroppe hade letat sig in i mitt öga och pajat all fokus :P Körde dessutom en del set på 26 kg.
Lutande hantelpress 21 kg 3 set x 8 reps
Flyes i CC, 30 kg, jag är klen i denna övning, men vad gör det?
Tricepsextension med rep, sittande mot bänk i CC, (måste hitta ett namn på övningen, läste om den i en Body-tidning, Zone körde den :) ) max 50 kg.
Tricepspulldowns, typ nåt sånt, 25 kg. Skön övning som verkligen sträcker ut muskeln :)
Extension med hantel bakom huvudet. 9 kg. Känns som att jag blir stabilare i axlarna av den här övningen, eller så inbillar jag mig.
Sittande rodd i maskin, max 65 kg.
Några lätta bicepscurls, roddövningarna tog rätt bra tydligen.
Lite bicepspump i CC 20 kg. Bara för skojs skull, lite spännig måste man få vara. :)
Axellyftmaskin 50 kg
Bröstpress i maskin 60 kg, skön övning att avsluta med.
Sen lite magträning, brukar "glömma bort" det.

Tog en soja-malto gainer efter passet, har slarvat med maten idag.
Hemgång i ösregn.

frambogir
2008-10-03, 12:33
usch vad jag är slut! Benträning blir min död!
Körde lite leg extensions först, upp till 90 kg idag, kände av vänstra knäleden, dumt att chansa.
Sittande lårcurl sedan, 70 kg max, gick väl som vanligt
Testade sedan att squata i smith, har undvikit squats som pesten eftersom jag får så satans ont i ljumskarna. Testade som sagt ändå, gick väl sådär upp till klena 60 kg, då det sa stopp. Jaja, får väl fortsätta försöka.
Körde sedan en massa sittande vadpress, gillar hur det tar på vristerna, ännu en problematisk led för mig efter diverse fyllehopp från balkonger :D
Benpress som jag delade med en kaerl med starka ben, kände mig svag som satan, men det är väl i sin ordning. Körde upp till 160 kg, 7 reps, sen fick det räcka. Kunde knappt gå sedan :D Helt domnad.
Körde sedan lite ryggresningar och mage, men var så slut i hela kroppen att jag på stapplande ben sökte mig hemåt.

Frukostdags!

Second
2008-10-03, 12:42
Drog du av ett sådant pass innan frukost!? Att du hade ork till det! Starkt jobbat i vilket fall :)

frambogir
2008-10-03, 12:45
Jag fuskar med Rage, EsaPro och lite extra koffein :)

frambogir
2008-10-04, 17:35
Hmmm, när jag vägde mig igår låg vikten på 97, efter lunch och allt.
Jag ger all cred till öl, koffein och gymträning, syns lite förändring i spegeln också. idag är det bakisdag med kanelbullar och godis, men imorgon är det gymdags igen :)

Spene
2008-10-04, 21:11
Idag har det blivit 1½ timme promenad i Starboskogen och Håga. Där kan man träffa massa coola nya vänner, som synes på bilden! Inget gymmande idag, föräldrar på besök. :)
Ulligt värre. Ser ut som får. :D

Bra jobbat annars. Lycka till på din fortsatta väg mot en vältränad kropp.

frambogir
2008-10-04, 21:54
Tackar, jag har ju en bit kvar, men det ska nog lösa sig :)

frambogir
2008-10-05, 17:36
Idag hade jag verkligen noll balans i höger axel, jädrans skit

Körde:
skivstångsrodd, stannade vid 60 kg
Liggande hantelpress, max 31.4 kg, här kändes det verkligen att det var rätt dött på balansfronten i axeln.
lutande hantelpress 21 kg, samma här.
Lutande bänk i smith 60 kg, här gick det lite bättre eftersom maskinen hjälper till med balans och rörelsebana.
Flyes i CC, 25 kg, här började tom göra lite ont. Tråkigt tråkigt.
Triceps pushdowns 30 kg, skakigt här med
Sittande rodd i maskin 60 kg
Bicepscurl ezstång 30 kg
Sittande bicepscurl i maskin 30 kg
Lite avslutande maskinbröstpress 50 kg, drag till hakan 30 kg samt ett sista försök med lutande bröstpress, men det var noll balans.

Får väl försöka vila upp mig och köra lite lättare vikter nästa pass..

frambogir
2008-10-07, 15:12
Idag skulle jag egentligen ha varit på föreläsning, men jag har noll studiemotivation, får fan skärpa mig nu! Jag har åtminstone kommit på ett uppsatsämne som jag kan tänka mig att utforska; post-kolonial identitet och socio-lingvistik, med belysning på en kyrka i ett fransktalande afrikanskt land.

Körde ett litet lätt pass idag för att mjuka upp min stela trötta kropp
Skivstångsrodd 50 kg
Bänk i smith 60 kg
Lutande hantelpress 21 kg
Flyes i CC 20 kg
Tricepspushdowns 20 kg
DendärjävlaZoneCaponetricepsgrejen 35 kg
Sittande rodd i maskin 60 kg
Bicepscurls i cc 40 kg
Ryggresningar med 15kg vikt och en hel massa utan vikt alls
Lite axellyft i maskin, 40 kg
Mage i nån Nordic-maskin, 50 kg

Nu ska jag fortsätta leta motivation och eventuellt städa lite här hemma.

Per B
2008-10-07, 16:56
Om du städar kanske du hittar studiemotivationen! ;) Det lät flummigt och bra det där uppsatsämnet... go for it! :thumbup:

frambogir
2008-10-07, 17:21
Det blir down to the old pub instead.

When life looks black as the hour of night -
A pint of plain is your only man.

frambogir
2008-10-10, 13:32
USch, är stel i benen, fan vad klen jag är! Så, idag fick det bli ytterligare ett överkroppspass. Och såklart krånglade högra axeln.
Körde mest smith rowing, eftersom jag inte klarade av att hantelpressa något.
USCH!

frambogir
2008-10-15, 13:58
Idag blev det lite cross trainer, c:a 30 minuter, samt lite lätt träning för axeln.
Har dessutom börjat känna mig någorlunda mer uppåt, har ett bra uppsatsämne på gång och så. :)
Fick dessutom hem mer esapro och koffein (koffeinet köpte jag bara för att det var billigt)

frambogir
2008-10-16, 17:13
Har inte orkat skriva in promenderna från igår och idag, men de var på c:a 80 min vardera.

