handdator

Visa fullständig version : Veteran-SM ** S N A R T **


Nitrometan
2008-08-22, 20:59
Hallå!

Snart (30-31 augusti) är det Veteran-SM i Anderstorp.

Hoppas att det dyker upp mycket trevligt folk. Själv ska jag dit och coacha... Vi har två eller tre lyftare på lördagen och en på söndagen. Lagom jobbig helg.

Hur många rekord tror ni att Ljungberg kommer att slå?

345.5 i bänk
2008-08-23, 07:44
Hur många rekord tror ni att Ljungberg kommer att slå?[/QUOTE]

NOLL.....

der alter
2008-08-23, 10:59
Jørgen vil sette nye svenske rekorder i knebøy,markløft og totalt.

Der alter

sweetkarolina
2008-08-24, 08:56
NOLL.....

+1

LindaS
2008-08-24, 12:56
Hur många rekord tror ni att Ljungberg kommer att slå?

NOLL.....[/QUOTE]

+1

bubbe
2008-08-24, 15:53
Är det någon som vill förklara varför NOLL?

Lillgrabben
2008-08-24, 16:55
Ifall Jörgen skulle råka deltaga så torde han väl ta alla rekorden i - 125 kg master 1. Han verkar vara nog så stark som före sin avstängning, om man får tro på resultatet från serien han deltog i för en tid sedan.

Enda anledningen jag kan tänka mig att han inte skulle ta rekorden är att han, trots att han är anmäld, inte kommer till start.

Nitrometan
2008-08-24, 21:11
NOLL.....
+1
NOLL.....
Nähä?

Tror/vet ni att han inte kommer till start?

Eller är det nåt annat?

der alter
2008-08-25, 11:12
Jeg har fått høre at Jørgen har blitt nektet å starte i veteran SM,selv om han er ferdig med utestengelsen.Det er jo helt utrolig å ikke la Jørgen løfte,han har jo for faen sonet sitt straff!!!

Der alter

jebu
2008-08-25, 13:38
Har han kvitterat sina skulder till förbundet?
Det var juh därför han inte fick lösa någon licens till serie tvåan...

sweetkarolina
2008-08-25, 17:30
Har han kvitterat sina skulder till förbundet?
Det var juh därför han inte fick lösa någon licens till serie tvåan...

Finns inga skulder och har inte funnits några.

the_PL_man
2008-08-25, 22:38
Finns inga skulder och har inte funnits några.


Så SSF ställde aldrig några skadeståndsanspråk (vilket jag har för mig nämndes att man skulle göra i det antidopingkontrakt alla lyftare fick skriva på ett år) efter det att han diskats i VM 2005 pga ett tidigare lämnat positivt dopingprov?
Det var ändå vissa kostnader i samband med VM (resor, boende).....

/the_PL_man

Nitrometan
2008-08-26, 07:33
Finns inga skulder och har inte funnits några.
Så kontraktet som alla lyftare skrev på var bara bluff då?

sweetkarolina
2008-08-26, 10:14
Dom dopingkontrakten är en mörk och tråkig historia. Bluff vet jag inte, intentionen var god men tyvärr aldrig praktiskt och juridiskt hållbar.

Nitrometan
2008-08-26, 10:24
Dom dopingkontrakten är en mörk och tråkig historia. Bluff vet jag inte, intentionen var god men tyvärr aldrig praktiskt och juridiskt hållbar.
Hmmm. Kollade man inte med jurister när man utformade dem?
Låter konstigt.

:(

Tråkigt. Jag tyckte idén var ganska bra.

Timme
2008-08-26, 10:35
Hmmm. Kollade man inte med jurister när man utformade dem?
Låter konstigt.

:(

Tråkigt. Jag tyckte idén var ganska bra.

Väldigt bra.

Kåre Lundgren
2008-08-26, 12:13
Antidopingkontraktet som renderar i böter och återbetalning till SSF om lyftare dopingfälls, var min ide´ och lanserades 1988. Kontraktet utformades av RF´s jurister.

Det medförde redan samma år att kontraktets status prövades
då en svensk landslagsman åkte fast för doping vid VM i Perth, Australien.
Den fällde lyftaren sökte advokathjälp för att slippa undan men inga kryphål hittades.
Han blev tvungen att återbetala totalt drygt 30 000kr till förbundet, vilket skedde i tre delbetalningar.

Det är ett felaktivt påstående att kontrakten inte fungerar.

