handdator

Visa fullständig version : Bulgur, baljväxt, sädesslag?


malleman
2008-08-21, 23:00
Tjena!

Bulgur vad är det, baljväxt eller sädesslag eller nåt annat? Tänker på aminosyreprofilen nu...

Scratch89
2008-08-21, 23:01
Varför har du gjort flera trådar som handlar om samma meningslösa sak? Det är helt värdelöst vetande huruvida vilka aminosyror som är de begränsande; en normal kost kommer att komplettera upp oavsett.

malleman
2008-08-21, 23:09
Varför har du gjort flera trådar som handlar om samma meningslösa sak? Det är helt värdelöst vetande huruvida vilka aminosyror som är de begränsande; en normal kost kommer att komplettera upp oavsett.

Brukar snöa in mig på ett specifikt område då o då.. optionani, tror jag det kallas =) Blev lite fascinerad av att man kan blanda ett sädesslag plus en baljväxt o på så sätt få en god aminosyreprofil, men dock så fanns det ett par frågetecken kvar... Optionani som sagt =) Men ska lägga ner drösena av frågorna här.. ;)

Scratch89
2008-08-21, 23:13
Snacka om att optionanera sig över en helt meningslös sak. :D
Drick mjölk eller ät ägg till så är alla bekymmer ur världen.

Salus
2008-08-21, 23:31
Snacka om att optionanera sig över en helt meningslös sak. :D
Drick mjölk eller ät ägg till så är alla bekymmer ur världen.


Dina bekymmer (och alla som behöver läsa ditt trams) skulle vara ur världen om du antingen kom med något vettigt eller gav fan i att skriva i trådar.

Och till trådskaparen: det är ett sädesslag.

Om du är så insnöad på att lära dig saker, så borde du börja med att lära dig hur www punkt google punkt se fungerar. Skulle tagit dig kortare tid än att skriva frågan.

Scratch89
2008-08-21, 23:37
Dina bekymmer (och alla som behöver läsa ditt trams) skulle vara ur världen om du antingen kom med något vettigt eller gav fan i att skriva i trådar.

Och till trådskaparen: det är ett sädesslag.

Om du är så insnöad på att lära dig saker, så borde du börja med att lära dig hur www punkt google punkt se fungerar. Skulle tagit dig kortare tid än att skriva frågan.

Vad var fel med det jag skrev? Vad var skillnaden mellan ditt och mitt svar?

Salus
2008-08-22, 01:19
Vad var fel med det jag skrev? Vad var skillnaden mellan ditt och mitt svar?

Du klarade inte att svara på hans fråga huruvida:


"Bulgur vad är det, baljväxt eller sädesslag eller nåt annat?"

Ett tips är att du skall kolla på meningen som står just innan "?" och sedan svara på det :D

Du började diskutera om det var värdefullt vetande eller ej, vilket knappast hör hit. Om folk kunde svara på folks frågor istället för att ifrågasätta dem så skulle detta forumet bli mer effektivt.

Starta en egen tråd om du vill diskutera aminosyroprofilens validitet (eller något annat jox).

Eddie Vedder
2008-08-22, 05:03
Bulgur vad är det, baljväxt eller sädesslag eller nåt annat? Tänker på aminosyreprofilen nu...

Det är gjort på durumvete, samma som pasta alltså.

Men i övrigt håller jag med ovanstående skribenter, går det inte fortare att googla upp en sådan här sak än att sitta och vänta på svar från andra?

King Grub
2008-08-22, 07:30
Är det ett diskussionsforum eller en hänvisningscentral till Google? Låt bli att läsa tråden eller skriva i den, om ni inte är intresserade.

Inte heller visste jag att vi har ett bestämt antal trådar eller inlägg man max får skapa per dag.

Irriterande när trådskapare får tillsägelser för att dom frågar saker eller får som svar en länkning till Google.

Per B
2008-08-22, 07:49
Om 20 år är Google borta men Kolozzeum finns kvar.

Morty
2008-08-22, 08:02
Poängen är väl lite att om man frågar på kolozzeum, så finns tråden kvar, och fler läser den och lär sig. Om man söker på google så får bara den enskilda individen ett svar.

Kischen
2008-08-22, 08:14
Poängen är väl lite att om man frågar på kolozzeum, så finns tråden kvar, och fler läser den och lär sig. Om man söker på google så får bara den enskilda individen ett svar.

Jag är dessutom sådan att jag går in på google och skriver tex "bulgur + kolozzeum" För att hitta vettig info :cool:

Salus
2008-08-22, 16:58
Är det ett diskussionsforum eller en hänvisningscentral till Google? Låt bli att läsa tråden eller skriva i den, om ni inte är intresserade.

Inte heller visste jag att vi har ett bestämt antal trådar eller inlägg man max får skapa per dag.

Irriterande när trådskapare får tillsägelser för att dom frågar saker eller får som svar en länkning till Google.


Men jag svarade väl på hans fråga också? Skrev bara att han hade fått svaret snabbare via google.

malleman
2008-08-22, 22:08
haha, sicket rabbalder! ;) Är nyfiken på p.g.a av att jag inte äter mjölkprodukter och att jag mer och mer slutat äta kött av olika anledningar...

Därför har jag börjat kika upp detta med växtprotein. Men som jag förstår det mixar man Baljväxter med sädesslag så är man hemma, om man vill bygga!

O vissa kombinationer borde la va bättre än andra. Men fördelarna kanske inte så stora, att det är värt att lägga ner massa energi o forska i området..


Tack för svaren dock!

offense74
2008-08-22, 22:27
Du får helt enkelt fråga någon som har ammminosyrabris vad det var de åt eller inte åt. Om du kan hitta någon. Annat än personer som är sjuka och av den anledningen inte kan ta upp en eller annan aminosyra eller folk som äter för lite (t.ex. anorektiker) så får du nog leta länge.
Det är inget att bry sig om, det går inte att misslyckas.