Idag blev det lite gymande, hade sällskap av Eddie Vedder.
Jag började med lite rowing i smith, maxade på 80 kg, 3 set a 5 reps, är nog ett PB, banne mig :)
Sen blev det några lättare rows, bara för att förbereda min förbaskade axel på hantelpressen för boobsen.
Maxade på 31.4 kg 3 set a 5 reps. Hyfsat, axeln gjorde inte ont, men det var stelt och lite klent.
körde några sneda hantelpressar på 21 kg, men här ville inte axeln vara med längre, det aset, så det blev typ 10 + 5 reps. Äsch då.
körde sedan lite lättare latsdrag på 60 kg, men som väntat tog det emot i höger axel.
Då fick det istället bli lite tricepsövning, pushdowns på 30 kg, sen bytte jag till supinerat grepp och sänkte till 22.5 kg. Mysig övning!
Raskt över till lite benträning, mest för att Eddie Vedder skulle köra det och jag är en efter-apare av rang!
Sittande lårcurl på 60 kg ett par set
Benspark maxades på 80 kg, men sen fick det räcka.
Sen tvekade jag länge, bicepscurls eller ej? Jag gillar inte alls den övningen, men jag körde lite ändå, ruggigt omotvierad dock, så det blev bara 30 kg på EZ stången och 25 kg i sittande curlmaskin.

Sen fick det bli hemgång och en liten sojaproteingainer.
Tack till Nicklas för sällskapet.

Eddie Vedder
2008-10-16, 17:16
Sen fick det bli hemgång och en liten sojaproteingainer.Tack till Nicklas för sällskapet.

Glöm inte pallade äpplen.:D

Tack ska du ha själv, kul att köra ihop och ses.:thumbup:

frambogir
2008-10-16, 17:17
Pallade och pallade, HITTADE! :)

Eddie Vedder
2008-10-16, 17:34
Pallade och pallade, HITTADE! :)

Ja mitt äpple var ju iofs fallfrukt från marken.:Virro

Danny Devito
2008-10-16, 17:43
Ska följa din journal från och med nu. Ser att du precis som mig kört en hel del pass med Eddie "the man" Vedder. :D

Lycka till med träningen!

http://bcmblog.com/wp-content/uploads/2007/12/jack_daniels.jpg

frambogir
2008-10-16, 17:54
Nu känner jag ju press, jäkla peddokuppe med liten balle!
Jack Daniel's kommer garanterat att bli dopingklassat inom en snar framtid, så det gäller att hamstra!

frambogir
2008-10-16, 17:55
Ja mitt äpple var ju iofs fallfrukt från marken.:Virro

Jag hävdar bestämt att mina äpplen var blivande fallfrukt som förtjänade ett bättre öde än att tyna bort på marken :)

Eddie Vedder
2008-10-16, 18:06
Ska följa din journal från och med nu. Ser att du precis som mig kört en hel del pass med Eddie "the man" Vedder. :D

Lycka till med träningen!


Det gör du rätt i Danne! Fortsätt att stötta Johan så har vi snart ännu ett tillskott till WC-passen.:thumbup:

Jag hävdar bestämt att mina äpplen var blivande fallfrukt som förtjänade ett bättre öde än att tyna bort på marken :)

Ja utan tvekan, de hade fått ruttna bort i ensamhet annars. Nu kan man ju nästintill tillskriva dom något bibliskt, en masterstudent inom teologi som plockar förbjuden frukt.

Kan det bli häftigare?:D

frambogir
2008-10-16, 18:31
Nu jäklar tar du väl ändå i i överkant? :)

frambogir
2008-10-16, 20:30
Hmmm, weird. Jag är stel som tusan i ryggslutet, vad fasen!
Planerar att köra lite bicepsträning och annat jag fuskade med under dagens pass imorgon, får köra lite stretching och ryggresningar också då :)

frambogir
2008-10-19, 12:37
HAr haft ont i ryggslutet som fan, det har börjat släppa dock. Har inte varit till gymmet något, som planerat, men har istället promenerat en del, är man stel ska man banne mig aktivera sig!
Dagens positiva: morgonvikt 95 kg! Woho!

Danny Devito
2008-10-19, 12:48
Ajdå, får hoppas ryggen blir bra snart.

Dagens positiva: morgonvikt 95 kg! Woho!

Pra krejer. :thumbup:
Hur långt ska du ner?

frambogir
2008-10-19, 13:07
Ja säg det, jag är nere på den vikt jag hade innan sommaren i alla fall, frågan är när det är läge att lägga på sig lite kvalitativ massa. Jag kör på som jag gör nu en stund till.

Spene
2008-10-19, 13:26
I längden kommmer massan ifall man tränar hårt. Kör till en form där du mår bra och fortsätt kötta, så blir det kalas.

frambogir
2008-10-19, 13:44
Hittills har det funkat jättebra med nuvarande upplägg, det är bara frestande att se hur det skulle funka med lite kaloriöverskott. :) Menmen, jag har ju ingen brådska.

Per B
2008-10-19, 14:45
Dagens positiva: morgonvikt 95 kg! Woho!
Bra jobbat! :thumbup: Snart väger vi lika mycket, men min viktuppgång är inte direkt planerad... jag har bara varit ovanligt matfrisk på sistone, varför måste det finnas så mycket god mat? *drool*

frambogir
2008-10-19, 17:25
Vikt är ju inte så viktigt egentligen, mått och spegelbild känns mer viktigt, i alla fall för min del. Och det ser fortfarande inte speciellt bra ut :P

frambogir
2008-10-21, 14:12
jag har haft rätt ont i ryggslutet sen förra passet, så går det när man är klen, men idag kändes det ok, så jag körde lite lättare träning med skivstångsrodd, ryggresningar och lite lutande bänk.
Imorgon kanske det blir lite cross trainer.

frambogir
2008-10-23, 13:00
Promenad igår och idag ca 80 min, båda före frukost med tillskott av koffein och EAA. Är stel och orörlig dock, får ta crosstrainerpassen nästa vecka, samma med styrketräningen. Märker nu att det snarare är högra skinkan som är stel och öm, ont i arslet är inte helt metal :(
Men det blir sakta men säkert bättre, det är inget allvarligt, jag är väl bara klen och oförsiktig antar jag.

frambogir
2008-10-27, 20:03
Har fortfarande ont etc etc, så jag promenerar bara, ingen styrketräning, var på gymmet idag, men körde bara lite crosstrainer och shitloads med stretching och sen bastu på det. Vikten vette fan hur den ligger till :)

frambogir
2008-10-28, 19:14
Mer stretching och ryggresningar idag. Körde lite styrka i maskiner, allmänt trist, men vad gör man inte...
Positivt är att min syster skaffat sig ett gymkort. Jag försöker övertala henne att bli SL-brutta, men hon vill bli slank. :)

Danny Devito
2008-10-29, 10:09
Jag försöker övertala henne att bli SL-brutta, men hon vill bli slank. :)

Det vill väl dom flesta människor. ;)

frambogir
2008-10-29, 10:19
Ja, men eftersom hon är rätt så jäkla stark i grunden vore det coolt, men men :) Kul att hon börjat träna.

