handdator

Visa fullständig version : Finns det risk för musklerna att brytas ner om jag kör efter följande?


Mekis
2008-08-24, 10:42
Måndagar : Kickboxning, gym(biceps och mage)

Tisdagar : gym(rygg och axlar)

Onsdagar : Kickboxning (VILA FRÅN GYMMET IDAG)

Torsdagar : gym(bröst och triceps)

Fredagar : gym(biceps och mage)

Lördagar : gym(rygg och axlar)

Söndagar : Kickboxning, gym(bröst och triceps)

Äter mycket och bra mat hela tiden, tar även protein tillskott.

Ridde
2008-08-24, 10:44
Nu är jag långt ifrån expert, men om du vill bygga muskler så är väl vila samt kost en väldigt viktig del. Hur som helst så verkar det som om att du kommer slita ut dig om du ska träna så mycket. Fast vad vet jag *popcorn*

Vad är målet med att träna så mycket? Är det för att bygga? eller för att det är kul, eller vad? :)

Mekis
2008-08-24, 10:47
Nu är jag långt ifrån expert, men om du vill bygga muskler så är väl vila samt kost en väldigt viktig del. Hur som helst så verkar det som om att du kommer slita ut dig om du ska träna så mycket. Fast vad vet jag *popcorn*

Vad är målet med att träna så mycket? Är det för att bygga? eller för att det är kul, eller vad? :)

Både och, jag kör under deff och bulk perioder.. Just nu ligger jag under bulk period och äter som en häst med tanke på att jag tränar så mycket. När jag deffar så äter jag ocskå som en häst fast äter lite bättre mat dårå:)

Det är ju trots allt några dagars vila mellan varje muskelgrupp, så risken för att bryta ner dom bör inte vara så stor, eller?

Dan S
2008-08-24, 11:24
Det går bra för vissa att köra 3 dagar i veckan, mer klarar dom inte, andra 6 dagar i veckan. Sedan beror det på hur du kör, hur mycket och hur hårt, samt hur mycket du äter och sover. Det är oerhört inviduellt och man kan inte fråga andra om det kommer funka, det är upp till dig att testa och se om det ger önskade resultat. =)

Mekis
2008-08-24, 15:09
Det går bra för vissa att köra 3 dagar i veckan, mer klarar dom inte, andra 6 dagar i veckan. Sedan beror det på hur du kör, hur mycket och hur hårt, samt hur mycket du äter och sover. Det är oerhört inviduellt och man kan inte fråga andra om det kommer funka, det är upp till dig att testa och se om det ger önskade resultat. =)

jahaja, där ser man.. Aja, jag kör 4 övningar för varje muskelgrupp, 3 set med 8-10 reps. Ska prova på ett tag och se hur det känns, tack så mkt för svaren:)

boo fan
2008-08-24, 16:13
Ingen benträning? Tyckte det såg ganska bra ut annars. Väldigt mycket bara och sen kan det vara jobbigt att köra bröst dagen efter axlar.

myggan
2008-08-24, 16:45
Ser väldigt tufft ut. Jag hade åtminstone tagit bort gympasset på måndagen och vilat helt på fredagen.

Fast du kanske är väldigt tränad så din kropp kanske klarar av det. Vad vet jag. (Fast spontant känns det ju inte som att du hade frågat ett forum om du haft sådan koll på vart din kropps gräns går)

Damien Thorne
2008-08-24, 16:59
Ingen benträning? Tyckte det såg ganska bra ut annars. Väldigt mycket bara och sen kan det vara jobbigt att köra bröst dagen efter axlar.

Annars är väl kickboxning bra benträning ;)

Mekis
2008-08-24, 18:56
Ingen benträning? Tyckte det såg ganska bra ut annars. Väldigt mycket bara och sen kan det vara jobbigt att köra bröst dagen efter axlar.

Får riktigt bra benträning ifrån kickboxning så därför har jag valt att koncentrera mig på bara överkroppen på gymmet

Ser väldigt tufft ut. Jag hade åtminstone tagit bort gympasset på måndagen och vilat helt på fredagen.

Fast du kanske är väldigt tränad så din kropp kanske klarar av det. Vad vet jag. (Fast spontant känns det ju inte som att du hade frågat ett forum om du haft sådan koll på vart din kropps gräns går)

Anledning till att jag startade denna tråd var för att jag är osäker på om det finns någon risk för muskelnedbrytning om man kör efter ett sånt här schema oavsätt hur mycket man äter och hur mycket protein tillskott man tar..

Control_61
2008-08-24, 19:09
Kör på överkropp/underkropp split istället?

Det är ju både bättre för idrottsmässig utveckling samtidigt som det i mina ögon är väldigt bra för att bygga massa också.

Någon dag i veckan borde man vila helt, och personligen tar jag 1 dag med väldigt lätt träning också.