Har SSF i JL-fallet inte tillämpat sin egen policy med antidopingkontakten, så tappar förbundet rejält i trovärdighet.

Det vore riktigt illa.

Mark_Lyft
2008-08-26, 12:37
Om det som Kåre säger finns prejudikat på att kontraktet fungerar är det minst sagt konstigt att Jörgen slapp betala.

Skall bli intressant att höra varför.

Fetknoppen
2008-08-26, 12:44
Finns inga skulder och har inte funnits några.

Jodå, skulder finns enligt vad jag har hört. Tror att det var under den förra styrelsen med Alexander som ordförande som hela beloppet/skulden räknades ut, men av någon anledning skickades ingen räkning ut till Jörgen då. Vet inte varför men så lär det ha varit i alla fall.

Som aktiv landslagsman tvingas man skriva under antidopingkontrakt (så ska det fungera i alla fall enligt tidigare år). Enda chansen att undkomma är väl om någon slarvat bort Jörgens kontrakt, men det är osannolikt eftersom hans kontrakt är det absolut viktigaste att hålla koll på (eftersom han inte hade betalat ännu).

Fetknoppen
2008-08-26, 12:48
Antidopingkontraktet som renderar i böter och återbetalning till SSF om lyftare dopingfälls, var min ide´ och lanserades 1988. Kontraktet utformades av RF´s jurister.

Det medförde redan samma år att kontraktets status prövades
då en svensk landslagsman åkte fast för doping vid VM i Perth, Australien.
Den fällde lyftaren sökte advokathjälp för att slippa undan men inga kryphål hittades.
Han blev tvungen att återbetala totalt drygt 30 000kr till förbundet, vilket skedde i tre delbetalningar.

Det är ett felaktivt påstående att kontrakten inte fungerar.

Har SSF i JL-fallet inte tillämpat sin egen policy med antidopingkontakten, så tappar förbundet rejält i trovärdighet.

Det vore riktigt illa.

Alltså, om kontrakten för landslagsaktuella redan är juridiskt prövade så finns det någon annan förklaring till att han inte har tvingats betala ännu. Jag hoppas verkligen att en acceptabel förklaring kommer till det här.

Timme
2008-08-26, 13:32
Alltså, om kontrakten för landslagsaktuella redan är juridiskt prövade så finns det någon annan förklaring till att han inte har tvingats betala ännu. Jag hoppas verkligen att en acceptabel förklaring kommer till det här.

+1

Ska SSF framstå som seriösa så måste de ta tag i det här.

SweLabs
2008-08-26, 13:48
Skandal är det första man tänker och jag hoppas verkligen det finns någon vettig förklaring annars kommer det bli ett ruskigt liv. SSF ska och måste vara stenhårda på dessa punkter för att ha en seriös och trovärdig ställning.

LindaS
2008-08-26, 15:26
Skandal är det första man tänker och jag hoppas verkligen det finns någon vettig förklaring annars kommer det bli ett ruskigt liv. SSF ska och måste vara stenhårda på dessa punkter för att ha en seriös och trovärdig ställning.

Instämmer, och då gäller det att undersöka noga. Inte göra fort och fel. Tänk på att stora delar av styrelsen inte var med på den tiden när han blev avstängd.

Fetknoppen
2008-08-26, 17:30
Följande fick jag veta idag: När det gäller Jörgen och hans betalningsansvar så är det tyvärr så att det inte verkar finnas något giltigt påskrivet dokument från honom där han förbinder sig att betala någonting. Helene Johage fick frågan av Alexander Frankenberg att plocka fram uppgifterna på vilka tävlingar Jörgen deltagit i isamband med hans avstängning. Helene tog fram dessa uppgifter och överlämnade informationen till Alexander, och efter det verkar ingen veta vad som hänt eller rättare sagt vad som gick fel.


Möjligheterna att driva in några pengar från Jörgen är idag minimala, dels eftersom det tycks saknas bindande juridiskt avtal, men också eftersom det gått för lång tid mellan avstängningens början och den tidpunkt när kraven ställs (alltså nu idag). Mycket tyder på att ärendet har skötts rejält illa av den tidigare styrelsen eftersom Jörgen nu kommer ifrån betalningsansvaret trots att han bevisligen var dopad...