Eddie Vedder
2008-10-29, 10:19
Positivt är att min syster skaffat sig ett gymkort. Jag försöker övertala henne att bli SL-brutta, men hon vill bli slank. :)

Jag träffade henne igår, hon skulle precis börja träna när jag var klar. Berättade hon det?

frambogir
2008-10-29, 10:21
Ja hon sa det, först kunde hon inte placera vem du var tydligen :)

frambogir
2008-10-29, 13:54
Idag blev det mer stretching och ryggresningar, men även lite maskinträning, tex bröstpress 60 kg, sittande rodd 60 kg och lite annat smått och gott. Kan nog sätta igång igen nästa vecka :)

frambogir
2008-11-01, 17:12
Idag blev det lite styrketräning, rätt ok pass.
Med magen full av potatismos och fiskburgare och shitloads av koffein i kroppen tränades lite bröstpress och axlar (och lite bicepspump, har varit lat med bicepsträningen)
Idag har jag inte tagit några värktabletter, så det är på gång. :)

frambogir
2008-11-06, 16:17
hyfsat pass idag, koffein och esapro kompenserade halvkass sömn.
Skivstångsrodd i smith:
Maxade på 80 kg x 5 reps i 2 set, sedan ett antal reps och set på mindre belastning.
Drag till hakan i smith
30 kg (stången) mest för skojs skull.
Hantelpress för tuttarna:
Maxade 31.4 kg 5 reps, är lite kass på bröstövningar, men det kändes ändå hyfsat.
Lutande bänkpress i smith
Maxade 60 kg 6 reps i 2 set, samt ett antal på 50 kg.
Sittande rodd, 70 kg.
Och så lite triceps pushdowns i cable cross
60 kg, några set
Slutligen lite bicepspump i cable crossen, hatar bicepsträning så det blev denna lite enklare övning idag
25 kg i varje arm 3 set a 10 reps

Ingen fara med rygg eller axlar idag. har inte vägt mig på ett tag, tror att jag har kanske gått upp lite. Känner mig lite rundare.

Danny Devito
2008-11-06, 18:10
Bra pass, Flogsta-krappen. Och bra att du skriver upp vikterna också. =)

frambogir
2008-11-09, 16:39
Jaha, ett försök till benpass då.
Började som vanligt med att försöka få igång benen och framförallt knäna med leg extensions, men fasen vad stel jag var idag!
Lyckades dock klättra upp till 80 kg belastning i ett par set, men det är ju inte så jättebra
Körde sedan benpress, 140 kg, samma sak där, stel och klen :(
Sittande lårcurl gick väl lite bättre, ett par bra set på 60 kg men vid 70 kg kändes det inte alls bra i höger knä, så jag fick stanna på 5 reps.
Usch och fy, benträning är inte roligt, speciellt inte när man stelnar till och inte kan köra bra vikter.
Därför kördes lite roddövningar av olika slag, skivstångsrodd i smith 65 kg pronerat, samt 45 kg supinerat ett antal set.
Därefter sittande rodd 70 kg
Avslutade med träning av ölmagen i maskin.
Sojadrink och snabbmakaroner (var för sig) avnjutes precis.
That's it.

frambogir
2008-11-11, 16:07
Jag måste ta tag i mitt liv, satt uppe till 4 och spelade tvspel, vaknade 13 gick och tränade, kommer nog att skita i att plugga ikväll, igen.

Dagens träningstema, keep rowing, rowing, rowing!
Smithrowing, pronerat, 70 kg max
Smithrowing, supinerat, 60 kg max
Sittande rodd 70 kg
Lutande bänkpress i smith 60 kg
Samt lite bicepscurls

måste plugga, måste plugga, måste plugga!

frambogir
2008-11-13, 15:47
Bakisträning är coolt, tänkte bara få det sagt.
Körde lite blandade överkroppsövningar, återhämtningen av benen är fan inte den bästa :(
Massa roddövningar, men rätt lätta sådana, 50 kg i smithen, 60 kg i sittande rodd.
Sen blev det lite snedbänk i smith 50 kg
Hantelpress für der tütten, 26 kg
Sen blev det lite biceps träning, vill ju bli grov över överarmarna :)
Usch, nu är jag trött, öl är gott men utmattande!

frambogir
2008-11-14, 15:13
Jag hatar benträning, knäna vill inte vara med alls
Anyhow, benpress 140 kg, körde djupt som fasen, knäade mig nästan i ansiktet. Det gäller att sträcka ut leder och skit, inbillar jag mig.
Leg extension 80 kg
Sittande lårcurl 60 kg
Det fick räcka.

frambogir
2008-11-16, 21:11
Dålig sömn, noll aptit och massa annat tjafs ledde till ett regelrätt skitpass idag.
Orkar inte ens rapportera det. :(

frambogir
2008-11-20, 14:07
Försök till benpass idag, men jag var allmänt ofokuserad, det börjar kännas mer som tvång att träna, men det beror kanske på att jag sover lite kasst etc
Anyhow
Började med att köra lite uppvärmning, enbenta leg extensions 30 kg.
Sen blev det lite mer leg extensions upp till 80 kg, där fick det visst stanna idag.
sittande lårcurl 60 kg
Benpress och vadpress alternerat utan vila mellan
Benpress 140, tillräckligt djupt för att likna en uppfläkt porrskådis. Har testat att köra tyngre, men då med kortare ROM, men det suger, känns bättre att köra djupt.
Vadpressen 50 kg
Sen tröttnade jag helt på benträning och testade lite hantelpress för tuttarna,
stannade på 26 kg. Funderade på att öka lite, för det kändes rätt ok, men så blev det inte.
Lite supinerad rodd i smith 50 kg, just for the heck of it.
Mage i maskin 50 kg

Om jag bara hade lite bättre fokus och energi skulle jag testa att öka vikterna.

