handdator

Visa fullständig version : Rekommendera en billig och robust mobil


Per B
2008-08-23, 15:46
När jag var i Spanien nyligen så hade jag min SE k550i i en vattentät behållare när jag badade i havet. Behållaren visade sig inte vara så vattentät trots att den faktiskt kostade €4. :smash: Nåväl, det var den telefonen. Jag köpte billigaste telefonen jag kom över därnere, en LG för €45, och eftersom den fyllde mina behov (förutom att Å saknas när man SMS:ar) så tänkte jag köra med den ett tag. Men nu har den lagt av, möjligen blev den lite fuktig när jag hamnade i ett ösregn häromdagen. Så nu behöver jag köpa nytt igen.

Nu vill jag ha rekommendation på en behändig och robust men skapligt billig (helst under 1000 kr) telefon. I princip behöver jag bara kunna ringa och SMS:a, fast WAP och grejer är ett plus eftersom det är smidigt för att kolla T-banetiderna och annat. Nån kamera behövs inte, men jag antar att i prisklassen runt 1000 kr har alla det ändå.

Jag är lite inne på Nokia, det känns som om man får mer för pengarna än Sony Ericsson. Nokia 3200 Classic är en jag kollat på, men det finns så många andra Nokia-modeller i ungefär samma prisklass, så man blir alldeles rådvill. Så tips mottages tacksamt!

Lelle Pelle
2008-08-23, 16:20
Jag har också letat efter en billig och stryktålig telefon som jag kan ha när jag fiskar och jagar, men jag hittade ingen bra i den prisklassen du nämner. Efter att jag letat ett tag gick telefonen jag använder till vardags sönder, så då var jag tvungen att köpa en ny sådan också. Jag bestämde mig för att köpa en telefon jag kunde ha till både vardags och i skogen(så jag slapp lägga ut en halv förmögenhet på telefoner), och valet blev en SE K800i för 2000kr.
http://www.clickbd.com/item.pictures/large/29964.jpg

Nu kostar ju denna det dubbla av vad du vill lägga ut, men det är ändå mitt tips. Jag har haft den i skogen, och tappat den där för att sedan hitta den 2dygn senare. Jag har tappat den i vattnet när jag fiskat, men det fungerar fortfarande felfritt. Och med kameran den har kan jag ta fina bilder på mina byten, trots all smuts och fukt den har fått utstå. Så om du inte hittar en bra och billig telefon rekommenderar jag denna.

Alexlindgren
2008-08-23, 16:25
Jag har också letat efter en billig och stryktålig telefon som jag kan ha när jag fiskar och jagar, men jag hittade ingen bra i den prisklassen du nämner. Efter att jag letat ett tag gick telefonen jag använder till vardags sönder, så då var jag tvungen att köpa en ny sådan också. Jag bestämde mig för att köpa en telefon jag kunde ha till både vardags och i skogen(så jag slapp lägga ut en halv förmögenhet på telefoner), och valet blev en SE K800i för 2000kr.
http://www.clickbd.com/item.pictures/large/29964.jpg

Nu kostar ju denna det dubbla av vad du vill lägga ut, men det är ändå mitt tips. Jag har haft den i skogen, och tappat den där för att sedan hitta den 2dygn senare. Jag har tappat den i vattnet när jag fiskat, men det fungerar fortfarande felfritt. Och med kameran den har kan jag ta fina bilder på mina byten, trots all smuts och fukt den har fått utstå. Så om du inte hittar en bra och billig telefon rekommenderar jag denna.

Håller verkligen med, har exakt en likadan som jag haft sen förra julen (snart två år alltså)

Den är lite kantstött men den borde egentligen inte fungera efter allt den har varit med om. Glömt den ute i spöregn hela natten, glömt i torkskåp i 80+, tappat i snön antal gånger, tappat den i marken säkert över 500 gånger.

Den är precis lika bra som när jag fick den, förutom att kameraknappen är sönder så att man får ta bilder genom att trycka på joysticken men det överlever jag med.

Köp den!

ccla
2008-08-23, 17:00
NOKIA 6300

Den här har jag haft dryga ett år. Fungar mycket bra. Använder den till SMS, ringa, alarmklocka och surfa lite då och då: typ facebook, tv-tablåer.

Den är liten, stryktålig, enkel men faktiskt rätt funktionell. Jag rekommenderar att du tittar till den. Det är en "standardtelefon" och väldigt vanlig. Skulle kalla den mobiltelefonernas volvo herrgårdsvagn. Typ :)

Skärmen tål mycket men jag har dock lyckas få till en liten, liten repa.

Kameran är dock totalt värdelös.

Tror du hittar den för 1200 eller nått sånt på blocket.

http://www.about-nokia.com/blog/media/1/20061128-nokia6300.jpg

Mental
2008-08-23, 17:01
Nokia 5500 Sport om du kan tänka dig nokia.

http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?st=2&p=96902

Fartman
2008-08-23, 20:10
på tal om mobiltelefoner... jag har en gammal samsung som antennen försvunnit på, vilket resulterar i mycket dålig täckning.. "lagade" den nyss genom att dra fast en skruv istället och fick genast flera extra pinnar! :) vad tror ni, kan det vara farligt eller nått? jag har nyss isolerat min nya antenn med eltejp :D