handdator

Visa fullständig version : Vad behöver jag mer?


Ridde
2008-08-24, 09:26
Morgon!

Nu har min första träningsvecka passerat och träningsvärken nästan :)

Jag undrar lite kortfattat vad ni skulle rekommendera att ta för kosttillskott i samband med träning.

Jag kör 3 ggr på gymmet nu, för att komma igång, och sedan köra väldigt seriöst. Jag äter regelbundet (var 3-4:e timme) och försöker att dricka bra mängder vatten och mellanmål (dock är mellanmålen lite kassa, oftast en banan eller annan frukt:( ) etc. Med andra ord, jag har iaf lite ordning på kosten:)

Jag köpte Star Nutrition Gainer Pro, och Kreatin. Eftersom jag kände att jag inte hann få i mig tillräckligt med snabba kolhydrater direkt efter träning, samt ibland då jag inte hinner ta ett mellanmål.

Nu undrar jag: Är det något mer ni skulle rekommendera mig att ta?

Jag håller koll på mitt kcal-intag via Hälsovakten, men känner att jag ligger på ca 2000Kcal/dag, trotts att det känns som om att jag äter hela tiden.

Vore lite Proteinpulver något att ha?

Tips förslag välkomnas, jag är här för att lära mig :)

Edit: Målet med träningen är att gå upp i muskelmassa och försöka hålla fettnivån lagom lågt. Dagar då jag inte gymmar, är jag ute och promenerar i raskt tempo, och äter inget skräp alls.

Mass-Tech
2008-08-24, 09:46
Om du vill kan du köpa nån sorts EAA och ta det före passet.
Sen så tycker jag att 2000 kcal låter väldigt lite.

Ridde
2008-08-24, 09:56
Om du vill kan du köpa nån sorts EAA och ta det före passet.
Sen så tycker jag att 2000 kcal låter väldigt lite.

Ja precis, jag jobbar som plåtslagare, så det är fysiskt krävande, men när jag räknade på mitt kcal intag så ligger det runt 2000kcal, jag själv blev lite chockad, därför tänkte jag komplettera det med gainer eller liknande *cupid*

LadyInsane
2008-08-24, 11:41
Hur mycket protein får du i dig på en dag?

Hur lång är du/samt vad väger du?

AmericanDragon
2008-08-24, 13:57
Nu vet jag ju inte hur lång du är och hur mycket du väger men jag tycker 2000 kalorier om dagen låter lite väl lågt för någon som vill bygga.

Ridde
2008-08-24, 14:20
Jag är 183 och väger 84kg.

Ja du.. uppskattningsvis så får jag i mig 120gram proteiner kanske? det varierar. Jag har inte stenkoll på det :(

Jag känner att jag äter en del, äter var 3e timme ungefär, men tydligen så äter jag lite väl "nyttigt" eftersom jag inte får i mig tillräckligt med kcal. Därför undrar jag om jag kanske ska slänga i en gainer, eller 2 om dagen i samband med måltider, för att få i mig mer energi?

Vad jag känner nu så vet jag inte hur jag ska få i mig mer mat annars, jag blir mätt ganska så fort.

Därför tänkte jag att kanske en protein-drink varje dag, och gainer skulle hjälpa mig lite :em:

Mourten
2008-08-24, 17:42
d där stämmer inte.
jag pluggar å ända fysikska ja gör är träna å ja äter runt 4k kcal :)
iof bulk men än väldigt långsam sådant där fett% är minimal!

Ridde
2008-08-25, 05:06
d där stämmer inte.
jag pluggar å ända fysikska ja gör är träna å ja äter runt 4k kcal :)
iof bulk men än väldigt långsam sådant där fett% är minimal!

Nej jag får inte heller ihop det riktigt, iofs så består mina mellanmål huvudsakligen av någon slags frukt, kanske det som gör att kcal intaget är lågt?