handdator

Visa fullständig version : Att göra eller inte göra


Noname1981
2008-08-24, 00:45
Hej

Jag har under ca 2 års tid gått ner över 20 kilo i vikt pga bättre matvanor och våran gamla motionscykel här hemma. Nu, 2 år senare, har jag blivit så fruktansvärt trött på konditionsträning och tränar hellre bara styrka. Då till frågan, kommer jag att svälla upp och bli lönnfet när jag drar ner på dosen konditionsträning eller kan jag ta det lugnt? Cyklar förövrigt fram och tillbaka till skolan 5 dagar i veckan och rör på mig hyffsat mycket till vardags endå. Jag är medveten om att det fortfarande är kalori in/ut som gäller, men jag har stått still i vikt i flera månader trotts att jag tränat på cykeln flera gånger i veckan och har nu tröttnat ganska rejält som sagt.

172 cm lång, 57kg, 17 år

Lånat konto om ni undrar över namnet:thumbup:

RoDien
2008-08-24, 01:11
för fan mannen du är redan underviktig...57 kilo är inte särkildt mkt du ska absolut inte gå ner mer.

Poxeman
2008-08-24, 01:27
Hej

Jag har under ca 2 års tid gått ner över 20 kilo i vikt pga bättre matvanor och våran gamla motionscykel här hemma. Nu, 2 år senare, har jag blivit så fruktansvärt trött på konditionsträning och tränar hellre bara styrka. Då till frågan, kommer jag att svälla upp och bli lönnfet när jag drar ner på dosen konditionsträning eller kan jag ta det lugnt? Cyklar förövrigt fram och tillbaka till skolan 5 dagar i veckan och rör på mig hyffsat mycket till vardags endå. Jag är medveten om att det fortfarande är kalori in/ut som gäller, men jag har stått still i vikt i flera månader trotts att jag tränat på cykeln flera gånger i veckan och har nu tröttnat ganska rejält som sagt.

172 cm lång, 57kg, 17 år

Lånat konto om ni undrar över namnet:thumbup:

Tror knappast att du kommer svälla upp direkt. Men självklart är det energibalans som gäller om du är nöjd med din vikt.

Det enklaste vore väl att du testar och ser vad som händer... Om du börjar öka i vikt efter några veckor så får du antingen träna mer eller äta mindre.

för fan mannen du är redan underviktig...57 kilo är inte särkildt mkt du ska absolut inte gå ner mer.

Nej han är inte underviktig. Gränsen går enligt WHO vid 18,5.
Normalvikt är helt ok.

Angel
2008-08-24, 04:20
Styrketräningen kommer göra dig starkare, snyggare och lyckligare. Ingen blir lycklig av att sitta på en gammal motionscykel år ut och in.

Noname1981
2008-08-24, 09:40
för fan mannen du är redan underviktig...57 kilo är inte särkildt mkt du ska absolut inte gå ner mer.

Antar att jag borde skrivit vad mitt mål är också såklart, och det är helt enkelt att hålla vikten nu och varken gå upp eller ner ;) Men tack för svaren, får testa ett par veckor och se vad som händer!

Fralleee
2008-08-24, 09:45
Du är tjej eller? För 57kg på 172cm är väääldigt lite.

jaosef
2008-08-24, 10:07
Du är tjej eller? För 57kg på 172cm är väääldigt lite.

Står "Man" om du tittar på profilen

Poxeman
2008-08-24, 10:35
Du är tjej eller? För 57kg på 172cm är väääldigt lite.

Snälla, kan vi inte låta folk bestämma själva hur mkt dom vill väga?
(Så länge det inte är uppenbart hälsovådligt såklart)

meat
2008-08-24, 10:45
Står "Man" om du tittar på profilen

Står också "lånat konto" om du tittar i texten...

Noname1981
2008-08-24, 11:15
Du är tjej eller? För 57kg på 172cm är väääldigt lite.

Jag är ingen tjej, och jag är också medveten om att jag inte är något muskelpaket men jag är nöjd med min vikt och tycker om att vara lite lättare då jag alltid var en tjockis som liten. Tråden handlade mer om ifall jag skulle kunna lyckas hålla vikten (nu när jag inte vill ner mer) utan konditionsträningen och endå käka hyffsat med mat. Antagligen svårt att svara på, men jag gör som Poxeman föreslog och helt enkelt bara testar och ser hur det blir!*popcorn*