För att säkert få vetskap bör dock den tidigare ordföranden, Alexander Frankenberg, eller någon annan som satt i styrelsen, kontaktas.

sweetkarolina
2008-08-26, 20:50
Här har det hänt grejer ser jag.
Först vill jag poängtera att jag försöker låta bli att skriva mina egna värderingar (eftersom jag är medveten om att jag är SSFrepresentant) men att jag ändå vill gå in och dementera faktafel som folk påstår. Mina inlägg har mer än en gång dock beklagats då vi i styrelsen inte ska yttra oss i frågor på nätet. Jag vill dock själv (ibland) klargöra saker som jag läser som jag vet är fel.

Kåre jag tror inte det är samma kontrakt som det från 88. (Men jag vet inte säkert)
Det fanns för några år sen ett kontrakt för SM-deltagande, men det är också borttaget.
Istället fick alla licensierade lyftare hem ett kontrakt som skulle skrivas under och skickas till kansliet, men problemet var till största delen praktisk. 900 kontrakt skulle alltså komma in, skrivas under på kansliet och kopieras och skickas tillbaka (eller ska man tom ha två orginal hemma? jag är inte jurist) och dessutom så måste alla som inte skrivit under identifieras och förvägras tävlan/påminnas etc. (Som en anekdot så glömde även jag att skicka in kontraktet, men det var ingen som jagade mig för det.)
En god tanke, men för svår att genomföra praktiskt. (Detta var 2006 tror jag)

Om ni tycker att det är en skandal så gör ni det. Men var medvetna om att alla i den här tråden verkar diskutera olika kontrakt.

Då tycker jag att det är bättre med kontrakt som man skriver under vid SM-start, och för landslagsaktuella ifall dessa blir hållbara.
På senaste tid är det enda kontrakt jag sett det man skriver under på Internationella tävlingar, men det har ju inte SSF något att göra med.

345.5 i bänk
2008-08-26, 21:45
Denna Jörgen historia har sköts förjävla illa av den gamla styrelsen. Allt detta med kontrakt och eventuella betalningsstraff skulle ju ha tagits tag i med engång när han vart avstängd inte långt senare.

Den nya styrelsen har tagit till krafttag i dom regler som finns och ska inte få skit för vad den gamla styrelsen har gjort fel.

Är många i lyftar Sverige som läser på nätet i olika forum och det tycker jag bara är bra om styrelse medlemmar i SSF skriver på forum om info samt rätta till SAK fel som kan missförstås. Men självklart inte vara med i pajkastning....

Mats Loefstroem
2008-08-26, 21:56
Möjligen, möjligen tycker jag det vore kul om man (vi) kunde uppmärksamma att det åker en massa andra starka människor till Veteran-SM i helgen. Var och en av dem är värd ett eget kapitel och många av dem en egen hyllning inom bara ett par dagar.

-AG-
2008-08-26, 22:09
... men problemet var till största delen praktisk. 900 kontrakt skulle alltså komma in, skrivas under på kansliet och kopieras och skickas tillbaka (eller ska man tom ha två orginal hemma? jag är inte jurist) och dessutom så måste alla som inte skrivit under identifieras och förvägras tävlan/påminnas etc.

...gäller inte kontraktet bara landslagslyftare? Isf är det väl något färre papper att hålla reda på.

Nitrometan
2008-08-27, 08:26
...gäller inte kontraktet bara landslagslyftare? Isf är det väl något färre papper att hålla reda på.
Det diskuteras två olika kontrakt här. Ett för landslagslyftarna. Och ett (som skickades ut 2006) som alla skulle skriva på.



Men menar ni (här syftar jag mest på sweetkarolina eftersom hon är det närmaste en styrelserepresentant vi kommer här) att inget hände med dem som inte skrev på? Vi som ansträngde oss och "jagade på" alla våra lyftare för att få in alla underskrifter. Vi kunde alltså ha skitit i det?

Kåre Lundgren
2008-08-27, 08:35
När vi inom dåvarande STF lanserade antidopingkontraktet 1988 så gav den nya ide´n genljud inom svensk toppidrott, då det var det allra första inom Riksidrottsförbundet. I motsats till vad som som Sweetkarolina antyder, så fungerade ide´n verkligen, dessutom så bra så att de allra flesta RF-anslutna idrotter införde samma policy och har ett motsvarande kontrakt sedan dess.

Dessutom finns det idag antidopingkontakt (fungerande) mellan enskilda toppidrottare i Sverige och deras sponsorer.

Att påstå/antyda att antidopingkontrakt inte är fungerande enligt svensk lagstiftning är inte sant.

