handdator

Visa fullständig version : Fairing - Fast Carbs?


bug
2008-08-21, 12:37
Efter att ha kört diverse proteinpulver och gainers funderar jag på att köpa Fairing - Fast Carbs, måste väl bli lite billigare men är lite fundersam hur man ska blanda och så? Bör man ha något annat kompletterande tillskott?

Ni som har köpt det - åsikt?

Eddie Vedder
2008-08-21, 12:40
Bör man ha något annat kompletterande tillskott?


Ja ett proteinpulver är ju att rekommendera. Visst kan man nöja sig med enbart kolhydrater om man vill men det är ju definitivt en fördel om du även intar protein.

Om valet står mellan enbart proteinpulver eller enbart kolhydratpulver efter ett styrketränigspass så är i alla fall min lekmannagissning att proteinpulvret vore att föredra. Men att blanda är ju förstås det bästa ur ren återhämtningssynpunkt.

Om man nu anser att det är värt "kalorislöseriet" av näringslöst kolhydtratpulver efter styrketräning (som jag gissar att det här handlar om?).

Dan S
2008-08-21, 12:58
Försök hitta ett proteinpulver som inte är nå smak på, sedan blandar du med oboy + malto, så gör jag.. Fairing fast carbs är jättebra tycker jag.

bug
2008-08-21, 13:19
mkay, men blanda tillsammans då som om det vore vanliga drinkar? :o

Eddie Vedder
2008-08-21, 13:37
mkay, men blanda tillsammans då som om det vore vanliga drinkar? :o

Ja om du vill göra en gainer av det. Då blandar du ett proteinpulver och ett kolhydratpulver.