handdator

Visa fullständig version : Schema


Steerlinho
2008-08-25, 00:23
Tjenare.

Jag har gymmat i cirka 2 månader nu och har bestämt mig för att jag ska satsa på att bygga massa och ska bli större, biffigare helt enkelt, så stor som det går *flex*

och behöver då lite hjälp med schemat..
Har under mina första 2 månader kört varannan dag helkropp.
Och känner att jag vill göra om det lite, och byta ut 3x12 till antingen 3x6 eller 3x8 för att få explosiva och stora muskler.

här är mitt förslag på schema: (notera att jag bara vill öva överkropp, har naturligt rätt stora vader och ben i övrigt. väger 76 kg och är 187 cm lång för tillfället.)



men här är schemat:

måndag: Bröst, mage, biceps.
Tisdag: Triceps, axlar, rygg, underarm.
onsdag: Bröst Mage biceps
Torsdag: Triceps Axlar rygg underarm
Fredag: Bröst mage biceps
Lördag: Vila
Söndag: Triceps axlar rygg underarm

Hade tänkt mig att köra 3x8 på 2 olika övningar på varje muskelgrupp. Dvs. rätt höga vikter och inte så jätte många lyft, förutom på underarmar där jag bara kör 3x10 på 1 övning och mage där jag kör 3x12 på 1 övning.
Funderar på att lägga in mage på någon av de andra dagarna också där mage inte är (mage=situps på lutande bänk).

Men undrar om det räcker med vila och så med det här? Behöver väl inte vila mer då varje muskel bara behöver vila i 48 timmar innan man använder den igen?

Kommer att sova 8 timmar/natt, äta bra och ta lite proteinpulver efter träning, vet inte om jag ska börja och ta sån creatin, funderar på det med.

Undrar bara om detta låter bra? blir jag något biff på det liksom? *cupid* *drool*

tacksam för svar =D vet att ni är kunniga!!

har läst några andras scheman men verkar som att en del bara kör varje muskelgrupp 1 gång i veckan och det tycker jag låter alldeles för lite!!, vill alltså inte bara "hålla igång" utan vill bli riktigt biffig hade jag tänkt.

Ants
2008-08-25, 06:03
Kör:

måndag: Bröst, mage, triceps.
Tisdag: Vila
onsdag: Ben,biceps axlar, rygg,
Torsdag: Vila
Fredag: Bröst, mage, triceps
Lördag: Vila
Söndag: Ben,biceps,axlar, rygg,

Sen blir det vila på måndag nästa vecka, och B/M/T etc.
Vila, nattsömn och mkt mat är vägen till lyckad träning!
Träna alltid ben.
Gogo

Zerospin
2008-08-25, 13:35
Ja kör:
söndag: Bröst, axlar, Triceps, mage
måndag: rygg, ben, biceps
tisdag: vila
onsdag: Bröst, axlar, Triceps, mage
Torsdag: rygg, ben, biceps
fredag: vila
Lördag: Vila

de här schemat tycker jag e bra. växlar mellan det här och ett schema som man tränar en muskelgrupp per dag och delar upp det på 5 dagar med två dagar vila.
Varför kör du 12 reps på mage och inte ben??
Tycker du borde lägga in lite mer vila i ditt träningschema också.

Ants
2008-08-25, 15:58
Eller så kan du köra som jag kör:

https://www.flashback.info/showthread.php?t=717980