De pengar (resor+boende+traktamenten+böter) som blev återbetalda under min tid från dopingfällda i landslaget gick tillbaka och stärkte tävlingsverksamheten inom landslagen vilket gynnade våra ärliga lyftare.

Om en dopingfälld numera får behålla de pengarna har ansvariga i förbundet totalt bytt policy.

För 20 år sedan var vi inom svenskt styrkelyft främst i kampen mot doping. Förutom att vi var först med kontraktet, så införde jag även policyn att en dopingfälld aldrig mer fick tävla i landslaget, vilket ingen annan idrott hade då och det fungerar än idag inom SSF vad jag vet.

Idag verkar SSF vara bland de sämre på antidopingarbete, det verkar råda kaos när inte ens en SSF-ansvarig som Sweetkarolina känner till vilka kontrakt som finns, eller vilken status de har, eller hur de fungerar i ett skarpt läge.

SSF skulle omarbeta Öjeby AK´s motion till årsmötet -08 så att dopingfällda inte skulle få svenska rekord godkända, inte heller där har något hänt.

Fråga 1: Finns det ett SSF-beslut på att ta bort/förändra de tidigare fungerande antidopingkontrakten?

Fråga 2: Hålls dopingfällda landslagstävlande inom SSF ekonomiskt skadelösa numera?

Fråga 3: Kommer tidigare dopingfällda inom SSF att kunna få svenska rekord godkända i framtiden?

the_PL_man
2008-08-27, 08:49
Kåre, de frågorna bör nog snarare sändas till Ola Arvidsson.
Sweetkarolina är adjungerad som representant från Unga ledare, och är nog inte rätt person att svara på dina frågor.

mvh
the_PL_man

När vi inom dåvarande STF lanserade antidopingkontraktet 1988 så gav den nya ide´n genljud inom svensk toppidrott, då det var det allra första inom Riksidrottsförbundet. I motsats till vad som som Sweetkarolina antyder, så fungerade ide´n verkligen, dessutom så bra så att de allra flesta RF-anslutna idrotter införde samma policy och har ett motsvarande kontrakt sedan dess.

Dessutom finns det idag antidopingkontakt (fungerande) mellan enskilda toppidrottare i Sverige och deras sponsorer.

Att påstå/antyda att antidopingkontrakt inte är fungerande enligt svensk lagstiftning är inte sant.

De pengar (resor+boende+traktamenten+böter) som blev återbetalda under min tid från dopingfällda i landslaget gick tillbaka och stärkte tävlingsverksamheten inom landslagen vilket gynnade våra ärliga lyftare.

Om en dopingfälld numera får behålla de pengarna har ansvariga i förbundet totalt bytt policy.

För 20 år sedan var vi inom svenskt styrkelyft främst i kampen mot doping. Förutom att vi var först med kontraktet, så införde jag även policyn att en dopingfälld aldrig mer fick tävla i landslaget, vilket ingen annan idrott hade då och det fungerar än idag inom SSF vad jag vet.

Idag verkar SSF vara bland de sämre på antidopingarbete, det verkar råda kaos när inte ens en SSF-ansvarig som Sweetkarolina känner till vilka kontrakt som finns, eller vilken status de har, eller hur de fungerar i ett skarpt läge.

SSF skulle omarbeta Öjeby AK´s motion till årsmötet -08 så att dopingfällda inte skulle få svenska rekord godkända, inte heller där har något hänt.

Fråga 1: Finns det ett SSF-beslut på att ta bort/förändra de tidigare fungerande antidopingkontrakten?

Fråga 2: Hålls dopingfällda landslagstävlande inom SSF ekonomiskt skadelösa numera?

Fråga 3: Kommer tidigare dopingfällda inom SSF att kunna få svenska rekord godkända i framtiden?

Nitrometan
2008-08-27, 09:06
Kåre, de frågorna bör nog snarare sändas till Ola Arvidsson.
Det kan säkert vara bra att skicka frågorna till Ola.

Men jag tycker att det även är bra att Kåre lyfter fram frågorna här - så att så många som möjligt för veta vad som händer.

Alla är inte medvetna om att SL i Sverige har jobbat mot doping i 20 år.

z_bumbi
2008-08-27, 09:46
Men menar ni (här syftar jag mest på sweetkarolina eftersom hon är det närmaste en styrelserepresentant vi kommer här) att inget hände med dem som inte skrev på? Vi som ansträngde oss och "jagade på" alla våra lyftare för att få in alla underskrifter. Vi kunde alltså ha skitit i det?