Träffade Danny Devito, presidenten, för första gången idag. Trevlig krapp! Hälsade även på Totte på slottet. Eddie Vedder var där och discopumpade för allt vad shortsen höll för!

En knäpp tanke har fötts i min dumma skalle, pulverdiet efter nyår, bara för the hell of it. Tåls att tänka på.

EDIT: syrran var med idag, hon vågade tom testa på lite fria vikter. Hon fegade ifs, men det tar sig :)

Danny Devito
2008-11-20, 14:17
Benpress 140, tillräckligt djupt för att likna en uppfläkt porrskådis.

Haha! :D

Träffade Danny Devito, presidenten, för första gången idag. Trevlig krapp!

Haha, tack så mycket. Du kan få min autograf nästa gång. :D

"To my buddy frambogir, from the president of Team Leifi - Danny Devito" :D

Kul att träffas idag, som sagt. Får se när vi syns nästa gång. Mitt kort går ut om 2 veckor typ, så vi får se hur det blir. Får snacka sej me hårda krappen Vedder om det. :thumbup:

frambogir
2008-11-20, 14:23
Haha, tack så mycket. Du kan få min autograf nästa gång. :D

"To my buddy frambogir, from the president of Team Leifi - Danny Devito" :D


Sen jäklar åker den autografen ut på annons i Gula Tidningen! Kommer att bli rik!

frambogir
2008-11-21, 18:06
Ny dag, nytt pass, bättre fokus, bättre musik, mat i magen. Massa förbättringar. Det här med att träna på morgonen före frukost funkar inte längre.

Började med lite sittande rodd
2 set 50 kg
2 set 60 kg
2 set 70 kg
1 set 80 kg

Lite latsdrag med sånt där v-grepp, eller vad det heter
2 set 40 kg
2 set 50 kg
mest för att känna på axlarna hur de mår

hantelpress för tuttarna
2 set 21 kg
2 set 26 kg
3 set 31 kg (4,5,5 reps)
Kändes ok, ingen smärta i axlar, men lite darrigt är det allt.

Sned hantelpress
2 set 16 kg
2 set 21 kg

Bicepscurls med i rep i CC
2 set 30 kg
2 set 40 kg
2 set 50 kg

Bicepscurl med stång i CC, med arslet vänt mot viktplattorna, kind of
2 set 40 kg
2 set 50 kg

Enhandspushdowns i CC
2 set 15 kg
2 set 20 kg

Snedbänk i smith
2 set 50 kg
1 set 60 kg

Sittande lårcurl (dåligt samvete över kasst benpass igår)
2 set 60 kg

Lite mage i maskin 45 kg

That's it.
Inga imponerande vikter kanske, men det KÄNNS bättre, testade att träna 1½ timme efter lunch, med EsaPro efter passet, känns stabilt som fan.

Danny Devito
2008-11-21, 21:42
Pra pass satana! :thumbup:

Jag ser att du föredrar att träna med mat i magen - då är vi olika du och jag. Jag tycker helt klart det är bättre att träna på tom mage, innan frukost. Ba pigga upp sig innan passet med en varm dusch + lite koffeintabletter. Sen köra lite Esapro innan och efter gymmet.

Men vi är ju alla olika. :)

frambogir
2008-11-21, 22:40
tro mig, jag har proppat mig full med koffein, det funkade ett tag, men nu känns det mest bara jobbigt att inte ha mat i magen. :)
Ja vi är olika, du är stark, jag är lång. Typ.

Danny Devito
2008-11-21, 22:43
Funderat vidare på pulverdieten du nämde? Den låter jäkligt jobbig. :S

frambogir
2008-11-21, 22:47
Tja, jag vet inte, det vore nog jättejobbigt och jag känner nog mig själv tillräckligt för att veta att jag skulle tröttna väldigt snart. Men en variant kan ju vara pulverblask på vilodagar... Maybe.

Eddie Vedder
2008-11-21, 22:52
Här lämnar jag er och så går du rakt in på Kolo.:D

Tack för en trevlig kväll med massa goda chipssorter.*drool*

frambogir
2008-11-21, 22:55
Ja orka umgås med asen i soffan :)
Tack själv, alltid skoj att du vill hälsa på.

frambogir
2009-01-02, 13:05
Jaha här har inte hänt mycket, dags för en uppdatering då.

Jag är fortfarande tjock, men kanske lite starkare.
Hoppas på ett bra 2009, 2008 var mest bara jobbigt. Hela hösten sög, har nog aldrig känt mig så misslyckad som då, trött på studier, alla jobbansökningar jag skickade in blev i regel inte ens besvarade.
Men nu jäklar, jag har lagt studierna på is och jag har lyckats få ett jobb, försäljning förvisso men jösses vad jag känner mig bekräftad!

Det nya året började igår med lite lagom baksmälla. Idag var det träning igen och det gick rent ut sagt strålande. Har börjat med AMP Fx, och frågan är hur pass mycket det bidrog till resultaten. Dagsformen och psyket kanske var på topp också.

Smith rodd både pronerad och supinerad: Maxade 100 kg, dvs 20 kg över mitt förra PB!
Inte jättestrikt, men det var det inte heller på 80 kg förut
Körde sen en hel del på 90 kg, visserligen tungt och jag får nog börja träna mer grepp eller skaffa dragremmar :)
Dessutom en del set på lägre vikter, 60 kg.

Testade sedan sittande kabelrodd, gick väl sådär, var lite trög efter den tunga smithrodden, maxade några 5or på 80 kg.

Drag i kabel med rep, max 60 kg, fullmag, men med stabilare reps på 50 och 55 kg

Triceps pushdowns, 40 kg max, gick rätt så lätt.

Lite mage i maskin, max 60 kg, fullmag.

Sittande dips i maskin, max 120 kg, fullmag.

Hantelpress för axlar, lätt lutning. 21 kg. Här har jag kämpat med 16 kg så länge jag kan minnas, PB minsann :)

Avslutade med lite raka hantellyft framåt, körde lätta vikter 7 och 9 kg.

Kändes väldigt bra idag, jag mår fint är peppad och i år ska jag banne mig bli stark och tjock :)

Eddie Vedder var mitt sällskap idag, alltid lika trevligt :)

Happy new year, bitches!

