handdator

Visa fullständig version : kostfråga


Assazel
2008-08-24, 09:27
Hej,
Jag har svårt att bestämma mig för om jag skall lägga in ett mer ordentligt mål mat mellan lunch och träning eller bara hålla mig till ett äpple.

lite info:
Vikt. 67kg
längd: 1.76
mål: absolut ingen biff, lagom muskler
Tränar 4ggr veckan, ingen konditionsträning

Mat:
Proteinshake i mjölk när jag gått upp 07.00
09.30 gröt med skivat äpple
12.00 lunch (massor)
15.30, Banan eller äpple
17.00 träning,
18.00 Gainer i vatten
20.00 makrill, mackor, ägg (eller varm mat)
22.00 protein

Jag har precis kommit igång med ovan och tror att det kommer göra att jag ökar i vikt då jag åt betydligt mindre förr.

Så nu slits jag mellan tankarna om jag skall fortsätta ett tag till så här och se om vågen visar lite mer snart eller om jag redan nu skall klämma in en kycklingfilé med ris till 15.30 målet. Vill ju inte bli fet heller.

King Grub
2008-08-24, 09:52
Tar du EAA eller proteinpulver direkt före passet, låt då bli kycklingfilén och riset timmarna före passet (men lägg dom kalorierna på något eller några andra mål, om du behöver energin).

Tar du inte EAA eller proteinpulver före passet, prova och utvärdera hur du presterar med mer mat i magen och avgör sedan.

Assazel
2008-08-24, 21:03
kör inte proteinpulver före.
Jag är nog bara nojig med att jag skall äta för mycket jmf med vad jag gör av med, varav frågan.

Men testar nog filén och hoppas på att det blir en snygg massa och inte bara större lovehandels. Tack A

btw: jädrans massa poster du är uppe i nu.. har du fler på TB Forum:et ?

Eddie Vedder
2008-08-25, 05:08
Jag är nog bara nojig med att jag skall äta för mycket jmf med vad jag gör av med, varav frågan.


Då lär du tyvärr inte lyckas gå upp i vikt. Du behöver verkligen inte överäta som en tok men att äta mer än du förbrukar bör du i alla fall göra om du nu vill öka i vikt.

Assazel
2008-08-25, 08:05
Då lär du tyvärr inte lyckas gå upp i vikt. Du behöver verkligen inte överäta som en tok men att äta mer än du förbrukar bör du i alla fall göra om du nu vill öka i vikt.

Ja, tänkte ha vågen som riktmärke för det. rör sig inte vågen på 1-3 veckor så får man helt enkelt lägga till några ingredienser extra till varje mål.

Sverker
2008-08-25, 08:43
Vågen säger ingenting. Dina nära och kära samt din spegel är bättre värdemätare. Får du ingen bara svar från de närmaste ligger spegeln bäst till.

Assazel
2008-08-25, 08:58
Tänkte så här Sverker (long time no seen): låt säga att jag äter ungefär lika mycket varje mål regelbundet och vågen visar 67kg. Om den sen fortfarande visar 67 efter 1 månad kanske det är läge att lägga in lite mer mat? (Bra mat)

creperiet
2008-08-25, 09:29
Varför är du rädd för att lägga på dig? Lägg dig på vad du tror är ett lagom överskott, pröva en vecka, se vad som händer med fettvikten. Tycker du att den ökar för fort - hoppa säck ett varv runt huset så är det ju borta. Har dock mycket svårt att tro att fettet skulle skjuta i höjden med den kosthållningen.

Eddie Vedder
2008-08-25, 10:40
Ja, tänkte ha vågen som riktmärke för det. rör sig inte vågen på 1-3 veckor så får man helt enkelt lägga till några ingredienser extra till varje mål.

I vilket fall är ökningen i kroppsmassa en följd av att du äter mer än du förbrukar. Det var allt jag menade.

Att ta det lugnt och låta spegelbilden, vågen och dina ökningar i gymmet avgöra resten låter klokt.:)

Assazel
2008-08-25, 10:48
Ja precis, och med bra mat ;)
Tack för hjälpen!