handdator

Visa fullständig version : Störande Ljudreklam på forumet!


stargate
2008-08-22, 12:51
Ofta när jag är inne på forumet och klickar på diverse trådar kommer det upp pipande reklam*gah!* så fruktansvärt störande. Visst, jag kan stänga av ljudet på explorer men då kan jag ju heller inte lyssna på youtube m.m....

Någon som har nån lösning?

sleep is the enemy
2008-08-22, 12:54
När händer detta? Aldrig råkat ut för...

shut teh face
2008-08-22, 12:57
Inte jag heller. Det kanske är någon riktad reklam till dig?

sleep is the enemy
2008-08-22, 12:59
Kanske är nåt virus?

MasterChief
2008-08-22, 13:00
Fniss...Explorer.

Nitrometan
2008-08-22, 13:02
Fniss...Explorer.

http://www.vinsprit.se/Site/images/product_images/Picture_Large/64044.jpg

stargate
2008-08-22, 13:06
Det händer på minst var 4:de sida jag öppnar. Tex nu står det nåt i stil med "Congtatulations you are visitor 10,000 click to claim bla bla....." och så piper det en gång varje sekund.

shut teh face
2008-08-22, 13:07
Det är riktad.

Sök igenom din dator med Ad-aware

stargate
2008-08-22, 13:14
Det är riktad.

Sök igenom din dator med Ad-aware

Tack jag får göra detta. Störande detta, när jag köpte denna nya datorn fick jag med norton antivirus men det verkar ju inte fungera. Poppar även upp massa reklam titt som tätt osv....

tjabon
2008-08-22, 13:14
Hemsidor med ljudreklam är skit !!!

Atlantis Spa´s hemsida har en fruktansvärt odräglig ljudreklam.
Så fort man laddar upp deras hemsida, kommer den där jävla
trudelutten -" Trääääääääna hos ooooooooos, lalala....."

För att slippa stänga av högtalarna, så undviker jag hellre deras hemsida..:smash:

stargate
2008-08-22, 14:42
va fasen!!!

Jag körde en fullständig genomsökning med det där AdAware, den hittade 85st objekt som jag tog bort, men det är likt förbannat kvar!

Kanske ska installera firefox på datorn?

Hmm min förra dator hade jag inte detta problemet med oc då hade jag inte ens något virusprogram....

arrelius
2008-08-22, 15:03
Helt ärligt, när ska folk lära sig att anitvirusprogram inte är magiska och skyddar mot all ondska i hela världen? Är man osmidig och surfar på skumrask sidor och inte har vett att välja vad man klickar på så får man stå sitt kast.

stargate
2008-08-22, 15:14
Helt ärligt, när ska folk lära sig att anitvirusprogram inte är magiska och skyddar mot all ondska i hela världen? Är man osmidig och surfar på skumrask sidor och inte har vett att välja vad man klickar på så får man stå sitt kast.

Vad är skumrasksidor?

datorn är bara några veckor gammal och jag har i princip bara surfat här på kolo och aftonbladet :)

mij82
2008-08-22, 15:28
Testa att söka igenom datorn med Spybot http://www.safer-networking.org/sv/home/index.html

Och eventuellt Super Anti Spyware http://www.superantispyware.com/

King Grub
2008-08-22, 15:52
Du har inte fått det här på Kolozzeum, men du har antagligen varit inne på någon infekterad sida där det körts något slags skript som har laddat ner skadlig kod till din dator och infekterad den och din browser. Nu verkar det mer vara irriterande adware än någon riktigt skadlig trojan, men ett bra sätt att skydda sig är att köra Firefox med NoScript och bara tillåta att skript körs på sidor man behöver och litar på.

Kan du ta ett screenshot på när en pop-up dyker upp?

reinholdsson
2008-08-22, 17:16
Vad är skumrasksidor?

datorn är bara några veckor gammal och jag har i princip bara surfat här på kolo och aftonbladet :)

Där har du boven ;)

Slartibartfast
2008-08-27, 15:38
Jag blev nästan skrämd skiten ur just. Sitter och hör på webbradio genom stereon och plötsligt hör jag hur nånting ryter till typ "AAAARRRRRRRR" och jag hoppar till.

Så ser jag att det på kolofönstret jag har öppet är en reklam för olika smileys, bland annat en pirat-smiley. *grr27*

Helvete vad störande.

Edit. jag kör firefox.

Kwon
2008-08-27, 15:41
Kan du länka mig Piratens "AAARRR", Slarti?

Björkvedens mästare
2008-08-27, 15:43
Men inte är det väl Kolozzeum som har sån störande reklam ?
Har aldrig råkat ut för det och jag kör explorer ja...

King Grub
2008-08-27, 15:50
Men inte är det väl Kolozzeum som har sån störande reklam ?

Nej, dom som får det har något malware på sin dator.

Dom enda skript som körs här är från kolozzeum.com, google-analytics.com och googlesyndication.com.