handdator

Visa fullständig version : Väldigt svårt med deffningen...


cp9
2008-08-24, 07:54
Tja!

Min startvikt var 71kg och jag är 178cm lång.

Har deffat i 3 veckor nu. När jag räknade ut mitt basintag så låg det på dryga 2500. Så jag drog av 500 kcal och började äta 2000 per dag i en vecka. Vägde mig på söndag morgon efter en vecka och hade endast gått ner 2 hekto. Fortsatte en vecka till och hade endast gått ner 2 hekto till.

Det kändes så lite så jag drog av 500 till bara för att testa om jag skulle gå ner mer då. Så veckan som varit har jag ätit ungefär 1500 kcal per dag.

Nyss vägde jag mig för den tredje veckan och jag har gått upp till min startvikt igen som var 71kg. Hur är detta möjligt?

Kan säga att jag har cyklat 1.9mil till jobbet varje dag veckan som varit samt styrketränar mån, ons, fre, och kör HIIT på motionscykel tis,tors.

Tacksam för svar

Lavorini
2008-08-24, 08:34
Haka inte upp dig på vågen. Kroppen kan spela väldigt stora spratt genom att manipulera vätskebalansen. En viktnedgång är oftast inte linjär, utan ibland kan det ta några veckor och sedan gör man ett stort hopp på VÅGEN - men i själva verket så har du under den tiden gått ner i fettvikt.

Tipset är att ta kroppsmått och bilder istället istället för att bara gå på vilken siffra som står på vågen.

cp9
2008-08-24, 09:25
Okej, ska genast göra det :)...tack för svaret.

Prisman
2008-08-28, 13:11
Kroppsmått funkar jätte bra! även bilder, Jag har själv deffat nu i 5 veckor och min vikt har minskat med ca -1kg men jag har tappat betydligt mycket mer runt bysten, midjan, låren osv. :)

Guddi
2008-08-28, 13:23
Hur räknar du ut din förbrukning under dina träningspass? Eller du kör på 1500kcal oavsett hur mycket du tränar?

cp9
2008-08-28, 13:53
först så räknade jag ut basbehovet sen gångrade jag med aktivitetsnivån å då tog jag 1.5 för jag tyckte det var lagom, men eftersom det inte blivit nåt resultat efter nån vecka så provade jag å köra 1500 oavsett, men det kanske kommer... Jag käkar iaf mellan 1500-2000 nu så vi får väl se.... med start i helgen blir det dessutom cykling 1.9 mil till jobbet och sen 1.9 mil hem på kvällen. Likadan hela nästa vecka... Men som sagt kan ju försvinna även fast det inte syns på vågen på en gång...