H

Eddie Vedder
2009-01-02, 14:13
Eddie Vedder var mitt sällskap idag, alltid lika trevligt :)


Detsamma:)

Kul att du uppdaterar igen, du var ju stark och fylld av energi idga så det bådar gott inför 2009.:thumbup:

frambogir
2009-01-02, 14:13
Det känns jättebra, med det mesta just nu faktiskt. Så det blir nog lite fart på uppdateringarna nu :)

frambogir
2009-01-03, 13:06
Idag benträning

Började med att mjuka upp knäna med benspark började på 50 kg och ökade med 10 kg varje set upp till 100 kg.

Sedan sittande lårcurl började även här på 50 kg och ökade upp till 80 kg.

Därefter körde jag en övning jag faktiskt tycker är rolig, enbent benpress.
Maxade på 110 kg i tre set, även ett par set på 90 kg och 70 kg.

Avslutade med lite mer sittande lårcurl på 80 kg.

På det hela taget ett bra pass, för att vara jag. :)

frambogir
2009-01-06, 23:00
Dagens motion: en dryg timmes promenad, är förkyld och har bara suttit hemma i tre dagar, så det var dags för lite frisk luft!

frambogir
2009-01-07, 17:14
Mhm, inte riktigt frisk ännu visade det sig.
Ett överkroppspass idag:

Skivstångsrodd: Maxade 80 kg, inte jättestrikta reps, men det tar sig :)
Smithrodd: Maxade 90 kg.
Sittande kabelrodd: 70 kg
Sittande dips i masking: 110 kg max, med en del reps på 100 kg
Testade hantelpress för bröstet, gick väl inte så bra, 31 kg 2x5 reps, kände mig seg och trött.
Lite sittande sidolyft för axlar i maskin, 60 kg
Drag i kabel med rep: max 60 kg, med många reps även på 50 kg.
Sittande rodd i maskin: 80 kg max
ryggresningar med 15 kg viktskiva

Tja, som sagt inte helt frisk som det kändes, inte hjälpte det heller att luftrören värkte av den oerhört torra luften utomhus. Dessutom var det riktigt kallt i gymlokalen.
Ingen träning förrän lördag tror jag bestämt.

frambogir
2009-01-07, 19:49
Just det ja, testade för första gången mina DuoGrips, eller vad de heter, som jag fick när jag beställde en prenumeration på Body förra vintern. Kändes bra, men eftersom dagsformen inte var den bästa så blev det inga ökningar ändå.

Runda Grodan
2009-01-07, 23:49
Hittade journlen!

Det låter inget vidare med förkylning. Kan nog vara en bra idé att vila från styrketräningen tills du är helt frisk. Promenader is teh shit, det blir man hård av!

frambogir
2009-01-10, 17:41
Benpass idag:

Började med lite uppvärmning som vanligt i form av Benspark:
Drog enkelset upp till fullmag 100 kg där det blev 3x5 reps

Sittande lårcurl:
Enkelset upp till 80 kg, fullmag där det blev 2x5 reps

Enbent benpress:
Enkelset från 40 kg (släden) upp till 110, där det blev 3x6 reps per ben. Sedan ett set på 90 kg 6 reps.

Mer benspark:
80 kg 1x6
90 kg 1x6
100 kg 3x5

Mer sittande lårcurl:
70 kg 1x8 reps
80 kg 2x6 reps

Sittande vadpress:
45 kg 3 set, orkade inte räkna reps :P

Mage i maskin
50 kg 10 reps
55 kg 8 reps
60 kg 5 reps

Avslutade med lite triceps pushdowns, just for the heck of it.
30 kg 12 reps
35 kg 20 reps
40 kg 7 reps


Tränade med Eddie Vedder och Totte på slottet som sällskap. Bra pass, bra sällskap :)

Eddie Vedder
2009-01-10, 19:46
Kul att köra ihop, vi hann få till ett bra pass helt klart.:)

frambogir
2009-01-10, 22:13
Yeah we did! Jag var lite osäker när jag såg hur mycket folk det var och vilken klunga det var vid benpressen ett tag, men det löste sig ju :)

frambogir
2009-01-11, 16:36
Ett försök lättviktspass med fokus på reps idag. Lite halvkass motivation dock.

Lite lätt sittande rodd:
2x12 reps 45 kg Boring as hell :(

Skivstångsrodd:
40 kg 2x15 reps vardera med pronerat och supinerat grepp.
50 kg 3x13 reps vardera med pronerat och supinerat grepp.
55 kg 1x12 reps Same as above

Lite drag i cabel med rep
25 kg 10 reps
30 kg 8 reps
Hade fått jävla pump av rodden, no fun :(

Plan hantelpress:
21 kg 3x10 reps

Sittande dips i maskin:
60 kg 10 reps
70 kg 10 reps
80 kg 10 reps

Sen lite blandade triceps- och bicepsövningar, kommer inte ihåg reps eller vikter.

Raka hantellyft framåt:
9 kg 3x10 reps både höger och vänster

Lutande bänk i smith:
50 kg 4x8 reps


Som sagt, låg motivation och rätt dåliga vikter och inte några imponerande reps heller. Menmen, bättre lycka nästa gång :)

frambogir
2009-01-13, 21:17
Nytt pass idag, brukar inte träna så här sent, men det gick över förväntan.

Först lite uppvärmning med axelpress i maskin och lite sittande dips.
Sedan dags för favoriten skivstångsrodd
40 kg 12 reps, både pronerat och supinerat grepp
50 kg 12 reps, same as above
60 kg 12 reps, same same...
80 kg 3 x 6 reps pronerat
80 kg 1 x 5 reps supinerat, tungt!
60 kg 2 x 10 reps supinerat

Visst inga jättevikter, men med tanke på att jag i höstas klarade att med rejält juck få upp tre reps 80 kg i smith är detta ok :)

Plan hantelpress
Är ingen hejare på pressövningar, som synes.
21 kg 2 x 10 reps
26 kg 2 x 10 reps
31 kg 3 x 5 reps

Sittande kabelrodd med rak stång
50 kg 8 reps med både sup. och pron. grepp
60 kg 2 x 8 reps, same as above

Lite mer sittande dips
60 kg 12 reps
80 kg 10 reps
100 kg 8 reps

Lutande bänk i smith
50 kg 10 reps
60 kg 2 x 7 reps
Nejnej, inget bra alls.