Kontraktet (det allmänna) klubbades igenom utan någon större tanke på hur man skulle följa upp det så du har i princip rätt. Synd att man slarvade bort en bra idé på ett klantigt utförande.

the_PL_man
2008-08-27, 09:58
Det kan säkert vara bra att skicka frågorna till Ola.

Men jag tycker att det även är bra att Kåre lyfter fram frågorna här - så att så många som möjligt för veta vad som händer.

Alla är inte medvetna om att SL i Sverige har jobbat mot doping i 20 år.

Vill man ha svar på dem skall man kontakta SSFs styrelse. Att slänga ut dem på ett forum lär inte leda till att de besvaras av de ansvariga, såvida inte SSFs styrelse ändrat sin policy.

/the_PL_man

Mats Loefstroem
2008-08-27, 10:36
Frågan om Ljungbergs deltagande på Veteran-SM kan vi förmodligen lämna därhän. Vem som står som licensinnehavare på Styrkelyft Online och vem som verkligen har det är nämligen inte alltid samma sak, om jag fattat rätt hamnar uppgifterna per automatik där när klubben söker licens men innan förbundet värderat ansökan.

Enligt obekräftade uppgifter är just den lyftaren för närvarande avstängd pga regelbrott (- kan det i så fall vara WPC-tävlande?).

Kan vi nu istället prata om alla de som åker till tävlingarna för att göra sitt bästa och för att göra positiva saker för den här sporten?

the_PL_man
2008-08-27, 10:38
Skall du tävla Mats?
När kommer du till våra skogar?

mvh
the_PL_man

Frågan om Ljungbergs deltagande på Veteran-SM kan vi förmodligen lämna därhän. Vem som står som licensinnehavare på Styrkelyft Online och vem som verkligen har det är nämligen inte alltid samma sak, om jag fattat rätt hamnar uppgifterna per automatik där när klubben söker licens men innan förbundet värderat ansökan.

Enligt obekräftade uppgifter är just den lyftaren för närvarande avstängd pga regelbrott (- kan det i så fall vara WPC-tävlande?).

Kan vi nu istället prata om alla de som åker till tävlingarna för att göra sitt bästa och för att göra positiva saker för den här sporten?

Mats Loefstroem
2008-08-27, 10:42
Skall du tävla Mats?
När kommer du till våra skogar?

mvh
the_PL_man

Nej, jag ska inte tävla för förra veckan skar de upp en axel på mig och skrapade ur gamla lyftarsynder (jippi!). Däremot kommer jag att vara där för att skriva om styrkelyftstävlingarna på lördagen.

Vågar inte lova nått besök i Värmlandsskogarna, men tänkte ta mig dit under hösten. Så veteran jag är...

Nitrometan
2008-08-27, 10:57
Nej, jag ska inte tävla för förra veckan skar de upp en axel på mig och skrapade ur gamla lyftarsynder (jippi!). Däremot kommer jag att vara där för att skriva om styrkelyftstävlingarna på lördagen.

Weeee!

Då ses vi nog.

Jag ska coacha tills jag nästan svimmar. Jag är ännu för ung och oerfaren för att få leka på flaket med veteranerna.

Med lite tur kan jag coacha hem ett par medaljer till klubben.

Nitrometan
2008-08-29, 08:05
Häpp. Häpp. Idag åker vi upp till de djupa skogarna i Småland.

Imorgon börjar gubbarnas hopp-å-lek i Anderstorp.

Väl mött och lycka till allihop.

Stolpen
2008-08-31, 01:52
Alla Resultat från Veteran SM i Styrkelyft 2008 finns på JSK Hemsida: www. jonkoping-styrkelyft.com

Mats Loefstroem
2008-08-31, 19:08
Förjäkla skön stämning på den där tävlingen. Väl värt att nöta E4 ett gäng timmar för.

Tack alla, och tack Westbo AK i synnerhet!

Mats Loefstroem
2008-08-31, 19:21
- Å grattis Stolpen. Hade inte fattat att det var ditt första SM-Guld.

Det är stort...

pojken
2008-08-31, 20:10
Stort grattis Stolpen *flex*

Timme
2008-08-31, 20:23
Grattis Stolpen!

Stolpen
2008-08-31, 23:20
Tack ska ni ha alla! Jag hade lite flyt samtidigt som Jens Aarhus hade oflyt i bänken, denna gång gick det min väg och det var roligt. Dock är det fortfarande inte bra i axeln så bänken släpar för mycket efter i kg tyvärr.!

