handdator

Visa fullständig version : var snäll och hjälp med val av kosttillskott.


Farzan
2008-08-23, 12:49
Hej alla glada och kära! Jag har styrketränat aktivt 5-6 pass i veckan men just nu känns det som att jag vill ge mig själv en liten boost. Jag har kollat runt och det finns så himla mycket att välja på. Det är som en djungel där ute bland tillskotten och jag skulle gärna uppskatta någon som kan hjälpa mig lite. Jag spenderar en stund varje dag här på forumet så jag litar på er till fullo för om några kan något om träning så är det folket här på kolozzeum.

Lite info.
Jag kör på gainer och proteintillskott sen så äter jag sjuka mängder mat men jag bränner extremt mycket så det jämnar ut sig. Tanken är att testa kreatin och äta ännu mer mat, men jag vill gärna ha ett tillskott som hjälper till med att bygga muskler och påskynda viktuppgången. Jag behöver inget som gör så jag tränar hårdare då det känns som att träningen är hård som den är.

Så, har ni något tips på vad jag kan köpa som ger min tillväxt en kick? Jag har hört allt från HMB till muscle-gene activator och avhållsamhet.

76kg, 186cm. Låg kroppsfett.

Med vänliga hälsningar

Farzan

Eddie Vedder
2008-08-23, 13:02
Lite info.
Jag kör på gainer och proteintillskott sen så äter jag sjuka mängder mat men jag bränner extremt mycket så det jämnar ut sig. Tanken är att testa kreatin och äta ännu mer mat, men jag vill gärna ha ett tillskott som hjälper till med att bygga muskler och påskynda viktuppgången. Jag behöver inget som gör så jag tränar hårdare då det känns som att träningen är hård som den är.

Du har redan bra koll känns det som. Jag tvivlar på att så mycket mer än det fetstilta kommer rekommenderas eftersom du redan kör på gainer och proteinpulver.

Så du verkar ha mer koll än vad du själv tror.:) I övrigt kan ju kanske t.ex. koffein vara värt att testa för eventuellt öka på prestationsförmågan lite ytterligare. Men att sasta på ytterligare mängder bra mat samt komplettera med de tillskott du själv redan nämnt tror jag räcker alldeles utmärkt.

Lycka till!:thumbup:

Per B
2008-08-23, 13:48
Om du har svårt att gå upp i vikt trots att du äter "så mycket det går" redan så är det väl energirikare mat OCH gainer som gäller. Vad gäller gainern tycker jag du ska köpa lös maltodextrin och blanda din egen gainer istället för att köpa färdig (då kan du välja fördelningen av protein och kolhydrater själv). Vad gäller maten så kan du ju fundera på om du kan göra den energirikare utan att du för den skull blir mer mätt av den, t ex genom att välja fetare alternativ.

Farzan
2008-08-23, 22:21
Tack killar. Jag får nog köra på det då. Nästa gång jag skaffar kosttillskott så fixar jag så jag kan blanda en egen gainer och jag försöker lägga till fetare alternativ till maten så fort jag har möjlighet till det.
Sen finns det väldigt mycket man kan göra med en bra blender och bra ingredienser. Dricker man maten så blir det mycket lättare att få i sig större mängder.

Nu får jag gå och leta efter nån kreatin som funkar så är jag redo. :)
Cheers