Bicepscurl i CC med ryggen mot viktplattorna, kabeln löpande lite farligt mellan benen.
Det jag gillar med denna övning är att det är lätt att hålla mot i den excentriska fasen och få bra kontakt. Dessutom är bicepscurl inget jag gillar överlag, så varför inte skoja till det lite med en vajer mellan benen? ;)
40 kg 12 reps
50 kg 10 reps
60 kg 10 reps, fick lite ont i höger axel så jag slutade efter detta set.

Tricepspushdowns i CC
50 kg 12 reps
60 kg 10 reps
Bytte till omvänt grepp och försökte koncentrera mig på att hålla mot i den excentriska fasen
40 kg 10 reps
50 kg 10 reps

Lite raka hantellyft framåt
11 kg räknade ej, bara blundade och körde tills det sved :)

Ryggresningar med 10 kg viktskiva

That's it. Det känns ok, förutom att jag fortfarande har klent grepp och är kass i pressövningar.

frambogir
2009-01-14, 17:06
Benpass idag, standardupplägg som funkar utmärkt för mig, thanks for asking.

Uppvärmning i benspark, lättvikt.
Några arbetsset i benspark:
60 kg 10 reps
70 kg 10 reps
80 kg 10 reps
90 kg 7 reps
100 kg 2x6 reps

Sittande lårcurl:
50 kg 15 reps
60 kg 12 reps
70 kg 10 reps
80 kg 2x6 reps

Enbent benpress:
40 kg, släden. 10 reps per ben
80 kg 10 reps per ben
100 kg 7 reps per ben
110 kg 3x 6 reps per ben

Mör som attan nu, slut i knäleden, men skam den som ger sig.

Sittande vadpress:
45 kg 3x11 reps

Mer benspark:
70 kg 8 reps
80 kg 7 reps
90 kg 6 reps
100 kg 3x5 reps

Mer sittande lårcurl:
60 kg 14 reps
70 kg 10 reps
80 kg 2 x 7 reps

Avslutade med lite mage i maskin.

Another day, another pass.

Börjar jobba imorgon för övrigt. Pirrigt, är mest orolig för tidig uppstigning :S

Eddie Vedder
2009-01-14, 17:10
Bra pass där gosse, du verkar i form. Lycka till på jobbet!:thumbup:

frambogir
2009-01-14, 17:12
Form och form, viljan att bli stark är starkare än min kropp :)
Tackar, största problemet är som sagt tidig uppgång, men jag behöver lite rutin i mitt liv så det är nog bara positivt. :)

frambogir
2009-01-17, 16:12
Efter två dagar med kass sömn och jobbutbildning var det dags igen.
Tänkte försöka köra lite mer pressövningar, eftersom det är i dem jag har problem, rätt stora sådana. Övning ger träning och det är ju träning jag ska hålla på med... Tyvärr blev pressövningarna inget vidare, men det gäller att nöta nöta nöta!

Plan hantelpress
21 kg 12 rep
23 kg 10 reps
26 kg 3x8 reps
Inte alls bra, usch usch.

Axelpress med lutning.
13 kg 10 reps
16 kg 6 reps
21 kg 2x6 reps
Samma här, höger axel ömmade och det blev inget vidare.

Militärpress:
20 kg 8 reps
30 kg 7 reps
40 kg 3x5 reps
Same same. Men som sagt, det gäller att nöta, nöta, nöta. Även om jag inte räknar med att öka vikterna nämnvärt i pressövningarna hoppas jag på att kunna köra fler reps och öka vikterna till hösten. Ett realistiskt mål.

Skivstångsrodd:
40 kg 12 reps med vardera supinerat och pronerat grepp
50 kg 12 reps med vardera supinerat och pronerat grepp.
60 kg 8 reps med vardera supinerat och pronerat grepp.
70 kg 7 reps med vardera supinerat och pronerat grepp
80 kg 3x6 reps med vardera supinerat och pronerat grepp. Har inte orkat 80 supinerat förut, yay, PB!
60 kg 2x8 reps med vardera grepp.
40 kg med brett pronerat grepp, pekfingrarna på yttre ringarna. 3x10 reps
Sedan ett halvhjärtat försök till bicepscurls med 40 kg, fick till 5 reps, armarna var rejält möra.

Tricepspushdowns i CC
50 kg 10 reps
60 kg 10 reps
Booooring.

Bicepscurls i CC med ryggen mot viktplattorna, vajern mellan benen
55 kg 10 reps
60 kg 10 reps
Booring as hell.

Sittande axellyft i maskin
55 kg 4x10 kg. Testade att inte hålla i stödhandtagen, kände mycket bättre kontakt. Ska nog fortsätta med denna övning.

Ryggresningar
10 st
10 st med 10kg viktskiva
2x10 st med 15 kg viktskiva.

Tog min sojaprotein- och maltoshake här, men kände sen att jag inte ville gå hem riktigt ännu.

Enhandstricepspushdowns i CC
20 kg 3x10 reps med vardera arm

Raka hantellyft framåt följt av explosiva hammercurls.
9 kg 3x8 reps per arm, med lika många hammercurls.

Trött, svettig, missnöjd med pressövningarna, jag kommer säkert att kunna skivstångsrodda 150 kg innnan jag kan bänka 100 kg. Töntigt.

frambogir
2009-01-17, 16:21
Visst fasen, glömde att jag körde sittande dipsmaskin också.
80 kg 10 reps
100 kg 2x7 reps

Eddie Vedder
2009-01-17, 16:22
Bra jobb där frambogir. Var du ute på promenad igår när jag mötte dig eller hade du knallat från stationen?

Fortsätt jobba hårt i gymmet gosse, snart kommer lönen i form av nybakade vaniljbullar från Degerfors.:D

frambogir
2009-01-17, 16:23
Jag kom faktiskt direkt från jobbutbildning som var i Västerås :)
Bullar låter gott, kom gärna förbi imorgon eller så, om du har tid. Ikväll är det upptaget :)
Jag antar att din mormors bullar är optigoda och bygger bättre än AAS? :)

Eddie Vedder
2009-01-17, 16:25
Jag kom faktiskt direkt från jobbutbildning som var i Västerås :)
Bullar låter gott, kom gärna förbi imorgon eller så, om du har tid. Ikväll är det upptaget :)
Jag antar att din mormors bullar är optigoda och bygger bättre än AAS? :)

Ja mamma är fortfarande här så ikväll hade jag inte dykt förbi i vilket fall. Men kommer gärna och tittar förbi imorgon en sväng.

