handdator

Visa fullständig version : Protein och kreatin


Defqon
2008-08-24, 21:57
Har lite svårt att bestämma mig om vilket kosttillskott jag ska köra på, finns ju så jäkla många att välja imellan. Är 184cm och väger 70kg, hade tänkt att öka till runt 80kg, lite mer vore inte fel. Och detta på ca ett år, har inte bråttom så det kan ta längre tid.
Fast jag har ingen aning om vilket protein jag ska köra på *gah!* , funderar på whey 80 eller kolozzeums mix, och köra kreatin på det också.

Har ni nå bra tips på protein och kreatin? Vill inte bli smäl´l fet utan ha en kontrollerad och stadig viktuppgång.

En till fråga: Kan man blanda kreatinet i sin proteindrink eller är det nono? :smash:

Cheers/ Pelle *flex*

AmericanDragon
2008-08-24, 22:35
Det är inte kosttillskottet som gör dig smällfet utan det är din diet i övrigt.

Exhale_
2008-08-24, 22:38
Är du nybörjare inom styrketräning kan det vara så att du inte behöver kreatin.
Proteintillskott är bra om du känner att du har svårt att få i dig tillräckligt med protein. Annars fungerar mat lika bra!

Defqon
2008-08-24, 22:43
Okej, jo kreatinet får nog vänta ett tag. Men Proteinet är det jag är mest ute efter, äter ganska bra. Men det känns som jag behöver endel mer.

Guddi
2008-08-24, 23:31
10kg på ett år är mycket om du inte är beredd att lägga på dig lite fett under tiden.

Du kan blanda kreatin och protein precis hur du vill. Vilket märke du köper av de två sorterna spelar mer eller mindre ingen roll. Jag hade kört på bäst smak när det gäller protein.

Defqon
2008-08-25, 00:10
okej, är ju inte rädd för fett. Vill bara lägga på mig i en lagom mängd bara. Är lite tonårstunn nu. så att gå upp i vikt lär inte va nå problem.

Ridde
2008-08-25, 05:09
Lite halft OT, men jag frågar ändå.

Blir man uppsvält av kreatin? Jag är i den sk "uppladdningsfasen" där jag tar 6gr/4ggr om dagen, är inne på dag 2 nu, och känner mig lite ja.. större :confused:

Alfred Nobel
2008-08-25, 06:12
Lite halft OT, men jag frågar ändå.

Blir man uppsvält av kreatin? Jag är i den sk "uppladdningsfasen" där jag tar 6gr/4ggr om dagen, är inne på dag 2 nu, och känner mig lite ja.. större :confused:

Ja, du binder mer vätska. Läs mer här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194)

Spec^
2008-08-25, 10:02
Lite halft OT, men jag frågar ändå.

Blir man uppsvält av kreatin? Jag är i den sk "uppladdningsfasen" där jag tar 6gr/4ggr om dagen, är inne på dag 2 nu, och känner mig lite ja.. större :confused:

De där känner jag igen! Jag brukar alltid bli svullen i ansiktet och om händer ;) Första veckan brukar jag gå upp kring 3kg, binder vatten som sagt!

kalajset
2008-08-25, 10:13
Måste kommentera kreatin=svullenhetsfrågan lite snabbt:

Visst binder man vatten, och ofta en 2-3kg ja. Däremot, ibland låter det som det i princip bara är i ansiktet man binder vatten, och det "vill ju ingen". Vad som då tycks gömmas bort är att man blir s as större överallt - man ser helt enkelt grövre ut. (Om man nu kan kalla några kilos vätskeansamling för särskilt grovt). Ett sidospår, och var inte riktat till någon särskilt i tråden, men när vi ändå disskuterade ämnet kan det vara bra att veta för en "kreatinnybörjare", så han/hon inte avstår kreatin p ga rädsla för att endast bli pluffsig i fejjan :)

Defqon
2008-08-25, 14:46
Nej då. Endast intressant info and kreatin :)

Ridde
2008-08-25, 16:16
Ang protein, har ni några tips på något riktigt bra, som inte är alltför dyrt och smakar väldigt gott?

Eddie Vedder
2008-08-25, 16:22
Ang protein, har ni några tips på något riktigt bra, som inte är alltför dyrt och smakar väldigt gott?

Här är en tråd med olika personers uppfattning om goda smaker på Pure Whey:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=113565&highlight=skogsb%E4r

Och Kolozzeum Pure Whey är både ett kvalitativt och prisvärt protein.:)

frambogir
2008-08-25, 16:31
synd att jag träskalligt nog drog till med en 3kg förpackning smaklöst sojaprotein före sommaren, Kolozzeums Pure Whey verkar vara ruggigt gott!