Håller med dej Mats om stämningen i Westbo AK på Veteran-SM skön och lugn atmosfär inget hets...kändes bra!
David och Timme vi syns väl på lördag?

Timme
2008-08-31, 23:30
Tack ska ni ha alla! Jag hade lite flyt samtidigt som Jens Aarhus hade oflyt i bänken, denna gång gick det min väg och det var roligt. Dock är det fortfarande inte bra i axeln så bänken släpar för mycket efter i kg tyvärr.!

Håller med dej Mats om stämningen i Westbo AK på Veteran-SM skön och lugn atmosfär inget hets...kändes bra!
David och Timme vi syns väl på lördag?

jag jobbar men david träffar du på lördag!

Nitrometan
2008-09-02, 14:16
Veteran-SM är alltid en trevlig tävling.

Vi hade med oss fyra lyftare. Det blev två silver och tv guld.

Ramdalas tre lyftare tog hem tre medaljer (om jag räknade rätt), två brons och ett guld.

Att Sven-Åke tog ett silver efter Stolpen gör inte så mycket. Du var värd ditt GULD Stolpen! *flex*

Uffe tog ett silver efter Gerry. Det var roligt att att ha Uffe med på sin första större tävling, en del missar men fick ut ganska bra ändå. Jag fick klappa bubbe på rumpan också. *cupid*

Conny vann V2 -90 bänkpress, före Tony Skalare, som så många gånger förr... Bra styrka och bra viktval. Åsså lite tur med att Tony alltid går in högt...

Brandmannen lyckades vinna V1 -100 styrkelyft, jätekul, men det var ju mest för att några bommade ut sig. Men så är det ju. Är de inte med ända in i mål så blir det ingen medalj... Dessutom klarade han kvalgränsen till "riktiga" SM. Få se om han vill dit.


Stort tack till all på Westbo AK för en trevlig tävling!

the_PL_man
2008-09-02, 14:38
Om herr Skalare började träna mer regelbundet så skulle hn nog kunna ändra sin placering över tid....:)

Kul för Stolpen, men synd för herr Aarhus. Tränat en del med Jens, och gubbtjyven är superstark. Men på tävling börjar han fundera så in i bomben....

/the_PL_man

Veteran-SM är alltid en trevlig tävling.

Vi hade med oss fyra lyftare. Det blev två silver och tv guld.

Ramdalas tre lyftare tog hem tre medaljer (om jag räknade rätt), två brons och ett guld.

Att Sven-Åke tog ett silver efter Stolpen gör inte så mycket. Du var värd ditt GULD Stolpen! *flex*

Uffe tog ett silver efter Gerry. Det var roligt att att ha Uffe med på sin första större tävling, en del missar men fick ut ganska bra ändå. Jag fick klappa bubbe på rumpan också. *cupid*

Conny vann V2 -90 bänkpress, före Tony Skalare, som så många gånger förr... Bra styrka och bra viktval. Åsså lite tur med att Tony alltid går in högt...

Brandmannen lyckades vinna V1 -100 styrkelyft, jätekul, men det var ju mest för att några bommade ut sig. Men så är det ju. Är de inte med ända in i mål så blir det ingen medalj... Dessutom klarade han kvalgränsen till "riktiga" SM. Få se om han vill dit.


Stort tack till all på Westbo AK för en trevlig tävling!

Nitrometan
2008-09-02, 22:17
Kul för Stolpen, men synd för herr Aarhus. Tränat en del med Jens, och gubbtjyven är superstark.
Jo, Jens var både stark och trevlig. På söndagen vann han ju i bänken.

Tror bara att han gick inför tungt i bänken på lördagen. Men det är inte så lätt att veta med dagens tröjor.

Herr Skalare... Jag tror att han skulle vinna mer om han valde sina vikter smartare. Det finns mycket styrka.

bubbe
2008-09-02, 22:24
Jo det var roligt den korta stunden jag hann vara där. Hade gärna stannat och träffat lite mer folk men det ville sig inte denna gång.

Är nöjd med coachningen, även om veteranerna oftast i princip coachar sig själva och man är mest bollplank tycker jag.

Nitrometan
2008-09-03, 07:39
Är nöjd med coachningen, även om veteranerna oftast i princip coachar sig själva och man är mest bollplank tycker jag.
Det är säkert olika. Men de flesta av dem har ju hållit på länge.

Om inte annat så får coachen hålla koll på vad motståndarna gör.