AAS kan slänga sig i väggen när bullarna utgör konkurrensen. Ta en bulle och en 12:a Jack Daniels så är du i hamn sen.:D

frambogir
2009-01-17, 16:27
Sounds like a deal :)
Jäklar att JDresurserna är tömda och JDbuffertkontot är även det tömt.
Funkar även andra fulmärken som stacker?

frambogir
2009-01-18, 15:13
Nytt pass idag, mina pinnar till ben fick lite spö.

Började som vanligt med att värma upp i bensparken. Ett antal reps på mycket låga vikter för att få igång knäna ordentligt. Sedan blev det lite tyngre
50 kg 10 reps
60 kg 8 reps
70 kg 8 reps
80 kg 2x7 reps
90 kg 2x7 reps
100 kg 3x6 reps

Sittande lårcurl:
50 kg 12 reps
60 kg 12 reps
70 kg 8 reps
80 kg 2x5 reps

Enbent benpress:
40 kg (släden) 10 reps per ben
60 kg 10 reps per ben
80 kg 8 reps per ben
90 kg 8 reps per ben
110 kg 6,7,8 reps per ben
Här sa ljumsken ifrån, så jag tog det lite lugnt
90 kg 10 reps per ben

Sittande vadpress:
45 kg 12 reps
55 kg 3x8 reps

Sittande lårcurl:
60 kg 8 reps
70 kg 8 reps
80 kg 3x5 reps

Benspark:
70 kg 10 reps
80 kg 10 reps
90 kg 8 reps
100 kg 3x6 reps

Mage i maskin
50 kg
55 kg
60 kg, endast 4 reps här, tungt

Sedan kände jag mig tillräckligt taggad för att ge mig på sittande axelpress, en övning som gick rätt kasst igår. Kör alltid med rätt mycket lutning.
21 kg 2x12 reps wtf?
23 kg 2x8 reps
Mycket bättre än igår. Tänk vad lite extra taggning och en varm kropp gör. Ska i fortsättningen lägga pressövningarna efter skivstångsrodden i mina överkroppspass så att jag är riktigt varm och har lite flås.

Avslutade med att köra sittande benpress i Nordic-maskin
130 kg 10 reps
150 kg 2x9 reps
Usch vad mina ben var slut här, men det var bara att bita ihop.

Sedan en sojaproteinshake och hemgång.
Börjar jobba imorgon, vilket innebär att jag måste börja en del kvällspass. Upplägget är tänkt att bli något så här:
Onsdag, Torsdag, Lördag, Söndag träning, resten vila. Får se hur det blir, helgträningen är dock spikad.

frambogir
2009-01-24, 16:53
Körde ett överkroppspass i onsdags, det gick sådär, fick några reps på 90 kg i skivstångsrodden, så det är på g.
Även axelpressen gick ok, 23 kg där. Inget speciellt annat att rapportera dock, var trött och sliten.

Idag Benpass.
Värmde upp som vanligt, med benspark upp till 100 kg och sittande lårcurl på 80 kg, fullt magasin på bägge.
Gick sedan över till benpressen. Började med favoriten enbent benpress
Ett kännapå set på 40 kg, dvs släden
60 kg 10 reps per ben
80 kg 8 reps per ben
90 kg 8 reps per ben
110 2x7 reps per ben

Slängde sedan på lite extravikt och körde vanlig benpress med bägge benen.
140 kg 10 reps
180 kg 8 reps
200 kg 3x6 reps
Det börjar ta sig minsann!

Sittande vadpress
55 kg 12 reps
65 kg 3x12 reps
Skön övning, helt enkelt.

Sedan blev det sittande benpress i maskin, Nordicmodell om någon är bekant med den.
150 kg, fullmag, 3x8 reps
Mör i benen som tusan, men än ger vi oss inte!

Sittande lårcurl
60 kg 12 reps
70 kg 10 reps
80 kg 2x8 reps

Benspark
80 kg 8 reps
90 kg 6 reps
100 kg 2x6 reps

Mage i maskin, Nordicmodell
50 kg 12 reps
60 kg 8 reps
55 kg 9 reps

Körde sedan lite drag för axlar och lats i cc, bara för känna efter och få igång dem till imorgon :)
40 kg 2x10 reps
50 kg 3x7 reps

Sedan lite raka hantellyft med 9 kg hantlar.

That's it. Känner mig starkare och starkare hela tiden :)

Eddie Vedder
2009-01-24, 19:48
That's it. Känner mig starkare och starkare hela tiden :)

Det låter bra.:)

Att du har fått jobb, lite mer struktur och dygnsrytm, slipper skoltröttheten o.s.v. spelar säkert in. Det är skönt att höra att passen går bra och att du inte verkar ha ont.:thumbup:

frambogir
2009-01-25, 16:45
Överkroppens tur att få spö idag
Började med skivstångsrodd i smith, fanns inga lediga stänger :(
Körde upp till 70 kg, sen blev en skivstång tillgänglig, oh the joy!

Skivstångsrodd
40 kg 10 reps både sup. och pron. grepp
60 kg 10 reps pron.
80 kg 3x6 reps pron
60 kg 12 reps sup.
Gick väl sådär, var seg idag, kändes tungt som fasen.

Bytte raskt till plan hantelpress
21 kg 10 reps
23 kg 10 reps
26 kg 10 reps
31 kg 3x6 reps
Gick väl hyfsat, mitt mål är 40 kg innan årets slut, kan bli tufft, men ska verkligen göra mitt yttersta.

Lutande hantelpress för axlar
21 kg 2x10 reps
23 kg 2x8 reps
Går helt ok, höger axel gör inte ont, men det blir lite skumt utförande med den.

Drag med rep
30 kg 10 reps
40 kg 10 reps
50 kg 10 reps
60 kg 8 reps
Där tog det slut viktplattor, men det kändes helt ok.

Sittande kabelrodd:
60 kg 2x10 reps sup. och pron.
Hade inte mycket dragstyrka kvar, så jag nöjde mig med detta.

Sittande dips i maskin
80 kg 10 reps
100 kg 2x8 reps

Drag i cc, med fokus på lats
40 kg 10 reps
50 kg 8 reps
60 kg 5 reps
50 kg 7 reps
En skön övning, helt enkelt.

Tricepspushdowns i cc
50 kg 12 reps
50 kg sup grepp, 10 reps
60 kg 8 reps
60 kg sup. grepp 7 reps
Eftersom det är i CC är vikterna inte så imponerande.

