handdator

Visa fullständig version : Problem med datorn.


IntenZe
2008-08-22, 20:45
När datorn startar så poppar det först upp en ruta där det står nåt i stil med "kan inte hitta eller köra filen c:\documentssom är angiven i registret. kontrollera eller ta bort filen från registret". Sen när jag trycker "OK" dyker nästa ruta upp "kan inte hitta filen and. kontrollera att du angav rätt namn eller sök filen".
Innan jag lämnade datorn sist så var det upp en ruta som såg ut som en "dos" ruta där det stod "and" högst upp. Lite svårt att förklara för en lekman som jag själv men en likadan ruta som kommer upp om man skriver "cmd" i kör.
Ända sen det här hände har jag dessutom haft svårt att koppla upp till internet, om det nu har något med det att göra.
Har laddat hem ett par codecs som jag kört ifall det är något med det det handlar om.

What's the problem?

Trance
2008-08-22, 20:48
Orkar du verkligen inte skriva ner hela felmeddelandet?

IntenZe
2008-08-22, 20:49
Orkar du verkligen inte skriva ner hela felmeddelandet?

Jag skulle ha gjort det ifall jag kom ihåg men felmeddelandet är på en annan dator. Jag tar mig inte ut på internet med den så jag kunde inte söka hjälp genom den heller. Jag kan fara och kolla.

King Grub
2008-08-22, 20:51
Det blir nog som sagt mycket lättare att försöka hjälpa, om du kan fixa hela meddelandet.

Trance
2008-08-22, 20:53
Jag skulle ha gjort det ifall jag kom ihåg men felmeddelandet är på en annan dator. Jag tar mig inte ut på internet med den så jag kunde inte söka hjälp genom den heller. Jag kan fara och kolla.

Har du någon anti-virus på den?

IntenZe
2008-08-22, 21:06
Har du någon anti-virus på den?

SuprAntispyware och nod32.

Nu har jag iaf kollat upp felmeddelandet.

först kommer "det gick inte att hitta filen c:/documents. kontroller att du angav rätt namn och försök igen. du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen start eller välja sök"

sen kommer "det gick inte att läsa eller köra filen documents som är angiven i registret. kontrollera att filen finns på datorn eller ta bort referensen till den i registret"

.... "det gick inte att hitta filen and. kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen start eller välja sök"

.... "det gick inte att hitta filen settings/datornamn/application. kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen start eller välja sök"

.... "det gick inte att hitta filen data/adobe/manager.exe". kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen start eller välja sök"