Enhandstricepspushdowns
20 kg 2x 10 reps per arm

Lite bicepscurl, just for the heck of it, med röven mot viktplattorna
40 kg 12 reps
50 kg 10 reps
Äsch, inte så skoj, så det fick räcka där.

Tricepsextensions med rep, med armarna mot bänk. Zone Capone körde den i ett nummer av body, testade den och gillade den :)
50 kg 2x10 reps
40 kg 12 reps

Lutande bänkpress i smith
40 kg 10 reps
60 kg 8 reps
70 kg 5 reps
Inte så mycket styrka kvar.

Triceps extension med hantel bakom huvudet.
9 kg 10 reps per arm
11 kg 2x10 reps per arm

Några snabba raka hantellyft framåt med 9 kg.

Ryggresningar med 15 kg viktskiva
3x10 reps
samt ett par set utan viktskiva

Mage i maskin
40 kg 12 reps
50 kg 2x12 reps
55 kg 10 reps

Avslutade sedan med militärpress med "färdig skivstång" med vikter redan ditsatta, vet ej exakt hur tung den var, tror den var på kanske 35 kg
3x10 reps blev det i alla fall.

Det var allt för idag. Massa olika övningar, det gillar jag. :)

frambogir
2009-01-31, 17:40
I torsdags körde jag ett överkroppspass och passade på att lura med mig en arbetskamrat också. Orkar inte rapportera det passet, det gick helt ok, mer än så säger jag inte :)

Idag blev det benträning, lite bakis var jag också. Testade Body science EAA-X för första gången idag. Smakade helt otroligt bra!

Uppvärmning enligt gammal vana, benspark upp till 100 kg och sittande lårcurl upp till 80 kg
Benpress, först enbent:
10 reps per ben på:
40 kg
60 kg
80 kg
Sedan 8 reps per ben på 110 kg

Vanlig benpress, dvs med bägge benen, brett isär.
160 kg 10 reps
180 kg 10 reps
210 kg 3x6 reps

Sittande vadpress:
45 kg 2x12 reps
55 kg 3x12 reps

Benspark
70 kg 10 reps
80 kg 10 reps
90 kg 7 reps
100 kg 6 reps

Sittande lårcurl
60 kg 12 reps
70 kg 10 reps
80 kg 9 reps

Testade sedan fronsquats, med bred fotställning. Försökte att pricka röven :)
40 kg 2x7 reps
Var rejält slut redan innan, så det blev inte mer än så. Tycker att jag träffade baksida lår och röven bra, ska nog kägga in den övningen också, men isf direkt efter benpressen.

Avslutade med mage i maskin
50 kg 12 reps
55 kg 2x10 reps
Magträning är inte jätteskoj, så det fick räcka där.

Imorgon blir det överkroppspass igen. Hoppas på att min arbetskamrat följer med även imorgon. :)

frambogir
2009-03-03, 16:30
Här har det inte skrivits något på flera år nästan!
Har hunnit bli arbetslös, försäljning är bara ren SKIT!

Träningen går väl hyfsat, mycket fokus på dragövningar, pressövningarna står väl mer eller mindre stilla.

Idag:
Smithrodd
50 kg 10 reps vardera pron. och sup. grepp
70 kg same as above
80 kg 8 reps pronerat
100 2x5 fulreps pronerat

Sittande kabelrodd
60 kg 10 reps
80 kg 2x10 reps
100 kg 2x6 reps
80 kg 10 reps

Lutande hantelpress för bröst
21 kg 10 reps
26 kg 2x10 reps

Sittande dips i maskin
80 kg 10 reps
100 kg 10 reps, skittrist övning.

Sittande rodd i maskin
60 kg 12 reps
80 kg 10 reps
90 kg 10 reps
100 kg 2x7 reps
80 kg 10 reps

Sittande axellyft i maskin
50 kg 10 reps
60 kg 2x10 reps

Ryggresningar
12 reps
10 med 15 kg vikt

Lite tricepspushdowns i CC
50 kg 10 reps
60 kg 2x10 reps

Bicepscurls i CC, med ryggen mot viktplattorna, vajer mellan benen
50 kg 10 reps
60 kg 2x10 kg

Latsdrag med v-handtag ellervaddetnuheter
70 kg 3x10 reps
Kände mig rätt slut efter alla dragövningar.

Avslutade med sittande bicepscurls i maskin
30 kg 10 reps
35 kg 8 reps


Det fick räcka, det var rätt mycket folk i gymmet så jag struntade i att köra ytterligare övningar.

Kändes helt ok. Ramade in passet med EAA.

frambogir
2009-03-13, 14:15
Har inte skrivit här på ett tag, again...
Jag ska börja köra ett nytt upplägg med start idag! Överkroppen splittas i dragövningar med biceps och pressövningar med triceps. Benen körs i ett pass.

Dragövningar idag. Dålig sömn och lite väl mycket koffein, 600 mg, gjorde att jag inte mådde helt jättebra. Som synes blir det mycket roddövningar, men det är så jag vill ha det!

Började med skivstångsrodd
50 kg 10 reps med både suppinerat och pronerat grepp
60 kg same as above
80 7 reps pronerat
90 5 reps pronerat

Sittande kabelrodd
50 kg 12 reps
60 kg 12 reps
80 kg 10 reps
100 kg 3x6 reps

T-bar rodd, första gången jag testar denna övning.
45 kg 10 reps
55 kg 10 reps
70 3 x 7 reps
Känns som en övning jag gärna fortsätter med!

Sittande rodd i maskin
60 kg 10 reps
70 kg 10 reps
80 kg 7 reps
90 kg 7 reps
Pulsen var här rätt hög, så det blev lång vila mellan seten!

Tanken var här att jag skulle köra latsdrag, men eftersom maskinerna var upptagna avslutade jag med lite blandade bicepsövningar, men jag var så slut att jag inte orkade köra tungt öht.
Hantelcurls 16 kg
Stångcurls i CC, ryggen mot viktplattorna, vajern mellan benen
40 kg
50 kg
60 kg

Med bättre sömn kan det här upplägget nog funka jättefint!

Axwell
2009-04-16, 20:34
Ser fint ut! Vad ligger vikten på nu? :thumbup:

frambogir
2009-04-16, 20:39
Haha, jag har ju inte skrivit på ett tag, men jag väger lite väl mycket. 107 kg. Så nu blir det diet! synd, för jag gillar att äta mycket :)